Impresii de pe litoralul romanesc (între alte mii de impresii)

Anul asta, din motive independente de vointa mea, am ajuns pe mirificul litoral romanesc. In principiu, cam stiam ce ma asteapta – am mai fost pentru 2-3 zile in urma cu cativa ani, desi n-am fost ca turist si nici pentru litoral nu m-am dus atunci.

Am ales sa NU merg in Mamaia pentru ca voiam liniște si n-aveam chef de discoteci, petreceri si gălăgie, așa ca am ascultat sfaturi date inclusiv pe ceva grup de părinți si m-am dus la Neptun. Ca e liniște, e pentru familii si e super fata de Mamaia. Am zis ok, Neptun sa fie, hai sa vedem ce cazare găsesc pe banking. In Neptun găsești in principiu doar hoteluri, nu am văzut – așa cum îmi place mie – un apartament de închiriat, de la o gazda privata. Am ales hotelul Apollo din Neptun, hotel de 3 stele. In poze arata nesperat de bine si deși scorul pe banking nu era foarte mare (7 si ceva), recviemurile recente erau pozitive (sau îmi afișa banking mai mult recviemurile pozitive, ca n-am avut timp sa trec prin toate cele peste 900 de recviemuri), oamenii erau destul de mulțumiți, mulți menționau ca a fost renovat recent, are piscina mișto (in poze); m-am gândit ca recviemurile negative care trag scorul in jos erau mai vechi, dinainte de a fi renovat. Prețul mi se părea un pic cam mare pentru un hotel de 3 stele – spre 500 de lei pe noapte in condițiile in care un hotel de 4 stele in centrul Vienei e 380 de lei pe noapte. Dar hei, hotel la mare.

Când am ajuns la hotel am realizat ce mega teapa mi-am luat. Hotelul ala nu merita nici măcar o stea, nicidecum 3. In primul rând, pozele camerelor puse pe banking n-au nici o legătura cu realitatea. Apoi, e un hotel comunist renovat, dar renovat in cel mai romanesc mod cu putința: vopsit in exterior doar pe partea vizibila, in fata; pe partea cealaltă sunt niște bălării, puțin moloz, iar vopseaua e de când a fost construit. La interior au acoperit ușile vechi de la dulapuri cu niște panouri fixate cu 2 holzsuruburi, sa para nou, dar sunt aceleași uși vechi de pe vremea comunismului. Ușa de la camera nu se închidea bine, cablul TV atârna aiurea, in spatele noptierei erau păianjeni, capacul de la scurgerea dusului se plimba liber, chiuveta se mișcă, ușa de la balcon era strâmba rău, pe hol vopseaua era scorojita, mocheta era veche si pătata, peste tot mirosea a vechi si închis. Ca vedere din camere aveai de ales intre a admira niște bălării înalte de 2 metri sau o dărăpănătura cu bumper cars, unde seara de la 9 pana pe la vreo 2 urla ceva muzica. Pe partea cu bălăriile aveai parte de manele pana la 2 noaptea. In 5 nopți cat am stat acolo nu s-au schimbat prosoapele, ba cred ca si făceau mișto de oaspeți cu un afiș mic pe care scria sa lași prosopul jos daca vrei sa fie schimbat, altfel sa-l pui pe suportul de prosoape, suport care lipsea cu desăvârșire. Pentru acces la mic dejun sau piscina am primit o brățara de unica folosința in genul ălora pe care le primești la ștranduri, diferența fiind ca aici aveau pretenția sa porți mizeria aia de plastic la mana pe întreaga durata a sejurului. Micul dejun inclus a fost execrabil, genul ala de mâncare pe care n-o dai nici la câini, ca ti-e frica sa nu facă cancer. Parcarea era practic un teren viran dintre 2 hoteluri, cu 100 de locuri, modelul primul venit, primul servit. N-ar fi asta o problema, dar hotelurile alea 2 au cate 256 de camere fiecare, iar in parcare intrau maxim 100 de mașini. Bonus, in ușa hotelului erau locuri rezervate pentru mașinile patronului, sa poată admira turiștii ce Mercedes are patronul, ca trebuia sa te strecori pe lângă mașina ca sa intri pe ușa. Cu toate astea, majoritatea celor cazați la hotelul ala – ca si cei care au lăsat review-uri pozitive – erau mulțumiți si incantați de condițiile din hotel; inclin sa cred ca romanii nu prea au idee despre cum trebuie sa arate un hotel de 3 stele.

Relativ aproape de hotel e o plaja – „La Steaguri”. Super aglomerata, apa nu tocmai curata, cu dopuri de bere mucuri de țigara, doze de bere, ambalaje de la biscuiți sau ciocolata in nisip, fără facilitați – un dus sau o toaleta publica sunt de domeniul fantasticului – iar daca vrei sa mănânci ceva e o terasa sordida lângă, genul unde nici Bear Grills n-ar avea curajul sa mănânce. Pe lângă e un fel de talcioc cu tarabe care vând toate prostiile din lume plus hamsii pe jumătate crude si pline de ulei. Pe scurt, plaja aia nu e tocmai locul in care te-ai putea bucura de mare. Dar e mai bine decât plaja de lângă – Daytona – plaja și mai înghesuita, cu șezlonguri puse la 20 de cm unul de altul, amplasată lângă o țeava mare de canalizare care deversează in mare astfel încât ai parte de o miasma de canal si tomberon care efectiv te sufoca. Spre stupoarea mea, si plaja aia era plina ochi de oameni veniți sa se bucure de briza marii. Am mers si mai la nord, pana la Olimp, unde plaja era la fel de aglomerata iar un cetățean bronzat încerca sa mă convingă ca cel mai mișto loc de stat pe șezlong e chiar in buza marii, la 20 de cm de apa. Măcar nu mirosea a canal.

Restaurantele sunt hit-and-miss. Am nimerit într-o seara in cel mai comunist cu putința restaurant. Părea okish pana a venit mâncarea. Si mai apoi pana au dat drumul la muzica dintr-o boxa de discoteca. Mâncarea părea făcută din resturile de săptămâna trecuta – niște paste carbonara cu smântâna acra deja si cu ceva șuncă pe care n-a mâncat-o nici câinele ce a apărut lângă masa noastră când a venit chelnerul cu farfuriile de mâncare. Niște mici (sunt roman, musai mici, nu?) înecați in ulei, o „pomana porcului” cu niște bucatele de carne seci si tari ca o talpa de cizma si o pizza care… mă rog, pizza, nu-i cine știe ce specialitate culinara. Cireașa de pe tort a fost cana in care a adus ketchup pentru pizza – model Voineasa 1970, cana aia cu dunga albastra. Ketchupul era… nu știu ce, ceva roșu si apos cu gust de carton.

Însă nu condițiile de cazare pentru care plătești 100 de lei si primești servicii de 2 lei (sugi ciorapii Ioana Selner, bag seama ca vrei niște frați) sunt neapărat marea problema de pe litoralul romanesc. Nu, marea problema sunt oamenii care ajung acolo. Melteni peste melteni, cocalari pentru care highlightul vieții lor e faptul ca s-au cazat într-un hotel mizer de 3 stele. Pițipoance wanna-be care discutau in gura mare „fatah, mi-a luat camera la hotel, iți dai seama fatah?”. Imbecili care s-au dus la mare sa-si umfle penele cu cazanul lor A6 din 2000 si care conduceau așa cum au învățat ei la mă-sa la coada vacii, drept urmare n-a fost zi la mare fără minim un accident care bloca complet traficul si așa aglomerat. Idioți care urlau ca la mama mare pe tarla, muzica care urla non stop din boxe, domni de la oraș care se plimbau agale cu tricoul ridicat peste burta umflata de bere si care râgâiau suav la fiecare 2 minute. Si toate astea într-o stațiune „de familie”, ca d-aia am ales-o pe aia, după cum o lauda toata lumea, ca e liniștita si de familie, fără petrecerile si gălăgia din Mamaia. Înțeleg ca poate plajele nu sunt curățate atât de des pe cat ar trebui, dar dopurile de bere din nisip nu apar acolo printr-o minune divina, or fi patronii din HORECA niște jegoși puși pe țepe, dar nu ei urla pe plaja ca niște bivoli in călduri, nu ei sunt cei care cer șezlong in apa, daca se poate. Nu ei stau claie peste grămadă, fără masca, in timp ce in lume e încă pandemie.

Sunt si (puține) lucruri ok. Am găsit o plaja decenta in Constanta (lângă Casa Casatoriilor, am pus poze mai jos), aerisita, cu șezlongurile puse la 2 metri unul de altul si departe de apa (~10 m), apa curata, lume ceva mai spălata – cel puțin nu mai erau ratate care sa se simtă prințese pentru ca le-a dus vreunu’ la mare la hotel; preturi decente (25 de lei un șezlong), cu cabina de schimb in care nu se căcase un biped cu câteva zile înainte, dușuri si toalete publice. Bonus, am comandat mâncare de pe Tazz ca nu aveau la beach bar nimic de mâncare, mi-au adus mâncarea pe plaja. Nu pot sa zic ca lipseau idioții cu desăvârșire (i-am auzit pe 2 cum discutau ca ce e nesimțirea asta? Cum dom’le 25 de lei șezlongul, e furt pe fata, furt încurajat de tâmpiții care vor sa se dea mari si dau 25 de lei pentru un șezlong) dar erau mult mai putini decât in alte locuri. Am găsit si restaurante ok (recomand cu 10 mâini Crama Murfatlar in Neptun) dar trebuie munca de detectiv. Si sunt convins ca sunt si locuri de cazare ok, dar la fel, trebuie munca de detectiv sa le găsești. Iar in general, preturile sunt mici (fac abstracție de faptul ca am plătit pentru mizeria aia de hotel de 5 ori mai mult decât merita).

De fapt, asta e diferența majora dintre litoralul romanesc si alte tari (pe lângă faptul ca in alte tari sunt mai putini melteni). In Croatia – de exemplu – nu trebuie sa duci munca de detectiv ca sa fii sigur ca nu iei teapa, am fost de mai multe ori si de fiecare data a fost ok. In Romania aparent nu te poți baza nici pe ce zic alți oameni, ca lor li se pare luxul suprem daca au mic dejun unde li se servește cel mai ieftin cremwurst din super market. As putea sa aleg cu ochii închiși ceva in Croatia si sunt 99% șanse sa fiu mulțumit de condiții; în Romania în schimb te trezești cazat într-o mizeria comunista, lângă o dărăpănătura cu gălăgie si muzica la maxim, pe o plaja amenajata lângă conducta care deversează in mare dejecțiile din canalizare, dar pe care oamenii le laudă de parca e luxul de pe lume.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

190 comentarii

  1. banking, recviemuri

    00
    • Cum adica citesti slujbe penru morti pe banking .. oricat mi-as flexa imaginatia, licentele astea de limbaj is groaznice rau, de autobaza zau asa.

      00
    • NOU
      #3

      Booking, recenzii… Sau poate recviemuri pentru litoral?

      00
    • Dar a folosit „bumper cars”. Bine ca n-am fost singurul zgariat pe creier de recviem. What to do, you don’t have what to do… wtd, ydhwtd.

      00
    • Eu tind sa cred ca are un autocorect cu personalitate, nu ca confunda banking cu booking si review cu recviem.

      00
    • Pastele mă-sii, l-am băgat într-un tool sa adauge diacritice și l-a masacrat.

      00
    • Da’ chiar trebuie să pună omu’ un /s mare-mare la fiecare ironie?!? Tu și cele 77 de mînuțe verzi chiar credeți că omu’ nu știe să facă diferența între…?!?!?

      Bravo vouă!!!

      00
    • Au mai venit băieți și fete la petrecere, între timp v-ați făcut 95. Bravo vouă, ce distracție!

      10
    • M-am oprit din citit dupa 3-4 recvieme si banking. Indiferent daca ate dreptate sau nu … nu cred ca merita citit tot.

      01
    • Cred ca nici Mozart nu a avut atâtea recviemuri pe cap ca și stimabilul …. acu…recviemul ar fi foarte potrivit de ascultat când te gândești la condițiile de pe litoral.

      00
    • Mă gândeam că face Zoso un test cu articolul ăsta, vrea să se distreze. :)
      Mai există și cazare decentă pe litoralul nostru, eu am găsit la Hotel Laguna în Mangalia.
      Cel puțin mie mi s-a părut așa.

      00
  2. NOU
    #12

    N-ai spus nimic de Beinur, cum punea el benzina de dim in RR, dintr-un bidon, făcuse pana prostului…😀😏😎💵

    01
  3. M-am pierdut la „recviem” …

    00
  4. Pare un hotel prezentat de Jack Nicholson si amenajat de Stanley Kubrick :)

    00
    • Dacă era amenajat de Kubric ar fi fost totul la dunga :). Omul era obsedat de detalii…

      01
    • ..cu peisagistica facuta de Tarkovski.

      Aventurierii fara motiv va asteapta la Zombies Run sesiunea pe
      Octombrie 2021.

      Mancarea de caini o aduceti voi.

      00
  5. Ah memories. Am stat la Apollo cu parintii prin 90. Arată cam ca în amintiri :))

    00
    • Oferta pentru turistii americani de stanga. Ii invatam ca la fel promitea si „Votati Soarele”, simbol al Blocul Partidelor Democrate care a inscaunat PCR si a instaurat comunismul in Romania.
      Si le spunem ca hotelul ala o sa li se para lux dupa cateva zeci de ani de socialism pur, ca la Tata Lenin si Bunicu’ Marx.

      00
    • si eu, fix asa. cum il stiam asa l-am gasit.

      La steaguri am ramas masca, parca venisem cu Deloreanu lui doc. Ma asteptam sa sara imi sara in fata gagica aia de MTV Romania (Diana Munteanu).

      Nu intrasem in neptun de 10 ani+, iar la sud de constanta am fost doar pana la pescaria lui matei si in vama in ultimii ani.

      00
  6. In penultima data cand am fost la Neptun (Jupiter), intr-o zi am mancat alaturi de niste unii veniti in familie: au cumparat un pepene imens, l-au taiat felii mari, si mancau… fix ca porcii, cu zeama curgand pe burtile de manelisti.
    Aia a fost ultima data cand m-am cazat la Jupiter. Ultima data cand am trecut pe-acolo a fost in 2017, in trecere cu bicicleta pe traseul Vama Veche – Constanta.
    Ma doare sufletul pentru litoralul romanesc.
    Si nu cer mult, jur, cer sa fie ca in „B.D. la munte si la mare”. Nimic mai mult nu vreau, nici macar sa schimbe canile „model Voineasa 1970”. Sunt ok si cu farfuriile „O.J.T.”, si cu cainile alea cu dunga albastra… pe cuvant! Faceti-l macar ca acum 50 de ani. Macat atat sa fie, se poate? Macar ca acum 50 de ani!!!!

    10
    • NOU
      #21

      De ce crezi tu ca pe vremea “B.D. la munte si la mare” era mai bine?

      00
    • Sa fie ca in film, zic. De exemplu, imi aduc aminte de tractoarele care mergeau si „arau” plaja, curatand gunoiul… Si, cat de copil eram in anii 80, parca imi aduc aminte mai multa curatenie. Adica, de fapt, nu imi aduc aminte jeg peste tot…
      Putem verifica cum arata litoralul si din vederile vremii, din cartile postale. Da, poate la firul ierbii nu era ca in vederi, dar e ceva „aspirational”. Atat, sa faca statiunile sa fie ca in vederile din anii ’70 si ’80. As fi fericit, as merge la mare numai la noi pe litoral. Cu bucurie!

      00
    • NOU
      #23

      De ce nu ca-n „Nea Marin miliardar”?

      00
    • Daca vrei sa fie ca acum 30-40 de ani, e suficient sa mergi mai catre sudul litoralului, de la Neptun pana in Venus e full de terase unde se asculta slagare din ’86, iar la bulgari, cu exceptia Golden Beach, sunt inca in hibernare dupa gloriosii ani ’80.

      00
  7. greu de citit ce a scris omul, asteptam sa vad niste daramaturi in poza

    as zice ca pt. neptun a nimerit chiar bine, de obicei un hotel comunist chiar are chestii comuniste in el, asta era mai spalat, clar nu e hotel de 7 pe booking, dar trebuia vazuta si statiunea in ansamblu

    ps. trec cel putin de 2 ori pe an prin neptun (in vizita), si e decazut enorm vs ce era in anii 90, cand trec de princhindelu si vad distrugerea de acolo imi trece orice chef, cand vad zona mocea, si cinematograful (terasa de vara), imi dau seama de tunurile date

    ps2. anii 90 au fost faini, in neptun stateam cate 2 luni pe vara, era plaja „dialog/ orange” la steaguri si permanent concursuri, cand voiam sa schimb muzica/concursurile mergeam la jupiter unde era plaja connex (verde / acum vodafone), in fiecare seara concerte, fara manele la cele 2 insa era plin la terase

    00
    • babaieti daca vreti ceva misto intrati la miorita si urcati scarile: decor, mobila, covoare de la mamaie din sufragerie sau din „vedere de la mare anii 70 „.

      Cre ca acum ar fi si pacat sa schimba atmosfera, inca 10 ani si deja trece la clasic.

      00
    • Ia niște filme din anii ’70 și spune ce e nasol in ele. Ia si cauta vederi de la mare anii ’70 (aș risca sa zic sa cauti chiar si din anii ’60) si fa o comparație cu ce „vederi” poți obtine azi.
      Dacă un hotel ar fi înghețat in timp, sa zicem ca în „Nea Marin miliardar”, cu tot cu atmosfera aia, sa fie fix ca in film, ar fi extrem de multă lume mulțumită; oricum, mult mai mulțumită decât azi.
      Tu zici de cazaturi ramase asa din anii ’70. Aici vorbim de chestii conservate, daca vrei – lambriuri din lemn, fotolii de pluș, covoare persane. Sa fie TOTUL ca in anul in care s-a dat hotelul X in folosință, totul ca nou.
      Ar fi bătaie pe locuri, pariez.

      00
    • Fără net, fără plasme, fără aer condiționat, cu farfurii ONT, cu cești „cu dungă albastră”, scaune din metal… sa fie exact, dar exact ca in filmele vremurilor alora. Bătaie pe locuri ar fi, cu multe reviews pozitive.
      „fix ca in filme vremurilor alora” înseamnă si trandafiri la intrare, fără teren parloaga intre hoteluri (sau mai rau, cu moloz, cum e azi), plaja fără gunoaie, fețe de masă scrobite, ospătari la costum, fără manele, fără „porumb fiert!, nămol la sticlă!”… Nu, tată, fix ca in film.

      00
    • E o scenă in Nea Marin, cu Stela Popescu care vine in rochie de seara, sa meargă „la bar”.
      Spuneti-mi statiuni românești din 2021 unde se pretează sa iesi seara in rochie de ocazie…

      00
    • Să mori tu că ai fost la Miorita? Țărane? Pardon, oltene…. că la mașini te pricepeai…. Le-ai coborât tu la un hotel de 3 stele?

      00
    • @cristici – in nea marin filmarile s-au facut la intercontinental in bucuresti + exterioarele in mamaia, neptun /olimp erau altceva

      dar sunt de acord ca daca ar fi camerele din anii 70-80 de la deschiderea hotelurilor ar fi superbe statiunile

      00
  8. recviem pentru litoralul romanesc ca s-a dus de tot saracu 😂

    00
  9. Cred ca ai exagerat putin; oricum, cred ca oamenii au stat mult in casa si acum au dat buluc; la 100% gradul de ocupare, patronii Horeca trag si ei cat mai multe piei de pe turisti. Ceea ce cauti (decenta, mancare normala, liniste) apar cand cererea e mai redusa.

    Altfel, haios :)

    00
  10. D-asta e bine sa te cazezi doar la hoteluri cu scorul de peste nota 9.

    00
  11. Stii de ce e asa? Din cauza ta si a celor care, la fel ca tine, se duc pe litoralul romanesc si platesc pentru ceea ce primesc. Si la sfarsitul sejurului pleaca acasa si se plang pe interneti (sau nu, ca poate lor le-a placut si s-au simtit excelent). D-aia! Ca nu ai facut gat si n-ai cerut banii inapoi in ziua in care te-ai cazat. Ca doar ai batut o groaza de drum pana acolo si nu se face sa iti futi concediul de anul asta. Mai bine le futi si pe cele din viitor si ii lasi pe „ospitalieri” sa ti se pise in cap pe banii tai. P-aia ii doare la fix 3 metri de tine atata timp cat banii raman la ei.

    Data viitoare decarteaza la unii care chiar merita banii tai si care iti ofera ceea ce astepti pentru pretul platit.

    00
    • Stii de ce e asa? Din cauza ta si a celor care, la fel ca tine, se duc pe litoralul romanesc si platesc pentru ceea ce primesc

      Repet, nu doream sa merg in Romania la mare. Cat despre „fa scandal si cere banii inapoi”, d-aia de obicei caut chestii unde sa platesc in momentul cazarii, nu plata in avans. Dar sa vezi surpriza, la noi pe litoral se merge la modul „plata in avans, non-refundable”. Asa ca eu, personal, iti doresc success cu „fa scandal si cere banii inapoi”.

      00
    • Da’ bugetarii aia care vin pe tichete de vacanta unde crezi ca se duc? Tichetele alea sunt exact motivul pentru care e asa, pentru ca cei cu hotelurile știu ca pot sa pună la dispoziție orice șandrama pe care ei o numesc camera, pentru că există tichetele care trebuie sa fie cheltuite in RO.
      Este exact ca la „prima casa”, „rabla”, etc, etc.

      00
    • Sabotor, e irelevant daca doreai sau nu sa mergi la mare in Romania atata timp cat a fost pe banii tai.

      Plata in avans si „non refundable” se explica intr-o mare masura tot prin faptul ca sunt multi care platesc pentru conditii proaste si nu „fac scandal”. Daca treaba merge asa si banii vin oricum, de ce ar schimba ala politica?

      D-aia zic sa-ti lasi banii la unii care-i merita. Gasesti cazari bune si la noi, inclusiv in Vama, daca te uiti cu ochii deschisi si citesti cu precadere comentariile negative (acolo vezi ce probleme au fost si cum au fost tratate). Mai racai pe interneti dupa cazarea X (vazuta pe booking) si poate gasesti informatii suplimentare care te ajuta sa iei o decizie. Daca nu gasesti, poate e cazul sa cauti altceva. Daca nu mai ai timp sa cauti, iti iei „la ciorap” bani de alta cazare in caz ca aia arvunita se dovedeste necorespunzatoare. Asta ca sa nu-ti futi concediul de tot si sa ai mai mult tupeu cand ceri banii inapoi. Ca fix pe asta mizeaza horecarul: fraieru’ n-are bani de alta cazare si nici alte zile de concediu n-are de unde sa scoata.

      00
    • D-aia zic sa-ti lasi banii la unii care-i merita

      No shit, Sherlock…

      Gasesti cazari bune si la noi, inclusiv in Vama, daca te uiti cu ochii deschisi si citesti cu precadere comentariile negative (acolo vezi ce probleme au fost si cum au fost tratate). Mai racai pe interneti dupa cazarea X (vazuta pe booking) si poate gasesti informatii suplimentare care te ajuta sa iei o decizie.

      Pai iti dai si tie link cu reviewurile hotelului, ordonate cronologic, in ziua in care am facut rezervarea: https://imgur.com/a/dgPtTkl Cam astea sunt informatiile ce le-am avut la indemana. Plus indemne de la oameni ca sudul litoralului e frumos si ok.

      Daca nu mai ai timp sa cauti, iti iei “la ciorap” bani de alta cazare in caz ca aia arvunita se dovedeste necorespunzatoare. Asta ca sa nu-ti futi concediul de tot si sa ai mai mult tupeu cand ceri banii inapoi. Ca fix pe asta mizeaza horecarul: fraieru’ n-are bani de alta cazare si nici alte zile de concediu n-are de unde sa scoata.

      Bani de alta cazare aveam. Dar succes sa gasesti ceva calumea in ziua in care ai ajuns la mare, stii ce zic? Bun, puteam sa-mi iau talpasita si sa-i „pedepsesc” platind mult pentru servicii pe care nu le-am mai folosit, cred ca se suparau rau tare si-i invatam o lectie, dar am fost slab si n-am putut sa fac asta pentru ca era un copil cu noi caruia i se promisese mare. Acu’ nu stiu cum sunt altii, da’ parca n-as vrea sa fiu eu ala care-i spune copilului ca nu stam la mare sa se scalde pentru ca hotelul e prost si scump.

      00
    • In primul rand le iei pe alea cu nota 1 si 2 (Sort by lowest score first). Le poti filtra si sa nu fie mai vechi de un an.

      Si asa ajungi sa nu mai mergi niciunde. Nu de alta, da’ si cele mai bune locatii au zeci de note intre 1 si 5 (adica dezastru).

      00
  12. Faza cu A6 din 2000 e din imaginatia ta bogata, impreuna cu tipa care se lauda ca a stat la hotel.

    Chiar daca ai vedea vreun A6 din 2000, e probabil intre alte 2000 de masini mai noi cu minim 10 ani.

    Te-ai dus la un hotel de 7 pe booking, scuza-ma, dar tu esti prostul.

    Cat despre comparatia intre Croatia si Romania – macar in Romania avem plaje. Cu nisip.

    Unele mai murdare, unele mai curate, unele mai ieftine, altele mai scumpe, dar exista si sunt la 3 ore cu masina, nu la 20.

    In rest, da, cazarile sunt nejustificat de scumpe pe litoral. De banii aia iti gaseai ceva in Varna super decent, chiar si apartament cu ti-ai fi dorit.

    00
    • de ce ai merge in croatia cu masina? oh, stai tu esti ala cu audiul :))

      00
    • Ca e mai misto cu masina, ma opresc unde vreau, cand vreau, pot vizita si alte chestii interesante cand ma abat cativa km, nu depind de aeroport, de probleme legate de intarzieri, nu imi pleznesc urechile dupa aterizare, nu umblu sa car dupa mine tone de bagaje ca un sclav, etc.

      00
    • Am ras la aia cu „faci 3 ore cu masina”. De unde, din fetesti? Asta daca ajungi viu

      00
    • Faza cu A6 din 2000 e din imaginatia ta bogata, impreuna cu tipa care se lauda ca a stat la hotel.

      Desigur, imaginatia mea bogata. Nu c-ar fi greu de recunoscut dupa grila – dupa 2000 au inceput sa aiba grila aia mare, ca pana atunci aveau doar cat erau farurile de inalte. Si – desigur – am inventat eu 2 pitipoance in apa super incantate ca le-a dus futacu’ la hotel. Nu exista asa ceva in Romania, dom’le, doar fete de pension.

      Chiar daca ai vedea vreun A6 din 2000, e probabil intre alte 2000 de masini mai noi cu minim 10 ani.

      Boss, ideea nu era ca sunt masini vechi pe sosele, ci ca ii vezi pe idioti cu cazane cum se dau cocosei cu rablele lor de 20 de ani.

      Te-ai dus la un hotel de 7 pe booking, scuza-ma, dar tu esti prostul.

      Cum am zis, reviewuri in general pozitive mi-a aratat booking. N-am avut timp sa iau la mana 900 de reviewuri si-l plus, cam aia e scorul hotelurilor in Neptun, intre 7 si 8.

      Cat despre comparatia intre Croatia si Romania – macar in Romania avem plaje. Cu nisip.

      Unele mai murdare, unele mai curate, unele mai ieftine, altele mai scumpe, dar exista si sunt la 3 ore cu masina, nu la 20.

      1 – comparam faptul ca pentru Croatia nu trebuie sa fac munca de detectiv ca sa nu iau teapa.
      2 – pentru mine Croatia e mai aproape decat litoralul romanesc (deh, autostrazi)

      In rest, da, cazarile sunt nejustificat de scumpe pe litoral. De banii aia iti gaseai ceva in Varna super decent, chiar si apartament cu ti-ai fi dorit.

      Repet, m-am dus in Romania la mare din motive ce nu tineau neaparat de mine. Stiu ca-n Bulgaria e mai fain, stiu ca-n multe alte locuri e mai fain, dar n-am avut ce face.

      00
    • Dar de ce sa nu mergi cu masina in Croatia? Am fost de vreo 7 ori in Croatia pana acuma, de fiecare data cu masina. Si m-as mai duce de inca 7. Cateodata cu o cazare intermediara in Budapesta sau la Balaton, alte dati drum intins, in 10 ore esti la Plitvice. Mai ales daca stai mai spre vestul Romaniei.
      Sunt si in Croatia plaje cu nisip, doar sa stii sa le gasesti. Am fost si cand erau copiii mici si tot timpul i-am putut lasa sa se joace pe plaja sau sa intre in apa fara frica. Partea buna insa e ca, pe langa plaja si nisip, mai ai si alte chestii de vazut si de facut. Dupa ce ai plecat de la plaja, ai munti, ai orase vechi, ai parcuri naturale (Plitvice, Krka), muzee, la un moment dat am ajuns langa Dubrovnik la un centru ce se ocupa cu reabilitarea pasarilor de prada, tineam bufnita pe umar si-i dadeam sa manance din mana. La noi pe litoral ai nisip, bere, hamsii si manele… si cam atat.

      00
    • Am fost in Croatia cu masina. Am fost si in Portugalia cu masina, si in Spania, si in UK. Peste tot ma duc cu masina.

      Asta cu „doar sa stii unde sa le gasesti” ma lasa rece. Nu conduc 20 de ore pentru un gunoi de plaja obscura si ingusta cu pietris.

      Nu am de ce, cand am plaje misto cu nisip si intrare lina la noi, la bulgari, la turci sau la greci.

      Dubrovnikul e misto, ca orice oras istoric. Il vezi o data si gata. Preturi la parcari ca in Mamaia, sau mai rau. Tourist trap.

      Mai faine ca Croatia mi s-a parut Muntenegru si chiar si Bosnia. Si mai ieftine. Mult mai ieftine.

      00
    • Mai în glumă, mai în serios, dar dacă stai prin Timișoara, Arad, Oradea sau Satu Mare, doar câteva exemple elocvente, faci cam tot atât până la croați, cât ai face până la CT. În plus, mergi și pe autostrăzi, mare parte din traseu.

      00
    • Deci, dacă aș locui prin Vest sau NV, aș fi fraier să vin pe litoralul nostru, când fac tot atât, am pus de exemplu orașul Pola, 820-840 sau 50, în funcție de unde pleci. Sunt +/- câțiva zeci de km, dar pe care îi recuperezi pe autostradă, nu-ți toci nervii pe drumurile noastre.

      00
    • Pentru tine sunt 20 de ore pana in Croatia. Eu fac cam tot atata pana la plaja din Croatia sau pana la plaja din Mamaia. Ma refer la timp, ca distanta pana in Croatia e cam dubla.
      Daca tot ce cauti e nisipul si intrarea lina in apa, ai dreptate, nu ai de ce sa mergi mai departe de litoralul romanesc.
      Dubrovnikul „il vezi o data si gata” daca ai cel putin saptamana la dispozitie, altfel te-ai plimbat o data pe strazile din orasul vechi si zici ca „l-ai bifat”.
      Apoi poate dai o fuga pana in Kotor, daca tot iti place Muntenegrul si e la doi pasi. Sau pornesti poate spre Omis, vizitezi putin Split-ul, poate ajungi si pe la Solin sau Klis… Mai un Trogir, un Sibenik, un Krka Park, Zadar, Plitvice, de ce nu si Zagreb…
      Poate anul urmator te duci putin prin Istria, Porec, Rovinj, Groznjan, Motovun, sau chiar renumita Pula…
      Si inca n-am zis nimic despre insule.
      Croatia e mult mai mult decat Dubrovnik.
      Muntenegru e fain, gasesti cam ce e si prin Croatia din punct de vedere al arhitecturii sau peisajului. In rest insa e cam ca Romania dinainte de intrarea in UE, ceea ce explica si de ce e mai ieftin. Despre Bosnia n-am ce sa zic, nu ecomand amatorilor de nisip si intrare lina in mare, avand in vedere ca au in total vreo 12km de plaja.

      00
    • Nu trebuie sa iei toate revieurile la rand ca sa iti dai seama daca merita sau nu hotelul.
      In primul rand le iei pe alea cu nota 1 si 2 (Sort by lowest score first). Le poti filtra si sa nu fie mai vechi de un an.
      Vezi ce caracteristici se repeta in ceea ce reclama ceilalti useri, si decizi cat de mult le poti tolera tu, cat de mult te-ar deranja. De exemplu pe mine nu m-ar deranja daca s-ar plange lumea de WiFi, ca nu ma duc la mare sa ma dau pe net. Dar lipsa AC-ului ar fi un mare NU.
      Abia apoi treci la reviewurile pozitve daca ai timp si chef sa le citesti.
      Culmea e ca in reviewurile negative ale hotelului, chiar erau unele care se plang de aceleasi lucruri de care te plangi tu pe aici (hotel comunist, mucegai, mancare proasta)

      00
    • NOU
      #52

      @None nu uita de makarska, e o bijuterie. Rafting langa omis, cu salt de pe stanc de pe care a sarit winnetou in comoara din lacul de argint, daca te tin ouale. Pe mine nu m-au tinut :)), am sarit de pe o stanca de langa.

      Fost de 4 ori in croatia (+ tranzit si vizitat tari adiacente ture de 3 saptamani), 2 ori inainte de ue (18 euro cazare, preturi jenante la toate) nord si sud, apoi inca de 2 ori dupa ue cu copilul, (cazare 40+ euro si preturi mari), tot n si s + venetia de data asta. Cred ca nu ma trecem pe acolo in viata asta, am vazut cam tot ce am vrut.

      00
  13. „recviem pozitiv” – adica „de morti numai de bine”…

    00
  14. Hmm, un prieten are un apartament in Jupiter si am mai tot ajuns pe acolo. Nu stiu ce imagine si asteptari avea autorul despre zona, dar mie mi se pare ca incepe sa se vada o crestere de calitate fata de anii anteriori in toata zona. S-a investit mai mult si incep sa apara mai multe hoteluri renovate (e drept, ca parca mai multe spre Jupiter, Venus, Saturn). Si ai si restaurante ok-ish (nu doar Crama Murfatlar). Oricum descrierea plastica nu pare sustinuta chiar in aceeasi masura de poze (desi ii inteleg frustrarea). Ma asteptam ca pozele sa arate mult mai rau. Pe de alta parte, un scor de 7 pe booking nu inseamna chiar elita…

    00
    • la 7 ma multumesc sa nu imi cada tavanu in cap

      00
    • Cum am scris, sunt convins ca sunt si locuri de cazare ok si restaurante ok. Dar trebuie sa faci munca de detectiv ca sa le gasesti. La restaurantul ala comunist am ajuns pentru ca eram cu un copil dupa noi, copil care voia pizza in seara aia si-am trecut pe langa un restaurant care avea banner ca pizza. Nu arata foarte rau, pana cand a venit mancarea.

      Repet, tocmai asta e problema, ca daca alegi litoralul romanesc trebuie dusa munca serioasa de detectiv ca sa afli unde e ok sa mananci, unde e ok sa te cazezi si chiar si atunci mai poti lua o teapa. Asta e de fapt marea problema si citind comentariile imi dau seama ca multi n-au inteles deloc aspectul asta si au ales sa-mi spuna cu un ton de superioritate, „da’ de ce n-ai mers in Croatia/Bulgaria?” sau „da’ n-ai citit review-uri?”.

      00
  15. am fost in neptun acum vreo 2, tocmai ce zici tu am gasit un apartament la particulari, cred pe turistinfo. apartament inspre padure, la blocuri, vis-a-vis de aventura park sau cum ii zice. apropo poti face plimbare in padure cu bicicleta, daca ai simt de orientare sa nu te pierzi, ca nu sunt poteci. stai sa vezi cum arata „gara”, e o mica halta. si acolo mai gasesti oameni ce flutura cheile, daca nu s-or fi ocupat toate. legat de hotelui, erau de prin 2019 in renovare unele, semn ca se mai misca ceva pe acolo in centru mai ales. pana la urma.. vacanta e o aventura, si pe litoralul nostru chiar o ai.

    00
    • Slabe șanse să găsești cazare bună la particulari în Neptun, acolo fiind foarte puțini rezidenți (ca toată Mangalia Nord) și automat foarte puține apartamente, mai ales că toți lucrează vara din plin și sînt astfel ocupate.

      00
  16. Daca nu citesti reviewurile de pe booking, nu te uiti la fotografii (facute de altii in comentarii), nu te intereseaza nota mica, oamenii zic acolo exact de ce te plangi tu, dirtiness, communist, never again…cuvinte cheie care practic iti dau mura in gura…nu vad de ce te mai miri dupa. Si asta cu Croatia nu cred ca ai aflat-o acum dupa concediul nereusit la Neptun, cred ca o stiai de dinainte. Si totusi n-ai ales Croatia…este ca tu nu te-ai dus la Neptun pentru concediu?

    00
    • Nu stiu cum citesc unii recenziile, dar eu pe orice site (booking, amazon, emag, etc.) le citesc intai si mai ales pe alea negative.
      Ca alea sunt mai putin suspecte sa fie platite. Acolo vezi ce nu e ok, si daca gasesti chestii care stii ca nu o sa iti placa, cauti altceva.
      Parerea mea…

      00
    • „…mai puțin suspecte”… e și părerea mea.

