Livrarea coletelor cu roboți ia o pauză

Amazon închide divizia de livrări cu roboți, după ce au testat proiectul în 3 orașe. Clienții nu erau mulțumiți, iar roboții creau tot felul de probleme, de la mini accidente la trecut pe sub linia poliției.

Nu am mai auzit nimic de mașinile autonome pe care le voia UBER, bănuiesc că și alea sunt pe vine, dar până așteptați puteți căuta “tesla+autopilot” pe site-urile de documentare despre biologie pentru a vedea la ce le folosesc oamenii de fapt.

Vor veni, toate, dar mai durează un pic. 10 ani. Dacă Dacia a scos o electrică și hibridă, se poate și o mașină autonomă. 2020-hula-hoop

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

38 comentarii

  1. Parcă n-aș vrea să iasă roboții pe stradă cu ”Speed of science”.
    https://twitter.com/Rob_Roos/status/1579759795225198593

    00
  2. In lumea reala in orase nu o sa functioneze niciodata roboti/drone/alte vise de livrare. Lumea reala e messy, are tot felul de obstacole in schimbare continua.
    Poate merge sa livrezi cu drona medicamente din a in b in Africa.
    Nu mai zic de suedeji care ar fura robotul cu totul, ar da drona jos cu chilotii.

    00
  3. Eu inca astept robotul care sa-mi faca mie munca, sa pot dormi mai mult.

    00
  4. Nu vin masini autonome, niciodata (bine, ele exista sub forma de transport in comun). E gata trendu, hype-ul si cum se mai zice. O sa fie un oarecare grad de automatizare, de asistare, de „driver enhancement”.

    00
    • Au chinezii in Shanghai. Merg foarte bine, iar reclamatiile nu ajung niciodata in mass-media

      00
    • @sfatuitoru, cred ca vor aparea candva si masinile autonome, dar nu pe infrastructura actuala. Va fi nevoie de modernizari ale soselelor si cu siguranta vom avea zone cu autonomie 100%.

      01
    • De ce sa nu apara? Avem AI care rupe curu la sah, go, alte kkturi, modelezi dupa reguli separate si adaptezi dupa oameni, cam cum face tesla, cam 10 ani mai avem pana acolo desi muskel promite 2025 parca.

      00
    • Nu da tot din casa boss, ca pica actiunile.

      00
  5. Oh, no ! Anyway !

    00
  6. – Faza de pre-conceptie se face in Franta, inclusiv studiile de piata. Aproximativ 2 ani.
    – Perioada de conceptie se face in Romania, Bucuresti. ~ 2.5 – 3 ani
    – Prototipare, testare si implementare in banda, Mioveni/Titu. ~ 1 – 1.5 ani.
    – Productie efectiva a masinii in uzina Dacia, Titu. ~ 6 – 8 ani sau mai mult.

    Da, clar e Renault. Da-i dracu pe inginerii din Romania.

    00
  7. Lucrez la Amazon pe ceva middle to top management. In training-ul de introducere ne-au prezentat asta cu dronele ca si lessons learned. S-a testat inainte, in cazurile de test, om la casa, zona prin america, mergea foarte bine.
    Studiu de impact, studiu de fezabilitate (clar nu merg toate zonele, trebuie sa fie neaparat case cu curte, trebuie sa nu ai aeroport aproape etc), cleintii si-l doresc, oportunitate de crestere si inovatie este, media hype este, super, launch.
    Au intervenit multe probleme, dar din cateva mai interesante pe care nu le rezolvam usor (da un TV nu se poate livra cu drona), 1) fugeau spre drona copii mici si caini – solutia sa arunci pachetul de la ceva inaltime, dar nu e grozav 2) vanau hotii de pachete dronele cu masina si ori le dadeau jos ori opreau dupa ce lasau pachetul si daca nu aparea nimeni in 10 minute il luau.

    In concluzie: amazon are o politica misto, evalueaza deciziile in 2 moduri (1 way doors – am facut-o si imi e foarte greu sa o mai schimb sau imposibil si 2 way doors – am facut-o, e cam naspa, ne intoarcem la partea initiala fara pierderi prea mari) si a decis ca si colegii de la OF ca poate e mai bine sa luam o pauza, asa cum e acum mediul, nu avem solutii si ne costa prea mult… am incercat, nu a mers.

    00
    • Bai e plina Europa inclusiv Romania de maronii care livreaza mancare, cine crezi ca vor fi primii care vor distruge robotii astia? La fel si cu masinile autonome, tehnologia exista azi, dar tot azi exista o multime de oameni pentru care soferia e alternativa la foame, ca altceva nu stiu sa faca. Ce faci cu ei?

      00
    • @Radu Sunt de acord, complet, dar aici e problema, intre inovatie si viata mai buna pentru patura mijlocie / bogata si patura saraca. Paturii sarace ii e bine in comunism/ socialism, unde „toti muncesc dupa puteri, toti primesc dupa nevoi” / „paine si circ” etc.

