Jurnal de cumpărat mașină nouă

Nu mai știu dacă am citit p-aici ori de mi-a spus cineva, dar mi-am amintit că, dacă ești sărac și vrei mașină nouă, ar trebui să aștepți până spre finalul sezonului când, poate dilării nu și-au făcut vânzările, se schimbă modelul și nu mai pot scăpa de unul vechi de pe stoc, trucuri din-astea, ca să mai scadă un pic un preț ș-așa oarecum mic pentru liga cititorilor zosolitici. Altfel, musai nouă, benzină, break și nu ascuțitoare de 900cm3.

XOY, ca la matematică: o rablă (o iubită, Peugeot 406 break, benzină, 1.8, 250.000 km, nu bate, nu troncăne, știți voi) și 15K iepuroi bugetul, așa c-am început să mă uit pe net și prin parcări. Lista nu era prea lungă: noul Renault Megane Estate, zen și-mi mai dădeau ei, că tot era pe stoc, climatronic, senzori lumină și ploaie, mă rog, destul de SF față de bătrânica mea de 20 de ani, KIA Ceed SW, varianta de bază nivel Best, și cam atât. M-am sucit, învârtit, amenințat, am mai scos de la saltea. Deja, atingeam noul Seat Leon ST Style (baza) și Skoda Kamiq Avantage (intermediar), motoarele de 1.5 tsi, 130cp, respectiv 150 cp.

Am început să sun. Cu Renault-ul am rezolvat cel mai repede, cunoșteam pe cineva din sistem, mi-a zis cum stă treaba, asta e mașina, asta e reducerea, nu e flexibilitate, dăm drumul la acte când vrei. 16K.

KIA. Întâi mers la MIT Motors București. Nu-s pe stoc, se schimbă motoarele, veniți la anul. Suspicios din fire, iau la puricat toate reprezentanțele din țară. Găsesc, până la urmă la Palmișoara unul surprinzător de ieftin, 15500€, trimit copiile după acte, între timp, tot sunam, ajung și la BV, iar donșoara consilier, după ce m-ascultă, zice că n-are cum să fie 15K. Vorba românului, ”da’ ce, eu-s prost?” și-i spun că-i trimit oferta să vază. Trimit. Sună și-mi spune că nu e sw, ci scurtă. Mor și înviez. Las’ că știu eu cum sunteți voi ăștia cu vânzările când mirosiți un sărac! Sun la Palmișoara. Da, e scurtă, zice tinerelul. Subit îmi amintesc că n-a vrut să-mi trimită poze, chit că o aveau pe stoc. Nu recunoaște c-am vorbit de sw. Precis era oltean, că bănățenii nu fac din-astea, ei-s fruncea, știu eu de când eram mic. Asta e.

Între timp, sun și la Seat, la fel, toate reprezentanțele din țară. Nu-s prea multe. Găsesc la Constanța, 17.330€, zâna de-acolo foarte ca lumea, sunt convins.

Revine KIA Brașov, că au una în șhowroom, direct configurată, 21k. Sare bine de buget. Cică mai întreabă șefii. În două zile era 18.000. Tot n-am bani, vorbim.

Sun la Skoda, chit că varianta Kamiq are portbagajul cam mic. Cei mai aroganți consilieri, în afară de unul. M-au făcut să mă simt mai sărac decât sunt, aproape umilit. Excepția mi-a explicat cum stă treaba: vine în 5 luni, primesc în plus climatronic, ecran din ăla mare, încălzire scaune față-spate. 17750€.

Revine KIA Brașov. 17.850. Mă mai gândesc.

Mă țin de Seatul ăla, review-uri, listez configurații, pixuri colorate, iar lista de nevoi, parcă ar merge și hatchul, mai economisesc o mie și un pic, mai bine nu, că n-o schimb la doi ani.

Îmi amintesc că nu-s chiar alpha și că știu doi buni ingineri auto, unul cu serviceul lui unde de vreo 9 ani îmi tot duc Peugeotul, altul chiar lucrează la VAG. Îi bat la cap, amândoi zic nu Renault, ba chiar îmi și explică de ce, mă enervez, dar îmi recomandă KIA – din start, șapte ani nu va trebui decât să pun benzină și lichid de parbriz, plus costul unei revizii anuale care e vreo 600 lei (și ei știu că sunt sărac).

Revine KIA Brașov: 17.800

Mai sun la Seat. Nu, nu scad nimic, ăsta e filmul… Până în ianuarie aș putea să iau mașina lui frate-miu…

Revine KIA, 17.600 ultimul preț. XOY: 15K+1K rabla+ scobitul meu, da, ar cam merge, a scăzut bine în cele 2 săptămâni de când tot negociem. Ca să nu mai zic că e livrabilă acum. Iar garanția aia… Pe scurt: t-gdi 6mt, 1.4/140 cp, nivel Star (selectez dotările: faruri halogen și lumini suplimentare de virare, proiectoare ceață, airbaguri față, laterale, cortină pentru spate, LKA, HBA, DAA, FCA, TPMS și alte mărunțișuri care îți fac viața mai frumoasă, gen: cotieră cu spațiu de depozitare, reglare automată a luminii din bord sau cotieră cu suport pahare în bancheta din spate; opționalele direct configurate: încălzire în scaune, volan încălzit, senzori spate, cameră marșarier, navigație de 10,25, bluștuț și recunoaștere vocală). Bonus de la ei, alarmă și covorașe.  Restul dotărilor, vedeți și voi din poze sau de pe pagina lor. Am dat avansul. Total: 17.600e.

Ps. cumva, un pic din inima mea a rămas în Seatul ăla. Plus că era și cu 300e mai ieftin…

Una peste alta: mulți nervi, cam 30 de telefoane, oameni care nu știu să vândă (am nimerit o reprezentanță Skoda care nu mai ținea Seat, la Tg. Mureș. ”Nu, nu mai ținem Seat”, clanc telefonul. Băi, era atât de greu să spui, ”știți, avem Skoda, poate v-ar interesa, nu vreți să vorbim 5 minute?”), oameni dezinteresați (”revenim noi”, Skoda Ploiești, lula revenit), oameni sinceri și amuzanți (”vai, dar cum ați sunat tocmai aici?! Nu, nu avem, dar cum vine ceva vă sunăm!” Kia Vaslui), oameni care știu să vândă (”vă dau eu KIA scurtă cu 15k, nu mai mergeți până la Timișoara. Sau 15.300 și vă dau și un set de anvelope de iarnă” – KIA Brașov). Flexibilitate negocieri: 200e diferență între Seat Târgoviște și Seat Constanța, în favoarea mării.