      00
    • 900+ reviewuri, n-am avut timp sa le iau pe toate la mana, iar ce-mi arata booking cu predilectie erau pozitive. Drept urmare, am muscat-o. Iar pozele puse acolo n-aveau legatura cu realitatea.

      00
    • imi pare sincer rau pt. tine, dar macar ai invatat ceva din experienta asta

      00
    • Si totusi n-ai ales Croatia…este ca tu nu te-ai dus la Neptun pentru concediu?

      Efectiv in primul paragraf scriu ca am mers in Romania la mare din motive care nu tineau neaparat de mine, da’ cumva esti a nu stiu catelea care-mi spune ca vai, da’ de ce nu te-ai dus in Croatia.

      De asemenea, esti iarasi al nu stiu catelea care-mi pomeneste de review-uri, desi am scris clar ca erau peste 900, asa ca nu aveam cum sa le citesc pe toate, iar ce-mi arata booking pe primele pagini, erau reviewuri pozitive.

      00
    • @Sabotor: si totusi, 992 de comentari, nota 7.0 pe booking ( asta inseamna ca majoritar sunt reviews negative ). Primele 30 de comentarii, ai 9 pozitive ( 9 sau 10 din 10, dar in general fara comentariu, doar rating-ul ), practic 70-80% din primele 30 de comentarii sunt negative si nu, nu negative ca au dat rating 7, ci negative in sensul in care, la un scroll rapid, am vazut reviewuri de 1,2,3/10. Nu as fi ales hotelul asta niciodata.

      00
    • ( asta inseamna ca majoritar sunt reviews negative )

      Eu am impresia ca tu nu stii cum functioneaza punctajul. 7 din 10 nu inseamna dezastru. Sau cel putin nu pentru un om normal. Dezastru e la 2-3 din 10. La 7 din 10 in mod normal te astepti la ceva okish, care merita imbunatatiri, 8 trebuie sa fie bun, iar peste 9 exceptional. PLM, am stat la hotel cu rating 7.5 (in Austria) si a fost parfum pe langa mizeria de 7 si un pic din Romania.

      00
    • @sabotor sunt de acord cu ce zice lumea. Nu m-as duce niciodata la 7 pe booking. Acolo e o problema, de obicei curatenie, atitudine naspa etc. Eu ma duc numai la 8+

      00
    • Si notele sunt relative. La fel cum nu compari un elev de 9,50 de la cel mai bun liceu din Bucuresti cu un elev de 10 de la liceul din Sărmaș, nu poti sa compari un 7,5 de Austria cu unul de Romania. Cum ziceai si tu, pentru multi dintre cei care stau in hotelul ala din Neptun, asta e cel mai tare hotel pe care l-au vazut pana acuma in viata lor. Si nu o zic cu dispret sau cu repros, si eu am fost in hoteluri care la vremea aia mi s-au parut in regula, iar acum n-as mai sta acolo nici sa ma plateasca ei pe mine. Conteaza mult si cine a dat notele alea.

      00
    • E un pic invers, nu înțelegi tu cum funcționează scala pe booking. Nu e de la 1 la 10, e de la 6 la 10. La 7 e dezastru (mai ales 7 cu 900 review-uri) cum au mai zis alții. La 8 e iffy, la 9 si 10 trebuie să citești să vezi cam care e situația, să nu fie fake numai cu 10 plus. Asta dacă vrei să faci due diligence. Dacă nu, posibil să o muști. Dar nu poți să o muști și după aia să zici că nu e vina ta ca n-ai avut timp, că aia se cheamă popular „și cu pula-n cur, și cu sufletu’-n rai”.

      01
    • @A
      Eu de la 1 la 10. Că eu le-am lăsat review de 1

      00
  17. Nu stiu ce sa zic, am tot fost la noi la mare, mamaia, eforie + 2xconstanta in ultimii 4 ani, maxim 4 nopti de fiecare data, chestii pe weekend, nu concediu full, si sincer m-am simtit bine de fiecare data cu maxim o peripetie cu mancarea (sau ce cacat era aia) per sejur. Pentru ca nu ma duc cu pretentii de dubai, o iau ca atare, vreau sa vad marea, sa ma bronzez, sa stau in apa sau sa-mi dau delir in bautura. Nu sa mananc nu stiu ce paste in bombele litoralului.

    Parerea mea e ca nu stiti sa faceti research cand plecati undeva. Pentru ca da, cand auzi stanga-dreapta ca e japca la mare si mergi acolo, apai frate, trebuie sa te ungi cu toate alifiile. Hotelul ala la o simpla cautare il gasesc ca fiind exact cum il descrii, adica asa si asa. Mereu pozele vor arata impecabil, dar trebuie sa cauti pozele facute de clienti, nu de proprietari. Cand iesi la plimbare, vezi o crasma, ia-ti 2 minute si cauta pe google sa vezi ce reviewuri are. Ultimele sunt de cacat? Nu intri.
    Sincer imi pare rau de cei care merg cu asteptari foarte mari la noi si isi pierd tot concediul in nervi. Dar asta e situatia, take it or run. Toata lumea spune acelasi lucru. De ce vrei sa faci pe viteazul ca tie nu ti se poate intampla?

    01
    • Ma, n-am pierdut concediul pe nervi. In fond, hotelul a fost doar un loc în care să dorm, plaja am căutat până am găsit una decentă și până la urmă au contat mai mult pentru mine persoanele cu care am fost in concediu. Dar nu puteam sa las lucrurile așa, că și cum totul ar fi fost perfect, macar sa trag un semnal de alarmă sa stie și alții să nu repete greseala mea și să se bazeze pe ce scriu alții. Și referitor la senseii care „nu mă duc la cazare sub 9”, am fost in locații cu scor de 7 prin alte tari și deși nu perfecte, că d-aia aveau 7 și nu 10 erau decente. Aparent, in Romania tot ce e sub 9.9 e jeg. Greșeala mea.

      00
  18. Am cautat la oha pe Booking o noapte de cazare, in Costinesti (plus 30 de km de jur imprejur, sa fiu sigur ca prind si restul statiunilor), cu mic dejun inclus, pentru weekendul asta.

    Cel mai mic tarif a fost de 386 de lei.

    Apoi am cautat la bulgari, in Varna, cu aceiasi parametri, sa fiu sigur ca prind si Balchik, Kavarna, Nisipurile de Aur si Albena.

    Cel mai mic tarif a fost de 126 de lei.

    Era si ceva hostel, cu pat in camera cu 6 paturi suprapuse, de la 35 de lei, dar alea sunt pentru tinerei, ceea ce nu e nicio problema pe fond.

    Mancarea in statiunile bulgaresti e foarte ok, rar am patit sa ma ia la stomac. De fapt niciodata.

    Da, faci vreo 4-5 ore din Bucuresti in loc de 3 dar e no-brainer, plajele sunt excelente, sezlongurile la 5-7 leva (13-17 lei), curat, cald, civilizat.

    00
    • Bulgaria e absolut OK pentru leneveala (in concediu dorm si zac), am fost acolo de 15 ani si n-am nimic de reposat.

      2 zile la Mangalia m-au umplut de frustrari, mai in nord n-am avut curaj decat 5-6 ore in Constanta.

      00
  19. Macar tu n-ai plecat cu wc-ul de sub tine. Mi s-a intamplat ca atunci cand m-am intins dupa hartie sa plec cu wc cu tot dupa mine. Suruburile de prindere in podea erau maxim de ruginite si rupte.

    00
  20. Unii va duceti in asa zisele „vacante” ca sa aveti de ce sa va plangeti. pe net, la o bere cu prietenii, oriunde, oricand. Nu va relaxati, nu va simtiti bine, nu invatati nimic nou, nu preluati nici un obicei pozitiv in viata voastra…

    00
    • NOU
      #79

      Nu poți să te bucuri de condiții de kk și sā faci pe flower poweru’ văzând pozitivism în orice, dar, din nou, nu poți nici să ai pretenții să te simți bine acolo unde toți scriu că-i nașpa!
      Deci, dacă nu vrei să te simți nașpa, nu te duce unde e nașpa!
      Dacă totuși te duci, nu mai are rost să lași recviemuri negative pt că deja plânge net-ul de ele și toată lumea le cunoaște (cum de altfel și tu le-ai cunoscut dinainte)!

      00
    • Absolut, am o gramada de exemple, mai ales printre astia care sunt tot felul de „influenceri”, ca stiu cativa, acolo deja cred ca se roaga la Dumnezeu sa fie cat mai nasol. Sa vezi basini, pretentii, fabulatii, interpretari.

      Mie deja imi vine greu sa mai iau in serios articolele de genul asta, stiind ce figuri are lumea (ei cica nu au, lol) si cat minte si exagereaza, plus ca eu in general am avut experiente ok. Adica daca iei teapa la un restaurant poti sa treci peste, poti sa faci scandal punctual acolo, sau poti sa te duci pe interneti si construiesti o intreaga poveste pe langa, din farame de adevar, ca sa-ti versi frustrarea.

      Nu spun ca nu e nimeni care sa fi avut experiente de cosmar si nu-l acuz pe autor de minciuna. Dar nu stiu pe cine sa mai cred. Cu siguranta nu pe cineva care e ‘vedeta’, mai mica sau mai mare, care are interes sa creeze controversa si sa starneasca reactii.

      00
  21. Plm, daca intru pe booking, toate barele alea de la review sunt pe „rosu aprins” cu scoruri sub 7. Scorul general urca la 7.0 datorita categoriilor Personal si Curatenie.

    Si eu urasc litoralul romanesc, dar aici e *vina ta*. In orice tara, inclusiv in Croatia, daca ai lua cazare cu nota de 7.0 pe booking , nu trebuie sa ai asteptari de 9+.

    Numarul de stele este dat de numarul de servicii, facilitati, suprafata camerelor, limbi vorbite, nu are legatura cu calitatea locului. Romania sta mai bine la stele, am calatorit in adevarate dughene de trei sau patru stele in tari mult mai civilizate, dar cum spuneam, nu te poti baza pe stele. Un singur exemplu: 2 stele in Romania inseamna baie privata garantat, in alte tari te trezesti ca imparti cacastoarea cu altii.

    Zici ca 500 de lei pe noapte ti s-a parut mult. Acum am cautat o saptamana in Neptun si mi-a picat Hotel Insula cu 3180 lei, dar macar are patri stele si 9,2 la scorul general. Sigur stii sa folosesti booking?

    00
    • @Rumbu
      Booking parca nu-ți arată hoteluri care nu au camere libere în perioada aleasa de tine, nu? La mine perioada a fost foarte fixa și batuta-n cuie

      00
    • Sincer am dubii ca saptamana trecuta cand probabil ai fost tu, erau mai puțin locuri ca aia viitoare cand am dat eu cautare.

      Am in ordinea descrescatoare scorului asa:
      – Insula 3180 (9,2)
      – Terra 3400 (8,8)
      – Agora 2650 (8,8)
      – Neptun 2680 (8,4)
      – Spring 2520 (8,4)
      – Q 3372 (7,9)
      – 2D 2635 (7,8)

      Astea sunt hoteluri, in rest e plin de apartamente intre 60 si 80 mp cum voiai tu la preturi intre 2820 si 5920, toate cu scor peste 8.

      00
    • Jeez. La scorurile astea deja 1000Eur/noapte pentru o vila in La Spezia (un fel de Mamaia Italiana) pare putin.

      00
    • Preturile sunt pentru o saptamana (6 nopti), camera de 2 persoane, majoritatea cu mic dejun inclus.

      00
    • @Rumbu
      Insula era ocupat complet când am căutat eu, ca idee. Nu-ți închipui că aș fi ales pentru aproximativ același preț, o locație de 7 in loc de una de 9. Terra e.in aceeași locație ca și mirificul Apollo, am impresia că sunt și aceiași patroni. Poate am făcut și eu rezervarea prea din scurt, așa că tot ce era bun era ocupat. In fine, scorul real al hotelului ar fi fost un 2-3, nicidecum 7. Repet, am mai fost in locuri cotate cu 7 din 10, și deși nu erau excepționale, erau decente.

      00
  22. De 13 ani nu am mai fost pe litoralul romanesc. Best decision ever. N-am de ce sa ma plang. Golden Beach sau Thassos sunt cele mai ieftine si bune alternative. Defapt nici macar nu sunt alternative. Sunt cu mult peste litoralul romanesc.

    00
  23. Pe langa ce e descris aici, Vama Veche pare Maldive, Bora-Bora sau Seychelles.
    Sau review-ul a fost scris de patronul de la Thracian Cliffs.

    00
  24. 1. daca vroiai conditii si chestii necomuniste, mergeai la mamaia.
    2. la mamaia nu sunt DISCOTECI, sunt CLUBURI.
    si galagie e doar in zone de CLUBURI, in rest e liniste.

    00
    • la mamaia nu sunt DISCOTECI, sunt CLUBURI.

      Diferenta fiind… ce? Ca tot bumti-bumti sunt in ambele.

      galagie e doar in zone de CLUBURI, in rest e liniste

      TOATA Mamaia e zona de CLUBURI.

      00
    • Diferenta e ca la discoteca se duc doar saracii probabil. Chiar si eu sunt curios care e diferenta :)
      In rest, Mamaia are si zona de hoteluri din apropierea Satului de Vacanta unde nu exista cluburi, discoteci si Bumtzi Bumtzi, si chiar si chestii care nu pot exista in apropierea cluburilor: super market-uri si magazine :)

      00
    • Nici eu nu stiam care e diferenta, dar noroc cu TPU unde am gasit un raspuns:

      „Un club de noapte este un local select in care totul se desfasoara normal.
      E drept ca de obicei gasesti animatoare, dar asta nu inseamna striptease! E frecventat de oameni cu clasa si stil si se asculta muzica selecta, pe cand intr-o discoteca, care arata cum arata, umbla tot felul de oameni, bautura ieftina si manele la greu, totul se deruleaza doar pentru a imbogatii patronii fara sa investeasca.”

      Jesus, I am too old for this shit!

      00
    • Boss, in Mamaia crema, miezul, punctul G e rex (lasat in paragina da asta e alta poveste).
      Langa Rex la Caelia sta toata spuma romaniei, spuma spumelor.

      Noapte de noapte de la teresa de la perla urla muzica de cacat sau populara in urechea spumei. Sta saracu sarbu cu toate ruptele popularizate la maruta in ureche, csf.

      Da sa nu te aud ca „in rest e liniste”

      00
  25. Acum 1 luna am fost in Eforie Nord, 3 nopti. Cazarea a fost la vila gasita pe booking, platit integral cu cardul, cam 190 lei pe noapte. Nu a fost wow, dar era curat, liniste si aveam terasa cu umbra.

    00
  26. NOU
    #95

    Autorul cred ca face parte din cei care se documenteaza foarte putin inainte de a pleca in concediu altfel nu imi explic sa esueze la absolut tot. Eu sunt la extrema cealalta, imi ia cateva ore bune sa gasesc cazare si apoi verific restaurantele din jurul cazarii sa stiu exact unde o sa mananc. In felul asta am evitat 90% din tepe si am economisit bani, timp petrecut efectiv in concediu si mai ales am scapat de nervii ce ii pot produce la fata locului.

    00
  27. Conditii mai bune decat cele descrise aici am intalnit la un hotel de 2* din Saturn, numai ca a costat 640 RON / 4 nopti. Asta in conditiile in care am luat cea mai scumpa camera disponibila, cu AC. E adevarat ca nu are piscina hotelul, dar WTF, sunt LA MARE! Daca voiam piscina mergeam la Therme! Si e adevarat ca nu are mic dejun inclus, dar de ce sa ma leg la cap cu un mic dejun care nu stiu ce contine si daca imi place?!

    00
  28. Hai ca e ok acolo. Sa pleci sa zicem de undeva din sud :) marti dimineata si sa te intorci marti seara acasa. :)

    00
  29. NOU
    #98

    Din cauză de banking și recviem, mi s-or luat de la textul ăsta instant. Dar altceva vreau să zîc: voi ăștia care luați țeapă de la hotel și până la parcare/restaurant/whatever și luați țepele astea înlănțuite pe toată durata sejurului, voi faceți măcar vreo plângere-ceva? Că banking va fi nevoit să te asculte și foarte probabil poți primi măcar o parte din bani înapoi.

    Taman mi-am luat “și eu” o țeapă prin străinătate și la 5 minute de la intrarea în cameră am făcut plângerea la “cotomer sevis”-ul dă la Airbnb. Și mai există și ANPC, etc.

    PS: dacă autorul a și făcut ceva, nu doar s-a plâns, atunci OK, n-am zis nimic, doar că mașini și banking…

    00
  30. Ți-a luat mai mult să scrii articolul decât să te documentezi dinainte unde mergi, este?

    Eu tocmai m-am întors de la mare, am luat ceva prin AirBNB, totul bine și frumos. N-am auzit nicio manea niciunde, n-am văzut semințe sau alte porcării. N-a fost rupere pe plajă sau înghesiuală, înafară de seara la bâlciuri, unde întradevăr era foarte aglomerat, dar o singură dată am ieșit și noi, în rest nu servim așa ceva.

    A, era să uit. Am fost în Mangalia, cazare la casă complet separată (2 camere, bucătărie, baie, curte, tot ce vrei + liniște totală la orice oră, deci se poate).

    Succes anul viitor!

    00
    • „reviewurile recente erau pozitive (sau îmi afișa banking mai mult reviewurile pozitive, ca n-am avut timp sa trec prin toate cele peste 900 de reviewuri), oamenii erau destul de mulțumiți, mulți menționau ca a fost renovat recent, are piscina mișto (in poze); m-am gândit ca revieweuri negative care trag scorul in jos erau mai vechi, dinainte de a fi renovat”
      M-am documentat. Dar aparent nu poti pune baza pe ce zic oamenii.

      00
    • Trendul asta este de ceva vreme, sa iti arate review-urile cele mai bune, si nu numai pe booking.
      Trebuie sa te duci tu special si sa citesti review-urile de sub 7, si ponderea reviewurilor sub 8 ​in total (procentual)
      Asta se face rapid si impruna cu scorul cam ai imaginea cat de cat completa la ce probleme pot aparea. Cum am zis, 7 e naspa mai ales ca booking descurajeaza review-urile proaste. Am fost intr-un loc la recomandarea unui amic si era ca la zona crepusculara, totu de pe vremea bunicii,peosoape ingalbenite, curatenie precara noroc ca am stat doar o noapte, si nu mi s-a publicat review-ul. Deloc
      Daca hotelul pare un pic nasol, mai gasesti poze de la turisti pe trip advisor si poti sa te lamuresti.

      00
    • @Loft
      Notele sub 7 sunt (in momentul de fata – au aparut reviewuri mai recente, dupa data la care am facut eu rezervarea si care sunt in proportie de 90% negative) undeva la 30% din totalul reviewurilor. Altfel spus, pentru 70% din oameni hotelul asta a fost undeva intre bun si superb. Pentru 20% din oameni a fost chiar superb. In plus, sa-ti mai spun o chestie:

      Reviewurile postate DUPA ce am facut eu rezervare sunt 240 in total, din care 140 cu note de 7 sau mai jos. TOTALUL notelor de 7 sau mai jos din cele 994 de reviewuri e de 359. Ceea ce inseamna ca din 900+ de reviewuri, la data la care am facut eu rezervarea, DOAR 219 erau de 7 sau mai mici, foarte putine cu. 700 si ceva erau mai mari de 7. Iar din ce-mi afisa booking, ordonate cronologic, majoritatea covarsitoare (95%) erau absolut pozitive (vezi ca am pus link in alt comentariu).

      00
    • +1 Airbnb – cazare 4 nopti la un apartament in Constanta, 185 lei / noapte, am mers pe plaja Neversea, curata, bine aerisita si amenajata, (wc-uri, dus, vestiar, beach-bar, food-trucks). In plus, nu a fost deloc aglomerata, majoritatea turistilor mergand pe plaja Modern sau 3 Papuci.
      Cu toate astea, am fost si „in vizita” intr-una din zile in Mangalia-Vama Veche-Neptun (plaja Daytona), in Mangalia si in Neptun chiar te intorci in timp cu 30 de ani, majoritatea fiind cu vouchere de vacanta (sunt hoteluri care includ si 2 sezlonguri gratuite /zi in pret).
      In Vama chiar mi-a placut, nu mai fusesem din 2007, am mancat bine la Bolo Steak House, statiunea full, plaja mica si plina de alge, dar probabil lumea se duce pentru alte lucruri acolo..as mai merge.

      00
  31. Dar hei! (terminati dracu cu pitipongeala asta) De ce dracu te-ai dus daca toata lumea huleste litoralul romanesc? Daca din diverse motive nu te poti duce vara asta pe undeva prin Europa sau unde vrei tu, stai ba nene acasa. Daca nu vezi mare anul asta ti se umfla un coi sau cum?

    00
  32. Un om (sper) trecut de 30 ani care vorbeste cu „banking” (in loc de ” booking” probabil ) si „recviemuri” in loc de „review-uri” respectiv „nu merg acolo ca e bumti-bumti” nu merita sa se distreze in concediu .

    00
  33. „…așa ca am ascultat sfaturi date inclusiv pe ceva grup de părinți” Mkay , te-ai dus la sursa sigura si totusi ceva n-a mers .. SWEET BABY JESUS !!

    00
    • Boss, pentru ca n-am mai fost pe litoralul romanesc PENTRU MARE din ’89, am intrebat in stanga-dreapta, peste tot pe unde am putut, pe unde e mai fain. La Mamaia stiam cam cum e, c-am fost acu cativa ani pentru 2-3 zile la o nunta si cum n-aveam chef de discoteci si cabine de schimb pe plaja in care se caca turistul, am cerut sfaturi. Iar LUMEA (nu doar pe grupuri de parinti – am ajuns la alea pentru ca era cineva cu un copil cu noi) spunea in cor, mergi spre sud, Neptun, Jupiter, Olimp, alea, ca-s ok, pentru familie si linistite.

      00
  34. Sa le luam pe rand:

    1) prima greseala ca ai fost la mare in Romania. Stiu, turismul romanesc, bla, bla, bla. Anul asta am fost pentru ca un prieten a tinut mortis sa-si faca petrecerea burlacilor la mare: vineri – duminica, Mamaia Sat ( cred ), cazarea super, dar cam mult 400 le pe noapte camera. Nu ma intelegeti gresit, arata foarte fain dar cand am ajuns acolo am aflat ca: proprietarul are o camera in casa, unde vine cu nevasta cand vrea el, am aflat ca avem foisor cu gratar DAR NU AVEM VOIE SA FACEM GRATAR pentru ca s-a ridicat bloc in spatele casei si aia depun plangeri la primarie si, in general, am aflat ca, nu prea avem voie sa facem nimic in curte, nici chiar sa bagam masinile pentru ca i se taseaza pavajul. Dap, fix asa. Am ajuns pe o plaja, foarte aproape de cazare, dar unde nu aveai loc nici sa sughiti erau sezlonguri puse si in tufe si in mare si costau, bingo 50 lei sezlongul ( 150 lei 2 sezlonguri cu umbrela – comparativ cu Creta unde am dat 10 euro, pe plaja privata a unui hotel – nu eram cazati acolo – pentru 2 sezlonguri cu saltele si o umbrela ) – noi am gasit intelegere la un beach bar si stateam efectiv acolo, facand consumatie si cand aveam chef sa facem baie, ne pastrau masa, ne lasam lucrurile acolo. Asta pot spune ca a fost highlight-ul. Restaurantele cu mancare overpriced si nu teribil de buna. NU mai fusesem la mare la noi de 14 ani. Nu o sa mai merg la mare la noi.

    2) a doua greseala este ca ai acceptat un hotel care nu avea review-uri bune. Regula mea e, in general, booking peste 8, airbnb superhost si citit cat mai multe comentarii.

    3) usor cu pianul pe scari, legat de Croatia. Poate pentru ca am fost in zona cea mai marketata acum ( Dubrovnik, 2019 ) DAR nu am vazut vreodata japca mai mare decat acolo. Nu am gasit restaurant decent sub 50 de euro de persoana ( nu, nu vorbesc de restaurante de fite sau mai stiu eu ce, vorbesc de ceva similar tavernelor basic din Grecia, vorbesc de un restaurant comun, nimic deosebit ). Ne-au cerut pe sezlonguri 50 de euro de persoana. Berea pe plaja era 20 de euro. La supermarketul aflat la vreo 10 min de mers de plaja, am luat cu 20 de euro un 4 pack ( sigur, tot scump, dar ceva mai ok ). Sa te plimbi pe zidurile cetatii ( nimic amenajat, efectiv cred ca inca am poza cu chilotii unuia pusi la uscat intre zidurile alea ) undeva la 50-100 euro de persoana ( funny enough, in timp ce scriam asta m-am uitat pe net la preturi, acum e 25 de euro de persoana sa te plimbi pe acolo, poti ajunge cu 5 euro pe Lokrum in loc de vreo 50-100 dati de noi atunci de persoana ) All in all a fost extraordinar de scump.

    00
    • 2. Nu este hotel in neptun peste 8
      3. Dubrovnik e de ocolit in Croatia. La fel si Istria. Zona de mers e Dalmatia. Acestea fiind zise, totusi, orinde mergi e parfum. Mai scump in zona Dubrovnik, dar parfum.

      00
    • Definește “parfum”.

      Plaje cu nisip pula. Mega scumpe serviciile.

      Pentru baie ca în lac mă duc la Sovata, în morții lor de pietre.

      Pentru ruine și baie ȘI prețuri decente există Grecia și Turcia.

      Croația e o fiță imbecilă, dar dacă tot vrei zona aia, ori cobori către Kotor și mai departe către Sarande și chiar Corfu, ori te duci până in Italia.

      ‘Mi-aș pula în Croația voastră…

      00
    • Sabotor, daca nu te deranjeaza plajele cu pietre, iti recomand Caucazul. In Georgia, ai preturi foarte mici, lipsa igienei e la fel ca la noi (dar la ei e ceva traditional din cate am vazut), traficul e haotic, poti merge lejer pe autostrada pe contrasens si alte alea.

      00
    • Mie-mi plac plajele din Croația. Gen parculet cu iarbă și copaci să stai la umbra lor. Și 1-2m de pietriș mărunt și rotund pe malul apei.

      00
    • Croatia e fita imbecila, Mamaia e finete.

      00
  35. Eu sunt singurul cărui i se pare că mai mult de 70% din articol e cu licențe poetice și maxim 30% descrie realitatea? (terasă sordidă, râgâit suav, hamsii/mici înecați în ulei, bivoli in călduri etc.) Iar alea cu „sunt cazată la hotel fatăh” și „cazanul A6 din 2000” sunt moțul de la colivă. Din punctul meu de vedere e evident faptul că dacă te uiți pe „banking” (n-am înțeles faza cu tool-ul de diacritice care funcționează ca un autocorrect) și vezi nota 7, citești reviews-urile negative și apoi te duci și pe site-ul hotelului și pe maps, să te uiți de jur împrejur și să mai culegi niscai informații, dar na, nu toți procedează așa cum mă duce pe mine capul.
    Una peste alta (ca să folosesc alt clișeu) niciodată nu am întâlnit pe litoralul românesc dezastrul descris de tine și merg cel puțin o dată pe an de prin 1988…Că sunt probleme cu servirea și atitudinea chelnerilor, gunoaie prin jurul coșurilor care deversează, prețuri, de cele mai multe ori, exagerate, pentru cazare, suntem cu toții de acord. Dar apocalipsa descrisă de tine ține mai mult de imaginația ta decât de realitate. Am mai scris acum câteva zile, la un articol similar, am găsit cazare superdecentă în Mamaia sat (google Beach House), cu 170 de lei pe noapte camera și locuri curățele unde se putea mânca bine un prânz cu 100 de lei pentru un cuplu.

    00
    • @Gicu
      Spelling & Grammar din MS Word. In rest, vad ca n-ai inteles multe lucruri din articol. Stai linistit, nu esti singurul.

      00
    • Gicu @Sabotor Am înțeles foarte bine ce zici tu în articol, românii sunt melteni și serviciile lasă de dorit. Nu am înțeles de ce a trebuit să exagerezi în halul ăsta. BTW, am fost de mai multe ori pe plaja aia unde zici tu că era un canal de deversare, dar eu nu-mi aduc aminte să fie acolo. Într-adevăr, este ceva asemănător în capătul dinspre Olimp (limita de nord a stațiunii Neptun) dar nu deversează fecale, e ceva cu apă pluvială.

      00
    • Conducta aia e prea-plinul lacului. Lacul are izvoare naturale si daca te-ai fi uitat pe malul lacului in dreptul conductei, ai fi observat un calugar prin care se scurge apa din lac in mare.

      00
    • Nu contează pentru ce e conducta aia, atâta vreme cât miroase a canal și tomberon.

      00
    • te-ai gandit vreo clipa ca poate problema e la tine? daca iti place mizeria si nu te intereseaza ca esti jefuit pe fata, litoralul romanesc e ok.

      00
  36. Te-ai dus la un hotel de nota 7 la noi la mare. That’s it. Data viitoare bifeaza 9+ si revino cu alt review.

    00
    • Nota 7 pe booking inseamna „Good”. Asta zic ei. Iar „Good” are un sens foarte diferit de „dezastru”.

      00
  37. Ok, cateva completari, ca vad ca lumea citeste, dar nu intelege:
    1. Am fost in Romania la mare din motive independente de mine. Va rog, e inutil sa repetati ca prima greseala a fost ca m-am dus in Romania la mare.
    2. Multi imi zic pai tu esti fraier ca nu te-ai documentat inainte. Puisorilor, m-am documentat cat am putut, dar nu-s detectiv de meserie; am intrebat lumea pe unde ar fi mai ok, multi m-au indemnat spre sudul litoralului (inclusiv aici pe blog la un alt articol lumea zicea ca e ok sudul litoralului); reviewurile de la hotel pe care mi le-a afisat booking erau in general pozitive
    3. Marea majoritate ati sarit peste concluzie, ca-n alta tara nu trebuie sa te stresezi si sa faci 2 luni documentare ca sa fii sigur ca nimeresti bine, poti foarte bine sa alegi cu ochii inchisi
    4. bai, inca o data, lasati in mm recviem si cititi review.

    00
  38. NOU
    #130

    Constanta. Airbnb. Curierii vin cu mancarea pana la scara (plajei).

    00
  39. Apropo de șezlonguri si de preturile din alte tari, am fost in Cancun vara asta si am zis sa incerc un beach club mai micut, era pe plaja unui hotel si gratis pentru cei cazati acolo. Sezlonguri super ok, piscina cu bar, de la piscina coborai niste trepte si ajungeai pe plaja, puteai sta pe sezlong si acolo daca voiai. Nu ma documentasem inainte si nu stiam cat e intrarea, ajung la receptie si mi se zice ca one day pass-ul e 500 pesos (24 de dolari). Zic aia e, mai dau 15-20 si pe bautura, ce sa fac, macar arata bine si e destul de liber. Aflu dupa ca aveam si bautura si mancare incluse in limita a 400 de pesos. O bere era 55 pesos, o cola 40, un fel de mancare intre 130-250, cam asa (fara sa fie chestii pretentioase, evident). Iar chestia asta se practica la majoritatea cluburilor private din zona, ceea ce e super ok.

    00
  40. Voiam doar să zic că de obicei eu îmi caut cazările pe turistinfo. Au doar pensiuni.
    Mai a travelminit unde sunt și hoteluri și pensiuni și locuințe particulare.
    N-am ajuns până la AirBNB.

    00
    • Idem. Turistinfo și Travelminit, dacă e pentru România. De ce aș plăti eu comision la booking pentru cazare în România? Plus că pensiunile/hotelurile listate pe booking au, de regulă, prețuri mai mari decât media.

      00
  41. NOU
    #134

    Si in alta tara poate sa fie nasol. Am fost in Glyfada si am ramas oarecum dezamagit… dar na, avion ieftin catre Atena… ce sa faci…

    Halkidickme… no way, ever.

    00
  42. Cand am citit de 7 booking, am zambit…sotia mea nu accepta cazari cu mai putin de 9 :).

    00
    • Ştim.

      00
    • Sotia ta accepta doar masini de la Mercedes in sus?

      Bossilor, voi nu intelegeti notiunea de punctaj. Peste 9 trebuie sa fie exceptional, genul unde te gadila si-n cur sa-ti faca pe plac. 7 trebuie sa fie okish, dar care poate fi imbunatatit, 5 undeva la limita, sub 5 dezastru. Acum evident ca tintesti cat mai sus si rezervi la unul cotat cat mai sus, dar daca 7 e maximul disponibil, 7 ar trebui sa fie decent, nu o darapanatura. Problema e – asa cum am spus-o si eu, asa cum au spus-o si altii – ca oamenii nu stiu ce inseamna un hotel de 3 stele si ca – probabil – reviewurile negative sunt sterse. Daca te uiti acum pe booking, sunt o gramada de reviewuri proaste, dar toate din ultima luna. Cand m-am uitat eu, erau reviewuri pozitive (si nota mai mare, 7.6- 7.7, ceva p-acolo). Asta e, mi-am luat-o, o sa stiu pe viitor.

      00
    • Avem un Ford Fiesta din 2006, deci la masini nu e pretentioasa doar la cazarea pentru vacanta :)

      Nota 7 nu e ok-ish pentru ca de fapt jumatate din oameni au dat 7 sau mai putin de 7. Chiar imi pare rau pentru toti oamenii aia care au dat note 3,4..sau 5. Imi imaginez cat de mizerabil li s-a parut.

      00
    • @Sorin
      Nu e cum zici tu. Sunt mai multi cei care au dat între 7 și 9 decât toți cei care au dat sub 7. Plus, aproape 300 au dat peste 9. Practic doar 30% l-au cotat sub 7.

      00
  43. Trebuia sa mergi la Terra, hotelul cu care imparte maidanul zis parcare… renovat cum trebuie, preturi de la 500 lei pe noapte. Camerele extrem de mici, cam 17mp – cum au fost construite de comuniști. In rest ai impresia că s-a plantat un hotel luxos in Ferentari,
    masini parcate haotic, nu ai pe unde să treci etc. Seara manele, balamuc, talcioc, mici, aglomerație, din strada principală se intră pe o alee îngustă, întunecată. Mi s-a parut ca un sejur in Piata Obor doar ca aici erau mai multe manele.

    00
  44. @Saboto
    Sincer acum, cand vezi nota 7 nu ti faci sperante ca poate l-au renovat dar n-a mai zis nimeni de bine intre timp.

    „Pastele mă-sii, l-am băgat într-un tool sa adauge diacritice și l-a masacrat”
    In general citesti ceva inainte sa postezi.

    Mamaia nu inseamna numai zona de cluburi, sunt destul de multe locuri si plaje decentele spre Navodari

    Au mai fost pe aici si pe blogul vecin destule discutii despre grupurile de parinti.

    Chiar nu ai avut pe nimeni cunoscut si cu gusturi relativ asemenatoare ca sa iti recomande un loc decent in care a mai fost pe tot litoralul asta al nostru?

    00
    • @dny
      Mă, inclusiv pe blogul asta au fost oameni care îi dădeau înainte cu partea de sud a litoralului, că e ok și mai bine decât Mamaia. Prieteni care să meargă la mare in Romania nu prea am, am întrebat și eu pe cine am nimerit.

      00
    • o sa mi iau cu „-” probabil dar din pacate, cel putin la cei care comenteaza f mult, am vazut niste stereotipuri, sau hai sa le zicem comentarii standard legat de aproape orice subiect de genul litoral, masini, politica, taxe etc

      00
  45. „Am un dușman care s-a îmbogățit cu o autoservire în sudul Litoralului. Face o mâncare așa de bună că și-a îmbolnăvit și câinele.”

    00
  46. 7 pe „banking”??
    Si eu care imi fac griji cand fac niste compromisuri si merg la cazari intre 9 si 9.5 in loc de >9.5….

    00
  47. regula nr. 1 : daca vrei sa nu te plangi cat de nasol a fost, nu te duci la un hotel care e deschis 2 luni pe an, dupa o perioada cand au fugit si toti angajatii din turism, intr-o statiune parasita. cel mai bine poti alege dupa ce mergi o perioada in extrasezon si vezi cam ce ramane deschis

    00
  48. La sfarsit de iunie, am fost la noi la Mare, dupa 10 ani . Am fost la Venus, o statiune fara cosuri de gunoi ( pe cuvant, nu exista pe strada ) Dar am stat la vilele Mera, care sunt din alt film – Mera este un resort cu hotel + 20/30 vile. Intr-un parc urias si bine intretinut, vile de pe vremea comunistilor, renovate foarte bine, cu 2 apartamente/ vila.Angajatii foarte ok, de la curatenie pana la baietii de la bar . Animatori pt copii, la piscina si pe plaja, zilnic cu zambetul pe buze si cu multa rabdare si destula pricepere . Oaspetii, e de discutat, am vazut si manelisti idioti, dar si multi oameni ok. Ii vedeai la restaurant, multi cu cate 3 farfurii pline ochi, dar si oameni decenti . Overall, mi-a placut la Mera, statiunea mizerabila. Plaja Mera era ok , curatata . Probabil voi merge si la anul, daca continua nebunia cu Covid – am copil care nu poate fi vaccinat, asa ca prefer solutii de turism romanesc .

    00
  49. Stiu ca ‘auto correct’ and shit dar mie mi-a sunat absolut firesc: ‘…recviemurile din banking…’, dark humor, gen.

    In rest da, se implinesc anul asta 20 ani de cand nu am mai facut turism pe ‘clitoralul’ romanesc, desi in trecere l-am mai vazut.
    Insa doar din mers si incercand mereu sa raman cel putin in treapta a 2a…

    00
  50. Comparam Romania cu Croatia? Asta da gluma.

    Ultima data am fost in Romania pe litoral in 2005, ca asa s-a nimerit. Chiar in Neptun. Nema cocalari, ca tocmai ce trecusera nus’ ce inundatii nasoale, asa ca litoralul era ocupat cam 20%.

    Oricum, asa buna experienta a fost, incat am decis ca dupa aia sa conducem 14 ore noaptea prin fosta Yugoslavie spre Croatia. Undeva langa Dubrovnik, unde am facut 8 ture de vacanta. ACELASI „sat’, 4 ani la o vila, 4 la cea de alaturi.

    In medie 60 de dolari pe noapte, marea peste drum (literalmente peste drum), conditii exceptionale. Buget aprox. 1500-1800 de euro in care intra totul: cazarea in apartament, mancare, benzina, atractii.

    Decat sa merg la mare in Romania, mai bine stau pe curul meu si las sa treaca anul cu pandemie cu tot, sa pot pleca intr-o tara normala la cap.

    • copii și frați, cine vrea să dea mînuță roșie la comentariul de mai sus poate să dea aici.

      00
  51. Băi, eu nu înțeleg o chestie. Am descoperit că oamenii care se plâng de condițiile nașpa de pe litoralul românesc sunt, în general, oameni care caută o zonă liniștită, adică să nu fie prea plină de cocălari, cu hotel de 3 stele dacă se poate cu piscină, și restaurant care să ofere și altceva înafară de meniul zilei.
    Bă, nene, dar de trebuie să căutați ”liniștea” aia și servicii bune doar în plin sezon când e plin de amatori de porumb fiert și semințe nutlyne pe oricare plajă și în oricare stațiune ?
    Boșilor, pe la sfărșitul lunii august și început de septembrie este chiar OK pe litoralul românesc. Dar, nu, toată lumea merge în concediu la mare obligatoriu în perioada 1iulie-20august, că e sezon și toată lumea este călare unii peste alții.
    PS. pentru autor. În Eforie Nord este un hotel, Apollo, 3 stele cu piscină unde pentru 7 zile s-a plătit 1500 de lei cu mic dejun tip bufet suedez. Mbine, EforieNord, care este pentru săraci.

    00
    • Unii asa au concediu, că așa ii lasă patronul mai mult de 3 zile.
      În unele domenii iulie si/sau august sunt luni mai lejere și angajații sunt mai mult sau mai puțin forțați să-și ia concediul principal atunci.

      00
  52. NOU
    #154

    am fost anul acesta la Saturn. în 2008 am fost în Romania pe litoral ultima dată, de atunci prin alte țări (Portugalia, Grecia, Belgia etc). m-am cazat la un hotel comunist, demipensiune. renovat 6-7 din 10, băile 8 din 10. clima presupun că deja e peste tot o constantă pe litoral. curățenie 9 din 10, staff 10 din 10, locuri de parcare insuficiente, eu am fost norocos. mâncarea surprinzător de bună – ideea e că cererea în locurile acestea „clasice” e de obicei la nivel de cantină (nu cere aici nimeni paste cu midii ci ciolan cu fasole și ceafă cu cartofi prăjiți), dar bucătarii au făcut minuni din orice banalitate. plajele de la Saturn cred că sunt peste media litoralului – îmi place că au uniformizat umbrelele – sunt de stuf/paie toate, ceea ce conferă o imagine chiar decentă. șezlongurile (2) sub umbrelă + măsuță – 50 lei/zi, cu bon zilnic. berea de la 6 lei, la un restaurant chiar decent cu mâncare bine făcută și chelneri amabili și prompți o porție de hamsii cu mujdei și mămăligă sau cartofi prăjiți 18 lei, o porție de midii 28 lei, pește făcut cum trebuie de la 30 lei, o ciorbă de pește 16 lei. litru de vin 38 lei, al casei, adică ăl mai ieftin, numa bun cu hamsiile. plaja relativ curată, mi se pare că saturn e mai family friendly așa și încearcă lumea să fie elementar civilizată. nisip fin, salvamari la post. au apărut diverse oportunități din portul Mangalia sau din Tulcea – vizită cu barca pe mare, vizită bine organizată în Delta Dunării. ce e supărător – lipsa bancomatelor și faptul că nu peste tot poți plăti cu cardul. mie mi se pare că ne lipsește chiar puțin ca să ajungem la un nivel acceptabil pentru un european din clasa medie – puțină investiție în finisaje, locuri de parcare, bălăriile curățate și mai multă atenție la amenajarea peisagistică. există toată infrastructura, trebuie doar updatată.

    00
  53. Eu merg de minim 15 ani numai la noi la mare, in conditii foarte bune. Majoritatea Jupiter si Cap Aurora. Am fost acum 2 ani la Mera Onix – Jupiter, si anul acesta la Mera Resort – Venus. Acestea sunt exemple de asa da. Am cautat comparativ aceleasi conditii in Bulgaria si in Grecia si erau tarife mult mai mari ca la noi. Si la anul ma gandesc sa repet Mera Resort. In Grecia mergem pentru vizitat situri, nu pentru lenevit pe sezlong. Sincer, greseala autorului a fost lipsa de documentare inainte, se puteau vedea si pozele cu balariile, si tipul de renovare al camerei.

    00
    • E superb la Cap Aurora. Sunt si concerte Adrian Enache cu Iordachiaoe
      Prezinta Octavian Ursulescu. E un spectacol de varietati la Topaz

      00
    • Ai sa razi, dar la Mera Onix in Cap Aurora sunt niste concerte rock tinute de niste trupe de coveruri foarte tari. Sunt multi tineri cu copii ce merg acolo, si spectacolele sunt adaptate si pentru ei. Dar stii si ce nu sunt deloc: manele.

      00
    • Adevarul e ca e nasol sa lenevesti pe un sezlong prin Creta pe o plaja cu 10 turisti pe langa tine si apa stravezie. Si mai nasol e sa ai o bautura rece in mana in timp ce citesti o carte pe acelasi sezlong

      00
    • Dar mancarea aia in care galgaie uleiul si zaharul din ele la pret de 700 lei pe noapte, cum e? Si familiile de primate care isi iau si rudele cu ei si fac haos ca asa stiu ei sa se distreze, cum o fi? Conditiile nu zic ca nu sunt bune, dar mancarea e absolut gunoi si galagia la ea acasa. (Am fost de 2 ori)

      00
  54. Nu știu dacă autorul a fost rău intenționat când a publicat articolul ăsta. Sau a fost ignorant sau mai rău…
    Presupun că nu a fost prima oară pe litoralul românesc.
    Cât de greu să-ți rupi o zi sau două din concediu și să dai o tura prin stațiuni. Sud și nord.
    Vedeai că e aglomerație și mizerie in Eforie sau Costinești, cocalareala in Mamaia sud sau nord, hoteluri comuniste și nerenovate in Neptun, plaje de tot căcatul in Jupiter sau Venus….etc. Nu mai vorbim de Vamă sau plajele virgine….(recomand o tură de alge….).
    Un an o mușcai dar următorul an puteai să alegi mai bine.
    În general meriți să suferi când ești imbecil.

    00
    • Presupun că nu a fost prima oară pe litoralul românesc.

      Hai sa ne inchipuim ca ultima data am fost la mare in Romania in tabara in 1989, cu o mica exceptie: acum cativa ani am fost pentru 2-3 zile la o nunta, dar atunci am stat la cineva acasa, nu a trebuit sa-mi caut cazare, iar pentru mancare mi-au facut mirii recomandari de restaurante. Si nu era in Neptun ci in Mamaia

      00
  55. Citesc postarea fiind la Olimp, am luat o saptamana pe litoralul romanesc. Never again.
    Sunt 100% de acord cu ce scrie autorul. Noi stam la una din fostele vile de protocol.
    Multi bani pe noapte pentru ce ofera, dar am luat pentru copil, nu am vrut sa merg in Grecia cu copil sub 2 ani.
    Zici ca s-a rasturnat carul cu ghertoi pe aici. Ce-i drept anul trecut la Mamaia era cam aceeasi fauna.
    Avem TV Smart in camera si care credeti ca au fost ultimele cautari pe Youtube de la precedentii? Manele manele…
    Maine vine Vladuta Lupau la Teatrul de Vara din Neptun! Va fi orgie!

    00
    • Ah si ce am mai observat: sotii/mame la 40 si ceva de ani cu o burta cat a sotului de mare. Credeam ca e vorba de sarcina, dar nu, e burta de bere.

      00
  56. Se vede din efectiv orice poza de pe internet ca acest hotel e o încropeala comunistoida. Precum sunt toate alea Decebal, Dacia, Atena etc.

    Si unii parcă își cer țepele. Cum să mergi la așa ceva? N’am avut răbdare să citesc tot review-ul, că e prea amar. Neptun nu e nici frumos, nici urât, nici curat, nici murdar. E fucking Neptun. Adevarul e ca ai vrut sa fii roman adevarat si sa faci o „afacere” – ai zis ca e BINE la TREI stele in NEPTUN. Deși știai tu ce te așteaptă, ca un veteran.

    Dar, da, problema de menționat e ca atarna cablul de TV aiurea.

    Mâncarea nu e așa de rea în Neptun, dar dacă te-ai cazat totuși la dărăpănătura aia cu 500 de lei, îmi imaginez că ți-ai ales și cârciumile la fel de deștept.

    E o locație turcească la bulevard, n-ai cum s-o ratezi. Cred că e cea mai ok mâncare din stațiune (n-am testat multe) și asta se vede de la intrare. E scumpă, dar e mai bine decât la o terasă sordidă. Te-ai chinuit sa scrii 10.000 de semne cu venin, dar cred că totuși ti-ai facut sejurul pana la capat, in loc sa ne scutesti de patetismele astea si să faci o alegere simplă: sa nu stai acolo.

    00
    • Am fost la Efendi, e ok, nu m-a dat pe spate, dar e ok. Mai sunt si altele ok – Insula, Crama Murtfatlar, sau daca ai chef sa te sui in masina, in Constanta/Navodari sunt multe locuri bune. Cum am si scris, hit-and-miss. Ideea e ca restaurantul ala comunist n-ar trebui sa existe; ideea e tocmai fucking faptul ca pe litoralul romanesc trebuie sa faci research serios ca sa nu iei teapa cu cazarea sau mancarea, pe cand prin alte parti poti alege cu ochii inchisi si sunt 99% sanse sa fie ceva ok. Asta era ideea, nu neaparat ca vai, hotelul X e praf.

      Adevarul e ca ai vrut sa fii roman adevarat si sa faci o “afacere” – ai zis ca e BINE la TREI stele in NEPTUN. Deși știai tu ce te așteaptă, ca un veteran.

      Adevarul e ca am mai fost prin MULTE hoteluri de 3 stele si stiu cum arata la 3 stele. E decent. Asta nu avea nici macar o stea. Nu m-am gandit ca e vreo afacere, plm, a fost de 2 ori mai scump decat daca as fi mers in Croatia. Si nu stiam ce ma asteapta – exceptand 2-3 zile acum cativa ani cand am fost pentru o nunta, n-am mai calcat la mare la noi din 1989. M-am uitat si eu la ce zice lumea. Iar lumea, in ziua in care am facut rezervarea, scria asa ceva:
      https://imgur.com/a/dgPtTkl

      Ma rog, incep sa-mi dau seama ca nu-s la nivelul senseilor in turism de aici din comentarii, care din recenzii 80% Good, Exceptional miros ca-i teapa.

      00
    • @Sabotor
      Normal ca trebuie sa faci research. Normal ca trebuie sa fii pregatit pt „dezamagiri”, daca esti obisnuit cu Croatia, Portugalia si Grecia.

      Nu stiu daca ai vazut, la noi aici e asa:
      „Atentie, cade tencuiala”.

      Nu iti inteleg revolta si dezamagirea, sorry.

      00
    • Normal ca trebuie sa faci research. Normal ca trebuie sa fii pregatit pt “dezamagiri”, daca esti obisnuit cu Croatia, Portugalia si Grecia.

      Oi fi eu mai cu fite, obisnuind fiind cu alte tari. E o lectie invatata, ce sa zic.

      Nu iti inteleg revolta si dezamagirea, sorry.

      As zice ca 95% din oameni, citind textul, exact asta au inteles. Ca ma revolt. Ca vreau sa pornesc o revolutie, probabil. Poate n-am comunicat bine, dar intentia mea a fost sa descriu impresia ce mi-a lasat-o litoralul romanesc. Nu sa ma plang; degeaba ma plang aici pe blog, ca hotelul sau „statiunea” Neptun nu sunt proprietatea „zoso.ro”.

      00
  57. Zona Olimp Neptun era superba acum 20 25 de ani. Verdeata mult mai multa decat in alte statiuni, hotelul misto. Dupa privatizarea mioritica hotelurile au ajuns la interlopi fara bani si s a ales praful. Nu, autorul nu exagereaza si o spun pentru cei care tot se felicita pe aici pt vacantele pe litoral. Exceptand 2 3 hoteluri noi unde s a investit masiv, Neptun Olimp e intr o stare avansata de degradare. Am vazut asta acum un an cand intorcandu ma din Bulgaria am oprit pt pranz si sa facem o baie in mare la noi. E trist,
    Dar puteti merge cu Alina la Cap Aurora. E a merge de 15 ani si in Grecia merge „decat pentru situri” (sunt foarte multe situri de vizitat pe plajele din insule le grecesti ce i drept..). Asta a ramas publicul statiunilor romanesti Neptun Olimp Cap Aurora. Nostalgici ultra nationalisti, comozi care stiu ei ca in alte tari e naspa, desi nu au fost vreodata sau racerii locali care vor sa-i dea bice cu rabla aici unde ii cunoaste lumea. Totusi, nu pot sa nu remarc ca unele lucruri merg spre bine pe partea de hoteluri family in Navodari si chiar Jupiter sau Venus. Statiunile sunt tot varza, dar macar unele hoteluri ofera conditii si plaje foarte OK pentru cei care merg cu copiii pe litoral. P. S. Am vazut ieri ca niste suedeji locali au taiat porcul in statiunea etalon Mamuia. Frumos asa, e de vis litoralul romanesc dar nu stim noi sa apreciem bogatia da etno culturala.

    00
  58. Ai spus foarte bine, oamenii sunt problema nu litoralul. Atat timp cat turistul roman este un taranete needucat , cocalar ,manelist, parvenit..etc, nici serviciile nu pot fi de calitate, este o consecinta logica..
    Litoral romanesc este o cloaca sinistra care merita un faliment zgomotos.

    00
  59. Recviem !!!??? Banking !!!???
    Autorul are pretenții de la alții, dar nu cunoaște limba română ( și mai și scrie pe blog ).
    CONCLUZIE.
    Omul a ajuns unde merita.
    Autor = răducioiu

    00
  60. Cat hate in comentarii…eu stiam ca numarul de stele ofera indicatii despre starea si calitatea hotelului,nu neaparat nota pe booking;chiar,in caz de dubii,se face verificare incrucisata cu trip advisor?
    Voi cand va relaxati in vacanta,se fapt stati pe telefon sa verificati cum este notat restaurantul pe care langa treceti,gen mergeti pe strada si vetificati notele restaurantelor?
    Oare cum puteti trai fara review la produse pe amazon sau emag?
    In afara de Bulgaria,Grecia sau Croatia mai exista viata?
    Personal nu am mai fost pe litoralul romanesc din 2010….mi-ar placea sa am timp sa mai revad anumite locuri,dar sa fim sinceri,nici la turism nu ne pricepem,nu avem o bucatarie specifica foarte evoluata,iar nivelul pregatirii personalului este jalnic,identic cu cel al patronilor si clientilor…asa ca nu ma voi complica deocamdata.

    00
  61. Pentru toti aia care mi-au zis ca sunt un prost, cum dom’le sa nu ma uit la reviewuri, sa vad cum e treaba de fapt:

    Ce vedeti voi acum sunt reviewuri de zilele astea, primite de la cei ca si mine, care au luat teapa. Nu de alta, da’ daca sunteti curiosi ce reviewuri erau in momentul in care am facut eu rezervarea, poftim reviewuri ordonate dupa „newest first” din ziua in care mi-am facut eu rezervarea:

    https://imgur.com/a/dgPtTkl

    Va rog, povestiti-mi incontinuare cat de prost sunt ca nu citesc reviewuri.

    00
    • Te cam superi degeaba.
      Revin, avea nota 7 si cand dai pe review arata asa
      https://imgur.com/6Z6LwJp

      Ce mai conteaza ce revirew-uri avea sau cate.

      00
    • Erau scrise destul de clar in acele review-uri, problemele pe care le-ai văzut la fata locului.

      E vorba de acele review-uri care au si comentarii, nu de cele doar cu nota si atât. In general turiștii când au o problema scriu si care este aceea. Eu nu ma uit niciodată la notele fără nimic scris.

      Cele doar cu nota pot fi date de oricine a avut o rezervare la hotel si se practica destul de mult rezervarea falsa ca sa poți da note mari.

      Si pe booking exista tendința de a se da note mari, ca au 10 pași / stele pt. total sejur, dar doar 4 pasi pt. personal, locatie, facilitati, curatenie etc.

      00
    • Nu ma supar; in plus, repet o chestie, review-urile aratau altfel in ziua in care am facut eu rezervarea. Sunt mai sus niste linkuri.

      00
  62. @dny
    Am mai fost la hotel de 7 și era decent.

    00
  63. Erau scrise destul de clar in acele review-uri, problemele pe care le-ai văzut la fata locului.

    E vorba de acele review-uri care au si comentarii, nu de cele doar cu nota si atât. In general turiștii când au o problema scriu si care este aceea. Eu nu ma uit niciodată la notele fără nimic scris.

    Cele doar cu nota pot fi date de oricine a avut o rezervare la hotel si se practica destul de mult rezervarea falsa ca sa poți da note mari.

    Si pe booking exista tendința de a se da note mari, ca au 10 pași / stele pt. total sejur, dar doar 4 pasi pt. personal, locatie, facilitati, curatenie etc.

    00
  64. Lucrez in turism si multi clientilor gandesc in acest fel.
    Ce mi-a sarit in ochi :
    2 hoteluri de 256 de camere fiecare si o parcare de 100 de locuri pentru ambele hoteluri.
    Adica 50 de locuri de parcare de hotel. Ceea ce mi se pare decent.
    Imi place mentalitatea aceasta .. daca merg la hotel masina trebuie sa stea in parcarea hotelului, parcarea sa fie gratis si sa fie si umbra … iar noi stam 7 in camera cate 2 in pat. Eventual venim cu 3 masini si luam o singura camera.
    Iar daca nu e parcare libera la hotel sa vezi atunci .. reclamatie la OPC ! :D

    01
    • @Marius
      Esti dragut sa-mi spui pe ce te bazezi cand spui ca 50 de locuri de parcare sunt suficiente la un hotel cu 256 de camere? Ca ai locuri de parcare pentru 20% din numarul de camere in conditiile in care hotelul tau nu e intr-un oras macar mediu, sa zici ca 80% din oaspeti iti vin cu tren/avion, deci marea majoritate a oaspetilor vor veni CU MASINA. Altfel, eu m-as fi bucurat sa fie taxa extra pentru parcare, sa nu fiu nevoit sa ma invart ca bezmeticul cautand un loc de parcare intr-o zona in care NU SUNT locuri de parcare – serios, lumea parca pe camp, pe unde apuca pe strada. Si nu stiu unde ai vazut tu hotel care accepta 7 in camera de 2.

      Pentru ca unul din criteriile de selectie pentru mine a fost taman faptul ca trebuie sa aiba parcare, ca stiam ca merg cu masina. Nu poti sa te lauzi ca ai private parking cand tu ai de fapt un teren viran pe care oricine parcheaza care cum vrea. Asa ca, daca tot te lauzi ca lucrezi in domeniu, tine minte chestia asta: sunt oameni care stiind ca vin cu masina, aleg locuri care se lauda cu private parking si e cel putin ciudat cand ajungi acolo si doamna de la receptie iti spune, pai parcati domnu’ unde puteti, va descurcati dumneavoastra.

      00
    • @Sabotor e aceeasi problema interminabila cu locurile de parcare de la blocuri.
      tu vrei la fiecare camera un loc de parcare … Macar te-ai gandit cat ar trebui sa platesti la parcare sa existe spatiul disponibil pentru toti doar pentru 1 luna fix cand e full ?
      Dar nu e full numai aici, ci e full peste tot!

      00
    • e aceeasi problema interminabila cu locurile de parcare de la blocuri.

      Deloc. Esti hotel de 3 stele, nu faci reclama la parcare privata daca tu n-ai decat 20% din necesarul de locuri de parcare.

      tu vrei la fiecare camera un loc de parcare …

      Din nou, in conditiile in care faci reclama cu „parcare privata” si esti hotel intr-o localitate de vacanta in care tot ce exista in materie de transport public e o halta de personal, asa ca 90% din oaspeti iti vin cu masina, e de bun simt sa ai locuri de parcare pentru 90% din camere. O alta solutie e sa nu fii un horecar jegos si sa stergi „private parking” din anunt.

      Macar te-ai gandit cat ar trebui sa platesti la parcare sa existe spatiul disponibil pentru toti doar pentru 1 luna fix cand e full ?
      Dar nu e full numai aici, ci e full peste tot!

      Pai, nu e treaba mea cat costa. E treaba hotelului pentru ca hotelul se lauda ca are parcare privata, nu eu. E prea scump sa intretina o parcare suficient de mare? Pai fa parcare cu acces restrictionat si dai locuri de parcare contra unei taxe si informezi oamenii ca trebuie sa plateasca si o taxa de parcare zilnica. Dar atunci nu mai umpli hotelul, ca n-au oamenii cu ce sa ajunga acolo decat cu masina. Drept urmare, se lauda ca au parcare privata, ramane sa vada turistii cand ajung la fata locului ca trebuie sa-si parcheze masinile in boscheti.

      00
    • @Sabotor vezi tu pleci de la premiza ca hotelul si-a facut reclama ca are parcare privata si o aplici general.
      1. Nu a vazut nicaieri o reclama ca un hotel are parcare provata.
      2. Sa mergi la mare si sa alegi hotelul dupa parcare privata mi se pare o idiotenie.
      2.1 exceptie fac orasele unde nu gasesti parcare privata si nici acolo nu iti garateaza nimeni ca ai locul de parcare asigurat.
      3. Discutia parcarilor la hotel e deja cea mai mica problema. Dar asa prin natura noastra de romani o transformam intr-o problema mare.

      00
    • @Marius
      1. https://imgur.com/a/tF2AFtF
      2. Vin cu masina, in PLM, normal ca ma intereseaza daca am unde sa parchez sau nu.
      2.1 Pana acum, peste tot pe unde am fost, daca scria ca au parcare, n-am avut probleme sa parchez
      3. E UNA DIN PROBLEME. Nu pentru ca suntem romani, ci pentru ca venind cu masina, chiar era IMPORTANT locul de parcare. Am ales SI IN FUNCTIE DE PARCARE.

      Daca nu intelegi lucrurile astea, iti spun sincer, ia-o ca un sfat: daca zici ca ai parcare, asigura-te ca chiar ai parcare pentru clienti. Daca ai parcare mica, pune taxa, specifica ca sunt putine locuri, ca se merge pe sistemul primul venit, primul servit si comunica asta clientilor. Pentru ca altfel, daca tu spui ca ai private parking, sa vezi surpriza, clientii se asteapta SA AIBA LOC DE PARCARE.

      10
  65. Și MAJESTIC din Neptun OLIMP este de evitat , pe afară vopsit gardul la interior maimuța. ȚEAPĂ mare , probleme multe , păcat că sunt câte unii care nu postează adevărul despre acesta , cameră mică fără balcon , baie fără aerisire , AC necuratate , poate unele sunt noi , noaptea auzi o ploaie din senin pe tabla de la geam de la AC iar dacă stai cu geamul deschis se face fleasca perdeaua , plasa tantari 0 , directoarea cu mari harfe și figuri să nu cumva să îi spui problemele , VOR DOAR BANI MULȚI ȘI CONDIȚII DE 1.5 STELE . NU MERGEȚI LA MAJESTIC ROMÂNI ESTE JALNIC 3 STELE ESTE APROAPE PE JUMATE , MAI BINE MERGEM LA GAZDĂ.

    00
  66. va spus cineva vreodata ca e toxic pentru voi si pentru cei care traiesc pe langa voi sa va smiorcaiti in continuu?

    nu mai zic de pomana porcului si mici in august… la neptun… aideplm

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Ultimele articole

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube

Top articole

7 zile