Patru români

Fără centură, fără atenție.

  

Logan. Geamul deschis, evantaiul într-o mână. Nu cred că era automat, dar cine știe, poate mergea doar cu a treia. Și sper că avea ACul stricat, că altfel…

Tiguanul ăla era oprit acolo. Nu era nimeni în el, nu avea avarii sau ceva. Omul acolo avea treabă și e incorect să îl amendezi dacă el acolo avea treabă, nu e vina lui că ocupă o bandă de bulevard.

Nu avea nici unul nici un semn în geam că ar avea voie să parcheze acolo, se bazau probabil doar pe marca mașinii.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

57 comentarii

  1. Vai de plm…
    „Vrem o țaaaaarăăăă caaaaaa afarăăăăă”
    4 headshots would solve the problem. 😈

    00
  2. Bai, da’ mare a ajuns ajutorul de handicap in tara asta, de isi permit toti BMW.

    00
    • Nu cred ca își permit cu adevărat, sau nu în sensul pare îl înțelege un om normal. Uită-te în parcarile blocurilor sa vezi mașini mai scumpe ca apartamentul (sau garsoniera) în ca stau proprietarii. Nah, tine de prioritățile fiecăruia :)

      00
    • Da, daca le ar confisca mașinile o luna de zile la toți „handicapații” ăștia parca altfel ar fi treaba.

      00
    • @Tudor
      Un bembeu nu e scump de achiziționat. Crede-ma că îmi permit și eu, un pârlit, sau cumpăr un seria 3. Că fac rate la banca, că mai scot de la ciorap, se rezolvă.
      În schimb nu îmi permit să îl întrețin cum trebuie. Acolo e beleaua mare a celor mai mulți din cumpărători. 2 seturi de anvelope bune 6000 de lei. Ambreiaj nou 4000-8000, distribuție alte câteva mii de lei în funcție de motor, schimburi de ulei și filtre la motor, apoi la cutie, adună și alea câteva mii de lei. Asigurare RCA, care crește în funcție de valoarea mașinii. Nu, trecutul mașinii pe numele lu bătrânu nu e o soluție. Mai pune un CASCO, că te doare inima să nu protejezi o jucărie de 10.000 de euro.
      Mai adaugă eventuale defecte care pot apărea și te rup in cur. Ce-am scris mai sus este minimul de bun simt pentru consumabile, fără reparatii majore sau defecte apărute. Se adună niște foarte mulți bani pentru o mașină, ca să fie întreținută cum trebuie.

      00
    • @Ionut M, daca nu as avea unu mai ca te-as crede, si am schimbat abreiaj+volant iar anvelope in afara de continental in cei 10 ani de cand il am nu a incaltat, cred ca ar trebui sa mai umbli la cifrele alea, sunt aberante ;)

      00
    • @keepcalm: adevarul e ca poti sa tii bemveul si pe roti de 16″. Dar vrei sa faci asta? :(

      00
    • NOU
      #13

      @unsirb, in Romania, da. Eu merg cu 17 ( bine, si din cauza faptului ca cei de la RAR nu au vrut sa treaca toate dimensiunile de pe stalp :)) ).

      Dar serios vorbind, desi arata indiscutabil mai bine cu roti mai mari, am luat niste gropi in care sigur spargeam janta daca nu era pe 17. Pentru mine masina trebuie sa ramana totusi practica si confortabila.

      00
    • @unsirb, exact aia am facut, doar ca am mai achizitionat suplimentar un set de jante, a venit doar cu un set, si am pus pe ele doar dimensiunile recomandate de producator, adica cele din talon. Pe 16 a venit acu 10 ani pe 16 sunt si acuma, si are peste 300k km masina.

      00
    • @ Maferescdeciuma, nu mi se pare inconfortabil cu jante de 16.

      00
    • @keepcalm
      Nu contest ceea ce spui. Eu vad la alții mai avuți decât mine, care posedă și conduc niște mașini premium. Au niște costuri. Nu e o problemă pentru ei, că își permit destui să le țină cum trebuie, dar toate vin cu un preț. Repet: fiecare își face ce vrea cu banii lui. In schimb aud pe colo, pe colo, niște sume deloc mici pe care nu le inventez eu.
      De aia am dat în niște marje. Și se adună. Cine are, să fie bafta lui. Mulți nu au, dar nici nu ar admite asta sau s-ar orienta spre ceva mai puțin pretențios.

      00
    • NOU
      #17

      @keepcalm, nici nu am zis asta. Ideea era ca mai sus de 17 nu prea mai e confortabila. Evident ca mai jos de 17 este si mai confortabila.

      00
    • @Ionut M, poate fi folclor, poate fi trufie sa vada apropiati lui cati bani are si cat e disponibil sa cheltuie, un lucru e cert, masina mananca cat ii dai :))
      O a doua masina pe care o conduc unde dau cu sapa mananca mult mai multi bani ca bmw-ul de acasa si nu e premium, are intradevar jante pe 18, unde pot alege sa pun anvelope la 400 bucata sau la 800, nu conteaza cat de scumpe le pun pentru ca dupa maxim un an jumate, 2 tot trebuiesc, schimbate, nu risc sa circul mai mult cu ele, asa ca de obicei aleg sa pun din alea cu 400 noi(dot din anul in curs) si le schimb in fiecare an, temperatura la care ruleaza e foarte mare.

      00
    • La BMW (Big Money Waster) nu achizitia e problema, ci intretinerea. „Distractia” te costa cam 2000 EUR/an, si aici nu intra mare lucru – CASCO, RCA, reviziile obisnuite. Ei, chestia e ca mai schimbi o distributie (1500 EUR), niste capete de bara (700 EUR), iti iei anvelope (800 EUR) sau cu jante (2000 EUR anvelope + jante), si uite asa in cativa ani iti mai ‘iei’ inca unu’. Si asta la ceva decent, ca daca te pune dracu’ sa iei o matahala gen X5 sau X6, devine si mai interesant.

      00
    • @keepcalm, anvelope schimbate in fiecare an? Dar cati km mergi cu masina respectiva?

      00
    • @keepcalm – preturile la Tiguan sunt foarte aproape de ce spune Ionut:
      – 8x~850 lei cauciucuri de iarna continental 17″ si vara pirelli sport zero
      – 10000 lei schimbat ambreiaj la 150k km (disc, volanta, ulei) – la service de cartier, la reprezentata mai pui 4-5000
      – uleiul la cutie parca a fost undeva pe la 2500
      – o revizie – ulei, filtre undeva pe la 1000
      La Touareg preturile sunt ceva mai sus (intra ~7l ulei in motor fata de ~4l la Tiguan de exemplu)
      Un BMW seria 3 ma astept sa se invarta tot pe aici. Un seria 5 e ceva mai scump.

      00
    • @Andrei G, nu multi, in jur de 30k, insa nu km parcursi sunt problema, ci caldura la care ruleaza, daca la umbra sund 45-50 de grade ghici cat e pe asfalt, efectiv le imbatraneste si crapa, de aia prefer sa iau mai ieftine dar noi cu dot din acel an gen Nexen, mi se par bune raport pret calitate, uneori le iau si sub 400 bucata, depinde cum negociezi, la fel mi-au crapa si Michelin la 850 bucata, dupa un an jumate le-am dat jos, toate erau crapte pe interior(daca nu faceam directia nu le vedeam).

      @babu, detin un seria 3 de 10 ani in tara, stiu cum sunt preturile la orice tine de masina aia, nu ma pot pronunta la ce spui tu despre cele din grupul vag.

      00
    • @babu, preturile puse de tine sunt aproape duble fata de valoarea reala.
      Daca nu cumva vorbesti prostii ca sa ai ce comenta la articolul asta, iti recomand sa cauti un alt service.

      1. Anvelope
      – in functie de magazin si de indicii de viteza anvelopele pentru masina ta costa in jur de 500-550 lei / bucata (in niciun caz nu sunt 850 de lei).

      2. Schimbul ambreiajului
      – kit ambreiaj – pana in 2800 de lei (OE VW) sau pana in 1800 de lei (compatibil);
      – volanta – pana in 1800 de lei;
      – ulei – maxim 200 de lei;
      – manopera – intre 500 si 1000 de lei;
      Eu am platit 500 de lei pentru schimb kit ambreiaj la un Passat (fara volanta), deci la tine ar putea fi dublu.