Vampirugalben

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

149 comentarii

  1. VDHC09 – Camera vedere pentru MarsaLier?!

    00
  2. Eu cautam automata și nu prea am găsit pe stoc la dealeri, toate cu livrare în câteva luni. Și da, nu știu sa vinda, a trebuit sa ma conving singur sa cumpăr o masina :)). Pt soție am ales un aygo automat fu livrare în feb 2021, pana atunci o sa o calareasca pe a mea :((

    00
  3. nu ai fost curios de ce schimbă motoarele?

    10
  4. Revizia e in fiecare an in jur de 600? Nu sunt ani in care fac mai multe la revizie si ajungi la 1000?

    00
    • Revizia costă în jur de 550, eu atât plătesc la kia Băneasa. Am dat 750 când am schimbat și lichidul de frână.

      00
  5. ” încălzire în scaune, volan încălzit, senzori spate, cameră marșarier” – astea chiar o sa le folosesti (primele doua iarna, evident) si iti vor face viata mai confortabila. Un sfat (tardiv) pe care l-am primit si eu de la altii mai experimentati: cand ti-au comunicat ultimul pret, poti sa incerci sa te juri pe carne de porc si pe viata administratorului de la asociatie ca nu ai decat suma ceruta minus vreo 500 de euro.

    00
  6. Și eu am cumpărat kia sw cu dotări identice de la kia Băneasa in 2018 fix înainte sa se schimbe modelul. Singura diferența e motorul și anume eu am 1.4 aspirat. Prețul a fost 13k + tichet rabla. În 60.000km parcurși nu am schimbat decât ulei, filtre și lichid frână. Urmează plăcuțele de frână (cred) la următoarea revizie.

    00
  7. Ai obtinut cam maxim ce se putea in banii astia. Sa o stapanesti sanatos ! In alta ordine de idei si offtopic: T-Roc-ul, SUV compact de la VW dotat e ~20000 de euro(varianta AUTOMATA), una din putinele automate la preturi mici, un best buy. Si-a luat o cunostiinta de a mea.

    00
  8. Si TVA-ul? pe firma sa inteleg…

    00
  9. focus all the way!

    00
  10. De curiozitate intreb (nu e la misto, vreau sa vad ce gandesc altii): La banii aia, de ce nu un SH premium gen A4 , Seria 3 ? S-ar gasi cu ani putini si km putini (~150k ).

    Si eu mi-am luat Clio de nou in 2014, e fain sa n-ai treaba cu service-uri si sa te bazezi oricand pe masina…dar acu ma atrage un SH din asta…pentru confort, adica: scaune si antifonare, restu nu ma intereseaza.

    00
    • garantie si pentru ca 150k e km multi.

      00
    • Din ciclul ”la 17 mii ce bemveu iti luai mancatas din germania, murea toti cand te vedea cu el”

      00
    • @Nicu, nu e vorba de ” sa moara de ciuda…”. Am testa un A4 din 2015…e dumnezeu la antifonare….de asta ma atrage. Ma atrage si un Ceed nou, dar parca….

      00
    • Kia Ceed e confortabila si e si bine antifonata.

      00
    • Iti dau eu cateva argumente pentru ca am fost acum 2 ani in fata aceleieasi alegeri
      – cost asigurare. Orice marca premium merge la peste 1000 1200 euro pe an. In 5 ani de utilizare dai 5000 de euro pe Casco.
      – istoric service dupa multe cautari si prin Germania nu am gasit masina fara probleme.
      – La peste 120 150 mii de km apar probleme costisitoare sau pur si simplu piese care si au trait viata si trebuie schimbate. Eu gasisem un BMW seria 3 OK insa trebuia sa schimb la el piese de 6700 de ron la articulatii, masina avand totusi o varsta si o utilizare intens a. Dadeam 17 mii de euro si pac inca peste 1000 pentru articulatii fara revizie.
      Sigur, fiecare isi face alegerile proprii, dar din intrebarea ta am dedus ca vrei pareri.

      00
    • Parca a mai zis si Vali pe aici, masina care a fost noua 30-40k are costuri de intretinere de masina de 30-40k. Dupa 100k si ceva de km o masina e mai aproape de schimbari de piese majore, deci probabilitatea sa schimbi ceva care e foarte scump e mult mai mare decat la o masina noua. Deci avem masina la care costa piesele mai mult (ca de aia e premium) + probabilitatea ca se strice mai mare (ca e veche), rezulta o afacere proasta. Acum cu totii avem un var care a luat nu stiu ce BMW din Germania si nu a schimbat nimic si are consum de 4% in oras, dar poate nu toti suntem asa „norocosi”.

      00
    • @Cosmin, Razvan…mno, atunci are sens. Practic e vorba de nou+garantie = stai linistit niste ani VS probabilitate mare sa te trezesti intr-o dimineata ca a crapat un injector si nu mai poti pleca + costuri mari de reparat + batai de cap.

      00
    • Pai vezi ca omul a dat la rabla o masina de peste 200.000 km. Stie cum sunt masinile de peste 200.000km. De aia a luat o masina noua. Plus ca lumea cand cumpara o masina SH se uita doar la kilometrajul initial. Coae, ala e kilometrajul initial. Scriu din nou. INITIAL. Adica pe masura ce vei merge cu ea, te duci este 200.000 ca popa. Am avut vreo 9 masini noi la firma. Stiti pana la cati kilometri au mers toate lejer fara investitii? 150.000 km. Dupa aia au inceput sa ceara bani. Ce naiba, e prost neamtul sa dea o masina la 150.000 km daca ar mai merge inca 150.000 km fara probleme? NU! O da pentru ca stie ca incepe sa ceara bani. Iar un Seria 3 e mult mai scump de intretinut decat un Clio. La tine la Clio ai luat pneuri Michelin cele mai bune cu 250 lei. La Seria 3 probabil e dublu. Si e doar un exemplu.

      Realitatea e ca nu multi nu inteleg un lucru extrem de simplu. O masina noua de 15.000 de euro nu se compara cu o masina SH de 15.000 de euro. Pentru ca in urmatorii 5 ani, aia SH probabil o sa mai ceara vreo 5000 de euro in plus fata de aia noua. Deci ori compari masina noua de 15k cu una SH de 10.000 de euro, ca sa ajungi la acelasi cost in cei 5 ani. Ori compari masina SH de 15k cu una noua de 20k.

      00
    • In plus adaug ca se tot intampla sa cada „fleacuri” enervante. Am un coleg cu X4: nu mai merge clima in jumate din masina, pb cu inchiderile, pb cu geam-ul si deja bate ceva la directie. Masina de flota luata in 80k de km si 5 ani. Cred ca a dat 17k pe ea, masina cheala. Ca asa le dau la dealer inapoi, dupa 5 ani … stiu ei de ce. Te trezesti ca dai 17-18k pe un SH in care bagi anual 2k in reparatii poate plus timp pierdut, plus nervi, etc. In 3-4 ani masina e salata pt ca in total se duce spre 10 ani si nu mai iei nici 4k pe ea. Nu mai sunt masinile ce erau acum 20 de ani. Acum e mult plastic, multa electronica, multe sanse de pb.

      00
    • 1. nu ma pricep la masini, mi-e frica sa iau din Romania, am citit zeci de cazuri de second luat chiar din reprezentatante sau de la alte firme care sunt cu probleme
      2. nu am nici un prieten care bate strainataturile sa am incredere ca imi verifica masina inainte sa o cumpere
      3. ma enerveaza gandul sa iau o masina care deja sa aiba mici probleme ( un greieras, un plastic tocit, un geam care scartaie, un far matuit, un punct etc)
      4. am nevoie ca masina sa fie disponibila 100%, duc copii la scoala si la activitati iar daca sta in service o saptamana e un factor de stres suplimentar (nu neaparat de bani)
      5. vreau masina cu intretinere ieftina, in general merg cu familia si nu merg pe principiul „nu schimb acum, lasa ca mai merge” ca n-am chef sa raman in camp cu copiii + pct 4

      Deci pentru astia atehnici ca mine, garantia si faptul ca probabilitatea sa se strice ceva e mai mica si mai indepartata compenseaza diferenta de bani sau diferenta de marca/model.

      00
    • Ce ma amuza aia cu „pai la clio dai 250 pe cauciuc la seria 3 dai 1000 de euro” de parca sunt cauciucuri speciale de seria 3. daca ai lua masina care nu are roti de trotineta ai plati acelasi pret (gen focus). si pentru ca tot vorbim de pretul ala de nou, diferenta de bani substantiala este in detalii nu in mecanica. oricine cu un minim chef poate cauta si compara preturi pe bucsaraie la un ford mondeo si un seria 5 si o sa vada ca e diferenta de 10% intre ele. diferenta majora este in piesele de la motor si in tablarie, dar e de inteles cand unii chiar fac motoare si unii fac motosapa cu ventilator.

      00
    • Salut @sfatuitoru. Am plecat de la a-mi lua o masina sh la 8-9k euro. Am ajuns, pentru ca doream automata, la 12-14k euro. In bugetul asta, am gasit, la dealeri, inclusiv vreo 2 a4-uri, automate si destul de dotate. Apoi le-am verificat prin car vertical si alte site-uri asemenea, km nu prea erau reali, masina avusese ceva interventii serioase, cutia de viteze scotea niste zgomote ciudatele + un delay foarte mare ( asta desi mi se spusese ca singura problema pe care a avut-o masina a fost la cutie si a fost reparata de ei ). Am ajuns sa imi iau un qashqai, automat, nou, care mi-a depasit mult bugetul initial, dar macar am certitudinea unei masini noi, cu garantie.

      Legat de masina adusa de afara ( in general Germania ):
      1) trebuie sa te pricepi foarte bine la masini si sa stii la ce sa te uiti cand o verifici -> eu nu ma pricep deloc, in afara de un car vertical si cautat diferite informatii pe net despre model
      2) trebuie sa accepti ca la km decenti si an decent, pretul va fi mai mare decat pe olx/dealeri de sh din Romania -> ce vedem pe piata noastra, aduse de afara, sunt cu mult mai multi km reali, dati inapoi, apoi puse la vanzare la un pret confortabil pentru cumparator ( ca sa se vanda -> am stat cu o masina din 2006, 60k km aproape 3 luni la vanzare si am vandut-o unui cunoscut, pana la urma; majoritatea sunau si ziceau ca nu-s reali km, ba chiar un samsar mi-a recomandat sa ii dau km inainte spre 100-120k si sa incerc asa ca o dau sigur )
      3) sunt costuri maricele cu adusul de afara, daca esti nepriceput sau trebuie sa apelezi la oameni care se ocupa de asta
      4) apelezi la oameni care se ocupa de asta, dar si ei vor incerca sa traga mai mult decat comisionul ala standard ( am incercat asta, cu om de incredere si tot tacamul si eu ii ziceam ca vreau tiguan sau ceva similar automat si el tot passat break imi oferea, ca nu gasea altceva pe piata de afara -> desi eu ma uitam pe aceleasi site-uri si gaseam )

      In concluzie, pentru batai mai putine de cap, pentru garantie, pentru siguranta ca poti pleca oricand cu masina oriunde, merita sa iti iei o masina noua. DACA esti foarte priceput la masini, stii un pic de germana ( nu doar engleza ), ai dispozitia si banii necesari, poate merita sa te duci PERSONAL sa iti iei o masina din Germania.

      00
    • Sunt unul dintre cei care au ales SH la un buget de 12-14 k în urma cu 2 ani. Fără break-uri, fără samsari, fără mașini dubioase aduse de afara. Am cautat de la proprietar care sa o fi avut de min 1 an. Sigur ca am cautat mult, peste 4 luni, o mașină cu dotările și starea ok, plus aspectul astfel încât atunci când plec din parcare sa întorc eu singur capul după ea de vreo 3 ori. Masina este din 2012, avea 215000km când am luat-o și acum are 255000. În afara de filtre, ulei, cauciucuri vara și 2 amortizoare nu am schimbat absolut nimic. Masina are cutie automata, xenon, sistem audio de top, headup display, navi mare, 184 cai (ghiciți modelul) încălzire scaune plus mai toate dotările care sunt extra si costa mult de obicei. As adauga ca reviziile costa tot cat costa la un renault, seat, skoda etc. Nu trebuie sa mergem toți la Bavaria pt un schimb de ulei și sa nu avem habar sa cautam niște filtre Man pe net la cel mai bun preț. Tinuta de drum este impecabila chiar dacă masina are 8 ani, si fac pariu ca este mai confortabila decât aproape oricare masina noua sub 25k euro. Nu zic ca toți au norocul meu la o masina sh, dar spun sa nu generalizați pentru ca cine are răbdare și suficiente cunoștințe va lua o mașină sh la un preț corect și cu siguranță va fi mai incantat decât de una noua la care te doare inima când vezi prima zgârietura, evoluția prețului pe olx, frustrarea ca nu ai nu știu ce opțiune pentru ca nu era pe nicio masina din stoc sau pt ca marea prețul cu niște sute de euro.
      Comentariul meu nu este împotriva autorului, i-am înțeles argumentele pt care a dorit o masina noua. Este un răspuns pt cei care critica cu tarie intenția de a-ti lua sh o masina premium.

      00
    • @sfatuitoru – Tu te-ai casatori cu o virgina de nota 8 sau cu o curva de nota 10?

      00
    • „Ce ma amuza aia cu “pai la clio dai 250 pe cauciuc la seria 3 dai 1000 de euro” de parca sunt cauciucuri speciale de seria 3.” nu sunt cauciucuri speciale, sunt dimensiuni speciale, in general mai mari care costa mai mult, tot nu trebuia sa te simtit atacat.

      00
    • “pai la clio dai 250 pe cauciuc la seria 3 dai 1000 de euro” – dai ca e runflat, nu 1000 de euro dar dublu/triplu dai. Alta diferenta ar fi de exemplu la suspensii/brate. La clio pe spate ai arcu si amortizoru, la seria 3 mai sunt inca 3 brate in plus per roata. Domnia se plateste si nu e nici o rusine sa ai Clio daca vrei sa bagi banul in altceva. Daca vrei sa o calci in curbe si sa discuti cu pisi in șoaptă pe autostrada … marci banu si mai tai la mancare.

      00
    • Ca posesor de masina noua si de masina second hand, acum inclin spre aia de mana a doua, pentru ca avem si alte prioritati. Daca insa are banii si bucuria de a lua noua, asa sa fie. Masina e super misto si la pretul asta nici nu cred ca e atat de nasol, pe mine o corsa pe leasing m-a dus spre 20 de mii de euro acum un deceniu si nu se compara cu bolidul asta.

      Sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea :)

    • FloMih – e Mazda 6, așa-i? Bună mașină. Am mers cu una ce avea peste 500.000 km și era întreagă. Foarte impresionat de mașina aia.
      Pe de altă parte, este interesantă abordarea la SH . Majoritatea merg pe SH german, dar sunt opțiuni SH japoneze și coreene foarte ok.
      Știu că la banii ăia îți luai BMW de nu știu de care, dar decât BMW sh, mai bine iei firobuzul.
      Am pus de curiozitate o căutare pe mobile. Îți poți lua un Lexus frumos de banii ăia, numa’ zic.
      Și ăla e cam tata antifonării.

      00
  11. Este foarte bun motorul 1.4 T gdi de 140 CP, mult mai vioi si rafinat in utilizare (un 4 clindri clasic echilibrat si modern) decat 1.5 tsi care consuma cam 0.8 – 1 litru de ulei intre revizii si are si o lipsa de putere pana in 3000 rpm. Interiorul e mai lucrat la Seat true. 1.4 T gdi consuma insa cam un litru in plus fata de motoare echivalente (ceva des intalnit la Kia Hyundai). Pretul reviziilor este mai mult decat decent. Din 2021 sunt informatii ca si Kia ar putea trece la motorul mild hybrid de. 1.5 160 Cp disponibil pe i30, insa pretul va creste si nu e clar daca 1.5 va fi o varianta de upgrade in gama dupa 1.4, nu una care sa o inlocuiasca, mai ales ca 1.4 e motor relativ nou. Eu am acest motor si aproape 20 mii de km fara probleme si sunt foarte multumit. Sa te bucuri de ea.

    00
    • @Cosmin T mai taie din consumul de ulei.

      00
    • As putea sa mai tai dar cum am avut 6 ani VW cu motor TSI, imi aduc aminte destul de bine car completa. De altfel se specifica si in cartea masinii ca e normal un consum de 0.5 – 1 l intre revizii. De nu, nu mai tai.

      00
  12. Cam mic motorul, si manuala……

    00
  13. Vai! Dar cutie manuala pe acest site!? Nu-mi vine sa cred…

    00
  14. Bordul pare copiat de la de VW. Cu putina imaginatie, ti-ai luat, practic, Passat.

    00
  15. :)). Eu unu’ n-as da 15-20k pe o masina SH cu 150k km doar ca sa am Audi, BMW, MB. Fara garantie si alergata de i-au sarit capacele (150km in 4-5 ani nu-i de colea).

    00
  16. La mine a fost 1 an să ma decid ce vreau, o luna de intrat pe carwow și test drive la diferite modele pe care le vroiam și se încadrau in buget.

    Ales marca și modelul prin scrappage scheme (un fel de rabla pe aici).

    Mă contactează dealer-ul

    “Ești sigur ca vrei prin programul asta, dacă schimbi vechea mașina direct cu noi (part exchange) s-ar putea să ai ofertă mai bună dpdv financiar”

    Hai să încercam

    “Uite oferta, 0% dobânda comparat cu X% prin programul celălat”

    Acum aștept să aterizeze luna viitoare

    PS: Nu mă întrebați ce am luat, pentru că nu e mașina germana și nu e bună.

    00
  17. Deci pana acum nu ai luat nimic sa inteleg? Targetul era SW?

    00
  18. @autor: de curiozitate, ce argumente au avut cei doi ingineri împotriva Renault?

    00
    • NOU
      #61

      asamblare, electrica și electronica, durată de viață și costuri piese. Motorul de bază pe benzină e bun.

      00
    • Da, si eu sunt curios ce motiv au inginerii de a nu recomanda rino. Asteptam autorul cu detaliere, daca nu se supara.

      00
    • Eu la Clio in 6,5 ani n-am avut probleme electrice/electronice. In schimb pare sa stau slabut la partea de suspensie, cam cedeaza mai repede ca am schimbat 2 brate, unu dupa 4,5 ani celalat dupa 5,5 ani si o bieleta antiruliu dupa 3 ani (asta pe garantie schimbata)

      00
    • Intre timp s-a si raspuns. Pot confirma preturile la piese si asamblarea, ramane de vazut cu durata de viata. Electrica si electronica pana acum ok.

      00
    • Renault nu au neaparat probleme de electronică majore, motoarele sunt chiar ok. Problemele lor sunt legate de calitatea pieselor tren rulare. Suspensii, articulații. Vezi inclusiv cazul Zoe, unde tot ce înseamnă suspensie și bucse se strică singure sub propria greutate. Ar mai fi niște lucruri de adăugat și la stilul ingineresc francez, dar să zicem că se poate trăi cu asta.

      00
  19. Audi A7 2012 cu 313 cai si 200k km in bord.

    00
  20. Hai ca e bine, n-o sa-ti para rau. Plus ca arata mai bine decat orice Seat ;)

    00
  21. Cei 7 ani garantie de la Kia nu sînt limitati la 150 k km?

    00
  22. Ai prins oferta bun la Kia. La Cluj nici o sută de euro nu au vrut așa schițeze că reducere. Și am mers la ei cu așa entuziasm, că sună bine ce am auzit de Kia până atunci, garanție multi ani. Ford au fost singurii care au vrut să vândă(adică reduceri de preț, hai să găsim o soluție, etc), restul asta e prețul, take it or leave it.

    00
    • … sunt it’iști la Cluj. Așa am pățit și eu. La fel și la Iași…

      00
    • Nici la Constanta nu lasa vreun leu…

      00
    • NOU
      #74

      Si la Kia Cluj poti sa obtii reducere dar trebuie sa vada ca ai banii si vrei sa cumperi. Sotia si-a luat o Kia Niro PHEV. La fel, nici o reducere la inceput (ca deh, primesti reducere cei 20000 lei de la stat). Eram destul de avansati in discutii (am fi luat-o si fara o reducere suplimentara) cand mi-am adus aminte de un sfat citit tot aici pe blog, intr-un comentariu: trimite o cerere de oferta pentru masina configurata la toti dealerii din Romania. Si de la un dealer am primit o reducere de 1200 Euro. I-am trimis dealerului oferta si am intrebat daca imi da reducerea respectiva sau ma duc la celalalt dealer. Si am primit si la Cluj reducerea de 1200 Euro plus covorase si pachet prim ajutor (ca nici astea nu erau incluse).

      00
  23. daca ai camera marsalier, ai nevoie si de senzori spate? nu mai bine senzori parcare fata + camera marsalier?

    00
    • așa era configurată

      00
    • Am la van camera fără senzori și e enervat rău. Audio e bine combinat cu vizual ei și mai bine

      00
    • Senzorii aia te ajuta si la colturile masinii, unde nu prinde camera. Pentru spatii inguste/ stalpi parcare subterana

      00
    • M-a lovit unul în parcare cu tot cu cameră, pentru că nu avea senzori (Toyota C-hr).
      Dacă e să aleg între senzori și cameră, aleg senzorii.
      Dacă se poate ambele, și mai bine.

      00
    • am lovit si eu un fier montat pe bordura. aveam camera marsarier si fara senzori, ma uitam in oglinda laterala, aveam pe unul care venea din spate si incercam sa vad daca ma lasa sa ies :)
      senzorii te ajuta sa si auzi cand poti sa te uiti altundeva.
      o singura problema am, nu mai stiu sa parchez fara camera, atat poate sa fie de utila.
      incalzire scaune, incalzire volan, senzori spate si camera spate mi se par echipamente esentiale acum.

      00
  24. Puteai sa incerci sa gasesti o mazda 3 sedan,chiar daca era un pic mai scumpa,e peste kia&seat.
    Atentie mare la termenele de livrare,pe motiv de covid se intarzie livrarile,cautati masini pe stoc.
    Singura chestie,pe langa cutia automata,care ii lipseste sunt farurile led….as obliga toti producatorii sa devina standard,ca si abs sau airbag.

    00
    • Mazda e un pic mai mult mai scumpa decat Kia. A zis omul ca si asa s-a scremut de ultimii bani. Deci Mazda clar iesea din target-ul lui. (Nu zic e buna masina dar nu intra in discutia asta).

      Cat despre faruri led, de acord da e nevoie si de optiunea aia cu redusul intensitatii atunci cand vine o masina din fata. Pe mine ma rup ledurile cand trec pe langa alta masina prin cartier. La drum lung sunt sfinte.

      00
    • O Mazda 3 e vreo 30K, nu cred ca primesti aproape 40% discount la ea sa o iei cu 18K.

      00
  25. „îmi recomandă KIA – din start, șapte ani nu va trebui decât să pun benzină și lichid de parbriz”

    Și ocazional, la unele modele, și parbrizul. :D

    00
  26. Halogen pe lupe in 2020…WHY?!?!?

    00
  27. Dupa ce am avut si masini de 15k si masini de 40k, ma gandesc sa nu mai tin bani multi cash blocati intr-o masina. Asa ca m-am gandit la un leasing, rata lunara, casco, masina noua, garantie, dupa aia pot incerca un buy back si schimba masina, etc.

    Sunt mare fan Hot Hatch, asa ca ma trage inima la un Audi S3, imi place mult ca masina, e potenta dar nu e nici mare, e varianta mai top la Golf-ul pe care il am acum. Si RS3 ar fi un vis, dar cred ca pretul e extrem de ridicat pentru +- 50 de cai.

    Pareri de la cineva cu experienta in din astea? Sunt posesori de S3 / RS3 care imi pot face cateva sugestii?

    00
    • RS3 te duce la intretinere sus-sus. Doar un set de placute sunt cam 3-400Euro.

      00
    • @Cristi>> Corect. Plus ca, din cate am inteles, motorul de RS3 are o durata de viata de vreo 200.000 km, am citit pe undeva dar nu imi mai aduc aminte unde.

      00
    • Diferența nu e doar de 50 de cai și motorul diferă total (2.0 vs 2.5). Diferența de motor o vei simți 100% la condus (RS3 este cu totul altceva), cât și la taxe, asigurări, etc.
      Întreținerea e mai scumpă la RS3. De la anvelope care sunt mai mari, până la schimburi de filtre și ulei.
      Concluzia e că dacă nu te uiți la bani și apreciezi acea difernță de putere, mergi pe RS3.
      Dacă vrei o mașină puternică, dar ceva mai omenească, mergi pe S3.

      00
    • Nu ai spus ce fel de Golf ai. 6-7? Gti, R, GTE..?

      La fel cum s-a mentionat deja costurile de intretinere ale unui RS3 sunt mult mai ridicate decat ale unui Golf R sau S3 sau Cupra. Vezi spre exemplu un set de discuri fata.

      Durata de viata a motorului e un mit. Problemele majore sa fi fost la primele generatii, dar avand in vechimea motorului putem presupune ca au avut timp sa scape de ele.

      „Diferența de motor o vei simți 100% la condus” – discutabil. Da, suna mai bine decat un 4 cilindri (mai ales in varianta pre-facelift fara filtru de particule) si cam atat. Diferenta de aproape 100cp iti scurteaza timpul 0-100 cu 0.6-0.7s? dar iti adauga si niste kg in plus pe puntea fata.

      La fel cum a spus si Radu mai sus, daca nu te uiti la bani RS3. Daca te uiti la bani Golf R sau Cupra (S3-ul e over priced si il cumperi doar pt ca nu vrei Golf).

      Probabil merita sa arunci o privire si in spre M135i/M140i (preferabil 140-ul)

      00
    • Am mers cu S3 si S1 cateva sute de km prin Germania, anul trecut, masini noi, luate de la reprezentanta. Masina racheta, motorul de 240 cai, manuala (nu stiu daca exista automate), ajungea la 200km/h rapid, consuma in draci (cred ca nu am facut 500km cu doua rezervoare dar a meritat..).
      In rest.. cam dezamagitor, o navigatie mai proasta decat orice am mai vazut, cu un ecran de rezolutie vga probabil, scaune inconfortabile si un comportament subvirator groaznic, luatul de curbe cu viteza ceva mai mare era cosmar (de fapt asta cred ca e comuna la toate A/S3 sau 1, am mers si cu restul, inclusiv hibridul e-tron si tot asa erau). Plus frane cam meah, era sa o comit de vreo 2 ori desi cauciucurile erau noi.

      00
    • @Catalin Chs.>> Am un Golf 7 din 2016, nimic spectaculos. E automat, se misca bine, imi place cum se simte masina la condus.
      Dar S3 ma atrage mai mult, ca altfel ramaneam la Golf ;)

      Pentru unii o fi overpriced dar stii cum e cu gusturile omului.

      Am mai studiat un pic si am vazut ca modelele noi de S3/RS 3 sunt mult mai naspa decat variantele precedente, din cauza reglementarilor ptr emisii suna ca o fripteuza.

      00
  28. Skoda Scala nu a fost pe lista scurta?

    00
  29. Am un Ceed hatch din 2016, luat de nou de la Kia Arad. Momentan are ~70K si going strong. A avut mici probleme care le-a rezolvat garantia in sub 2 saptamani. E varianta 1.6 GDI ( benzina ) 135 HP. Din punctul meu de vedere e o masina onesta pentru pretul ei iar garantia de 7 Ani integrala / 150K Km + 5 ani Road Assistance ( gratuit ) iz gud.

    00
  30. deci preturile pe site sunt pentru fraieri? adica daca n-ai obtinut un 19.2% reducere te-au facut?

    00
  31. Am si eu o KIA Ceed scurta luata de un an jumate, acelasi dealer din Brasov, sunt super multumit de masina. Prima revizie a fost sub 500 ron, m-au sunat ei ca sa ma programez.
    In rest nici o problema, masina merge excelent, fiind prima automata care o conduc si de la 90cp la 140 cp nu am cum sa fiu decat foarte incantat.

    Ca minus a trebuit sa-mi iau senzori de presiune pt rotile de iarna de pe ebay din China, din fericire au venit configurati si au mers din prima.

    Si eu am primit super reducere la masina din showroom dar am vrut automata neaparat, n-au avut din prima dar „donșoara consilier” s-a zbatut si mi-a gasit una care s-a incadrat in cerinte si buget. La aia n-am mai avut reducere dar pana la urma nu le poti avea pe toate.

    Per total sunt incantat si de dealer si de masina.

    00
  32. F bun deal…dar de ce totusi nu ai ales Kamiq ? Si eu sunt fan Kia, mai ales pentru cei 7 ani sau 150 K Km
    Nici nu am stiut ca au asa preturi mici la Kamiq..ma si mir cum de Dacia nu e detronata

    00
  33. arata fain. s-o stapanesti sanatos.
    visez la ziua cand n-o sa mai fie nevoie sa dau o mie de telefoane, cum ai facut si tu, si primul dealer, masina imi place, iote banii da-mi masina la revedere

    00
  34. Nu inteleg, 17.600 pret final dupa negocieri, cantarit optiuni etc., si-n ultima poza e pretul fara TVA… O iei pe firma? Atunci nu esti sarac, chiaburule :D

    00
  35. Am Kia Sportage. Foarte mulțumit de ea. Singurele cheltuieli au fost reviziile, placute de frânare. Acum, la 90.000 km a trebuit sa schimb ambreiajul, care nu întra pe garanție, și urmează discurile de frana si plăcuțele bine inteles. Total, foarte mulțumit

    00
    • La 90 de mii ar cam trebui sa intre. La Logan 1.5 folosit în regim scoala s-a schimbat ambreaj la 168000. La passat 2 tdi s-a schimbat la 240 de mii, discul mai ducea, dar bătea volanta. Se stie ca toate coreenele astea au ca punct slab ambreajul (dct inclus)

      00
  36. Cum e experienta asta VS: Cumparat masina de la Tesla: te bagi in aplicatie, iti faci cont, click click click, next next next si masina e comandata. 7 zile mai tarziu pop-up in aplicatie sa vii sa o ridici.

    Evident ca inainte poti sa mergi la reprezentata sa o vezi, 1-2h test drive sau 2 zile test drive peste weekend sa o testezi mai ok.

    00
    • mi se pare incredibil că, în 2020, doar puțini importatori au stocurile online. am dat link mai jos către skoda, toți ar trebui să aibă așa ceva.

    • Absolut. In UK sunte site-uri gen Carwow, unde iti pui optiunile pe care le vrei, configuratie, si primesti oferte (dealerii se bat pe tine ca si client acolo). Poti sa pui si modelul exact de masina. Poti sa pornesti leasingul chiar si online, cu finantarea site-ului, finantarea prin dealer sau cu banca proprie. Iti trimit un formular si la sfarsti doar mergi si ridici masina.

      Un amic si-a luat asa a 2-a Skoda: a pus toate optiunile, a primit o oferta destul de buna pt benzina automata combi, 2k avanas si 200 lire pe luna 0% timp de 3 ani de la un dealer Skoda la 150 mile distanta (dealerul lui local nu a vrut sa ii dea la pretul asta). A printat oferta si s-a cu ea la aia locali din nou nou si ce sa vezi, baietii s-au adaptat si i-au oferit aceleasi conditii.

      Eu cred ca in viitor o sa fie totul pe online, cine naiba mai are chef sa treaca prin 30 telefoane si nervi, ca sa ce? sa aiba ei onoarea sa iti incaseze banii?
      https://www.carwow.co.uk/

      00
    • @klaxhu: las-o ca macane (2k avanas si 200 lire pe luna 0% timp de 3 ani)
      Ce masina a luat cu 9200 lire?

      00
    • 60% rezidual, probabil leasing operațional. O da inapoi si mai da o mie avans, apoi și alți 200 pe luna 3 ani.

      00
    • Ceva de genul asta probabil:

      https://www.whatcar.com/car-leasing/deals/skoda/octavia-hatchback-special-edition/10-tsi-se-first-edition-5dr/3871024/75256679/

      Leasingul e la moda in vest ca beneficiu oferit angajatilor. La 3 ani schimba masina cu alta noua, iar 2-400 euro rata lunara e pistol cu apa la salariile din vest.

      00
  37. Bai basca jos pentru autor. Nu as avea atata rabdare. Mi-am luat si eu masina noua si tre sa vina in maxim o luna. La mine negocierea a fost asa: ma intereseaza masina asta dati o oferta. vad oferta ca avea 12k euro discount. Verific configuratoare online si alte preturi, vad ca discountul e real. Dat avans.

    00
  38. Foarte bun pretul obtinut.Daca avea si automata era si mai interesanta.Bine si pretul ar fi crescut.

    00
  39. Trebuie urmărit mult stocurile, sunat la Skoda săptămâna trecută: 27.500€, redusă la 26.900€, astăzi este cu 3.800€ mai ieftină deoarece importatorul oferă o reducere la mașinile în stoc de peste 3-4 luni.

    Între timp am dat mail la toți dealerii din zona mea și am comandat una pe culoarea dorită la un preț aproapiat de cel al mașinilor cu discount pentru stoc învechit.

    Luat de la PBN, Octavia, 1.5 TSI cu Style și Style Plus, jante pe 18 + alte dotări – 22.500€ cu Rabla

    00
  40. Misto achizitie, sa o folosesti sanatos!
    Eu am sora de grup si experienta de cumparare a fost aproape identica. OFC difera optionalele pe care negociam, intre timp au aparut chestii mai noi.

    Oricum coreenele sunt best deal ca dotari (vin pom de craciun) si Garantie. Visul meu la urmatoarea ar fi sap rind scaune ventilate pentru vara, in rest ecranane si alte BS-uri nu ma incanta.

    00
  41. Cei mai aroganți consilieri, în afară de unul. M-au făcut să mă simt mai sărac decât sunt, aproape umilit.

    Asa-ti trebuie daca mergi la Skoda si nu la Mercedes, BMW sau Audi*

    *da ma, stiu ca-s din acelasi concern, scutiti-ma.

    00
  42. Sa o stapanesti cu bine!

    Am luat si eu varianta scurta in 2019 si am mers prin Europa cu ea, mai putin Romania. Uneori si 1500km pe zi

    Este o super masina! Super confortabila
    Cand va fi de schimbat, o sa raman tot la kia

    00
  43. sa o stapanesti sanatos
    vazand pozele m-am lamurit: ai luat-o de la AUTOKINO, unde imi fac eu reviziile la a mea. mie mi-au castigat increderea

    00
  44. Sa o stapanesti sanatos!
    Ca si o curiozitate ce cosmaruri au trait aia de nu vor Renault sub nici o forma ?

    00
  45. Off-topic: sunt blocate/ filtrate anumite comentarii de către autor, chiar dacă nu contin injurii, jigniri?

    00
  46. Grupul KIA, Hyundai este pentru mașini ce era VAG între anii 2000-2008 adică cel mai bun raport preț calitate în clasa lor, mai ales la KIA.
    Am făcut test-drive cu toate mașinile din clasă, Golf 7, Leon, Octavia, Focus, Mazda3 și Ceed le bate pe toate mai ales la interior calitatea este și peste Golf care au cam făcut rabat la generația 7.
    Și acum la obiect, super bun prețul, ireal de bun ptr o mașină nouă.

    00
    • ‘Ireal de bun pentru o masina noua’ ? Mama,numa bogatani pe aici….in ianuarie 2008 am dat 11 853 euro (in echivalent lei) pe o kia ceed noua , 1.4 aspirat , 109 cai, hatchback; cu dotari ‘normale’, fara tispe sisteme de avertizare si de frecat la ouă…cum am ajuns in 12 ani ca 18 000 sa fie considerat pret bun …

      00
    • @Bogdan
      Nu prea, s-au scumpit ca dracu’. Sunt mai scumpe decat Skoda, si-n plus te rupe la configurare, doamne fereste sa vrei un motor mai fasnet un pic, ca nu te lasa sa dai 2000 de euro in plus pe un motor mai de doamne-ajuta daca nu selectezi inainte un pachet de mizerii inutile de 4000 de euro. Am incercat eu sa cumpar un Hyundai i30 (ca-mi place cum arata) dar daca voiam motorul de 160 de cai, masina sarea de 20k de euro. Pai merci, la banii aia imi iau Octavia cu motor de 150 de cai, si-i mai incapatoare. Sa nu zic de fabia/scala (ca i30 e in clasa astora), ca si daca le pui motor de 150 de cai si cutie automata, tot sunt cu 4-5k de euro mai ieftine. Asa ca hai sa n-o mai dam de gard cu raportul pret/calitate, ca nu-s acolo. Erau odata, dar vremurile alea au trecut de mult.

      Altfel spus, nu-s rele, sunt ok, totul bine si frumos, da’ hai sa nu le laudam unde nu-i cazul. Sunt ieftine doar cu motorul ala lesinat de 100 de cai, in rest, pret de VW.

      PS: un golf cu motor de 130 de cai si o groaza de dotari misto(e absolut bestial dashboardul digital, spre deosebire de patratul ala de la Hyundai), e 20k de euro. Adica un PIC mai ieftin decat un i30. Da’ hai, mai zi cum Hyundai/KIA au raport pret/calitate bun.

      00
  47. Sa înțeleg că ai negociat 3500?

    00
  48. Pentru cei care nu stiu. In general, o masina intra in tara cu un pret la jumatate fata de cel de lista. Exemplu:

    O masina care intra in tara cu 10.000 de euro sa zicem, ca atat e platit constructorul pentru ea, va fi disponibila in Romania la pret de lista de 20.000 de euro. Adica 16800 pretul ei plus diferenta in TVA.

    Cei 6800 reprezeinta teoretic profitul „brut”. Dar ai costuri. Cu showroomul. Cu promovarea dealerului dar si a modelului la nivel national. Tot personalul TESA de la importator. Acoperire de garantii. Transport. Din vama pana la showroom.

    In final, mai ai reducerile pe care ti le pot acorda. In cazul de fata, vreo 3500 de euro.

    Deci marja ar fi de unde sa scada. Dar nu pot sa le dea pe toate reduse ca altfel nu ar mai face deloc profit. Ar iesi in pierdere. Insa in anumite cazuri, poti sa prinzi niste reduceri destul de semnificative.

    00
  49. Intrebari:
    Cind cumperi masina noua in Romania actul de vinzare cumparare este intre cumparator si firma producatoare sau firma vinzatoare?
    Cit de dificil este pentru un roman sa cumpere o masina noua din alta tara?

    00
    • 1- Între cumpărător și reprezentanța de la care cumperi.
      2- Nu văd motivul, în a-ți bate capul să cumperi mașină nouă din altă țară; mai ales că anumite modele sunt mai scumpe în Vest, exceptând Dacia :)

      00
    • Pt ca in alte tari, aceeasi masina vine/poate fi configurata cu alte/mai multe dotari decat in Ro. Incearca sa iei un i10 in Romania si vezi daca poti sa iei camera de marsarier pe care poti sa o configurezi in Cehia sau Germania…

      00
    • @mihai007
      cata vreme ai bani sa achiti masina, nu e deloc mai dificil. Iti iei numere de export si certificatul de conformitate si apoi vi in romania si ti-o inmatriculezi aici.

      00
  50. @guest_author

    citez –: amândoi zic nu Renault, ba chiar îmi și explică de ce, mă enervez

    Serios și pe scurt, de ce nu Renault? eu acolo aș vrea zilele astea ..

    00
  51. Ai facut o alegere f buna. Cand ma gandesc ca acum 15 ani am dat la fel pe un pejo 206 sw…

    00
  52. 16000 megane estate??

    00
  53. Pentru altii interesati de masini noi aflate pe stoc si reduse, aruncati un ochi si la vecinii maghiari https://www.szalonauto.hu/ , o multime de masini misto din toc cu reduceri bune.

    00
  54. Eu te.felicit pentru ce ai cumparat, dar configuratia ta, simulata ACUM pe kia.ro este 18250. Deci reducerea exista, este 659 de euro, nicidecum ce ti-a spus dealerul. Unul respectabil altminteri, dar care avea la un moment dat un proceed de testdrive (deci nu de showroom.cu 0 km), si nici vorbă de discount de mii de euro. Doar zic. Pentru curioși, similarea cu pret si dotări. https://www.kia.ro/configurator/model/ceed-sportswagon#/sumar
    Repet, ai dat pret corect, cu 17500 nu cred ca luai alt break de clasa compactă, cu motor in 4 pistoale de 140 de cai si dotările astea…

    00
  55. Sa o stapanaesti sanatos! Kia si Hyundai sunt marcile best buy de cativa ani deja.

    00
  56. Scos Karoq Style, 4×4, DSG plus parbriz încălzit, oglinzi pliabile și alte mici nimicuri la 25.000 diesel 2.0, anul trecut, fără rabla ca nu se încadra…. Un 1.5 benzina cu rabla ar fi ieșit la 23000 cel mult. Nu are super portbagaj, dar are gardă înaltă și alte cele.. Gusturile nu se discuta, sa o stăpâniți sanatosi!

    00
    • Anul asta, cu extrasul de cont listat pe foaie si oferta concreta pe alte masini (mazta, civic, passat conmfortline etc mai dotate decat de era pe școde), nu am reusit sa scot discount la nicio skoda cu dotari similare, ca sa ajung la 24000. Cred ca aveau targeturile facute pe vechea octavie, inca din martie-aprilie.
      In afara de un kamiq amarat ofertat la 23000. am incercat la Octavia, Supeb si Karoq, nu am avut pretentii sa imi dea Kodiaq la banii astia. Nu au vrut sau nu au putut.

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube

Alte articole

Alte linkuri (mostly NSFW)