Fără legătură cu nimic…

Sunt șocat de cât de oribil e bordul de la o mașină premium ca Stelvio sau Levante. Zici că sunt făcute cu plastice de pe Aliexpres. Da, ok, bine, scaune de piele, dar schimbătorul ăla de viteze de la Stelvio l-am avut acum 15 ani la un joystick de mașinuță teleghidată. Iar ecranul din bord de la Levante arată ca o tabletă de 200 lei. Tot ce e buton arată oribil. Măcar la Macan arată mișto butoanele, dar acolo au avut prea multe pe stoc și au pus cu lopata butoane pe consolă.

Pe lângă asta, un X3 benzinar cu +200CP e mai ieftin ca un Forester benzinar cu +200CP.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

65 comentarii

  1. daca e fara legatura..mie imi place 3008 la exterior

    00
    • Si mie. Daca se devalorizeaza ca 508-ul parca m-ar tenta o trecere de la batrana mea nemteasca de meltean la ceva fin, frantuzesc.

      00
  2. Italienii se pricep la design ca bunica la trigonometrie.
    Există și excepții, desigur.

    00
  3. ”un X3 benzinar cu peste 200CP e mai ieftin ca un Forester benzinar cu peste 200CP”

    Nu-mi amintesc să fi fost altfel vreodată sau într-o altă regiune a lumii.

    00
  4. Poate astia de au bani de Levante inteleg altfel luxul si de aia au masinile design-ul ala :)

    00
  5. Toata lumea pune jdemii de butoane,jdemii de gadgeturi,dar la toate masinile noi nu s-a gandit nimeni sa redeseneze/reproiecteze rahaturile de scaune.Este vorba despre partea din fata a scaunului in partea posterioara a piciorului aproape de genunchi sub femur.Aceasta parte din fata a scaunului preseaza pe artere si pe nervi(si ce o mai fi pe acolo) astfel incat dupa o perioada de o ora,doua ,apar probleme si dureri in zona piciorului.Personal am probleme cu asa ceva,ceea ce nu se intampla la niste masini vechi cu scaune normale,fara ridicatura aia din fata.Intr-un Fiat Albea din 2006 sau intr-un Opel Kadett din 1984(reconditionat) pot conduce 6,7, ore fara sa opresc, iar in masina din 2021(cu acelasi model de scaune ca cele din poza) pe care o am acum la condus zilnic,dupa cel mult 2 ore amortesc,trebuie sa opresc si sa merg pe jos macar 5 minute pana revine circulatia sanguina la normal.
    Voi ce parere aveti,sincer?

    00
  6. ai pus link la un seria 5 dric 2.0 tdi la 31.000 parca?

    00
  7. Nu comentez despre maserati, insa la giulia/stelviu interiorul e solid facut, gen driving machine, nu prea scartaie, nu o poti compara cu masinile de duzina opel, vw, etc

    E logic ca un bmw sa fie mai ieftin decat un forrester, cate masini a produs bmw si cate a produs subaru in aceeasi perioada, drept urmare e plin de bmw pe piata, fata de subaru, care e o masina de nisa, si oarecum pentru niste fani ai marcii. Interesant de vazut starea in care e bmw vs subaru, deoarece e o masina mai complexa, cu echipamente mai avansate, suspensie mai elaborata, drept urmare necesita investitii mai mari la sh.

    00
    • Subaru au problema cutiei automate cvt, mă tenta unul dar nu pot trăi cu cutia aia nicicum. Și culmea mai are și pretenții de offroad.

      Nu poți pune bijuteria aia de sistem 4×4 ce îl au ei, și apoi pui cvt. Strică tot farmecul mașinii.

      00
    • manu, dacă îți zic că ești cum ești, te superi pe mine.

    • Monteaza cvt din motive de consjm,emisii,insa e greu de inteles de ce pe anumite versiuni nu monteaza un aisin,cutii fff bune,daca zf8hp e prea scump pentru ei.
      Oricum,toti producatorii alearga spre electrificare,pentru ca e mai ieftin de produs o electrica ca ore manopera,si pentru ca sunt vehiculele perfecte la care sa impuna obsolecenta controlata,din soft.

      00
    • @vali

      Să-mi fie cu iertare :)

      Înțeleg perfect rostul cutiei CVT, hibrid, emisii, consum. La o mașină de oraș mi se pare perfectă, mai ales cuplată cu un sistem hibrid.

      N-aș avea nimic nici la Subaru dacă nu le-ar promova prin prisma acelui symmetric AWD al lor, ci doar ca mașini normale, atunci da, cvt all the way, nici o problemă.