      Lucrarea ar fi trebuit sa coste maxim 5 – 6000 de lei (piese + manopera), in niciun caz nu 10.000 de lei.

      3. Ulei cutie de viteze
      – din cate stiu la modelele astea de Tiguan ai cutie DSG 7 la care intra 2-3 litri de ulei (sper sa nu ma insel);
      – ulei-ul OE VW este in jur de 200-250 de lei/litru;
      – daca mai adaugi si manopera ajungi undeva intre 1000-1500 de lei (fata de 2500 cat ai spus tu).

      4. La filtre si ulei motor esti pe acolo
      – 600-700 de lei piesele + manopera

      @keepcalm, nu stiu ce sa spun.
      Toate masinile din Romania/Sudul Europei merg vara cam la aceleasi temperaturi si nu am vazut niciun producator sa recomande schimbarea acestora dupa 1-2 ani.
      Dar important este sa te simti tu in siguranta cand mergi cu masina.

      00
    • @Andrei G, nu vorbesc de Romania sau Europa, vorbesc de una din cele mai calde zone de pe glob, KSA. Daca la umbra sunt 45-50 sau mai sus vara, la soare aunt undeva la 60 de grade la asfalt sigur sunt un minim de 70 de grade. Si este pentru ca se topeste asfaltul.

      00
  3. Prima poza e direct reclama la ROM: „Ce moare dusmanii mei\ Ca am faima la femei…”

    00
  4. Pentru tine fazele astea pot parea ceva socant, dar in Bucuresti dau de 12 din astia doar cat duc copiii la scoala. Si nu o zic ca o lauda, deja e macel.

    Mai demult unul a depasit coloana de 300 m pe sine, la semafor Garcea i-a facut semn sa treaca mai repede. Cand au vazut, inca 20 s-au napustit sa taie coloana pe sine.

    Oamenii intotdeauna vor cauta sa fenteze legea, indiferent de tara. Diferenta e ca in alte parti ii curenteaza cu amenzi.

    00
    • Du-i pe jos/cu transport in comun sau schimba scoala langa casa.

      00
    • @Basil, buna recomandarea. Problemele in trafic sunt generate de aglomeratia excesiva de pe sosele. Si unul dintre motivele principale pentru aglomeratie (mai ales dimineata) il reprezinta parintii care isi duc copii la scoala cu masina.

      00
    • Andrei G > esti pe langa, ca in 90 % din comentariile de aici.

      Asta e problema, ca imi duc eu copiii la scoala?
      Daca nu mai eram eu in coloana ala nu mai sarea pe linia de tramvai?
      Deci eu nu am voie sa imi duc copiii la scoala dar ceafa lata are voie singur intr-o masina sa incalce 10 legi pe intersectie?

      Problemele in trafic sunt cauzate de lipsa politiei si a unui sistem care functioneaza.
      Am stat in 2 tari din UE niste vreme. Era aglomeratie si acolo, sa vezi autostrada in Paris bara la bara seara.

      Dar ce crezi, era vreunul mai smecher sa se bage la inaintare?

      Toti mergeau frumos, organizat.

      Esti ca majoritatea alora de noaptea mintii care comenteaza si prin alte parti, si tipa ca sunt de vina ceilalti pentru cretinii care abuzeaza.

      00
  5. La ultimul upgrade auto luam în calcul să iau un BMW strict pentru permisul universal de parcare oriunde :)

    Ieri la un mall băgasem 2-3 ture până să găsesc loc de parcare, vin frumos pe jos spre intrare, fix în buză la intrare, complet ilegal, 730d în toată splendoarea lui bloca aproape intrarea.

    Sărăcia ei de treabă și se miră ăștia cum se formează stereotipurile…

    00
    • NOU
      #31

      Poză și MMS/e-mail la Poliție cu umbecilul. Nu știu dacă-n România, Poliția poate trimite amenda prin poștă.
      În Austria așa se procedează.

      00
    • @John
      AHAHHAHAHHAHAHAHHAHAHAHHAHAHAHHAHAHAHHAHAAHHAHAHAHAHAHA

      In Romania sa vina nea Capsuna sa dea amenda pe baza unei poze facuta de un cetatean?????
      Mai trebuie sa treaca vreo doua trei generatii

      00
    • @Cristi, pai nu are cum pentru ca “bolidul” acela e al prietenului prietenului meu, a se intelege ca poti adauga oricati prieteni doresti.

      00
    • @John Temple, parcarea mall-ului este spatiu privat. Nici nu cred ca are dreptul sa dea amenzi Politia.

      00
    • NOU
      #35

      @Andrei G: am văzut cu ochii mei cum șoferul unui X6 parcat în fața intrării unui Billaplus (Austria) a plătit polițistului €200 amendă.
      Aici (Austria) dacă-i spui polițistului că n-ai cash, te duce până la cel mai apropiat ATM.
      Nu a fost cazul la Billaplus, deoarece este un ATM în interior.

      00
    • @John Temple, nu te contrazic, poate ca in Austria sunt ale legi si Politia are dreptul de a amenda si soferii care au oprit masina intr-o parcare privata.
      Dar in Romania nu se poate face asta, Politia Rutiera nu are jurisdictie asupra spatiilor private. Vezi si situatia din articolul de mai jos, in care politistii nu au putut impune firmei SSG sa deblocheze roata unei masini blocate in parcarea de la LIDL:
      https://adevarul.ro/news/eveniment/paznicii-unui-centru-comercial-blocat-roata-masina-unui-batran-handicap-locomotor-1_5c6ff284445219c57e77530c/index.html

      00
  6. Avem aici un dealer Jaguar cu probleme de BMW-ist https://imgur.com/gallery/wT6BIff

    00
  7. in brasov cand treci spre republicii ai stanga dreapta cate 3 locuri de parcare pt. persoane cu handicap si inevitabil cand astepti sa se faca verde (dupa ce apesi butonul) mai vezi si pe cate cineva parcand, si de cateva ori erau niste super masini, un q7 la un moment dat si din el chiar a coborat cineva cu scaun, de fapt si l-a scos din spate

    ps. stiu ca 90% din timp sunt bizoni

    00
  8. Prima generatie cu volan. Pana acum au balit sa aiba volan si nu au putut din motive de ceausescu si din motive de saracie a la iliescu. Acum au si fac ce vedeau la jmecherii de acum 20-30 de ani care isi permiteau ceva mai mult, daca nu ei, isi incurajeaza plozii sa faca asa. Obiectivul suprem al romanului: sa vada vecinul ce masina mi-am luat (a se citi cazan 2004)

    00
  9. Ala in poza unu sunt eu, tocmai comentam pe zoso ro

    ;)

    00
  10. Boss, tine de oameni. Nesimtirea si mitocania au ajuns sa fie extrem de apreciate. Bun simt nu mai exista, politete nici atat. Rar gasesti cate unul care sa gandeasca inainte daca-i bine ce face, daca e corect ce face. Mai ales cand scapa nepedepsit. Si cine sa-i pedepseasca daca rahatii ordinari din aparatul de stat sunt ocupati sa fure cu ambele maini, manati de aceeasi nesimtire?

    00
    • NOU
      #42

      asa e. nu prea are nimeni interesul sa inaspreasca/aplice legea. de multe ori cei care o incalca, sunt cei care care au puterea sa schimbe ceva.

      de ce nu se pun radare fixe pe autostrada? fiindca ele nu fac diferenta dintre un senator si un om obisnuit. legea in Romania nu e egala pentru toti, nici cand vine vorba de beneficii, nici cand vine vorba de pedepse.

      Legea e o bariera:
      -peste ea sar caii
      -pe sub ea trec cainii
      -in ea se opresc boii

      00
    • Infractorul putamoale își vede de pensia de după 45 de ani. Pai aia din ,,aparatul de stat” ce sunt ?! Germani teleportati ? Sunt rudele meltenilor….

      00
  11. in poza 2 o pasagera are evantaiul in mana, nu soferul.

    00
  12. Off-topic

    Ieri pe la piata Ramnicu Sarat nu functionau semafoarele. Era o bulibaseala de masini de nedescris. Politia rutiera lipsea cu desavarsire. Azi trec pe acolo. Semafoarele functioneza. Militica pe motocicleta sta mandru si supravegheaza cu atentie de pe trotuar.
    Noapte mintii!

    00
  13. Comentariile sunt mai bune decât articolul… Și nu este o întâmplare, nu este prima oară, nu va fi ultima!
    Nu cu mult timp în urma, văzusem un comentariu al autorului care susținea că are „pe țeavă” O grama’ de articole!!! Era, asa, mai mult… Amenintare…
    Dar nu-i bai! Asta-i trendul! Calitatea conținutului scade peste tot! Sau poate sunt prea mari pretențiile?! Nu cred!
    Încă nu-mi dau seama dacă este mare diferența între cei care scriu pentru a avea cititori (adică să aibă și venituri din vizualizarile astea) și taximetriștii de la Gara de nord… Îi stiti, aia cu servicii proaste, pret mare dar… Cam singurele variante!!
    Și când îi vezi pe baetii astia cum se bat cu caramida în piept cum ca ei sunt „creatori de continut”
    Daaaar… Nu contest ca este și o problemă a cititorilor… Fără ei, creatorii de conținut… Erau la mega sau kaufland… Doriti și punguta?

    PS sunt cititor de foarte puțină vreme si, asa cum am mai spus, nu este singurul sait la care am observat asa ceva… Până acum nu am observat pentru ca nu aveam timp, dar acum, fiind obligat să stau doar în pat o perioadă, nu pot să nu observ!

    00
  14. ala de-a parcat dublandu-i pe aia deja parcati… lasand la o parte nesimtirea, nu-i e frica ca-i loveste unul masina? eu si numai pt asta si as cauta un loc normal sa parchez/opresc

    00
    • Nu-i loveste nimeni masina, mai sunt inca doua benzi libere pe sensul respectiv. Si chiar daca ar fi ramas o singura banda, majoritatea se bazeaza pe faptul ca nici ceilalti participanti la trafic nu vor sa-si strice masinile si il ocolesc.

      00
    • @maxp >> Nu ii e frica, pentru ca nu crede ca i se poate intampla lui. Toti zic asa pana o patesc.

      00
  15. Nu știu părerea ta despre cei care își verifică telefonul.
    Ieri, pe M11, viteza legală 120km/h. O tanti de 30 de ani stătea la volanul cu capul in jos. Avea telefonul undeva la mijlocul volanului și ea se uita la telefon! Mai ridica un ochi la ce se întâmplă în față. Apoi repede la telefon.
    Amenzile pentru folosirea telefonului sunt babane, se lasă cu puncte (deci asigurarea la anu’ va fi frumoasă), dar cum poate poliția să îi prindă pe ăștia?
    Mie mi se pare inconștiență! Da, te plictisești pe autostradă, dar plm, să arunci un ochi la trafic când mergi cu 110-120?

    00
    • La 120km/h, e destul să îți iei ochii de la drum pentru 3 secunde și deja ai parcurs un teren de fotbal. N-am ceva anume de zis, sunt bun la folosit convertoare de unități pe Google. Atât.

      00
    • asta cu amenzile pentru [insert orice in afara de alcool, viteza si treceri de pietoni] e valabil a doua zi dupa ce s-a dat legea, cu televiziuni chemate, actiuni la nivel national, etc. Dupa care gata, se pune prosopul pe tambal si nimeni nu mai ia amenda pentru contraventia respectiva. A fost pe rand pentru fumat la volan, vorbit la telefon la volan, orice dispozitiv cu ecran la volan, scaune pentru bebelusi, etc. PR bullshit.

      00
  16. Mai bine decât ăștia patru!

    Vier Kanaken sitzen in ‘nem Benz, einer fährt
    Der Beifahrer regt sich auf wegen dem Scheiß Verkehr
    Der Dritte hinten links hackt den Stein zu Lines
    Der Vierte hinten rechts rollt gleich den Schein

    00
  17. Ala din prima poza nu e pretinu’ tau Florin Grozea?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube