Ford Mondeo 2012 testdrive

Continuăm cu o altă mașină a unui cititor, un Ford Mondeo Mark3 cu facelift, motorizare 2.0 TDCi 140CP cu cutie de viteze automată Powershift și 190.000km pe bord.

  1. Ca la orice mașină non premium, insonorizarea e făcută ca să fie, după 100km la oră vâjâie și după 140 face ca naiba.
  2. Motorul e bine proporționat, trage bine, cutia nu se simte deloc când schimbă vitezele în sus sau în jos (aici am fost plăcut impresionat), dar se aude ca un tractor.
  3. Direcția este cam tare, ceea ce îngreunează unele manevre.
  4. Portbagajul este imens (542 litri în specificații).
  5. Plasticul gri din interior este complet mizerabil. Și cum arată, și cum se simte.
  6. Cruise control-ul este deservit de 6 butoane aflate de ambele părți ale volanului, pentru că logică.
  7. Încă una dubioasă cu CC-ul: dai de manetă și schimbă viteza cu doar 1km/h. Ca să ridici cu 10 sau 20, trebuie să faci scurtă la mână.
  8. Farurile nu se sting automat când se ia contactul, un isteț de la Ford preferând să mă avertizeze sonor că am lăsat luminile aprinse.
  9. Acoperitoarea de portbagaj s-a stricat în primul an de folosință, nu mai stă prinsă să acopere.

Altfel, n-a avut probleme la motor, becurile se mai ard, revizii și cam atât.

 

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

54 comentarii

  1. Ah, deci sa inteleg ca eu la Duster cu 4 butoane la cruise control (tot pe ambele parti ale volanului) si treapta din 2 in 2 km ma pot considera ultra norocos?

    00
    • dap. foarte norocos.

    • Erata: totusi mi-am adus aminte ca eu pentru a activa cruise-control am un buton aflat pe consola centrala, buton fizic care face un click de trezesti pe toti din masina daca il activezi. Deci da, Dacia nu se dezminte.

      00
    • Butonul ala fizic e pentru siguranta ta. Ca la avioanele de vanatoare, unde trebuie sa ridici clapeta rosie inainte sa lansezi racheta.

      00
    • @ Cosmin44: buna asta! o sa razi, dar butonul ala are si o pozitie in care functioneaza ca limitator de viteza. Sa ne intelegem, ei la o caramida complet neaerodinamica, cu motor diesel de 1.5 au simtit nevoia sa iti puna limitator de viteza ca poateeeee… nu stiu… ajutor?

      00
  2. schimba si tu aparatul foto. incearca un canon sau nikon .
    Sony DSC RX10 e slab….

    00
  3. Displayul central e stropit cumva cu aghiazma de are asa multe pete ? :)

    00
  4. Care ar fi masinile premium? bmw audi mercedes?
    ford ar intra in aceeasi categorie cu hyundai sa zicem?

    00
  5. e mai barcoasa ca subaru outback?

    00
  6. Conduc de 3 ani un Mondeo (fabricație oct. 2011). Aș avea ceva obiecții :)

    – am mers în vacanțe în Grecia cu CC fixat la 160 și zgomotul în interior e absolut decent așa că dezaprob total afirmația că „dup 140 face ca naiba”; no way!
    – un plus oarecum legat de subiect e sistemul de sunet care se aude bestial
    – de acord cu direcți cu încă o mențiune: îți trebuie trei benzi ca să întorci mașina… cred că și un tir virează mai scurt; raza de bracaj e imensă, foarte neplăcut prin oraș
    – da, portbagajul e imens, o adevărată plăcere să pui tot ce-ți trece prin cap când pleci în concediu; acoperitoarea de portbagaj merge bine mersi deși au fost destui isteți care au tras ca țăranii de ea că nu se prindeau cum se rabatează
    – de acord cu lipsa de logică de la CC cu mențiunea că nu trebuie să butonezi ca să crești sau să scazi viteza: trebuie doar să ții apăsat butonul mai mult
    – nu știu ce faruri are modelul de care zici, la mine sunt automate inclusiv reglaj inclusiv aprins/stins cu senzor de lumină și funcție de „light cornering”; poate e valabil doar la xenon?

    00
  7. Cred ca e Mk4 facelift :)

    00
  8. mk3 s-a facut pana in 06-07, ala este mk4

    00
  9. Heh, pe Focus 2012 (același motor, aceeași cutie de viteze) butoanele de cruise control sunt doar pe partea stângă a volanului, pe dreapta sunt doar cele de control de la unitatea audio.
    Și varianta break e doar ușor mai mică decât Mondeo.

    00
  10. O intrebare putin mai dubioasa: scaunele cum sunt? Nu par foarte comfortabile din poze si de aceea intreb. Also, spatiu pentru pasagerii din spate?

    00
    • scaune decent confortabile (am mers câteva sute de km cu mașina, șoferul are și suport lombar) și in spate incap 2 adulți de 1.80 fără probleme.

  11. Avand in vedere ca e o masina non premium, pentru chestiile mai misto, trebuie sa platesti: plasticul gri e mizerabil (probabil e varianta trend), dar la titanium x nu mai e acelasi lucru. Farurile pot fi foarte misto, daca iei varianta cu auto, cornering, senzori etc. Si interiorul poate fi mult mai misto cu Converse+, sistem Sony, scaune alcantara etc. In rest, cred ca e doar o parere subiectiva si cu totii avem dreptul la asa ceva. Evident, detinatorii de mondeo se pot simti nedreptatiti (si eu printre ei :))), dar asta nu schimba cu nimic situatia. Plus ca mondeo al meu e mai curat (si) in interior :)

    00
  12. Ce-a cărat cu ea, frate? Cai? La mine după 10 ani e lună în portbagaj.
    Măcar când știi că vine Clarkson la teste, legi naibii furtunul la cișmea, și îi dai un jet.

    00
  13. Ai condus clase similare de la Opel / VW / Renault / Skoda ?
    As fi curios de o comparatie a calitatii sonorizarilor…

    00
    • la megane2 era mai bună insonorizarea. la passat b6 parcă un pic mai bună, dar nu cu mult. skoda e cam tot pe acolo. la toate se aude motorul ca la tractor, dar la mondeo parcă cel mai tare.

    • Hyundai Accent 1.5 Crdi, 110 cp, an 2007, 170000 km la bord – la 100+ la ora zgomotul se aude de la vant, si de la anvelope, niciodata de la motor.

      00
    • Fara suparare, am avut una care la aproape 400 de mii de km, nu se auzea ca un tractor. Se auzea ceva mai tare decat Passat B7 pe care il am acum (si care da, e ceva mai bine antifonat).
      Daca e sigur de rulajul ala de 190 (fiind Wagon presupun ca e adusa de afara, deci nu as fi prea sigur), inseamna ca masina a fost abuzata si s-au facut schimburile la 30j de mii cu ulei de megarahat Ford. Caz in care e norocos ca a prins 190 de mii de km fara probleme la motor.
      Ce mai pot confirma este ca da, cutia este foarte buna spre excelenta. Cu nimic mai prejos fata de DSG.
      E zgomotoasa peste 140? Ce anvelope are? Sa stii ca e diferenta destul de „auzibila” intre ceva de vara premium si Riken de iarna… Probabil e si Trend, la Ex-Titaniumul meu am avut ceva optiune de geamuri laminate, plus sistemul audio Sony nu ma interesa cum face nici la 170.
      In rest am fost supermultumit de masina, in afara de garda la sol care a dezastruoasa pentru Romania.

      00
  14. Long time lurker, primul post. Te astept la Sibiu pentru un testdrive cu o Mazda 6. Sunt curios cum se compara masina mea cu Mondeo din punctul tau de vedere, avand in vedere ca mie nu imi place absolut deloc Mondeo-ul si era una dintre variantele posibile in momentul achizitiei masinii.

    00
  15. Mi-a placut ca i-ai dat-o din prima „ca la orice masina non-premium”… sa nu apara discutii inutile ulterior. Bine, poate doar din partea celor cu Megan: „bine ca nu mi-am luat Mondeo” :))))

    00
  16. Cred că glumești cu insonorizarea, Mondeo e una dintre cele mai silențioase și stabile mașini non premium .
    Am mers pe autostradă sute de km cu așa ceva și e o plăcere să mergi cu ea la 140 – 160 .
    Intr-adevar e incredibil de mare mașina și greu de parcat .

    00
  17. Mai, voi astia care o dati cu insonorizarea, cand ati condus ultima data un motor pe benzina? Ca sa intelegeti ce vrea sa spuna omul.

    00
  18. In depasiri cum sta?

    00
  19. Am facut un drum Cluj București și retur. Nu sh cum se face da’ Mondeo pe care l am condus era destul de silențios și am parcat parfum cu el, in Unirii, pe străduțele alea stramte, fără să am nici o problema în afară de senzorii de parcare care ma innebuneau de cap.
    Prima mea masina ca incepator a fost Renault 25, cam la marimea lui Mondeo. Te înveți …

    00
  20. Punctul 8 e un optional pe care masina aia de-ai condus-o tu nu o are

    00
  21. farurile se pornesc/opresc nu se aprind/sting

    00
  22. 3. Nu cumva era pusă pe „Sport”?
    7. Accelerezi pînă la cît vrei şi mai apeşi o dată pe Set.

    00
  23. Zoso e si asa, mai simtitor decat utilizatorul oarecare de masina cand vine vorba de zgomot :)

    Eu am facut vara trecuta un drivetest cu astra sports tourer diesel, si cu octavia benzina. La 160km/h, mi s-a parut absolut nesemnificativa diferenta de zgomot in plus data de diesel.

    00
  24. In mod normal, dacă ții apăsat lung pe butonul + la cc, creste viteza. Posibil sa aibă o buseala mașina asta.

    00
  25. Ok, detine si eu un Ford Mondeo.
    Ca sa cresti viteza la cruise control este de ajuns sa tii butonul apasat nu trebuie sa apesi ca nebunul. Farurile se pot seta sa se stinga automat la luarea contactului, am intrebat la reprezentanta si mi-ai setat ei.
    In rest da, se aude ca un tractor si plastice ciudate, dar merge fara probleme

    00
  26. Plastice mai proaste degat la Renault megane nu am vazut niciodata

    00
  27. Daca ajungi la Bistrita te invit sa testezi un Mk3 din 2006.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.