În caz că vă întrebați unde am dispărut – am fost în concediu o vreme. Dar m-am uitat la filme și am râs la filmul din titlu.
Că apărut un film nou alaltăieri pe Netflix. ”The Harder They Fall” îi zice. Actori faini, toți de culoare. Ceea ce n-ar fi o problemă în sine dacă filmul n-ar fi western. Dar western de-ăla cu de toate: bandiți negri, șerifi negri, prostituate negrese, doamne de salon negrese, vânzători negri, pistolari negri, preoți negri. Există cam opt albi în tot filmul și-s toți răi și cam toți mor de moarte cumplită.
Ei – și western fiind – acțiunea are loc prin 1850 când era era aia a cowboy-ului supărat pe lege. Și-n perioada aia era la fel de OK să fii de culoare cam cum e azi să fii cu Covid și fără mască. Adică nici în Nord, nici în Sud nu era prea bine. În film toate orașele sunt populate de negri, zero albi pe-acolo. Literalmente zero. Ceea ce e la fel de verosimil precum e o claie de fân plină cu nevăstuici în rolul lui Cristofor Columb. Și nu doar că-s gentlemani respectabili cu ceasuri la piept și pălărie de-aia bombată care merge perfect cu afacerea respectabilă dar unii citează doct poezie and stuff.
Filmul începe însă cu un avertisment: ”personajele nu sunt reale, dar oameni ca ei au existat”. După care urmează două ore și ceva de bande rivale de negri care vorbesc în slang de New York modern și care se aleargă unii pe alții cu cai și pistoale și pew-pew-pew unii pe alții. Realitatea însă contrazice clar filmul. Că prin 1850, de culoare fiind, de la salon până în stradă ți se prelingeau în colb, prin jugulară, doi plămâni și jumătate de rinichi. Că omul alb vedea piele de nubian și scotea deja biciul și trusa de bărbierit cadavre.
În filmul ăsta însă avem așa: vreo 40 de bandiți negri; trei șerifi negri; doi preoți negri; cabaret cu negrese; cel puțin două orașe populate exclusiv de negri și cu lemnul ușor inflamabil al cărora se pare că nu avea nimeni probleme. N-am văzut niciun copac cu spânzurători, dar am văzut învățători negri pe-acolo.
Filmul face parte din categoria aia de producții ”Woke” la care cască ochii oamenii și se bat liniștiți pe burtă că un grup minoritar a fost răzbunat. Cam cum e serialul ăla cu Regina Angliei negresă, secol XVI sau așa ceva. În 1950 spânzurau ăia din KKK adolescenți de culoare prin fața liceelor dar în ”The Harder They Fall” apare femeia de culoare și oprește banda de călăreți de culoare și le zice dur că ”păi vedeți că orașul ăsta e sub protecția mea”.
Or fi existat oameni de-ăștia – nu zic. Mă îndoiesc însă că or fi trăit ei multe zile într-o Americă a lui 1850.
O sa ajungem noi sa regretam die hardurile lui bruce…
Nu se mai fac ca pe vremea noastra
E mema aia : la cum evolueaza lucrurile, o sa se interzică șamponul, sa nu se supere cheliosii…am ras, eu fiind chelios 😀
Am o vagă bănuială că va lua și vreo două-trei premii Oscar ca să fie treaba bună până la capăt.
Da, pei îl declară Sci Fi Western și gata
Oscar ia doar dacă sunt și niște gay prin el..altfel, adio.
Dacă sunt și vreo 2 gay atunci ia premiul pentru cel mai bun film, machiaj, costume, sunet etc
Absolut, ca BLM. La fel de vomitive mi se par si seriile de reclame de la Sephora cu black beauty, care ma duce cu gandul tot la cai negri. E clar ca populatia de culoare a fost exact targetul dintotdeauna.
Mos Opinca: mai plusează un pic: de ceva timp nu mai este norma numai să fie iubire gay. Ci și trans neapărat, plus ceva iubire poliamoroasă, sau un copil cu câțiva tați, am văzut că este o tendință prin filme și seriale să apară câte un copil cu mai mulți tați și de curând am văzut un articol în The Guardian care promova asta: ce bine este când o femeie este ajutată de 3 bărbați să crească un copi!
Articolul se numeste ‘Parenting young kids is exhausting. Should we rethink the nuclear family?”
Si am vazut fenomenul in catea seriale si filme woke
daca inca mai ai rabdare sa consumi netflix…
si sa si scrii un srticol cu ce ai vazut…
Există un concept fain numit „suspension of disbelief”, recomand călduros oricui aplicarea lui, ca să vă bucurați de filme, cărți, muzică șamd pentru ideea transmisă.
Altfel, cheia în care eu interpretez genul ăsta de povești e un fel de catharsis al unei rase – ce ar fi putut fi pentru ei dacă.
Atât timp cât nu susțin că aia a fost realitatea (și nu e cazul), iar rezultatul e bun și-ți transmite ceva, e de bine.
P.S. Și în filmele lui Tarantino, de ex, sunt chestii la polul opus al realității. Nu de aia ne uităm.
P. S. 2 Ca nepsiholog, aș zice că tipul ăsta de critică e de fapt o enervare la adresa mișcărilor tip BLM și a exagerărilor de PC asociate lor, și nu filmul e de fapt problema.
Ai zis perfect ce voiam si eu sa zic dar nu imi gaseam cuvintele. As mai adauga faptul ca nu puteam uita ca Netflix e totusi un business si scopul lor principal va ramane mereu: profitul. Judecand dupa cifre la cat de bine a prins filmul la public ei si-au atins scopul.
@Razvan T Coloja inteleg esenta mesajului tau si imi pare rau ce te-a dezamagit filmul, dar exagerezi.
„suspension of disbelief” ar trebui folosit la orice film.
daca ar fi fost acel catharsis de care zici tu, atunci ar fi aratat orice altceva numai personaje albe tipice perioadei jucate de negri nu.
Ceva imi zice ca „suspension of belief” se refera la altceva, cand vezi ca toti sunt negri si sunt cativa albi care si aia sunt personaje negative e doar propaganda. Suspension of belief il aplici pentru situatii cand eroul scapa ca prin urechile acului spre exemplu, vezi seria Fast and Furious. Sau pentru filme ca Slumdog Millionaire. Adica cand iti vine sa zici „bah al dracu cum a scapat sau cum s-a pliat situatia fix pe amintirile eroului/ aptitudinile eroului etc.” . Cand vezi filme cu animale care vorbesc iarasi se aplica „suspension of belief”. Ma rog prindeti ideea. Presupune ca renunti sa mai judeci critic orice aspect ca sa te bucuri de film. Si asa cum zici si tu @loolo, trebuie sa iasa un film bun, nu e cazul cu mizeria asta.
Ti-a zis omul ca e „suspension of disbelief” – practic iti pui pauza la partea aia a creierului care urla la tine „ba, n-ai cum sa crezi asa ceva, tu nu vezi ca seriful ala e negru in 1850???”
Dar tu-i dai inainte doct cu explicatii savante despre „suspension of belief”.
Ca sa te iau in serios, ar trebui sa ignor partea aia a creierului care-mi zice: „ba, baiatul asta nu stie nici macar cum se numeste notiunea despre care vorbeste, cum sa mai bagi in seama atunci restul?”.
Corect, dacă filmul e asumat artistic fără pretenții de realitate cum sunt ale lui Tarantino, nici o problemă, pot fi și verzi, te uiți ca să te distrezi.
Problema e doar când nu se asumă asta și încearcă să o facă așa, cum sunt filmele cu pretenții de istorie.
Realizat de Jeymes Samuel (fratele solistului Seal) .Tot in nota asta in 2013 a mai facut un film, They Die by Dawn.
poate ca e mai bine sa le dea cinematografia pe mana ca sa se ventileze, decat functii importante de conducere si decizie, ca atunci chiar se vor razbuna.
uitati-va la africa de sud. am vorbit cu sud-africani albi si situatia e maro rau.
E doar un film. Chill.
SI prin filme se transmite ideologia.Vezi filmele din epoca comunista.
Spike Lee un regizor afroamerican,rasist anti albi (dar asta nu e o problema reala pentru ca este acceptat rasismul antialbi), a criticat filmul Django Unchained pentru ca aduce atingere istoriei stramosilor lui sclavi, ca se foloseste la greu cuvantul niga, plus ca samuel lee jackson era un personaj negativ desi era sclav. La fel ca tine un tip i-a zis lui spike lee: calm omule e doar un film.
Raspunsul lui Spike Lee catre tip: „Media Is Powerful. DON’T SLEEP. WAKE UP YO.”
Spike Lee… când era mai tânăr era om normal. A fost „brainwashed” si el. Sau, mai precis, a uitat care e scopul lui, si cum trebuie să si-l atinga.
Întrebarea mea e, filmul, ca formă de artă, a fost bun? A plăcut?
Putem avea filme proaste dar care respectă istoria. Și altele.
Hai să ne relaxăm, că nu e documentar. E ficțiune.
si gone with the wind e fictiune, nu documentar…
nu poti sa injuri acel film pentru ca in realitate era altfel, apoi sa faci mizerii de genul acestui film. pur si simplu nu poti. sau mai bine zis ar trebui sa nu poti. ipocrizie lvl infinit.
@toma filmul e o mizerie.
At trebui sa iasă și ai noștri sa facă un film cu cetățenii de etnie rroma mergând la birourile din Pipera ca „” corporatiștii. Lucrând în IT și cu slang de Ferentari.
Sau un remake la Columna, ala cu In nemernicia mea am muscat mana care m-a haranit etc cu romi care lupta cu romanii!
Sau Adi Minune, in rolul lui Stefan cel Mare. La inaltime s-ar potrivi. „Moldova nu e a mea şi nici a voastră nu e, ci a urmaşilor urmaşilor voştri”
Ar fi interesant de urmarit un film despre echipele de suedeji de elita formate de Decebal ca sa treaca Dunarea …
Să moară mama dacă e bug, e feature șefu.
Nu poate sa fie bug, am dat cu spray
Dă boss 5 lei că ți-am oprit loc în AWS.
https://jurnalul.ro/vechiul-site/old-site/suplimente/editie-de-colectie/suedejul-domn-31254.html
Mie imi plac toate filmele blaxploitation din anii ’70. Shaft, de exemplu, e o serie care imi place mult.
Si filmele cu multi negri „mai din zilele noastre” imi plac: „Friday”, seria „Barbershop”…
Dar mizeriile astea noi, jegurile astea false si ireale… Cum e sa fii negru și sa stii ca singurul motiv pentru care apari tu in filmul X este culoarea pielii? Negru sa fiu, mi-ar fi rușine.
blaxploitation-ul din anii 70 are cateva sub-genuri bine definite:
-Blakpower – unde se poate incadra si filmul de mai sus, gen in care personajele sunt preponderent negre si au roluri nerealistice in naratiunea filmului. (Shaft)
-Stereotypes – unde negrii erau distribuiti in roluri steretipice: gangsteri, informatori, drogati, criminali, hoti, curve…
-Slavesploitation – django, roots, blacula….
Friday, Barbershop, Boyz in the Hood, si ce facea Spike Lee in tinerete intra direct in balxploitation la capitolul stereotipuri.
Chiar aseara am incercat sa vad filmul pe netflix, nu am putut, este atat de woke incat parca imi vine sa ma uit la ST Discovery.
Do the Right Thing (1989) este un film pe care il consider destul de „puternic”. Cel putin in cazul meu a avut un „impact emotional” foarte mare… desi sunt alb.
Filme bune sunt cele in care te poti identifica cu un personaj sau cu altul, fara sa mai iei in calcul culoarea pielii.
Imi place Shaft nu ca e negru, ci ca e Shaft. Plang pentru oamenii din Do the Right Thing nu pentru ca sunt negri, ci pentru ca sunt oameni.
Vizionezi Glory (1989) si, cumva, ai putea sa te indetifici cu negrii de acolo, tu fiind alb. Uneori au aceleasi probleme ca tine, aceleasi suferinte si angoase.
Filme pline de negri, unde toti putem sa simtim ce simt personajele.
Asta nu se mai face in ziua de azi, in filmele „multirasiale si multiculturale”. Acum e doar „white man bad”, reverse racism.
Apropo, exista filme unde se simte ca albii sunt rasisti fata de negri. Unde e perpetuata ideea ca negri sunt criminali, violatori, mai slab intelectual? Filme unde chiar sa spui „Da, mai, asta e rasism clar!”? Eu nu stiu, si mi-ar placea sa vad cateva, sa observ ce nasoi erau regizorii si scenaristii de pe vremea aia.
Tangential imi aduc aminte de Tick, Tick, Tick (1970) unde este prezentat cazul unui politist negru intr-un oras de albi rasisti, film care, tocmai, e anti-rasism.
Caut filme unde se vede clar ca negrii sunt discriminati, unde se vede clar ca cei din spatele camerelor au fost rasisti.
@Cristici – Poate „In the heat of the night”?
Mississippi Burning (1988)
Guess Who’s Coming to Dinner
Rosewood (1997)
In Romania e plin de rromi prin corporații. Doamne ferește să ai ca sef vreun rrom. De obicei își aduce colegi tot rromi pe langa el și ești mâncat de viu.
Sa n-ajunga prin ANAF, vreun sefulet ceva.
Nope, gresit, aia-s olteni!
Filmul face mișto de BLM și de toate exagerările pe tema asta.
„În caz că vă întrebați unde am dispărut..”
Sincer(ă) să fiu, credeam că te-a înghițit (nemestecat) alde Eftimie.
Bine c-ai scăpat!
@Alin(a): Who?
Maestrul… https://bit.ly/30pHh9X
Eftimie, cel cu SF-urile, băiatul amuzant de la timesnewroman care face mişto de toată lumea dar când fac alţii mişto de el, se supără şi pleacă cu jucăriile acasă
Am un vibe de Eminem – Afrojack in acel „Who?”
Disclaimer: nu am văzut încă filmul, nu am idee despre cât de bun este ca act artistic.
Prima reacție avută atunci când am văzut trailerul a fost similară: ia uite câți negri acolo; păi nu era așa în realitate. Însă ieri am citit un articol legat de cât de prost este filmul (ca act artistic), unde am dat în comentarii peste câteva statistici interesante, așa că am început să mai caut de capul meu să văd cât de verosimil din punct de vedere istoric este.
Pentru perioada respectivă avem așa:
1. Black cowboys reprezentau cam 25% din totalul cowboys (wiki)
2. Existența orașelor de oameni liberi (a href=”https://en.wikipedia.org/wiki/Freedmen%27s_town”>wiki)
Deci, raportat la film:
– oraș plin de negri > avem
– cowboy negri > avem
– perioadă istorică corectă > avem
– slang de new york > n-am idee, probabil că nu e versoimil istoric; dar aici intră și partea aia de suspension of disbelief de care zicea alt comentator
Asta cu existenta cowboys negri am vrut sa scriu si eu. Tot despre 25% am citit si eu, deci trebuie sa fie adevarat. Asa ca, majoritatea filmelor in care nu apar deloc consitutie o omisiune importanta. Dar, tinand cont de curentul de whitewashing care a fost la putere in Hollywood, nu ma mira. Este de inteles sa apara acum si filme in care se exagereaza invers. Asta este, cat timp filmul este bun, este in regula.
Mai deranjant este curentul actual in care Superman devine bisexual (pauza de vomitat), sau Fundatia in care nu mai seamana nimic cu ce este in carte, cate un personaj masculin devine femeie neagra si tot soiul de prostii care nu au nici un sens. Ma bucur ca am citit la Cetin cat de prost este serialul si nu m-am mai agitat sa il privesc
da, corect. doar ca acea statistica se refera la baietii aia care manau vacile prin ferma.
in contextul acestui film, „cowboy” se refera la baietii aia care umblau cu multe pistoale dupa ei, se impuscau prin baruri, jefuiau banci, trenuri si diligente, si doar ocazional se apropiau de vreo vaca, si atunci doar cand o furau. o statistica referitoare la cati din astia erau negri avem?
si iarasi da, sunt convins ca erau si din astia ultimii unii negri. si foarte probabil, ca daca exista vreo „banda” care sa contina negri, erau toti sau aproape toti negri.
dar sa creezi un microcosm d-asta in care toata lumea e neagra mi se pare nerealist. si cum ziceam mai sus, mi se pare de porc sa injuri unele filme pentru ca nu reprezinta realitatea si tu sa faci exact acelasi lucru dar in sens invers.
Păi asta erau (și probabil încă sunt) cowboys: băieți care mână vacile prin fermă. Cowboy pistolari nu prea, e o romanticizare modernă a ce era atunci, făcută cu scopul de a vinde lucruri: filme, țigări, blugi, whatever.
Ba chiar numărul de cowboys albi era undeva pe la 50-60% (depinde de perioadă și zonă), căci pe lângă afro-americani mai erau și mexicani.
Altfel, legat de microsomul ăla, rămâne cum ziceam: după războiul civil american s-au format orașe libere unde trăiau majoritar afro-americani.
Am văzut toate astea, cu mai puține detalii, în trailer. Exact la fel am gândit și eu: da’ bravo, mă! De-al dracu’ nu m-am uitat, și nici nu o să o fac.
are there any hot chicks in it?
A zis omul mai sus că e cu negrii..
Dacă e cu negri, e cu sau fără hot chicks? (Poa’ să fie hot și dacă e neagră wtf). Mă rog, poate fi hot în orice culoare ca să nu se supere cititorii galbeni, ăăăă … asiatici. Sau europeni. Sau eurasiatici. Sau ăia care fwt pinguini, înțelegi.
Nope. No hot chicks.
Yap! Sunt hot chicks.
Există o mare nedreptate comisă de genul western: toți cei de acolo, cu excepția unor sclavi sau a unor infractori mărunți, erau albi. Prin urmare, oamenii trebuie să caute acum pe Google pentru a verifica dacă a existat vreun cowboy negru. Răspuns scurt: da. The Harder They Fall, însă, merge în cealaltă extremă, distribuind doar oameni de culoare, cu excepția cazurilor în care cineva trebuie să fie expediat într-un mod rapid și degradant. După o treime din film, am vrut să nu mă mai uit. Faptul că ai fost oprimat fără subtilitate timp de secole nu înseamnă că trebuie să fii tu însuți lipsit de subtilitate. Și tocmai asta îi lipsește cel mai mult filmului: subtilitatea.
Fiecare scenă vine ca un pumn, violentă, dar și fără rost, suprastilizată dar fără substanță, brută, dar și crudă. Afectele tradiționale occidentale (modernizate cu modul de a vorbi tarantinesc) sunt exagerate până la a deveni caricaturi. Personajele sunt antipatice, atât din această cauză, cât și din faptul că nimeni nu face efortul de a dezvolta cine sunt. Coloana sonoră este anacronică: hip-hop și reggae și, ocazional, o versiune neagră a melodiei „let my people go”. Toate personajele de culoare sunt moderne: curate, elocvente, educate, chiar elegante, în timp ce albii sunt cele mai proaste versiuni ale westernului de altădată: nespălate, stupide, speriate, animalice.
Așa că am urmărit restul filmului, încercând să mă bucur de el, dar toate aceste lucruri m-au deranjat tot timpul, chiar dacă actorii erau buni, decorurile erau frumoase și povestea era oarecum amuzantă. Este patetic să plângi mereu despre reprezentare, apoi să faci cu bucurie unul dintre aceste lucruri. Am vrut să mă bucur de un western bun, dar am primit o versiune extremă a politicii rasiale din SUA. Aș fi putut să mă uit la un documentar în schimb.
Pfff deci daca nici documentare istorice nu se mai fac calumea…
Mișto este că toată lumea(as in tot mapamondul) comentează pe marginea stupidității materialului.
Nu a apărut, însă, întrebarea: cine este dispus să finanțeze, cine aprobă acest gen de producții și de ce?
Adică s-a ajuns în situația desființării personajelor fictive! Să-i faci ieșirea lui James Bond. Pentru că? Nu s-a lansat o producție paralelă, cu un personaj feminin omnipotent. Nu. Se scoate personajul pe linie moartă. Ăsta este un efort și cineva îl face cu un motiv.
Ai vazut vreodata o hala din aia de un hectar unde sunt crescute gainile pentru oua carne lana? Nu le intreaba nimeni ce vor de mancare, la ce ora se consideră ca e maxim de randament primesc nutret. Descoperiri ulterioare pot modifica meniul, gainile neavand drept de veto.
Cel putin in state (deocamdata) sloganul este „white privilege is the problem”. Pe frontul cinema scoaterea albilor din roluri de super eroi.Cine e in spate? Ce conteaza.Sunt si milionari albi care finanteaza din convingeri politice ori aservire.
The oil, the dollars and the ardeleniggas
Mie mi se pare mai mult o metafora bazata pe realitatea de azi: orasele de negrii sunt violente si fara lege, si orasele de albi sunt linistite si civilizate. Si din film intelegem ca nu din vina albilor e asa, la fel ca in realitate. Pana si motivul tatalui absent e in film.
De aceea zicea cineva aici ca e mai mult o parodie la adresa lor.
În curând or să vopsească și statueta aia de la Oscar.
Si o sa ii adauge si o scula de 30 de cm
Africa are o suprafata de 3 ori mai mare decat a europei.
Polulatia ei de 1.5x a europei.
Totusi n-au nicio tara care sa fie bogata, dezvoltata si sigura in acelasi timp.
In majoritatea capitalelor lor strazile inca sunt de pamant, canalizare ioc, igiena ioc, etc.
Negrii nu vor, nu stiu si nu pot sa se dezvolte.
Daca erau negrii in vestul salbatic traiau in corturi ca amerindienii, nu aveau niciun serif, nicio banca, niciun saloon, doar cactusi si capre.
Ca să repet ce ai zis tu mai sus dar în alt context: păi în România înainte de ’89 românilor chiar nu le plăcea ce aibă căldură în casă, apă caldă și curent electric toată ziua. Au încercat să be forțeze să dar noi nu și nu, închideam caloriferul și stingeam lumina.
Heh, azi la mall. Ies eu de la budă, virez spre zona chiuvetelor, după colț o gașcă de … arabi crecă. Ten mai închis, vocabular pe măsură (nu erau suedezi, limba sună diferit). Unul, umplea o sticlă de jumate cu apă de la chiuvetă. Chiar când am ajuns acolo si a luat sticla și a trecut spre interiorul facilității. Remarc mental faptul că tipul poate are tupeu să bea apă de la chiuvetă din mall, cine s eu să judec? Bine îmbrăcat …mno, fiecare cu piticii lui.
Mă apropiu de chiuveta folosită de tip și trec mâna prin fața senzorului, iese apă caldă pe țeavă. Mno, dă o dracu, ăsta bea apă caldă, ce pwla mea?
După aia mi a picat fisa.
Bă deci…înțeleg multe da’ totuși, au niște obiceiuri de te kkci pe tine.
ce anume?! că se spală la cur după ce se cacă în loc să folosească curpapir?! medici albi și foarte europeni recomandă așa.
nu curpapir că are o acțiune mecanică nașpa, nu șervețele igienice umede că au acțiune chimică nașpa. apă caldă și săpun.
îți arăt recomandările primite de la gastroenterolog dacă nu mă crezi.
eu nu pot să fac asta, dar dacă ăla aruncă după aia sticla la gunoi și se spală pe mâine, care e treaba mea?!
lumea are impresia ca africa era un varf al culturii si civilizatiei in evul mediu tarziu, cand a inceput plimbarea de sclavi negri peste ocean, si ca au venit europenii si au distrus tot ce cladisera nergii cu manuta lor si i-au adus la stadiul de ruina.
la ora de istorie in romania se invata exclusiv europa, nici macar un paragraf despre africa. sau cel putin cand am facut eu scoala/liceul. si la un moment dat am avut curiozitatea sa aflu ce era acolo, ca din cultura general in general PC bagata cu forta reiesea un taram magic unde negrii traiau idilic in pace si prietenie si veneau albii aia rai si ii prindeau cu navodul si ii duceau cu forta in america. pe dracu. poate or fi fost si cativa albi care se ocupau cu asa ceva. dar cei mai multi ii CUMPARAU de la negutatorii de sclavi negri.
cu foarte mici exceptii, atat ca suprafata cat si ca timp, africa a fost un macel colosal. se omorau negrii intre ei mai ceva ca pe vite. si tot asa se tratau diversele etnii intre ele. numarul de sclavi negri pe plantatiile fermierilor albi a fost intotdeauna nesemnificativ in comparatie cu numarul de sclavi negri pe plantatiile diversilor sefi de trib negri din africa. si cvasigeneral tratati mai bine.
si imperiile coloniale nu au distrus nimic in plus fata de ce se distrugea oricum. erau doar inca un participant la marea hacuiala. e drept, de obicei mai bine inarmat, mai bine pregatit. dar asta nu era o garantie a victoriei, dupa cum au demonstrat-o englezii si olandezii.
dar hei, nu poti sa strici o poveste asa frumoasa cu realitatea crunta.
Jesse Lee Peterson approved this!
Unii istorici aveau „cojones” mai de mult sa spuna si ca majoritatea zonelor din nordul Africii inca nu au ajuns nici in zi de astazi (era vorba de anii 90-2000) la nivelul de dezvoltare din vremea cand erau sub Imperiul Roman… ceea ce da de gandit, mai ales in contextul in care tot ni se baga pe gat cat de speciali erau Califatul de Cordoba si parintii lui din nordul Africii in comparatie cu brutele crestine din restul Spaniei… ne da de gandit noua, pasionatilor de istorie universala!
Bă, da naziști mai sunteți!
Contra homosexualilor.
Contra ungurilor.
Contra rușilor.
Contra restul tarilor în general – de la maimuțe (țări mi puțin dezvoltate), la pămpălăi (tari mai bine dezvoltate) .
Contra indienilor.
Contra asiaticilor de Est.
Contra africanilor.
Parțial contra americanilor, cu excepția Texanilor.
Contra angajatorilor.
Contra angajaților.
Contra PNL, PSD, contra USR și PNȚ.
Contra vaccinurilor.
Contra nevaccinaților.
Contra celor la costum.
Contra celor la costum Adibas.
Contra cutiilor automate.
Contra schimbătoare lor de viteză.
Contra Netflix, Amazon și HBO.
Contra religiei.
Contra bisericii.
Contra oamenilor fără moral.
Contra evreilor.
PRO DECEBAL!
Alex, faptul că îi urâm pe toți arată că nu discriminăm pe nimeni 🙂
@ic: negrii-s cei mai puturoși indivizi de pe planetă, urmează pe locul 2 la egalitate chinezii, indienii, arabii.
Am lucrat cu ei, așa că stiu ce vorbesc.
@John Temple: Lucrez cu diferite nații de la est, vest și localnici dar nu am reușit să fac un clasament… mi s-au părut toți cam la fel. Dacă banii pe care îi ia nu depind 100% de sarcina curentă sau s-a angajat ca să ia niște bani și să nu moară de foame va trage chiulul cât poate. Oamnii care fac treaba cum trebuie sunt cei care la muncă fac ceva care le place.
Încadrarea filmului la categorii pe IMDb este drama, western. Este total greșit. Corect este comedy, western, fantastic.
Filmul nu e rău. Nici strălucit, dar măcar e OK.
Însă nu despre asta e vorba. Nu e despre negri, că dacă erau cușme de oier oltean în el la fel reacționam. E vorba despre cum cineva ar face un film despre împăratul Augustus și întreg senatul Romei e populat de japonezi. Și tot mănâncă ei acolo doct sushi și-o zic pe aia cu ”Lorem ipsum sit dolores”. Eventual niște samurai romani prin legiune pe-acolo. Ar fi o idee la fel de nasoală ca filmul ăsta; așa OK cum e – cu efecte și chestii (mai puțin când intră ăștia călare în oraș pe soundtrack hip-hop, ca pe vremuri).
Ai uitat din descriere orasul de albi, Maysville, ala care era alb tot- cladiri, cai- fara o pata de gri sau orice alta culoare. Chiar m-am mirat ca albii nu erau imbracati in alb.
într-o lume utopică toți am fi colour blind
si detaliile nu ar conta
nu suntem in acea lume
dacă toți am fi colour blind ar fi bine sau nu?
si fara miros, daca treci pe langa unul proaspat debarcat iti muta nasul.
Urmează de la Netflix un documentar despre urși polari… Doar cu urși bruni
Fram, ursul bipolar
E varianta americana a filmelor romanesti din perioada comunista: cu nou absolvent repartizat intr-un sat uitat de lume, cu primarul-membru de partid care-i al mai intelept si mai harnic si care-l ajuta, cum isi gaseste el iubirea vietii lui intr-o gospodina locala etc.
Dar elemente woke au aparut in toate serialele noi: trebuie sa existe doi gheiuti ori 2 lesbi in orice serial. Apoi am vazut in treacat un serial preluat din UK parca: unul la 14-15 ani vroia sa-si schimbe sexul, mama era pro, dar tatal nu-si-nu. Ei bine, tatal era personajul negativ in toata schema. Plus kkturi despre ‘climate change’ pe ici pe colo. Sau ‘white supremacists/nationalists’ pe la filme tip FBI/CSI/NCIS, fiind bineanteles aia raii.
da bai dane exact asa e, cum de nu m-am gandit… america e comunista, iar comunistii din romania erau woke
Prostia e că nu îi ajută deloc să facă filme de genul ăsta. Tinerilor oricum abia le vine să creadă că a existat sclavism vreodată, dar mai că sfârșitul ei și emanciparea negrilor au început atât de recent. Deformăm istoria și o combinăm cu niște pretenții exagerate din partea lor și apoi ne mirăm de ce rasismul încă există în secolul ăsta.
Să zicem că ai un copil de… 15 ani. Vede filmul ăsta. Vede trailerul doar, ajunge.
În trailer vede un John Wayne negru. Solid. Rapid. Legendă in Vest. Asskicker.
Copilul tău înțelege engleza că e educat, școală, lecții în engleză din clasa 1 a, chestii de gen.
N a citit Mark Twain sau „Tainele noastre nu s de vânzare” de Doris Leasing ori altă literatură de gen fiindcă …copilu’ are de învățat programare, nu povești cu Tom Sawyer care sparge geamuri sau Huck Finn care se dă cu pluta pe Mississippi.
Acu, după scenariul ăsta, copilu’ mai crede că nenea ăla negru acu 70 de ani stătea pe scara autobuzului sau zbura pe lângă o bancă pe care scria „For whites only”?
Copilu a văzut că negru’ era șefu la butoane, cum adică „rasism”?
Daca inteleg ce spui Raider si ca sa extrapolez as zice ca ca efectul acestor … manifeste artistice, pe termen mediu-lung, poate avea fi contrar celui dorit.
Exact.
Tu vezi rasism în trailerul ăla? Că un negru e în pușcărie nu înseamnă rasism. În pușcărie stătea și Rambo (ăla spărgea piatră, nu?) , stătea Mărgelatu, Harley Quinn sau X alți de ăștia adevărați, niciunul nu era negru, nu?
e bine ca toți in film au țoalele curate si dinții albi si drepți, exact ca acum 200 de ani
igiena si apa curenta erau accesibile tuturor
netflix, ce sa ii ceri, in general filme pentru cretini.
pe de alta parte 25% dintre cowboys erau negri pe la 1800. dar in filmele western nu-i prea vedeai
un pic offtopic, dar mi se pare mai interesant decat filmul:
pe la 1840 un japonez a reusit sa viziteze america. Era un simplu pescar, a carui barca a fost luata de furtuna si au naufragiat pe o insula pustie. Au fost luati de un vas american si au lucrat pe el. Capitanul l-a apreciat si cand s-au intors in America l-a dat la scoala, ceea ce i-a permis sa urce pana la rangul de harponier in urmatoarele calatorii.
Nu s-au putut intoarce in Japonia, fiindca li s-ar fi taiat capul. Era interzis sa iesi din Japonia si sa te intorci.
Asa ca sa faca un ban in plus omul nostru a plecat cateva luni in Vestul Salbatic, mai bine zis in nordul salbatic unde tocmai incepuse goana dupa aur. S-a intors dupa cateva luni sanatos si cu 600 de dolari in buzunar, ceea ce era o avere atunci.
Aparent in Vestul Salbatic traiau oameni destul de normali, nu capacauni. Nu l-au omorat, nu l-au jefuit si aparent l-au tratat la fel ca si pe ceilalti, din vreme ce a reusit sa se imbogateasca.
Dupa asta s-a intors in Japonia, unde nu a fost condamnat la moarte si a participat ca translator la deschiderea Japoniei.
Păcat ca Idris este prea bătrân pentru a deveni noul Bond.
Eu as face un film cu Ștefan cel mare suedez numai că să se inflameze prostii
Totuși filmul pe ce ton e? Că poate e la mișto cum e ăla cu David Copperfield indian, care e super la mișto
Cu Adi Minune in rolul lui Fane Babanu
Eu nu mă mai pot uita la filmele astea woke 100%. La unele da care nu o iau cu totul razna, însă în rest nu. Se alterează realitatea cu multe lucruri și se normalizează că:
– sunt mulți LGBT ++ chestii în societate
– albii sunt nașpa personaje negative
– personaje pozitive sunt aproape exclusiv femei de culoare – puternice, destoinice etc, bărbații sunt slabi, fricoși, lași – nu spun eu asta, dar așa sunt în filme, sau demonici. rai.
– în toate filmele și serialele de epocă alterează și familia: toți au câte un copil sau maxim doi, norma!!! Ori în trecut familiile esrau foarte numeroase. Nu, trebuie să altereze partea cu familia numeroasă, nu vom mai vedea seriale precum ”Casa plină” în timp ce peste tot au câte un copil sau max doi.
Și mai sunt multe care ma enervează în producțiile de azi.
Cum spuneam mă mai uit la unele dar așa mai în scârbă dar cred că voi renunța și așa, mă reapuc de citit :))) că oricum, foarte rar am găsit câte un film care să mă captiveze, să nu simt nevoia să mai butonez ici colo, să mai dau pe sărite și tot așa
nu te adoarme cand citesti?
„Vampires pretending to be humans pretending to be vampires” – „How avant-garde!” – Interview with the Vampire
Las asta aici ca mi-e lene sa traduc. Cautare pe wikipedia. Mai dati si voi un search inainte sa comentati ca nu existau orase exclusiv de negri:
„List of freedmen’s towns
From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to navigationJump to search
A historically African-American municipality, known in various areas as „freedmen’s town”, „freedom towns”, or „all-Black towns”, are municipalities which were established by or for a predominantly African-American populace.[1] Many of these municipalities were established or populated by freed slaves[2] either during or after the period of legal slavery in the United States in the 19th century.[3]
In Oklahoma before the end of segregation there existed dozens of these communities as many African-American migrants from the Southeast found a space whereby they could establish municipalities on their own terms.[4] Chief among them was Edward P. McCabe, who envisioned so large a number of African-Americans settling in the territory that it would become a Black-governed state. In Texas, 357 such „freedom colonies” have been located and verified.[5]”
Oare mai sunt oameni care doar se uita la filme fara sa eticheteze? Doar sa comenteze daca le-a placut sau nu? Personal nu ma deranjeaza ca este alb, negru , verde, gay negay, imi place sau nu. Adica mai puteti doar sa va uitati la film si gata?
@geamana: ”te uiți și gata” e când privești râul cum curge.