Hai să fim prieteni cu motocicliştii #2

soricei

Locuiesc într-o zonă numai de case, fără cluburi de noapte, fără şosea cu 2-3 benzi în linie dreaptă, fără semafoare. Eh, pe strada asta trec noaptea nişte oameni pe motociclete. Şi au o boală (sau poate o obligaţie) să le ambaleze aiurea. Teoretic, strada e la vale, are limitatoare de viteză şi e şi plină de denivelări, e relativ clar că nu e necesar să turezi motorul, că tre să pui frână în 10 metri.

Eh, când e 11 noaptea şi trec 2-3 cocalari din ăştia care te trezesc, ce senzaţie insuflă ei celorlalţi oameni? Ce respect? Ce bun simţ?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

36 comentarii

  1. Sa intinzi o sarma pe strada, si cand vine smecherul sa tragi de ea ?

    00
  2. Teoretic, toti cer sa respectam motociclistii in trafic ca-s pe doua roti ei si-i mai defavorizati.Practic ei raman in continuare donatori de organe. Concret, ai putea sa-ti izolezi fonic dormitorul :D si sa dormi tun…

    00
  3. mai au pretentii gen : ” respectati motociclistii in trafic ” sau ” suntem si noi aici ” sau gura mamii lor ce mesaje or mai avea.
    Pana sa ma mut in Bucuresti chiar imi placeau . Mai frate , dar aici majoritatea sunt niste marlani. Altfel nu-i pot numi.
    Ma enerveaza maxim atunci cand stai la semafor ,coada imensa si trece cate unul printre masini. Pana aici nu-i nimic anormal.BAAA da de ce tre sa turezi motorul ca prostul ca sa iti fac eu loc ? Poate mai ai copii mici in masina , poate mai ai si tu un geam deschis ca deh, e vara.
    Chiar nu au auzit de claxon ??? Pe unul tot am sa-l paletez odata. Asta e un fel de : Date-n …. nu vezi ca vin ?
    plm

    00
  4. Nu mai departe de ieri am avut o discutie mai apriga cu un amic ce merge atat pe 2 cat si pe 4 roti. Cica generalizez cand spun ca motociclistii fac prostii in trafic (si nu numai).

    Also, mi se pare mie sau oamenii astia tind sa devina taximetristii – versiunea 3? (versiunea 2 sunt soferii de microbuz). Adica ceva de genul „daca suntem gasca, nu are nimeni curaj sa se ia de noi”.

    00
  5. Un alt tip de cocalareala … (la pielea goala fara casca e afisat , daca are casca si costum pe el trebuie sa faca si el ceva ca sa fie „pă sistem” si zbarnie din motor )

    00
  6. Totul tine de „bunul simtz” pana la urma … ce multora dintre noi ne lipseste cu desavarsire …
    Romanii vad democratia ca o chestie in care pot face ce vor cand vor unde vor … (de ex. – cum sa platesc parcarea in centrul orasului ? de ce am ieshit in `89 in strada ? mi`am castigat acest drept)

    00
  7. FYI – multi umbla la esapamente ca sa fie mai zgomotoase si sa sune mai … sport. Apoi, cand se ia vre’un politist pe strada de ei, sar cu gura de 3m in sus cum ca „ce bah, ai tu fr’un dispozitiv de masurare al zgomotului ca sa poti spune c-am depasit limita legala?” :-)

    00
  8. ca sa nu mai zic ca am stat si eu intr-o zona cu ‘vad’ pentru motociclisti – ceea ce nu ma face decat sa le urez in continuare „donare usoara!”.

    00
  9. Dudule … deci esti prea sensibil.

    00
  10. NOU
    #11

    dragi mocicliști,
    uite d-asta cultura motocicliștilor e una oarecum marginalizată peste tot în lumea civilizată. vrei să fii deosebit?! plantează un copac, nu ambala inutil motorul-mai ales cu un eșapament scurt ca la motocicletă- sau țipa în supermarket la amicu să mai pună o sticlă de coniac d-ăla bun în căruț! civilizat e, dacă ai mai mult și ești mai bine situat decât restul, să te bucuri fără să scoți ochii altuia.
    să revenim deci la motocicliști.
    eu stau în cartier rezidențial cu insule de vreo 150/150m, cu interesecții cu prioritate de dreapta/cedează trecerea pentru toată lumea. noaptea e liber, deci indicatoarele și regulile sunt adormite și ele; și acu că le încep a fierbe ouăle la bravii motocicliști, am serenade mai în tătă noaptea. noroc că-s pasăre de noapte, altfel la cât îi înjur și așa, în viața următoare karma m-ar face gumă la unul d-ăsta de mai face și burn-outuri.
    al vostru doritor de mai mult bun simț, alexandru.

    00
  11. E șmecheri? E! Asta e tot ce contează pentru ei.

    00
  12. NOU
    #13

    Asa am patit si eu cu un pustan.. care tura un scooter noapte de noapte.. pana intr-o zi .. cand si-la facut guler:) la propriu’ .

    00
  13. Cam asa e si la noi doar ca nu avem motocilisti ci doar 2 frati de bani gata cu motoare scandalos de puternice. Desigur, baietii sunt invizibili pentru curcanii de aici. Macar e bine ca nu dureaza „sesiunea” mai mult de 2-3 secunde… :|

    00
  14. Am si eu cativa ca astia la mine in cartier. Da diferenta e ca la mine nu vin la 11 noaptea ca la tine … vin la 3-4 dimineata. Iti vine sa le dai cu ceva in cap …

    00
  15. Eu n-am parte de asa ceva, sincer nici nu-mi doresc

    00
  16. NOU
    #18

    Adevarul e undeva la mijloc.

    Campaniile motociclistilor CONSTIENTI si CONSTIINCIOSI sunt justificate de faptul ca unii soferi pur si simplu nu se asigura atunci cand ies de pe un drum secundar sau nu acorda prioritate bazandu-se pe faptul ca-s „mari” si iau – cel mult – 2 ani cu suspendare daca omoara pe cineva.

    Insa, din nefericire, exista in randul motocilistilor destula pleava ca sa arunce aceste campanii in derizoriu. Degeaba faci campanii, daca un coios d-asta isi turuie toba de pornesc alarmele…

    Neghina din randurile automobilistilor si pleava din randurile motociclistilor sunt in cantitati suficiente cat sa invrajbeasca aceste doua categorii sociale. Insa eu presupun ca p-aci sunt destui oameni care sa judece lucrurile corect si sa inteleaga.

    In mod normal m-as fi enervat la „hai sa-ntindem o sarma” a domnului Trefla, dar poate a fost doar o gluma. Una proasta, pentru ca pusa in practica poate lua viata unui om nevinovat.

    00
  17. eu ii urasc cand depasesc viteza intr-un mod absurd (180+) si cand tureaza motoarele ca prostii noaptea, numai pentru ca se aude misto, si pe ei nu ii deranjeaza, avand casca in cap..
    la semafor tureaza motorul cand trec printre masini pentru ca sa nu se trezeasca unul din masina pe langa care trece ca vrea sa traga de volan, sau sa deschida usa fara sa se uite in oglinda. e un fel de claxon, da mai putin agresiv, din punctul meu de vedere. plus ca e mai eficient, vibratiile fiind simtite chiar daca ai muzica tare :D

    00
  18. Eu stau tot pe o strada linistita, plina de case etc… ca cca 6-700 m de soseaua Bucuresti Alexandria.
    Pe strada mea, nu prea trec, pentru ca sunt intr-adevar limitatoare de viteza, si in plus, ar risca cred ca unul dintr noi sa puna o sarma cum zicea si Trefla…

    Trec insa pe Alexandriei…si cu toate ca sunt cam la 6-700 m departare, in linistea noptii ii auzi ca pe altceva…

    Acum ceva vreme, m-a oprit un echipaj de vajnici militieni ca sa ma amendeze ca nu aveam centura pusa – eu ducandu-ma sa-mi iau tigari in momentul ala… N-am comentat aspectul, am luat procesul verbal si le-am spus inainte sa plec, ca daca vor totusi sa faca ceva util, ar putea sa stea noaptea sa-i amendeze pe motociclistii lu’ peste care ne deranjeaza pe toti…
    Raspunsul lor: „Pai si ce sa le facem noi… ce putem sa ne tinem dupa ei? ” Cu alte cuvinte si eu as fi putut sa nu opresc, pentru ca sigur nu s-ar fi putut tine dupa mine …

    00
  19. zoso, sa vezi cum e sa stai langa un bulevard… lat, liber… drept si cu asfalt bun. atunci sa vezi/auzi curse de toate natiile, cu toate utilajele posibile. de la masini la autocare.

    evident, toate dupa ora 11pm.

    00
  20. Mai, cocalarii cu tobe de esapament modificate sau neomologate pt strada [doar pt circuit] mai sunt cum mai sunt. Dar eu ma intreb de ce se poate inmatricula in mod legal un Harley Davidson care NEMODIFICAT IN NICIUN FEL face un zgomot de zici ca a trecut brigada de Panzere. Eu stiam ca exista un anumit nivel de decobeli care nu trebuie depasit ca un vehicul sa poata sa fie omologat si inmatriculat. Nu e valabil si la motociclete?

    00
  21. 11 noaptea? HA! Ia sa treaca un imbecil din asta la CINCI DIMINEATA cu motorul pe aleile dintre blocuri turand-o ca neamu prost. Subliniez – *alei dintre blocuri*

    00
  22. Offtopic apropo de trezit noaptea. La mine in fata blocului vine masina de gunoi la 11 noaptea si cam 5 min daca am geamu deschis sigur m-am trezit, si intre 3 si 4 dimineata vine un camion care colecteaza materialele reciclabile din cele 3 containere special amenajate ( la astia dureaza cam 10 min). Ce pot sa fac ?

    00
  23. Motociclisti = Cocalari????
    Atat de gresit. Cocalari sunt aia cu bemveuri.
    Motociclisti = adulti retarzi care au un teribilism de clasa a 9-a liceu.
    Cunosc personal un grup de oameni transformati in motociclisti recent(1-2 ani)
    Ce au in comun majoritatea?
    Timizi, grasi, urati, nu te privesc in ochi cand vorbesc cu tine,….. dar toate astea pana cand isi pun casca si/sau se urca pe motor. Atunci au alta identitate, se elibereaza, vruum vruum. Mai mult, isi pun poze cu casca pe fata pe facebook, comentarii la pozele gagicilor,…. Daca ar putea sa tina casca aia pe cap si cand sunt la birou sau in viata de zi cu zi ar fi extrem de fericiti.

    00
  24. @Un om simplu din popor: tu crezi că cineva îşi poate dori vreun accident? Cum poţi să debitezi atâtea enormităţi într-un post atât de scurt?
    Accidente se întâmplă la voi mai des pentru că în general sunteţi mici, vă deplasaţi mai repede decât alții și nu prea respectaţi regulile de circulaţie.
    Pe de altă parte: ce zic eu despre motocicliști este cam același lucru cu ce zic şoferii de tir despre mine, nimeni nu deţine adevărul absolut.

    00
  25. @Amzis

    Nu am obiceiul sa jignesc lumea prin comentarii dar pur si simplu esti prost.Atat.
    Cum mama naibii dai tu exemplu claxonul?Imi si imaginez motoristi si scuteristi care trec printre masini claxonand…
    Adica o mica turare de motor (daca tureaza tare e nesimtit), iti scoala copilul, iar un claxon nu?

    00
  26. @Un om simplu din popor: ce plm are de-a face cu prefectura ce zici tu acolo? Articolul asta este scris prin prisma unui locuitor dintr-un oras care vrea sa aiba liniste noaptea.
    Mai exact, ipotetic vorbind, de ce mi-ar pasa mie pieton de-o viata cu prostul obicei de a dormi noaptea care e motivul pentru un marlan are tobe de neam-prost? Ce ma intereseaza e efectul: ma trezeste. Si oricum nu cred ca tureaza la 12.000 in treapta a 2-a la 3 dimineata pentru ca se teme de automobilisti… In US au unii niste Harley-uri care-i fac de ras pe toti zgomotosii de pe-aici – dar NICIODATA nu i-am auzit noaptea sau prin zone rezidentiale.

    Nu-s adeptul sarmei, dar uneori ajunge sa imi para o idee buna. Si asta vine din partea unui sofer care intotdeauna face loc bikerilor, intotdeauna e cu ochii in patru ca isi da seama ca e diferenta mare de dinaminca intre 2 tone si 200 kg, care isi pliaza oglinzile sa faca loc motociclistilor la stop daca vine vreun motor printre masini si soferul de pe banda alaturata a oprit prea aproape de mine, etc. Deci eu zic ca acord suficient (oricum, mult mai mult decat primesc) respect motociclistilor.
    Rasplata uzuala: cretinul caruia i-am facut loc se instaleaza in fruntea coloanei si isi petrece cele doua minute de stat pe loc turand ridicol motorul la fiecare doua secunde sa-si auda toba, dupa care se blocheaza pe vreo banda care merge prost, astfel ca mai incolo un pic ma depaseste prin dreapta pe bulevard cu 3 benzi pe sens, iar nopatea la 2 va trece pe strada el sau un confrate care face wheelie-uri (probabil din teama de soferi, nu?)
    Trage-ti singur concluziile.

    @ zoso : apropos de un post anterior la care am ales sa nu comentez: ei bine, crede-ma sau nu, dar in Bucuresti II REMARC pe bikerii civilizati. Pentru ca sunt extrem de rari. Tobe reglementare, respectat benzi, neangajat in manevre riscante, numere de inmatriculare la vedere (neindoite) = max 15% din bikerii din Bucuresti.

    00
  27. NOU
    #31

    In ultimii 3 ani am constatat personal o imbunatatire semnificativa a sigurantei motociclistilor in trafic, perceputa din perspectiva celui care merge pe doua roti. Si aici ma refer la modul in care suntem constientizati ca participanti la trafic. Parerea e pur subiectiva, mi-o asum la modul singular, nu reprezint grupuri de opinie, fiindca nu am facut niciun studiu de caz si nici nu am discutat cu oameni de stiinta americani pe aceasta tema :) Ma bucur ca din ce in ce mai multi soferi nu ma mai judeca din perspectiva de „motociclist” la modul general, ci din perspectiva de participant la trafic cu risc ceva mai ridicat de a-si pierde viata din cauza neatentiei lor. Dar cel mai mult ma bucur ca din ce in ce mai multi oameni din Romania incep sa faca diferenta intre tipurile de motociclete. Ii recunosti imediat dupa zambetul complice cu care se apropie de tine, dupa ce ai tras pe dreapta, si iti spun soptit: ” Eh, pe asa ceva mi-ar placea si eu sa ma dau!”. Doar pustanii puberi mai stramba din nas cand se uita la vitezometru si comenteaza dezamagiti:” Ooo, nenea, doar doua sute la bord??” Astora le raspund zambind: „Care doua sute, ca asta nu prinde nici 165, din fabricatie”, replica cu care ii amutesc total. Revenind la subiect: Ca eu azi ma simt mai bine si mai in siguranta pe sosea, e o certitudine. Daca asta se datoreaza si campaniilor asociatiilor moto, atunci le multumesc. Daca asta se datoreaza cumva si netotilor care s-au facut praf pe rachete, speriindu-i pe altii din jurul lor, atunci imi pare rau pt. ei – si pt. cei speriati, binenteles -, dar pe undeva ma simt dator sa le multumesc ambelor parti.
    Zoso, scuze, e cam off topic, da’ ma ierti; ca ma stii de baiat bun. Invitatia la plimbarea cu motorul de anul trecut ramane valabila ;)

    00
  28. Si ca sa nu se spuna ca nu-s constructiv…
    Cunosc pe cineva care a luat in Elvetia o amenda interesanta: radar + poluare fonica. Conducea un SL 63 AMG care mai si avea ceva mesterit pe la tobe ca omului ii placea cum suna (nu comentez ce tip de frustrat este personajul respectiv). Rezultatul a fost interesant: l-a oprit politia la iesirea dintr-un oarsel. I-a dat o amenda pentru ca depasise viteza si o a doua amenda pentru ca depasise limita de zgomot permisa pentru vehicule din clasa respectiva. Amenda pentru poluare fonica era exact de 4 ORI CAT AMENDA PENTRU VITEZA.
    Un decibelmetru costa mai nimic, deci daca Politia ar avea vreo preocupare legata de servirea comunitatii ar putea rezolva problema extrem de usor: nu stiu cati bikeri si-ar permite sa plateasca amenzi pentru zgomot care sa-i coste cat un motor in fiecare luna. Ah, si asa ne-ar scapa si de ceilalti simpatici – aia cu ceea ce ei numesc „masini” inmantriculate in Bulgaria si cu tobe de zici ca vine uraganul nu vreun Opel Calibra de pe care cad tablele.

    00
  29. NOU
    #33

    @Patraulea,

    Mai sus ii raspundeam omului „AmZis” care zicea ceva de campanii de constientizare.

    Daca e vorba de tobe huruite noaptea – sper ca te-ai prins din comentariu – sunt impotriva lor. Ba chiar si ziua.

    Si ca sa fie si mai clar: i-as pune p-astia cu coaiele pe toba incinsa.

    Hai sa fim prieteni!

    00
  30. Zoso, hai sa generalizam ! Pe mine ma deranjeaza 12 in V-urile de sub capote noaptea atunci cand se accelereaza pentru 20 de metri, nesimtitii care fac derapaje controlate in jurul parculetului langa care stau si de asemenea „nababii” de pe BMW-uri si SUV-uri cu numere de Bulgaria. De asemenea , ma deranjeaza si motocicletele care demareaza mai puternic in puterea noptii. Toti sunt nesimtiti. Sunt si altii care au bun simt si nu fac zgomot noaptea. Daca vrei sa spui ca sunt si motociclisti necivilizati , ai dreptate, ei exista. In numar mai mic decat soferii de pe masini, evident. Eu am vazut zilele trecute Easy Rider. Sa-l vada si cei care au prejudecati cu motociclisti.

    00
  31. Sunt motociclist si am comis si eu gresala de a deranja un vecin de bloc cu zgomotul motorului meu. M-am conformat dorintei lui si mi-am schimbat locul de parcare,apoi totul a fost ok. Ideea e ca in orice situatie trebuie sa cauti pacea si chiar sa alergi dupa ea. Nici mie nu mi-ar placea sa fiu deranjat la ore tarzii de sunetul strident al unui motor turat prea tare. Salutare si nopti linistite!

    00
  32. @ Un om simplu din popor : brothaaaaa!

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube