Cum funcționează remarketingul la început de 2021

Am două geci în vedere.

Mă duc pe site-urile de brand, dau enable cookies pe site-urile alea, ca să pot selecta mărimea și alte minuni, normal că site-urile alea au facebook, mă targhetează ele ulterior pe Facebook cu gecile alea, după care încep să mă targheteze ABSOLUT TOȚI resellerii la gecile alea.

Și aici e partea amuzantă: nu au mărimea mea. Deci n-am ce cumpăra. Cum știu că nu au mărimea mea? Păi, am dat click pe toate reclamele ca să fiu sigur de asta. Pe toate. Ceea ce înseamnă că sunt interesat de produs, și acum se bat toate să îmi vândă gecile alea.

Partea extrem de interesantă e asta: nu se limitează la afișat de 2-3 ori și gata. Sau o dată pe săptămână. Nope. Situația asta durează de câteva săptămâni. Se calcă în picioare să îmi arate gecile alea două, la care sunt mărimi puține pe stoc și nu mărimea mea. Și eu dau click pe ele și ele nu se opresc.

shopping-ecommerce

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

29 comentarii

  1. Pai cum sa se opreasca daca tu dai clic? Vine banu’, chiar daca nu cumperi nimic? Vine!

    00
  2. Pe mine ma amuza Emag cand imi trimite oferte pe email la 2-3 zile dupa ce am facut comanda la un produs. Culmea acelasi produs dar la un pret mai mic, pe sistemul „fraiere, puteai sa iei mai ieftin..”

    00
    • la 2-3 zile inca poti sa faci retur si sa cumperi cu pretul mai mic, de ce nu ii bati cu armele lor?
      asa am facut acum 1 an si ceva-2, am luat un set lego cu 400+ lei si la 2 zile era 320lei. am facut retur, ca era inca sigilat ca il luasem cadou pt cineva, si l-am cumparat la pretul mai mic, livrare la posta, am pierdut 10 lei la transport, aia e. sa fie sanatosi

      00
    • eu am dat comanda de un frigider de la emag, pe urma am gasit in alta parte mai ieftin, am sunat sa anulez prima comanda, fata a zis „ok, o anulam” a doua zi ma trezesc la usa cu frigiderul de la emag. curierul era foarte relaxat: „ok, il ducem inapoi, nicio problema”

      00
  3. Nu ma pricep la marketing dar nu înțeleg cu ce ii ajuta sa îmi arate reclame pt ce am cumpărat deja, niciodată nu am inteles asta. Se mai mira apoi de ce ne instalam aplicații de ad block…

    00
    • Nici inteligenta nu mai e ce-a fost, daramite AI-ul.

      00
    • Teoretic nu ar trebuii sa vezi reclame la un produs pe care l-ai cumpărat, dar sunt atât de mulți „specialiști” care habar nu au sa seteze corect. Dar daca intri sa vezi un topor si nu il cumperi, fb si google stiu deja ca esti interesat de topoare si iți arată reclame la topoare.

      00
    • Hai ca incerc eu o explicatie legata de faptul ca revezi prin remarketing produsul pe care l-ai cumparat deja.
      Sa zicem ca ai un magazin de nisa unde nu ai foarte multe vizite pe zi, si unde in general intra oameni care cam stiu ce vor sa cumpere. Pentru a-i determina sa cumpere de la tine (pentru ca sigur nu esti singur pe piata cu produsul/le respectiv/e) setezi o campanie de remarketing.
      Pentru a face campaniile de remarketing ai nevoie de o lista de cookie-uri pe care o aduni pe o anumita perioada de pe site. Pentru ca interesul mentinut ridicat este pe o perioada limitata de timp (5-10 zile) va trebui sa-i reamintesti vizitatorului ca a intrat si a fost interesat de produsul respectiv pe site-ul tau. Datorita setarilor din Google/Facebook legate de numarul minim de cookie-uri de la care poti incepe sa folosesti listele respective, ai nevoie de sute/mii in functie de destinatia in care folosesti respectiva lista.
      Si acum revin la premisa exemplului – magazin de nisa cu trafic mai scazut; daca fac o lista de remarketing cu persoanele care au intrat pe site pentru o perioada de timp (10 zile de ex) din care scad persoanele care au cumparat un produs, raman cu prea putine cookie-uri si nu pot folosi lista respectiva. Asa ca in acel moment imi asum „deranjul” produs celor care au convertit si ii tin si pe ei in lista pentru a avea suficiente cookie-uri logate si pentru a putea folosi lista si a le arata reclama si celor care nu au convertit.
      Sigur asta nu exclude uneori nestiinta, durerea in basca sau altele in cazul magazinelor cu trafic mare.

      00
    • altfel spus prostia naturala invinge inteligenta artificiala.

      iar ce explica dragos mi se pare cea mai mare bataie de joc si muie pe care o poti face la adresa clientului. baaaaa, ala deja ti-a dat banii pe produs. ce ar fi daca nu ti-ai face reclama pe banii si nervii lui? sau macar o bagi din top, sa stie si clientul ca ia o muie :”reducere 10, 15, 1000% (ca oricum nu conteaza) pentru ca te vom folosi in reclamele noastre de cacat”.

      00
    • @thebblack n-ai inteles nimic din ce a explicat Dragos. E bine ca nu esti isteric si mult prea dramatic..

      00
    • ba am inteles exact ce zice dragos. si exact aia e problema. ca sa arunce cu reclame in publicul care a fost interesat la un moment dat de produsele lor google si facebook le cer sa aiba un minim de public. si daca ei ii scad din publicul ala pe cei care au cumparat propriuzis ceva nu mai ating pragul minim asa ca nema „remarketing”. asa ca ei, in cel mai jegos mod, fara remuneratie si fara macar un acord din partea clientilor (sau daca e, e ascuns pe undeva prin contract (clauze abuzive careva?)), folosesc clientii platitori pentru a-si arunca reclamele mai departe, INLUSIV lor.

      ca si cum ti-ai cumpara un ceva (fara reduceri sau alte benficii) si vanzatorul vine si isi pune bannerul cu produsul pe casa ta fara sa te intrebe si fara sa iti plateasca ceva.

      mai pe romaneste, clientii sunt fututi si cu banii luati.

      00
    • @thebblack tu cred ca traiesti intr-o societate utopica, in care lucrurile merg toate asa cum ti-ai dori sau cum ti-ai modela tu universul, viitorul si interactiunile.
      Daca ti-ai cumparat aparat de ras de la Gillete, ai pretentia sa nu mai vezi reclame de la ei? Never, ever? Dar poate ai baut si Coca-Cola, si ei iti vara pe gat reclama lor „nesimtita” si „agresiva”. Nu mai vorbim de KFC sau MC, odata ce ai calcat in stabilimentul lor, nu mai au dreptul sa-ti arate vreo reclama, ca doar ai mancat ceva de la ei. Ce, poate au tupeul sa ceara sa-ti pui un tricou cu brandul lor Adidas sau Nike sau poate Lacoste. Tu, pe banii tai, au cumparat materialul textil, croiul si manopera de realizare a tricoului – sa-si scoata nesimtitii aia logourile de pe tricou.
      Unde vroiam sa ajung? Lumea asta nu e in alb si negru iar nuantele de gri fac ca totul sa fie un intreg. Pozitiile astea radicale de tipul „ti-am cumpart tricoul, de ce-mi mai arati bannerul? vrei sa ma futi, vrei sa ma jefuiesti” sunt derizorii si nu-si au locul intr-o viata echilibrata. Si eu sunt enervat de reclamele de la radio date cu 10% mai tare decat media emisiei, dar nu pornesc un jidhad impotriva „practicilor aberante si abuzive ale celor care vor sa ma determine cu tot dinadinsul se ascult reclamele lor”. Stau chill pentru ca la un moment dat apre fenomenul de „ad blindness”, fenomen care in online poate fi combatut :) dar aici deja intram la „trade secrets”

      00
  4. stai sa vezi cand primesti zilnic email spunandu-ti ca ai un produs in cos si poti folosi un cod de reducere pentru el.
    Culmea e ca tot in acel mail spun ca acel cod nu e valabil pentru brand-ul x, adica fix cel din cos.

    00
  5. Sistemul este prost.. și nu e făcut să vândă produsele e făcut să vândă reclamă. La o perioadă de timp am câteva luni când sunt conectat la net prin servere de Germania ( fara să calc acolo) și deodată Facebook-ul meu o trece cu reclamele pe Germany, deși eu nu vorbesc limba și ca locație uneori îi mai dau voie sa văd că sunt oriunde altundeva. Ei au vândut au luat banii au venit cu rapoarte treaba merge..(mi-a luat 10 zile de când sunt în țară să scap de reclamele de Germania ..de fapt momentan e dezorientat ca nu mai am deloc reclame…)

    00
  6. Nu stiu cum functioneaza dar se pare ca nici emag nu stie: imi tot trimite notificari despre produse pe care le-am avut in favorite acum vreo 6 luni. Pe unele le-am cumparat pe altele nu. Da, am verificat. sigur nu nu mai sunt in favorite.

    00
  7. Am problema asta la papuci, imi apar reclame cu nodele frumoase, intru si sunt numere 36 saau 47. Pai nu stii ca am 43??? De ce imi prezinti reclame care nu ma intereseaza?

    00
  8. Acum vreo luna m-am uitat la monitoare, căutând un anume tip de monitor, care nu prea este in România. La un moment dat monitorul era la

    00
    • Tot de acolo mi-am luat si eu

      00
    • Continuarea la.mesaj că s-a trimis incomplet

      Deci monitorul era la un magazin online, dar l-au avut în stoc doar vreo săptămână.
      Și acum primesc însă reclama privind acel monitor si acel magazin online, eu dau click, evident că nu e in stoc, ba chiar îmi spune că pagina respectiva nu exista, deci magazinul online a șters acea pagina cu totul dar reclama merge

      00
  9. Click pe „I don’t want to see this ad” si ai rezolvat.

    00
  10. Nu te targeteaza vânzătorul… te targeteaza facebook ca încasează bani de la fiecare vânzător…

    00
  11. Recomand podcast Freakonomics 441 „Does Advertising Actually Work? (Part 2: Digital)”
    (26 NOV 2020)

    Problema principala este ca exista putine modalitati de a calcula (cat de cat) exact care este impactul reclamei in vanzari.
    Cand sunt campanii cu cod personalizat de discount (gen „ZOSO10” iti da 10% discount) acolo e clar.
    Dar care este efectul concret la o reclama TV? Stii cat cheltui, dar cat castigi in vanzari (sau eviti sa pierzi)?

    00
  12. Am cumparat doua scaune de Black Friday. Le-am tot cautat vreo luna inainte, si probabil in ultima saptamana din noiembrie am intrat de 10 ori pe link-urile relevante si apoi deloc. Curios, vreo luna n-am primit decat reclame la alte scaune. De la inceputul lui ianuarie, in absolut fiecare pagina web imi apar scaunele alea nenorocite. Sunt in spatele meu, le am deja, multumesc, daca le mai vad si pe net incontinuu incep sa ma plictisesc masiv de ele. Sau poate chiar asta e ideea de marketing? Sa le donez si sa-mi iau altele?

    00
  13. Pai si care e treaba cu “la inceput de 2021”? Click baiting ?:)
    Cate campanii de remarketing ai creat pana acum?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube