RAR s-a făcut că muncește și anul ăsta

Altfel nu-mi explic cum de au dat de știre la toată presa că au confiscat 5 mașini daună totală. Link1, Link2. Ba ieri au găsit și o Fisker Karma, în valoare de 100.000€, declarată la vamă cu o valoarea de 10.000€.

Sincer, mie mi-ar fi rușine. Importul de mașini avariate e un business de minim 5 ani în România, și abia acum RAR anunță că au oprit 5 mașini. Din câte? 200 pe an? 400 pe an? Toate Tiguanurile alea pe benzină din Constanța? BMWurile cu ceasuri în mile? Pe alea nu le-a văzut nimeni.

E jenant. E jenant că s-au mișcat din birou și au confiscat 5 mașini. Nu. Zi raportul pe tot anul. Câte mașini din astea ați confiscat tot anul? Câte? Aud? 5, nu? Haideți, recunoașteți, 5. Plus alea 4 furate din UE, pentru care ați primit pont.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

30 comentarii

  1. Aparent oamenii in țara noastră fac bani din aceste mașini reparate… întrebarea e dacă e 100% legal, pentru ca omul din videoul următor aparent își înmatriculează legal mașinile:
    https://youtu.be/0-AaT6zwgzI

    00
    • Nu vad ceva ilegal in a repara masini cu piese conforme, aceleasi de la producator si cu toate piesele (gen sa pui si airbagurile inapoi). Vad ca in video a schimbat toata putea fata, cumparata de la producator, fara modificari aduse, a pus airbagurile toate inapoi…
      Si daca nu inseala clientul, mentioneaza si in acte ca masina a suferit accident, a fost reparata, zic ca e ok.

      00
    • E illegal sa repari o dauna totala.

      00
    • Dacă e așa de ilegal, de ce nu se radiază epava?

      00
    • Ei Bogdane, daună totală e și Joe Biden și totuși l-au pus americanii președinte :))

      00
    • Dacă structura de rezistență a fost afectată, o poți repara cu ce piese vrei tu, nu va ieși la fel. Crezi că sudura băiatului din service, făcută de mână, e ca sudura din fabrică? Asta dacă schimbă vreun element din ăsta și nu îl trage doar, ca să îl îndrepte un pic.

      00
    • @sfatuitoru O mașină nu e un electrocasnic de consum. iese pe sosea, transporta oameni si marfa prin zone locuite de alți oameni, totul la viteze mari.

      Câtă încredere poți avea într-o reparație făcută pe șestache in condițiile in care mașina a fost făcută 1/3 boț.

      Asta se rezumă exclusiv la bani și lăcomie. Vreau să am Marca X dar nu-mi permit, deci caut „oferte”. De partea cealaltă sunt alți oameni care văd o oportunitate în a profita de primii. Noi efectiv nu avem (și nici nu avem cum să avem) piața auto din SUA.

      99.99% dintre „chilipirurile” de marcă sunt daună totale, vag recondiționate și revândute la prețuri exagerate. Se cumpără o rablă de BMW cu câteva mii de euro. Se bagă încă pe atât în piese cosmetice originale. Se plătesc niște muncitori cu bani de semințe. Iar produsul final e vândut la 1/2 din prețul celui nou.

      Ar putea fi refolosită mașina din clipul de pe youtube pentru piese? Da.

      Aș avea încredere într-un român să folosească doar piesele cosmetice, rămase întregi, dar nu și pe cele care compun structura de rezistență? Nu prea.

      00
    • @bogdan – ai zis ca este ilegal sa repari o dauna totala.

      Ai si un articol de lege care sa sustina asta ?
      Apoi, ce inseamna dauna totala ? Pentru ca din ce stiu eu , daca costul reparatiei este mai scump decat valoarea de catalog a masinii in momentul daunei – atunci asiguratorul da dauna totala.
      Poate sa fie un scaun rupt, o tamponare usoara si airbag-urile sa sara toate – costul inlocuirii bordului si elementelor estetice sa determine o dauna totala.

      00
    • Si eu sunt curios daca exista vreo lege in privinta asta, lege care sa te impiedice sa mai repari o masina care a fost clasificata ca dauna totala de catre un agent constatatot de la firma de asigurare.
      Si de ce ar fi o masina considerata dauna totala si reparata ulterior mai periculoasa decat acelasi model de masina, dar pentru care posesorul nu are asigurare Casco si si-o repara pe cheltuiala proprie?

      Adica singura problema aici o vad ca fiind faptul ca cel care ti-o vinde nu iti spune ca masina a fost implicata intr-un accident. Dar in rest, ai totusi destule posibilitati sa verifici acest lucru daca esti interesat. La 90% dintre masinile astea poti vedea ca au fost reparate daca apelezi la un mecanic care se le urce pe o rampa si sa faca o evaluare vizuala.

      00
    • @Andrei G Pentru ca o bara de metal sau aliaj (inclusiv oțel) îndoită si îndreptată nu mai are aceleași caracteristici ca una nouă.

      Daca iei o bucata subțire de metal si o îndoi de suficiente ori, se va rupe de-a lungul planului in care a fost îndoită.

      Structura ar putea fi întărită, dar in cazul ăsta doar se mută punctul slab in altă parte, de obicei mai aproape de șofer. Ideea e că mașina e proiectata sa se „boțească” și să absoarbă din forța impactului tocmai ca să protejeze ocupanții.

      Daca structura mașinii e compromisă si reparată cu „întărituri” ca să reziste la șocurile care apar natural în timp ce este condusă, forța unui eventual impact va fi preluată mai degrabă de către „cușca” mașinii, riscând să ajungă la șofer si pasageri.

      00
  2. Mai, ei lucrează…da mai RAR….

    00
  3. mașinile alea au fost oprite de Garda de Coastă (parte a Poliției de Frontieră).. nu de RAR.

    … dacă ajungeau la RAR cel mai probabil mașinile primeau un certificat de înmatriculare fiindcă lor nu le pasă de istoricul vehiculului, ei aplică principiul „nu bate, nu troncăne… e bună de taxat la înmatriculare”

    00
    • p.s. și da, știu că în articole scrie „cu sprijinul…blablabla”, dar când pui mâna pe telefon și suni pe cineva de la RAR să întrebi nu se cheamă că respectivul face acțiunea principală – confiscare/oprire la import.

      00
    • Păi bine bine, dar atunci punem întrebarea: garda de coastă/miliția de frontieră doar 5 a găsit până acuma? Nu e tot cam același rahat? Asta e ca faza cu deșeurile. Vin cu tonele din vest și numai acum am descoperit că ardem (în cel mai bun caz) deșeurile altora.

      00
  4. Masina „subevaluată” o sa fie restituită daca are factura pe suma aia si tot asa a fost declarată la export (convenția GATT)…

    00
    • Milițenii au impresia că e ca-n imobiliarele din România, unde chiar dacă vinzi sub prețul pieței trebuie să plătești taxele după tabelul notarilor, ca să li se umfle și lor buzunarul.

      00
    • Faza cu Fisker karma poate fi cât se poate de reală.

      Spuneți-mi cât sărăcie valorează o mașină de la un producător falit, piese pe piață la noroc, făcută în volum limitat, cu un tren de rulare practic unic (hibrid în serie, nu paralel) și pe deasupra un dezastru la fiabilitate. Omul care a dat-o s-a bucurat că scapă de ea, sunt sigur.

      Era una de vânzare în RO, de la 40k la 24k și nu cred că a dat-o. Personal așa ceva cumperi strict pentru colecție, ca să ai un exemplar dintr-o firmă defunctă.

      Da, știu că au renăscut-o chinezii cu V8, dar e complicat. Cine îți servisează așa ceva?

      Nu zic că nu se fac combinații subevaluând valorile, dar aici e foarte discutabil…

      Ce mă enervează la ea e că-mi place la nebunie cum arată, unul dintre cele mai reușite designuri auto, păcat de restul…

      00
  5. declarația de export la origine este zero pentru calcularea valorii în vamă la import.
    UE și respectiv România ca parte (dacă și-a însușit acquis-ul pe vamă) aplică calcularea valorii minime în vamă pentru autoturisme.
    dacă exportai Fisker Karma din România, vama nu era interesată de valoarea declarată, dar la import în Dubai : While it’s possible to import your trusty set of wheels from abroad, buying a vehicle in Dubai is, as a general rule, cheaper than importing one.

    00
    • Cnf convenției GATT taxele vamale se aplica la valoarea declarată si achitată a bunurilor, doar daca sunt suspiciuni ca valoarea declarată nu este reală (se gasesc plati mai mari) atunci se calculează la o valoare de „catalog” (valoare din bazele de date ale vămii). E o mare problemă importul de haine din Turcia sau China cu marfuri subevaluate si organele de cercetare penală spun ca daca nu gasesti plati mai mari fata de cele declarate nu ai ce sa le faci.

      00
    • Ce spui tu mai sus nu se aplică aici:
      covenția GATT se referă la mărfuri produse noi destinate comercializării, aici vorbim de bunuri second-hand. Nu mai trolla.

      00
  6. Lasa asta, zi mersi ca nu au gasit Fiskarsu’ ascuns la tine in beci.

    00
  7. Hateri…omul este ecologist nu a importat un TDI din 2000.

    00
  8. Eu nu inteleg de ce RAR nu are o problema cu masinile declarate dauna totala de asiguratorii din RO, unde nu se marcheaza in niciun fel pe cartea masinii si e alegerea ta daca pastrezi/repari epava, dar e o problema cu cele din SUA doar pentru ca ei sunt mai prosti si scriu pe carte Salvage.

    00
  9. offtopic

    La sfarsitul lui Octombrie m-a lovit un cetatean in usa din dreapta-spate.
    Uite ce inel de remorcare omologat avea:

    https://imgur.com/a/zk22gHj

    00
  10. Astea nu sunt știri, sunt gunoaie. O știre adevărată suna așa,, În urma impactului, organele au stabilit că auto X M Z A B C, a fost importat/ reparat/ sudat lipit. Directorul și șhleata de șpăgari de la RAR Pucheni- Mușcheni au fost reținuți pentru 30 de zile, biciuți, arși cu țigara și ce plm mai vreți voi.,, Asta era o știre, nu mizeriile care umplu 90 % din jurnalismul mioritic.
    Într-un microbuz oprit în Vama Nădlac s-a găsit o cutie de carton de 1 kg pe care scria cu markerul COCAINĂ. În urma investigațiilor, agentul Căpșună și cățelul Bubico au statbilit nu doar că e chiar cocaină, ci cocaină cu puritate foarte ridicată. Cam așa și știrea asta.

    00
  11. Nicio instituție de stat din țara asta nu se mișcă fără un ordin de mai sus. Vezi campaniile ANPC, ANRE, MAI, Garda de Mediu, DNA, etc. Despre ce vorbim?

    00
  12. Degeaba va luati de masini problema e la soferi.
    Is curios exista o statistica pe partea cu accidente?
    Ceva gen la x masini din cauza problemelor tehnice au fost x numar de accidente.
    Si la soferi la fel.

    00
    • Probabil că sunt înregistrări doar la accidente cu vătămări, în rest cine scrie în amiabilă că a derapat având cauciucurile uzate sau ITP luat pe șpagă?
      Nu, toți scriu „am pierdut controlul auto” și hai la asigurător.

      00
  13. Ii pune un airbag in plus fata de modelul original… practic ii aduce si imbunatatiri!
    Plus… senzatia!

    00
  14. https://youtu.be/flkKvSS_RQw
    Băiatul asta zice că a fost amenințat de samsari că le-a dat în vileag afacerea

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.