      Inca e scump km de autostrada, inca mai avem unde sa-i reprofilam fortat(de foame) daca ei nu vor sa invete o meserie mai buna. Pe mine instalatorul ma costa 300 de lei la o lucrare de o ora, deci sunt bani in piata.

      00
    • wackwagon sigur daca ar fi dupa mine si maine as da drumul la masinile autonome, cu cat mai repede cu atat mai bine. Se vorbeste despre ele de peste zece ani deja, google waymo e din 2013, au avut deja timp soferii sa invete altceva. Doar ca din contra, uber, bolt si altele, din ce in ce mai multi nu mor de foame conducand manual masina.

      00
  8. Avem un deficit urias de oameni care sa lucreze in livrari (simplu spus, de soferi).

    Sunt doua probleme MARI:
    – supraimpozitarea muncii
    – lipsa de personal

    De ce credeti ca Musk, Uber & Altii, investesc „grav” in masinile autonome? Pentru siguranta traficului?

    Asta ar rezolva enorm de multe probleme, dar mai ales ar economisi enorm de multi bani.

    Solutia ar fi relativ usoara daca toate masinile ar fi conduse de computer (nu neaparat AI), dar asta e imposibil momentan, deci sa inveti o masina limitata sa se comporte ca o fiinta rationala, este un deziderat sortit esecului in faza actuala.

    00
    • „deci sa inveti o masina limitata sa se comporte ca o fiinta rationala, este un deziderat sortit esecului in faza actuala.”

      Multi soferi nu sunt fiinte rationale, de aici si numarul mare de accidente. Doar ca la AI ne asteptam sa fie perfect si ne atacam cand face orice greseala.

      E bine sa ne asteptam la perfectiune? Da. E bine insa sa o punem ca standard minim? Probabil nu, ca atunci nu vom mai avea inovatie

      00
    • Eram în Timișoara acum câteva săptămâni, am comandat niste mâncare prin aplicațiile astea și a venit un străin, vorbea ceva ceva engleza. N-am mai întâlnit.

      00
    • Cum plm sa ia calculatorul decizii bune cand muskel renunta la sensori, cat de perfoemante-s camerele alea de pe tesla de idiotul isi permite sa minta lumea ca merge si asa?🙈🤣 Si pe el il urmeaza si restu la fel ca la telefoane

      00
    • @sfatuitoru: majoritatea sunt străini (și nu, nu norvegieni) de ceva vreme. Am fost mirat când niște prieteni din Cluj au spus că acasă nu au așa ceva. Ha, 1-0 pentru tm!
      Realist, probabil că au încercat să meargă mai departe și nu au reușit să treacă granița.

      00
  9. Problema cea mai mare cred ca a fost asta + furturile -> https://www.facebook.com/100069882714925/videos/1206008920257626

    Cu asa multi prosti pe planeta nu ai cum sa evoluezi

    00
    • sa-l faca si ei de vreo tona ca asa il ia oricine sub brat =))
      btw cred ca mai degraba vor trece direct pe self-drive cars si daca ai parcare langa bloc te anunta ca iti face livrare sa cobori sa-ti iei pachetul, asta cu micro-robotu e cam sf, poate prin 2300 cand vor sta oamenii cu pl in sus si robotii vor munci pentru ei.

      00
  10. Am citit acum niste luni un articol destul de lung in NYtimes despre masinile fara sofer Uber si aparent s-a cam dus in bot in 2018, cand o masina din asta automata a lovit o tipa noaptea.

    Programul Uber era deja pe cai mari, aveau soferi care sa supravegheze masina, sa ia ultima decizie si sa noteze toate incidentele (intamplate sau pe cale sa se intample), pentru ca sistemul sa se imbunatateasca. Una dintre soferite, atat de increzatoare in infailibilitatea masinii, s-a uitat un pic pe un al doilea telefon la Netflix (nu aveau voie si telefonul principal era monitorizat), iar masina nu a „vazut” o femeie si a facut-o praf. S-au scos log-urile de pe telefonul oficial, de pe cel secundar, contul de streaming etc.

    Ceva scurt aici: https://www.theverge.com/2019/11/20/20973971/uber-self-driving-car-crash-investigation-human-error-results

    Exista o serie de articole / discutii …

    Nu am nicio concluzie personala, pot spune ca in trafic, unde un procent serios din masini is Tesle, cocalarii nu sunt aia cu BMW, asa cum e in Europa, sunt zapacitii astia care au impresia ca-s nemuritori. Nu stiu daca is pe automata, daca au fumat ceva, ca tot e iarba legala si miroase de la unele masini ca in Amsterdam, cert este ca sunt imprevizibil si Zorro.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube