Umblă o teorie conform căreia Volkswagen are probleme din cauza războiului, care a tăiat accesul la energie ieftină, iar industria are nevoie de energie ieftină pentru că altfel trebuie să crească prețurile.
Da, până acum industria auto creștea prețurile la mașini pentru că putea, mințind că din cauză că trebuie să respecte regulile de siguranță impuse de UE, și asta costă, de aia a ajuns un Passat 50.000€.
Eu cred că asta e doar jumătate din problemă. Cealaltă este că industria europeană a refuzat constant să întrebe și cumpărătorii ce vor. Pur și simplu și-a bătut joc de cumpărător cum a putut. Constant. Și nu doar la noi era tratat cumpărătorul ca ultimul prost, să nu credeți asta.
Am vorbit de multe ori pe aici despre bătaia asta de joc constantă. Nu mai țin minte toate exemplele, iau ce-mi vine la gură:
- ancorarea de diesel când oamenii voiau și altceva. 20 motoare diesel costă zeci de miliarde să fie dezvoltate și rafinate, înțeleg că nu vor să renunțe la toate dintr-o dată, dar la câteva puteau.
- problemele întinse pe zeci de ani. hai, spuneți-mi o cutie DSG care să nu aibă probleme. ce știu ăia de al JATCO și ZF și nu știu ăștia de la VW? ce, se predă altă mecanică la școlile unde sunt ăștia?
- porturi USB puține și pe bani. lipsă ancore sacoșe. buzunare portiere mici și ineficiente. consolă bancheta spate lipsă. insonorizare praf. vopsea praf. bord care atrage praf. cupholdere sub cotieră. scaune mizerabile.
- unde sunt dubele mici benzinare automate? de ce le țin ascunse?
Sunt multe, foarte multe, rahaturi care se pot face din software, dar pe care refuză să le facă, pentru că oricum se cumpără. Și când nu se cumpără plângem și amenințăm că se prăbușește Europa.
Este ușor să zici “mașini făcute de contabili”, dar nu este departe de adevăr. Prea multe decizii luate în beneficiul firmei și în detrimentul cumpărătorului.
Ah, și a mai fost geniala idee de a merge în China ca să îi învețe pe ăia de acolo cum se fac mașinile. Genială idee, a funcționat foarte bine, se vede acum când vânzările de BMW și VW s-au prăbușit în China și guvernul îi invită politicos să se care din țara lor, cam cum am făcut noi cu Citroen și Renault după ce ne-au făcut fabricile. Aproape la fel, cu diferența că noi n-am apucat să exportăm Oltcit-uri și Dacii în vest.
Cand vezi ce iti ofera piata, parca un Logan 3, nu e asa rau.
Încă văd în trafic Loganuri, chiar și ultima generație, cu probleme la blocurile optice. Chiar atât de greu e pentru inginerii români / francezi să facă ceva funcțional și fiabil?
vaultboy, ce probleme vezi, man, zi-mi si mie sa imi dau si io seama ca nu ma pricep.
Martha Logu: nu funcționează stopul pe frână, pozițiile etc
Mitul Daciei fiabile a ramas doar atat, un mit. Daciile noi nu mai sunt nici ieftine si nici fiabile. Este un tip pe YT, a facut taximetrie si ridesharing cu Dacii, zicea ca are peste un milion de km facuti cu alea vechi, astea noi cica la 200 de mii incep sa aiba probleme seriaose. Acum si-a luat Tesla, a zis ca e mai rentabil.
Masini din ce in in ce mai de proasta calitate dar din ce in ce imai scumpe, cam cum au devenit si oamenii in prezent.
Proaspat posesor de Passat, mai adaug una pe lista: abonament 150 euro / an ca sa vad daca e descuiata masina si cat mai am pana la revizie
Mai ramane sa va bage un abonament ca sa va lase sa intrati in masina…
Ce diferente, la Skoda e 189 lei. Acum au o oferta la 139lei. Si pun pariu ca aplicatia e 99% identica.
Totuși garantează cumva că poți păstra abonamentul și după primii 4-5 ani. La alte mărci e inclus în preț, dar după garanție nu mai pupi semnal.
Nu te ajută la nimic, deci nu da banii..
Banuiesc ca nu e gluma?! stiam ca in Europa nu s-ar putea aplica folosirea proprietatii pe baza de abonament. Fiindca dispune altcineva de proprietatea mea (daca, de exemplu, imi taie abonamentul ca urmare a neplatii – eu nu ma pot bucura de integralitatea proprietatii…) si contravine codului civil…
S-ar putea conditiona utilizatorul care NU este INCA proprietar – adica, le aveti in leasing?
Punctul 3 nu se aplica la VAG, chiar deloc as zice.
Ai mai zis de cateva ori ca au porturi USB si ISOFIX pe bani dar fie ai auzit de la altii fie n-ai fost atent in configurator. Erau pe bani portul USB pentru dashcam din oglinda si ISOFIX optional pentru scaunul din dreapta fata, restul erau gratis si incluse in orice echipare.
Nu inteleg de ce ti-ai luat manute rosii. Am avut isofix pe bancheta din spate pe un Seat Ibiza din 2011, varianta cea mai ieftina. Avea si 2 mufe USB. Echiparea cea mai ieftina. Si in portbagaj avea si 2 ancore de sacosa.
Acum la o Skoda din 2022, tot echipare de baza, nu am platit nimic extra si am toate astea.
Nu înțelegi pentru că alea de pe spate sunt obligatorii, dacă vrei mai mult de o stea ncap. Costul unui port usb este în jur de 1€ oriunde ar fi plasat în mașină, costul isofix pe scaun față cam 50 cenți, sunt 2 sârme îndoite și sudate….
@alex pai nu lasam adevarul sa strice un rant de calitate Vezi ca la Superb ai doar 8 puncte de ancorare dar iti murdaresti pantalonii cand vrei sa ajungi la alea din spate ca-i prea mare portbagajul, nu s-au gandit deloc nemtii astia
Iertati-mi intrebarea, dar care e rostul isofix pe scaunul din fata?
@punKreas pentru cei care au 3 copii mici.
A facut milioane de km pe logan si a trecut direct pe Tesla, si e nemultumit de logan. Mai stiu un popor care se comporta la fel, au muncit sa ajungem aici si acum toti vor numai iphoane , teske si bmw-uri. Sunt tare curios cine o sa lucreze in industia Calului sau a minei (la mine ar trebui sa munceasca cei care au protestat la rosia montana si au votat Kg)
@Vali exista un punct in care te contrazic. Cumparatorul a vrut in masina televizoare, led straps, schimbator de viteza din cristal un interior asa mai pe cozy mai piano black.
Da-l in plm de motor ce daca are 1 litru la 3 cilindri si masina 1300kg o scoatem noi din necaz ca are 2-3 turbine.
Probleme pe naiba. Din 2011 pana prin 2018 VW a avut profit operational in medie in jur de 11 miliarde $. Din 2021 a crescut la $20+ miliarde. Aia e cauza cresterilor de preturi nejustificate, nu neaparat ca e energia mai scumpa.
@Scribus
De fapt, profitul din 2021 este efectul cresterii preturilor. Cauza este lacomia umana
si in 2019 cand am dat pe un tucson cu 13k euro mai putin decat aceeasi configuratie de tiguan tot razboi era, dada…dar hei, sa sustinem producatorii nostri Eu ca uite ce frumos declara profituri record
Pe grupul de conspiraținiști se spune că din cauza războiului au fost forțați să renunțe la energia ieftină. Altfel nu închideau inginerii centralele nucleare.
Mai rezistă că au flote și întreținere. Kaufland nu o să cumpere Renault și nici Auchan WV, dar aici pierd ulei, au ieșit din garanție, există service-uri locale mai bune.
Ei na, inginerii nu-s factori de decizie
Ce mha, nu vă convin praștii la peste 30 000 euro ?
https://vm.tiktok.com/ZNeTWw5uv/
Daca acum nu se mai face decat passat break, ce-o sa mai cumpere romanii peste 5 ani ?
4.cu duba cari greutate. nu faci liniuțe. asa ca nu are sens motor pe benzina pe o duba de marfa
also, o duba electrica ar avea minim 2 tone juma greutatea proprie. ce bagi in ea sa fie rentabil si sa aiba maxim 1 tona greutate? ca limita e de 3 juma ca sa fie condusa cu beul. nu mai zic de autonomie
mă refeream la alea mici, gen caddy, pentru „antreprenori” gen instalatori, zugravi etc.
Când ai greutate de cărat, trebuie diesel. Chiar și toyota a păstrat diesel pe proace. Și ăia chiar se pricep la motoare, sisteme hibrid, în plus nu mai au diesel în gamă.
Cu Proace poti cara maxim 1360kg. Toate dubele astea mici pentru livrari in oras ar trebui sa fie electrice cum sunt deja unele de la sezamo, fan, sameday, sa fie cat mai putine dizeluri puturoase prin oras.
țineți minte cand ne plângeam ca bmw-urile de politie costau 32.000 euro?
„Umblă o teorie conform căreia Volkswagen are probleme din cauza războiului”
Intreaga industrie germana sufera ca au pierdut sursa de energie ieftina. Politica lor energetica e catastrofala. De la dependenta de gaz rusesc la pariul sinucigas pe regenerabile. Era un prostalau pe aici, sabotor, care dadea Germania ca exemplu. Pana aici de acord cu tine. Cu partea a doua a articolului in schimb nu sunt de acord.
Dar daca vrei sa stii cine a omorat industria auto germana, vezi UE. UE a fortat trecerea spre dieselul „mai economic” pe atunci, UE a fortat trecerea rapida la electrice si acum UE ar fi fortat EURO7 ca sa le puna direct perna pe fata muribunzilor, refuzul din industrie a fost un ultim zvac. Asta se intampla cand dirijezi piata din pix.
Am vazut asta pe speedrun cu AI. Ce firme avem in europa care fac orice notabil cu AI? exact.
Mercedes e deja jumatate chinez, cine urmeaza BMW?
Intr-adevar, industria auto germana este ultima entitate pe care m-am gandit s-o jelesc in perioada asta! Sau, prin extensie, industria auto din orice alta tara care, cum zicea vali, nu de ieri de azi si-a permis sa scuipe in fata clientul…
duca-se din partea mea!
De dus, s-o duce. Problema e ca mii / zeci de mii de cetateni romani lucreaza in astfel de firme care produc piese / software / R&D / etc. pentru industria auto germana (prin Oradea, Arad, Timisoara, Alba, Cluj, Sibiu, Sebes, etc.). Daca se duc aia, nu ne-om duce si noi?
Stii cat din PIB-ul tarii e atribuit industrei auto?
Ia mai gandeste-te o data inainte sa le zici duca-se.