După cinci ani cu un Mondeo Mk4 2009, am decis că a venit vremea să schimb mașina. Era al patrulea Ford și am pornit destul de hotărât să văd și alte mărci. Mă uitam spre BMW seria5, E-Class, Toyota și Volvo. Aproximativ patru luni mai târziu mi-am dat seama că bugetul de 15K Euro nu îmi permite o mașină decentă de la BMW sau Mercedes, Toyota sunt plictisitoare și Volvo e urât cu spume, cel puțin la interior. Așa că hai să mai băgăm o fisă la Ford.
Așa am ajuns înapoi la Mondeo, unde am început să mă uit după un hatchback produs după 2016, cu un rulaj sub 150K km, 2.0 diesel automat, cu tracțiune față, neapărat faruri LED și hayon acționat electric. Am găsit una la un samsar, chiar a doua zi, albastră(!!), interior din piele crem, fabricată în aprilie 2016, 140K km. Se încadra perfect în buget (15K Euro), văzut, testat, verificat, am negociat un pic și am luat-o.
Istoric vorbind, mașina a fost în flota BP Germania și a fost vândută pe un site de licitații de către firma de leasing. Are câteva zgârieturi superficiale (eu le zic semne de bună purtare), dar este foarte bine dotată, are istoric de service verificat și la zi și zero daune, conform AutoDNA.
Opțiunile importante pentru mine:
- Cutie automată cu dublu ambreiaj (PowerShift) – schimbă foarte OK, este generația a doua, mult îmbunătățită față de modelul anterior. Are și padele pe volan pentru rarele cazuri în care vrei tu să ai controlul.
- Scaune răcite.
- Asistență la schimbarea benzii, te avertizează și corectează dacă nu o bagi în seamă, vine la pachet cu faza lungă automată și recunoașterea semnelor de circulație.
- Hayon electric – nu are (încă) sistemul de deschidere automată (cu piciorul) prezent pe frații mai mari (S-Max, Galaxy și Edge), dar e de mare ajutor.
- Parbriz încălzit.
- Faruri adaptive cu LED – au vreo 7 moduri de lucru, în funcție de viteză, oferă o vizibilitate excelentă în comparație cu vechiul model, cu xenon.
- Active City Stop – frânează singură viteze mici, în cazul în care depistează o coliziune iminentă. La viteze mai mari de 30km/h reduce drastic un impact. Am avut ocazia să văd sistemul la lucru și pot spune că m-a salvat de un drum la service.
- BLIS (asistență pentru unghiul mort), vine la pachet cu CTA (Cross Traffic Alert) – folosește senzorii pentru BLIS pentru a te avertiza atunci când ieși dintr-o parcare perpendiculară și o mașină se apropie din lateral.
- Cameră de marșarier: are unghiul larg, afișează senzorii de parcare și liniile directoare.
- Scaunul șoferului, volanul și oglinzile laterale cu memorie. Asta permite sistemul Easy Entry care deplasează scaunul în spate și volanul în sus atunci când oprești contactul dar și coborârea oglinzilor laterale pentru parcare lângă bordură.
- Keyless Entry/Start. Un pic enervant este că nu poți încuia mașina de la portbagaj, ca la generația anterioară. Poți, în schimb să faci un hack: deschizi portbagajul din interior înainte să te dai jos din mașină, încui atingănd mânerul unei uși, îți faci treaba la portbagaj după care apeși butonul de închidere a portbagajului și mașina va rămâne încuiată.
Opțiuni interesante, dar fără de care aș putea trăi, la o adică:
- Auto Park: îl folosesc din când în când, mai mult la parcarea laterală pe stânga. Spre deosebire de Focus Mk3 sau Kuga Mk4 are asistență și la ieșirea din parcare și vine cu patru senzori de parcare în plus față de sistemul clasic.
- Scaune cu masaj, multi-contur. Masajul e așa-și-așa, interesant la drum lung, dar sistemul multi-contur are trei reglaje pentru suportul lombar și două reglaje pentru susținerea laterală, care sunt de mare ajutor.
- Încălzitor auxiliar (Webasto) – are o telecomandă separată, dar se poate și programa din ceasurile de bord. L-am testat vreo două zile prin Martie, mi-a plăcut faptul că încălzește habitaclul foarte rapid.
- Sistem audio premium, cu 12 difuzoare: se aude destul de decent, dar nu aș putea spune că simt mari diferențe față de cel standard, probabil din cauză că ascult muzica la un volum relativ redus.
- Plafonul panoramic are un rol mai mult estetic. Este fix, nu se deschide ca o trapă iar șoferul nu prea beneficiază de el fiind apreciat numai de pasagerii din spate.
- Luminile ambientale sunt destul de interesante, se pot configura dintr-o paletă de vreo 8 culori. Ai lumini la mânerele portierelor, în buzunarele ușilor, la picioare și pe consola centrală.
- Sistemul Isofix e dotare standard pe Mondeo, da’ eu nu prea car copii așa că nu prea pot comenta. Jaluzelele pentru geamurile din spate sunt nefolosite fix din același motiv.
- Cârlig de tractare rabatabil electric – utilitate absolut zero pentru mine.
Opțiuni pe care le-aș fi vrut, da’ nu le am:
- Geamuri fumurii. Nu suport folia de nici un fel, iar geamurile fumurii de fabrică au un indice de protecție UV foarte bun. De mare ajutor pentru copii, da’ schimbă un pic și aspectul mașinii.
- Adaptive Cruise Control: frânează după mașina din față și oferă Pre-Collision Alert. E pe listă, o să îi fac retrofit.
- Pachetul exterior mai sportiv: spoilere o idee mai agresive, praguri mai…altfel și evacuare cromată. Poate pe viitor.
- Volan încălzit.
Opțiuni pe care nu le am și nici nu mă interesează:
- 4×4. Pe o berlină, AWD-ul mi se pare absolut inutil pentru că vine la pachet cu vreo 80 kilograme în plus și ceva complexitate mecanică.
- Suspensia adaptivă e cam asa-și-așa pentru că uneori îmi e dor de suspensia sport de pe mașina anterioară dar, din ce am testat pe alte mașini asta adaptivă nu e chiar sportivă pe Sport ci mai confortabilă decât cea clasicâ pe modul Confort.
- alarma de fabrică e cam inutilă, în zece ani nu a fost o singură dată în care să fi folosit la ceva. Probabil și din cauză că hoții nu prea bagă în seamă mașinile ieftine.
De când am luat-o i-am făcut garanția extinsă la Ford (o revizie simplă și o taxă anuală de 180 Euro), urmează pe la anul un schimb de ulei pentru cutia de viteze și probabil în vreo doi ani distribuția. Anvelopele cu care a venit erau R16 și cam praf așa că am luat un set nou, de vară, cu tot cu jante noi de aliaj R18, cu totul cam 800 Euro (jante, anvelope, senzori de presiune). Cele de iarnă sunt OK, doar că jantele sunt after-market. Mai vedem spre iarnă ce și cum facem.
I-am activat o serie de opțiuni ascunse:
- upgrade de putere de la 150CP la 180CP (cu software-ul original, de fabrică, motoarele fiind de fapt identice)
- închiderea ușilor la plecarea de pe loc, vine și cu Mislock: dacă descui mașina din greșeală și nu deschizi vreo ușă în 30 secunde, mașina se încuie singură.
- deplierea oglinzilor laterale atunci când se închide ușa șoferului, înainte se depliau la descuierea mașinii.
- claxon de confirmare la încuiere. După ce încui mașina, dacă mai apeși încă o dată pe butonul de închidere uși claxonează o dată scurt dacă totul este OK și de două ori dacă vreo ușă a rămas deschisă.
- Afișarea senzorilor de presiune din roți pe bord: deși mașina e echipată cu TPMS presiunea fiecărei roți nu era afișată pe Mondeo, ci doar pe S-Max, Galaxy și Edge.
- Secure Idle: nu permite mutarea selectorului de viteze din Park atunci când motorul este pornit și nu e nici o cheie în mașină.
- Remote Start (pornirea motorului din cheie, de la distanță – acum interiorul e răcit din timp, la iarnă o să vedem dacă e mai OK decât Webasto)
- Intelligent Speed Assist, sau Auto LIM: limitatorul de viteză ia în considerație acum semnele de circulație, nu mai e nevoie să îl setez manual.
- firmware mai nou pentru ceasurile de bord și modulul de climă: rezolvă ceva bug-uri, dar aduc și mici îmbunătățiri estetice sau funcționale.
Mașina a venit cu sistemul de navigație și multimedia Sync2, la care Ford a renunțat prin Iunie 2016. Nu arată rău, are hărțile la zi, dar este bazat pe un ecran rezistiv, Windows CE și Action Script drept pentru care se mișcă îngrozitor de prost. Retrofit-ul la Sync3 (cam 400 Euro) a fost destul de ușor de făcut și a adus un sistem de operare bazat pe QNX, ecran capacitiv și Apple CarPlay. Deși partea de navigație din Sync3 este destul de decentă și hărțile sunt actualizate gratuit, acum nu mai am nici un motiv să o mai folosesc, am la îndemână Waze, Google Maps și Apple Maps.
Consumul este decent: eu reușesc 9.5 mergând 90% din timp în oraș. Soția conduce tot un Mk5 aproape identic cu al meu, cam în aceleași condiții de trafic și are un consum de 7.4%.
Ținuta de drum este foarte bună, o idee mai orientată spre confort în comparație cu generația anterioară. Contribuie la treaba asta și direcția asistată electric, mult hulită de unii, foarte relaxantă pentru mine.
Poziția la volan este excelentă, vizibilitatea este un pic mai slabă față de modelul vechi, din cauza stâlpilor A care sunt mai groși.
Insonorizarea este și ea foarte bine realizată: nu este la nivelul BMW sau Mercedes, dar este un pas mare dacă o compar cu modelul precedent unde la peste 120 la oră începea să fie deranjant zgomotul. La Mk5 nivelul de zgomot este mai mult decât acceptabil chiar și la 180 km/h. Motorul este cam zgomotos din exterior, dar la interior este de-abia sesizabil.
Nu sunt prea multe de spus despre spațiul interior care este mai mult decât suficient pentru o familie cu doi copii: multe spații de depozitare, portbagaj imens, mult loc pentru locurile din spate.
Ahhh de cand asteptam un articol de genul. Acelasi buget am si eu, vin de pe un mk4 2008 si ma uit dupa Mondeo, Kuga sau X-trail. De incredere samsarul? Recomanzi?
Felicitari pentru achizitie si s-o folosesti sanatos!
Samsarul nu prea contează în schema asta: te interesează istoricul mașinii (îl poți obține de la reprezentanță) și un raport de daune de la AutoDNA.
De acord cu tine ca pot obtine istoricul, dar in principiu daca omul are masini ok, cum s-a dovedit a ta ca este, ma scapă de drumuri si deranj in plus. Iti pot lasa o adresa de mail daca nu vrei sa-i dai numele/contul autovit tipului aici. Merci
Nu mai am contactul lui, am luat mașina prin Martie…
Îmi pare rău pentru că te-ar fi ajutat și pe tine, dar și pe el, pentru că a fost un tip foarte OK.
sunt curios cum te descurci cu interiorul. La cat timp duci masina la detailing ?
eu ma feresc sa imi iau masina cu interior alb sau crem din cauza ca eu port aproape mereu blugi si am avut un 525 cu piele bej si trebuia sa stau mereu sa curat scaunul pt ca se lua culoarea de la blugi pe scaun. am vandut masina dupa 4 luni si de atunci numai negru
Ai avut bani de BMW, dar nu au mai ramas si pentru o pereche de blugi decenta? Sper ca reviziile erau facut la timp macar.
Am mai avut masina cu interiorul din piele crem si, spre surprinderea mea, am observat ca se intretine mult mai usor decat cel negru. In plus, da o senzatie de spatiu masinii.
Nu am avut probleme cu luatul culorii de pe blugi.
Nu am dus masina la detailing niciodata: o spal la o spalatorie din aia self-service si din cand in cand mai dau cu aspiratorul. Atunci cand am luat-o am curatat un pic interiorul cu un detergent generic de interior.
dane, daca aia ai inteles tu atunci esti un taran coclit.
@Dan, ai vrut sa fii interesant, dar nu prea ti-a iesit.
Daca te interesezi putin, o sa afli ca de fapt blugii aia scumpi sunt cei care „pateaza” tapiteria. Asta pentru ca ar fi colorati cu vopsele organice, care sunt mai sanatoase pentru pielea celui care ii poarta.
Andrei vorbesti din carti.. blugi scumpi NU se imprima pe pielea masinii. Vorbesc in cunostinta de cauza, am o masina cu piele crem 2017, de cand port blugi Diesel si Jakub Cohen nu mai apar dungi albastre
și încă ceva, bebe, cum poți să îmi spui tu că e vopsea ecologică și bună pt piele din moment ce lasă pete? Tu pt pielea ta crezi că e sănătos să rămână pătată?
AndreiG, nu bebe, scuze!
Scuzati domnu’ bebe. Nu am vrut sa va jignesc. Era doar o gluma , proasta se pare. BMW-ul rullz iar blugii dumbeavoastra sunt De cea mai buna calitate. Insa tot am o nelamurire , reviziile sunt la timp ?
Este cam cea mai buna alegerea pe care puteai s-o faci in bugetul ala.
Sa ai grija cu Webasto, ca daca nu il folosesti se gripeaza, si e adio pa. sa il folosesti si vara gen o data la 3 sapt macar cateva minute. Am avut la un A4 B7 si s-a dus pe copca ….
„eu reușesc 9.5 mergând 90% din timp în oraș”
Mai bine zis eu reusesc sa-mi infund filtrul si egrul mergand 90% in oras.
Frumoasa masina, prea dotata, 180cp frumosi, o comparatie mai buna ar fi cu passat, iar daca tii la bani nu mai te plimba cu masina in oras.
Am tot auzit despre treaba asta, dar, uite cum stă treaba la mine: conduc turbo-diesel cu DPF încă din 2007 și nu am avut niciodată probleme cu DPF. Am înlocuit un singur EGR la Mondeo Mk3 2007 Euro4. La restul mașinilor diesel (Mondeo Mk4 2009 2.2 Euro4, Mondeo Mk4 2011 2.0 Euro5, Kuga Mk1 2011 2.0 Euro5, Kuga Mk2 2015 2.0 Euro6) zero probleme. Eu merg în timpul săptămânii în oraș și în week-end minimum 50km în afară, poate de aceea.
Poate e o chestie de mofturi da’ pe mine unul nu mă atrage absolut nimic la mașinile produse de grupul VAG. Recunosc cinstit, sunt mașini OK, da’ nu sunt pe gustul meu. În plus, am ceva prieteni care căutau Passat și mi s-au părut mai scumpe.
N-am văzut nici un Ford sau Volvo mai vechi ( când împărțeau motorizarea) sa scoată fumul ăla negru, pe care îl scot mașinile cele mai lăudate la disel grupul VAG in special
@Nico
Fumul negru îl vezi din cauză că e plin de gunoaie care dezactivează/demontează filtrul de particule. Un diesel EU4+, în stare bună de funcționare, nu are voie să scoată un fir de fum.
confirm si eu, conduc masini cu filtru de particule din 2009 si daca filtrul de particule e bun masina nu scoate ever gram de fum negru. am patit si sa mi se futa filtrul de particule si tot nu a scos fum, doar ca s-a aprins becul de pdf + becul de motor si masina nu mai tragea dar fum tot nu scotea. alea care scot fum negru ori nu au filtru de particule ori ii dau off, si aia sunt niste gunoaie de oameni
Albastru, panoramic si piele crem. De-li-ciu!
Care Volvo e urat cu spume?
acolo mi s-a oprit si mie mintea. si la interior?!
am trecut recent printr-o achizitie auto. si am fost sa vad si ford, si volvo. design-ul interior si materialele folosite sunt alta clasa la volvo.
V60 2015+, diesel hibrid. Consola centrala mi se pare foarte, foarte urata. E o chestie subiectiva, desigur, eram destul de hotarat sa iau masina, da’ gandul ca o sa vad oribilitatea aia in fiecare zi m-a facut sa caut altceva.
Oricare
in AD 2019 volvo inca vinde masini cu numpad complet pe bord, inclusiv * si #. poate ai nevoie sa-ti incarci cartela cu cod.
@AndreiV are dreptate aici. Înainte de modelele bazate pe SPA [0] designul interiorului la Volvo era oribil.
@maynard – doar V40 a rămas cu vechiul design. Toate celelalte au poate cel mai fain design interior din industrie, minimal, cu un singur ecran pe consola centrală. Mi-ar fi plăcut totuși ca butoanele pentru aerul condiționat să fie în continuare fizice, dar nu le poți avea pe toate în viață.
[0] – https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_Scalable_Product_Architecture_platform
Si toyota e plictisitoare Se strica prea rar si nu iti da batai de cap.
La 15000 nu ai cum sa iei un Volvo spa. Intradevar interiorul era foarte outdated inainte de XC90 2014
Daca autorul are amabilitatea sa ne dea mai multe detalii despre cum si unde a modificat puterea motorului si modificat Sync 2 in Sync 3? Am si un un mondeo asemanator si m-ar interesa aceste modificari.
Mersi!
Eu mi le-am facut singur, am gasit informatiile pe forumul ClubFord.
Pe grupul clubford de pe fb sau pe forumul clubford îl găsești pe Narcis Iulian (dacă ești din București) și te ajută el cu asta
Narcis Iulian ăsta se ocupă cu DPF off. E un mizerabil care se gândește numai la profit.
Pe club Ford îl recomand pe Alex Stancu(obd tuning)
Daca tot vorbim de Ford, poate stie cineva daca pot gasi in Germania masini rulate vandute de Ford direct, cum gasesti la BMW sau Mercedes ?
Aici: https://www.ford.de/kaufberatung/informieren/gebrauchtwagen/a1-ford-premium-gebrauchtwagenboerse-pkw
Bagi un oras sau cod postal, alegi raza si vezi ce gasesti.
Cu disclaimerul ca nu stiu daca sunt chiar de Ford direct, dar din moment ce pagina pe care esti este ford.de, or fi sanse sa fie pe bune.
Nu stiu ce sa zic. Mai devreme a fost un review pentru un BMW f31, cu 1k peste bugetul tau si cu 70k de km mai putin. Pare o alegere mai buna BMW-ul, mai ales ca tu ai mai bagat bani in jante si infotainment.
Nu îmi place seria 3, era exclusă din start. În plus, la 15K Euro nu găseam nimic de pe lista de dotări esențiale pentru mine: automată, Euro6, după 2016, scaune din piele răcite, memorie, BLIS, hatchback (detest sedan-ul).
sabotorul locuieste in germania, deci nu a dat bani pe drum cum ai da daca mergi tu sa iei una de dincolo. Dar Mondeo-ul e mai spatios, motorul mai puternic si probabil mai ieftin la intretinere. Dar BMw-ul e BMW
nu avea BMW pe stoc samsaru’ …………dahhhh….ce nu intelegi?
Intretinerea mai ieftina e principalul plus fata de BMW. Ford e o marca medie sa zicem, BMW deja sare in premium.
Plus ca nu atrage asa mult atentia. Un prieten care si-a luat BMW a ramas in prima noapte cu ea parcata la bloc fara oglinzi.
Seria 3 nu e chiar premium mai mult varianta lowcost de la bmw, iar fordul are si el cateva dotari si cutie dsg.
Acuma din ce cred eu 318d era motorul ala n47 cu distributia in spate care costa vreo 9000 lei, si cam asa se intretin bmw-urile astea noi cu zeci de milioane.
@Zarax: problema lui era ca avea beambeu dar statea la bloc…
ce service recomandati pt Ford? si ce include Garantia Extinsa?
Nu știu ce să îți zic despre service, nu am avut probleme până acum. Reviziile le-am făcut, de-a lungul timpului, cam pe la toate reprezentanțele din Bucuresti: toți sunt cam la fel. Pe ClubFord lumea recomandă și ceva service-uri specializate, da’ nu știu ce să îți spun mai mult.
Garanția exinsă se cheamă Ford Garanția 12, se face pentru mașinile care au ieșit din programul de garanție standard Ford, costă 140 Euro pentru cutii manuale și 180 Euro pentru cutii automate. Include motorul plus cutia de viteze. Fără ambreiaj, furtune și curele. Pentru mine e ca un Casco pentru cutia automată.
In ceea ce priveste service-urile Ford din Bucuresti am dus masina, Mondeo Mk4, la:
– Colina Motors, foarte multumit intotdeauna – revizii, distributie, schimb frane si un schimb de alternator unde am preferat sa merg cu piesa mea (si sa le platesc doar manopera);
– Neste Automotive am mers o singura data pentru ca erau in drumul spre serviciu pentru o revizie + schimb amortizoare fata/spate, au facut treaba buna, nu am ce sa le reprosez. Am lasat masina dimineata si am luat-o seara.
Unul dintre prietenii mei foloseste ALTGRAD Auto pt. o Fiesta Mk6. Nu am auzit sa se planga vreodata de ei si au preturi mai mici decat reprezentantele.
Am o masina cumparata acu 8 ani cu 11.000 eur si ma bucur sa aflu cate optiuni au masinile cumparate azi cu sume similare. Foarte multe dotari de confort si siguranta care fac viata la interior mai buna cateodata.
Spor !
Aia cu LIM cum este, iti reduce viteza in functie de semnul citit? Întreb pentru că la mine pe un focus mai da rateuri adica mai citeste si „semnele” cu limitările acelea puse pe spate utilitarelor. Upgrade-ul l-ai făcut cu Narcis?
Webasto e parfum altfel faci frigul in primii 3-4 km, deh, diesel. Doar sa mearga.
Setează limitatorul de viteză după semnele de circulație. Poți să alegi dacă face asa automat, sau manual. Informația cu semnele de circulație o ia de pe navigație ca sursă de backup și de pe cameră atunci când le poate vedea. Până acum a mers impecabil, nu am observat probleme.
Upgrade-ul l-am făcut singur. Dacă te referi la Narcis Iulian, nu, nu la el. Îl știu de pe forum, el face DPF off, ceea ce mi se pare o mizerie fără margini.
Întrebare de baraj: cum ai reușit să faci update la hărți pe Sync3? L-am conectat pe al meu la wifi, dat update, dar nu s-a întâmplat nimic
Descarci de pe Ford.co.uk update de sync, funcție de vin și îl instalezi de pe stick
Mergi pe site-ul Ford, la Service, Informații utile, Ford Sync, Sync Update. Introduci seria de caroserie și o să îți dea pentru download fișierele de care ai nevoie, cu instrucțiuni cu tot. Mai întâi update-ul de software (3GB), pasul doi hărțile (25GB). După fiecare update este bine să te conectezi la Wifi și să îi dai un update: nu o să îl facă, dar va trimite la Ford datele mașinii tale, mai exact faptul că ai software-ul la zi.
Multumesc frumos Claudiu si AndreiV, a mers brici!
Pentru cine mai e amator de update, au pe site pdf-uri cu instructiuni simple si clare, dar care trebuie respectate la fix. E nevoie si de ceva rabdare, la mine a durat in total vreo 3 ore (Sync + maps).
Salutare. Aceeași mașina conduc și eu de vreo 8 luni și 12500km. Pot confirma. Mașina este superba și se comporta exemplar. Dacă îmi poți spune și mie unde ți-ai făcut modificarea de putere (poate un mail) sa te întreb mai multe lucruri (dacă ești disponibil).
Oricum pt cine vrea o mașină peste medie și sexi… Nu stați pe gânduri.
Foarte tare masina, si o gramada de optiuni pentru un pret decent.
Mi se pare o tampenie deplierea oglinzilor si la descuierea masinii, si la inchiderea usii soferului. Oglinzile trebuie sa se deplieze atunci cand pornesti motorul.
Nu chiar, daca urci in masina si cobori inainte de pornirea motorului, e mai incomod un pic cu ogliznile pliate sa te asiguri ca nu-i deschizi cuiva usa in fata, deci cazul de fata mi se pare cel mai optim.
Poze cu „portbagaul” please, idem 2 copii.
E gigantic si deschiderea portbagajului cu tot cu hayon ajuta enorm la incarcarea bagajelor voluminoase.
Geamuri fumurii brrr. In rest achiziție buna, o grămadă de opțiuni. Sa o conduci sănătos.
Ghidul: cum sa enervezi o curte interioara de blocuri
Ai claxon la incuietoarea masinii.
Cred ca ar fi prima optiune dezactivata, daca as avea asa ceva. Nu e suficient sa iti clipeasca niste becuri ?
Ford = masina cinstita in principiu, dar nu degeaba e asa eftina.
Sa nu o dam in comparatia cu VAG, mult hulit dar bine construit, eu zic ca Peugeot (de la care iau motoarele diesel, nu doate dar alea de success de acolo is) este mai de calitate construit si mult mai fain estetic vorbind, dar gusturile nu se discuta.
Sistemele audio premium de pe Fors sunt f faine, daca nu depasesti 120km/h .
Citește mai atent, claxonează la a doua apăsare, la prima doar clipesc avariile. E pentru atunci când fie nu vezi mașina și nu mai ții minte dacă ai încuiat-o (soția pățește des asta) sau când o cauți prin parcarea de la vreun mall. La folosirea normală tace. În plus, locuiesc la curte, nu deranjez pe nimeni.
Ai pomenit despre motoarele de la PSA doar așa, să fii răutăcios. Nu prea îmi pasă cine produce motorul, să știi. Știam despre treaba asta încă din 2007, dar din ce am citit pe Internet e mai complicat de-atât. Da, o parte din diesel-urile Ford se fabrică în uzina Tremery a grupului PSA, dar la dezvoltarea motoarelor ăstora (1.6, 2.0 și 2.2 TDCi) Ford a băgat vreo trei miliarde Euro (două, după unele surse). Poți zice că sunt în mare parte motoarele lor. În plus, anexele diferă mult între PSA și Ford.
Nu că ar conta asta prea mult, din moment ce Bosch, Siemens, Delphi, Denso, Valeo, Lear, Getrag și altii produc subansamble pentru toți producătorii.
Și chiar dacă ar fi 100% franțuzesc motorul, nu pot spune decât „chapeau”, e foarte reușit.
Ca fost posesor de Ford cu pile la service PSA pot sa iti zic ca imi luam piesele de la PSA pe original si se potriveau perfect.
Sper ca nu pui uleiul ala marca Ford, practic niste Castrol (daca nu ma insel) facut sub licenta in Turcia… daca ai norocul sa fie original. Vad ca nu te zgarcesti la masina, Total Quartz de ala original (holograma, cumparat de la distribuitor autorizat)e de preferat.
Motoarele alea PSA sunt cele mai ok, unele sunt impartite chiar si cu BMW. Ba chiar si pe Jaguar e tot PSA. 1.6 tdci e chiar genial. Mi-a placut mult pe Focus.
Am vrut sa imi iau si eu Mondeo, upgrade de la Focus, ce sa zic… am urcat vr-o 2-3 pe elevator, eftineala si rugina la masini de 3-4-5 ani. In locuri in care nu prea ar trebui sa fie. A fost motivul pentru care am trecut la nemteasca desi stiam ca o sa am o relatie mult mai stransa cu mecanicii, surpriza… nu ii vad decat la revizii.
Peugeot sta muuult mai bine la capitolul asta + confort interior, peste Passat de ex, am fost foarte foarte aproape sa iau un 508.
Fordurile sunt ieftinele din cauza ca sunt greu de intretinut, piese originale scumpe si mecanici putini, si cam ruginesc pe dedesubt.
Uleiul ala Formula F e un castrol magnatec de butoi, mai bine iei un motul, ravenol.
Motoarele 2.0 au fost proiectate de PSA, dar ford le construieste singuri in alta fabrica.
VAG bine construit? ar trebui sa-i intrebi pe aia cu dsg sau cu motoare tsi cat de bine sunt ?
Din 2007 folosesc uleiul Ford, la mai multe mașini și nu am avut nici un fel de problemă. Am tot auzit și citit păreri despre uleiul x sau y, dar nu mi-a păsat, cam la toate mașinile am avut garanție așa că eram obligat oricum să folosesc consumabilele lor. Și nu au dat greș niciodată. Oricum nu țin o mașină mai mult de 4-5 ani, nu am de gând să ma îngrop cu vreuna.
Eu am luat recent un Vignale biturbo de 210, cu tot ce ai tu in afara de panoramic, si ceva dotari in plus ca doar e Vignale. Am sarit in el dintr un focus mk2.5, e o diferenta!! Totusi tot dupa un seria 5 ma uitam si eu, bugetul fiind binisor peste 20.000. Nu regret absolut nimic, e spectacol masina, se conduce singura, iar drumul lung e o placere cu el. Fiind din Valcea bineinteles mi am luat bobarnace de la prieteni cu mercedes, bmw, sau chiar phaeton individual V6: „Cum ma sa dai 23.000 pe un Ford?” Toate bune pana s-au dat cu Mondeo full of goodies cu 210 cai si cu jante de 19. Bine masina e sub 50.000km momentan, deci nu are nici pe draq. Impresia lor? Ca e full of tech, se simte electronica in sens pozitiv, stai bine in ea, ea sta bine pe strada, franele sunt de vis… si e spatioasa fate
Toti au spus ca se simte ca o masina de generatie noua, nu ca bmw F10 ar fi un model depasit. Eu personal sunt multumit de masina iar sotia e in al noulea cer cu park assistul De fiabiliate nu imi fac griji, nu m a lasat nici un Ford pana acum dar si eu le-am respectat cu piese, ulei si motorina buna. Bravo pentru alegere, dumuri bune si fara incidente!!
Pai scrie un review si trimite-l lui Vali.
scrie si tu detalii cum ai luat-o, cum ai verificat-o, cat consuma, cum acceleara 80-150, chestii deastea.
nu mai umbla si tu in cercuri de cocalari (desi e greu in Valcea)… ai facut alegerea buna oricum.
„Anvelopele cu care a venit erau R16 și cam praf așa că am luat un set nou, de vară, cu tot cu jante noi de aliaj R18, cu totul cam 800 Euro (jante, anvelope, senzori de presiune). Cele de iarnă sunt OK, doar că jantele sunt after-market. Mai vedem spre iarnă ce și cum facem.”
super fain pretul, eu cu jante de metal (pentru iarna) + nokian-uri de 16 am ajuns in 3600 acum 2 ani, pe 18 stiam ca pretul e mult mai mare
Am avut noroc de ceva discount-uri, dar nu cine-stie-ce, maxim 20%.
AndreiV, felicitari, faina masina. Sunt posesor de Mondeo MkV 1.5 EcoBoost din 2015, foarte multumit de masina in general, m-ar interesa insa update-ul la Sync3. Ma poti ajuta cu cateva sfaturi cum si unde l-ai facut de a fost atat de ieftin? Ca din cate am mai citit pe ClubFord costul iesea mereu mai mare si nu era chiar plug & play operatiunea…. Multumesc!
Nu e mare lucru de spus: am cumparat un Sync3 de pe OLX (1300 lei, am avut super-bafta, în general sunt 2000 lei), un hub USB (300 lei) și o antenă GPS chinezească (40 lei).
Poti sa imi spui cum ai rezolvat partea cu „firmware mai nou pentru ceasurile de bord și modulul de climă”? Am un S-Max 2016 si am observat pe youtube, ca la acelasi model exista niste „optiuni” care eu nu le am, exemplu: in zona dintre ceasuri, unde ai Entertainment, Navigation, Phone am vazut ca ar putea aparea si Speed (un vitezometru electronic). Stii ceva despre asta? La fel te-as intrebare si despre „optiunile” ascunse? How? :).
PS: Daca faci chestia asta de hobby si ai face si pentru altii (platit, bineînţeles) sunt interesat :). Hai sa ne intersectam cumva…
Ti-am raspuns pe forum
Salutare. Ma poate ajuta careva cu ceva informatii?
Vreau sa imi achizitionez un ford mondeo sh si am gasit o varianta convenabila la Radacini. Problema este ca nu prea stiu nimic de motorul 1.6 cu care este echipata masina. AM vazut ca din 2016 nu se mai fabrica motorul asta. Ma poate ajuta cineva cu informatii despre acest motor? Va multumesc!
Salut….Sunt inca posesorul unui Passat 2012 de care am fost f multumit. Vreau sa.l schimb si sincer imi place Mondeo. Mi.e frica doar de cutia automata Powershift si…injectoare. De aceea inca oscilez intre un alt Passat sau…Mondeo.Ce versiune de Mondeo este al tau ?
Eu tocmai ce am luat una 2019, diesel, 14000km si a venit cu automata clasica (hidramata) in 8 trepte.
Dupa nu mk4 din 2008 2.0 TDCI si un mk5 din 2016 1.5TDCI, am decis sa imi achizitionez un now mondeo mk5, break de data asta, cat mai dotat. Am tot cautat si am gasit un Mondeo MK5 break, culoare red purple, manuala, 180 CP,panoramic cu trapa, titanium exclusive, full, ceea ce ai lipseste sunt scaunele cu masaj si suspensia autoadaptiva, in rest are toate optiunile posibile, faruri led autoadaptive, pilot autoadaptiv, priza de 220v, blis, cross traffic alert, camera spate, 12 senzori de parcare, sync2 cu DSP, 12 difuzoare, 2 subwoofers, cui de remorcare retractabil , scaune incalzite fata si spate, volan incalzit, webasto cu telecomanda, parbriz incalzit, duze spalator parbriz, incalzite, sine plafon cromate, senzori de presiune roti, parcare automata, Jante aliaj pe17.
Masina era la un dealer Ford din Germania si cerea16900 Euro.Dupa ceva negocieri am ajuns la 14500Euro renuntand la garantia de 1 an oferita de dealer numai in Germania si am luat-o.Are rulaj de 99.000 km, fara evenimente, discuri si placute noi.
Felicitari lui AndreiV pentru descrierea atenta si detaliata. Probabil a uitat de duzele incalzite care vin la pachet cu parbrizul încălzit. Daca ar fi sa alegi din nou astazi, cu acelasi buget, ai alege la fel ?
Multumesc!
Da, fara discutii. Imi place masina la fel ca in prima zi