Vă spuneam în review-ul de la fosta mașină că am luat un seria 5 în loc. Hai să vă zic ce e în neregulă și cu asta din urmă, după 2 ani de folosință.
În primul rând când am schimbat mașina am căutat să rezolv câteva probleme de la cea dinainte: faruri mai bune, portbagaj mai mare, confort mai sporit. Așa ca am luat un seria 5 Touring și ca sa nu fie mai încet ca anterioara am căutat varianta 525 (diesel, 2 litri, 2 turbine), 2015 și s-a nimerit și xdrive. N-a fost ușor de găsit, contrar așteptărilor, că astea cu motor de 2 litri nu sunt foarte dotate și găsești foarte greu una cu scaune „confort” (alea de erau anterior pe seria 7 cred). Am luat-o relativ pe NV, de la nemți din reprezentanță, Premium Selection cu garanție 2 ani. Cu garanția e mai complicat, că cam râd ăștia de tine în reprezentanta la noi când le zici că ai luat-o cu garanție din Germania. E de fapt un fel de asigurare. Ceri deviz, trimiți pentru accept de plată, plătești, îți dau ei banii înapoi (mai puțin TVA parcă).
Așa, acuma mașina: e destul de dotată, faruri cu led (nu mai poți lua mașină cu altceva după), head up display, suspensie spate pe perne de aer, suspensie adaptivă, Harman Kardon, trapă panoramică, interior „individual” negru, pachet M, soft close, încălzire auxiliară controlabilă de pe telefon (aur iarna), volan încălzit, reglabil electric, climă cu 4 zone, banchetă încălzită, cârlig retractabil, entertainment în spate și or mai fi da’ nu îmi mai vin acuma pentru că nu le folosesc probabil.
Ce e fain la ea:
- În primul rând e super confortabilă. Scaunele sunt bune, suspensia pe aer e din altă lume. La drum lung e vis.
- Farurile cu led sunt geniale. Pui faza lungă automată și decupează ea pătrățele în jurul ăluia din față si a ălora de pe contrasens.
- Deși are o capotă cât china, rămâne destul loc și în portbagaj. Cu bancheta rabatată am cărat într-un drum mobilă de la ikea pt 2 camere.
- E rezonabil de sprintenă. Nu e de concurs, dar are fo 430Nm cuplu și îți faci treabă cu ea.
- Sunet cristal, deci acu după ce a ieșit din garanție a început să-mi bârâie un difuzor pe medii cred prin spate.
- Foarte stabilă, chiar și dacă o ții pe setarea de confort. Iarna cu sistemele activate n-am reușit sa o fac să îi plece fundul indiferent pe ce suprafața. Ah, și am urcat până la Mădărași fără lanțuri în februarie. Eu și ăștia cu mașinile de teren.
Ce bube are:
- E grea. 2 tone. Și cu asta vin problemele: distanță de frânare, rupe jante, trece repede prin cauciucuri.
- Probabil și din cauza punctului anterior, consumă mult. 12% în București, 8% afară. Poate mai puțin, dar nu prea stau să mă coiesc, mers normal de om care are de ajuns undeva. Un adevărat șoc după cea de dinainte la care scoteam sub 6% la drum întins.
- Rețeaua de service. Mi-a mâncat ficații. Programări la pulivară, amânări, scărpinat în cap și asta pe bani foarte mulți. M-a lovit o duduie în spate in octombrie, am reușit sa o iau reparată abia la jumătatea lu’ ianuarie, cu o factura la casco de 6.000€. Nici acuma nu și-a recuperat asiguratorul banii de pe RCA-ul ăleia și ca urmare n-am avut reducere la reînnoire.
- Scumpă de asigurat, din cauză că reparațiile sunt costisitoare. 1600-1700E după multe reduceri, coeficienți și morții lor. 2500 a fost prima ofertă.
- E mare. 5 metri, lată, greu de parcat deși are 360 view, joasă de n-ai nici o șansa să o urci pe borduri unde parcăm noi aici in Bucuresti
- Neagră. Nu știu ce e în neregulă cu nemții și cu BMW, 90% din ele îs negre. Sigur, e super mișto cam juma de oră după ce o speli, dar în rest…
- Nu mă dau în vânt după piele, nu e ok nici vara nici iarna, dar scaunele alea nu vin cu altceva si e aproape imposibil să găsești una cu stofă și vreo altă dotare.
- Spațiul în spate nu e așa de generos cum te-ai aștepta.
Ce s-a stricat la ea în 2 ani:
- BMW a avut o rechemare pentru coolerul de EGR. Long story, luau foc mașinile sau ceva. M-am dus cu ea și mi-au zis că da, intră în recall, dar că n-au piesă, mă cheamă ei când vine. Au trecut lunile și mă trezesc cu martorul de check engine aprins și cu un sfert din putere. Mă duc la ei și după o grămadă de uitat ca mâța în calendar, și „verificări”, aparent se stricase fix piesă aia și a luat cu ea și toata admisia. 5.000 Euro factură finală, plătită de BMW.
- În prima iarnă m-am trezit că ușa nu se mai închide, sau dacă o blochez manual nu o mai pot deschide până nu se încălzește. Dacă n-ați sărit niciodată consola centrală la o de-asta cu ghetele de iarnă… e o experiență. Schimbat broasca pe garanție (2.000 lei), rămas blocat iar. Mi-au zis ca ei nu mai au ce sa schimbe la portiera, că sa mai schimbăm o dată broasca. Am refuzat și i-am trimis înapoi să-și facă temele. Au venit până la urmă cu propunerea sa schimbam o șufă ca la frânele de la bicicletă de prin portiera, dar cum venise căldura și n-aveam cum testa, am amânat pe iarna următoare și aparent chiar cablul ăla de 100 de lei era, ca după aia n-a mai făcut.
Și cam atât, bat în lemn. La LCI au mai rezolvat din problemele pe care le-au avut inițial la modelul ăsta. Dacă iei BMW SH, ia LCI (Life Cycle Impulse – un soi de refresh la mijlocul vieții modelului).
Îmi plac BMW-urile, dar devine din ce în ce mai greu să mai iau încă unul după ăsta.
Poti sa-mi spui cat ai dat pe ea si ce kilometraj avea?
24k fara tva, 99k km in august 2018.
Are semnalizari prin dotarile alea?
“ n-ai nici o șansa să o urci pe borduri unde parcăm noi aici in Bucuresti”
Si-ai pus mai jos o poza cu ea parcata pe bordura 😁
Hai ca bordura aia e lesinata.
sa stii ca am sesizat ironia cand am atasat pozele, dar n-am avut altele.
Clasic, șofer ce își cumpără diesel și parchează pe bordură. Fain
Si mai fain era daca sesizai nesimtirea parcarii pe trotuar.
nu intra apa pe la haion?
Bine a facut ca nu si-a luat tesla.Una e sa ploua intr-un bmw si alta in tesla.
Da, in Tesla poti sa te curentezi si nu-ti mai sta paru’…
„E mare. 5 metri, lată, greu de parcat ” … numai buna de ocupat tot trotuarul cu ea.
Trotuarele e pentru săraki. Că dac-avea bani mergea și ei cu bembeul nu pe jos.
Da da da, chiar? OP cum e cu trotuarul ala? Nu stiu cat de lata e strada aia, dar daca se poate sa parcam si noi macar la un 50 de cm de gard. Poate mai trece vreo femeie cu un carut.
Vara trecuta multi parcati ca tine si-au luat amenzi prin Berceni.
Faină.
„am carat mobila de la ikea”. nu inteleg cum platiti 1500 euro pe casco dar nu 300 de lei pe transport la mobila
e problema de timp nu de bani. ala e mult mai valoros.
te rog detaliaza care e problema sa iti bagi un dulap in masina apoi sa vii acasa
Poftim 3 puncte bine definite
1.Roman
2.BMW
3.Poza parcat pe trotuar.
Dar cum, de ce nu ai luat un Renault nou de banii astia?
Sau un hatchback Mazda?
si valoarea?…
Legat de partea cu service-ul, cred oriunde te-ai duce, daca nu „te ai bine” cu vreunul de pe acolo, iti rezolvi problemele la Sfantu-Asteapta. Poti sa faci scandal, sa ameninti, tot aia e. Mi-a zis unul de la o reprezentanta ca pe aia de fac scandal ii pun de-ai dracu la coada.
Nu era cu „dai un ban dar stai in fata?” S-a schimbat ceva intre timp sau e doar in Ro?
La Audi parca se msicau mai cu spor daca „ridicai vocea” desi parca se ridica si suma de plata
Aia e, cu banu. Am zis sa fiu finut
Eu o stiu pe aia cu vorba dulce mult aduce si as zice ca functioneaza. Omul te serveste mai cu placere.
Sunt curios ce mobilă de la IKEA ptr 2 Camere încape intr-un seria 5 Kombi …
Măsuță, dulăpior, scăunele 🙂
Serios acum, am cărat cu un Colt pachetele pentru un dulap în 3 uși. Bancheta rabatată și cox.
Am fost la Leroy Merlin, 2 insi se chinuiau sa bage intr-un hatchback un fel de usa de termopan. Pe diagonala. Se vedea ca le lipseau vreo 10cm ca sa intre usa. Pana la urma au dus usa inapoi (cred), cand am revenit, masina aceea era pe acelasi loc, fara insi si fara usa insa.
Ce interesant e ca unii nu masoara inainte, oare tot asa isi traiesc viatza, fara o planificare prealabila? Mi se pare aiurea sa dai niste bani, sa te cotzopenesti cu ditai usoiu’ pana in parcare, doar ca sa constati acelasi lucru pe care puteai sa-l faci cu un minim efort, in prealabil, folosind o ruleta.
mi-aduc aminte aminte că atunci când am cumpărat casa am pus mobila veche pe un grup de donații, au venit niște oameni să le ia și apoi ne-au sunat să ne spună că nu pot băga niște corpuri în casă, că au ușa de la intrare de 70cm. le-am zis să le dea mai departe, dar am rămas cu ideea aia. 70cm ușa de la intrare.
eu am bagat 3 persoane si o cada normala intr-un logan :))
cu aceasta ocazie am demonstrat ca se poate si am julit plafonul.
intr-un fiat seicento al unui prieten am reusit sa indes un frigider arctic.
frigiderul nu era prea mare dar eu si prietenul eram. cand am ajuns in fata blocului si l-am descarcat s-au oprit unii pe strada si radeau de noi ca de mr bean.
Eu am bagat o garsoniera de la ikea tot in f11. Bucatarie completa sus,jos,blat,chiuveta, pat 160,2 dulapuri, masa, scaune+ multe maruntisuri.
Iti zic, nu masina e de vina, ci ikea!
Platesc totul, inclusiv TVA – mi s-a belit un furtunas si am apelat la garantie. Am dus masina la un service autorizat, aia au reparat masina, mi-au dat factura (eu credeam ca se vor intelege ei cu plata, dar dupa aprox. 2 luni service-ul m-a contactat sa-mi spuna ca aia nu vor sa-i plateasca pe ei direct, ci-mi platesc doar mie – sa fie oare din cauza ca stiu si ei ca la reprezentante sunt niste tepari odiosi?).
Nu. E din cauza ca ei trimit factura in Germania fara TVA. Daca nu se ocupau ei si facturau doirect catre tine, puneau si TVA.
Platesc si TVA-ul, conditia este ca service-ul sa emita factura pe numele asiguratorului. Am avut eu circ cu Bavaria Baneasa care nu vroiau sa emita factura decat pe numele meu. Baiatul era incapabil sa inteleaga ca TVA-ul intracomunitar se poate deduce. Pana la urma, cu escalari la management s-a rezolvat, cel putin eu nu am platit nimic.
@add
Nu trimit alta factura (fara TVA) in Germania, ci cu aceeasi factura (ma rog, copie dupa factura) care mi-au dat-o mie incercau sa-si ia banii din Germania. La modul Icsulescu, caruia i-ati dat garantie, a apelat la noi pentru servicii, cost total X. Hai platiti.
@Octav
factura a fost pe numele meu, nu al asiguratorului/garantului, si s-a platit si TVA.
Urmeaza trafic Bucuresti+turbina mica=love…..total nepotrivit un diesel pt asa ceva.Ai avut noroc ca nu a luat foc pe bune din cauza egr/admisie tipita.pernele de pe spate vor ceda si ele pe la 200 k km.
Consuma mai mult si din motive de xdrive,dar 8 exterior inseamna ca te grabesti.am avut si eu o perioada un 525 xd „de munca”….e evident o masina de autostrada.
Scaunele sunt doar confort,exprimarea scaune seria 7 e doar o creatie literara samsareasca….exista si varianta cu ventilatie ce fac viata usoara.
Garantia a fost europlus presupun,am vazut ca in ultimul timp ofera garantie de la diversi terti,si nu garantia originala….dar nu e bai ca le cumpara lumea.
– atata ia pe autostrada cu ceasul setat pe 143, 139 pe gps, cat mergeam si cu cealalta care lua 6.
– garantia a fost la allianz cu stampila bmw si tottacamul, dar identica la conditii cu europlus cred.
Daca are optiunea S456 Comfort seat with memory (cred ca la ea se refera), scaunele de pe F10 sunt identice cu cele de pe F01 la nivel de part number pentru toate componentele: tapiterie, burete, mecanisme, butoane, ecu.
O fi doar o creatie literara samsareasca dar este corecta 100%
@Dragos – stiu ca e acelasi part number, sunt scaunele confort ce sunt prezente si pe seria 5gt, ceea ce voiam sa subliniez este ca limbajul este exagerat, un fel de limba de lemn samsareasca, vorbim de niste scaune ce sunt prezente pe mai multe modele, insa nu poti spune ca sunt „de seria 7”; similar, o navigatie mare e navigatie de seria 7 sau x6, ca apare si pe modelele respective
Nu stiu de ce nu mi-au placut niciodata variantele touring de la BMW, sau Merc.
Singura dupa care intorc capul cu jind este A6 Allroad-ul de la Audi.
Dar revenind la Opelul meu, tot 5 metri are, tot pe la doua tone, tot negru… multe lucruri in comun :)))))
De fapt cam pe acolo se opresc lucrurile in comun.
Se putea și mai rău, sa fie gri de exemplu
„Farurile cu led sunt geniale. Pui faza lungă automată și decupează ea pătrățele în jurul ăluia din față si a ălora de pe contrasens”
Asta in teorie. In practică, îi pomenesc tot neamul , noaptea, când vin d ăștia in spatele meu.
Să zicem că trebuie să stai dădacă la sistemul automat. Daca te doare-n flașnetă de ceilalți o lași pe automat și stinge ea la un moment dat (uneori mai repede, alteori mai târziu).
Daca te orbeste unul de pe contrasens e indicat sa incetinesti ca sa faci loc valorosului
Amin bro… Dupa BMW trebuie sa treci prin minim 2 Passat-uri sa poti sa iti iei altul iara cu inima impacata Si numai bine iti va fi dor de el intre timp.
Pai cam multe probleme din cate ai scris. Cred ca prefer un Audi echivalent
Probleme sunt doar 2 – alea cu EGR si usa. Restul nu sunt probleme cu masina in sine. Acum nu stiu, dar pentru mine 2 nu inseamna multe.
din care una putea fi evitata usor daca faceau schimbul piesei pe recall la timp. asta e.
Sunt masini scumpe de intretinut, atat la reparatii si revizii cat si la CASCO. Unde merg eu la service e insa foarte OK ca profesionalism.
De ce nu ti-ai luat ceva mai mic, nu balena, un X3, X1 ceva. Consumuri decente la motoarele de 2L, 8-10L (de motorina). Ceea ce e destul de bine la greutatea lor (sunt masive).
Fulia aia de la N47-le de l-ai avut vibreaza in jur de 1000 RPM, cand se uzeaza e imposibil sa nu-ti dai seama, mai ales la rece, si poti s-o schimbi din vreme (e un fel de consumabil). Probleme cu usile am avut si eu, s-a schimbat incuietoarea cu totul.
Ma mir ca n-ai zis nimic de baterie si anvelope, bateria pica dupa 4 ani (are o gramada de electronica care consuma si-n standby), iar anvelopele run-flat sunt mai scumpe (spre comparatie, un set de roti de iarna, jante + anvelope au costat cam cat un Logan vechi).
Eu a trebuit sa schimb distributia, faimoasa problema cu lantul, costul a fost chiar decent, vreo 2000 Euro. Problemele de caroserie dupa accidente le-am rezolvat intotdeauna pe CASCO (e si ala vreo 2000 Euro pe an).
Masini faine, dar cum spuneam si la inceput, nu-s ieftine deloc la intretinere.
Orice masina premium e scumpa la intretinere nu doar bmw, si nu numai, de ceva ani conduc un charger ai nu e ieftin deloc la intretinere, as spune chiar mai scump decat bmw-ul cu N47 sub capota din tara care app a trecut de 300k km cu sistributia originala(avea sub 2 ani masina la achizitie), e cam greu sa fie si premium si ieftin de intretinut
@keepcalm, am citit de trei ori să realizez ce conduci tu de fapt. Și eu conduc tot un charger, dar doar prin casă, din priză în priză.
@Paco, ma bucur ca reusesti sa conduci asa din priza in priza fara sa ai probleme cu, curentul, esti mare prieten cu el
No, sa te lamuresc altfel atunci, conduc un dodge chrager, si daca vrei ceva mai detaliat scrie ca poate ne vom intelege nou oarecum, sau daca nu intreaba gugalu ca sunt sigur ca el stie si te poate lamuri mai bine ca mine ce e dodge charger
@keepcalm,,conduc un dodge chrager,,. Te hotărăști odată de conduci ? Eu fac un ștou să ne mai amuzăm, tu te enervezi și schimbi mașina. Pe Charger îl știu, pe celălalt nu. E ceva hibrid ?
@Paco, daaa, hemi srt8 si probabil sau gandit ca nu dezvolta suficienta putere si au mai adaugat un motor electric de l-au facut hibrid
„s-a nimerit și xdrive”
Inteleg ca e masina de familie, de ce ai fi dorit una „de vara”. Fara x-drive masina e pur decorativa la primii fulgi de zapada si la apa ceva mai multa pe sosea. Fuge spatele si la trecerea pe poduri, unde sunt acele imbinari metalice.
Am trecut de atatea ori pe langa indivizi zgribuliti langa masina, la baza cate unui deal pe care era un minim strat de zapada. Am si carat bagajele altora pe dealuri inzapezite sau cu mult noroi, masina lor neputand inainta mai mult de 50m fara sa mearga din gard in gard.
Surprinzator, toti aveau doar un Bmw de vara, prea saraci pentru x-drive sau pentru doua masini, pe anotimpuri.
Nu am considerat necesar. N-am avut pe cea veche si m-am descurcat. Acum ca il am, da, e misto.
Un RWD nu e asa greu de condus „la prima ploaie/zapada/etc” cum zici tu. Masina e usor de condus, mai ales cele care au DTC. Iar pentru bolovanii care nu puteau urca un deal iarna cu un BMW, aia sunt fix aia, bolovani. N-am avut probleme cu un e90 sa urc nicioadata un drum inghetat, dar pentru aia trebuia sa stii utiliza masina si ai indemanarea sa apesi acel buton DTC, nu sa o detii ca element decorativ/de status.
E frumoasa masina.Am si eu una la fel, doar ca are motorul b47 de 2.0D.Scaunele de 7-ar si connected drive cu webasto sunt din nou aur.Xdrive-ul face minuni daca il folosesti cu
dsc off, altfel e ca inexistent.Nu te lua dupa imbecilii cu intrebari despre semnalizari, ikea, etc.Asa face romanul cand nu-si permite ceva, ii gaseste minusuri.E un sindrom balcanic asta.Pe mine ma amuza cand ma iau prietenii la rost despre BMW, in timp ce ei se plimba cu ford focus
Zici de aia ca e balcanic ca zic de semnalizari si Ikea, dar pe tine te apuca rasu’ cand te intreaba prietenii cu Focus de BMW :))) rroman penibil.
@dan: aici dacă ai bmw ești sigur ceva combinator.
Musai mașină de om cinstit: franceze și asiatice. Dacă Jesus-bat-în-lemn ai un BMW sau Mercedes-Benz e dă porc.
De ce nu iti gasesti niste prieteni non-saraki?
Eu imi permit in acest moment cel putin doua Bmw-uri noi dotate sau cateva sh. Plata pe loc, cu cardul. Totusi nu cumpar, in mare parte din cauza problemelor tembele enuntate mai sus (service-uri de doi bani, preturi dubios de mari pentru chestii minore si timpi uriasi de solutionare, delasare si sentimentul general de „ai luat teapa”).
Unde ma incadrez?
Mi-am format aceste opinii dupa ce mai multi ani am condus zeci de masini, noi (2017-2020), automate , super dotate, multe numite „premium” (audi, bmw, ds, mercedes..) la care nu am descoperit acel „ceva” care sa faca diferenta de 30k eur intre ele si alta masina non-premium (un exemplu concret la masina premium, Audi A5, 2018, in pretul de lista de 52keur.
Nu stiu cum sunt modelele mai vechi, nu am incercat prea multe mai jos de 2015, inteleg ca de fapt „acelea sunt masini”. Posibil.
@zetanu, mai citeste o data.nu-mi fac sperante mari sa pricepi, dar poate te ajuta cineva..
@WalterWhite, mi-am gasit.Am parasit anturajele de cretinopato-saraki dupa momentele in care faceau mijto de BMW, dar ei se urcau in focus-uri cu dotari de „ursuletz” din ’89.Tu le zici saraki, eu le zic lipsiti de ambitie sau submediocri.E ca aia care rad de vecinul care are piscina, dar ei se lamenteaza ca e frumos si la duplex..Apropos, explica-i si colegului @Zetanu.Daca intzelesasi
Ohoo Dane ce incrancenat esti. Relax, viata nu se rezuma numai la Focusuri si Bembeuri.
Nu ne fac banii nici mai destepti nici mai frumosi. Prietenii nu tii alegi pe criterii financiare sau pe criterii de opulenta si bogatie.
Faptul ca nu suporti caterinca si bascalia la adresa „materialului” tau poate denota alte „probleme”.
Eu cel putin asa mi-am dat seama ca sunt prost si ca nu trebuie sa ma enervez din orice comentariu si ca mai degraba intru in jocul prietenilor si fac si eu bascalie de mine sau de lucrurile mele :). La sfarsit radem, bem o bere in maxim 10 minute subiectul se schimba de la sine si nu mai aduce nimeni pomeneala.
In schimb daca te agiti oamenii isi dau seama ca (imi cer scuze) esti prost si te agita in continuare.
@IonutO, am vazut ca esti mai inteligent decat media (la @add nu ma bag ca am vazut ca in 2 zile face rost de bani cash si cumpara reprezentanta de beamveuri din Viena si ma face de rahat)
Dar tu am pretentia ca pricepi:
1-ca nu sunt incrancenat, doar evitam discursuri ampulea despre cat de proaste sun bmw-urile si cat de prosti sunt cei ce si le permit(am scapat fara sa vreau termenul)
2-prietenii nu ti-i alegi niciodata.Ii castigi sau te castiga in functie de nevoile(diverse sau diversificate)pe care ti le inlesnesc sio invers.Aici intra si cele de natura sentimentala sau psihiologice.Asa ca tu niciodata nu o sa poti fi prieten cu un portar de la liceu chiar daca citeste si recita din clasici.La discutia despre bani nu ma bag, ii las pe cei ca @add sa o gfaca.Eu nu-mi permit de pe card masini noi, multe, bemveuri
3-Am stabilit la primul punct de ce nu suport caterinca in mod repetat.Vina nu e a mea, e a lor ca sunt limitati la un singur tip de caterinca (la fel ca si pe aici cand vine vorba de bmw, toti au tesla si biciclete elecgtrice, nu parcheaza pe trotuar niciunul, nu dau spaga, nu se caca cu stropi)
4-ca sa evit prostii care stiu doar sa agite doar ca sa-ti arate ca te enervezi pana la urma, am un cerc mai restrans de amici, e adevarat nu asa elitisti cum gasesc prin vitejii de la comment-uri, dar eu ma multumesc cu ei.Din cand in cand, cand elitistii de langa mesele noastre ies la o tigara, ne distram cu prietenele lor
ești la mine pe blog.
@dan
doar la 3 iti raspund – n-am citit restul, scuze sunt in Battlefield – pai tocmai asta e. Te-au mirosit ca te agiti si te-au pisat :). Tocmai ca erau prietenii tai si nu trebuia sa te agiti. Daca iti zicea un prostanac de pe strada da te intelegeam, dar asa?
@ dan – imi amintesti de o gluma a lui Carlos Mencia (sau furata de el de pe undeva) legata de gay: „If you can take a penis you can take a joke!”
Acum inlocuieste penis cu BMW si vezi ce iese
P.S.: Am prieteni cu BMW si sunt primii care stiu toate bancurile cu si despre, citindu-ti comentariile imi dau seama cum se nasc bancurile alea si ca de fapt nu toate sunt bancuri . . .
Mie imi place de dan. El se lauda ca nu mai sta ca saraki, dar ca orice roman sarak, are BMW, din cate inteleg, Seria 5 in sus, cu motor de 2L diesel si nu concepe ca altii sa sa conduca un „rahat” de Focus pe alte motive inafara de cele financiare.
Nu pun la suflet. Mi-e un pic jena de pozele pe bordura, ca nu fac un obicei din asta, dar in apararea mea ala nu e chiar un trotuar functional, e intr-o parcare si era departe de birou, asa ca un minim efort facusem.
Nu esti roman adevarat daca ai jena :)))
In sfarsit un dizelar asa cum ii place romanului, ma speriasem putin la reviewul cu Skoda pe benzina.
Ești rau ;))
@zoso vrei un review scurt la Huami GTR 47mm?
Lista de bube si ce s-a stricat e mai lunga decat aia de dotari. Pare ca ai facut o afacere buna.
Oricum, daca ai masina premium si te vaiti de consum 12% + CASCO scump, ai gresit producatorul baiatu` meu.
Alex, noi te invidiem zilnic ca masina aia de pe desktop-ul tau nu se strica niciodata si e full full cu piele!
dan, aici nu e vorba de mine ca nu imi prezint eu masina.
Dar strict pentru linistea ta, nu am avut niciodata nici masini si nici femei pe desktop, nu ma regasesc in targetul din care faci tu parte. Ambele categorii au fost la locul lor.
Tot pentru linistea ta, masina mea e fabricata in 2018, sare de 20k euro, nu este full ca nu are piele si nici nu am avut problemele sau plangerile din articol.
Tu esti probabil tot un posesor de marca premium dar care nu si-o permite. Sa stii ca si eu te invidiez pe tine cand se scumpeste carburantul. Ca tu tot de 50 de lei bagi.
Spor la hate!
cat de buna a fost asta cu 50 de lei!
mi-am adus aminte de un bombardier cu un mercedes cat 336-le (e o linie de autobuz nu masina de fitze_) care alimenta de 20 de lei.
si de doamna cu range rover nou care alimentase si ii mai lipseau 2 lei sa achite benzina.
Are o singura turbina Si pe mine m-a pacalit numele… dar TwinPower Turbo nu se refera neaparat la doua turbine, e doar o denumire pompoasa.
Mai citeste odata:525d cu motor de 2.0 l. Da e bitturbo asta. La 3.0 d au si varianta cu 4 turbine=400cp.
@ Skyler, nu e denumire pompoasa, chiar are doua, una mare una mica, cea mica se spune ca e cam pacatoasa
oh, iar vesnica discutie twin-scroll, twin-turbo, doua turbine, 2 admisii etc.
@Octav
…double penetration
Biturbo e mașina mea de ex (2002, yay), două turbine identice, cîte una pentru fiecare 3 cilindri. Asta din articol e twin turbo, una mare, una mică. Și e o mare îmbunătățire față de ce am eu, că aia mică pornește mai repede, (aproape că) nu mai ai turbo lag.
Înainte de ce conduc acum, am condus 8 ani un E92 335d, twin turbo. Rînjet constant. Și 8.5 l/100km media. Nu prea înțeleg cum motorașul din articol (cu 1l mai puțin și 100 cai lipsă) consumă 8l în medie.
@L: Twin Turbo sunt cele cu 2 turbine identice, de acolo si denumirea de Twin (Geaman). Cele cu turbo mic si turbo mare sunt cele cu turbo secvential, cea mica la turatii mici, cea mare la turatii mari (treaba producatorului cum intra fiecare la turatii medii). Biturbo e oricare dintre ele, atata timp cat au 2 turbine.
Viitorii cumparatori cand vor vedea reparatii de 5000 euro la motor or sa faca stanga imprejur. Misto la rechemarile astea ca afli de ele abia cand apare problema, rar inainte, cum ar fi corect si normal.
Depinde de cumparator. Unii se duc cu masina aia pe bune la intalniri de business, iar 5000 de euro probabil ii fac intr-o luna si nu trebuie sa-si vanda un rinichi ca li s-a stricat masina.
@hash
Da, intradevar, unii de fac 5k pe luna (vad ca s-a mai marit media pe aici de la 3k cat era ultima oara), vor cumpara acest BMW peste vreo 2-3 ani cand masina va avea deja vreo 8 ani vechime si cu probabil 200k km
Te duci cu dricul la întâlniri de business?
Un clasa S break vă rog.
Nu ma refeream la mine. Da-mi place cum gandesti
Cum era chestia aia cu ‘haina nu face pe om’ ?
Frumos parcată, exact cum scrie în manualul BMW. Dă-i în mă-sa de pietoni.
Articolul pare scris fortat cu niste puncte nasoale. Consum? ce te astepti? probabil e de vina traficul din capitala. la mine e 8.7 media. Service? da e scum la reprezentanta. Bine ca nu e nevoie sa mergi asa des ca la alte marci (plus din nou e cam japca la capitala). Asigurarea ai tu ceva problema de iti da asa scumpa. dau 900 euro la omniasig.
Am aceasi masina doar berlina. In doi ani de mers la greu prin romania, nu s-a dus nici macar o bucsa. Servisata si verificata de fiecare data la reprezentanta. E o masina extrem de buna si sigura. Avem doua masini si le vom mai schimba dar una din ele va fi mereu BMW seria 5 sau peste.
Eu cand citesc despre o masina pe care as vrea sa mi-o iau, citesc ce e in neregula cu ea din punctul de vedere al alora care o au. Daca sunt fleacuri si pot trai cu chestiile alea, pot merge mai departe, daca e deal killer, nu.
Eu am insirat ce mi se pare mie nasol.
Cat despre reprezentante, sunt absolut subdimensionate service-urile la cate masini sh sunt in tara. Eu am avut noroc ca am putut merge cu masina cat a fost lovita, ca n-a fost rau (https://i.imgur.com/2MPS7EF.jpg ), dar daca era ceva nasol stateam cu ea pe bara 3 luni de zile. Nu are cum sa fie in regula treaba asta. Au ras de mine cand am cerut masina la schimb. Am avut una 5 zile prin CASCO cu regres ca am fcaut eu demersurile personal, restul cat a stat in service mi-am inchiriat pe banii mei.
Sunt de acord cu ce zice FlorinC, in afara de asigurare.
La al meu f10 2014 am primit cea mai „buna” oferta la 1700 eur, cu valoare asigurata destul de mica.
M-am hotarat sa imi asum riscurile (adica platesc din buzunar daca se intampla) sa o gasesc atinsa in parcare sau sa iau vreo piatra in parbriz si mi-am facut o polita tip „casco economic”. Costa cat RCA-ul si imi acopera pana la 10.000 eur daca lovesc eu alt participant la trafic si alte cateva tipuri de evenimente.
Din fericire, n-am avut nevoie de ea in cei 2 ani de cand am masina. Am scutit ~3000 epuroi, dar am si stat oarecum linistit stiind ca sunt acoperit daca as fi suficient de prost sa ma proptesc in carligul unuia.
E o varianta de care nu stie foarte multa lume, am zis sa va spun de ea ca poate va ajuta.
@E neagra – de obicei astea sunt company car luate de la compania de leasing. Companiile nu prea se uita la culoare – ci doar la taxe – iar leasing-ul se uita doar la revalorificare.
Din acest articol inteleg ca trebuie sa fii masochist cu multi bani si mindrie cat turnul BMW ca sa-ti iei asa ceva. Numai probleme, iar toate costa foarte mult. Nu mai bine o masina mai ieftina, care daca tot are probleme, macar e mai ieftin de intretinut? Si cum dracu de are probleme de fabricatie o masina de 50-60k euro? Cum de e acceptabil asa ceva? Oare cumparatorii de BMW, mina 1 sau 2, se intreaba de ce e posibil ca la asemenea pret premium exista atat de multe probleme GRAVE, ce te pot lasa cu o epava in drum, cind explodeaza o turbina? Sau ce cacat de tehnologie pun intr-o usa de se blocheaza, la o masina de fucking 50k euro? Da, in rest e ok masina, super luxoasa si confortabila, ne simtem bine in BMW.
O cunostinta a dat 19k pe una fix modelul asta, 4 ani vechime si 100k km, 525 cu 2L turbo cu doua turbine. Una din turbine a schimbat-o la o luna, era paradita, dar nu a aflat la test, ci cind a pierdut usor din putere, noroc ca nu i-a explodat pe autostrada. Apoi i s-a parut ca are un fluf-fluf sau flaf-flaf la roti in fata, ceva asa usor cind merge pe asfalt super neted. Dupa vreo doua luni de investigatii, ca nimeni nu detecta nimic, un baiat mai priceput i-a gasit buba: o planetara pe fata dreapta usor descentrata, a scos-o, a pus-o pe un strung si i-a masurat descentrarea. 1800 euro planetara noua, 1200 din dezmembrari, adica poate tot descentrata, daca tot a fost tavalita masina. Nu mai stiu ce a facut, ca nu ma pasioneaza domeniul.
Bai oameni buni, sunteti normali la bibilica cind dati 20-24k euro pe o masina care costa 6k euro reparatia la o busitura in spate (banuiesc usoara, ca altfel ne spunea ca e paguba totala), sau 1800 euro o planetara? Cum dracu puteti sa traiti cind stiti ca TOATE modelele BMW au diverse probleme la turbine, ce pot exploda in mers fara vreun simptom prealabil?
Adevarul e ca nu avem bani. Avem pretentii de masini premium dar nu avem bani de ele.
Daca dai 50 de mii de euro pe o masina de 100 de mii romanul o sa zica ca a facut o economie de 50 de mii, dar lui ii flutura vantul in buzunare dupa ce a cumparat masina.
Din punctul meu de vedere masina pe care mi-o permit e aia care nu ma lasa cu contul de econimii gol (de noua). Ca mai gasesti un deal bun la o masina SH nu zice nimeni ca nu. Dar dupa ce o achiti sa fii sigur ca ai bani de distributie, cauciucuri, casco si ulei si sa mai ramai cu bani si pentru o nedorita busitura (faceti un calcul la o pereche de faruri plus radiator plus bara fata) si dupa toate astea sa mai ai economii in conturi.
E plin Bucurestiul de masini care stau pe trotuare nereparate.
E cineva de la locala sector 5 pe aici? Cand ridicati si voi Nova aia visinie de pe Teius numaru 2? De langa Lidl? Aia de pe care curge rugina ca din cascada Niagara.
Vin de pe un BMW pe care l-am vandut la 225k si care a fost perfect fiabil. Ai grija de ea, are grija de tine. Am luat-o constient de costuri, in general pentru confortul interior, tinuta la drum, nu pentru status sau alte cacaturi. Am luat-o totusi SH. Nu prea stiu cum sa explic, dar dupa primul bmw pe toate masinile in care te urci le compari cu ala. Si e greu de batut.
Gata, creca tre sa ma caiesc ca imi place bmw-ul
„nu degeaba le dau strainii inapoi la leasing dupa 3 ani / 100-150k km”….important de tinut minte.
@finch: pari foarte revoltat pe ceva care, aparent, nu te afecteaza deloc. Fii fericit ca faci parte din aia care isi iau o masina ieftina si buna si nu esti ca prostii care isi cumpara masini de care doar marketingul este, scumpe si nefiabile. Nu stiu, mai sunt si neperformante si urate?
Totusi, eu cred ca iti doresti BMW dar nu ti-l permiti si atunci cauti justificari care sa te linisteasca ca nu-l ai. Se cheama disonanta cognitiva si e mecanismul prin care creierul tau cauta argumente ca sa te linisteasca asupra starii de fapt ca nu ai un BMW, tu dorindu-ti-l foarte mult.
@Octav, fara lovituri nepermise :))
@finch in ce tara sta prietenul? ca in UK este £880 noua de la bmw si £300 la dezmembrari…
Ba baeti, nu-mi doresc BMW, nu am cumparat BMW, dar …. am condus BMW inchiriat de compania la care lucrez, in biznis trip. Nu am cerut BMW, dar asta mi-a dat. Si m-am dat cu ele prin Jermania, Austria si Elvetia. Mkay? 118i, 318i, 320D SW, 525D modele conduse in 2005-2006, va dati voi seama, ca specialisti, ce make erau, ca erau noi. Era ok 320D ala, ca era spatios, economic la carburant, etc. Dar nu as fi dat banii pe el, nici nu stiu cit costa. 318i ala a cerut 1 litru de ulei imediat ce am plecat cu el din parcare. Asa fusese adus de milogul de la SIXT, sa-i pun eu ulei. I-am pus, dar nu imediat, ca trebuia sa ies din oras, sa scap de aglomeratie, etc, si tragea greu, ma gandeam sa ma intorc si sa renunt la calatorie cu BMW-ul pulii care la 6000km cerea 1L de ulei. Avea fix 4 saptamani de la inmatriculare. Acuma nu stiu daca de vina era masina sau tembelii care o condusesera in cele 4 saptamani de la inmatriculare, nu mai mult de 4-5, ca se inchiria cam 4-6 zile. Dupa litrul ala de ulei a mers ok, dar nu extraordinar, ca nu stiu cum trebuia sa mearga un BMW. Asa ca suck it si lasati vrajeala, va da muie BMW la greu tuturor fanilor acestei marci. Dati ca prostii banii pe o masina ce sta atat de prost la fiabilitate, ca nici nu realizati cita muie luati. Sunt revoltat nu ca nu-mi permit BMW (muie ba cu disonanta ca cognitiva), ci ca exista o categorie de gutani ce se comporta ca niste tembeli in trafic fix cu masinile de la marca asta. Iar ei nu au bani de un plin. Toate cunostintele mele cu BMW au probleme, mereu cu masinile in service, sau cu o mica problema la ceva, nu pot pleca din oras. Dar sunt masini extraordinare, ce stiti voi, pwla are alt gust in BMW.
addauga omu review si spune „bah, casco e scump si consuma mai mult”. „de ce te plangi”. LoL.
Consumul tău de pe 2.0 e la fel ca consumul meu de pe E61 530d (ba chiar al meu e 11.2-11.7 în oraș)
Ce relevanta are consumul? Consumul depinde de o multitudine de factori. Tu poate stai in Teleorman
E alegerea fiecaruia ce masina isi cumpara. Prefer oricand asa ceva in detrimentul unei kia ceed sau ce modele ar mai fi acum. Acum cateva luni am achizitionat ub bmw 740xd, 2018, 30 000 km, de la prim proprietar, ceva rechin imobiliar. Pretul mai mult decat generos in conditiile in care masina noua a fost peste 100k euro. Am observat cu stupoare ca un Suv de la Kia, nu sportage, celalalt mai mare, cu optiunile pe care mi le-as fi dorit ajugea un pic mai mult decat acest bmw. Cumparati-le voi, nu as plati niciodata 40-50 000 pe o gluma de suv kia sau hiunday.
Da, si eu ma gandeam daca sa-mi iau Rolls-ul ala Wraith de pe mobile.de sau noul Clio. Pana la urma raman la Rolls.
Aveau unii o vorba buna: Daca te dai jos de la volanul unui Seria 7/S-Klasse/A8/S8, sa te astepti sa fii intrebat unde ti-e seful si cat te plateste sa-l conduci pe unde are treaba :)))
Alea sunt limuzine in toata regula, pe care le cumperi sa stai in spate.
no fucking way!
Salut,
Iti multumesc pentru review, mi se pare foarte cinstit. Sincer, era una din masinile din wishlist pentru 2022 (tot SH), dar, in urma review-ului tau imi dau seama ca desi mi-as permite achizitia, nu imi permit intretinerea (si aici includ si nervii cu service-urile).
Probabil e minunat de condus asa ceva in Germania, nu in Romania, mai ales daca nu vrei sa ti-o repari la nea’ gigi de la colt.
Iti urez sa nu ai alte probleme.
Totusi nu e singura mașina parcata pe bordura, dar haterii nu stiu ce marca e cealaltă mașina, așa ca se iau doar de bmw. Nu e ok parcatul pe bordura, dar hai sa fim serioși, e plină țara de masini parcate pe bordura, de ce oare ii socate ochii extra celui care are o mașina mai scumpă? Ceva frustrări la mijloc?
Care bos, saabul sau jaguarul?
Am si eu una la fel, dar 2012, 520d. Consum mixt 8. 260k km acum, schimbat fulie 1000 lei, egr(nu stiu daca avea chemare)+curatat admisie 2500 lei, compresor perne+2 perne aftermarket 3000 lei si cam atat, in 4 ani. Eu zic ca e mai mult decat decent.
Fara distributii si alte nebunii.
Lista ta nu mi se pare departe.
Cred ca este best buy la 10 mii euro second hand.
Daca se strica un far, vinzi masina si iei un Passat.
sau vinzi un passat și iei farul.
Am luat si eu in 2017 cu premium selection din De. La MHS in militari cand am fost pentru schimbarea distributiei s-au uitat la acte la muta la p@la. Si cum nu sunt genul sa urlu prin reprezentanta dupa cateva zile de asteptare am scris in Germania. Mhs raspundea la mailuri in 1zi 2 si nemtii au raspuns la max juma de ora dupa fiecare mail. Garantia e asigurare cum a scris autorul, am platit eu si am primit banii de la asigurator. Foarte misto masina mea 320DA 184 ponei, panoramic, sistem sunet, faruri adaptive, tot tacamul. Din pricina drumurilor si a reprezentantilor Bmw din Ro (toti) vreau sa-mi iau ceva mai ieftin si nou dar parca totisi nu as vrea logan. Lexus e ideal (fiabilitate) dar sunt al naibii de scumpe si sh…
La faza cu usa blocata am avut flashback-uri cu Dacia.
Citesc pe aici despre intalniri de business unde conteaza cu ce masina te prezinti.
Ce business-uri sunt alea fratilor? Piese auto SH? Va intalniti in parcare si va admirati masinile reciproc inainte a de discuta „business”?
inclusiv în IT e valabilă asta. no joke. altfel ceri bani omului dacă vii cu skoda, altfel dacă vii cu bmw.
Am si eu aceeasi masina. Dar sedan. O am de 5 ani si a fost incredibila pana in punctul in care la 140.000 de km s-a rupt distributia. Reparatie rapida la un service plin de BMW-uri in curte cu aceeasi problema cu doar suma de 16.800 ron. Si da … chiar si dupa intamplare, in care ramai efectiv ca ultimul prost in drum, nu stiu ce altceva sa-mi cumpar. Toate masinile/ marcile au problemele lor.
Uite provocare – masina de peste 200 de cai cu motor de 2 litri care sa fie 4×4 si automata.
Toate marcile au problemele lor dar nu toate au preturi asa de mari. Bembeurile sunt mult supraevaluate, probabil ar merita banii aia in varianta de baza si maxim un seria 3 gt.
@BogdanU: chiar ai cateva articole mai in spate un review la un Skoda Superb cu 2.0, 280CP, automata si 4×4.