Nu înțeleg politica Auchan

Pe scurt, au scos casierele și au lăsat doar casele automate. Ceea ce nu e logic deloc pentru un hypermarket. Dacă era ceva rapid, minimarket sau poate chiar și supermarket, mai înțelegeam. Dar la hypermarket e ciudat. Mă rog, probabil că vor reveni la casiere după ce le vor scădea un pic vânzările.

Iar plângerea oamenilor e rezonabilă. Umplu un cărucior, îmi ia de 3 ori mai mult timp mie să îl scanez. Și apoi să îl bag în sacoșe. Timp pierdut. Iau un produs din cărucior, caut codul, îl scanez, îl pun pe cântar, aștept să fac plata, după care pun înapoi în cărucior toate produsele. Stupid. Merge dacă ai 10-20 produse. Dar, din nou, Auchan e hypermarket.

Gândiți-vă ce omor o să fie de Sărbători. Sau seara. Mi se pare că se sabotează singuri în favoarea  unor servicii gen Freshful.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

138 comentarii

  1. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 22101
    • De cativa ani chiar, de dinainte de Marea Pandemie

      149
    • Pentru achizitia poduselor aproape de expirare e cel mai bun serviciu.

      Comentariu apreciat.536
    • @ubercool poate ne explicati ce anume ar putea livra Decathlon sau Leroy merlin soldatilor rusi din Ucraina. La Auchan e vorba de alimente, desigur. Asa ca e infinit mai grav.

      511
  2. Auchan: Cum sa spui ca esti prost, fara sa spui ca esti prost.

    Comentariu apreciat.17421
    • Am citit in presa franceza ca aceste scarbe nu au plecat din Rusia si, mai grav, aprovizioneaza rusii din Ucraina! Ar trebui evitati in Romania…

      Comentariu apreciat.16353
    • mdlp da’ sa le fie rusine ca doar e mo

      714
    • @Lara la fel și Decathlon sau Leroy Merlin, dar nu auzi despre ei.

      Indecis. Tu ce zici?3213
    • Pentru mine, Auchan, Carrefour, Metro si Selgros nu mai exista, pt. ca inca opereaza in rusia. Daca vreti sa verificati ce firme sunt inca active in rusia, intrati pe leave-russia.org

      Comentariu apreciat.6629
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 2069
    • @BigBear, pt un blog plin de IT-isti ma mir si eu ce reticenta exista la schimbari de genul asta.

      Indecis. Tu ce zici?1629
    • @Bigbear: partial, ti-a raspuns Vali in articol: e una sa faci chestia asta la un butic in coltul blocului, unde ai 3-4 produse, alta sa faci la un hipermarket. Doi: la nivelul lor, imi place sa cred ca au oameni care gandesc asupra consecintelor actiunilor pe care le fac. Cred ca pe lista ar fi putut sa fie si asta „bai or sa se revolte clientii. hai sa tinem totusi si 2-3 case deschise, pt inceput, macar o perioada pana se obisnuiesc oamenii cu noul sistem”. N-au gandit-o pana la capat.
      Ai zis de airbnb, ca uite cum functioneaza si fara receptioner. Corect. Insa compari mere cu pere. La hotel oamenii mai au nevoie si de servicii extra, servicii care nu le poti rezolva doar prin whatsapp. Cel putin pentru moment. Ca peste 100 de ani lucrurile vor sta altfel – cel mai probabil. Insa lucrurile trebuiesc luate treptat, pas cu pas.
      Si ca sa-mi explic afirmatia – caci asa ai cerut: Auchan a facut o prostie cu casele astea, pentru ca s-a grabit. Nu a analizat deloc, dar absolut deloc avantajele si dezavantajele unei astfel de miscari. Doar simplul fapt ca ‘renuntam la casieri’ – nu e suficient. Daca observi, la cativa zeci de ani de la aparitia emailului, inca exista posibilitatea sa trimiti scrisori prin posta. Schimbarea nu a fost brusca de la scrisoare in plic la email. A fost totul treptat, astfel incat acum daca ai inchide posta, lipsa ei nu s-ar resimti deloc. Daca faceai asta acum 30 de ani, probabil ca ar fi fost revolte in strada. Pe scurt: Auchan putea sa ia o masura de felul asta, dar sa pastreze totusi si varianta traditionala. Fie pentru cei care sunt total atehnici, fie pentru cei care nu au chef sa faca scanarea asta, etc. Sa le dea optiuni. N-a facut-o.

      Comentariu apreciat.524
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 842
    • Bigbear, fie nu ai citit comentariul meu, fie l-ai citit dar n-ai inteles nimic.

      Din punctul meu de vedere, casele astea selfpoint sau cum le spune, sunt o mare prostie. NU asa trebuie sa arate viitorul. Si spun asta din prisma unui om care e si tehnic, si e si destul de descurcaret in viata de zi cu zi. Deci sunt din start un client cu toate calitatile favorabile in contextul asta. Insa urasc sa scanez produsele atunci cand am o lista de cumparaturi care depaseste 200-300 ron. Cum am zis si mai sus, solutia e ok daca ai doua-trei produse de cumparat. Insa cand ai un cos plin de cumparaturi (si aici e toata smecheria cu Auchan – ca oamenii merg la Auchan sa cumpere macar un cos plin de cumparaturi, nu o sticla de Cola), deci cand ai un cos plin de cumparaturi, sa tot iei pauza la cateva produse ca ba nu s-a scanat codul de bare, ba trebuie cantarit, ba jura pe rosu ca nu mai e nimic altceva, ba stai sa vina totusi un supervizor… pierzi tu ca si client foarte mult mai mult timp cu acest proces, decat daca ai fi stat la coada. In final, magazinul castiga bani salvand salarii, dar castiga pe timpul si pe nervii tai. „Viitorul” trebuie sa fie al solutiilor rapide si eficiente, nu doar al ‘tehnologizarii’. Si am pus in ghilimele, pentru ca tehnologizarea trebuie sa vina in ajutorul celor care o folosesc, nu ca o piedica. Sper ca macar acum, sa intelegi putin despre ce e vorba si in articol, dar si in comentariile mele.

      Si again… compari mere cu pere. Compari SUA cu Romania… Am ras :))

      Comentariu apreciat.476
    • @CP- eu sunt asa de batran de imi aduc aminte de comunism si exista un aspect interesant – situatia de obliga sa fii realist spre deosebire de societatea actuala unde toti „simt” sau „vor” ceva, uneori normal si uneori mai putin normal.

      Am senzatia ca oamenii sunt prea prinsi de ei insisi, de „eu asa cred, asa vreau, asa trebuie sa fie” si refuza sa vada realitatea. Daca un magazin face o schimbare e posibil sa fie o greseala, cand multe branduri mari fac acelasi lucru la nivel mondial, in mii de locatii poate ca asta e prezentul si viitorul, poate ca majoritatea oamenilor prefera sau accepta asa ceva.

      Tu nu vrei sa scanezi produsele? Eu nu vreau ca tanti de la casa sa imi tranteasca produsele pe banda si apoi in cos, cum ne impacam aici? De ce sa fie ca tine si sa nu fie ca mine, ca fiecare vrem ceva, nu?

      Insa mi se pare amuzant cum oamenii refuza sa accepte o realitate – dieselul este istorie, motoarele sunt tot mai mici, preturile cresc, dobanda la case creste, pretul imobiliarelor nu prea scade, limitele de viteza trebuie respectate, suntem condusi de PSD pentru ca mai multi oameni voteaza PSD decat voteaza altceva si tot asa – iar reactia oamenilor pe internet este „eu vreau altfel, eu simt ca nu este corect”.

      Ghinion.

      Insa trebuie sa imi explici acel lucru – tu zici ca Aushan sunt prosti la faza asta – daca acele case raman, vanzarea nu scade si viata merge inainte – dupa 1-2-5 ani – inseamna ca nu sunt prosti?

      620
    • @BigBear, nu știu dacă observi o diferență:
      – @CP, care nu vrea să-și scaneze singur produsele (mai precis, nu vrea să și le scaneze singur când are multe, când are puține nu-l deranjează), vrea și case clasice, cu casier, vrea și case self-chek, pt când are puține produse sau pt ăia care vor așa ceva
      – tu, care ești deranjat de cum îți trântește casiera produsele, vrei doar case self-chek.

      mai precis, și mai pe scurt, @CP vrea case și pt clienții ca el, și pentru clienții ca tine, tu vrei case doar pt clienții ca tine.

      232
    • @AB – eu doar dadeam un exemplu in sensul ca daca doi oameni vor chestii opuse cum poti decide in ce parte trebuie sa incline balanta? Eu nu vreau pentru mine ceva, in capitalism este vorba despre 2 drepturi fundamentale – afaracerea are dreptul sa decida cum vrea sa functioneze si eu am dreptul sa interactionez sau nu cu ea.

      Iar tu omiti un lucru – magazinul prefera predictibilitatea, nu poate sa aiba o casiera si cand CP are 3 produse se duce la casele automate iar casiera sta degeaba si maine cand are mai mult brusc are nevoie de ea – magazinul vrea sa existe un flux de munca, nu suturi.

      Insa el pleaca de la premiza ca o casiera se misca mai iute decat el pentru ca de regula sunt tinere si rapide insa nu inseamna ca nu putem avea si casiere la 60 de ani care se misca mai incet, nu? Undeva trebuie sa lucreze si ele, poate vin dupa reconversie profesionala si nu poti limita dreptul omului la munca doar pentru ca tu te grabesti si vrei sa se miste rapid.

      Inca nu am inteles de ce nu putem discuta despre Walmart – este similar ca tip de magazin si a mers chiar mai departe – cand te duci la case are doua culoare – unul pentru cei care au sub 20 de produse in cos si altul pentru cei care au peste 20 de produse in cos. Functioneaza bine merci la ei insa la noi nu o sa mearga aceste model – sau o sa mearga si la noi?

      211
  3. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 3974
    • Puteau sa tina alea 10 case cu casieri si sa le faca pe restul asa cum sunt acum.

      Comentariu apreciat.1228
    • Timpul pierdut de tine va fi mai mare (și e timpul tău). Un casier va scana un coș mult mai repede decât o face un om normal la o casă self. În plus, va grăbi puțin clientul să pună mai repede chestiile în coș împingând-ui mai mai multe produse în față. Acum stai să vezi cât o să dureze scanatul unui coș mare sâmbăta când vine lumea să cumpere mai multe lucruri deodată. Casele alea self sunt bune când ai de luat doar o pâine și o sticlă de lapte.

      Comentariu apreciat.12513
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 24103
    • @bosulean
      1. La ore de vârf e coadă mare și la alea.
      2. Nu toți au respect pentru timpul celorlalți să își aranjeze lucrurile ca să termine mai repede. Vor fi destui care să stea să caute codul de bare.
      3. Dacă e de pus pe bandă pun mai multe chestii deodată, nu le iau pe rand. Iar casierul când le ia câte una le ia mai repede decât mine.

      Comentariu apreciat.679
    • La casele cu banda munca e facuta de doi oameni (clientul pune si ia produsele si casierul scaneaza), la casele self munca nu poate fi facuta decat de un singur om.

      In plus taskurile se fac mai rapid cu cat sunt mai simple.

      Daca ai de facut 100 de plicuri din foi de hartie si de lipit 100 de timbre pe ele este mult mai rapid sa faci 100 de plicuri si apoi sa lipesti 100 de timbre pe fiecare, decat sa faci plicul si sa lipesti timbru pe el de 100 de ori.

      Oricine a avut sclaveti/subalterni stie asta. Nu il pui pe prost sa faca o mie de chestii si nu face nici una bine sau rapid si se mai si plange ca sunt multe de facute. Il pui sa faca chestii simple rapid si ii rupi rotula daca nu face planul. China style.

      Indecis. Tu ce zici?3217
    • ic, de acord cu tine. Iar daca se mai si blocheaza scanarea produselor cand o face clientul, frustrarea lui poate avea consecinte neplacute pentru toata lumea.

      157
    • Timpul de asteptare e acelasi TEORETIC. Daca in schimb eu ma asez in spatele unuia ce sta 15 minute iar langa mine ceilalti scaneaza mai repede, nu stiu cum facem ca eu stau 20 min iar tu iesi in 2 minute. Ok, ma mut, ma pun in spatele altuia de sta mai mult, n-am de unde sti, e ala bala portocala.
      De asta la case cu casierita stii sa aproximezi cam cat stai, hai ca isi mai uita unul cardul, +2 minute, dar nu juma de ora de stat ca boul la poarta noua pentru o apa si o paine.

      Daca ar fi destule case ar fi super, dar momentan nu sunt. Par multe dar mereu sunt pline. Aia e, mai sunt magazine, ma doare la bascheti de businessu lor.

      Comentariu apreciat.354
    • „Vor fi destui care să stea să caute codul de bare”
      Dupa care incep sa isi caute banii sau cardul prin portofele sau buzunare. Am stat 5 minute dupa unu ca nu avea bani pe card si s-a dus pana la masina sa caute un alt card.

      212
  4. DIn acest motiv nu mai frecventez Auchan, desi era departe de mine il preferam datorita unor produse specifice. Evit pe cat posibil si Carrefour Baneasa, fix din acelasi motiv (desi inca mai au doua case de tip „analog”), Kaufland are un sistem self de toata jena, iar la Lidl, chiar ieri, doua cutii de bere nu le puteam scana individual, te baga automat sistemul in interfata de „alegeti cate buc, 1, 3 …etc” „selectati alta cantitate, cantitate negasita + ACORDUL unui supervizor ca sa poti lua berea….
    Da, uneori este util sa poti scana repede 1-2-3 produse, sa platesti si sa pleci, dar cand ai 30-40 de produse si se blocheaza de 2-3 ori …

    Comentariu apreciat.9812
    • NOU
      #28

      De ce nu folosești aplicația Carrefour ca să scanezi produsele pe măsură ce le pui în coș, iar la casa scanezi doar codul de bare, fără să le mai iei încă o dată la mână?
      Din tot ce există la noi, ăsta e de departe cel mai bun și rapid sistem

      Comentariu apreciat.5618
    • @Cătălin Tănase nu prea mergeam la Carrefour, dar acum prefer să o fac tocmai din acest motiv. Îmi iau sacoșile cu mine, scanez tot ce pun în sacoșă, la final plătesc în 10 secunde și la revedere.

      În ultima vreme s-a făcut abuz, totuși, pentru că în zona mea mai sunt doar 2 case la care poți plăti astfel. Deocamdată nu am prins niciodată coadă la casele alea și nici nu înțeleg ce vor să obțină, că oricum nu s-a uitat nimeni în sacoșile mele. Și chiar dacă s-ar uita, nu cred că ar observa că am ascuns 2-3 produse în fiecare sacoșă.

      145
    • @Ubercool, de carrefouru din parklake zici nu? Culmea e ca aci mai vezi oameni ce vin cu cosu plin si se apuca sa scaneze cate un produs desi e semn mare pus ca sunt case doar pentru cei cu aplicatia self scan. In fine.

      Eh, revenind la carrefour. Eu am mai vorbit cu nenea ala de mi-a mai verificat din cand in cand sacosa mi-a zis de faze gen bon de 300 de lei si chestii de inca 200 puse pe langa si alte astfel de lucruri. Ce m-a amuzat a fost felu cum a spus-o. „Domne, sa stii ca aia in haine scumpe fura mai mult, nu astia ca noi”.

      Comentariu apreciat.362
    • @lrpx dacă aș merge la furat și eu m-aș îmbrăca în cele mai bune haine, ca să nu trezesc suspiciune.

      122
  5. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 1754
    • Nu-s ce sa zic, cand iese maimuta din tine ca s-a blocat scanarea a nspea oara si iti vine sa te urci cu picioarele pe cantar … mai vine plea sa faca cumparaturi la ei. Cel mult trimit livratorul :)))))

      Comentariu apreciat.336
  6. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 2664
  7. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 4499
    • Inainte puneam produsele pe banda si casiera incepea sa scaneze. Se adunau cateva produse in partea cealalta pana terminam de pus tot pe banda.
      Apoi incepeam sa pun la loc in cos produsele deja scanate. In timpul asta casiera continua sa scaneze ce mai ramasese pe banda.

      Acum trebuie sa pun eu tot pe banda, pe principiul „gramada cere varf”, sa le iau apoi unul cate unul, sa le scanez si sa le pun inapoi in cos. Timpul petrecut in fata casei e mai mare decat in prima varianta.

      Comentariu apreciat.9510
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 757
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 1050
    • @Adi si mie imi plac casel self check (in special de la Carefour si mai putin de la Lidl sau Kaufland) in plus am si lucrat in comert si stiu sa scanez si sa operez o masinarie din aia. Dar nu toata lumea este ca mine.
      Daca imi dai mie un cos si unul identic sotiei mele o sa fie o diferenat mare la timpul petrecut la casa intre noi. Si nici nu am zis de mama sau soacra. Acolo poti adauga si faptul ca se vor bloca si vor cere asistenta prima data (pentru ca nu cred ca va mai fi o a doua).
      Cred ca la asta se refera autorul nu ca oamenii nu vor invata sa se descurce (tine de vointa si de cat de motivat esti s-o faci), dar nu suntem toti la fel si unii oameni nu se adapteaza usor la schimbare.

      Comentariu apreciat.333
    • Nu imi e clar. La auchan nu au mizerie dintr-aia de cantar in care trebuie produsul pus pe cantar pana termini de scanat toate produsele din cos ?

      59
    • @N au și și .Eu le prefer pe cele din
      https://www.dailybusiness.ro/stiri-interne/fara-casieri-la-auchan-retailerul-vrea-sa-implementeze-case-de-marcat-100-self-service-ce-se-va-alege-de-angajati-331678/
      Unde nu exista cântar .Din cărucior iei si scanezi câte un produs și ti-l pui in plasa după care plătești și pleci.

      213
    • Daca faci cumparaturile saptamanale te duci cu un cos plin.

      In varianta in care imi scanez singur cumparaturile, si nu e banda vietii ci doar polita aia penibila, trebuie sa ma duc cu 2 cosuri, unul plin si unul gol. Iau din ala plin, scanez, si pun in ala gol.

      Sau, daca asa vrea Auchan, pot sa scanez partial cosul ala plin, ca la un moment dat se mai incurca produsele scanate cu alea ne-scanate, si aia e.

      205
    • dar voi astia de-ati comentat mai sus, de ce nu puneti produsele scanate direct in plase? ca presupun ca nu aruncati cosul plin direct in portbagaj, mai stati si la masina pentru asta.

      best practice: ai 20 de produse in cos, te duci la casa, 0 persoane inainte.
      iei un produs din cos, il scanezi, il bagi in plasa
      repeat
      faci asa pana pui toate produsele scanate direct din cos in plasa.

      519
  8. Nu. Si la Carrefour e cam tot asa dar nimeni vad ca nu zice nimic. Va zic eu din proprie experineta: merge ok, m-am obisnuit. In general salvezi timp pt ca oricum erau si pana acum la minim cu casierii. Degeaba aveau 10 case daca doar 3 lucrau si tot urlam sa mai vina casieri. Acum macar avem 10 case disponibile !

    Indecis. Tu ce zici?2042
    • NOU
      #50

      Cu foarte marea diferență că la Carrefour ai multe case cu… casieri și altele fără. Te duci unde ai chef/timp.

      234
    • Da, frustrarea e la cote maxime, ca mai toti cumparatorii se cam incurca cu scanatul si cu platitul, si stai si te uiti lung.

      194
  9. Unpopular opinion.
    Eu sunt cel care a lăsat, las și voi lăsa tot coșul de produse la casă dacă:
    – scannerul nu funcționează.
    – prețul diferă, cum am pățit dimineață.
    – nu merge cardul, am pus alt preț la raft sau orice altă problemă din magazin.

    Când se plânge Godină că a dus înapoi produsele să nu se chinuie oamenii să le pună înapoi pe șapte rafturi, e ca să îi dați likeuri, ce persoană bună este, mâine, poimâine candidează.
    La fel și cei 4 pensionari care stăteau la coadă și vociferau că așa ceva nu se poate.
    Aveți timp, unu nu a postat pe fb, n-a părăsit magazinul, nu a făcut reclamație la ANPC. Orice.

    Timpul și nervii mei nu sunt gratis. Ca s-o citez pe doamna care trebuia să ducă produsele la loc și astfel 6 case self-checkout urmau să fie blocate(că trebuie verificare vârstă, cardul nu are fonduri insuficiente, a scanat de două ori produsul și altele):
    – „Astăzi va fi o zi lungă!”
    – „Da, doamnă. Aveți grijă să cereți plata orelor suplimentare!”

    Comentariu apreciat.12221
    • Ca principiu, cred ca ai dreptul sa renunti la cosul de cumparaturi in situatia descrisa cata vreme nu este un cos umplut premediatat doar de dragul de a-l abandona la prima mica abatere. Dar produsele perisabile eu le-as duce inapoi intr-un frigider. Sau cel putin as anunta pe cineva de la ei sa le duca.

      Daca este sa privim pragmatic, in situatia descrisa ai mai mult timp de pierdut daca pleci decat daca ramai pentru ca trebuie sa te duci in alt hypermarket sa umpli alt cos.

      176
    • – „Produsul acesta nu are prețul din catalog, vă rog lăsați că îl duc la vitrină”
      – „Mulțumesc” continui cu restul produselor. Că am venit cu listă. scanăm, verificăm. Mai dăm un tag pentru bere.
      – „Nici produsele acelea nu au prețul afișat la raft”
      O dată înțeleg. A doua oară ne lăsăm de băut bere.
      Regula e simplă: nu ne batem joc de oameni și de munca lor și nici nu acceptăm ca cineva să-ți bată joc de munca noastră. N-am cerut covor roșu și nici n-am plătit cu bani din Monopoly.

      Ca la un film prost.
      Banii sunt deja dați, pierzi și timpul?
      Timpul e deja pierdut, pierzi și banii?

      Comentariu apreciat.304
    • eu din ce ai zis inteleg ca nu ai nevoie de acele cumparaturi. deci te-ai dus degeaba in magazin doar ca sa plimbi un cos cu produse prin el.

      „timpul meu.. hau hau hau”

      Indecis. Tu ce zici?529
  10. Vezi ce fun e in locurile unde casele self-service au cantarele alea care se supara daca nu pui totul pe ele inainte sa le pui in sacose. Si ce distractiv e cand sunt si copiii in zona. La Cora au self service cu banda si self service cu cantare din astea, macar poti alege.

    Comentariu apreciat.463
  11. @Vali: asta nu o zic pentru tine, caci cu siguranta stii asta, dar ca sa situez un pic locatia si timpul. Auchan este un grup francez (detinut de familia Mulliez parca) ce mai are si-alte chestii in grup. Anyway „Auchan” se citeste fix ca „Au champ” (la camp). Cand s-a exportat in Spania l-au tradus literalmente „Al Campo”.

    Ei bine, cu toate ca sunt in Franta din 2001, primul meu soc cu casele automate a fost culmea in Spania, in Al Campo, undeva prin 2007 cred. Si stiti ce era socant? Era socant ca nu era cum e chiar si-acum in Franta si la Auchan, si la Carrefour, o lista de gen 10 – 20 produse maxim. Nu! Puteam merge, si-am si mers, ca eram la niste prieteni, cu caruciorul de cumparaturi. Si ne minunam cum puteam scana totul, si am pus totul frumos in caddie. A fost un control minimal, s-au uitat cat era ditai tichetul, cate aveam in cos, au zis „bueno” (nu era nici un caz un control cum am vazut la Metro Romania).

    Ce mi se pare mie incredibil (si dovada e ca nici in Franta nu s-a largit nr de articole) e ca lasa in Romania case automate, stiind inventivitatea unora de-a profita de acest lucru.

    Comentariu apreciat.427
  12. Eu ma duc special la supermarket-urile/hypermarket-urile cu self pay. Imi e mai usor sa fac eu si de cele mai multe ori nu e coada la casele astea. M-am obisnuit cu particularitatile fiecarui soft de self checkout si nu mai am treab si nu ma blochez niciodata. In zona unde stau eu e un profi, un lidl, un penny si un mega la distanta cam egala de mine si ma duc special la mega pentru ca nu stau la rand 10 min ca la restu’ chiar daca sa zicem produsul este cu 50 bani mai mult.

    Indecis. Tu ce zici?2144
  13. La absolut orice hipermarket/supermarket/etc. mă duc la casele self-service. Dacă nu au căcaturi inutile gen cântar pe fiecare produs, merge mult mai rapid decât la o casă normală. Așa cum menționa cineva mai sus, din cauza lipsei de personal, aveau deschise case din 4 în 4 oricum. Și la alea era coadă. Dacă mai nimereai și vreo tăntiță care se mișcă mai lent și care se împiedică pe la un cod de bare mai încăpățânat și se chinuie să-l citească, ai mai pierdut juma’ de oră.
    Nu zic că Auchan n-ar trebui muiți, dar nu din cauza asta. Ăsta e un progres invariabil pe care eu unul am învățat să-l apreciez.

    Indecis. Tu ce zici?2844
  14. poate aduc tehnologia aia din Amazon Stores, stie AI-ul cat ai de platit cand ajungi la casa :)

    157
    • Este in implementare deja. Primul magazin Auchan de genul asta va fi deschis prin nordul Bucurestiului. O sa fie rafturi cu cantare, vor sti ce produs ai luat, plata se va face automat

      114
  15. Sunt surprins de ce mai citesc mai sus in comentarii deci aparent o sa scriu un unpoplar opinion.
    La auchanul de unde cumparam noi frecvent sunt 40 de case din astea self scan si vreo 5 cu angajati – la alea cu angajati sunt cozi imense, si tin minte si in trecut cand nu exista conceptul asta desi erau multe case nu functionau toate (decat in varf de sezon/ore de varf poate) si tot timpul stateai la coada la casa, vesnica vanare a casei cu coada mai mica samd.
    Mie imi comvine sistemul cu self scan, noi terminam destul de repede de scanat, de platit cu siguranta stam mai putin timp acum decat stateam inainte cand erau toate casele cu angajati, rar prindeai sa nu fie coada.

    Indecis. Tu ce zici?3523
    • CP3. Nu e unpopular. E fix in prelungirea celorlalți. Ăștia de la Auchan au întins elasticul de la chiloți până s-a rupt. Acum sper să rămână în c*ru’ gol.
      Și așa suntem tara de consum. Avem servicii, resurse pe ici colo (materie prima prelucrată in alte tari) dar nu producem efectiv produse finite care să aibă valoarea adăugată mare. De asta dispariția job-urilor de vânzător este inca un push de a nu lăsa bani in tara.
      Să recapitulam: nu producem nimic, dispar și joburile din servicii. Oare ce rămâne?

      Comentariu apreciat.5410
  16. Cand am cos mic, prefer self-service. Cand am dita’ cosul, n-am chef sa caut prin meniuri patrunjel, rosii si alte prostii ca sa le cantaresc la casa si prefer ca altcineva sa imi presteze aceste servicii.

    As vrea sa fiu Nostradamus si sa prezic ca in maxim 6 luni vor reaparea casele clasice, dar probabil timpul si capitalismul isi vor spune cuvantul in vreo 2 ani.

    Comentariu apreciat.569
    • Idem. Cand am 3 lulele ma misc mai repede la un self scan.
      La carrefour mai folosesc aplicatia sa scanez in timp real cand pun in cos si, in sfarsit, de vreo luna doua au facut case dedicate doar pentru aplicatie. Inainte degeaba aveai tu totul deja trecut in cos, ca trebuia sa ii astepti pe ceilalti sa isi scaneze produsele. Acum, e teava. Nimeni nu sta la casele alea mai mult de 2 minute ca nu are de ce. Doar cat le ia sa le mute din cos in plase.

      Tot la Carrefour pentru casele clasice, au in locatia frecventata de mine conceptul de „rand unic”. Practic toti se plaseaza la aceeasi coada si e un monitor in fata care iti spune: mergeti la casa x. Acolo sunt maxim 2 persoane. Astfel, treaba merge snur si chiar daca sunt 50 de persoane la randul unic, in maxim 5 minute ai totul pe banda la casa.

      Acum, la Auchan e mai trist. Il frecventez deoarece e cel mai apropiat de mine.
      Au 3 tipuri de case: clasice, semi-self pay, self-pay. Acest „semi”, il scaneaza o casiera si iti da un tichet cu care te duci tu la aparatele self-pay. Scanezi codul qr, platesti si gata.
      Vad ca zic si unii mai sus ca ce mare branza? iti flutura produsele prin fata scannerului. Pai sunt tare curios cum joaca ei tetris in cos cand iti scanezi singur . Tanti aia are diiitamai spatiu sa se miste, la casele self-pay ai un spatiu de 30×30 in care daca pui un bax de apa s-a terminat. Iar daca ai un cos plin ca din cvasi motive faci o aprovizionare, n-ai fost de x saptamani sau ai familion mare, pai doar mutatul stanga dreapta in cos e o nebunie.

      Comentariu apreciat.572
  17. la Selgros poti lua la intrare un aparat de scanat, si iti scanezi singur produsele cand le pui in cos (poate chiar direct in plasele aduse de acasa) si la final cantaresti cosul ca validare si platesti

    Indecis. Tu ce zici?246
  18. NOU
    #68

    La Carrefour au implementat o aplicatie cu care iti scanezi singur produsele pe care le iei de pe raft si pe pui in carucior, iar la casa de self checkout scanezi doar un cod de bare generat pentru intregul carucior. E o idee buna, nu? Toata lumea e de acord ca e o idee buna fiindca nu mai pierzi timp scotand produsele din carucior, asezandu-le pe banda si apoi punandu-le inapoi in carucior, asa e? WRONG!!! :)) .

    Ideea in sine e buna si am folosit aplicatia la inceput cat mai mult, pana intr-o zi cand mai marii Careffour-ului au venit cu o idee izvorata din putul gandirii: cei care folosesc aplicatia sunt restrictionati doar la 2-3 case de self checkout pentru a scana acel cod de bare generat pentru intreg caruciorul tau. Acele case dedicate sunt marcate ca fiind special facute pentru cei care folosesc aplicatia, dar, dupa cum e romanul in general, nimeni nu respecta acest aspect. Asa ca la cele 2-3 case de genul e omor fiindca se baga si oameni care nu au folosit aplicatia si care aleg sa ignore cele 15 panouri si semne care explica scopul acelor case. Angajatii dau din umeri de cele mai multe ori. In functie de angajatul de pe tura, se mai respecta sensul caselor sau nu.

    Practic au facut o aplicatie si se dau de ceasul mortii sa te descurajeze sa o folosesti.

    177
    • Vezi ca au schimbat, cel putin in Park Lake. Nu iti mai poti scana produsele la casele alea, ci doar codul. Acum cam bate vantul. Si eu m-am demoralizat la inceput dar i-am pins vorbind intre ei la un moment dat si ziceau ca gata, in doua zile le taie macaroana si ii lasa doar pe cei cu aplicatie. E implementat de vreo luna-doua.

      113
    • NOU
      #70

      sper sa se regleze, in ce magazine Carrefour am intrat era foarte aleatoriu respectat acest aspect.

      13
  19. Noi ne miscam fiecare in ritmul nostru, asa femeia aia avea ritmul ei. De sarbatori o sa se lase cu haide BA! nu vezi ca te misti ca mortul! Sincer, o sa se lase cu bataie.

    Comentariu apreciat.454
    • Mai adaug aici ceva, eu am 2 maini stangi, daca vad coada kilometrica in spatele meu am si mai mari emotii. Plus ca eu trebuie sa-mi aranjez toate alea pe caprarii, din prima.

      Iti dai seama ca o sa am frigiderul plin. De evitat, sincer.

      Comentariu apreciat.455
  20. Le scanezi din aplicatie direct de la raft si la casa scanezi doar qr apoi dai plata si iesi cu caruciorul.

    720
    • astept glumele sa mearga tinerii prin carrefour si sa puna sau sa ia random produse prin cos ‘scanat cu telefonul’. vezi atunci distractie.

      152
    • Nu știu de ce iei mânuțe roșii, pt că exact așa se face in țările cu apa calda.

      310
  21. Asta e si o oportunitate de afaceri: in loc sa umbli cu bicicleta (glovo) prin oras, stai langa banda in Auchan si te oferi sa scanezi pe clientii care sunt prea domni/doamne ptr a-si scana singuri produsele.

    Si domnul e si el multumit, ca se simte boier, „si-a luat om” care sa-i scaneze codurile de bare.
    Contra unui mic onorariu, bineinteles.

    Comentariu apreciat.3810
    • Eu fac cumpărăturile la Auchan Vitan. Îmi scanez singur produsele de vreo 2 ani. Era alegerea mea. Acum, că m au obligat să o fac, am schimbat magazinul.

      Comentariu apreciat.4417
    • Mi se pare mie sau ultima amendă dată a fost prea mică, la fel și magazinele închise pentru alimente expirate, neconforme.
      Notă: de trimis doamna la cumpărături; să fie supărată pe voi, nu pe mine.

      173
  22. Auchan a zis așa: ia să facă exact clientul munca angajaților de la case, si e win-lose. Auchan nu mai plătește salarii, taxe și impozitele aferente (cam printre ultimele lucruri pe care le plătea oricum in România) iar clientul le face munca pe gratis.

    Asta ar trebui să fie discuția, nu care sunt mai ‘rapide’. Și dacă vrei să păstrezi oamenii, plateste-i ! Păstrează mai puțini și bine plătiți, sau mai mulți și bine plătiți (dar mai tai din profit :))

    Însă dacă toți marii retaileri implementează casele astea, alternativa nu e prea la îndemână, pentru cineva obișnuit să-și facă cumpărăturile într-un singur loc.

    Alternativa fiind: în piață, magazine mici de cartier, producători locali, piețe volante. Chiar și aici în urbea cu cea mai mare prăbușire imobiliară e un pic de efort.

    Dar se poate, iar odată ce începi e mai simplu: poți să comanzi lapte, branza, oua, fructe și legume etc de la producatori și primești chiar și acasă. Gemuri, făină, pâine, carne (pui in general), sucuri, prăjituri, chiar și înghețată. Mai gustoase și mai sănătoase, mai puțin procesate. Și stimulezi economia locală.

    Ps. Se poate începe simplu, de la grupuri pe Facebook, unde ai și feedback despre producător.

    Comentariu apreciat.4619
    • „Alternativa fiind: în piață, magazine mici de cartier, producători locali, piețe volante.”

      =))))
      Adica fix aia care fac evaziune, au marfa stricata si produse din Turcia, Bv, ma, ai descoperit roata :)))

      Indecis. Tu ce zici?3720
    • @tester: „impozitele aferente (cam printre ultimele lucruri pe care le plătea oricum in România) ”
      banuiesc ca nu stii ca toate salariile au aproape 50% impozite. Iar toate multinationalele astea pe care huliti, nu umbla cu salarii in plic, dau totul pe CIM (si platesc si impozitele aferente). La fel si diverse impozite locale. Sau TVA.
      Singurul loc in care se fac jonglerii este impozitul pe profit. Se cheama localizarea profitului si se face peste tot in lumea asta, din diverse motive (si nu, nu e intotdeauna pentru a plati taxe mai mici).

      107
    • @florin Fii atent o clipa aici: Daca reduci numarul angajatilor, nu mai platesti taxe pe salariile lor. Deocamdata sunt ‘consilieri’ dar treptat vor fi pusi pe liber, caci cine are nevoie de zeci de consilieri in magazin, in special femei, de 45+, plus categoria 18-25 Ani. Se mai invata oamenii sa foloseasca casele alea si chhair nu mai ai nevoie de ei.

      Celelalte lanturi, francezii, olandezii urmeaza deja trendul, astfel vei avea zeci de mii de concedieri, o povara uriasa pe stat. Dar noi scanam la casele „rapide”

      195
    • @tester: se pot duce la Ikea Timisoara. Am inteles ca angajeaza pe aceleasi salarii

      511
  23. De ce sa mai platesti angajati sa faca treaba asta, cand poti sa pui clientii sa o faca, moca.

    Comentariu apreciat.505
    • Dar daca iti da reducere 5% la toate produsele self scanned, parca e ok, ca practic te plateste ca pe un angajat, lucru care inainte nu o facea. Plus ca nu platesti impozite si taxe pe acest 5%, deci practic esti platit dublu fata de angajat. Ti se mai rupe inima cu gandul la angajatul care nu mai exista?

      423
  24. Am fost duminica la Auchan pt cumpărăturile lunare, adică multe produse. Când ai coșul plin ai următoarele probleme cu acele case șelf check:

    1. Nu ai loc la acel pupitru a.i. sa poți scana produsele și sa le pui undeva pana le pui în pungi si apoi la loc în cos, trebuie sa le pui direct în pungi, cee ce ia timp.
    2. Pt fructe sau legume, orice trebuie cântărit și cautat produsul în lista, ceea ce ia timp.
    3. Unele produse au antifurt, prin urmare trebuie apelat la un angajat sa le scoată, ceea ce ia timp.
    4. Se plimba pe acolo angajați care stau cu ochii pe tine, m-am simțit urmărit sa nu fur, ceea ce nu e cel mai plăcut sentiment pe care vrei sa îl aibă clienții onești.

    Overall, dacă la casele astea as avea un inventive, poate as revenii, în schimb, a fost ultima vizita la ei, cel puțin momentan, pt ca nu vreau sa repet experienta asta prea curând.

    Comentariu apreciat.658
    • la pct 2. Sigur nu vorbesti de Lidl? Ca in Auchan iti cantaresti legumele la raft, nu la casa, si faci asta de cand au deschis magazinul. Deci in cele 4 puncte despre ce magazin vorbesti?

      166
    • @Baliverne: asa e, nu le cântărești la șelf checkout. De auchan vb

      13
  25. Râzi tu râzi Harap-Alb, dar parcă nu e râsul tău.
    Hypermarketurile sunt printre cei mai mari angajatori din România.
    Kaufland fiind cel mai mare.
    Asta cu: sunt doar câteva case, câteva posturi să i-o spuneți lui Mutu.
    În orășelele mici, comune, un supermarket d’ăsta e printre cei mai buni angajatori.

    Indecis. Tu ce zici?248
  26. Sunt multe comentarii, nu am stat sa le citesc, s-a întrebat cineva dacă nu cumva e tot ceva similar cu IKEA Timișoara, salarii mici pe care le dădeau femeilor la varsta asta doua spre a treia, munca și stres căcălău, deci rulaj mare de personal în zona respectiva ? Am un hypermarket Auchan langa mine, la care ma duc săptămânal de 15 ani, nu am văzut aceleași casiere sa stea mai mult de 3 luni consecutive…
    si asa poate revenim la discuția ce economie de Africa avem…

    243
    • Pai tu esti Nababul African care cumpara de acolo si sustin cu cash politica abuziva pe care o citezi.

      38
    • Pai nu e ca la Ikea. Acolo se plangea lumea ca ofera salarii mici, aici se plange lumea ca dispar posturi cu salarii mici :))

      96
    • Hai ca ati înțeles o plua…poate managerii Auchan, văzând ce rulaj mare de personal au, și ca tot trebuie sa faca hartogaraie de HR cu angajări și demisii casiere, au decis ca e mai buna varianta asta…plus ca acum da bine în cadrul corporațiilor sa zici ca implementezi digitalizare, toată lumea e cu digitalizarea în gură…să crească salariile angajaților? No, ejti nebun, cum sa faci asa ceva ….si sa nu ne mai kkm pe noi, o sa boicotam Auchan asa cum am boicotat Lukoil și firmele austriece…vedeți ca Auchan sunt si in multe benzinarii Petrom…hai, get back la hai sa fim romani și sa romanim…

      207
  27. Nu imi place sa merg la niciun fel de cumparaturi si cu atat mai putin in magazine aglomerate. Asa ca prefer cat se poate sa merg sa cumpar dintr-un loc care deschide cu ceva ore inainte de deschiderea mall-urilor sau pe unde isi are Auchan magazinele.

    Cand nu am ce face mai cumpar si din alta parte, ocazie cu care am renuntat sa merg la magazinele care forteaza cu aceasta solutie de self nu stiu ce. La Kaufland a trebuit (de mai multe ori) sa astept dupa o fata (care imi putea fi fiica) pentru confirmare ca sunt adult si pot cumpara bauturi alcoolice; La ceva Carrefour din asta mai mititel era o singura persoana, casiera (cel putin la ora la care am fost eu pe acolo) care se ocupa si de deblocarea acelor case. In vreo 3 luni am fost pe acolo doar de 4 ori dar de fiecare data, invariabil, casele acelea se blocau si uite asa nici cei care stateau la coada „normala” nici cei tehnici nu castigau timp deloc.

    O fi avantajos sistemul de self pentru cateva produse, dar eu unul daca am nevoie de cateva produse nu merg jumatate de oras sa ajung la un Auchan

    204
  28. Sau sa puna ei preturile. Sau mai mult, sa le stabileasca ei :))

    44
  29. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 1647
    • Nu e chiar o comparatie fericita. Gandeste-te daca ar face toate punctele de trecere de la pod astfel incat tu sa platesti, tu sa iti deschizi bariera si tu sa o inchizi la loc.

      Indecis. Tu ce zici?295
    • pai hai sa vedem daca este sau nu o comparatie fericita. pasul 1 – achiti prin sms sau la o benzinarie trecerea podului. daca o achiti prin sms, trebuie sa introduci tu singur numarul de inmatriculare al masinii = e ca si cum ti-ai scana singur produsele. pasul 2 – pe baza numarului de inmatriculare scanat la statia de taxare, se ridica bariera. similar, la casele self-scan, dupa ce achiti, primesti bonul care are un cod de bare, ce trebuie scanat ca sa se dea la o parte bariera si sa poti iesi.

      Indecis. Tu ce zici?427
    • Comparatiile nu sunt fericite sau nefericite pentru ca nu au sentimente. Comparația respectiva este pur și simplu inadecvata. Este clar ca unele magazine încearcă sa forțeze ceva ce ar putea fi ok sau nu pe termen lung. Abordarea Lidl este mai corecta, au lăsat și case cu angajați și cele self check.

      93
    • cristi, ai uitat ultimul pas – in auchan esti ‘captiv’ in zona aia dupa ce ai achitat, si trebuie sa scanezi rahatul ala de cod de bare ca sa iesi. nu a fost o singura data cand mi-am bagat piciorul si am iesit dupa poarta deschisa, ca e un rahat codul ala al lor de bare.

      72
  30. Deci, sistemul hibrid este cel mai bun. Nici numai cu self, nici toate cu casieri etc.
    La Auchanul pe care il frecventez, exista 3 tipuri: case cu casieri, case self si case hibrida (doamna iti scaneaza produsele si tu le platesti la automat). Eu aleg a 3-a pentru ca am multe cumparaturi si e mai rapid deoarece nu mai stau sa-si caute oamenii din fata mea maruntul, cardul si bonurile.
    Apropo, voi de ce credeti ca, inainte de nebunia asta, casele self erau putine in hyper-uri? Pentru ca sunt putini care se duc in hyper sa ia 2 paini si 3 beri. Pentru astfel de clienti, exista mega si profi de cartier.

    Acum, daca o sa faca self full si la Auchan-ul pe care il frecventez, probabil nu o sa mai fac asta. O sa ma mut la Kauflandul unde scanez produsele in aplicatie si la final doar platesc.

    173
  31. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 536
  32. Mers la casa cu casierita, asteptat cateva minute, pus produse in cos+platit, multumesc, am plecat
    VERSUS
    Stat la rand la self (nu stiu cat, poate 1 min poate 10) + asezat produse langa + scanat + evitat erori (caz in care te milogesti sa vina cineva, daca vine) + eventual cautat manual produse la buc/patiserie + dat skip la n reclame promotionale + platit + asezat produse + scanat bon la iesire.

    Nu am luat in calcul cazurile in care ai eroare pe greutate sau iei bautura si trebuie sa vina doamnele sa te vada la ochi si atitudine de „esti un mare bou”. O mizerie.

    Indecis. Tu ce zici?266
  33. Măcar ăsta e un privat, in sectorul 4 toată administrația s-a mutat online, dacă n-ai online mult noroc să mai faci vreo ceva! Dacă la aparatele alea de plătit taxele mai e câte un trepăduș să ajute, la chestiile mai complicate, cum ar fi înregistrarea unui apartament, de exemplu, ești pe cont propriu, e un număr de call center unde o cucoană îți spune ca sigur cunoști pe careva să te ajute (wtf!?). In același timp, in minunatul sector unde se prezuma ca toți au internet si știu să îl folosească, sunt unii la doi pași de Sun Plaza care cresc gâște, găini si capre, asta pe lângă gunoaiele pe care le strâng. Si nu, n-au nici curent, dar, teoretic, interacționează cu administrația online, că doar așa se poate!

    168
    • Stai sa vezi cum e sa preiei loc de parcare. Și îl preiei, și îl preiei, și îl preiei până expiră termenul. Am stat o zi întreagă, efectiv am pus telefonul pe birou și am sunat in continuu. Sunam in callcenter, le ziceam sa mă transfere la ADP, acolo suna de 50 de ori și nu răspundea nimeni sau închidea direct.
      M-au învățat aia din call-center pe nume.

      Inițial am zis că am apucat de Dzeu de picior cu online-ul, dar am uitat cât de inventiv și leneș poate fi funcționarul public.

      92
  34. din punctul meu de vedere cel mai bun si eficient, dincolo de comenzile online, este sistemul in care scanezi produsele fie in aplicatie, fie cu dispozitiv special, ca la kaufland, si in felul asta ti le pui direct in sacosa. nu mai stai sa le muti din cos pe banda si inapoi in cos. dar e grele, ar trebui sa stim sa folosim telefonul si altceva decat tik tok.

    917
  35. Fiindca Auchan a decis sa ma faca si client si casier probabil o sa mai uit sa scanez unele produse. Clientul din mine o sa vrea sa fraiereasca casierul din mine.

    Comentariu apreciat.348
  36. NOU
    #109

    Am fost aseara la Auchan.
    Incep sa scanez produsele si din greseala scanez de 2 ori acelasi produs. Nu ai optiune de stergere, am cautat in tot meniul. Ma uit in jur, niciun angajat. Zic, hai sa ma mut la alta casa dar din 8 case de pe acel tronson mergeau doar 2 case, restul de 6 afisau un mesaj ca e nevoie de asistenta sau ceva de genul. Se plimba lumea de la o casa la alta cautand una functionala. M-am dus la alta serie de case sa gasesc una libera si functionala, zona in care era o fata tanara (angajata) care bibilea la o casa incercand sa o faca sa functioneze. Cand am terminat de scanat produsele din 2 cosuri mici, ea era la acelasi aparat.
    Cele mai bune case self check le-am intalnit la carrefour. Daca n-ar avea preturile cele mai mari, as face cumparaturile saptamanale la ei.

    94
  37. Toata lumea ca are Auchan costuri mai mici.
    Pai, n are.

    A mai aparut unul pe punte, ala sunt eu. Si nu sunt ieftin. Nici galeata de suruburi de sub pupitru nu e ieftina. Si nici reparatiile in week end nu sunt ieftine. Si nici piesele de schimb nu sunt. Si nici mobilierul.

    „dar vai, se amortizeaza!”
    „dar vai, da oameni afara!”
    „nu mai plateste impozite si taxe si CAS!”

    Nu stiu sa fi plecat careva pe faza ca au bagat casele expres. Au plecat in alta parte, la mai bine, da. Dar nu fiindca le a luat locul vreun robot. Si nici nu se va intampla. Retailerii au penurie de angajati si cauta variante. Nu, salariul mai mare in retail nu e solutia pentru un angajator in domeniu. Si nici pentru tine, cititorule, nu ar fi.
    Fie vorba intre noi, nu ti faci firma ca sa faci acte de caritate. Sunt absolut sigur.

    Amortizarea echipamentelor? Poate, amortizare cand echipamentul o sa fie EOL. Asta inseamna, un echipament nou in locul celui prezent. Care, ziceam mai sus, nu e ieftin. Pana atunci, ultima chestie la care am intervenit, avea pietre in partea de acceptare bancnota.
    Foarte… cum sa zic… pietros ajea, un adevarat deliciu. La fel de delicioasa e factura, o placa, un modul… Carburant, timpul meu, parte din salariul meu (nu, nu am doar cacaturile astea in schema ci multe altele). Se aduna. Nu sunt singur, avem tech in fiecare judet si eu sunt printre putinii singuri pe judetul lor. Altii sunt cate 3-4… fiindca deh, multa munca.

    E o strutocamila care va merge, chit ca X, Y si Z renunta la cumparatuile in magazinul respectiv. Nu comentez despre fluxul la anumiti retaileri in afara de faptul ca e gandit de niste idioti dar nici despre idiotul care merge cu 100 de produse la casa unde scrie „maxim 15” sau scoate cacat de gaina uscat din buzunare, scame, pastile sau ambalaje de la pastile, saibe, cuie, negrese, pietre, sarme, prezervative, banderole de la teancuri de bani, scotch, guma de mestecat s.a.m.d. Da, e tot tabelul lui Mendeleev in buzunarele romanilor si toate, repet, toate, ajung in masinile alea.

    Sunt perfect de acord ca n am murit la revolutie pentru asta da` cui ii pasa, anyway?

    Nu va convine Auchan sau cantarul de la Kaufland. Perfect de acord cu voi, nici mie nu mi place sa astept dupa Oli de la Kaufland care trebuie sa vina sa mi dea 3 beri cand mi le cumpar `. Cantarul la mine merge, ma ocup de magazinele din zona mea. La care nu i place cantarul de la Kauflandul din zona lui, sa faca reclamatie la info. O sa apara un spiridus coleg cu mine, rezolva si aia e.

    Multe chestii nu ne plac.

    Si atunci, DE CE E PLINA PARCAREA LA KAUFLAND SI LA AUCHAN?

    1019
    • eu m-am blocat la partea cu pietrele.
      cam cât de nervos/dus cu capul/imebecil să fii să bagi pietre în loc de bancnote în genul ăsta de aparate (bancomate/încasatoare, ce-or mai fi ele)?!

      12
    • … o droaie de solenoizi, curele de transport, module, cabluri, plăci, casete…
      Pietrele sunt drăguțe fiindcă le găsești relativ repede. Magneți… chestiile transparente… sau lipicioase, lichide diverse… ălea sunt moartea.

      11
  38. NOU
    #113

    „Retailerii au penurie de angajati si cauta variante”

    Fix asta am povestit și la Arhi, că am lucrat pentrul unul dintre retailerii mari de la noi și am văzut că e o lipsă continuă de oameni. Dar na, așa sunt românii. Ei se pricep la toate și știu ei mai bine că au pus casele automate ca să dea oameni afară

    818
    • Eu sunt de acord că nu se înghesuie nimeni la joburile ălea, nici eu n aș presta. Le văd pe fetele de la diverse magazine fugind în pauză sau pontând înapoi, stând amărâte la o țigară sau plângând de ciudă că un idiot a făcut scandal degeaba. N aș băga acolo nici să mă fwți. Nu au unde pleca, în special în orașele mici unde alternative ai puține (Leoni/Fujikura/alt operator de făcut cablaje auto sau alte mărunțișuri). De asta lucrează acolo și chiar și așa, sunt puține.

      Clienți din ce în ce mai mulți, personal puțin și uzat căruia deși i se plătește puțin, i se respectă programul. Retailerul nu riscă un proces de gen. Rămâne în aer cu personalul.

      Normal că apar soluții automatizate.

      „Să mărească salariile” e un argument idiot. Nu merge cu texte de gen „să se dea la toată lumea, să fie, să se plătească salarii mari ca sa aibă personal”. E foarte simplu: decât să mărească salariile, mai bine cumpără roboți. Nu dă nimeni angajați afară dar robotul bagă tot timpul.

      În detrimentul mulțumirii clientului, i adevărat da’ erau o groază de comentatori pe aici care spărgeau lemne, vânau, săpau, dădeau cu coasa și n general erau ninja, solizi, luptători adevărați.

      Nu s capabili să și ridice baxul de apă la scanner? Parcă oleacă de muncă fizică n a omorât pe nimeni, hm?

      „Eu sunt client! Plătesc ca sa mi scaneze cineva! Altfel, să mi se facă reducere!” (ăsta deja e Godină, subscriu, cu toată activitatea mea în domeniu).

      Sigur, toți suntem clienți, nu mergem la frizerie sa ne tundem singuri. E din cauza faptului că frizerițe sunt destule. Casierițe și lucrători comerciali, nu. În concluzie, n o să fie nici o reducere deși repet, aș fi dat pe spate să am reducere un 2-3 la sută de un covrig pentru că am fost cuminte și am scanat tot. Dar așa cum mă gândesc eu la treaba asta, s a gândit deja Fritz de la Kaufland Germania de undeva de la conducere și a zis că „mwe mă, nu vă dau nimic!” Sau Jean Paul de la Auchan. Sau cine mă sa o mai fi.

      Le merge? Le merge.

      Repet ce am zis de parcare: de ce e plină?

      614
  39. Mie imi place cum toate aceste supermarket-uri isi taie singure craca de sub picioare. Pai daca tot fac eu toate operatiunile, o sa ajung sa incep sa comand produse din ce in ce mai des cu livrare acasa.
    Iar aici, pe partea de livrare, concurenta este mai bine pregatita (ofera servicii mai bune).

    Pentru cqa nu discutam doar de reducerea personalului de la case, dar de reducerea numarului de angajati in general. Sunt din ce in ce mai putini oameni care sa te poata ajuta daca ai nevoie sa gasesti un anumit produs. Si cei care sunt, de obicei nu prea au chef sa te ajute (probabil au un target pentru a umple rafturile).

    145
  40. NOU
    #116

    Cu casieri sau fara casieri vad ca urla toata lumea, revolte pe net,tv,etc….bai, dar nu vad pe astia sa urle ca a ajuns un kil de ceapa 7 lei,d,aia normala care era 2- 2,5 lei pana acum, untul 15 18 lei, era 7, 10 lei, de restul nu mai zic…cu casele vietii n,o sa ai bani sa mai intri,dar ei urla aiurea,,,da, ma, nici eu nu vreau sa ma chinui singur pe acolo si sa latru la luna cand nu merge nu stiu ce…

    244
  41. sa vezi cand o sa ajugem sa le si punem tot noi la raft

    124
  42. Eu multă vreme am crezut că job-ul de casieră este unul ne-esențial, care va dispărea în curând. Până când am fost nevoit să-mi scanez singur produsele la un supermarket. Mi-a luat de 4 ori mai mult, m-am enervat, am avut produse custom care nu aveau cod de bare, etc.

    La fel, job-ul de casieră e doar pentru femei (cu riscul de a-mi lua mooe). Bărbații sunt moșcăiți, fac job-ul ăsta de 2 ori mai lent.

    183
  43. cateva probleme enervante pe care le-am intalnit la casele rapide pe la diverse magazine:
    1. iei alcool, scanezi codul > casa blocata, stai ca nu poti, trebuie aprobarea unui angajat sa confirme ca am 18+, e de inteles
    2. iau aleator pomelo, care are cod de bare pe el… stai prietene ca nu trebuie scanat, trebuie cantarit > casa blocata, stai sa vina cineva sa o deblocheze
    3. iei fructele/legumele x, au 10 feluri, 10 preturi, ai gresit modelul > casa blocata, stai sa vine cineva sa o deblocheze
    4. iei produs voluminos, stai ca nu il pune pe cantar, trebuie sa vina cineva sa il scaneze separat
    5. unele produse au mai multe coduri de bare pe ele(iau pachet de x bucati), ai gresit codul> casa blocata
    6. da… daca vrei poti baga mere de 20 lei kg la 5 lei sau ce stiu eu ce „smecherii”, dar probabil acestea sunt asumate

    as intelege modul hibrid, in care ai si case normale si rapide, uneori prefer sa ma duc la o casa rapida, chiar daca ma misc mai incet, dar o fac in ritmul meu. cand e aglomerat chiar si miscandu-ma incet termin povestea mai repede vs stat la coada.

    162
  44. In Timișoara prima data am vazut sistemul asta implementat la Carrefour, dupa, la scurt timp si la Auchan.
    Daca mai trec pe la ei cumpar mai putin ca inainte tocmai ca sa nu mai scanez zeci de produse…

    32
  45. Mi se pare o non știre. Votează cu portofelul dacă nu îți convine de un magazin. Stau chiar lângă un Auchan. Ai alte 10 supermarketuri la îndemână, mergi la alea. Asta e la fel cu plânsul de politicieni și prezenta la vot de 30%

    514
    • Fa te rog un exercitiu simplu de gandire: imagineza-ti (soc si groaza) ca si celelalte 10 supermarketuri fac la fel. Si fac deja. Nemtii (Lidl, Kaufland), francezii(carrefour), olandezii(mega) etc toti implementeaza.

      Care mai e alternativa?

      42
    • mori de foame.. cum care e alternativa. stai si te plangi pe net

      00
  46. Stati asa ca cica au gasit parlamentarii PSD solutia.
    S-au gandit ca ar putea se impoziteze casele automata la fel ca salariul unui casier!
    Ca au ramas fara bani la buget de cand si-au marit salariile/alocatiile/indemnizatiile.

    53
  47. aventuri la casa de marcat….

    la carrefour, la casa exclusiva self scan, cuplul 50ish incepe sa scaneze cosul cat un munte. nu se descurca si vine cerbera sa le explice… eu din spate o intreb daca nu ar fi cazul sa ii trimita la plimbare. ea da din umeri, aia se infoaie la mine. am rugat-o pe cerbera sa cheme agentii de paza sa asigure securitatea maimutelor. au tacut toti. prostul tot eu am fost ca trebuit sa stau dupa imbecili.

    tot la carrefour, casa a cerut autorizare umana pentru 2 seturi lego de 40 de lei. si pentru o caserola de piept de rață. si pentru una din cele 2 legaturi de sparanghel. pentru bere nu.

    la lidl, am bagat casa in coma xu o sticla de rachiu. se nefericea cand asezam sticla pe cantar. avea protectie antifurt pe ea. singura metoda de a iesi din bucla a fost sa vina tanti si sa bage casa in mod administrator sau cum s-o numi si sa scaneze ea totul. ii iesea fum pe urechi. i-am zis in gura mare ca ala care a inventat sistemul e un dobitoc sinistru. mi-a confirmat la fel de tare si răspicat.

    510
    • chiar nu înțeleg primul alineat. faptul că ăia 50+ nu s-au priceput să se joace rapid cu aparatul îi face automat imbecili?! să îi trimită la plimbare unde? la cimitir/camera de gazare?!

      m-am atacat pt că nu mai am mult până la 50 și sunt destul de atehnică.

      încă mă descurc cu unele case self-chek (nu cu toate pt că nu le-am experimentat pe toate) și am o suspiciune neplăcută că peste vreo 20 de ani (25 dacă am noroc, 15 dacă am ghinion) o să-mi prind grav urechile la unele faze de or să-mi comenteze nepoții ”da’ ce-i așa greu, mătușă?! instalezi aplicația pe cortex scanând codul qr cu ochii, cauți în meniu apăsând pe nas, dai click apăsând pe lobul urechii, și gata”. :)

      chiar și azi, suspectez că cel puțin primele două dăți mi-aș prinde urechile în carrefour cu aplicația cu care ți le scanezi singur și le pui direct în sacoșă. n-am mai ajuns în carrefour demult și n-am folosit niciodată.

      apropos, cum procedezi când vrei să renunți la un produs pe care deja l-au scanat?!

      41
    • la primul aliniat era vorba de o casa exclusiva self scan. adica iti scanezi singur produsele cu aplicatia cand le iei de pe raft si le pui in cos. cand decizi ca ai terminat cumparaturile iti genereaza un tot in aplicatie, ecranul telefonului, un singur cod de bare pe care sa il scanezi la casa. platesti, iti da bonul complet si pleci. practic, si cel mai neindemanatic cetatean nu ar trebui sa stea mai mult de 30 de secunde la casa indiferent cate produse are.

      tampitii aia doi nu aveau sau nu folosisera aplicatia si stateau sa scaneze fiecare peodus in parte. cerbera, cand i-a vazut ca incep sa scaneze produsele la casa exclusiva self scan trebuia sa ii trimita fie la o casa self check-out, fie la o casa normala. dar la alea era coada.

      mie personal nu mi s-a intamplat vreodata sa vreau sa renunt la un produs.

      oricum, cel putin pana generezi codul final, aplicatia are un cos virtual care functioneaza 7dentic cu cele de pe toate magaziinele online. poti modifica numarul de produse de un fel sau le poti elimina cu totul.

      oricum ziceau unii colegi pe aici ca au modificat casele self scan sa nu mai accepte scanare de produse, deci problema e rezolvata. aflu eu in weekend.

      31
    • am înțeles, nu aveai o problemă cu ăia că se mișcau lent, ci că se băgaseră unde n-aveau ce căuta. în cazul ăsta sunt de acord cu tine.

      31
  48. Curajoasa miscarea astora, ca sa ma exprim elegant. Eu personal nu folosesc hipermaketurile, din motive de sila de tot ce inseamna, cred ca ajung de 3-4 ori pe an in magazine de genul asta, iar cand o fac, de obicei merg in Kaufland. Si da, sunt unul din putinii care folosesc casele de self check-out, indiferent cate produse am. Mie imi e mai comod asa, sa nu ma ingramadesc cu toti olimpicii la impins carucioare. Dar sa desfiinteze casierele, cand marea majoritatea oamenilor nu au nicio legatura cu tehnologia, cand sunt oameni de 30-40 de ani la coada la posta cu factura de telefonie mobila in brate… Mi se pare ca se consuma halucinogene puternice pe la auchan. Noi suntem daci liberi, nu ne puneti voi sa ne scanam noi produsele, ca nu de-aia am murit la revolutie!!

    98
  49. Auchan etc fac economie pe barba clienților.

    Din cauza faptului că e dificil să își scaneze produsele, unii vor pune mai puține în coș?

    42
  50. NOU
    #135

    Ala cu sticla lui de rachiu, e mic copil,, s a bagat untul in cutie de zici ca sunt icre negre…da, nu,s case rapide la carrefour de ala mare…unde am ajuns??? Si da, era si sticla de 25 lei cu guler, un whisky nu mai fura lumea, ala de 80 lei il luai si plecai,, untul frate e cel mai furat ptodus de l.au bagat la cusca!!! Asa ceva!!!

    42
  51. NOU
    #136

    Unu..de ce bei rachiu? Nu te,a intrebat? 2, poate au pus aia lego la pret de gulii? Nu ca n.ar fi si alea scumpe,,,,era doar un exemplu…poate mai tipa si aia p,acolo…tanti nevasta lui nelutu, vedeti ca si,a luat rachiu,,,🤣🤣🤣

    03
  52. Eu sunt pentru casele self service daca sunt implementate cum trebuie:
    – să poți scana produsele pe măsură ce le adaugi in cos – Carrefour și Kaufland
    – să nu trebuiască să le pui pe cantar pe măsură ce le scanezi – Lidl și Mega image
    Cel mai prost sistem îl au ceri de la Mega image: daca cumperi produse de patiserie și pe pui într-o singură pungă au încurcat-o, bagi primul produs in sistem și te pune imediat să-l pui pe cântar dar tu ai mai mult de un produs in acea pungă… De aici al hell broke lose, practic te forțează să iei cate o pungă pentru fiecare pateu

    44
  53. NOU
    #138

    Ajungem la nebuni cand or disparea banii fizici…eu am 46…mai apuc ceva, stiu cu tehnologia la nivel de acum…sa vad in 20 ani ce draq’ mai inventeaza astia ceva de genul….tati da.mi sa,mi iau o guma si biscuiti! Isi ia la mumu un copil de 5,6 ani!!! Ca tac,su e intr,o sedinta, ma,sa la unghii …

    52

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube