Neil Young despre fani şi online

Acum câteva luni am introdus o chestie nouă pe trafictube.ro: pe prima pagina nu mai erau clipuri, ci thumbnailuri. Cine voia să vadă un clip, trebuia să dea click şi să meargă într-o pagină nouă. Ah, cel mai nasol design, au zis în cor utilizatorii, şi Răzvan începuse să îşi piardă încrederea în mine. După câteva săptămâni, toată lumea a căzut de acord că e o chestie mişto şi că se încarcă mai repede siteul, deci e mult mai bine.

Neil Young e un nene care face muzică de vreo 40 de ani, întâi cu Buffalo Springfield, apoi cu Crosby, Stills, Nash & Young şi într-un final solo. Recent a declarat o chestie care se aplică nu numai în muzică, ci şi în alte domenii:

"You never, ever listen to your fan base. The last thing you should do is follow your fan base. That’s all they are – a fan base. There’s no ownership. I don’t have to deal with them”

Yahoo a murit pe mâna utilizatorilor. La fel şi Neogen. Toţi au vrut să asculte de popor, să fie cu urechea la doleanţele utilizatorilor şi au sfârşit în şanţ. Nu pentru că majoritatea fanilor/utilizatorilor ar fi dobitoci, ci pentru că un site e expresia a ce vrea posesorul, nu a ce vrea vizitatorul. De aia Apple e unde e, că nu ascultă de utilizator. Ori cumpăraţi ce vă dăm noi, ori nu, atitudine condiţionată de existenţa unui vizionar, care să gândească direcţii şi strategii. Când el nu există, se procedează ca Neogen sau ca Twitter: un an mergem în dreapta, unul în stânga, şi sperăm să fie bine.

Va las cu un clip din 2007, devenit clasic intre timp:

(de aici)

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

27 comentarii

  1. „Dacă aş fi întrebat oamenii ce vor, ar fi spus că vor o căruţă mai rapidă, nu un automobil.” Henry Ford. 😉

    00
  2. Foarte misto ce spune tipul, nu stiam clipul. Mersi.

    00
  3. NOU
    #3

    Diversitate in stil propriu, asta e cheia, nu?…..

    00
  4. hmm..si atunci ce a fost cu schimbarea temei de pe site de acu ceva vreme? ai schimbat-o la loc pentru ca urlau fanii sau te-ai convins singur ca nu era buna? 🙂

    00
  5. Extraordinar post , foarte concret , realist . Numai zic de video care este exceptional . Probabil multi se lasa influentati de public doar ca sa aiba faima , astfel facand ce doreste publicul ii confera o oarecare autoritate .

    00
  6. Zoso, chiar imi place mult articolul si clipul…nici eu nu-l stiam!

    00
  7. Interesant

    PS. Daca stau sa ma gandesc, in general creatia este un act individual nu un brainstorming

    00
  8. Digg cu noul design e cel mai recent exemplu de greseala cand te iei dupa fanii.
    Myspace s-a ingropat datorita libertatii oferite userilor sai.
    Lucrez first hand cu acest sistem bazat pe feedbackul userilor si e uimitor cati cred ca doar pentru ca folosesc un soft stiu si cum sa-l proiecteze.

    00
  9. Ala nu era actor ?

    00
  10. @D La Digg.com nu cred ca a fost ceruta de fani versiunea noua. Kevin a implementat anumite chestii pe care el le considera bune si a facut anumite greseli. Acum se lucreaza la platforma sa fie stabila dupa care va fi imbunatatita in functie de ce cere comunitatea (daca va mai exista una).

    Partea cu „lowest common denominator” este geniala.

    00
  11. Am auzit că ar exista şi calea de mijloc:asculţi ce spun fanii şi alegi ce se potriveşte cu propria viziune, fiind asfel şi consecvent cu tine însuţi, dar arătându-le şi lor că ştii că există şi ţii seama de ei atât cât se poate. Sau e prea greu ?!

    00
  12. ar fi absolut retardat sa ai un fan base, si sa faci fix ce nu vor ei.
    la apple functioneaza pentru ca e indus spiritul de elite la utilizatorii dobitoci.

    cu 1% vanzari, au 20% incasari dintr-un segment de piata (exemplu random) cu o tehnologie si viziune de rahat.

    00
  13. Then remove the „de ce reveniti” fucking topic from the top header fucking navigation!

    00
  14. cea mai mare greseala in marketing este sa nu iti alegi un anumit target al afacerii, ci sa incerci sa-i lovesti pe toti. iti rupi gatul. v-o spune o blonda. dar nu de la drept sau turism. 😛

    00
  15. Plus că şmecheria cu thumbnailuri face să crească numărul de afişări + o şansă în plus ca utilizatorul să mai dea click pe o reclamă. Şi scade şi bounce rate-ul 😉

    00
  16. Cam asa a fost cu referendumul asupra parlamentului unicameral. „Eu ascult vocea poporului”, nu? 🙂

    00
  17. iarta-ma dar cu apple nu prea ai dreptate. Din contra, ei tocmai asta au facut. O prelansare, pt ca potentialii utilizatori sa se exprime, iar Apple sa ia ce e mai bun din sugestii pt lansarea finala.
    sursa: https://mad.wall-street.ro/articol/Media-Advertising/79210/Lectia-Apple-Cum-si-a-facut-noul-iPad-buzz-ul-de-prelansare.html

    00
  18. Zoso, mă confunzi, eu nu urlu la reclame. Am spus doar teoretic ce se întâmplă aplicând această procedură, nu că m-ar deranja. Dacă cineva vrea să înveţe din ce ai spus tu şi din ce am dedus eu… e altă treabă. Eu ştiu că voi ţine cont de „şmecheria” asta cu thumbnailuri şi o voi aplica. Deşi consecinţele sunt logice, mie nu mi-a trecut prin cap. Asta e. Bine că pot să învăţ.

    00
  19. Cred ca subiectul e putin mai adanc.
    Orice brand care nu asculta ceea ce ii spun „fanii” lui e sortit esecului. Te asigur ca Apple are toate canalele deschise pentru a „auzi” ce spun utilizatorii doar ca are grija sa le puna in practica doar pe acelea care se aliniaza trendurilor.
    Diferenta, cum bine scrii, o face vizionarul/strategul care alege ceea ce e folositor din corul asta de voci.

    00
  20. @motanes
    De afisari suferi atunci cand bagi 2 tone de poze si trebuie sa deschizi 2 pagini ca sa vezi o poza la o marime acceptabila. E doar un exemplu. Baga 10 iutuburi pe o pagina si vezi cum se deschide. Arunca un ochi pe temele wp dedicate blogurilor cu continut video.

    @Loredana
    Jobs se zvarcoleste toata noaptea de grija opiniilor consumatorilor. D’aia s-a grabit sa introduca multitaskingul vietii pe iPhone

    00
  21. NOU
    #23

    good point.

    00
  22. Aici se potriveşte citatul cu:

    „Democraţia este credinţa patetică în înţelepciunea colectivă a prostiei individuale.” – H.L. Mencken

    De Apple există dovezi că monitorizează foarte atent discuţiile avându-i ca temă şi reacţionează în linişte când este cazul. Ca să îţi permiţi să ignori ce crede lumea, trebuie să fii întradevăr foarte bun. Ceea ce este o calitate rară. Extrem de rară. Restul ascultă de voinţa poporului şi încearcă să mulţumească pe câţi mai mulţi. Exemplul Neogen cred că este excelent ales.

    00
  23. Ce coicidenta. Tocmai zilele trecute citeam pentru un curs despre „groupthink”. Yup, crowds are pretty stupid.

    Totusi, nu-i complet adevarat ca nu trebuie sa asculti deloc de clienti. „Usability testing” (nu stiu cum ii zice in romaneste) e o chestie foarte importanta cand se proiecteaza un soft. Ideea e sa asculti ce ii incurca sau deruteaza pe oameni. Programatorii sunt in general praf cand vine vorba de design pentru ca ei pun semn de egalitate intre design si structurile de date din matzele programului. Ori, nu are nicio legatura sula cu prefectura. De asta trebuie sa pui un om sa-ti foloseasca soft-ul si sa vezi ce ii da batai de cap.

    Aici intervine ceea ce spui tu. Nu poti sa asculti de un client cand iti spune CUM sa rezolvi problema. Clientii habar n-au ce vorbesc pentru ca nu asta e meseria lor. Exista insa oameni care se ocupa de asa ceva, care fac cercetare pe design si interfete (google „human-computer interaction” sau HCI).

    Apple este un exemplu foarte bun. Stiu ca nu va vine sa credeti, dar Steve Jobs nu scuipa chestiile astea din inteleciunea lui. Normele de design la Apple sunt rezultatul a catorva decenii de cercetare in HCI. Aceste norme sunt documentate in detaliu si urmate cu strictete.

    Uite, daca te plictisesti: http://www.baddesigns.com/examples.html

    00
  24. Cititi „Psihologia multimilor” de Gustave le Bon. E subtirica :)). E la fel de actuala acum (2010) ca si atunci (1896).

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.