Mari jurnaliști auto: Valentin Mănuș

Valentin Mănuș e unul dintre mizerabilii autiști care lucrează la 4tuning.ro, site-ul ăla de agramați care fură tot ce prind, pentru că vor și ei să aibă site auto. Site auto unde sfaturile despre fentarea taxelor auto, înjurarea autorităților și campaniile la UBER și Michelin se întâlnesc.

Băietul ăsta, Mănuș, are și pretenția de jurnalist auto, nu doar de ciorditor, calitate în care execută un review la Hyundai Tucson. Și o face așa cum v-ați fi așteptat de la un jurnalist auto de la 4tuning: prost, agramat și pur și simplu superb.

Spicuiesc:

Sub geamul casei zace de cativa ani un Hyundai Santa Fe din generatia veche. Si alte modele de la acest producator coreean nu am condus. Si habar nu aveam ca Hyundai a evoluat atat de mult in ultima perioada si ca stie sa faca niste automobile atat de complete, atat de calitative si atat de bune pentru noi, romanii

Limbă umedă din primul paragraf.

Nu si acest Hyundai Tucson care are propria personalitate, are propria identitate fara sa semene cu nicio alta masina de pe piata.

Ceva virgule punem și noi?

Ceea ce este mare lucru, intr-o vreme in care modelele noi unice sunt greu de gasit… Dar cumva, coreenii au reusit sa faca un SUV compact atragator si foarte reusit.

Umezeală.

Din orice parte l-ai privi. Din fata, cu ale sale blocuri optice „incruntate” care centreaza grila uriasa, cu luminile de zi cu LED montate imediat sub proiectoare, cu intreaga capota frontala de mari dimensiuni, noul Tucson transmite robustete si muschi incordati.

Awww. El vorbește despre un Tucson cu motor de 1.6 benzină, gen. Robust și mușchi, fix pe motor de 1.6. Și mai amuzant e că 4tuning aveau niște articole în care înjurau motoarele TSI de 1.2 și 1.4 de la VAG, că sunt subdimensionate și că sunt proaste. Aparent, 1.6 pe un SUV nu e prea mic, nu, dumbo?

Totul, de la tapiterie, volan si fete de portiera, pana la butoane si ceasuri de bord, este asa cum trebuie, acolo unde trebuie.Ma uitam recent la interiorul unui SUV extrem de ateptat de multa lume, Skoda Kodiaq. Si din imagini parea cel mai anost interior de vehicul de la Lada Niva incoace, un interior cu o carisma de protopop. Din fericire, acesta este singurul caz din ultimii ani de interior facut parca sa te plictiseasca din primele secunde in care ai urcat la bord.

Dap. Kodiaq are design interior nașpa, că e tot negru și toate sunt la locul lor, pe când Tucson arată bine de tot, că e tot negru și la fel.

Noi am testat varianta Luxury+, poate din acest motiv predomina si culoarea neagra peste tot in habitaclu: tapiterie, volan, bord, fete de usi, consola, cotiera, etc.

Ca un coșciug. Dap, atragător ca naiba.

M-am plimbat cu noul Tucson impreuna cu doi pasageri, unul din ei avand numai 4 luni. De unde si nevoia de a avea la mine carucior, scoica, parte sport, patut si o multime de alte bagaje mai mult sau mai putin utile pe care orice parinte le stie si le are cu el cand pleaca undeva. Si cei 488 de litri ai portbagajului s-au dovedit a fi suficienti pentru tot ce a fost nevoie.

Bagajele alea încap și într-un Clio sedan. Știu eu, că aveam Clio sedan acum 10 ani.

Modelul testat de noi avea in dotare un propulsor de 1.6 litri pe benzina, supra-alimentat, care producea 177 cp la 5500 rpm si un cuplu de 265 Nm la 1500 rpm. Adica exact ce cauta soferul din Romania: un motor de capacitate mica, pentru a avea taxe reduse, dar o putere crescuta, pentru a face fata diverselor situatii din trafic.

Coloană vertebrală de moluscă. Cine s-ar fi așteptat la așa ceva de la un lache care lucrează la un site de ciordeli?

Din pacate, chiar daca i-am acordat punctaj maxim pe partea de motorizare, datorita economiei de carburant si puterii care se simtea imediat cum bagai piciorul mai adanc in acceleratie, trebuie sa spun ca ii lipseste ceva acestui motor: un sistem Start/Stop. Nu stiu de ce nu exista asa ceva pe masina asta, pentru ca tare i-ar fi prins bine. Mai ales la cate cozi sta soferul roman pe DN1, pe Valea Prahovei sau in traficul capitalei…

Aici m-am spart de râs. Bietul de el, avea nevoie de un sistem start/stop la un motor de 1.6 pe un SUV. Te doare capul.

Poate ca nu este cea mai sportiva cutie automata, dar schimbarile se faceau lin, rapid si exact cand trebuie, in functie de cat de mult apasai pedala.

Adică accelerează extrem de leșinat, pentru că are motor mic.

Pentru un SUV, adica o masina mai inalta, Tucson se comporta exemplar la drum intins. Nu se simte nicio tendinta de ruliu in viraje, si chiar daca directia nu este cea mai precisa, nefiind vorba de o masina de performanta, esti mereu in control absolut al vehiculului.

Nu e precisă direcția, dar mașina e foarte bună? Mișto.

Ce-i drept, dupa ce vezi echipamente precum scaune cu ventilatie, volan incalzit sau haion electric, te cam gandesti la o masina din segmentul premium extrem de scump. Dar nu, aici vorbim de un Hyundai Tucson.

Coreenii pun asta pe mașini de cel puțin 10 ani, la prețuri bune. Știu asta toți oamenii vag interesați de mașini. Dumbo de Mănuș era probabil ocupat cu furtul și nu știa.

Am reusit sa consum 7.1 l/100 km la drum intins, in conditiile mentionate mai sus. Ceva mai mult decat spune producatorul, adica 6.5 litri. Daca nu aveam AC-ul pornit si mergeam cu 80-90 in permanenta, poate ca as fi reusit sa obtin consumul asta. In oras insa, consumul se duce spre 10 litri, tot cu aerul pornit.

7 litri la sută cu un SUV care stă pe șosea ca o căruță (el a zis că n-are direcția precisă, nu eu)? Mișto. Eu consum 12 cu un SUV cu tracțiune integrală și 100CP în plus, și eu îi dau în goarnă. Deci da.

Hyundai Tucson este cu adevarat o masina reusita. Poate chiar prea reusita, deoarece as schimba la ea doar un singur lucru: as alege versiunea diesel de 2.0 litri si 185 cp. Dintr-un singur motiv. Pentru ca eu merg mai mult in oras, acolo unde benzinarul se resimte, mai ales la buzunar.

Păi nu ziseși tu, dumbo, că e economic benzinarul? Ce faci, te sucești?

Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare.

Sigur că da. Niște limbi umede și niște laude pentru o conservă cu motor leșinat, cu interior banal, care stă aiurea pe șosea, care n-are tracțiune 4×4 măcar decentă. Obiectiv, nene. “Obiectiv” și “4tuning” în aceeași propoziție stârnește râsete, sau amărăciune, după caz, dacă cumva sunteți unul dintre cei furați de mizerabili ca Valentin Mănuș și restul găștii de la 4tuning, că trebuie și ei să mănânce.

 

4tuning-hyundai-tucson

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

35 comentarii

  1. Nici nu stiu cu ce sa incep. Cu continutul plin de inutilitati? Cu pupin.ismul viibil de pe luna? Cu minciunile de o nesimtire rara la adresa unui Hyundai?

    00
  2. Oare cum au reușit să umple motorul în halul ăla de praf în 5000km? În 10 an n-am strâns atât praf la motor, și chiar n-am mers numai pe asfalt.

    00
  3. Îți respect părerea, iar cu ceea ce scrie nenea ăla nu sunt familiar, așa că, neavând încotro, te cred tot pe tine, că e mai facil decât să mă apuc să citesc pe siteul ălora.
    Doar o întrebare am, legat de aprecierile pe marginea calităților sau defectelor mașinii :

    Ai condus-o?

    00
    • Sportage ăla e echivalentul ix35, nu al actualului Tucson. Fă și tu ceva, coae ca să se vadă „featured image” și la postare, dacă e argintiu, am condus și eu SUVul ăla. Dar l-am condus doar pe asfalt. Mi se pare inutil să scot un 1.6 turbo pe benzină la activități offroad nu pentru că motorul e mic, îi lipsește cuplul. Tucson ăla arată foarte bine, dar verificat cineva prețul? Că Hyundai nu mai vinde demult mașini ieftine

      00
    • @Catalinx – Hyundai nu a invatat nici acum sa faca suspensii. Iti rupi ficatii pe strazile de la noi. La interior nu te auzi om cu om, la peste 50 km/h. Directia asistata electric e una din cele mai proaste, de o lipsa de precizie naucitoare. Nu doar la ei, ci cam la toate asiaticele (am condus, pe langa Hyundai, si Chevrolet, si Nissan). In caz ca te bucuri de pretul de achizitie mai mic: don’t! O sa platesti la piese de o sa-ti iasa pe nas. Consumul la Tucson benzinar e cu doua cifre, din care a doua e peste 5. Mai zic, sau e suficient?

      00
    • @Leo. Am Hyundai, te contrazic.
      Am suspensii chiar mai „limu” decât as vrea pe mașina, altele-s problemele cu ele. Gen, rezistență la dat în gropi, dacă vrei.
      Sau, o fi așa dar nu la „Hyundai” ci la modele specifice. Eu trec peste linii de tramvai și cu 60 km/h când lumea încetinește la 10, nu simt mare lucru, singura problemă e că mă costă trecerile în viteză :).

      @Zoso. Kia Sportage cred că e un pic altă mașină. Am fost pasager intr-una mai veche pe drumuri de munte. În fine, înțeleg analiza logică pe textul din articol, însă să spui despre o mașină că stă ca o căruță pe șosea trebuie să o conduci, faptul ca a scris cineva că nu are direcția cea mai precisă. Întrebam strict că am fost interesat acum vreun an de ea și auzisem alte probleme de tracțiune, dar nimic de stabilitate, ținută de drum sau direcție.

      00
    • @Catalinx – am Hyundai de 9 ani. Doar cu ultimul Santa Fe nu am mers. In rest, le-am bifat cam pe toate. Si eu tot cu 80 trec peste sine, pentru ca altfel m-ar da cu capul de stalpii interiori.
      Ai o parere subiectiva. Probabil te-ai obisnuit cu şareta. (uite asta e o şaretă, in caz ca nu stii cum arata:

      00
    • Lol, știu ce e sareta. Avea un strabunic și am și mers cu așa ceva. Totuși a mea e un pic mai mare decât o sareta și nu am experimentat nimic notabil. Ba sunt mulțumit. Are suspensii mai bune decât Fordul Mondeo anterior, care-i sedan și asta după ce ii schimbasem toate telescoapele și bucsele uzate. Am mers cu mașini cu suspensii mai confortabile, evident, dar nu SUV-uri. Nisan Qashqai și alte chestiute de mărimea (micimea) asta eu nu le numesc SUV-uri.

      Cu alte Hyundaiuri am mers mai puțin, îmi amintesc că mai mult ca pasager în mai multe Santa Fe de 2007-2008 ( primul pe care l-au făcut mai frumușel) , care mi s-a părut oarecum rezonabil, deși cam rigidă puntea spate, și intr-un Sonata de 2008, care nu avea absolut nicio problemă de suspensii. Foarte mulțumit, aș zice.
      Dar deh,telescoapele mai trebuiesc și ele schimbate. Deja am în plan asta pentru următoarele 12 luni. Și costă. 800 de lei unul, am primit oferta.

      00
  4. la treaba asta „deoarece as schimba la ea doar un singur lucru: as alege versiunea diesel de 2.0 litri si 185 cp. Dintr-un singur motiv. Pentru ca eu merg mai mult in oras,” problema majora e ca el ar vrea un diesel pentru oras, care mai e si SUV, nu neaparat ca nu e economic.

    00
  5. Boss, dar te-a supărat rău băiatul de i-ai dedicat așa lung articol…

    00
  6. Stai asa… asta tocmai o zis ca vrea diesel pt ca circula in oras??? Hahahaha

    * voce de basescu * mai avem si PDF-ul…

    00
  7. la baiatul asta, diesel-ul e bun in oras si benzinarul in afara…. in realitate e tocmai invers

    00
    • el e jurnalist auto, tu nu. tu nu știi nimic! ciocu!

    • da, unele comentarii mi s-au parut cam trase de par/exagerate fata de context, dar m-a mirat ca lipsea tocmai asta, like wtf, vreau un suv diesel ca merg mai mult in oras? :D

      00
    • Benzina e scumpă, babaieti, și se consumă mai multă la stat pe loc că e relantiul mai sus. De aia vrea și start-stop la SUV .
      Motorina e baza, ce aer, ce poluare? Probabil că nu știe că dacă e benzinar îl poți pune pe gepeleu ftw. Lol.

      00
    • NOU
      #18

      Ce e amuzant e ca reply-urile cel mai probabil rateaza complet motivul pentru care diesel-ul nu e recomandat in oras pentru drumuri scurte, desi se amuza superior ca niste bastani.

      Hint: dpf, nu consum, nici poluare.

      00
  8. Sunt singurul caruia i se pare folosirea cuvantului „gen” (folosita la greu de zoso) total cretina? Adica, chiar nu se poate folosi altceva? Gen, mai bine mori? Gen, ce ziceti? gen

    00
  9. Vali, mi-as dori de la tine MAI MULT CONTINUT si mult mai putin articole de genul asta. Sa dai in cap unora care fac si dreg (fie ele fete cu fashionul, fie cei cu auto) mai bine sau mai prost chiar este neimportant pt niste cititori educati.

    Un blog „quality” inseamna mai mult decat poze cu gagici dezbracate si critici la adresa altor bloguri. Nu le amesteca pentru ca te pierzi in „multime”.

    my 2c

    00
  10. Ce pupincurist infect… te apuca durerea de cap cand citesti.

    00
  11. Daca ar fi fost complet obiectiv, oare ar mai fi primit (prea curand) masini in teste?

    00
  12. Nu ma intereseaza benzinarele.Nici dieselul.Eu mi-am loat un Tucson d-ala nou cu baterii,cutie automata cu reductor si cardan in fața,are incarcator solar,cand e inorat dai din niste pedaluțe si iti faci treaba.Polutionistilor cu afumatorile voastre cu tot!

    00
  13. El vrea diesel pentru ca circula in oras… Si motorul ala de1.6 i se pare perfect. Ce sa mai zici?

    00
  14. NOU
    #29

    Esti carcotas, monser, esti carcotas!
    Normal ca masina cu care mergi consuma putin, ca esti slab.
    Nu stii sa apreciezi un articol exceptional.
    Roaga-l sa-ti dea link, poate faci si ceva trafic, acum ca fasionistele nu iti mai trimit trafic de la blogurile lor. :)

    00
  15. am citit doar pana la „automobile calitative”, asta-si inchipuie ca „calitativ” = „de calitate”

    00
  16. automobile atat de complete, atat de calitative

    Cand vor invata toti imbecilii astia denumiti pompos „jurnalisti” sa nu mai arunce cu „calitativ” atat de des? E gresit si absolut aiurea sa scrii ca o masina e calitativa cand de fapt te referi ca e de calitate. O analiza poate sa fie calitativa, nu o masina. Un punct de vedere poate sa fie calitativ, nu un telefon.

    Cretini.

    00
  17. Trecand peste imbecilitatea individului, cineva chiar poate lauda un Tucson?
    Orice jurnalist ar incepe si ar si termina un articol despre Hyundai Tucson cam asa: „Arata ok, dar, chiar si cu super-ultra-oferta curenta, un model decent costa 29.236 € cu TVA. Iar un modle fix echivalent de Land Rover Discovery Sport este 37.680 € cu TVA. Adica un LR este cu numai 25% mai scump. Daca va plictisiti sa fiti inteligenti, luati-va Hyundai, eu ma duc sa testez un LR.”
    Care coreene ieftine, oameni buni ? Asta e un inorog, un mit care ar fi trebut sa moara undeva prin anii 2000.
    – –
    PS: pentru cei care or sa strige ca 25% e un salt considerabil, credeti-ma, nu e pentru voi o masina respectiva daca nu va permiteti un astfel de „salt”, mai ales la sumele despre care vorbim aici. Uitati-va la ceva mai modest, ca altfel o sa aveti surprize cand o sa trebuiasca sa o intretineti, asigurati, etc. De fapt, asta fiind tara lui second-hand, lasa, ca sigur gasiti una cu numere de Braila, ca noua ;)

    00
    • cu rabla, Tucson , intr-adevar cu motor 1.6 , 132 cp ,benzina , tractiune fata, a fost 19 000 euro (achizitie in familie, deci vorbesc in cunostinta de cauza ) ; dotari mai mult decat suficiente …nu spune cineva ca este mama suv-urilor, dar pt a se uita vecinii pe geam sa vada ca ti-ai luat „suv” sau pt „a fi mai inalt in trafic” , crede-ma ca sunt multi care il iau …Kia Sportage era mai ieftin (16 000 ) , aceeasi motorizare, e drept cu ceva mai putine dotari , Renault Kadjar 15 000 …

      00
  18. Eu pe langa andi moisescu dezvolt o problema cu buhnici. Omul ala nu ar putea sa vanda o masina care se vinde singura, daca ii dai un client ce stie exact ce masina vrea pleaca omu acasa cu taxiu. Si se baga in toate chestiile care par cool si el acasa ragaie bere la pet.
    Mi-a stricat visele cand am vazut review la note 7 si acum mi le-a stricat cu un review la tesla. Tesla fiind cea mai cool chestie a momentului, daca as putea sa imi iau una i-as lega o rulota cu panouri solare si nu as mai veni acasa. Pe mana lui buhnici parea la fel de cool ca un logan fara geamuri electrice si servo…

    00
    • george e pe val și nu poți să îi spui nimic. dar nimic. nu poți să faci aluzie că succesul financiar i se datorează în mare măsură aparițiilor la protv sau că siteul lui cavaleria e o mizerie.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.