VW Golf r32 2005 review

Mașina este cu volan pe dreapta pentru ca locuiesc în Anglia.

Descriere generală:

Golf 5, din 2006, model R32 cu DSG. Dupa 6 luni de cautari am ales-o pe ea, desi a mai fost pe la alti 8 proprietari.  A costat 7500£ si am cumparat-o de la un dealer.

Diverse cifre și costuri de intretinere:

  • 6 cilindri, 320nm, 246cp
  • 89k mile la achizitie, 117k acum
  • Roti 18″
  • 1200£/an asigurarea
  • 560£/an taxa de drum
  • 71.5£ un plin cu Shell VPower
  • 299£ service ulei+ filtre+buji
  • 310£ service haldex si dsg
  • +16l/100km in trafic serios-oras
  • 12l/100km in trafic lejer-oras
  • 9l/100km mers cu 100km/h pe autostrada
  • 10l/100km la drum UK-RO-UK 2 persoane si ceva bagaje.
  • +20l/100km cu schimbat in 6500turatii

De ce acest model:

Mi-a placut de cand l-am vazut si m-am indragostit de cand l-am auzit.

Imi place designul golf5 mai mult decat la golf4.

Zambesc atunci cand o conduc si sufar cand e in service.

Nu folosesc masina pentru mers la munca, e de weekend si concedii deci cheltuielile normale cu ea nu ma deranjeaza, e un moft defapt, nu o nevoie.

Probleme avute in cei doi an de cand o am:

1.spart o galerie de evacuare- nu stiu cum sau de ce dar s-a spart. Nu s-a putut suda asa ca am inlocuit-o.

2. fisurat cealalta galerie de evacuare, dar s-a putut suda si e ok de un an deja .

3. fisurat radiatorul. L-am inlocuit.

4.Probleme cu diferentialul haldex desi a avut reviziile la timp la el, cu lichid si filtru schimbat si de mine si de anteriorii. L-am inlocuit cu unul de pe ebay ce avea 12k mile.

5. Intrumentarul de bord pierde luminozitate de la varsta cand e cald dar e tipic la Golf5. Se va repara cand trece lockdownul.

6. Se despleteste racordul flexibil datorita varstei(banuiesc). L-am inlocuit

7. Nu am avut probleme dar am inlocuit distrubutia a2-a zi dupa achizitie. E pe lant dar imi stiu norocul.

Suprize placute fata de G5 anterior pe care l-am avut in tara (1.9tdi 4motion)

  • -nu se aduna apa in usi sa le zgarie/indoaie cand ingheata si vrei sa le deschizi
  • -nu se descarca bateria din cauza switchului din pedala de frana care se strica si iti tine stopurile aprinse peste noapte, mai ales iarna.
  • -nu consuma cauciucurile mai repede
  • -nu e facuta mai bine pentru ca e masina pentru alta piata decat Romania

Subiectivisme:

7500£ e un pret ok spun eu dupa ce m-am interesat de piata de aici. Azi sunt 100 de bucati pe Autotrader – 4750£(lovita si refacuta) pana la 19950£ cu doar 23k miles.

Nu regret si nici nu consider ca am dat prea mult pe ea, am mers 300km sa o testez si seara am condus-o acasa.

Am vrut una fara modificari la evacuare, suspensie sau motor, iar asta e mai rar decat ai crede. Plus, trebuia ca, indiferent de cati proprietari anteriori a avut, au avut grija de ea iar eu spun ca e un model ingrijit pt 13ani vechime si trecuta pe la atatia. De la mine nu mai pleaca oricum decat atunci cand plec eu definitiv.

Nu are nicio legatura cu un GTI. Nu zic ca e mai buna pentru ca nu am condus, dar fiecare e altceva.  5 ani am stat fara masina si doar am inchiriat, dar nimic nu ma misca precum o face aceasta. E un motor de uns sufletul. Sotia nu e cu masinile si nici nu a interesat-o ce cumpar de acum vrea sa dea de permis.

Radem amandoi ca prostii cand dam de o sosea mai potrivita pentru ce cere masina.

As fi vrut manuala dar asta(cu DSG) a indeplinit mai multe conditii pe care l-am avut decat toate cele manuale gasite: adica istoric complet, facturi, istoric bun la ITPul anual(aici poti vedea toate ITPurile masinii din trecut si daca a cazut sau a trecut si cu ce probleme), 3 usi si gri.

Imi place culoarea albastra care e exclusiva R32 dar iese prea mult in evidenta asa ca am ocolit-o, desi multe masini de vanzare erau in acea culoare. Eu is mai incognito, de aia nici nu mai am badge-urile cu R nici in fata, nici in spate. Nu am nevoie de ambitii din astea de la alti soferi pe sosea. Cele 2 tevi ajung.

E silentioasa la cruising, 2000-2500 si incepe sa se auda de la 3000+ turatii.

Prefer padelele pe volan, nu inteleg de ce unii le prefera pe coloana dar am condus si-si si prefer sa pot schimba viteza si in curbe, daca e nevoie. Asta le are pe volan.

Imi pare rau, dar e masina mea si nu e nimic care sa nu imi placa si sper ca toti sa ajungeti sa conduceti(sau sa o faceti deja) masini pe care le iubiti.

Modificări:

Nimic mechanic, momentan cel putin.Poate ii pun coil-overs daca imbunatateste ride-ul pentru ca suspensia e dura pentru gropile de aici, nu vreau supercharger, nu vreau filtre de aer sport, nu vreau o alta evacuare.

Estetic:

Para vant, alte covorase, alte capacele la roti, prostii mici. Are zgarieturi mici pe bara fata de la anterorii si pe mine m-a zgariat unul cu remorca pe bara spate. Daca se mai aduna o revopsesc.

Dacă-uri:

  • botul pare de alta nuanta in poze , este pt ca au fost schimbate din cauza la rugina. S-a facut pe garantie inainte sa o cumpar.
  • gurile de evacuare par joase fata de bara spate – asa sunt ele, daca stau mai sus e aftermarket sau macar tips-uri schimbate
  • e scumpa de tunat. Da, 7000-8000£ pentru supercharger
  • GTI e mai fun. No comment
  • Nu e V6 adevarat. Clar nu e dar e peste orice 4 cilindri actual lipsit de personalitate
  • as mai cumpara-o inca odata. Indiscutabil da

Tin un spreadsheet cu cati bani am „bagat” in ea pana acum(2ani) ce listeaza dupa cum urmeaza:

  • 2816£
  • Supply and fit new timing chain upper and lower and both tensioners
  • Replace oxygen sensorB1, S2  -cabin
  • Replace waterpump, fill in G12 coolant
  • Misc stuff and labour
    479£
  • Renew top mounting with bearing
  • Renew exhaust flexi pipe with catalyst
  • 2500RON – ca s-a intamplat in concediu in RO
  • Galerie Evacuare
  • Diagnoza
  • Garnitura evacuare
  • £360.00 Exhaust manifold welding and refitting
  • £299.99 Full service
  • £55.00 MOT TEST
  • 1377£
  • Full service
  • Disc and pads
  • Brake Fluid Change
  • Front/Back brake disc/pad
  • New battery
  • CV Gaiter
  • Radiator
  • 1721euro diferential Ebay
  • 1060£ inlocuire diferential + major service
  • 992£ full service, amortizoare fata + placute si discuri
  • 354£ 4no x Michelin PS4
  • +benzina dupa nevoi.

Stiu ca e veche si ca nu are senzori sau lumini ambientale, ca nu are comenzi vocale sau ca e un motor prea mare raportat la ce se scoate acum din 4 cilindri dar vom vedea noi peste 13ani daca masinile actuale cu downsizing la cilindree se vor tine la fel de bine ca aceasta.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

72 comentarii

  1. Uff… batranul VR6, 3.2l :)))

    00
  2. Cele doua tipuri de comentarii:
    – de banii aia imi luam Sandero nou
    – de banii aia imi luam E90 118d

    00
    • Fiecare face ce vrea cu banii lui si ce nevoi are. Nu e ceva ce multi si-ar lua din multe motive dar pentru mine e tocmai ceea ce trebuie.
      Si celor ce is vor lua Sandero nou si celor cu E90, drumuri bune sa aiba.

      00
  3. S-o stăpănești sănătos. Confirm aia cu zămbitul ca prostul.

    00
  4. Presupun că nu stai în zona Londrei dacă vrei să o ții încă 13 ani, lațul ULEZ nu se strange in jurul motorului. Încă :P

    00
  5. Fiecare cu gustul lui. No comment.

    00
  6. De banii aia imi luam E90 118d.

    00
  7. NOU
    #11

    inca 1300EUR sa ii pui volanul pe stanga, iti dau link de forum daca vrei. drumuri drepte colegu

    00
    • Sefu, sefu, am gasit unu’ care nu a citit articolul. Unde-i biciu’? :D

      00
    • NOU
      #13

      ne agitam degeaba. chiar este si o lege care deja interzice circulatia masinilor cu volan pe dreapta

      00
    • @mihnea… zice autorul, chiar la inceput, ca locuieste in Anglia…
      Acu – na, probabil daca zici tu, ar mai da 1300 de eur sa-i puna volanu pe stanga, dar ce s-o face cu ea in Anglia ma gandesc…

      00
    • Pregătește-ți tălpile

      00
    • NOU
      #16

      cel mai probabil daca vii cu masina din romania in UK poti sa rulezi cu ea fara probleme. sunt niste folii care se aplica pe faruri pentru a directiona lumina astfel incat sa nu deranjeze participantii la trafic. unele masini au default un mecanism, se activeaza printr-o combinatie de butoane + manetele de lumini, parca

      00
    • Nu se agita nimeni, dar daca ai fi citit articolul, ai fi vazut ca prima linie a acestuia zice asa: „Mașina este cu volan pe dreapta pentru ca locuiesc în Anglia.” Nu cred ca legea de care vorbesti tu interzice circulatia masinilor cu volan pe dreapta in ANGLIA.

      00
    • NOU
      #18

      eu am interpretat altfel prima linie, gen „nu ma intereseaza prea tare ca are volanul pe dreapta, e masina de weekend si e ok asa”. oricum modificarea nu este foarte costisitoare la aprox 1300eur, masina e frumoasa si mai are kilometri destui de facut. as putea recomanda pe cineva care se ocupa pentru operatiune

      00
    • Tu vrei scris in silabe ca sa intelegi?

      00
    • Dar omul insistă, nu glumă :))

      00
    • @mihnea
      Din ciclul, daca taceai ..filozof ramaneai !

      00
    • NOU
      #22

      nu inteleg de ce va suparati. daca era masina mea, eu ii faceam modificarea. tine de gusturi

      00
    • Cred ca e troll. De fapt, sper ca e troll :-)).

      00
    • Nice trolling. 5/7

      00
    • Mihnea are atelier de modificat volanul la
      mașini. Greu va prindeți

      00
    • @Mihnea – cum fac să montez volanul central? Sunt fiert pe diversitate.

      00
    • Nu va suparati, profit si eu de articolul asta cu masina din Anglea…nu stiti pe cineva sa-mi mute si mie volanul inapoi pe stanga? am plecat cu masina in UK si i-am facut modificarea mutand volanul de pe stanga pe dreapta, acum cu brexitul asta trebuie sa ma intorc si vreau sa am din nou volanul pe stanga.

      00
    • Io nu inteleg de ce nu fac astia doua volane, unul pe stanga si celalalt pe dreapta

      In UK stai pe scaunul din dreapta, in restul lumii stai pe stânga

      Easy…

      00
    • Salut, dupa cum au evidentiat si altii, masina e condusa exclusiv in UK. Am fost cu ea la un drum pana in Ro in vizita dar nu as repeta experienta.

      00
  8. Abia acum realizez ca la un volan pe dreapta, piciorul drept il rezemi de usa si cel stang sta inghesuit. Practic piciorul pe care il folosesti cel mai putin sta cel mai fix, iar dreptul e comod. Parca prefer cu volan pe stanga sa stiu ca am piciorul pe acceleratie mai fix.

    00
    • Ai idee cît loc e la piciore la un G5? Cred că nu…

      00
    • Ai idee cît loc e la picioare la un G5? Cred că nu…

      00
    • confirm ca sprijinitul piciorului drept e foarte aiurea, fara cruise control la drum lung e jale. la mazda3 imi sta genunchiul intr-o gaura din usa, intre maner si difuzor, de parca japonezii n-au tot volan pe dreapta si n-au testat-o.

      00
    • Nu am simtit absolut nicio diferenta. La drum cu adevarat lung, amorteste piciorul si acum asa cum o facea si pe cealalta parte. Am tempomat dar chiar nu am sesizat diferente.

      00
  9. „Imi place designul golf5 mai mult decat la golf4.”

    golf7 cum ti se pare?

    00
    • Mai misto decat golf 6?

      00
    • Golfu 5 a fost ultimu care a avut personalitate. 6,7,8,38 sunt la fel

      00
    • Salut, in primul rand multumesc lui Zoso ca a postat si textul meu(ca nu prea e review). M-am referit doar la modelul R32 si de aceea comparatia e doar intre mk4 si mk5. 6,7 si 8 arata ok dar nu e motorul. E greu de explicat.

      00
  10. Felicitări pentru mașină.
    Nu e o mașină de zi cu zi deci nu comparam cu 1.9tdi. Sa te poți plimba cu ea cât mai mult timp fără sa te interzică ecologistii

    00
  11. „Imi place designul golf5 mai mult decat la golf4”

    atat

    00
  12. ce inseamna ca „nu e V6 adevarat”?

    00
  13. Faina masina. Mai ales varianta incognito!

    00
  14. In locul tau, as trece-o pe gaz.

    00
  15. de banii aia imi puneam termopane si persiane bune.

    nu-i nimic, mai muncim.

    00
  16. „vedea noi peste 13ani daca masinile actuale cu downsizing la cilindree se vor tine la fel de bine ca aceasta.” Ce s-a tinut atat de bine la masina, ca nu inteleg? Nu are 300k km ^ fara vreo problema nu?

    00
    • pai s-a tinut bine masina. N-a schimbat decat
      * lantul de distributie
      * senzor de oxigen
      * pompa de apa
      * racord flexibil evacuare
      * catalizator
      * galerie evacuare + garnituri
      * diferential
      * radiator

      Practic, ai putea spune ca a schimbat doar consumabilele

      00
    • Vad ca in fiecare articol in care isi prezinta cineva masina trebuie sa introduca si o justificare fara sens.. : „a venit copilul, nu mai aveam loc in masina”, „masinile actuale nu mai sunt la fel de fiabile” hm – de asta iti iei o masina de 13 ani si schimbi jumatate de piese. :) Pnm, iti place masina si gata..

      00
    • Salut. M-am referit la masinile de azi cu 4cilindri si 400cp. Vedem daca motorul acela va mai fi sanatos in 13 ani dupa. Evident ca lucruri se strica si s-au stricat dar daca stai phtin pe forumuri dedicate acestui model de golf, vei vedea ca motoarele in sine nu au probleme. Ceea ce a listat userul C ca s-a stricat/picat e partial corect, unele am ales eu sa le schimb pentru ca imi place sa suflu in iaurt. Tehnologia de acum clar nu se compara cu ce era acum 15 ani dar, parerea mea doar, un 4cilindri cu 400cp(A45s) si un 3 cilindri 260cp (GR Yaris), peste 15 ani vor avea griji mai mari decat am eu cu asta.

      00
  17. Arata foarte bine. Sa o stapanesti sanatos!

    „vom vedea noi peste 13ani daca masinile actuale cu downsizing la cilindree se vor tine la fel de bine ca aceasta.” – ca posesor de 4 cilindri EA888.3 vechi de 5 ani si 130k mile, pot spune ca mai tine cel putin inca pe atat.

    00
  18. E o bijuterie! Am mers in tinerete cu una si e senzationala. Am mers, din pacate, doar in Bucuresti. Cred ca pe drumurile din afara e si mai tare senzatia. Sa te bucuri de ea, e un moft foarte fain.

    00
  19. Cam asa trebuie sa arate un review.

    00
  20. Multumim pentru review, la cat mai multi km fara probleme!!!

    00
  21. Bai foarte misto masina, arata foarte bine.
    Cati mai multi km fara probleme.

    00
  22. „Prefer padelele pe volan, nu inteleg de ce unii le prefera pe coloana dar am condus si-si si prefer sa pot schimba viteza si in curbe, daca e nevoie. Asta le are pe volan.”

    Nu stiu cate automate ai condus dar in afara de VW, personal mi se pare ca la celelate nu ai nevoie de „padele”, masina schimba viteza automat exact asa cum si cand trebuie, fie curbe, deal sau vale (cu variatiile normal vs sport).
    DSG-ul acela la VW mi s-a parut cam semi automat, mai ales la coborari de kilometri pe dealuri serioase si curbe, in permanenta trebuia sa schimb din padele viteza :(. Ceea ce nu s-a intamplat cu audi, nissan, kia, ford, toyota sau mitsubishi, varii modele (toate automate, evident).

    00
    • Salut,
      Am condus si altele cu padele, nu multe ce e drept dar indeajuns incat sa le prefer pe cele pe volan. Adevarat, daca caut pe google cum e mai bine:sa fie pe volan sau pe coloana, lumea zice ca defapt pe coloana e mai bine ca poti stii exact unde e padela(sper ca asta e singularul) cand misti mainile pe volan dar adevarul e ca sunt pe volan pentru ca, pentru condus normal, e ok si pe volan si lasa loc pe coloana la semnalizari/tempomat/faruri/etc. Banuiesc ca e o chestie de preferinte, ca mai orice.

      00
  23. Daca ai luat-o de hobby e ok. Fiecare cu pasiunile lui. Ca afacere e o afacere foarte proasta.

    00
    • E pentru placere. Nu am fost obiectiv sau pragmatic in decizie. Nu face sens financiar caci nu am luat-o pentru ca poate se scumpeste in timp. Am luat-o pentru totdeauna.

      00
  24. Are rugina pe undeva? Pe sub cum se prezintă?

    Nu stiu cum e la R32, dar la banalul G5 trebuia scos un burete penibil de la aripi, burete ce se îmbiba cu apa și distrugea aripile intr-o veselie.

    00
    • Stiu problema. E okish zic eu, dinnou, pentru varsta ei, m-am uitat la asta cand am cumparat-o. Dar una e ce vad cu ochiul liber si alta ce se ascunde pe dupa praguri. Am sa merg la tinichigerie si facem ce o fi de facut. Apoi am sa o revopsesc complet.

      00
  25. Am un singur lucru de zis, mai pui 20 de milioane de $ și o să ai volanul nici pe stânga, nici pe dreapta, ci în mijloc. Și primești cadou un McLaren F1 :)

    00
  26. Eu chiar nu inteleg de ce vii cu masina din UK pana in RO. Pierzi o sapt pe drum plus oboseala. De ce oamenii astia nu iau un avion si inchiriaza o masina daca e cazul?

    00
  27. Poate sunt eu sarac (am un G5+ din 2007) , dar nu inteleg – ai bagat aproape 10k lire in aceasta masina in 45k km in afara de pretul de achizitie?

    00
    • @Bruta -imi place sa conduc si nu imi place sa zbor. Este obositor dar mereu, daca am optiunea sa conduc si timpul necesar, o voi face.

      @fur – nu esti sarac, nici eu nu sunt bogat dar da, au fost peste 7k£ in astia 2 ani. Am pus lista cu chestiile de schimbat doar ca lumea sa vada ca o masina de performanta(ca asta era la momentul ala desi acum 246cp nu e ceva rar) costa sa o intretii decent mecanic. Poate ca le si schimb eu la un service care nu e cel mai ieftin dar nu e nici cel mai scump. Insa o masina R,M, RS mereu va costa sa o intretii. Iar cu cat va trece timpul, pentru ca pretul acelor masini va scadea la second hand, va parea si mai ne avantajos sa bagi bani in ele cand pica ceva. Eu nu am fost adeptul cu merge si asa , poate ca unele lucruri puteam sa le ignor sau schimb doar cand pica de tot dar intram in alte belele. E multa lume care se bucura la masini putin mai puternice second si spera ca nu vor manca bani. Experienta mea spune ca vor manca. Ca sunt multi sau putini, depinde de fiecare sa aprecieze. Pentru mine, cu un job normal, nu sunt o nimica toata banii bagati in ea chiar sunt o cheltuiala , dar nici o supriza nu sunt. Dar pentru mine merita.

      00
  28. Nu inteleg pasiunea asta – sa iti iei troace vechi si pe urma sa bagi bani in ele – e lipsit de logica
    Sa nu mai zic de taxe (probabil masina e EURO 3 sau EURO 4)

    00
  29. Eu am asa o impresie ca patronul a publicat acest post ca sa-l faca de ris pe autor. Pai plm, asa o lista cu schimbari la o masina nu am vazut pina acum. Am si acum un Megane 2 din 2005, am ales sa zaca din 2018 in curte pentru ca am alta masina, dar il tin pentru ca nevasta s-a ambitionat sa ia permis si o las sa-si faca mina pe Megane-ul asta, apoi poate vedem o Dacia Spring. Deci, boss, eu am schimbat distributia de doua ori, suspensia de doua ori, discurile de frina o singura data si doi senzori de ax cu came din 2005 pina acum. Atit. Masina de 14 mii pret de catalog, cam 17 mii cu leasing. Are parbrizul crapat, avea o mica ciupoitura si a crapat tot stind in curte, costa 500 lei. De ce plm te lauzi cu cazanul asta in care ai bagat atitia bani?

    Stii, exista mereu cite o curva faina, care in alte conditii ar fi fost o femeie pe cinste, mama de copii, curva in pat si bucatareasa in bucatarie, dar e tot curva la sfirsit de zi, pentru ca asa a fost viata si nu poti s-o intorci. Du-te-n plm cu rabla ta de cacat!

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube