HORECA mai plânge un pic…

Orice aș spune ar fi perceput ca „da, că pe tine nu te-a afectat, normal că zici de ei că sunt idioți”. Acum, că am dat asta la o parte, da, sunt idioți, pentru că atitudinea lor este „nu-mi pasă de morți, eu vrea să am afacerea mea”.

Ăsta e spiritul antreprenorului. Dă-le dracu de măsuri de siguranță, eu vreau să am clubul meu. Dă-i dracu de morți de la Colectiv, eu pun un afiș cu „acest spațiu nu are autorizație ISU”. Și tot așa.

Bun. Și pentru că sunt și eu idiot, propun așa: TOATE CAMPANIILE SĂ VINĂ LA MINE. Că și eu trebuie să mănânc, și eu vreau CLS și Bentley. Pe restul dă-i dracului, dă-le dracului de obiective și rezultate, nu mă interesează, eu vreau să mănânc eu. OK, s-a întâmplat ca de data asta să cadă măgăreața pe ei, întrebarea mea e: în 2017, când muream de foame, că se răriseră campaniile pe bloguri, cum ar fi fost să ies să zic „păi stați, bă, că nu e corect să se ducă bugetele la instagramerițe, cine a decis asta, că eu nu vreau”? M-ar fi scuipat lumea? Le-a păsat lor atunci de mine? Se gândeau că mor de foame sau au zis “nasol, coae, asta e viața”?

Cu tot respectul pe care îl am pentru Tudor, dacă juma’ din horeca moare mâine nu e nici o pagubă (pe termen mediu și lung). Vor veni alții după ei, oamenii își vor găsi de muncă în altă parte, nu se sinucid mâine 100.000 ospătari. Autoliv Brașov caută 5.000 oameni, PREH și alții la fel. Hai să nu ținem cu dinții de viniluri sau de VHSuri că ne sunt simpatice.

 

iabilet-plans

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

161 comentarii

  1. sa vanda bilete la Holograf. eu as cumpara. not.

    00
  2. Daca e sa ajuti horeca de ce sa nu ajuti si alte sectoare ? Are cineva impresia ca e cineva care nu e afectat de pandemie ?

    00
    • Astia cu IT-ul nu prea sunt afectati….

      00
    • asa e, ca it-ul creste in copaci, nu livreaza servicii pentru diverse industrii, chiar si horeca. It-ul, eterna si fascinanta industrie a elitelor…

      00
    • Exista o obsesie peste tot cu IT-ul. Orice spui legat de masurile de distantare sociala apare cate un destept cu replica „pai da, voua celor din IT nu va pasa”, asta fara sa stie daca tu lucrezi in domeniul asta sau nu.
      @Bruta, ce crezi tu ca se intampla in IT-ul asta? Sunt unii care stau asa la birou si freaca menta toata ziua, iar la finalul lunii primesc mii de euro?

      00
    • „Astia din IT, ce mare lucru fac? Aia nu-i munca adevarata, apasa toata ziua pe niste butoane, mare scofala…”

      Gheorge, zilier in constructii.

      00
    • „Joaca toata ziua pe calculator si primesc mii de euroi, huoooo, jos cu it, huooo”

      00
    • @sabotor – nu le-a spus nimeni ca e importanta ordinea in care apesi acele butoane.

      00
    • Eu lucrez în IT pentru industria automotive, care e în groapă. Drept consecință, nici la noi nu e chiar roz. Nu e nici negru, ca în horeca, dar mna…

      00
    • @Sabotor, @Cristi, e valabil și pt alte meserii „de birou”. Mi s-a spus, sau am auzit spunându-se despre ceea ce fac „ce mare lucru faci, stai în cur pe scaun și bați la calculator?!”

      Dacă e așa ușor, de ce nu faci oricine, inclusiv comentacii treaba asta, să stea în cur pe scaun și să bată la calculator?!

      00
    • AB, pai ei bat, dar nu rezulta decat comentarii tampite.

      00
    • Sunt unii care stau asa la birou si freaca menta toata ziua, iar la finalul lunii primesc mii de euro?

      pai nu? eu asa am făcut pana acum, și uite ce bine o duc, am ajuns sa scriu pe zoso.ro

  3. Cineva a inceput cu alcoolul de dimineata si a dat peste aplicatia de trimis newslettere.

    00
  4. Ma, mai da-i in pula mea pe toti astia. Da’ pe toti. Toti se caca pe ei ca vai, hur-dur, are statul/guvernul ceva cu ei, d-aia sunt inchisi. Statul are ceva cu elevii, d-aia inchide scolile. Statul are ceva cu restaurantele, d-aia le inchide. Statul are ceva cu cultura, d-aia nu-i lasa sa faca concerte. Iar statul e prietenul mallurilor si a transportului in comun, d-aia astea functioneaza in continuare. Sunt muisti pentru ca incearca o manipulare – se fac ca nu inteleg ca trebuie sa-ti cumperi de undeva mancare, trebuie sa fie asigurat un transport in comun pentru ca aia care presteaza ceva job esential sa poata sa mearga la jobul lor. Se fac ca nu inteleg ca e vorba de minimizarea riscurilor. Se fac ca nu inteleg ca la cultura te duci si stai om langa om cateva ore bune, pe cand la mall ti-ai cumparat mancarea pe o saptamana si-n 30 de minute ai iesit.

    Nu, are statul ceva cu ei, precis aia e problema, nicidecum un virus contagios care-si face de cap.

    00
    • Avem nevoie de un lockdown, maxim 4, 6, maxim 8 saptamani. Dupa cum zice si Tudor.


      Caritatea – să îți pese cu adevărat de aproapele tău. Boala nu s-ar fi răspândit dacă noi am fi ascultat de îndemnul de a sta în case. Lumea a fost și este pe străzi, prin baruri, restaurante, mall-uri. Dacă am fi ascultat virusul ar fi dispărut în maximum 22 de zile de la ultimul contact inter-uman (aceasta se pare că este perioada maximă în care virusul poate sălășlui într-o persoană după vindecarea simptomelor). Hai să zicem două luni de disciplină mondială! Atât!

      00
    • @rv, man, s-a mai discutat pe aici, e imposibil, și nu doar că, vezi tu, ar fi oamenii niște animale. Dar ce mănânci 6 săptămâni, cine adună gunoiul, cine are grijă de chestiile esențiale care dau curent, gaz, apă? Cum faci ca nimeni să nu aibă nevoie de medici 6 săptămâni? Îmi pare rău, dar e o dumă cosmică treaba asta.

      00
    • @rv
      Absolut corect. Dar – vezi tu – oamenii sunt cretini cu spume. N-au putut sta in casa, au nevoie de „cultura”, ca e nasol sa trebuiasca sa stai in casa cu familia ta iubitoare 4 saptamani. Asa ca s-au pisat pe ele reguli, transformand un lockdown de 2 luni intr-un an de restrictii. Si apoi tot cretinii astia se plang si se dau cu curu’ de pamant ca s-au saturat de restrictii si au nevoie de birturi deschise.

      Exista un test conceput de un psiholog pentru copii – the marshmallow test. Simplut, testeza daca un copil intelege ce e aia „delayed gratification”. Se pare ca societatea are varsta mentala a unui copil de 1-2 ani.

      00
    • NOU
      #20

      Într-un mall există 1 mare magazin de mâncare și alte 70-80 de magazine neesențiale. Marea majoritate a oamenilor nu se duc la mâncare, ci cască gura la alea 70 vreo 2-3 ore. De multe ori nici nu cumpără nimic. Alea ar trebui închise ca să fie cum zici tu.

      00
    • Sabotor, ok, de acord, dar totusi nu inteleg de ce casele de pariuri nu reprezinta un risc. Unele decizii sfideaza logica, de aceea nu mai au oamenii incredere in guvern.

      00
    • Sabotor, da-i inainte cu statul atunci, vad ca esti de neclintit.

      Adyzah, scuze, am luat citatul din 2020, anul asta nu mai stam in casa, disciplina nu mai e ce-a fost, regulile pot fi incalcate. Tot de la Tudor.


      Și totuși nu pot să mă enervez pe ăia care sar în față la vaccinare așa cum mă enervez pe câte un mârlan ce forțează intrarea în bandă. Pentru că orice vaccinat înseamnă un cetățean ce nu va lua virusul. Foarte probabil un pat liber într-un spital în care se va putea trata alt cetățean, poate de o altă boală decât COVID-19, una dintre numeroasele boli de care suferă cetățenii acestui popor. Orice vaccinat înseamnă o scădere a presiunii uriașe ce stă pe tot aparatul medical, aparat din care fac parte atâția oameni dragi mie și care în ultimele luni au muncit zi noapte să salveze vieți.

      Da, este cam de cacao să vezi că din lista de cetățeni „prioritari” fac parte „caste” care sunt departe de a fi prioritare. Îți dă o anumită perspectivă ție, cetățean angajat la privat sau antreprenor care plătește salariile acestor „prioritari”. Dar hey, de 30 de ani Statul își bate joc de cetățeni deci de ce n-ar face-o și acuma? Justificând „săritul în față” prin diverse reglementări privind prioritizarea. Dar nu mă supăr, precum bravul soldat Julică ci doar constat o realitate tristă.

      00
    • Cultura/nectura, da’ voi ii mai tineti minte pe cretinii aia din Mizil care au pus gratarul in mijlocul ulitei principale si apoi s-au plans ca sunt amendati? Asta in perioada „primului val” …

      Din cauza unor dobitoci ca astia s-a „inventat” lockdown-ul.

      Daca horeca ar avea o initiativa cat de cat sa ajute la trecerea peste cacatul asta, as intelege. Exemple de chestii pe care le pot face: livram gratuit daca ne arati adeverinta de vaccinat. Sau ca ai donat plasma. La urma urmei, e in interesul lor sa se termine chinezismul asta!

      Chestii simple, nu reinventat roata. Dar nu, ei stau cu deshtu’cur, platesc impozite mici si apoi vor sa fie considerati importanti.

      SICTIR!

      00
    • @Sabotor, si eu raman socat cand vad o gramada de destepti care urla ca de ce nu s-a limitat transportul in comun. Bine, pana acum toti s-au retras din discutie cand i-am intrebat cu ce ar trebui sa se deplaseze populatia, in conditiile in care nu toata lumea are masina persoanal. Sau nu toata lumea are conditia fizica necesara pentru a se deplasa pe bicicleta sau pe jos cativa km.

      00
    • NOU
      #25

      Da ba, a venit Sabotor sa explice cum ca statul face lucruri bune pentru cetateni si ca restul de oameni din Horeca sa ramana fara job-uri ca asa crede carnatul asta ca e ok. Cand plm a facut statul ceva bun pentru populatie? E mai usor sa inchizi totul in loc sa pui politia la treaba ca sa verifice. Ei stiu sa amendeze de pe facebook si instagram dar sa inchida o locatie pentru ca nu respecta nimic e mai greu, sa sufere toti care incearca sa supravietuiasca pentru ca asa a zis Sabotor. Mai exista si alt tip de oameni care vor sa respecte regulile si nu au mesele apropiate si cate 10 persoane. Dar na, trebuie sa sufere toti pentru ca niste dobitoci isi permit amenzile si nu li se inchid locatiile sau nu fac puscarie, de ce sa pui la munca politia si alte institutii cand poti sa usurezi munca tuturor prin inchidere, asta e rezolvarea. Inchidem tot dar lasam pacanele si scolile. Parculetele erau pline saptamana trecuta de oameni fara masca, politia unde era? Ca sa combati un virus trebuie sa aplici alte reguli nu doar amenzi la smecheri si sa-i lasi sa functioneze pentru ca-si permit. Amenzile sa fie usturatoare + dosare penale patronilor si poate ceva puscarie. Ei inchid pentru ca isi permit sa umble noaptea si ziua sau fara masca, il opreste pe Gigel si arata o legitimatie sau da un telefon si rezolva tot, am dat pana acuma vreo 2000 lei pe masti, dezinfectant, alcool izopropilic si alte tampenii, umblu dupa mine cu 3 sticlute mereu pentru ca-mi fac si acasa. Trec oameni pe strada cu masca sub nas sau fara masca si politia se uita la ei, ce mai misca la metrou ca-n rest ii vezi pe gabori dormind prin parcari si asteapta sa treaca ziua. Nu trebuie sa sufere toti pentru o gloata de idioti carora nu le pasa de bani si de restrictii, ia sa incerce sa bage si la puscarie pe astia vinovati sau sa le inchida activitatea pe 3-6 luni ca sa-i sperie si pe ceilalti. Mai iese si puscarie ala de Nicusor pe la tv cu abonamentul lui de 90 minute dar tramvaiul 41 se rupe pe podul Grant si stai dupa 139 sau 137 cate 30-35 minute in statie, dar na, asa rezolvam noi problemele. Ultima oara cand am mers cu 139 pana pe margeanului am facut 1h si 40 minute, 1h si 20 minute le-am pierdut pe la Nabucului si 13 septembrie ca era foarte liber traficul. Rezolva statul roman tot, nu intra in atributiile politiei sa se ocupe de nesimtiti.

      00
    • @Cris
      S-a explicat mai jos care e soparla cu casele de pariuri: sunt si ele inchise cand se trece de 3 la mie.

      @rv
      Nu prea inteleg ce vrei sa spui… eu ti-am dat dreptate – cu un lockdown serios (si asigurat ca se respecta, cu politie si armata pe strazi) in care sa iesi doar pentru strictul necesar – mancare/lucru/doctor – in 3 saptamani pandemia e rezolvata. Dar nu poti sa faci ca si in China – cu sudat usi – ca prin partile noastre libertatile reprezinta ceva; in plus daca acum – cand maximul de restricii a fost bai, nu mai mergeti sa beti in birt daca sunt mai mult de 3 cazuri la mie – se caca pe ei mii de idioti si protesteaza, gandeste-te ce scandal ar fi la un lockdown inasprit.

      De fapt, problema e fix aia care am pomenit-o – oamenii sunt niste animale retardate care cred fara sovaiala cand o gospodina din Baicoi abereaza ca vaccinul e rau si pandemia e inventata de oculta mondiala, dar nu cred deloc in ce zic medicii si oamenii de stiinta. Aia e de fapt problema, nu lockdownul, nu masurile, nu nimic. Orice masuri iei, se vor gasi destui care sa urle si sa spumege cu pumnii ridicati ca sunt persecutati de guvern.

      00
    • sunteti creduli daca aveti impresia ca un lockdown de 2,3 luni rezolva pandemia mai ales ca nu te poti izola ca tara 100% chiar daca esti china, exporturille si importurile tot trebuie sa mearga
      si sa zicem ca suntem intr-o utopie in care niciun cetatean nu e bolnav e de ajuns un singur om bolnav sa intre in tara si sa dea cuiva boala fara sa stie si o iei de la zero…doh, asa a pornit pandemia
      asa ca singurul lucru pe care il poate face un lockdown e sa incetineasca o crestere si nimic mai mult.
      singura solutie sunt restrictii punctuale dar si respectate

      00
    • Sabotor, aia cu lockdown era o capcana pentru micul fascist care viseaza armata si politie pe strazi , nu mai am nimic de adaugat.

      00
    • @rv
      Pentru a-ti arata cat de putin esti in stare sa intelegi dintr-un text, ia explica tu frumos cine e micul fascist ala care viseaza armata si politie pe strazi.

      De fapt, nu, nu trebuie sa explici, ca e evident ca la mine faci referire. Drept urmare, inainte sa te trimit la supt, ia reciteste partea asta:

      eu ti-am dat dreptate – cu un lockdown serios (si asigurat ca se respecta, cu politie si armata pe strazi) in care sa iesi doar pentru strictul necesar – mancare/lucru/doctor – in 3 saptamani pandemia e rezolvata. Dar nu poti sa faci ca si in China – cu sudat usi – ca prin partile noastre libertatile reprezinta ceva.

      Partea importanta e cu bold, sa-ti fie mai usor.

      Acum, mars la supt.

      00
    • Ce minunate autoritati avem care la inceputul pandemiei incercau sa demitizeze boala ca fiind o raceala banala si ne recomandau sa nu purtam masca, autoritatile astea le lauda sabotor.

      00
    • Prin transportul in comun, mediul no 1 in in raspandirea virusului, am vazut doar pensionari, esentialii au audi si bmw doar nu credeti ca securistii si onorabilii magistrati se dau cu dacia.

      Pensionarii care se pot deplasa doar cu autobuzul li s-ar fi putut deconta pretul taxiului.

      00
    • @Ovidel
      ai baut de la caine?
      1. ia arata cand au recomandat autoritatile la inceputul pandemiei sa nu se poarte masca si ca e o simpla raceala
      si
      2. unde am laudat eu autoritatile? Bine, sunt de parere ca au avut un raspuns decent; nu a fost perfect, se putea si mai bine, dar nici n-a fost foarte rau, suntem intre primii la vaccinat in Europa, n-am avut extrem de multe cazuri si desi au murit cam 40k de oameni (oficial doar 20k), e totusi mai bine decat prin alte tari, dar explica-mi unde am laudat eu autoritatile pana-n momentul asta?

      00
    • Declararie oficiala klaus werner iohanis – 11.03.2020 (se gaseste pe presidency.ro):

      „…M-am interesat un pic de starea celor care au fost găsiți pozitiv, deci cei 30 și, care sunt declarați bolnavi și am constatat că starea lor generală este bună. Mai exact, mai mulți dintre ei nu au niciun fel de simptom. Mai mulți dintre ei au simptome foarte ușoare, de tip răceală. Câțiva au simptome de tip gripă. Până și persoanele mai vârstă, care au și alte probleme de sănătate, au o stare generală acceptabilă.

      Asta ca să demitizăm un pic boala, fiindcă am citit câteva articole ieri, unde se vorbea despre un virus ucigaș, într-o manieră foarte apocaliptică…”.

      00
    • @Ovidel
      Pai boss, ti se pare ca virusul asta e vreun virus ucigas? Stii ce articole erau prin presa la inceput – virus ucigas care omoara fara discriminare, nimeni nu scapa – chiar eu, aici pe blog, spuneam anul trecut ca mai incet cu panica, nu e virusul ucigas din presa, trebuie doar sa respectam niste masuri de bun simt. Si unde e in declaratia lui Iohannis recomandarea sa nu se poarte masca? Subliniaza unde a zis el acolo ca e un fleac virusul asta? Tu aia ai inteles pentru ca esti biased si nu-l inghiti pe Johannis sau pentru ca esti analfabet functional – ala care intelege cuvintele, dar nu si sensul lor.

      Special pentru tine, iti explic eu ce a zis Johannis acolo: s-a interesat de cei imbolnaviti de covid, ne-a informat de starea lor, sunt toti ok, sunt ingrijti, iar voi nu va panicati ca nu vine apocalipsa.

      Nu a zis niciunde ca-i un fleac (cum a facut cretinul din Washington), n-a zis nu purtati masca ca n-are rost. Tot ce a zis (la momentul ala) a fost sa nu va panicati aiurea si ca deocamdata aia pozitivi sunt ok.

      00
    • E plin internetul de primele 10 reguli contra coronavirusului din martie 2020 ale guvernului orban, unul dintre ele:

      „Folositi masca respiratorie numai daca suspectati ca sunteti racit”

      In rest ramane cum am stabilit, trebuie sa avem incredere oarba in guvernati care incercau sa demitizeze o boala care la ora aia ucidea zilnic sute de oameni in italia si spania.

      00
    • Evident faptul ca maurul werner incerca sa demitizeze in timp ce se juca cu sika dea catu nu e catu si anticipatele, e un alt moment care a indus in populatie o incredere deosebita in minunatii guvernanti.

      00
    • @Ovidel

      https://www.realitatea.net/stiri/ultimele-stiri/coronavirus-10-reguli-pe-care-toata-lumea-trebuie-sa-le-cunoasca_5e54fcf1631d9f2e904480d4

      Esti prost din nou. Efectiv aia recomanda OMS in momentul ala. La modul inca nu e pandemie, avem 1 caz la un milion, trebuie sa urmam niste masuri de igiena, sa fim atenti, da’ chiar nu e cazul de masca la 1 caz la 1 milion. Dar hei, in momentul in care vezi dupa numarul de noi infectari ca evolutia cazurilor duce spre o pandemie, atunci impui folosirea mastii. Dar o chestie atat de banala si usor de inteles e peste puterea te de intelegere, ma mir ca nu te plangi ca „hei, de ce nu era lockdown in Februarie 2020?”. Sau ca „hei, de ce Iohannis nu ne indemnda la purtat masca in Decembrie 2019?”.

      00
    • Ovidel e Constantin. La fel de obositor si enervant. Aceeasi placa, in fiecare zi, la fiecare comentariu. Nu-i mai raspundeti. O sa-l sterg de fiecare data când il prind.

      PS. Sabotor, incearca si tu sa nu mai injuri pe toata lumea, ca nu esti Fluture, ok?:-)

    • @fluture
      Stiu ca pare greu de crezut, da’ chiar ma abtin. Insa ma ia valul cand vad mostre de prostie dublu rafinata, de puritate 99.9%

      00
    • Sabotor, stiu, toti suntem atrasi de prostie ca musca la rahat. Si vrem sa corectam. Doar ca interactiunea nu functioneaza asa. Sfârsim prin a fi noi insine stupizi. Si in loc sa pierdem timpul interactionând cu oameni inteligenti, sfârsim prin a comenta luuuung cu un Constantin, Ovidel si Rahatel.

    • @fluture
      Din punctul meu de vedere, problema nu e ca suntem atrasi de prostie ca musca de cacat. Ci ca o data cu explozia internetului si a „platformelor de socializare” au primit portavoce toti nebunii, toti semidoctii, toti ticalosii si toate sosoncile. Si nu prea sunt bagati in aia a ma-sii cand isi imprastie teoriile lor conspirationiste, nu prea se intampla sa „call their bullshit”, pentru ca – ai dreptate – in loc sa porti o discutie lunga cu un imbecil, mai bine interactionezi cu oameni inteligenti, cu care sa schimbi idei; oameni de la care poti invata ceva.

      Dar ignorandu-i pe cretini nu scapi de problema, ba o amplifici pentru ca mesajul lor ajunge la altii saracuti cu duhul, care cred orice prostie si inghit orice cacat pe nerasuflate. Si asa, peste noapte, fara sa ne dam seama, ne trezim cu-n AUR in Parlament, care – vezi dom’le – lupta pentru poporul roman, atat de asuprit de oculta mondiala in frunte cu UE si marioneta lor, Ciolos; ne trezim cu epidemii de rujeola pentru ca nimeni nu i-a zis Oliviei Steer un „dute-n p*zda ma-tii de proasta” la timp; asa ajungem sa avem o proportie mare de oameni care cred sincer ca Arafat in frunte cu Iohannis au un plan malefic sa omoare oameni cu vaccinul.

      Asa ca uneori refulez si eu. E un fel de supapa de siguranta. Ce-i drept, de multe ori scap cam multe injuraturi si de multe ori recitindu-mi comentariul, as elimina din injuraturi daca as avea posibilitatea.

      00
    • Sabotor, sunt de acord, ma confrunt cu aceasta dilema in mod regulat, mai ales pe aici. Dar tot cred ca „call their bullshit” la hoarda asta de dobitoci care s-au aciuat prin tot Internetul nu este o solutie buna pentru sanatatea noastra mentala.

      https://en.wikipedia.org/wiki/Brandolini%27s_law

    • @fluture
      cand simt ca e prea mult, iau o pauza. Ma uit la poze cu pisicute, ies afara, miros niste flori, ma ocup de hobbyurile mele. Dar da, Brandolini ala are dreptate.

      00
    • NOU
      #44

      Ce Brandolini, domne? Avem si noi, chiar mai vechi de 2003:

      “Un nebun arunca o piatra in lac si zece intelepti se arunca s-o scoata!”

      00
    • Asa e! Avem tot ce ne trebuie in cultura populara, dar acum daca nu le dam un nume frumos si nu avem un articol pe Wikipedia sau macar un meme, nu exista!

  5. Băi, sincer, eu nu pricep de ce s-au închis la grămadă. Am mari dubii că marile probleme vin de prin teatre, cinematografe, chiar și concerte în aer liber. Pune din 3 în 3 locuri, mască la gură și asta e, șansele sunt (zic eu) foarte mici să iei ceva.

    Îi înțeleg, nu există weekend în care să nu apară poze/filme de la petreceri de zeci-sute de oameni de prin cluburi, bot în bot și fără măști.

    Am mai zis cred tot pe aici, să mă bați și tot nu pricep de ce, de exemplu, la un stadion de 10000 de locuri nu poți să bagi 2000 oameni. Stai cu ochii pe ei să stea separați, care nu e cuminte zboară. Și uite așa împaci și capra și varza.

    00
    • Nu se respecta. In tara lui „merge si asa” ar sta toti ciorchine si fara masca.

      00
    • @Ciocanul, păi nu știu ce să zic, când alternativa e să dai stingerea și să mori de foame, parcă mai degrabă vinzi 1/3 din locuri și pui bodygardul să stea geană pe oameni. Măcar dă-le o șansă. Trimite controale, că e ușor, și eventual îi închizi post-contravenție.

      00
    • „Trimite controale, că e ușor, și eventual îi închizi post-contravenție.”

      Adica asa cum sunt controale si acum pe „terase”, frizerii si ce alte afaceri mai sunt deschise? Ai innebunit? Vrei sa munceasca? Nu mai bine da Politia flori de 8 martie in trafic?

      00
    • S-a inchis pentru ca Sabotor si cei care gandesc ca el sunt majoritari, cel putin in functiile de decizie.

      00
    • @rv, de fapt s-au inchis toate pentru ca avem un sistem de 2 bani si Politia / ANAF / ANPC / etc. nu sunt in stare sa faca niste controale serioase.

      00
    • Andrei G, Aici m-ai pierdut, sistemul de 2 bani decide ca solutia X e cea mai buna, Andrei vine si zice „Ba, astia au dreptate, eu am incredere in ei, solutia X e cea mai buna, gata cu discutiile”. In Martie 2020 poate ca aia a fost solutia cea mai buna, in martie 2021 poate e cazul sa mai analizam un pic.

      00
    • S-a inchis pentru ca Sabotor si cei care gandesc ca el sunt majoritari, cel putin in functiile de decizie.

      S-a inchis pentru ca oamenii-s – dupa cum spuneam mai sus – niste animale retardate. Pandemie, chestii, plm, hai sa tinem chefuri incognito si sa petrecem (vezi Loft, Bamboo, sau cocleti ca Selly ala), ce se poate intampla. Hai sa mergem la munte, sa stam adunati ciorchine. Hai sa stam in fata birtului, claia peste gramada, ca n-o fi bai. D-aia s-a inchis, ca oamenii, lasati de capul lor, isi baga pula-n ele reguli pentru ca ori sunt convinsi ca nu exista virusul asta, ori se gandesc ca nu se prinde de ei.

      00
    • S-au inchis la gramada pt ca regulile de genul asta trebuie sa fie usor de retinut si de urmat.

      Orice regula complexa e imediat incalcata si are nevoie de o desfasurare enorma de forte ca sa fie aplicata cu sanctiuni.

      Si romanului nu trebuie sa ii dai multe optiuni sa se scoata, ca le foloseste la maximum.

      00
    • @Cristian
      nu numai romanului nu trebuie sa-i dai multe optiuni, din punctul asta de vedere suntem la fel ca toti ceilalti.

      Ce ignora cu succes toti oameni – cand vine vorba de legi si reguli – e ca legile sunt mulate pe cel mai idiot din cetate. D-aia nu lasi multe chestii la liber si la intelegerea cetateanului, ca desi 95%* vor avea bun simt si vor intelege de ce exista anumite reguli si le vor respecta, restul isi vor baga cu elan pula-n reguli si vor fute meciul.

      *Asta era procentul de oameni cat de cat decenti pe care-l estimam eu, inainte de pandemie. Citind comentarii si pareri aici pe blog si pe facebook, am realizat ca de fapt, cam 50% din oameni sunt absolut retardati, dincolo de orice speranta ca ii poti face cumva – cu vorba buna, cu forta, nu conteaza – sa inteleaga niste lucruri dincolo de papa-sex-somn-bere. Din cauza asta sunt si atat de multi care pun botul la tot felul de cacaturi conspirationiste, ca oamenii astia efectiv nu sunt in stare/nu vor sa gandeasca.

      00
    • S-a inchis la gramada, pentru ca se moare pe capete. De asta se inchide la gramada. Si pentru ca sunt speciali care considera ca nu pentru ei sunt regulile. Si nu se intampla numai in Romania, ca nu s-a descarcat caruta de prosti si de nesimtiti doar in gradina domnului. Peste tot e aceeasi problema, cu unii care se considera mai egali decat altii.

      Sunt orase turistice aproape la fel de populate cat toata Romania, care sunt de un an inchise turismului. Si vorbim de pierderi mari de bani. Asta este, situatia e de maxim cacat, se face atat cat se poate. Peste tot s-a gresit, peste tot sunt isteti care sunt mai speciali si „trebuie” sa mearga la party si in vacante sau sa piarda ziua la mall.

      Suntem in faza in care FIECARE trebuie sa cugete cu chestia aia dintre urechi cum se poate proteja pe sine si familia, cum sa evite cacatul asta de boala (daca se poate), cum sa se tina in siguranta etc. E normal ca niciun gurvern nu a facut treaba perfecta, nici conducatorii nu sunt dumnezei, dar fiecare familie ar trebui sa stie exact cum sa faca sa fie bine pentru ei.

      Italia intra in lockdown (cel putin zona in care sta prietena mea), aici se tot inchid scolile, ca la 2 cazuri se face carantina 10 zile, de a ajuns fie-mea sa faca in 3 luni de scoala 10 zile efective in person. E OK? Nu. E fututa situatia? Absolut. Sunt in casa de peste 1 an, M-AM SATURAT! Dar strangem din dinti inca un pic, asteptam sa ne vaccinam (poate prin iunie, ca aici nu se vaccineaza nimeni peste rand) si mai gasim metode sa nu o luam razna de tot.

      Pentru ca fiecare om care NU se imbolnaveste este un om in minus in niste spitale deja sufocate.

    • acelasi om la cateva luni distanta:
      1. „eh, care sunt sansele sa iau eu ceva, daca se intampla asta e”
      2. „ba, as face vaccinul da daca am vreo reactie naspa”

      00
    • @dojo
      Situația este dramatica prin toate țările și nu cred ca este vreuna care sa zică am gestionat bine situația. Și când spun gestionat bine, ma refer la faptul ca nu au murit oameni și ca lucrurile au avut continuitate.
      Înțeleg seducția ideii ca un lockdown ar face diferența, dar suntem în punctul în care trebuiesc făcute niște alegeri dure și anume:
      1. Încheiem tot pe stil chinezesc și cautam sa testam masiv pentru a izola virusul, alături de vaccinare masivă. Ușor de zis, greu de făcut.
      2. Facem un calcul cinic asupra numărul de morți pe care noi ca societate ni-i asumam și incercam sa nu-l depășim, în timp ce vaccinam masiv. Ușor de făcut, dar greu de acceptat.
      România ca și multe alte tari, a ales varianta 2. Orice restricție ce apare are legătură cu stabilizarea acelui număr de decese pe care societatea si-l asumă.
      Se putea face altceva? Nimeni nu știe. Dacă maine s-ar da drumul la tot, ne-am revolta pe net, ca vai nu se face nimic, deci tot nu ar fi bine.
      La final problema va rămâne cine își va asuma acei morți, sau este un cost of doing business?

      00
  6. Iarasi ajungem la comparatie mersul in club vs mersul cu metroul ca atata se poate. In club/concert/etc te duci sa stai vreo 3 ore macar, in metrou sa speram ca mai mult de 15-20 de minute nu stai.

    Apoi treaba cu cresterea productivitatii muncii de acasa cred ca are si legatura cu faptul ca nu se mai pune lumea in cap de 2-3 ori/saptamana. Am remarcat-o si la birou, luni dimineata e toata lumea fresh nu doborati dupa un weekend napraznic cum era inainte :)

    Nu mi-ar placea sa fiu in locul nimanui din industriile afectate si e nasol dar comparatiile intre concerte si mersul cu metroul nu-i ajuta.

    00
    • Pardon? Voi va imbatati doar de 3 ori pe saptamana?
      hăștagamatori

      00
    • @vax, nu stiu cum este cu productivitatea asta de acasa, dar la mine am observat ca a scazut. Adica trebuie sa ma concentrez ca sa raman la acelasi nivel de productivitate ca la birou. Si nu este vorba numai de mine, am vazut acelasi lucru si la colegii din firma (timpul de raspuns la solicitari a crescut).

      00
    • Sunt de acord cu Andrei. La inceput da, productivitatea e posibil sa fi crescut la inceput dar cred si pentru ca daca inainte unii frecau menta la birou, cand au vazut ca anumite afaceri incep sa aiba probleme si sa fie concediati oameni au zis sa bage tare sa nu ajunga si ei in postura aia.

      Acum, ca lucrurile „s-au mai asezat”, aia de o frecau incep iar sa o frece si altii ajung la un burnout.

      00
  7. De acord, oamenii isi pot gasi de lucru in alta parte … dar nu pentru toata lumea este atat de simplu. Nu putem sa nu observam ca in general cei mai vocali in sprijinul restrictiilor sunt corporatistii pe care nu ii impacteaza cu nimic – lucreaza de acasa si in general au trecut de varsta la care socializau constant in baruri.

    Eu cred ca trebuie sa facem toti niste sacrificii ca sa trecem de problema asta, trebuie sa ne gandim la grupele de risc… dar in egala masura nu putem sa ii consideram pe unii „cantitate neglijabila”.

    Horeca si cultura isi au si ele rolul lor in viata oamenilor… si de la prea multa izolare s-ar putea sa ne trezim ca societate cu alte probleme.

    00
    • Nu putem sa nu observam ca in general cei mai vocali in sprijinul restrictiilor sunt corporatistii pe care nu ii impacteaza cu nimic – lucreaza de acasa si in general au trecut de varsta la care socializau constant in baruri

      Lol, corporatistii astia sunt asa, niste antisociali hardcore, stau in hruba lor si nu ies niciodata sa vada lumina soarelui. Babaiatule, furi curent grav.

      Si, sa stie si sufletelul tau, corporatisti nu lucreaza doar in IT – adica aia cu un job la care pot lucra fara probleme de acasa.

      00
    • @Sabotor – Babaiatule nu am zis ca TOTI corporatistii sunt antisociali, am zis ca in general cei care sunt vocali in sprijinul restrictiilor sunt cei care nu sunt afectati de ele.

      Stiu ca este greu, dar daca faci un efort o sa intelegi pana la urma. :).

      00
    • Nu, ai zis ca pe corporatiști nu-i afectează cu nimic pentru că oricum lucrează de acasă și în general nu se duc in baruri sa socializeze. Așa că, hai bes.

      00
    • a zis ca „nu-i impacteaza” … ca e si el coporatRist sub acoperire

      00
    • Nu stiu ce inteleg oamenii precum @Garm prin corporatisti in conditiile in care cele mai mari corporatii din Romania (dupa cifra de afaceri din 2019) sunt:
      1. Automobile Dacia
      2. OMV Petrom
      3. OMV Petrom Marketing
      4. Rompetrol Rafinare
      5. Kaufland Romania
      6. Rompetrol Downstream
      7. British American Tobacco
      8. Ford Romania
      9. Lidl Discount
      10. Dedeman

      Cred ca in cel putin 9 dintre corporatiile de mai sus majoritatea angajatilor lucreaza pe teren, nu la birou.

      00
    • „Eu cred ca trebuie sa facem toti niste sacrificii ca sa trecem de problema asta, trebuie sa ne gandim la grupele de risc… dar in egala masura nu putem sa ii consideram pe unii “cantitate neglijabila”. Deja ma sacrific impreuna cu familia de un an de zile si pe altii ii doare in pu.a, ce sa vezi, incepe sa mi se rupa si mie deja de toti

      00
  8. Dacă vor să facă o treabă, sa dea moca la fiecare bilet vândut și un test covid, cu posibilitatea de refund dacă ești pozitiv.

    00
    • Dacă ar face asta ar urla șoșocii că li se încalcă dreptul la cultură, că le bagă chip ca să poată vedea filmul cu 5gang.

      00
    • Pentru ca dupa 1 an fara evenimente, fix 300 lei/ om/ eveniment este calea spre succes.

      00
    • @Roxana, unul d-ala rapid de la farmacie. E 20 și un pic de lei luat la bucată dintre farmacie, en-gros de la producător/distribuitor sigur iei mai ieftin.

      00
  9. Ba da eu nu inteleg un lucru…
    Pana sa vina covid astia nu au facut bani ?
    Nu ai bani pusi deoparte? Te lauzi cu restaurante de milioane si dupa 3 luni te plangi ca nu ai bani ?
    Ceva da cu eroare…

    00
    • Cata dreptate ai,numai ca nu.
      Am un prieten,lucra bucatar la ceva restaurant chinezesc,a strans niste bani,a plecat in anglia si a lucrat si acolo sa stranga bani.S-a intors in tara si a deschis un restaurant chinesc(ma rog,si cu livrare),iar pentru asta a folosit toti bani+un credit luat cu apartamentul girat la banca.Ce sa vezi,a fost inchis prima data si s-a axat doar pe livrari,iar veniturile nu acopereau nici macar chiria.Nu mai zic de salarii,materie prima,utilitati,rate la banci.
      Au redeschis si a reinvestit si alti bani,de data asta cu imprumuturi de la oameni indoielnici,ca sa culmineze cu inchisul.Nici nu avea marfa perisabila in valoare de 10.000 de lei.
      Pe stat il doare in plua,ca asta o sa ajunga in strada.Lumea uita ca nu toate restaurantele sunt Mcdonalds sau Kfc,sa isi asume si mari pierderi.Si in cazul astuia sunt foarte multi.Ca sunt si ospatari care chiar cu somajul tehnic,nu puteau acoperi macar chiria lunara la apartament,daramite sa si aiba bani sa traiasca.

      Unde mai pui ca deja ANAF si directiile de impozite si taxe locale au inceput sa puna popriri pe conturi.Mi-a venit poprire de 804 lei pentru impozit neplatit la o masina pe care nu o mai am din 2014 si pe care nu o pot radia din evidenta decat in urma unei alte hotarari judecatoresti.Probabil,voi plati impozit pe masina asta pana la sfarsitul vietii

      00
    • Chiar și în România, dacă faci totul la negru, cu adoasuri nesimțite, mâncare semipreparată din Metro și băuturi botezate, tot ai o investiție inițială de acoperit. Amenajare, sculele de gătit care nu sunt deloc ieftine, promovare, stocuri de marfă, șpăgi în stânga și în dreapta.
      Dacă tu ai deschis restaurantul să zicem în septembrie 2019, a funcționat la capacitate redusă câteva luni până a auzit lumea de el și s-a obișnuit să vină pe acolo, apoi în martie 2020 l-ai închis de tot, ai mai avut 5 mese pe terasă iulie-septembrie, apoi ba închis ba deschis 30%, cam ce șanse crezi că ai avut să recuperezi banii ăia, în timp ce plăteai chiria full și ceva salarii la câțiva angajați, ca sa ții totuși deschis?
      A, că tu banii ăia i-ai făcut oricum ușor din alt restaurant sau fotbal sau asfaltări sau arătat curu pe instagram e altă discuție, dar judecând strict la nivelul acelui business ești pe pierdere grav și trebuie să mai aduci bani de acasă.

      00
    • castigi/pierzi, negustor te numesti…

      00
    • „prietenul” bucătar poate/putea să-și amâne ratele, putea să trimită lumea în șomaj tehnic, poate să acceseze granturi și că să scape de chirie putea probabil să vorbească cu proprietarul clădirii sau poate intre în insolvență și să-și deschidă o bucătărie pe undeva … Dar pentru toate astea trebuie să ai ceva acte și puțină voință, că dacă plătea la negru atunci e mai greu.
      La fel și cu mașina, „prietenul” se poate duce la primărie să vadă dacă s-ar mai schimbat legea și regulile sau în cel mai rău caz se duce la un avocat ceva și îl rezolvă cu 500-1000 de lei … Bănuiesc.

      00
    • @Sorin deci pana in 2019 in Romania nu a existat turism, nu au existat restaurante etc…
      A da statul e nesimtit? Si majoritatea restaurantelor cum is ? Cum isi trateaza clientii ?
      Pretul de achizitie la un ursus la 0.33 e 3 lei 50 si ajunge la vanzare la 10 lei ? Minim ?
      300 la suta adaos comercial si daca il ceri rece face figuri?
      @Pedro in cazul prezentat de tine e pur si simplu ghinion.

      00
    • Chiria respectiva e intr-un mall,unde avea vad pentru vanzare.Stim atatea cazuri,cel putin cum era la promenada ca proprietarii luau chiria in continuare,chiar daca isi desfasura activitatea sau nu.Creditul luat de el a fost unul girat cu casa.Daca ai facut vreoadata asa ceva,iti urez succes sa amani ratele.In cel mai fericit caz,poti amana 2-3 rate,dar trebuie ajuns cu ele la zi.Din moment ce restaurantele au fost deschise la capacitate de 30% de o luna si jumatate,cam cati bani ar fi trebuit sa faca sa poata sa ajunga la zi cu totul,sa aiba materie prima pentru a face mancare,sa plateasca salarii,utilitati si impozite?
      Exact asta e problema,ca sunt foarte multi afaceristi teoretici de succes,ca e simplu domle,vine cu 3 lei de acasa si da drumul la treaba.Practica e cea care ne omoara de fiecare data.Insolventa poti cere doar cand ai datorii la creditori,indiferent care ar fi astia,ca sunt furnizori neplatiti,ca Anaful sau primaria au de primit bani si asa mai departe.Ca suspenzi activitatea,asta e cu totul altceva,dar contractul de inchiriere si creditul ipotecar nu tine cont de asta.Plus de asta,conform legii,somajul tehnic este platit de catre angajator,reprezinta 75% din salariu,iar acesta isi va deconta banii de la stat in lunile urmatoare.Sau nu,depinde ce decide statul.Cei mai multi aleg sa desfiinteze posturile si asta inseamna oameni in somaj care nu au cu ce trai.Ma distreaza usurinta cu care lumea considera ca e simplu..bagi in somaj tehnic platit de stat si aia e.In cazul lui,unde salariile oscilau intre 2500 lei si 5000 de lei pe luna,era un efort de cel putin 15.000 de lei/lunar,fara chirie,rate si utilitati,nestiind exact cand urmeaza sa se deschida din nou.
      Apropo,unde ar fi putut sa isi deschida o bucatarie pe undeva?Acasa la el?Pai ori lucreaza in legalitate ori dam drumul la evaziune fiscala si incalcat legea in lipsa tuturor avizelor necesare unui restaurant sau chiar a unei afaceri in general.

      00
    • Asta e problema la noi – oamenii fac „investitii” cu credite din ziua 1 si cu ipoteci pe casa. Nu asa se face business. Daca vrei sa iti deschizi restaurant, strangi toti banii necesari pentru a deschide + cel putin 6 luni in care sa acoperi cheltuielile si in care presupui ca nu faci bani deloc.

      E admirabil faptul ca iti doresti sa ai business in horeca, dar sa te arunci fara sa ai nici macar 1 luna de plasa de singuranta, ba chiar sa pleci cu datorii la drum nu e deloc smart.

      Un prieten si-a deschis cafenea de 1 luna jumatate. In plina pandemie. Insa are buffer incat 1 an de zile nu se uita daca iese profit sau nu—se concentreaza pe experienta oferita, invata ce inseamna horeca, optimizeaza stocuri, flow-uri, etc. Iar daca-i pierde, atunci aia e—a pierdut niste bani pe care era confortabil sa-i „joace” intr-un pariu de genul asta.

      Restul se apuca de business cu bani imprumutati si cu case sub ipoteca si se mira ca se clatina la primul vant.

      00
    • Vlad, in Bucuresti de exemplu, in afara de restaurantele cu oarecare traditie (10-20) si de cele acaparate de lanturi mari (City Grill, La Mama), restul restaurantelor au o viata de cativa ani, si de multe ori isi mai schimba si patronii sau specificul pe parcursul vietii respective, chiar daca pastreaza numele.

      Uite aici o lista orientativa de restaurante inchise/mutate/redenumite in ultimii ani:
      https://www.restocracy.ro/category/restaurante-si-localuri-dupa/restaurante-inchise/
      166 de restaurante, si doar vreo 25 sunt inchise in pandemie

      Si daca te duci pe home page vei vedea ca sunt 181 de restaurante active in topul lor
      Sigur, nu sunt alea toate restaurantele din Bucuresti(si site-ul e mizerabil), dar cred ca e un indicator bun al duratei scurte de viata.

      00
    • @pedro, deci tu spui ca prietenul asta al tau nu a putut sa acopere cheltuielile doar din livrari la domiciliu si ocuparea a doar 30% din capacitate (in perioada in care au fost deschise mall-urile). El a avut ghinionul ca era la inceputul afacerii si ca inca nu reusise sa-si acopere chletuielile initiale si nici sa-si fidelizeze sufienti clienti.
      Nu a spus nimeni ca nu sunt oameni din Horeca ce au fost afectati. In toate domeniile exista afaceri ce au avut de pierdut mai mult sau mai putin.

      Dar analiza ar trebui sa fie ceva de genul asta: „Cate vieti umane suntem dispusi sa sacrificam pentru a pastra in activitate cateva afaceri?”.
      Oficial Horeca reprezinta 4% din PIB, ceea ce nu este extraordinar de mult.

      Haide sa incercam sa il ajutam pe prietenul tau sa supravietuiasca. Sunt convins ca Vali nu ar avea nimic impotriva sa ne dai numele restaurantului si in acelasi timp sunt convins ca vor fi cativa oameni dispusi sa comande de la el. Poate totusi nu-si pierde casa.

      PS: sa girezi cu apartamentul/casa in care locuiesti pentru o afacere noua este cea mai mare greseala pe care o poti face.

      PS2: tu ce de nu ai radiat masina respectiva cand ai vandut-o?

      00
    • Încerc să mă abțin din a critica deciziile unora sau din a da sfaturi gratuite pe net, dar din experiența mea personală pe unde am aplicat la amânări, granturi și credite nu am avut așa mari dificultăți în a obține acele amânări și restul. Nu o duc excepțional și acum încerc să mă reprofilez și nici nu stau pe net să bocesc ce de kkt e pandemia. Am trecut și prin experiența insolvenței + faliment acum ceva ani și din fericire am fost ajutat de cineva mai priceput … Și dacă tot mi-am adus aminte de asta … *UE BOC …
      Mai multe nu cred că mai pot să spun așa că îi urez prietenul tău mult succes și să treacă cu bine peste dificultăți

      00
    • Mi se pare ca se joaca mult cartea asta cu „30%” din capacitate. Am fost in cateva restaurante in ultima perioada. Nu am vazut nicaieri acei maxim 30%. NICAIERI! Ba, chiar, unele restaurante au fost mai aglomerate decat erau inainte de pandemie.

      00
    • Restul se apuca de business cu bani imprumutati si cu case sub ipoteca

      Iar alții se miră de ce e creditarea așa de nasoală în România … Păi uite de asta

      00
  10. Eu o chestie nu inteleg: circula mai mult corona asta noaptea intre 23 (22 acum) si 5 decat intre 5 si 22? Altfel, plm, as lasa la liber totul mai ales ca a inceput vaccinarea; cu obligativitatea mastii pentru toata lumea, fireste. Cine are de protejat pe sine sau pe altii, nu se duce la club sau la meci de … era sa zic fotbal dar noi nu avem asa ceva, isi vede de protectia lui.

    00
    • Tu ești atât de retardat încât nu meriti un răspuns care să-ți explice ce e cu restrictia după ora 10.

      00
    • Cand eram mai tanar, m-as fi suparat din cauza unei astfel de replici; am invatat sa nu bag in seama orice muist de pe internet.

      00
    • Eu am inima mare si-s în pauza de masă.
      Nu e vorba că circulă mai mult corona după ora nu știu care, dar de obicei seara se adună băieții (și fetele) la un taifas mic prin parcuri, locuri de joacă, scara blocului, pe la unul și pe la altul fără să respecte vreo regulă de siguranță. Ca să nu mai vorbim de petreceri în cluburi sau private.
      Prin introducerea orelor de restricție se încearcă limitarea si descurajarea prin amenzi a unor astfel de adunări, încercând să nu limiteze prea mult dreptul la circulație al oamenilor care chiar sunt pe stradă cu treburi la ora aia, (venit de la mama căreia i-ai dus provizii, muncit în ture, sunt destule motive legitime pt care oamenii umblă până târziu).

      Gata, pauza s-a terminat.

      00
    • voi stiti ca si inainte de 89 exista regula sa se inchida toate restaurantele la 10 seara? sigur putea fi justificata si masura asta atunci si oricum cine avea curaj sa o conteste?
      dar asta de acum e o tampenie, este doar o limitare a libertatii fara nici o logica. in ritmul asta mai iesim din casa doar cu aprobare speciala si voi veti aplauda ca focile, ca v-a fost asigurata siguranta si sanatatea.

      00
    • @mst
      Diferenta, patratel, e ca atunci se inchideau restaurantele dupa ora 10 seara (daca era cazul, nu stiu, nu tin minte asa ceva, dar fie) chiar daca nu era pandemie. Tie acum ti se pare ca nu e nici o logica, pentru ca tu gandesti strict pentru tine, tu nu iei in calcul ca fara o restrictie dinasta oamenii stau la beute si chefuiala, ca sa-si transmita mai cu spor virusul – avem un an in care s-a vazut clar cat de mult pret pun oamenii pe niste recomandari de baza pentru a incetini raspandirea virusului. Comenteaza legat de asta dupa ce trecem de perioada critica, si – in cazul absurd ca vor fi in continuare interdictii dupa ce s-a terminat pandemia – o sa fiu langa tine-n strada sa urlu „LIBERTATE!!!”.

      00
    • Apropo, ca am uitat ceva. Inainte de pandemie restaurantele oricum se inchideau pe la 10-11. Asa ca, hai, comentati de cluburi ca se inchid/sunt inchise, nu de restaurante.

      00
  11. Agentiile de pariuri/salile de jocuri sunt inchise.
    „Deoarece rata de infecare în capitală a trecut de 3 la mie, Bucureștiul a reintrat în scenariul roșu. Au fost reintroduse aceleași măsuri ca și în noiembrie anul trecut: s-au închis restaurantele, cinematografele și alte afaceri non-esențiale. Printre acestea se numără inclusiv închiderea caselor de pariuri și a cazinourilor stradale.”

    In alta ordine de idei, autoritatile sunt idioate, e mai simplu sa interzici decat sa ai grija sa se respecte regulile. As aduce jandarmii cu tunuri de apa sa disipe populatia care sta claie peste gramada la tot felul de evenimente, daca nu se poate altfel. Sa vezi atunci ce au grija la distantare.

    00
    • lumea este VITE. Ce cacat tot vorbiti de respectat reguli? nici daca ar fi omu’ si jandarmu’ si tot nu se respecta.

      00
  12. Cel mai simplu e sa te plangi. Cel mai greu e sa te adaptezi.

    Am vazut in criza asta foarte multe business-uri puse la pamant, dar culmea, in acelasi sector de activitate am vazut business-uri care au inflorit. Antreprenori care s-au reinventat, care nu au stat cu mainile in san, ci au gandit solutii de adaptabilitate pentru contextul in care ne aflam.

    E greu sa ai un business care e afectat de masurile restrictive, insa poti gandi anumite solutii ca sa supravietuiesti sau de ce nu, sa te reinventezi.

    A te da cu fundul de planeta ca e viata greu si ‘exista interese mari la mijloc’, inseamna doar ca iti meriti soarta de ‘antreprenor’

    00
    • Ai insiruit o serie de clisee obosite cu reiventarea, fix asta faci cand ai credite/restante etc. Iti vina inspiratia. Realitatea nu are legatura cu cacaturile astea insiruite in TedTalks.

      00
    • Inceputul pandemiei m-a prins cu 3 credite pe firma, activand in zona serviciilor de eveniment. Cel putin in domeniul in care activez eu, am vazut 7 firme care au tras obloanele definitiv, iar marea majoritate s-au resemnat ASTEPTAND sa ne facem bine. Suntem vreo 4-5 firme care nu au stat degeaba si s-au reinventat. Atat. Ce le-a oprit pe altele sa faca ceva ca sa le mearga bine? Guvernul? Virusul?

      Ieri a fost nu-stiu-ce protest in fata guvernului, al celor care activeaza pe zona asta de evenimente. N-am fost, si nici nu am dat curs invitatiilor, asta pentru ca depinde de mine bunul mers al firmei, nu de oamenii din guvern. Protestand impotriva masurilor, mi se pare o tampenie, pentru ca asa cum a spus si Vali, inseamna sa-mi vad doar interesul, indiferent de mortii din spitale.

      Daca ti se pare cliseic sau iti miroase a discurs motivational, stai linistit, nu’s spicar motivational, vorbesc din experienta proprie si personala.

      00
    • @CP esti in domeniu, ai vazut primul comentariu de aici probabil, sunt curios ce parere ai. Cat crezi ca au contat deciziile de inchidere luate de stat in volumul de vanzari al firmelor de care vorbim. Daca statul n-ar fi inchis nimic ar fi mers totul struna?

      00
    • @qooqle: nu neaga nimeni ca efectele lock-downului nu au fost resimtite de toata lumea. Unele sectoare au fost afectate, altele mai putin si foarte putine deloc.
      Ce subliniez eu este ca indiferent ce masuri se iau, antreprenorii trebuie sa fie capabili sa se gandeasca la solutii de a iesi singuri din criza, nu de a face altii ceva pentru ei.
      Iti dau un exemplu banal: daca eu am un business care face livestreaming pe Youtube, iar de maine vine Youtube si zice: ‘ba bajetzi, ia sa ne dati voi cate 100$ pentru fiecare live pe care il faceti’, asta ne va afecta serios: foarte multi se vor gandi de 2 ori inainte de a face un live la care se uita 10 oameni, altii nu vor dori din capul locului sa plateasca, si tot asa. Si ce fac eu ca antreprenor? Stau sa ma plang ca ce nemernici astia cu Youtubeul de pun tarif pentru fiecare transmisie? Sau incerc sa ma reinventez putin si sa gasesc niste solutii de a nu-mi inchide business-ul?
      Exact despre asta e si in masurile luate de autoritati. Ok, s-au inchis evenimentele, lumea a migrat online, hai sa ma adaptez si sa fiu si eu acolo. Dar nu, pentru unii a fost mai simplu sa se planga pe fb sau prin piete, ca ce nasol e ca nu mai fac se evenimente.

      00
    • @CP înțeleg ce spui, dar ma vad nevoit sa repet/reformulez intrebarea. Dacă statul nu închidea crezi ca ar fi mers totul strună? Ar fi venit oameni la concerte, la restaurante etc. în condiții de pandemie?

      00
    • @qooqle: greu de spus cum ar fi fost; daca mai bine sau mai rau. Depinde si din ce punct de vedere privesti: financiar, uman, relational, psihic, etc.. Daca si cu parca.

      Ce am observat: atunci cand au existat relaxari la evenimente cu un numar limitat de oameni, clientii nu s-au ingramadit la organizat evenimente in acele conditii. Dintr-o teama mai mult sau mai putin justificata pentru a nu se simti vinovati probabil, in cazul in care dintr-un eveniment organizat de ei, ar pleca lumea infectata. Mai exista si oameni responsabili, care nu au nevoie de restrictii si masuri, pot gandi si singuri ce e bine sau rau.

      00
    • @CP La partea financiara ma refeream. Cert este ca cererea este foarte scazuta in zona asta, dar ceva cerere inca mai exista. In parte, oferta a scazut si ea, probabil din cauza asta e greu de spus ce s-ar fi intamplat cu o anume afacere fara interventia statului. Probabil unii ar fi profitat de lipsa concurentei si ar fi crescut. Dar majoritatea s-ar fi batut pe o cerere mult diminuata. Si cat ar fi mers asa?

      00
    • Exista perioade de tranzitie sau perioade in care trebuie sa te adaptezi.

      Atunci cand oamenii au trecut de la telegraf la telefon, banuiesc ca or fi existat afaceri care traiau datorita telegrafului. Cererea clar a cazut, poate nu toata deodata, insa clar au fost scaderi, iar in cazul acesta ce era de facut? Pai te adaptezi, vezi noile cerinte ale pietei si investesti in zona respectiva.
      Tendinta a fost si e onlineul in aceasta perioada, asadar antreprenorii au trebuit sa-si adapteze business-urile spre asta. Sau ma rog, exista si alte solutii pe care sa le aplici, in cazul in care chiar iti doresti sa iesi castigator.

      00
    • @CP era greu pt iabilet, nu sunt în online, nu au baze de date cu clienți :)

      00
  13. ce imi place ca horecarii stau si urla dar nu vor sa isi faca curatenie in propria ograda. e ca si cum ai cumpara o noua casa pentru ca ti s-a ars un bec.

    sa spuna cu nume si prenume care sunt aia care nu respecta regulile. Loft, Nuba etc.
    sa isi faca politie si curatenie si apoi sa vina cu cerinte.

    00
  14. Astia sunt si ei din categoria conspiratiilor, s-au aliniat planetele fix impotriva lor. Nu mai bine puneau energia asta intr-o campanie care sa sustina vaccinarile, sa sustina niste concerte online-live. Da, ar fi iesit in paguba pe termen scurt dar pe termen lung ar fi castigat puncte: ar fi fost baietii aia smecheri care au incercat sa sustina industria sa o faca mai vizibila. La cat continut video s-a consumat anul asta ei nu au fost in stare sa produca nimic, doar plansete. Toti suferim, unii mai multi, altii mai putini, e fucking pandemie si ei isi vad doar bucata lor.
    Pentru Horeca sper sa fie un semnal pe viitor sa fiscalizeze, sa nu mai fie angajati cu minimul sau timp partial de munca. Solidaritate trebuie tot timpul nu doar cand te afecteaza pe tine.

    00
  15. Ma gandeam saptamana trecuta ca n-am suferit deloc ca nu mai sunt restaurante deschise si nici concerte si nici nu mai stiu eu ce. Cumva e bun si balamucul asta la ceva, ca iti dai seama ca poti trai fara o groaza de lucruri fara sa te afecteze absolut deloc.

    00
    • Pai d-asta sunt fierti majoritatea astora din din industrie. Pentru ca stiu ca nu o sa mai fie la fel dupa pandemie din cauza schimbarii comportamentului.

      00
  16. Uite cum se respectă regulile, cu poliția de față. Sectorul 5

    https://ibb.co/YXSZd1t

    Nu știu dacă pentru toate problemele se putea gândi o soluție online. Pentru a mea da, că e la TOATE celelalte sectoare. Mai exact reînnoire contract parcare.

    00
    • Aia care sunt pusi sa te faca pe tine sa respecti normele sunt primii care le incalca. Am avut nefericirea sa ajung pe la accidente usoara. Camera cu vreo 12 birouri. Nenea agentul de politie a stat, e adevarat, cu masca pe moaca atat timp cat am stat eu si „celalalt” pe scaun in fata lui; imediat ce ne-am ridicat – masca jos desi la celelalte birouri era activitate din plin. Si asta e doar un exemplu. Mai avem de curand cu seful de la aia de le place sa dea cu lacrimogen la copii care s-a pensionat si si-au suflat fostii lui subalterni mucii fara masca, avem marii defutati cu scandalul de la shaormerie … exemplele sunt multe. Cum spuneam mai sus: cine are de protejat, o face; cine are minte cat bobul de mazare, nu se impiedica el de interdictii si restrictii.

      00
  17. recent le ziceam la niste prieteni din domeniu fix asta: ” ba va faceti acum ca ploua si va pisati pe ele de reguli” da tot voi o sa o luati in freza.

    cine are urechi sa auda, ca „nu se poate domle sa traiesti doar cu 30% capacitate”, ma scuzati „decat 30%” ca eram in bucuresti. Inainte sa plec din bucuresti am baut o bere,la zaganu in cinstea vremurilor trecute, pe o aglomeratie mai mare ca acum 2 ani. Esti ditai fabrica de bere, baru asta de kkt e % din vanzari? Te tragi pe cur fix cu asta?

    Terasele in primaverii full, nuba full (bine saracii de acolo prob sunt toti vaccinati), centrul vechi full. Coaie singur iti spargi capul.

    00
  18. “s-a avut grijă” Oculta a avut grija!

    00
  19. Hai sa va zic una cu iabilet.xxx :

    2019 – concert Metallica la Bucuresti. Comisionul iabilet a fost de 10 euro platiti de cumparatori la fiecare din cele 40-50000 bilete vindute
    2019 – concert oarecare, bilete vindute prin ei, comision intre 10-15 lei.

    ;-)

    00
    • Aici nu vad unde ar fi problema celor de la iabilet. Daca organizatorul concertului a fost de acord sa le ofere 10 euro comision la fiecare bilet, inseamna ca au fost multumiti de serviciile oferite. Poate ca fara infrastructura celor de la Iabilet nu ar fi vandut niciodata cele 50 de mii de bilete.

      Este ca si cum ai spune ca barul X este de cacat pentru ca la fiecare sticla de sampanie pune adaos 500 de lei, in conditiile in care la o sticla de bere adaosul este de doar 10 lei.

      00
    • Bravo! Oamenii ca tine merita sa fie trimisi din nou la scoala elementara (si cea normala, si ce de bun simt). Si daca nu intelegi de ce trebuie sa te duci acolo, e simplu: vezi doar incasarile, nu si doar cheltuielile.

      1. Biletele vandute la Metallica 2019 au fost prin iabilet si eventim, deci nu au luat ei tot caimacul.
      2. Comisionul nu a fost de 10 eur pe bilet, ci undeva la 10% din bilet. De acolo se duce 20% la stat prin TVA, 0.9% la procesarul de plati, servere, salarii la oameni, utilitati.

      Daca au ramas cu 10%-15% din incasari, ar fi exceptional.

      Si poate te convingi, in 2019 au avut 6.247.601 lei cifra de afaceri si profit 979.000 lei. iar actionar principal e un fond de investitii.

      00
    • @Andrei G – 10euro era comisionul iabilet pentru ca iti trimitea tie biletul pe mail nu comisionul luat firmei organizatoare!!
      @Horia – mai, eu m-as duce la scoala elementara, dar tu in plm… sa faci atita scoala, sa te dai destept si sa nu stii sa scoti un 10% dintr-o suma… cam naspa ;-)

      https://imgur.com/tbUP7iF

      00
    • Nu asta e problema cu iabilet, ci asta:
      https://twitter.com/zoso/status/1370017150958587904

      Dar ce frumos plang ei acum ca statul asta cu inima neagra, rau si nedrept nu sustine cultura. Muriti ma, faliment sa scrie pe voi.

      00
    • Incercati sa cumparati online bilete la TNB. Se poate doar prin Mystage. Ghiciti a cui este platforma si de ce nu se pot cumpara direct de pe site-ul teatrului:

      „Dacă optați să cumpărați bilete online, la costul biletului indicat de către TNB se adaugă o taxă suplimentară de 8% + 0.5 lei + TVA / bilet, care reprezintă costurile procesării și emiterii biletelor de către platforma MyStage. Notificarea taxei suplimentare se afișează de îndată ce accesați, pentru a cumpăra bilete online, site-ul MyStage, care emite, la cerere, factură fiscală pentru aceasta.”

      Si asta in conditiile in care iti printezi singur biletul.

      00
  20. there was a joke in the old days… iapula.. daca tot iabilet…

    00
  21. Dacă iei un Maybach 6 ia unul și pentru mine și-ți dau banii când ne vedem. Pwp.

  22. Piata se regleaza singura, nu trebuie sa dai nici beneficii si nici penalizari daca vrei ceva ok. Sa luam tichetele de vacanta. A evoluat in bine turismul de cand s-au bagat? Nu, a evoluat doar contul patronilor din industrie. Aceleasi servicii de cacat dar de 2 ori mai scumpe pebtru ca bugetarul nu vede tichetul ca fiind bani, e o mocangeala de la munca. Fara tichete ar fi dat faliment multi idioti. Ar fi disparut turismul? Nu, se facea loc pentru altii mai buni.

    00
  23. Hei, dar nu e nicio surpriză mesajul ăsta de la iabilet, așa a fost Emil mereu. La câteva luni după Colectiv el posta statistici cum că lui încă îi merge bine biznisu cu concerte.

    00
    • Și tot el este cel care cu 6 luni înainte băgase peste 800 de oameni în club la un concert Behemoth. Atunci a fost și seara în care am decis să mă las de presă muzicală, mi s-a făcut teamă de ceea ce am trăit acolo și am plecat. Pur și simplu nu te puteai mișca, nu se putea respira, a fost o demență. Iar ăia au ajuns pe scenă însoțiți de niște torțe. Dacă se petrecea ceva în seara aia nu cred că scăpa nimeni.

      00
  24. Am spus-o si o mai spun: singura forma de ajutor pe care as oferi-o celor din HORECA ar suna asa: vouchere catre cetatenii tarii in valoare de X lei ( 5 vouchere de 200 lei sau mai mult -> sa poti merge la un restaurant cu familia/sau sa comanzi de acolo de 2 ori, sa zicem ) pe care acestia sa le poata folosi la restaurante/baruri/cafenele/hoteluri/pensiuni pe care ei le decid cu cateva mentiuni:
    1) din momentul in care s-a dat aceasta hotarare preturile produselor se blocheaza, nu a stai ca sunt vouchere si in loc de 15 lei cafeaua la starbucks o facem 30 de lei si alte magarete d-astea.
    2) cand vorbim de hotel/pensiune: doar cele care au acceptat voucherele de vacanta dint recut ( ar fi dragut sa mai bagam aici si regula cu nu au crescut preturile absurd atunci, dar nu prea ai cum sa mai verifici, cred, retroactiv )
    3) din suma totala oferita per judet ( pun problema asa pentru ca o cafenea din Bucuresti o sa aiba mai multi clienti decat una din Buzau, chiar daca e mult mai proasta ) sa se calculeze cat la suta a ajuns la fiecare unitate horeca. Peste asta, apoi, statul poate veni, proportional cu dublarea voucherelor, in felul asta ii promovezi pe aia care au atras mai multi clienti.

    Ceva similar ( cu vouchere pentru cetateni ) s-a facut deja in alte tari. Cred ca auzisem de Malta, probabil sa gresesc.

    P.S.: legat de articolul de pe blogul domnului Tudor Galos:
    „Veți spune „dar de ce nu se concentrează barurile și restaurantele să livreze prin Glovo, Tazz etc?”. Păi simplu: fiindcă toate aceste comenzi nu compensează business-ul pierdut și toate aceste firme iau enorm de mult din fiecare comandă. Restaurantele abia își acoperă costurile de materii prime din aceste comenzi, salariile și taxele duc balanța firmei direct în pierderi.” -> uite partea asta, oricat de sensibil as fi, nu o pot crede. Sunt restaurante care livreaza deja, de mult timp, prin aplicatiile astea, desi trebuie sa plateasca 30% catre aplicatii, unii au mai pus 1-2-3 lei per produs, altii nu, dar multi o fac, asta ma face pe mine sa inteleg ca adaosul comercial, in prezent, este atat de mare per produs incat isi permit, dupa toata traeba asta, sa plateasca acei 30% catre aplicatii.

    00
    • sau o faci magareasca de-a dreptul. voucherul sa fie valabil si cel putin in UE.

      cum? n-a venit nimeni la voi? hmmm….

      00
  25. So… chiar nu știe nimeni nimic despre Emil „Morrison” Ionescu? :)

    00
    • încercăm să uităm.

      ne-am cunoscut cu o mică dispută, când a găsit el un site, rockmania.net, și a ciordit de acolo tot ce a putut găsi. „sunt la liber pe net”. da, coa, dar nu ca să le furi tu cu muia ta de site!!! altfel, băiat bun, a devenit bătrân și afacerist între timp.

    • Oooh, frumos :)

      00
  26. Mi-aș dori să văd cu cât a crescut cifra de afaceri a horecarilor cât timp au fost deschiși vs când au fost închiși (fără activitate la interior). Probabil oficial nu le-a crescut, ca nema bonuri.

    00
  27. Doua chestii cu HORECA, exemple recente.

    1. Am comandat de la Ceasu’ Rau din Brasov mici + cartofi prajiti. Am specificat ca micii sa fie bine prajiti. Cum au venit? APROAPE CRUZI. Am lasat feedback pe Glovo si am de gand sa evit restaurantul asta pe cat posibil. Pacat. Comandam des de acolo si era printre restaurantele mele preferate.

    2. Anul trecut, prin ianuarie – februarie, am cumparat bilet la 2 evenimente. Din cauza pandemiei, ambele au fost amanate, reprogramate si iar amanate. Avand in vedere ca a trecut mai mult de un an de cand am cumparat biletele, am dat un mail acum vreo doua saptamani catre cei de la iabilet si mi-am cerut banii inapoi. Raspunsul:

    „Buna ziua,

    Intelegem ca organizatorii au creat un disconfort reprogramand aceste evenimente, insa in contextul raspandirii infectiilor respiratorii cauzate de noul coronavirus si pentru diminuarea riscului de contaminare, alegerea de a reprograma evenimentul este inevitabilă.

    Pentru siguranta clientilor, cat si a staff-ului si a artistilor, organizatorii au decis reprogramarea acestui eveniment intr-o data in care, speram, ca virusul nu ne va mai afecta.

    In cazul in care nu sunteti sigur daca doriti sa participati la acest eveniment, puteti alege, conform OUG 70 din 14 mai 2020 data de Guvernul Romaniei, in termen de 30 de zile, sa primiti un voucher reprezentand contravaloarea biletelor achitate. Acest voucher este valabil pana la data de 30 septembrie 2021 si va putea fi utilizat pentru achiziționarea de bilete la alte evenimente organizate de organizator, deja anuntate sau care vor fi anuntate in viitor. Puteti urmari concertele acestuia pe pagina sa de Facebook sau pe iabilet.

    Pentru a intra in posesia voucherului, va rugam sa accesati http://www.iabilet.ro/retur.

    Voucherele sunt „cu rest”, asa ca le puteti folosi pentru a cumpara bilete la mai multe concerte, dupa fiecare utilizare primind un alt voucher pentru diferenta.

    FOARTE IMPORTANT
    Daca nu veti folosi acest voucher pana pe 30 septembrie 2021, puteti cere REFUND pe aceasta adresa de mail si veti primi banii platiti inapoi prin metoda de plata folosita de dumneavoastra, dupa data mentionata, respectiv 30 septembrie 2021, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2021.

    Prezentul mesaj este in conformitate cu Ordonanţa de Urgenţă nr. 70 din 14 mai 2020 privind reglementarea…”

    Observati sper cat de mult se grabesc sa-mi restituie banii. Poate ii vad pana la final de an. Poate…

    00
    • Anul trecut am cumpărat de pe iabilet.ro două bilete la spectacolul lui Louis CK. Era clar că nu se va ține, in fond omul a spus că va veni la aceeași dată 2021. Am primit exact mailul descris mai sus, am optat pentru restituirea banilor că aveam eu așa un feeling că nu va trece pandemia într-un an, și, într-adevăr, mi-au restituit banii integral in vreo două săptămâni.

      00
    • eu am o problema cu punctul 1.

      comandai des de acolo, deci erai multumit.
      a fost O data O comanda pe care ti-au gresit-o. (poate a fost un bucatar nou, poate un operator nou, poate era haos de comenzi in momentul ala, poate au incurcat comenzile catre livrator, poate, poate, poate). si tu te superi si renunti la ceva ce fusese bun multa vreme. nu zic ca e scuzabil. un biznis serios ar fi facut refund si consumatia on the house, dar si sa te superi ca magarul pe sat…

      00
    • @thebblack – ma supar pentru ca am mai patit asta cu ei. Dar cumva si-au revenit dupa ce am specificat partea cu „bine prajit”. Si a tinut o perioada pana au dat-o iar in bara.

      Ma supar si pentru ca am avut foarte multe comenzi la restaurantul ala. Si am tot incercat sa trec cu vederea unele chestii facute din graba sau din lipsa de interes.

      Am trecut cu vederea cand au micsorat portiile si au marit preturile pentru ca mancarea era buna. Am trecut cu vederea cand unii ospatari se purtau nu chiar ok (pentru ca erau putini si trebuiau sa alerge la multe mese) pentru ca mancarea era buna. Dar cand iti bati joc si de mancare si nu e prima data…

      00
    • @Ambra: am uitat de louis ck. Mi se părea că e acum un deceniu. Si eu am luat banii. Dar damn…efectiv uitasem că a existat.

      00
    • dani, nu ai precizat nimic din astea in primul comentariu. puse toate la un loc, este justificata reactia ta.

      PS contextul este relevant :).

      00
  28. Fix acum un an,pe 11 martie când a fost instituită starea de urgenţă,în România erau 7 infectaţi şi niciun deces.După un an avem 800000 şi ceva de cazuri.Mortalitatea la nivel mondial este de 2000000 şi ceva. În 1918 au murit de gripă între 50000000 şi 100000000.Calculaţi procentul 2000000 din populaţia de peste 7000000000 şi rezultatul vă va pune pe gânduri.Plus cei decedaţi de bătrâneţe,boli ,accidente,care sunt muuuult mai mulţi decât cei cu Covid. Q.E.D.

    00
  29. Privind lucrurile la rece, cererea HoReCa s-a restrans. Asa e in orice domeniu de activitate, fiecare criza aduce un reset binevenit.

    Nu vad de ce pierderile unui segment economic trebuie suportate de toti, ca doar nu suntem in socialism. Chiar nu trebuie ca toate speluncile sa supravietuiasca.

    Intr-o criza, toate afacerile la marginea profitabilitatii, industria de entertainment, turismul etc. se duc in cap. Acu’ ce sa facem cu ‘minerii’ astia de rit nou?

    00
  30. Tocmai am inceput un studiu despre cat de oribila poate fi mancarea livrata de restaurantele la care mancam in mod frecvent cand nu era pandemie, practic am ajuns la concluzia ca marea majoritate a restaurantelor ii considera porci pe clienti de livreaza asemenea mancare, doar 30% din restaurante si-au pastrat calitatea si livreaza cam la aceeasi calitate cum era in restaurant. Lasat review-uri de fiecare data, din cele 28 de restaurante testate la care am lasat review doar unul s-a deranjat sa ma sune sa isi ceara scuze.

    00
  31. Doar pentru faza aia ca iti cereau 3 RON ca sa ai onoarea de a printa biletul acasa pe imprimanta proprie ar trebui sa dea faliment. Practic cumpari biletul si ei iti mai cersesc ceva pomana ca ti-l si dea…

    00
  32. Lacrimile pentru HORECA se plătesc separat. O lacrimă=5 lei.

    • și o apă plată la 8 lei.

    • Si-o cafea la 12.

      00
    • Acum doi ani, Eforie Nord, ceva chestie cu mese din alea de lemn lungi cu bănci ca la festivalurile de bere . Ciorbă de burtă chioară – 15 lei dar aveau extra burtă la 5 lei, 2 lei ardei iute, smântână 3 lei, chifle la un leu = o ciorbă 25 lei.
      Am măncat şi am beut de la supermarket.

      00
    • Acum 6 ani, Mamaia, o terasa oarecare, 15 de oameni la masa. Fiecare-si comanda ba de baut, ba mancare, ba ce le dorea lor sufletelul. Dupa 30 de minute vine o doamna cu o cafea, o bere si o apa minerala din toata comanda. Dupa alte 30 de minute intrebam ce se intampla cu comanda. „La colega” spune ea. Dupa alte 30 de minute intrebam din nou, comanda noastra? „La colega”. Dupa inca 30 de minute decidem ca ne bagam pula, asa ca cerem nota pentru apa aia minerala, bere si cafea. „La colega” vine raspunsul. Cand ne-am bagat efectiv pula si am zis ca bai, daca niic banii nu-i vreti, noi oricum plecam, ghici cine s-au simtit jignite si au dat-o pe „dar domnu’ nu trebuie sa vorbiti asa, facem si noi ce putem”. Sper ca pandemia asta i-a trimis direct in faliment.

      00
  33. Da. Hai sa inchidem abolsut tot. Ca ce plm. Dispare virususache.
    Bai oameni, nu o sa dispara niciodata covidul. Ca si gripa, raceala… au fost eradicate?
    Inca o saptamana inchidem, inca doua, inca un pic, mai dureaza putin, inca un an, doi, trei…

    00
    • Decat sa inchidem fabrici, magazine alimentare, spitale, scoli, nu mai bine inchidem noi restaurante si spectacole? Pentru ca daca insistam, s-ar putea pune si productia pe butuci, inclusiv productia de alimente, si atunci se vor inchide restaurante si spectacole by default, ca lumea o sa aiba burta goala!

      00
  34. NOU
    #161

    Asta e, se fac toti youtuberi si tik-tokeri.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube

Top articole

7 zile

Alte linkuri (mostly NSFW)