      Am condus un Forrester (benzinar) în US 1 lună de zile, cred că 2016/2017 era, mi-a plăcut cât era de silențios, ca idee dar nu știu, era ciudat, n-am putut să mă-nțeleg nicicum cu cvt-ul. Aveam de urcat un deal, mai lung, aveam impresia că se chinuie, zici că nu găsea raportul potrivit.

      Apoi am avut 1 săptămână ceva Subaru vechi de 20 de ani, combi, mic, automat hidramat, 4 sau 5 viteze. Mergea de rupea, urca dealu de n-avea treabă. Bine, și consuma dublu, corect :))

      00
    • că tu nu știi să conduci cu cutia aia nu înseamnă că e o cutie proastă.

    • Cu cvt trebuie să simți mașina.

      00
    • o simți, că sunt gropi peste tot.

    • Sunt :(

      00
    • Sincer, dati cu scuipat degeaba in Manu144x. Omu’ are dreptate cand va zice de CVT ca nu este potrivita pentru offroad si va da stiinta gratis si voi poc cu manutele rosii. Am testat RAV4 hybrid pe offroad usor cu CVT si apoi am luat versiunea cu cutie manuala, pe acelasi teren. Este alta masina. Mult mai bine se descurca cu cutia manuala. CVT este o mizerie in offroad, nu te lasa sa turezi, nu poti da puterea catre roti, indiferent de modul de conducere selectat. Pur si simplu nu poate pune cuplul necesar pe roti, ramai in cel mai mic noroi, senzatia mea a fost ca din unele situatii offroad as fi iesit cu orice masina cu grda la sol mare si cutie manuala sau o automata unde poti selecta treapta (ma refer comparat cu RAV4 CVT). Constructiv vorbind CVT nu este o cutie buna pentru offroad.
      Pe asfalt in schimb, am ajuns la concluzia ca cutia manuala trebuie sa dispara, sa nu mai existe, CVT rules.
      Dar hei, de ce sa testam – ca oricum noi stim. SIncer e mult mai comod sa dai 40.000 euro pe RAV4 CVT decat sa iti bati capul cu comparative, astea necesita de la un dealer care sa aiba pe stoc ambele versiuni pana la timp si chef sa faci asta.
      Cine puii mei are timp de toate prostiile astea pentru banii aia?

      00
    • Constructiv vorbind CVT nu este o cutie buna pentru offroad.

      citește fraza asta cu voce tare. și apoi du-te la culcare.

    • am avut a4 1.8t cu cvt (190cp cu soft), in afara de senzatia canu schimba nimic in oras e ok, legat de putere nu valorifica deloc puterea masina era si tunata si se simtea ca un 2.0 mai usurel. Am acum outback 2.5 aspirat, cutie 4eat din ala vechi cu convertizor – e ce trebuie, ca putere (170cp) e ca a4 pe acolo, desi cuplu mai mare ca motor mai mare, da in acelasi timp 4×4 mai agrea etc… cred ca daca mai aveam a4 il facea varza outbacku la tot plecat de pe loc, 60-100, 100-150 etc

      00
    • Vali, nu incerc sa vand nimanui nimic. CVT nu e buna pentru offroad. Nu trebuie sa ma creada nimeni pe cuvant, e pe testate, in special la Tyota. La CVT Toyota (care pe RAV este eCVT) nu te lasa sa pleci, mare parte si din vina electronicii. Ia RAV cu manuala si ai sa vezi ca diferenta este mare.
      Pentru oras este foarte confortabila CVT, la offroad nu ai ce face cu ea, nu exista ambreaj, cuplul il face prin motorul electric si e pe camp magnetic. Avantajul este ca nu ai uzura, dar nici nu poti smuci cu ea, ceea ce la offroad uneori este necesar. Mie mi-a murit pe varf de panta, nu vroia nicicum sa dea putere mai mare spre roti. Situatie pe care nu o ai la cutie manuala, vorbind de aceeasi masina.
      Nu pricep inversunarea, accept si pozitia de tatuc, este blogul tau, dar testeaza, sunt curis daca dupa test iti mentii parerea.
      Prin natura jobului, am ocazia sa testez multe masini, unele prototipuri ce se duc la casat dupa ce se termina testele pe ele. Spun asta ca sa fie clar ca afirm lucrurile astea in totala cunostinta de cauza si pe incercate.
      Hai ca m-am incins, nu are rost toata polologhia, din punctul meu de vedere intru pe aici pentru a imi lua lumina si in alte domenii, in general am intalnit pareristi echilibrati si am retinut chestii ce m-au scutit de niste gauri financiare, chiar si la apartamentul luat anul trecut mi-au fost deschisi ochii de oameni de pe aici.
      Scopul pentru mine asta ar fi, indiferent daca pic pe placul cuiva sau nu, sa imi iau info valabile mai ales in domeniile unde habar nu am cu ce se mananca.
      Concluzie – RAV4 CVT este mult mai slab in offroad decat acelasi RAV4 cu cutie manuala.

      00
    • deci nu vrei să te lași. și o ții cu „rav nu merge in offroad”. orice numai să nu folosești creierul. fie ca tine.

    • Se poate ca pe Toyota să fie mai ok CVT-urile, Toyota știu că au E-CVT ceea ce un pic altfel am înțeles. N-am condus Toyota deci nu mă pot da cu părerea.

      Dar pe Subaru Forester nu mi-a plăcut, poate nu știu conduce, nu-s pilot de curse, dar se chinuia la dealul ăla cu 4 oameni în mașină + un pic bagaje (casa unde stăteam era pe un deal mai mare, erau câțiva km tot urcai, serpentine), orășel în Oregon.

      O țineam la viteză constantă deci nu variam inputul la pedală, și tot varia, zici că nu găsea raportul potrivit. Era benzină 2.5, dar nu știu dacă era varianta cu turbo, nu era mașina mea.

      Doar ca idee, era plin de Subaru în acel oraș, cred că 50% minim erau Subaru. Am înțeles că au ierni grele și lumea s-a obișnuit că Subaru are 4×4 bun și merg din inerție tot cu ei.

      00
  8. Ambianta din Stelvio e mai misto decat cea din X3. Pielea e mai buna, plasticele sunt mai proaste, dar per ansamblu orice interior de Alfa in care am stat mi s-a parut un loc mai placut de stat decat cel din BMW-ul din aceeasi clasa.
    Maserati din pacate e un brand in moarte clinica, asa arata o masina de “lux” facuta la costuri minime. Interiorul imi aduce aminte de Aston DB7, piele si butoane de Ford Sierra. Cei de la AM ziceau pe vremea aia ca cine cumpara Aston nu stie cum arata un interior de Ford. Probabil asa gandesc si acum, tinand cont ca au tehnologia de acum 2 generatii de pe Mercedes si probabil ca la fel gandesc si Maserati, cine vrea Levante nu stie ce e Dodge Durqngo. Cu alt cuvinte, astia de lux isi considera clientii niste prosti.

    00
    • Cu alt cuvinte, astia de lux isi considera clientii niste prosti.

      cam așa ceva. dacă nu vrei bmw, o să-ți placă tableta noastră de plastic sau butoanele luate de pe casetofoane chinezești.

  9. Venind de pe Toyota, as zice ca e un upgrade bordul de Alfa (mai ales butoanele rotative de clima a RAV-ului – zici ca sunt roti de tractor). Dar hei.. ce stiu eu…gusturile nu se discuta pe blog.

    00
  10. Bagam soft de boeing vericule.. si trece

    00
  11. Am mers vreo 3 săptămâni cu un Grand Cherokee făcut sub egida Fiat. Jesus, Maria und Alleheilige a fost exact cum ai zis tu: am fost șocat de calitatea plasticului, era ca de la colacul de WC, ăla colorat de lângă schimbătorul de viteze pierdea din culoare… La o mașină de probabil 70.000 de Euro.

    00
  12. re cetin purificatoare de aer….

    presupun in inocenta mea ca postul respectiv nu este sponsorizat.

    00
  13. NOU
    #57

    Unul din marile avantaje de a trai intr-o mare metropola, este ca nu gasesti service Daihatsu si Subaru la tot pasul, tot la tractoare Toyota apelezi, urate cu spume la interior dar chipurile ceva mai fiabile decat VAG.

    00
  14. Bre, nusce sa zic. Eu fac parte din generatia aia nascute prin anii de foame ai comunismului, crescuta in tranzitie, si maxim tufuta de criza.

    Practic in perioada aia cand tocmai ai adunat 2-3 ani experienta si e cazul sa avansezi a venit 2008.

    Asa ca am in grupul extins de atunci doua feluri de oameni:

    1. Aia care au zis „aia e, cum s-au descurcat ai nostri ne descurcam si noi” si s-au inhamat la o casnicie/copil/zacusca de la mama.
    2. Aia care au renuntat la idee si au trecut pe „survival mode” cu carat pe unde le-a tunat si practic au amanat ideea „pana om avea cu ce”.
    Mai e si grupul „ne ajuta ai nostri”, dar nu il consider relevant in context. Intotdeauna am considerat ca aia care au curajul sa se casatoreasca la 22 de ani au un suport consistent din partea parintilor. Fie cu casa si bani, fie cu mult timp si ajutor.

    Dupa 15 ani situatia asta cam asa:

    Grupul 1:
    Nu prea mai tinem legatura ca nu suntem „compatibili”. Sunt fie divortati fie au avut exact viata parintilor lor, arata si traiesc in consecinta.
    Cu minime exceptii toti au copii obraznici pe care ii suporta vag.
    Se plang. Se plang continuu, totul e greu si nepotrivit , chiar daca au relativ succes financiar.
    Aia divortati au sarit direct de la Mirc la Bumble si nu le e comod. „dating-ul” e complicat cu burtica si cearcane. Ramane Sugardaters si nu e chiar ” de viitor”
    Divortatele o duc oarecum mai bine, strict in deea ca s-au reorientat mai realist si nu alearga sa recupereze tineretea. Unele recasatorite cu 10-15 ani mai sus. Altele, in relatii stabile cu domni la fel.

    Grupul 2:
    Mai toti au balaurit prin lume si au cazut in capcana aia cu 30’s is the new 20’s. Si ei si ele.
    Problema e ca bancul asta a mers de minune la barbati si deloc bine la femei.
    S-au adunat relatii, aventuri, povesti, dar nu cu acelasi rezultat.

    Ele sunt toate „femei de cariera” unele abia casatorite, unele au renuntat la idee. Putinii copii vin dupa 1-2 ani de incercari. Altele zic ca nu le trebuie, dar le cunosc demult si se vede altceva acolo.

    La ei e cumva diferit, ca au stat in salbaticie si si-au ascutit instinctele.
    Majoritatea au relatii sau casnicii cu tipe cu 8-12 ani mai tinere, copii pe drum, albumele pline si pofta de viata. Le-a cam iesit.
    Altii inca umbla brambura.
    Doar ca mai deja dor genunchii…si e greu sa tai 20 de ani de uzura cu un redbull si-o pilula s-o arzi competitiv.
    Presimt ca se potolesc si ei in 2-3 ani.

    Asa ca sa ma ierte audienta, dar obiceiul ala vetust in care barbatii se casatoreau la 30 „si” cu fete de 20 „si” nu imi pare deloc necastigator.
    Si pentru ei si pentru ele.
    Desigur, adaptat la vremurile noastre. Doar ca timpul nu trece pentru toti la fel.

    00
  15. La stelvio s-a produs un facelift, dupa care calitatea matwrialelor si a asamblarii a fost imbunatatita mult. Stelvio si la Giulia.
    Un exemplu e schimbatorul de viteze. Dupa facelift a fost imbracat in piele. Pana atunci era din plastic foarte prost si nefinisat

    00
  16. Mai da-le in plm de japoneze.
    M-am luat dupa toata reclama si vorbele de bine ale fanilor si mi-am luat Nissan Xtrail, produs in Japonia.

    In primul an a cedat AC. In al treilea an a crapt un Oring si am ramas fara aer conditionat la 36 de grade Celsius.
    De vreo 2 luni cand rotesc volanul la maxim, zici ca moare o girafa (Southpark). Mecanicul de la reprezentanta zice ca e doar un inel ce trebuie gresat si ca trebuie sa dea jos tot bordul. 1000 lei ca sa nu mai faca masina ca o girafa muribunda.
    Riscul e ca Dorel sa rezolve girafa, dar apoi sa am o mare de greieri.
    Masina din iulie 2018.

    Stand drept si judecand stramb: masina cea mai buna e aia care iti place si care nu te imprieteneste cu toti mecanicii de pe o raza de 100 km.
    Restul sunt detalii ca sa umplem timpul la o bere, cand nu vorbim de femei.

    PS1 Am povesti si cu Skoda si cu Opel.
    PS2 Nissan Xtrail/Rogue e cel mai bine vandut model Nissan din lume in 2018, cu peste 600.000 masini vandute. Sursa site: Nissan Global Sales. Una e a mea.

    00
    • @Necris: la mașini, ca la femei, îți iei ce-ți place, nu te bazezi pe recomandări. 😎
      Pentru că nu trebuie să ai încredere nici în fier, nici în femei. 🤭

      00
    • Masina cea mai buna e una SH pe care-o poti intretine ca la carte. In 3-4 ani de zile ai vreme sa afli de pe net ce hibe are modelul si daca merita sau nu sa-l iei (toate au hibe).

      Sa se distreze altii cu problemele masinilor noi. Mie-mi ajunge sa ma duc o data pe an la service – mai bine las portofelul acolo la revizie, dar stiu ca in rest nu am greieri, girafe, cloncanitori si alta fauna.

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube