Voi câți decibeli aveți în mașină?

De curiozitate, că tot mi-a rămas în cap informația că RAV4 e top la insonorizare proastă, am folosit DBmeter pentru a măsura decibelii din mașină pe autostradă.

Rezultatele sunt astea: 80db la 90km/h, 87db la 130km/h și 89db la 150km/h.

decibeli-rav4-2019

ps: am măsurat în mijloc, deasupra cutiei de viteze, nu la geamuri.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

31 comentarii

  1. Valori asemanatoare am la un i30 din 2012, la care dragii ingineri au uitat complet insonorizarea din pasajul rotilor. Practic nu auzi vantul, nu auzi deloc motorul, dar te indoaie huruitul anvelopelor.

    00
    • Si eu care credeam ca e de la cauciucurile all seasons. Dadeam radioul tare si tot se auzea infernal de la roti. Evitam sa merg pe autostrada.

      00
    • @playactiv cu cauciucurile cu care a venit din fabrica, adica Hankook de vara. Cu debica de iarna se imbunatateste situatia. Allseason nu se pot pune in zona in care stau. Adica iarna is praf ca e f cald, iarna is praf ca la noi ninge.

      00
  2. Daca ai masurat cu telefonul, parca nu as lua de bune masuratorile.
    Eu gasisem un site cu aproapre toate marcile si modelele si ma uit ca RAV4 hibrid 2018 are 71 db la 140.
    Tot 71db are Focus din 2018. Kia Ceed are 69db. Audi A4 din 2016 are 67. Astea la 140kmh.

    10
    • E variație foarte mare între tipurile de asfalt pe care rulezi. Cel mai evident DN1 București-Ploiesti vs Centura Ploiesti.
      Comparația între mașini este relevantă doar cu același tip de cauciuc și fix pe același drum.

      00
    • @Baliverne Stii cumva care e furnizorul de asfalt al casei regale

      00
    • ceva asfalt cu arome de carne de porc și pui am auzit, sissi parcă!;)))))))

      00
  3. Mazda 3 2.0 benzina (2010) – 3/10. Groaznică!
    Toyota Auris Hybrid (2010) – 8/10. Impecabila!
    Passat B7 2.0 diesel (2011) – 7,5/10.
    Opel Astra 1.6 benzina (2016) – 7/10. Dar superbă pe suspensie!
    Honda Insight Hybrid (2012) – 5/10.

    Cam asta este experiența mea cu decibelii.

  4. Nu am măsurat decibeli însă schimbând masina de la golf 7 la corolla hybrid pot sa îți spun ca toyota este mai prost insonorizata, și nu înțeleg de ce…

    00
  5. Sounds above 85 dB are considered by specialized organizations like NIOSH (the US National Institute for Occupational Safety and Health) to be dangerous to human hearing. This means sounds above this level can result in hearing damage or hearing loss depending on the duration of your exposure. Decibel Level Chart of Common Sounds

    00
    • Păi din pozele lui Vali reiese că ai mai mult de 80dB doar pe autostradă, iar la câte autostrăzi avem noi, n-ai cum să rămâi surd.

      10
  6. Cui îi pasă, Tzancă Uraganu e oricum dat la maxim.

    00
  7. Anvelopele contează destul de mult la japoneze, care n-au insonorizare bună pe dedesubt (din considerente de greutate/consum/costuri). Eu am simțit o îmbunătățire majoră la roțile de iarnă, când am trecut de la Michelin nordic la Nokian.

    00
    • Hai sa lasam vrajeala cu „greutatea” ca nu vorbim de masini sport la care fiecare kg conteaza.

      Daca ar fi atat de interesati de greutate, producatorii nu v-ar mai vinde aceeasi masina, dar mai inaltata nitel si mai grea, cu acelasi motor ca masina „normala” (despre „SUV”urile moderne e vorba).

      00
  8. M-ai făcut sa ies cu noatea în cap sa major decibeli. Măsurat cu Sound Meter pt Android.
    Rezultate:
    Lexus LS: 50kmph – 64db | 90kmph – 73db | 130kmph – 78db | 150kmph – 79-80db | 200kmph – 81db
    Tesla Model S: 50kmph – 66db | 90kmph – 78db | 130kmph – 83db | 150kmph 85db

    10
    • Este o unitate logaritmică, adica 9dB diferență semnifică un zgomot de 9 ori mai puternic. Cifrele pentru Lexus sunt excelente.

      00
  9. Anvelopele, calitatea asfaltului, viteza vantului, conteaza.
    Vali, crezi ca Foresterul ala verde la care visam e mai silentios decat Rav-ul?

    00
  10. Eu am aşa:

    105db la 90km/h cu Metallica, Fade to Black

    110db la 130km/h cu AC/DC, Thunderstruck

    130db la 150km/h cu Nevasta, Urlete de spaimă

    da’ eu tot cred că mai contează cauciucurile şi asfaltul.

    (adyzah, providing relevant comments since 2010)

    10
  11. Incercat intr-un Logan, DBmeter zice „can’t start: too loud, try later”

    00
  12. Poate suna ciudat, dar mie imi place sa aud sunetele scoase de anvelope, pot sa indice probleme de aderenta, presiune, pietricele in canalele anvelopei etc Oarecum ca la schi cand dai de un petic de zapada inghetata. Muzica/radioul sunt sunete de fundal, nu invers.

    00
  13. 79-80 la geam, 78 pe centru

  14. Audi S7 cu tobă sport:
    79-80 când stau pe loc cu motorul pornit.
    89 prin oraș sau pe autostradă (50-150km/h) dar cred că are o problemă Sound meter pe Android :D

    00
  15. Aplicatiile de masurare a nivelului de sunet pe telefon nu sunt foarte bine setate, asa ca ar trebui sa gasesti una cu calibrare. Calibrarea se face langa o sursa de sunet măsurată cu db-metru bun. Pe genunchi, poti sa folosesti hota din bucătărie care sigur are nivelul de zgomot pt fiecare treapta.

    00
  16. Am avut un drum azi, am măsurat cu aplicația aia, BMW X2, 25i
    90km/h: 62.5dB
    120km/h*: 64.0dB
    140km/h:* 67.1dB

    *am reținut prost vitezele, trebuia 130+150. Oh well.
    Menționez că anvelopele le aleg după criteriul zgomot.

    Dacă plănuiești totuși să o cumperi (parcă era ceva leasing de la Autonom), recomand să antifonezi sub mochetă și pe plafon. N-am făcut niciodată asta, dar am o cunoștință maniacă de liniște în mașină. Rezultate spectaculoase. Ajută și sub fețele de uși, dar cea mai mare diferență e dacă pui sub mochetă.

    00
    • Sincer, îl și văd pe Vali cu pensula într-o mână și găleata de insonorizant în cealaltă. Și cu mașina înclinată pe’o parte, pe găleată 😅😅Dacia 1300 old style rulls baby.

      00
  17. Eu mi-am curăţat maşina astăzi. Am aruncat toţi decibelii la gunoi. :)

    10
  18. Io am dat banii pe un Clio 5 nou, nu m-a obligat nimeni, singur m-am dus la Reprezentanță. Eram așa hotărât să merg și eu la teste, da’ când vezi ce mașini se perindă pe aici îmi dau seama că e complet irelevant (că n-are nimeni) + mă fac de râs.
    Deci da, confirm că are decibeli.

    00
  19. 55 dB in X5 2021 la 130kmh pe autostrada de beton si 48 pe autostrada cu asfalt. Lexus e putin mai zgomotos dar nu am testat cu aplicatia. Toate masinile de la toyota sunt zgomotoase in interior, poti sa o izolezi ( pe jos, usi si plafon) poate castigi 3-4 dB dar nu merita toata munca. In care masina se aude o convobire pe bluetooth mai tare afara decat in masina? fara nici un test doar o simpla observatie cred ca pe primul loc e Tesla.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Top articole

7 zile