Despre consultanti, vrajitori si guru

Trag de vreo două luni de un proiect de e-commerce, să ajut niște oameni să lanseze un site care va rupe internetul în două. Așa a zis consultantul ălalantu’, care a previzionat N milioane de euro vânzări în primul an. Eu sunt mai sceptic. E foarte simplu să faci calcule pe cârca altuia și să-i pui un excel în brațe.

Clientul e foarte supărat pe consultantul ălalantu’ (mazilit între timp), că „n-a făcut nimic, tot pe noi ne-a pus să facem tot”. Mai jos urmează o mică categorisire a acestei îndeletniciri, de consultant, sfetnic, sau băgător de seama (zic unii).

Consultatul ăsta e de trei categorii :

  1. Când știi că ai o problemă, știi cauza, știi rezolvarea, dar nu poți/nu vrei să o faci tu. O țeavă spartă vizibilă. Știi că e spartă, știi ce e de făcut, dar nu ai scule, îndemânarea sau timp o repari. Chemi instalatorul, face deviz, plătești, repară.
  2. Știi că ai o problemă , nu știi cauza și nici rezolvarea.Nu mai ai presiune în centrală, dar bănui că e de la vasul de expansiune. Nu mai ai comenzi pe site. O fi de la campaniile concurenței, o fi de la viteza site-ului, o fi o problemă în procesatorul de plată. Nu știi, dar vezi ca nu mai ai încasări.
  3. Habar n-ai că ai o problemă, sau vrei o a doua părere. Controlul anual la medic. Revizia centralei, un audit de campanii.

În toate primele două cazuri vine consultantul, constată, își exprimă părerea și îți spune ce ai de făcut. După care, dacă vrei (și dacă vrea și el), se transformă în worker care rezolvă problema și este responsabil de rezultat.

În cazul 3 consultantul nu face aparent nimic. Nu schimbă țevi, nu ia pastile în locul tău. Pe baza experienței și expertizei spune ce e de făcut. Că face sau nu face este fix problema clientului.

Bref : când angajați pe cineva (sau sunteți angajat), vă sfătuiesc să exprimați foarte clar ce vreți/faceți, dar mai ales ce nu vreți/nu faceți.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

20 comentarii

  1. „Cand stii” , nu „cand sti”… Faptul ca se repeta de 10 ori in text ma face sa cred ca nu e un typo…

    00
  2. Deci gb.ro va avea vanzari de N milioane de euro.

    00
  3. Articolul are limbajul ala bolovanos al unui om care nu e obisnuit cu scrisul, autorul e certat putin cu gramatica, si per total e doar o alta frustrare al unuia de pe internete. Nimic interesant, nimic util. Wow, uite cine ajunge consultant pe comert online! :))

    00
    • Scrii ” O altă frustrare al unuia” și în același timp apostrofezi pe cineva privind greșelile gramaticale? :))))))))))))))))))))))))))))))))))))
      Dacă refaci comentariul și pui și virgulele, corect de data asta, ai un premiu!

      00
    • Mișu, dragă, uite de aici de la mine o mânuță verde. Gata, sunt prost, promit să nu mai fac până data viitoare.

      00
  4. Aoleu, da’ cine va lucrat domnu’ aici?

    00
  5. Omu e consultant, nu muncește. Te pune pe tine să muncești, pe baza expertizei lui.

    00
  6. ă, î, â, ș, ț

    00
  7. Dacă acel consultant e Cosmin Costea scăpați de el cât mai repede. Spor.

    00
  8. Consultanța, pentru care din cele 1-2-3 situații este 2.000 euro pe zi? De la dl. Rafila, o opinie. citat: „Nu e corect ca angajați din România cu salarii de 1.000 de euro pe lună să fie consiliați de persoane care primesc 2.000 de euro pe zi”

    Link https://www.g4media.ro/rafila-despre-ministrii-usr-de-la-un-magician-care-a-trait-4-ani-fara-sa-aiba-venituri-declarate-au-devenit-fauritori-de-consultanta-pe-bani-din-credite-nu-e-corect-ca-angajati-din-romania-cu-sa.html

    00
  9. Mai este a 4-a categorie de consultant/expert: platit de firma/stat ca sa intareasca o anumita opinie a firmei/statului. Prostitutie de fapt. Adica esti platit ca sa pretinzi ca realitatea e asa cum spune platitorul. Si e in scopul de a avea „leverage” intr-o negociere mai mare, iar un stat/guvern, ca sa pretinda ca e justificat intr-o anumita decizie abuziva/parandarat.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.