Nu cred că ITiștii români sunt în halul ăsta

Îmi scrie un cititor

Am cont la orange (my orange) și în el am adăugate 3 numere prepay și normal am o adresă de email atașată contului și o parolă. În același timp sunt abonat Telekom Fix și folosesc aceeași adresă de email, dar o altă parola.

Orange cumpără Telekom Fix și schimbă aplicația cu una Orange Fix (doar îi schimbă icon-ul, culoarea și denumirea). Acum Orange integrează Orange Fix în My Orange și sunt notificat că nu mai merge Orange Fix.

Eh, și aici intervine subiectul. Ei când au integrat Orange Fix în My Orange nu au merge-uit și conturile. Prin urmare am 2 conturi cu aceeași adresă de email și singura modalitate de a ști care este care o pot face prin folosirea parolei setată diferit dinainte pentru cele 2 conturi.

sigla-orange

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

88 comentarii

  1. Păi dacă nu și-a pus aceeași parolă la ambele, altu’ era merge-ul acum :P

  2. Zi-ne cum ai fi procedat tu și ar fi fost toată lumea mulțumită.

    00
    • Marian cred că lucrează la Orange.

      10
    • Sa compare userii din cele doua baze de date dupa adresa de mail, si daca exista duplicate sa stearga unul dintre useri, hotarasc ei care?

      00
    • Raspuns rapid fara sa ma gandesc prea mult: optiune la logare in My Orange unde poti alege daca sa te duca in contul de Orange Fix sau in My Orange. Bonus points ar fi sa apara optiunea doar dupa ce introduci adresa de mail, daca detecteaza ca esti in situatia de mai sus.

      Apoi unite cele doua conturi, nu stiu cum ca nu cunosc aplicatia. Detalii.

      00
    • >>Zi-ne cum ai fi procedat tu și ar fi fost toată lumea mulțumită.

      Conturile cu aceiasi adresa merge-uite automat, parola din aplicatia veche dezactivata.

      Optiune pentru conturile din aplicatia veche de a fi portate si merguite intr-un cont existent din aplicatia noua pentru cei care aveau conturi cu adrese diferite.

      Nu e greu, cand esti si inginer (sau gandesti ca unul), nu doar IT-st code monkey.

      00
    • @Mihai, dimpotrivă sunt client Orange și Telekom fix.
      @Șerban Logică alegerea ta, dar ce te faci când managementul vrea să șteargă orice urmă de Telekom în viitor și-ți cere să fie segregate complet?
      @Ninja Rețeta completă pentru dezastru

      Vedeți la Vodafone că au încercat altfel ( mai bine după părerea mea ) și tot sunt oamenii nemulțumiți.

      00
    • “ Logică alegerea ta, dar ce te faci când managementul vrea să șteargă orice urmă de Telekom în viitor și-ți cere să fie segregate complet?”

      E simplu. Mesaj de avertizare utilizator ca acel cont Telekom va fi dezactivat in x zile. Eventual o opțiune de a muta contul pe alta adresa de email, cu scuze ca sunt tâmpiți. Sau alta soluție de genul asta care sa ia in considerare și opinia managerului, dacă nu e chiar prost.

      Varianta 2. Manager 100% prost. Mers la HR și turnat managerul ca e imbecil și nu ține cont de expertiza tehnica, creând astfel in mediu neprielnic dezvoltării. Și apoi plecat altundeva, ca e plină piața de oferte. Sau direct plecat, și spuse astea la exit interview.

      Dar e mult mai comod sa nu faci nimic, sa nu contrazici managerul și apoi sa te plângi ca e tâmpit. Eventual și cu niște texte stupide de genul “I just work here”, “I’m not paid enough to care”. Incompetenți, sau oameni pe cale sa devină așa.

      00
    • @Șerban Singura utilitate a vizitei la HR am găsit că este depunerea demisiei. Încă n-am avut nevoie de concediu paternal.

      00
    • @Radu: E frumos de pe margine si totul pare simplu, dar detaliile despre ce e acolo, cum s-a implementat, cine a luat deciziile si cat timp a fost la dispozitie… le vor sti doar cei care au lucrat pe respectivul proiect.

      00
    • @Marian, varianta optima este sa compare CNP-urile si sa faca unificare de conturi daca aveai servicii atat la Orange, cat si la Telekom.

      In schimb daca ai conturi facute pe clienti diferiti (difera CNP-ul), mi se pare o abordare buna asta cu parola diferite.

      00
    • cum ar fi sa dea o perioada de gratie de (nu stiu) 3 luni pentru logarea in aplicatia care urmeaza a fi desfiintata si acolo sa te oblige sa indici (sau sa creezi) un cont in aplicatia noua in care sa migreze totul?

      si daca trece perioada de gratie, mai ai inca un an in care sa te prezinti fizic in magazin pentru rezolvare sau se sterge tot, evident cu mailuri, corespondenta scrisa si apeluri telefonice (ca la astea se pricep de minune cand e vorba sa prelungesti abonamentul) cu care sa te avertizeze ca trebuie sa decizi ceva. daca nu… asta e… delete.

      00
    • El cand zice sa fie multumita toata lumea se refera si la eventualitatea unei echipe de programatori lenesi carora le e lene sa mai bage un feature in plus si care trebuie sa fie fericiti si ei

      00
    • @Ninja, care cele două baze de date? Alea au fost înainte de migrare. Foarte probabil acum e o singură tabelă cu toate informațiile de bază ale utilizatorilor (adrese de email, parole, etc). Dacă-i întrebi pe IT-iști care a fost unde înainte de migrare s-ar putea să nu știe nici ei.

      00
  3. Ah, IT-istii romani, acesti copii speciali ai economiei fiscalizate.

    00
    • Eu fac pariu că degețel de român n-a programat aplicația aia. Probabil a fost făcută într-o țară mult mai ieftină cu rezultatele aferente.

      Și totul a fost probabil manageriat de un francez expat care venea la 11 la birou, numai bine la timp pentru a lua pauza de prânz de la 12. Trimițând mailuri în care trimitea mailuri cu ‘cum stăm cu aplicația că mă-ntreabă șefu din franța’ după care pleca acasă.

      00
    • Altul care habar n-are ce e aia impozit si nu stie cat e „brutul” si cat e „netul” si n-a vazut niciodata cam cat plateste un copil special la impozite :)

      00
  4. NOU
    #20

    Eu am cont Yoxo pe aceeasi adresa de email unde am avut cont Telekom. Cand te loghezi pe orange.ro iti spune ca ai Yoxo, deci toata administrarea se face din aplicatie, unde evident ca nu poti administra alte servicii Orange.

    Toata problema nu ar fi atat de nasoala, daca te-ar putea ajuta cei de la suport, sa iti faca un alt cont pe alt email. Eu am renuntat sa le mai explic care e problema dupa cateva incercari.

    Cert este ca am si eu acum conturi diferite Orange cu acelasi email. Important e sa te loghezi unde trebuie. Pe orange.ro ai doua optiuni in meniul de login, ceva cu Orange Communications si ceva cu alt Orange.

    Au anuntat insa recent ca Orange Fix va face merge cu celalalt Orange. „Astept” cu nerabdare sa vad cum rezolv problema conturilor multiple cand nu ma voi mai putea loga in locuri diferite pentru fiecare serviciu.

    Pana atunci ma intreb de ce am renuntat la Vodafone. Cand intru pe site-ul lor imi aduc repede aminte :)

    00
    • ”Pana atunci ma intreb de ce am renuntat la Vodafone. Cand intru pe site-ul lor imi aduc repede aminte 🙂”

      Am cont de Vodafone, uneori îmi merge parola, alteori nu. Mai sunt din când în când la suport. După ce trec de roboțica vieții, omul mă salută pe numele de dinaintea căsătoriei. M-am căsătorit înainte să votez cu Iohannis (am pus asta numai ca să vă dați seama că nici eu nu mă consider vreun geniu). Îmi updatez a mia oară informațiile personale. O vreme îmi merge iar contul. Apoi vorbesc din nou cu cineva care mă salută pe numele de domnișoară. E ok, îmi aduce aminte de tinerețe când eram pe cartelă și nu-mi băteam capul cu prostiile astea.

      00
  5. Fix la fel am si eu. E o prostie sinistra.

    00
  6. N-are cum ma, nu le mai zi asa, vrei sa se supere si sa plece toti din tara.

    00
  7. Nu cunosc detalii, dar sunt mari sanse ca aplicatia sa fie dizainarita de o echipa din Franta, dezvoltata de o echipa din Filipine si testata, iata, doar de clientii Orange. Probabil singurul ITist roman implicat e amaratul ala care va face merge la conturi manual, in excel.

    00
    • Nu chiar, au si astia si vomfaone si telkom o gramada de itisti pe aici pe partea de web. Cei mai praf dintre cei mai praf sunt astia din industrie. Cred ca sunt luati pentru scrutire de taxa daca angajezi persoane cu deficiente. Uita-te cum arata toate aplicatiile lor, cum arata shopul online, orice.

      00
    • Cel mai tare a fost cand nu mi-a mers roaming-ul, aveam doar date, nu si voce.

      Am accesat aplicatia aia a lor pe web, si-am facut tichet. Raspunsul la ticket: SUNATI la relatii clienti.

      Cine ma suna disperat in dimineata cand am ajuns in RO, la 7 AM, dupa ce la 1 AM de-abia aterizasem? Acelasi retardat operator..

      00
    • @Boris, hai să vorbim despre lucruri pe care le știm și înțelegem. Niciuna din aplicații și nici merge-ul nu are vreo legătură pe partea de tech cu echipele din România indiferent de ce vrei tu să induci.

      Sorin a fost spot-on la partea cu Excel-ul.

      00
  8. „Edge case, o sa rezolvam daca apare ceva…”

    00
  9. „Prin urmare am 2 conturi cu aceeași adresă de email și singura modalitate de a ști care este care o pot face prin folosirea parolei setată diferit dinainte pentru cele 2 conturi”

    Trecand peste faptul ca fraza de mai sus are mai multe interpretari datorita halului in care a fost scrisa, mie imi vine greu sa cred ca ai putea face selectia userului autentificat in functie de parola, ar trebui sa verifici parola in doua sisteme diferite. Dar probabil vrea sa spuna ca singura metoda prin care poate vedea cu ce cont a ramas din cele doua, este sa foloseasca parola corespondenta. Virgula e importanta.

    Sincer, eu nu am inteles foarte bine care e problema, dar nu poti avea pretentii de la mine, sunt aitist.

    Nu ca aplicatiile nu ar fi niste mizerii, si la Orange si la Vodafone, zici ca sunt scrise de elevii de liceu.

    00
    • Sa citam de pe pagina lor de login:

      Dacă ai servicii Orange, introdu mai sus datele contului tău My Orange.
      Dacă ai servicii Orange Romania Communications, introdu mai sus datele contului tău My Orange Fix.

      Care case lipseste?

      00
    • Nu sunt scrise de elevii de liceu, doar de indienii omniprezenti in orice companie de IT din lume. Adica tot aia.

      00
    • „mie imi vine greu sa cred ca ai putea face selectia userului autentificat in functie de parola”
      @rumbu: ba exact asta fac, ca si eu am acuma 2 conturi Orange, cu aceeasi adresa de mail dar cu parole diferite

      Probabil au 2 tabele de useri si metoda de autentificare verifica intai intr-una si daca nu e acolo, se duce si in a doua. Apoi returneaza 0, 1, sau 2

      00
    • yep, si daca ai aceiasi parola (si email) nu mai intri decat intr-unul.

      00
    • „ar trebui sa verifici parola in doua sisteme diferite” – si de ce crezi tu ca nu fac fix asta? doar pentru ca ar fi o tampenie monumentala? :))

      00
    • @Boris in situatia in care ai 2 parole la fel ai o solutie : to loghezi unde intra schimbi parola si o sa ai doua parole diferite.

      E simplu de spus sa fie un cont comun, insa daca aplicatiile alea au ani de zile in spate cu cine stie cate sisteme integrate nu stii ce crapa si pe unde. Dar asta e motivul pentru care exista utilizatori : o sa sune unul la suport. Se cheama testare in productie :).

      00
  10. sau poate au vrut oamenii sa aduca clientii in 2022 si sa ii faca sa renunte la telefonul fix

  11. Da si userul e obraznic – sa foloseasca acelasi mail si pentru fix si pentru mobil?

    00
  12. metoda orange prin care tine clientii ‘dastepti’

    00
  13. :)) nu IT-istii sunt de vina. Secretara a copiat fisierul MS Access de la Orange peste cel de la Telecom si a dat overwrite.

    00
  14. Digi le dă clasă tuturor la nivel de incompetență și prostie per gram creier de angajat.
    Mi-am iesit la perfecție o dublă, telefon și cartelă lăsate simultan fără suflare. Cobor la oraș, mă duc să cer o cartelă nouă cu același număr. Cartela veche prepay, luată cu 10 ani în urmă pe bază de buletin, sunt un om responsabil și credincios. Aștept juma de oră, cabinata era toată un orgasm că viitorii clienți s-au dovedit că erau din același sat din Cuba cu ea, hi hi, ha ha/ dar hai să ne grăbim în pula mea. ÎI zic baiul, ea hi hi, ha ha, rezolvăm imediat. Îi dau buletinul, tastează ea pe dighidron cinci minute.,, Nu se poate. Warum? Nu coincide numărul actului nou de identitate cu ăla vechi. Normal, că l-am preschimbat acum trei ani. Numele e același ? Da. Sună la suport sau la o asociație de persoane cu dizabilități mintale, nu am reușit să fac diferența, vorbește cu doi retarzi pe acolo. Nu se poate. Nu coincide numărul actului nou de identitate cu ăla vechi.
    Fast forward, după ce m-a scos cu forța consoarta din incintă, am luat din alta parte o cartelă cu alt număr.
    Distracția nu e că ,, salut ăsta e noul meu număr de telefon,, ci faptul că foarte multe interactiuni cu diferite instituții ale statutului spaniol se fac cu ajutorul telefonului. Te bagi pe site, două taste, ei îti trimit un SMS cu un cod și îți faci singur ce ai nevoie. Stau de două zile să tot vorbesc cu fiecare că mi-am schimbat numărul de telefon. Mulțumesc Digi.

    00
    • Trebuia sa ii zici cuvintele magice:
      -Haideti sa facem o actualizare de date in sistem.

      00
    • Asta trebuia să facă ea. Eu i-am spus niște cuvinte magice, dar care nu includeau date, actualizări și sisteme.

      00
    • @ Paco, CNP e cuvantul magic. CNP-ul tau este acelasi pe orice buletin de identitate emis pe numele tau, indiferent de numarul actului nou de identitate. Data viitoare cand mai pierzi card SIM digi, foloseste cu incredere acest pont.

      00
    • @bosulean, pontul tău e excepțional, dar inutil. Aici nu se folosește CNP-ul, ci seria/ numărul actului de identitate. Care se schimbă odată cu reînoirea lui. La fel cum se poate schimba numele sau adresa.

      00
    • Paco, dar ai incercat macar? Ai sunat si ai vorbit cu un operator digi? In limba romana apasa tasta 2? Aia te intreaba de CNP pentru ca sa stie ca esti tu. In fine, ca sa nu mai lungesc vorba, nu citesti numai tu pe aici, si cuiva ii va fi de folos faza cu CNP-ul, sunt sigur ca nu am scris-o degeaba.

      00
    • @Paco, asa cum spune @GoGu, o rugai sa faca o actualizare a datelor. Apoi, reveneai cu solicitarea ta initiala. Dar ai ales sa spui niste cuvinte „magice” si tot tu pierzi timpul sa explici peste tot ca ti-ai schimbat numarul de telefon.

      00
  15. . Stau de două zile să tot vorbesc cu fiecare că mi-am schimbat numărul de telefon. Mulțumesc Digi.

    Chiar dacă ți-a murit cartela, poți să portezi numărul pe baza seriei sim-ului. La noul operator aveai acelasi numar. Chestia cu „nu se poate” e o minciuna veche de tot (mie mi-au servit-o prin 2017) ca să îți faci abonament nou la ei.
    A, și vezi că mai e una – „nu merg sistemele” 🤣

    00
    • Nu omule, nu că nu se poate. Aia e o tactică de vânzare care încă se folosește dar mai pică la ea prea mulți.
      I s-a spus că nu coincide numărul/seria actului de identitate. Care peste tot în lumea asta se schimbă la x ani. Aici a rămas blocat acel operator (și probabil e o eroare de căcat generată de sistem – spot on la subiectul post-ului)

      00
  16. Să zică mersi că merge, Vodafone nu e capabil de performanțe de genul ăsta :)

    00
  17. Hai bre’….daca faceau ce trebuie de la inceput, terminau proiectul prea repede….asa mai un task, mai un update, mai o testare…sa nu credeti ca doar la buget se poate f..e buha..

    00
  18. pe vremuri era posibil sa ai n conturi amazon cu acelasi mail dar parole diferite

    00
  19. De ce ai atâtea numere?

    00
  20. La modul cel mai realist cam asta ese nivelul breslei prin aceste colturi de lume. Si in fond nu asta este problema. Adica categoric este o problema majora faptul ca cel mai mare operator telecom din Romania nu a gestionat situatia mai frumos, insa problema e altundeva. Mai precis prin toate planurile astea de fuziuni au existat oameni care au ridicat aceste probleme si posibil sa fi venit cu solutii. Cu toate acestea presiunea si dorinta sa se inchida treaba intr-o anumita perioada de timp din motive financiare(bonusuri,promovari) a biruit. Ce inseamna asta? Exact situatia din imagine si na o rezolvam din mers ca suntem oameni. Si-au luat unii niste bonusuri babane pentru aceasta fuziune?!
    Si in fond cred ca problema foarte mare a tot ce inseamna mediul privat la noi este lipsa de asumare a deciziilor si mai ales a unor middle-manageri de calitate. Asta se traduce prin faptul ca trebuie sa gasim un vinovat, recte odata intamplat asta ne putem vedea de rahaturile noastre(mama ce a mai postat x sau y). A nu se intelege ca iau apararea celui care a lucrat acolo, insa as vrea sa vad mai degraba problema rezolvata si apoi gasiti vinovatii.

    00
    • Te inseli, in cele mai multe cazuri e asumat, eu ca IT-ist m-am intalnit de multe ori cu situatii de genul: noi vrem suport de 3 stele nu de 5 stele (aka sa mearga oricum bine, prost numai sa mearga) sau: eu nu vreau sa-mi faceti un ‘Lamborghini’, eu vreau un ‘Volvo’.

      Si chiar lucrez actualmente la un produs mediu spre mediocru pentru ca se investeste in el exact cat sa fie la acel nivel.

      Si lucrurile merg pentru ca in general clientii sunt captivi si nu prea au alte alternative. Ok, te-a banat facebook, te muti unde? Ti-a dat teapa digi, te muti unde? Ti-a blocat banii revolut, te muti unde?

      Companiile in general stiu treaba asta si investesc exact pana la nivelul ‘sa mearga cat de cat’ si este complet asumata treaba asta.

      00
    • @stefanb
      Cunosc cazurile si sunt de acord cu tine asupra faptului ca multe lucruri sunt asumate. Insa in acelasi timp cunosc si cazuri unde bugetele si munca a fost cosmetizata pentru ca in fond de ce sa nu facem asta. La finalul zilei conteaza foarte mult si tu ca om ce accepti si ce vrei sa faci. Vrei o Romanie mai buna, dar munca ta este submediocra, pai esti cam o parte din problema.
      Chestia asta este omniprezenta in orice domeniu, oriunde in lume. Diferenta este facuta de oamenii care aleg sa faca lucrurile corect si sa stie cand sa spuna nu. In cazul de fata, mai interesant ar fi sa se rezolve problema pentru oamenii impactati cu minim de disconfort.
      In acelasi timp pentru cei care folosesc aceeasi parola pe mai multe conturi, asta trebuie sa fie o lectie dureroasa si sa invete ceva din asta. Banuiesc ca daca le-ar fi fost clonate diverse carduri si scosi bani de pe ele, ei tot nu ar fi avut o vina nu?! Cel mai interesant ar fi de aflat fiecare ce a invatat din problema curenta asta daca a invatat ceva sau se merge pe victima/pasat responsabilitatea la altii?

      00
    • Ai dreptate dar tot ma mira faptul ca astepti ca cineva sa considere asta o greseala si sa se ia ceva masuri.

      Faptul ca merge cu ambele parole ma face sa cred ca cineva de la IT a gasit ‘solutia’ asta si cineva a aprobat-o. Si probabil pentru cei cu aceeasi parola cei de la suport le vor recomanda sa-si schimbe parola ori emailul pe unul din conturi.

      Ceea ce pentru tine pare o problema pentru ei este o rezolvare eficienta a problemei cu scutit de bani si de timp. Si culmea e probabil si adevarat, un ‘merge’ de conturi ar fi luat in plus cateva luni, o caruta de bani si cel mai probabil ar fi generat acelasi numar de probleme cu clientii pe care il au acum.

      E problema cand ai numai variante proaste de ales si indiferent ce alegi ceva va merge prost. Asa ca alegi ceva ieftin si rapid…

      00
    • @stefanb
      Prima chestie si cea mai importanta este daca au luat in calcul acest caz. Fara sa intru in discutii toata treaba asta trebuia anuntata catre utilizatorii de sistem. Asta implica un mesaj template trimiti la toti utilizatori, vedeti ca Orange si Telekom se unesc si alte bla-bla-uri. Dupa ce faceau mai mult ca sigur ca cineva observa aceste coincidente sau isi punea problema. De aici discutiile incep sa devina pragmatice si se face analiza cost-beneficiu cu toate variantele pe masa. Odata luate in calcul variantele mergi mai departe la factorul de decizie si le prezinti frumos unde se ia o decizie.
      Ideea este ca cineva din zona de management si-a asumat asta. Cazul asta este ceva izolat care este deja rezolvat, pai ne vedem de ale noastre. Cazul nu este ceva izolat si numarul de plangeri creste cu alte potentiale probleme lucrurile se complica. Din nou cazul Hertz-Accenture este clasica poveste unde toti si-au facut treaba, insa la final nimic n-a mers.
      Tot ceea ce vreau sa spun este ca itistul este ultima persoana vinovata si ca in 90% din cazuri rahaturile astea sunt asumate de esaloanele superioare. Cu toate acestea tot prostul care lucreaza incaseaza rahaturile, asa ca ajunge sa-si dea demisia si sa caute alte oportunitati. Apoi conducerea companiei se plange ca nu gaseste oameni si vai uite ce naspa e aici. Fix de rahaturile astea mi-e scarba.

      00
  21. Problema la Orange este management-ul, nu programatorii. Management-ul a venit cu idea de a face un SPA (Single-Page Application) dar care are un Javascript de 1 MB. Cand dezvoltau aplicatia avea 3 MB. Acuma, daca nu esti intr-o zona 4G, pagina dureaza minute intregi sa se incarce. De pe reteaua lor.

    Am raportat chestia asta, raspuns mu-mu. Ca stiu ei ce decid si cum se fac proiectele astea.

    Acuma cand au preluat Telekom-ul doar au luat codul sursa si au schimbat culorile din CSS si au pus header-ul si footer-ul de la orange.ro. Bazele de date sunt… Fiecare cu a lui. Face match in functie de pe care tabel `users` se potrivesc datele. Si daca e la aia de Telekom, te redirectioneaza pe platfoma Telekom-ul. Se si vede la logare ca apare pagina Orange-ului ca si cum nu esti autentificat si apoi se deschide alta pagina.

    00
    • Bingo!

      00
    • @Red
      Foarte probabil ca asta sa se fi intamplat. Insa intrebarea si mai misto ar fi cam cat a fost bugetata aceasta „fuziune” si daca chiar s-a facut ceva de acei bani. Desigur companie privata treburile lor. Cu toate acestea cred ca IT-ul romanesc are nevoie de un caz Hertz ca multi sa fie adusi cu picioarele pe pamant.
      Pentru nestiutori Hertz ar fi ajuns la sapa de lemn din cauza un parteneriat nereusit cu firma Accenture. Orice cautare pe google si lecturarea povestii o sa fie un dus rece, dar necesar pentru multi. Bineinteles asta daca isi doreste cineva sa invete din greselile unor colosi.

      00
  22. Eu le-am făcut sesizare pe messenger ca nu am semnal deloc la telefon și noroc ca am și internet pe cablu la locație de la ei ca să ii pot contacta și ei ma cauta la telefon sa le explic situația. Primesc mesaje ca ai fost contactat de x număr și le spun iar pe messenger ca degeaba ma suna ei la telefon când eu nu am semnal. Si ei îmi răspund ca o sa ma sune mai des, poate ma nimeresc la un moment dat cu 1 liniuta… de semnal

    Ah da , de DIGI vorbesc.

    00
  23. Nu se poate, aplicatiile facute la Chisinau dau rateuri?

    00
  24. pare muncă de indieni

    00
    • Detestam indienii prima data cand am inceput sa lucrezi cu colegi de acolo. Lenesi, dezinteresati, slab pregatiti si mereu cu scuzele pregatite. Ca nu e gata azi, ca e maine, ca e totul 99% gata, inca putin, ca a citit el si mai trebuie facut altceva. Bleah.

      Apoi am scapat de ei si tot prost merge treaba. De ce? Cand management-ul nu stie ce vrea si nici nu asculta programatorii, poti sa ai oameni de la Harvard, tot orange.ro iese.

      00
    • @Red, exact, cand ai management prost, mai pui si omaeni care au lucrat numai cu management prost si obiceiuri proaste iese o ciorba numa buna de schimbat postul de lucru.

      00
    • o sa ma injuri @Red, dar cand nici managementul nu stie ce vrea, cea mai proasta solutie e sa asculte de programatori – asa cresc solutiile tehnice facute doar pt a da bine la cv / folosi cine stie ce tech stack e la moda dar care nu rezolva nici o pb reala.

      Jobs spunea ca totul porneste de la client si de la ce experienta vrei sa ii oferi si de acolo mergi spre solutia tehnica. Invers e echivalentul prodului pe stoc din vremea lu’ ceasca

      00
  25. 1. La Orange ati facut cunostinta cu GIA, asistentul virtual? are un set de doar 10 intrebari si e noaptea mintii. Cand m-a sunat un operator inapoi (Ca inchideam niste abonamente) a inceput sa rada si a zis ca si ei fac constant reclamatii interne, dar ca sa am rabdare, ca e inca nou.
    2. La Orange acum am o ultima factura de abonament pe care nu o pot plati din contul online si nici din linkul direct de plata din mail pentru ca…nu mai am numere asociate abonamentului pe contul respectiv. Solutia a fost sa platesc din contul Orange al nevestei (pers. fizica)
    3. Aplicatia web Orange MyAccount face trecerea intre varianta veche si varanta noua de design in functie de ce sectiuni accesezi.
    4. User experience de 2 lei, fara standarde respectate, dar astea sunt fineturi.

    Trecem pentru variatie la banci, un exemplu fiind ING (pers. juridice) pe care o folosesc de 1 an:
    1. Aplicatia mobila a stat luni de zile fara update, desi avea crash la logout in mai mult de 50% din cazuri pe un telefon super popular/varf de gama.
    2. Aplicatia mobila nu avea standardele moderne de autentificare implementate, lipsea inclusiv biometria, dar cereau SMS-uri si parole si slbz. La „cea mai digitala banca din Romania”
    3. Nu aveau o metoda clara de a vedea imprumuturi, linii de credit, suma si status (cat mai ai de rambursat) si de cateva ori ce vedea consultantul in sistemul intern nu se potrivea cu ce vedeam eu in aplicatie.
    4. In acest moment daca aplicatia e trecuta in backgroun (dupa autentificare), la urmatoarea deschidere face logout, se inchide mai trebuie deschisa o data (>50% din cazuri).

    Ca idee, am avut tot in ultimul an multe interviuri pe partea de control de calitate in IT, cu foarte multi „seniori”, 8+ ani experienta si CV-uri pline de acronime:

    1. Cineva de la ING, chiar team lead, se lauda ca a lucrat la aplicatia mobila. Cand am inceput sa pun intrebari, de fapt lucra doar la o bucatica mica din ea, 1-2 ecrane, si nu avea nici o treaba cu restul aplicatiei, nu vorbeau intre ele echipele nici macar de curiozitate, nimic. Ce plm poa’ sa iasa din asa abordare? Plus nivelul tehnic foarte scazut pentru anii de munca in domeniu.
    2. Cineva de la Deutsche Bank care era team lead, 10 ani experienta, e vraiste pe partea tehnica si mandria lui era ca era responsabil sa ridice pod-uri in K8S si…atat.
    3. Cineva din BRD incepuse sa se hiperventileze in interviu, desi eram super prietenos, glume etc (bineinteles ca majoritatea raspunsurilor tehnice erau pe langa)
    4. Cineva de la Vodafone nu a fost in stare sa explice ce face dpdv tehnic. Doar termeni sforaitori care nu aveau nici o substanta. Ba, nu stia ce e ala HTTPS nici la nivel de cultura generala.
    5. Cineva de la o firma de outsourcing mare cu 7+ ani de experienta a clacat la toate intrebarile, iar cand a venit randul lui sa ma intrebe ceva pe mine, a preferat sa imi explice cu stropi despre BlackRock corporation si conspiratii ca suntem vanduti la ei etc.
    6. Cineva din firma de outsourcing enorma – nivel tehnic abisimal, facea de 7 ani blackbox mai negru ca noaptea pe diverse proiecte, nu are absolut nici o idee despre ce se intampla in spatele functionalitatii in nici un stack tehnic pe care l-a testat (din 7 proiecte in industrii diferite, zero viziblitate si curiozitate!)
    7. Cineva din Sparkware, 11+ ani (!!) experienta – cunostinte tehnice abisimale despre…orice.
    8. Cineva din Deutsche Bank 11+ ani experienta – zero cunostinte tehnice reale, a venit drogata/sedata/extraordinar de obosita la interviu, nu a vrut sa reprogramam desi nu era nici o problema.
    *cunostinte tehnice reale = nu chestii foarte avansate, ci chestii gen cum functioneaza o aplicatie de mobil, dupa ce te uiti ca QA pe o pagina de login, de-astea.

    Acum chestiile astea (o analiza empirica pe baza de statistica personala) ma indreapta catre concluzia ca factorii de decizie sunt problema. Eu sunt convins ca in fiecare Orange, ING etc exista macar unul care zice „sefu, chestia asta arata si functioneaza ca un cacat, nu putem iesi asa in piata”, iar sefu zice „e ok, avem deadline, contract, buget” „asa e ordinu pe unitate de afara”, „nu te ingrijora tu ca nu e treaba ta”. Si intr-un final aia mai competenti pleaca in companii sau echipe care chiar fac treaba calumea, iar mamutii astia raman cu oameni d-astia care fac ceea ce eu numesc „monkey work”, goi pe dinauntru si cu un fals sentiment de satisfactie a muncii.

    Si uite asa te caci in ea de fuzionare intre Orange si Telekom.

    00
    • am cunoscut pe cineva de la ING care a plecat la salariu mai mic tocmai pentru a nu mai avea de-a face cu toți incompetenții angajați în ultimii ani în departamentul lui (IT, ofc). bine, salariu mai nu inseamnă 2.000€, ofc, dar ca idee.

    • asta pt ca majoritatea nu au X ani de experienta ci de X ori 1 an, iar somajul negativ din bransa doar a exacerbat efectul

      o sa fiti socati sa aflati ca regula 80/20 se aplica f bine si celor din IT 🤦

      00
    • Normal că mai mic nu înseamnă 2k Euro, aia e subzistență.

      00
    • Asa e cand angajezi cu CV, anunturi and so. Te urci pe pereti. Singura solutie decenta care te scuteste de draci ramane sa intrebi colegii (aia seriosi, pe care ii cunosti si te poti baza) daca stiu pe cineva pentru pozitia de x sau y, junior, senior sau zeu – si direct hunting. Nu am avut surprize neplacute niciodata.

      00
    • <>

      Asta e peste tot, cred. La Renault apăreau mereu discuții de genul „șefu, asta merge prost, trebuie să reparăm”, la care răspunsul era ”există plângeri din partea clienților pe subiectul ăsta?”. Păi… nu prea există. E ok, atunci lăsăm așa.

      00
    • De aceea profesionistii (seniorii) tind sa se indrepte spre companii mai mici cu o cultura mai de ‘startup’, unde regulile sunt mai loose (ex: poti sa iti instalezi ce vrei tu pe laptop fara sa trebuiasca sa treci prin 2 saptamani de aprobari) si nu stai toata ziua in sedinte. Asemenea scolii, corporatiile in general nu incurajeaza creativitatea ci urmarirea procedurilor interne.

      00
    • Ani de muncă != ani de experiență.

      00
    • Tot la o banca:

      A venit cerinta de la „Departamentul de Security …” sa expire parola clientilor la fiecare 3 luni. Noua parola(pin) nu putea sa fie acelasi cu cea anterioara. Am ridicat problema (echipa de dezvoltare) ca o sa ne injure toti clientii, si am propus sa fie la an. S-a negociat la 6 luni.

      Cam la toate aplicatiile bancare/ale corporatiilor, pentru echipa de dezvoltare clientul nu este cel final, ci un departament din companie.
      Departamentul de Carduri cere ceva, cel de Credite altceva and so on. Se lucreaza in paralel si in multe cazuri nu ai o persoana desemnata sa foloseasca aplicatia aia cap-coada.
      Mai e un departament de UX care mai propune imbunatatiri, dar nu sunt prioritizate decat dupa ce se finalizeaza functionalitatile.

      Si da… oamenii cu experienta si care nu vor sa fie ‘code-monkeys’ pleaca repede.

      00
    • Multumesc. Mi-a placut ce ai scris, daca mai ai exemple, te rog adauga. Iti pot confirma situatia din Deutsche Bank.

      00
  26. sunt niste spagi de dat/luat, desi orange a cumparat telekom de vreun an, nu s-au ‘lipit’ ‘merged’ cele doua companii, asa ca nu ma mira deloc, asta e doar unul din cazurile care arata ca intr-adevar nu s-a transformat inca telekom in orange.
    ps. nu cred ca programatorii sunt principalii vinovati, evident cine face managementul e capul la prostii, cam asa e peste tot. asa e cand ai dinozauri ce vor sa-si dea duhul pe scaunul luat in companie.

    00
  27. eu am rezolvat simplu. cand i-a cumparat orange, am reziliat tot.

    eu am semnat cu telekom, nu cu orange.

    m-a si sunat o domnisoara, ca de ce. pentru ca ORANGE!. a oftat resemnata. probabil nu eram primul… sau singurul.

    00
  28. Pentru cei cu telefon fix, fiti pe faza la casuta postala. Vine in curand scrisorica cu marirea unilaterala a abonamentului. Eu am primit deja

    00
  29. Ma intreb cand dai Am uitat parola! si bagi adresa de email, pe a carui cont iti trimite linkul sa ii schimbi parola.

    00
    • Se strica tot. Am patit de am ramas pe exterior. Dar nu la Orange. Fix acelasi rahat s-a intamplat la VODAFONE cu UPC TV. Concluzia – am reziliat UPC si la Vodafone. Incercam cu RDS pentru net si ORANGE pentru telefonie.
      Trecerea de la PF la PJ si introducerea unui numar PFizica din VDF in PJuridica in Orange a mers fara nici un fel de problema.

      00
  30. In situatii de genul asta aproape niciodata nu se „sterge” vechiul cont pentru ca nu stii niciodata cand are firma nevoie de vechile informatii.

    Pentru sistemele construite pe baze de date SQL, o varianta rapida este creearea unei tabele de legatura intre cele doua sisteme de conturi, tocmai pentru ca, ideal, sa nu modifici date in vechea tabela doar din perspectiva „unificarii” conturilor.

    Practic ai in continuare doua aplicatii separate, care par a fi unificate din perspectiva utilizatorului final.

    00
  31. NOU
    #87

    Dar să nu îi uităm nici pe imbecilii de la Vodafone unde, când intri pe site-ul lor, pe contul pe care îl ai și vrei să alegi reînnoire abonament sau servicii sau doar telefoane, de fiecare fucking dată te pun să selectezi cine ești: număr de telefon sau altceva ce le-a mai bășit lor mintea. Pentru că atât sunt de retardați: dacă ai selectat o dată cu ești X, trebuie să le confirmi de zeci și sute de ori că ești X pentru că ei nu știu decât să enerveze clientul, nu să îi facă viața mai ușoară.

    00
  32. Stai linistit, la Vodafone e si mai rau. Mult mai rau. Asa de rau, incat m-a sunat recent un agent pentru diverse prelungirea abonamentului business si cand i-am zis clar ca refuz sa semnez cu ei din cauza imbecilitatii crunte la partea de administrare cont/plati/facturi, a zis ca intelege perfect :D

    De 4 luni se chinuie sa rezolve (cică) cei de la support, ca să ajung să văd și eu facturile în cont. Încă nu au reușit. Poate la anu’.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube