Kia EV6 testdrive

TL;DR: e cea mai faină mașină pe care am avut-o până acum și nu cred că am fi putut face o alegere mai bună.

În aprilie, după aproape un an de așteptare, am putut în sfârșit să ridicăm noua mașină pentru următorii 4 ani, o Kia EV6. De când aveam Volvoul știam că după ce ni se termină contractul de leasing vrem să trecem la o mașină electrică. Tesla nu prea ne-a oferit o alternativă ok ca preț (Model Y are aceleași probleme de calitate ca 3, Model X e la fel de scump ca S), iar Volvo nu s-a mișcat suficient de repede cu un model la fel de spațios ca V60. Am scris la un moment dat ceva despre Polestar 2, dar după test drive nu am mai fost la fel de convinși – mașina se conducea ok, dar autonomia lăsa de dorit (în continuare are problema asta), portbagajul e cam mic pentru o familie și la vremea respectivă nu avea Apple CarPlay, funcționalitate la care nu sunt dispus să renunț.

Am aflat relativ târziu despre Kia EV6, dar la o săptămână după ce am citit tot ce era disponibil despre model pe internet la vremea aceea aveam deja programat test drive-ul. Am avut oarecum noroc să dăm peste un dealer din zonă care avea modelul, căci importatorul oficial în Elveția nu avea nicio mașină disponibilă iar consultanții lor de vânzări nu păreau foarte interesați să vândă EV6. Rar am avut un schimb de emailuri mai rece într-o chestiune în care voiam să dau o căruță de bani cuiva.

Cum spuneam, am ridicat mașina pe 12 aprilie și de atunci am condus deja 3.500km. Din cei 3.500km, 1.870km i-am făcut în ultima jumătate a lui mai, în vacanță în Italia, Austria și Elveția, majoritatea pe autostradă. Îmi formasem deja o părere după prima mie de kilometri, dar am vorbit cu Zoso să aștept cu review-ul după vacanță, pentru a avea și experiența drumurilor lungi, la care a trebuit să încarc bateria în altă parte decât acasă.

Ținuta de drum

Mașina se conduce extraordinar de bine, indiferent de drumul pe care te afli. Centrul de greutate scăzut, suspensia ușor rigidă dar în continuare confortabilă și direcția extrem de precisă contribuie la caracterul sportiv al mașinii. Pe aceeași platformă (E-GMP) sunt construite și Hyundai Ioniq 5 și Genesis GV60, dar ambele au un caracter diferit. Norocul celor de la Kia cu EV6 a fost Albert Biermann, un inginer care înainte de a lucra la Hyundai Motor Group a condus divizia M de la BMW. Cuplul imens (605 Nm) livrat imediat poate face mașina să se simtă ca un rollercoaster, cu accelerații amețitoare generatoare de adrenalină. Viteza maximă e undeva la 193km/h (mulțumim vecinilor nemți pentru autostrăzi), dar nu vrei să conduci mașina cu mai mult de 130km/h dacă nu-ți plac pauzele dese pentru încărcat.

Specificații și preț

Modelul pe care îl avem noi are următoarele specificații:

  • Baterie de 77.4 kWh
  • 2 motoare, câte unul pe fiecare punte – 325 CP, 605 Nm
  • Vopsea metalizată Runway Red
  • Pachet Visibility – faruri adaptive Bi-LED + Head-up Display
  • Pachet Innovation – asistent la coliziune, Remote Smart Parking Assist (mașina asistă șoferul să parcheze într-o multitudine de situații), camere video 360°, asistent pentru unghiul mort (până acum cel mai interesant de pe toate mașinile pe care le-am condus – șoferul vede în timp real în bord ce e în unghiul mort atunci când semnalizarea este pornită datorită camerelor plasate sub oglinzile laterale)

În Elveția, configurarea se cheamă EV6 4×4. Pe piața din România am observat că multe din echipamentele pe care noi le avem standard sunt pachete sau opțiuni separate. Prețul final, incluzând roți de iarnă tot de 19” cu Continental TS850P, a fost 65.000 franci. Mi-a plăcut mult faptul că în Elveția nu sunt 1 milion de opțiuni și pachete din care să alegi și că diferențierea între cele 3 niveluri de echipare a fost făcută relativ ok, fără să te simți forțat în vreun fel să alegi nivelul de top. Aici pompa de căldură, adaptorul V2L (Vehicle-2-Load) și încărcătorul de nivel 1 (priza obișnuită) au fost standard. Aș fi preferat și un cablu pentru încărcătoare de nivel 2 (11kW AC), dar n-a fost un capăt de lume – 200 franci ceva 3rd party, Kia voia 500 (joke’s on them). Stația de încărcare de acasă e un Juice Booster 2luată în toamna trecută, când am avut între leasinguri un BMW 3 Series hibrid. Credeam atunci că-mi va fi utilă o stație mobilă, cu care aș putea încărca bateria oriunde găsesc curent electric, indiferent de tipul de priză, dar densitatea încărcătoarelor publice nu m-a făcut până acum să iau vreodată stația cu noi. Cred că singura excepție va fi dacă vom vizita părinții nevestei, pentru că au o priză industrială CEE-16 (ca cea din garajul nostru) la care pot încărca mașina peste noapte cu 11kW mult mai ieftin decât la încărcătoarele publice.

Spațiu

Spațiul interior este extrem de generos oriunde ai sta. Sunt de înălțime medie (177cm), iar pe bancheta din spate rămâne loc destul în spatele șoferului, chiar mai mult decât în V60, care până acum a fost cea mai spațioasă mașină pe care am avut-o. Portbagajul e și el foarte încăpător cu ai lui 490 litri. În vacanță am avut 2 valize mari, una mică, un căruț de oraș compact, încălțări și multe alte mărunțișuri fără să-mi compromit vizibilitatea prin lunetă. Mult urâtul scaun de copil încape și el ok, fără să forțeze pasagerul din față să stea în vreo poziție incomodă. Frunk-ul este liliputan pe modele AWD, dar îmi încape în el cablul de încărcare pentru nivelul 2 și un compresor pentru roți.

Software

Software-ul din mașină e bun, dar nu strălucit. Funcționalitățile de bază sunt ușor de folosit, configurările sunt un pic ascunse. Navigația e bazată pe Here Maps și merge ok, iar estimările de autonomie și trafic sunt foarte precise. Pentru fiecare destinație, sistemul recomandă o rută rapidă și o rută economică, pe care mașina ar avea un consum minim de energie. Apple CarPlay merge doar când telefonul e conectat prin cablu (e ceva dispută între Kia și Apple pentru EV6, pentru că pe alte modele oferă wireless CarPlay) și folosește tot ecranul central. Apropo de ecrane, au o rezoluție mare și o calitate foarte bună, fiind perfect vizibile din orice unghi, indiferent ce temă folosești (light/dark). Head-up displayul e bun, dar nu oferă o grafică la fel de avansată ca cea de pe BMW-urile cu iDrive 7/8. Nevastă-mea se plânge că pentru ea grafica de pe HUD nu e foarte clară – amândoi purtăm ochelari, dar dioptriile ei sunt mult mai mari.

Kia Connect, aplicația de telefon pentru mașină, permite o multitudine de configurări atât pentru profilul de utilizator al mașinii, cât și pentru mașină în sine. În ceea ce privește funcționalitățile, sunt aceleași ca la toți marii producători:

  • precondiționat habitaclul înainte de plecări, dar și încălzirea volanului și degivrare;
  • trimiterea de destinații către mașină;
  • programarea încărcărilor;
  • analiza consumului de energie și a călătoriilor anterioare – asta nu e foarte strălucit implementat, pentru că se pare că în viziunea celor de la Kia o călătorie este orice succesiune de pornit/oprit mașina, chiar dacă nu ai condus nici măcar un metru;
  • încuiat, descuiat, deschis portbagajul, deschis trapa pentru conectorul de încărcare, etc.

Mașina noastră a venit standard cu încărcător wireless pentru telefon, dar l-am dezactivat, având în vedere cum funcționează Apple CarPlay.

Ce nu ne place la software e implementarea de suport pentru profiluri de utilizator, care nu pot fi asociate unei chei. Fiecare șofer trebuie să-și selecteze profilul odată ce pornește mașina. Mai mult, uneori ecranul prin care șoferul confirmă profilul selectat nu permite apăsarea butonului de confirmare decât după o perioadă lungă (20-30s) de timp. Mașina poate fi utilizată dacă profilul preselectat e cel corect, dar dacă vrei să schimbi profilul poate fi un pic frustrant. Scaunul șoferului are o funcționalitate faină, în care permite utilizatorului o intrare/coborâre ușoară din mașină prin faptul că se mută automat câțiva centimetri mai în spate atunci când oprești mașina, revenind la poziția configurată de șofer când e pornită mașina. Și aici apare contradicția: dacă mașina a fost condusă de soția mea înainte, mă pot urca bine-mersi în ea, dar odată ce o pornesc sunt stors între scaun și volan până schimb profilul. Un compromis ar fi preselectarea poziției scaunului și a oglinzilor din butoanele de pe ușa șoferului, dar uneori pare să schimbe setările asociate profilului utilizatorului. E frustrant că un lucru atât de simplu le-a scăpat inginerilor de la Kia, mai ales că poate fi implementat fără nicio schimbare hardware – mașina se descuie automat când cheia este în apropierea ei (similar cu BMW). Din păcate, mașina nu se încuie automat după ce pleci de lângă ea decât dacă nu ai deschis nicio ușă anterior (altă bâlbă).

Ce nu ne place

Alte lucruri care ar fi putut fi mai bune, având în vedere prețul mașinii:

  • farurile – deși sunt Bi-LED, sunt parcă mai slabe decât ce am avut anterior;
  • sistemul de sunet – celui standard îi lipsește claritatea iar cel de la Meridian, opțional, a divizat Internetul;
  • câteva materiale plastice cu care nu intri neapărat în contact, dar le vezi – spatele scaunelor, partea de jos a ușilor, partea de jos a consolei și a bordului;
  • lipsa cârligelor pentru sacoșele de cumpărături din portbagaj – există cârlige de ancorare pentru o plasă (vândută separat), dar nimic altceva; din cauza mochetei foarte alunecoase te poți trezi cu sacoșele împrăștiate prin tot portbagajul; am rezolvat problema cu un accesoriu 3rd party, un covor dintr-un material cauciucat care, pe lângă faptul că se curăță incredibil de ușor, nu permite lucrurilor puse pe el să mai alunece.

Ce iar ne deranjează puțin sunt stâlpii parbrizului, care sunt ori prea mari, ori poziționați aiurea, pentru că uneori nu vezi tot ce se întâmplă în fața ta. Am avut 1-2 cazuri în care nu am văzut complet o mașină intrată într-un giratoriu sau un pieton care a sărit pe trecere fără să se asigure.

Ce ne place

Dar sunt mult mai multe alte lucruri care ne plac foarte foarte mult:

  • ținuta de drum și confortul la drum lung;
  • ergonomia;
  • calitatea generală a materialelor interioare (abstracție plasticul de care am menționat mai sus);
  • spațiul interior;
  • Highway Driving Assist – sistemul celor de la Kia pentru pilot automat (asistență activă la condus);
  • dinamicitatea mașinii;
  • viteza de încărcare (mai multe detalii mai jos);
  • vizualizarea unghiului mort cu ajutorul camerelor;
  • sistemul de camere 360° cu vizualizare 3D, pentru atunci când parcăm în spații mai strâmte;
  • modul în care sistemul de climatizare trece automat la modul recirculare, respectiv aer de afară (în tuneluri, atunci când folosești spălătorul pentru parbriz, când e deja prea cald afară dar habitaclul a fost condiționat, etc.);
  • faptul că atrage priviri peste tot pe unde suntem; am fost de multe ori întrebați prin parcări ce mașină e, cât a costat, ce autonomie are și mereu am primit complimente pentru cât de bine arată (știu, e o chestie subiectivă, dar nu s-a întâmplat niciodată cu celelalte mașini pe care le-am avut).

Autonomie și costuri

Și acum să vorbim de autonomie. 0 probleme/griji. În perioada mai rece (aprilie la noi a fost de-a dreptul răcoros, cu doar 3 zile cu temperaturi de 20°C, media fiind 11°C) mașina afișa în jur de 450-470km autonomie. În vacanță, cu vreme caldă, autonomia afișată a fost în jurul a 500km (490-505km). Pe autostradă la 130km/h, autonomia scade la 350km. Ceea ce deosebește EV6 de majoritatea modelelor disponibile pe piață este arhitectura bateriei pe 800V, ceea ce îi permite să se încarce la un maxim de 240kW. O încărcare de la 10% la 80% poate fi făcută în condiții ideale (temperatura bateriei, temperatura exterioară și stație de încărcare) în 18 minute. Am testat asta la încărcătoarele HPC ale celor de la Ionity, unde am încărcat de la ~40% la 85% în vreo 10 minute. Am observat des că plecam de la stațiile de încărcare înaintea celor care deja erau acolo cu mai multă energie stocată în baterie decât ei în timp mai scurt. VW ID3 și ID4, Ford Mustang Mach-E, Mercedes EQC, Polestar 2 se încarcă mai lent. De multe ori asta poate fi un stres, pentru că, dacă vrei să faci o pauză mai lungă, trebuie să te duci să muți mașina de la stația de încărcare .

Costurile de întreținere sunt cele mai mici de până acum. Reviziile se fac odată la 2 ani sau 30000km și nu implică cine știe ce manoperă (filtru pentru habitaclu, verificat frânele și pneurile, schimbat lichidul de frână). Cum Kia nu e marcă de lux, manopera și piesele sunt mai ieftine.

Costurile de operare sunt însă incredibile. Mi-am făcut un Google Spreadsheet în care monitorizez încărcările, mai mult de curiozitate, și am următoarele rezultate:

Odometru (km) 3503

Autonomie (km) 311

Energie folosită (kWh) 710

Consum mediu (kWh/100km) 18.61

Încărcări acasă (kWh) 349

Încărcări deplasare (kWh) 360

Costuri încărcări (CHF) 213.9

Cost mediu kWh (CHF) 0.3

Cost/100km (CHF) 5.61

Costurile de încărcare sunt așa de mici pentru că acasă plătim 0.2381 CHF/kWh, iar în primul an avem gratuit un pachet Ionity Power care ne permite să încărcăm la stațiile de mare viteză Ionity cu 0.29 cenți/kWh (franci sau euro). Prețurile medii, din ce-am văzut până acum, sunt 0.6-0.7 euro/kWh. Cel mai nesimțit preț a fost în Como, la Enel, care pe lângă energia propriu-zisă taxează în paralel timpul petrecut la încărcător, lucru care nu-și are niciun sens la stațiile AC, care prin definiție sunt lente – 1.35 euro/kWh (noroc că n-am avut nevoie de prea mult curent).

Ionity își va schimba în curând prețurile, iar de la anul, dacă vom vrea să folosim în continuare rețeaua lor, vom plăti 7.5 franci pe lună pentru un discount de 15 cenți/kWh, cu prețuri stabilite diferit în funcție de țară. Până acum prețul standard a fost 79 cenți/kWh în majoritatea țărilor.

De ce să o cumperi?

Dacă vrei o mașină electrică pentru familie cu o autonomie decentă, ținută de drum ireproșabilă, care să se încarce repede, să nu fie Tesla și să nu coste o mână și-un rinichi, nu cred că ai altă opțiune mai bună în Europa. Nu degeaba a fost numită mașina anului în 2022.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

134 comentarii

  1. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 49149
    • Tesla owner triggered here :)

      Comentariu apreciat.11322
    • Mai încearcă să citești textul o dată, să vezi ce nu ai înțeles – https://imgur.com/a/8lppBWy.

      În afară de asta, dacă mașina are vreun defect și nu vrei să o iei mai ai de așteptat până când se asamblează alta pentru comanda ta. În continuare Y și 3 sunt loterie, iar rețeaua de service-uri e jenantă, mai ales când vine vorba de tinichigerie.

      În plus, atât 3 cât și Y au prea multe controale digitale ascunse pe ecranul central, iar șoferul nu are nicio informație disponibilă în câmpul vizual.

      Te felicit însă dacă ai dat banii ăștia pe un 3 sau Y, dar eu am alte pretenții la 60k+.

      Comentariu apreciat.4811
    • Elon nu o să te pupe Andrei relax. Omul vorbește din Elveția (unde majoritatea prețurilor sunt din alta dimensiune) și franci și tu o dai cu euro și programul rabla.

      Comentariu apreciat.11013
    • corect, omul vorbește de piața și condițiile din elveția … însă nu înțeleg de ce acest lucru este relevant aici ținând cont că (foarte probabil) majoritatea cititorilor blogului sunt din .ro ;)

      Indecis. Tu ce zici?2812
    • “ însă nu înțeleg de ce acest lucru este relevant aici ținând cont că (foarte probabil) majoritatea cititorilor blogului sunt din .ro”

      Mașina e aceeași, deci review-ul e pertinent, mai puțin probabil costurile, deși încărcatul la stațiile publice pare similar.

      Indecis. Tu ce zici?2315
    • Si nici rețeaua de încărcătoare nu este asemănătoare in Europa de est cu cea din Elveția, Austria, Germania si Italia (de nord). Adică: disponibile, adică care si funcționează si in cazul in care funcționează, funcționează ok.

      Deci in cazul tău pare a fi o mașină ideală – felicitări că ți-ai găsit mașina optimală.

      112
    • „Mașina e aceeași, deci review-ul e pertinent”
      era pertinent dacă era ICE sau hibrid, unde rețeaua mioritică de stații de alimentare este aproape de nivelul vestic.

      însă pentru pur electrică rețeaua de alimentare și infrastructura din miorița sunt la ani lumină față de vest … ceea ce transformă review-ul întro poveste/basm irelevant pentru .ro

      acum că banala mașină se transformă și se îndreaptă spre ceva de genul caas (car as a service) este aiurea să afirmi că „mașina este aceiași” când restul de servicii aferente din TCO sunt varză/inexistente în .ro în comparație cu civilizația vestică

      1211
    • Practic asta „eu am alte pretenții la 60k” sumarizeaza mare parte din review.
      Felicitari Andrei ca ti-ai gasit masina potrivita pretentiilor tale.

      77
    • Radu: „Nu conteaza ca e in Elvetia sau Romania, masina e aceasi”
      Altii de pe aici: ” Infrastructuri diferite, alte linii aerienie, alti extraterestrii, alte conspiratii”.

      Ba, voi va vedeti?

      @Andrei: Tesla e in continuare praf si pulbere la calitate. Vezi si rapoartele de calitate. Chiar zilele trecute a ramas un prieten fanatic Elon ca si tine cu bara din spate lipsa la Tesla 3, dupa ce a cules mai multa apa dupa o ploaie torentiala. Asta dupa ce masina a fost trimisa de 3 ori inapoi cu probleme la bancheta din spate, scartieturi si troncanituri mai ceva ca o Dacie 1310 in interior (cea cu bancheta spate inca nerezolvata) si probleme persisente la geamul soferului, care de multe ori uita sa ori coboare cand se deschide usa sau nu se mai ridica cand e inchisa usa. Deci da, momument de fiabilitate aceste Tesle.

      31
  2. As mai adauga ceva al Kia (nu am EV6, am Sportage), au asigurarea aceea de 1 an cu posibilitate de reinoire la un pret decent, in care daca ai o problema, ei se ocupa de masina, iti dau masina la schimb, deconteaza hotelul, etc) , un prieten , tot cu Sportage dar hybrid, a avut o problema pe valea Oltului, in 3 ore au aparut, s-au ocupat, totul ff ok

    Comentariu apreciat.385
    • pretul decent fiind?

      120
    • Sper ca nu e unul din norocosii cu motorizarea diesel hybrid.
      Cautati pe net informatii despre aceasta motorizare si cum tot inlocuiesc o piesa astfel incat sa treaca perioada de 2 ani de garantie de conformitate.
      In afara de aceasta motorizare cu belele, Kia are masini bune.

      82
    • @xixache
      Kia Sportage 2022, benzina 150 cp, pachet iarna, pachet climatronic, pachet assistance, a fost o oferta la finalul lui 2022 cu 3000 euro discount + 2 tichete rabla, asa ca pe mine m-a costat 25.050 euro +cv celor 2 tichete rabla

      91
    • “un prieten , tot cu Sportage dar hybrid, a avut o problema pe valea Oltului, in 3 ore au aparut“

      cum au aparut pe Valea Oltului in numai 3 ore? au luat-o pe scurtatura? il urmareau pe prieten in colană pentru orice eventualitate?

      1111
    • @rio
      Au venit fie dinspre Sibiu, fie dinspre Pitesti, prietenul nu i-a intrebat, deoarece cand ai masina in pana, ti se rupe de unde vine service-ul, important este sa ajunga repede

      112
    • cam toate firmele au asistenta asta, toyota are, volvo are, etc

      bonus altele particulare, doar ca toate au * gen
      – aducem masina pana la primul service
      – schimbam maxim 2 cauciucuri /eveniment
      – transport persoane in caz de masina nedeplasabila (maxim 500km), maxim 1 bilet de avion + x la 50%

      doar cand citesc aberatiile astea imi aduc aminte si caut pe zoso.ro „asigurare viena” si recitesc povestea oamenilor aia care au ramas fara acte si au descoperit ca asigurarea lor premium este de fapt pt. sosete si muraturi, in niciun caz pt. orice ar fi reprezentat ceva valoros in geanta de voiaj gen acte/bani

      31
  3. De ce insista productaorii auto sa faca volan in 2 spite?

    184
    • NOU
      #19

      a 3-a spita inseamna greutate in plus si scade autonomia

      Comentariu apreciat.962
    • De ce insistă producătorii auto să elimine butoanele de pe consola centrală? E aiurea să navighezi prin meniuri pentru orice mizerie, gen ca să controlezi A/C.

      De asemenea, alte practici de căcat. De exemplu la Mazda 3, dacă vreau volan încălzit + parbriz încălzit în zona ștergătoarelor sau camera 360°, sunt obligat să iau și pachetul cu scaune de piele. Ok, hai să zicem că iau scaune de piele, dar nu sunt ventilate și m-am cam săturat să mi se le lipească picioarele de ele vara.

      La fel, Mazda 3, nu oferă ventilație pentru pasagerii din spate. Un Opel Astra G de acum 20 de ani avea ventilație în spate. Daciile au ventilație în spate în plm.

      Comentariu apreciat.322
    • @Adrian: Oh my god! Who. The hell. Cares?

      915
    • @ubercool Păi nici noile modele de Opel Astra nu oferă ventilație în spate. Eu cred că e din cauza unor tăieri de costuri.

      141
    • @Zamaraii din ce țin minte, pe Astra J încă era ventilație sub scaune. Modelele mai noi nu le-am văzut.

      11
  4. Desi sunt ITist, nu imi permit masina asta, singura electrica de altfel pe care as cumpara-o acum.
    Felicitari pt achizitie!

    Comentariu apreciat.5711
    • Desi nu sunt ITst, nici eu nu mi-o permit.

      Comentariu apreciat.1271
    • Idem. Lucrez ca programator de vreo 15 ani. Tot ce mi-am permis a fost o masina sub 15.000 de euro dar si la asa pret a trebuit sa imprumut 2000 de euro.

      Comentariu apreciat.457
    • IT-isrii sa nu se mai planga pe bloguri ca o sa dispara clientii la academiile astea care te fac programator

      Comentariu apreciat.461
    • Red, dacă instalezi imprimante sau wordpress nu ești programator

      Comentariu apreciat.334
    • Schimbati firmele unde lucrati ca IT isti!

      1512
    • Stai liniștit, suntem doi medici in familie si nu ne permitem mașina asta. Probabil greșeala e ca am rămas in România.

      Indecis. Tu ce zici?2514
    • soția are 2 facultăți, ambele terminate cu note mari, și nu-și permite mașina asta.

    • Foarte rar venitul are directă legătură cu capabilitățile intelectuale sau cu facultățile absolvite. Cred că mult mai mult are a face cu omul potrivit la locul potrivit.

      Comentariu apreciat.712
    • vali, in acelasi timp doamna este sotia patronului…. poate isi permite dumnealui.

      60
    • lasă că stăm bine și cu 500€ leasing pe lună, nu trebuie să ne întindem.

  5. ”Rar am avut un schimb de emailuri mai rece într-o chestiune în care voiam să dau o căruță de bani cuiva.”

    Am avut și eu experiențe din astea în România. De exemplu, după ce am făcut o configurație pe site-ul volvo și am trimis o cerere de ofertă, nu am fost contactat niciodată de către un agent de vânzări.

    La Kia am cerut ofertă de preț și m-au chemat la reprezentanță ca să îmi facă oferta. Da, că fix asta voi face, într-un studiu de piață, voi merge la fiecare reprezentanță ca să primesc oferte, când le pot primi pe email.

    La alții am cerut ofertă personalizată de preț pentru configurația mea și am primit fișa de produs ca răspuns.

    Apoi, pe la unii producători fac o configurație pe site apoi trimiți cerere de ofertă tot de pe site-ul lor, după ce finalizezi configurația, dar la dealeri nu ajunge asta și te sună apoi să te întrebe ce vrei de la ei. De exemplu la Renault, dar mai sunt și alții la fel.

    Până acum VW/Skoda mi s-au părut cei mai profi în relația cu clienții și calitatea site-ului.

    Comentariu apreciat.397
    • la kia iti recomand sa dai mesaje la dealerii de peste tot, ca nu se stie care vine cu oferta buna

      un coleg si-a comandat o kia ( folosit vouchere ) dupa 6 luni contactat ca mai dureaza, dupa inca 3 luni mai dureaza, dupa inca 3 luni hai ca ti-a venit masina doar ca nu e aia ceruta de tine automata cu motor de xx cai, e una manuala cu xx/2 cai, si nu e culoarea care ai cerut-o e alta si daca nu iti place hai sa-ti dam inapoi avansul ca voucherele oricum le pierzi daca nu iti tzeapa de acum cu masina oferita de noi la pretul dat de tine pt. cealalta

      contracte „faine” oferite de dealeri

      140
    • „Până acum VW/Skoda mi s-au părut cei mai profi în relația cu clienții și calitatea site-ului.”

      Asa o fi. Insa calitatea masinii este departe, mult departe de calitatea site-ului.
      Si sa-i vezi pe aia de la Porch….Ro….importatorii….clanul sportivilor nu altceva.
      PS: Nu vorbesc din auzite sau forum. Am avut masini..nu una….noi….de la ei….

      21
  6. M-am dat cu EV6 si sincer nu m-a impresionat deloc si chiar m-au enervat controalele de pe LCD, dar cred ca te obisnuiesti.

    Am Model Y, prefer oricând poziția la volan din Y.
    EV6 mi se pare prea lipita de pamant si sincer prea scumpa.

    Comentariu apreciat.316
    • Banuiesc ca pe acolo mergi legal.
      Autonomia e f tare.
      Teoretic asa imi arata si mie MY LR, pe la 520-540km.
      A mers sotia saptamana trecuta prin tara si arata pe bord 14.5kwh/100km.
      La mine arata 19 in medie, in ultimul an.

      43
    • To each their own, dar nu știu la ce controale de pe LCD te referi. Clima se poate controla din panoul dedicat, cu butoane fizice plus touch. La fel unitatea media. Ștergătoarele sau farurile și lămpile de ceață la fel.

      91
    • Da, merg legal pentru că prefer să folosesc altfel banii pe care i-aș da pe amenzi. Plus autonomie. Dacă merg la drum lung sau în vacanță prefer să stau cuminte că nu are rost să conduc sportiv cu mașina plină.

      Dacă nu mergem pe autostradă tot în jur de 15kWh/100km avem și noi consumul. Depinde foarte mult de cum conduci. Îmi mai scapă uneori piciorul (după ce trec în modul sport), dar pe bucăți scurte de drum, în general pe urcări unde simți într-adevăr cuplul livrat instantaneu.

      142
    • Românii nu merg legal. Nu pot. Ori 90 ori 180 pe autostradă

      144
    • M3LR – 22-23kwh/100km cu talpa sanatoasa pe cat de des posibil.

      00
  7. Cum ai calculat costul pe 100km?
    Daca impart 213.9 CHF la 3503 km rezulta 6.1 CHF/100 km, care e cu 10% mai mare cu ce ai obtinut tu.

    Ai o valoare se revanzare garantata de dealer?
    Platesti doar km utilizati?

    Masinile electrice sunt o solutie daca sunt folosite pe distante scurte, pana in 300 km, si in zone cu densitate mare de puncte de incarcare.
    Gresesc?

    131
    • Dacă ai citit textul, ai văzut că am fost în vacanță cu ea. Cel mai lung drum dintr-o bucată a fost de vreo 540km. Ne-am oprit 15 minute la un încărcător (10’ să încărcam până un pic peste 80%) să ne dezmorțim picioarele și să bem o cafea.

      În Elveția, Austria, Germania, Franța și Italia rețeaua de încărcare este foarte densă. Mai mult, Ionity a împânzit Europa centrală și de vest cu încărcătoare de mare viteză pe autostrăzi/drumurile europene, iar Tesla a deschis câteva încărcătoare pentru mașini non-Tesla. “Problema” cu încărcătoarele Tesla e că sunt pe 400V, deci Kia se va încărca mai lent decât la un Ionity.

      73
    • Depinde. Cat de des faci drumuri de peste 300 km cu masina? 80% din oameni fac 2-4 drumuri de genul pe an. Restul de 360 zile sunt in oras sau apropiere.

      123
    • Am adăugat și autonomia, pentru că trebuie să calculezi din “plin” în “plin”. Am valorea reziduală în contract. Dacă vreau să o cumpăr bine, dacă nu se întoarce la dealer. E leasing, nu am cumpărat mașina.

      62
    • Intrebam pentru ca eram curios daca ar fi o optiune un EV ca masina de firma.
      Am avut drumuri destul de lungi cu masina de firma.
      Cel mai mult am facut 3000 km in 3 zile.
      Faceam 35.000 km pe an.

      Dpmdv, EV sunt o solutie doar daca sunt parcurse distante scurte, sub autonomia reala a masinii.
      La un pret de pornire de 55.000 euro in Romania, Kia EV6 nu e solutie rezonabila.
      La autonomie reala de 350 km, trebuie sa incarc masina de 2 ori intre Timisoara si Bucuresti.

      Finantarea pentru privati e oribil de scumpa, vorbim de dobanzi de pana la 18% pe an.
      Firmele de leasing nu ofera solutii competitive in Romania pentru privati.

      140
    • Pentru drumuri așa lungi cred că va trebui să cheltui mult mai mulți bani pentru autonomie: Tesla Model S sau Mercedes EQS. Sau, cum ai spus tu, să fii dispus să faci pauze.

      Ce nu văd în România în nicio aplicație pe care o am sunt încărcătoare HPC (150kW+), ceea ce complică mult situația ta.

      Nu cred că mașina electrică acum e soluția pentru toți. Trebuie rezolvată ori problema infrastructurii, ori a autonomiei. Prima nu înțeleg de ce nu se mișcă în România, unde guvernul a fost foarte generos cu voucherele. A doua are nevoie de o schimbare de tehnologie, în care vor trebui produse baterii cu densitate mai mare mai ieftin. Am citit că s-ar fi făcut progrese aici de curând, dar mai durează până vor apărea pe piață.

      Legat de ce ai spus de model, depinde de unde pleci. Presupunând București – Timișoara via Sibiu, ai avea nevoie de o singură pauză la Sibiu. Dacă ai avea un încărcător HPC, asta ar însemna vreo 30’ pauză, pentru că de la Sibiu ai autostradă spre Timișoara, nu? Zic 30’, pentru că aici probabil ai vrea să încarci până la 100%.

      112
    • @Radu Reteaua Plugpoint are incarcatoare de 150+kW care stiu si 1000V in Romania, si s-a cam extins in toata tara.
      Enel mai are in Bucuresti 2 langa Ikea Pallady, dar in 2 ani nu le-am vazut o data functionale.

      11
    • @Baliverne, mersi de info. Ai vreun link pentru rețeaua lor? Nu-i găsesc în Kia Charge, PlugShare și nici Chargepoint. Dacă mă uit în oricare din aplicațiile astea majoritatea încărcătoarelor DC pe care le găsesc sunt de 50kW, cu foarte puține încărcătoare de 150kW. Kia Charge e singura aplicație care-mi permite să filtrez în funcție de putere, iar aici nu găsesc nimic peste 50kW.

      10
    • harta cu statiile lor apare doar in aplicatia mobila, nu apare pe site-ul web, dar apare pe plugshare, insa nu este un filtru de cautare pe plugshare incat sa gasesti toate plugpoint: https://app.plugpoint.ro/

      12
    • Pff, mi-am instalat aplicația și toate stațiile care apar pe hartă sunt AC la 22kW. Sunt foarte puține mașini care pot încărca la puterea aia pe AC, EV6 nefiind una dintre ele.

      Mă făcusei să cred că se mișcă lucrurile și prin .ro. 🙁

      02
    • București Vulcan, Drobeta Turnu-Severin Carrefour, Buzău Carrefour, toate DC 150kw 1000V folosite de mine. Sigur mai au și altele în țară. Nu vb de 22kw.

      10
  8. Deci ai inchiriat o masina electrica pentru urmatorii 4 ani. Cat vei fi platit pe leasing la sfarsitul contractului?

    Indecis. Tu ce zici?288
    • În jur 43000. Am povestit în review-ul de la Volvo de ce nu cred că voi mai cumpăra vreodată o mașină aici.

      Trebuie să te gândești că odată ce ai luat mașina de la dealer deja i-a scăzut prețul. Când vei vrea să o revinzi nu îți va garanta nimeni un preț minim. Deși dai per total ceva mai mulți bani efectiv pe “folosirea” mașinii, îți rămâne cash cu care poți face altceva. Depinde mult de dobânda leasingului, respectiv de buget. Pentru mine leasingul e mult mai atractiv.

      182
    • Cât e dobânda la leasing și ce faci cu banii rămași, ca să poți compenza pierderea de dobândă și inflația?

      E o întrebare serioasă, eu nu știu ce să fac cu banii ca să nu mi-i roadă inflația. La BVB sunt pe minus.

      44
    • @ubercool: 3.56% DAE. Cam mult, dar toată piața s-a dus acolo.

      Legat de bani, bursă all the way. VTI în cazul meu, plus acțiuni la compania la care lucrez, unde primesc automat un discount de minim 15% față de valoarea de piață. Uneori le vând pe ultimele, de cele mai multe ori le țin, pentru că sunt un optimist.

      81
    • @Radu: 3.56% – nu-i rau, comparand mere cu pere, in orbanistan e intre 15% si 30%.

      00
    • Știu că în România iau pielea de pe tine la un leasing. Un prieten voia leasing, dar a fost forțat de dobândă să cumpere mașina.

      10
  9. Interesanta si foarte „obiectiva” observatia :) Am observat des că plecam de la stațiile de încărcare înaintea celor care deja erau acolo cu mai multă energie stocată în baterie decât ei în timp mai scurt.

    12
    • Pe încărcătoarele de la Ionity (la fel ca la majoritatea încărcătoarelor, de altfel) poți vedea câtă energie a fost livrată și în cât timp. Nu uita că Kia EV6 e printre puținele mașini de pe piață care se poate încărca la 800V.

      Observația este obiectivă dacă ai făcut puțină documentare și știi la ce putere se pot încărca diverse modele.

      90
  10. NOU
    #63

    BMW i4 nu a fost pe lista scurta? Din specificatii si teste (il urmaresc pe Bjorn Nyland pe youtube) pare destul de competenta

    03
    • E prea scumpă aici. Voiam neapărat ceva cu tracțiune integrală, pentru că locuim pe un deal. În plus, voiam ceva mai practic dpdv al portbagajului. Da, este hatchback, dar nu e la fel de înaltă în spate, așa că are mai puțin volum pentru cazurile în care ai de cărat ceva mai mult.

      Alt minus la i4 e spațiul pe locurile din spate și tunelul dintre locuri, pentru că mașina e făcută pe platforma seriei 3. Am avut un BMW 3 tourer înainte de Kia și era o idee prea mică pentru noi.

      104
  11. Drame de oameni bogati….

    Comentariu apreciat.5414
    • Da, Zoso uita ca milti dintre cititorii sai, desi lucreaza in IT, isi permit un diesel SH.
      Ideea e sa visezi la mai bine/mult, nu sa te frustrezi.
      Frustrarea cred ca a intrat in genetica romanilor.

      Indecis. Tu ce zici?265
    • Sa stii.

      Daca incarci la statii publice te costa 0.7 e/kWh x 18 kWh = 12.6 e / 100km = 9 l diesel / 100 km

      Passatul e mai ieftin

      251
    • e mai ieftin pana incep reviziile si interventiile in service, m-am lecuit cu VW masina noua si probleme garla legate de erori prin bord unde am scos minim 3000 ron pe interventie.

      00
  12. Radu, putin off-topic, imi spui te rog daca recomanzi Volvo V60 ca si masina SH (3-4 ani si pana in 100k de km). Daca da, care motor pentru trafic preponderent urban?

    25
    • Nu ți-aș recomanda mașina pentru trafic urban. E grea (aproape 2 tone goală). Noi aveam consum mediu de 8 cu benzină de 98 pentru motorul T6, dar traficul la noi nu e foarte aglomerat. Cu benzină de 95 vei consuma mai mult. Trebuie să faci calculele să vezi dacă salvezi ceva din diferența de preț.

      Dacă ai găsi un plug-in hybrid poate ar merita, dar depinde de starea bateriei. Autonomia pur electrică era undeva la vreo 50km. Întrebarea e dacă ai unde să o încarci.

      Volvoul era mașină faină pentru drumuri lungi.

      85
    • @Radu Ma uit si eu dupa un Volvo insa XC60. Diesel, pt drumuri lungi pe autostrazi. La V60 am vazut din poze ca aveai sistemul de sunet de la Harman Kardon (asa presupun). Ce caut eu e cu B&W, mai performant dar si mai scump. Nu stiu daca ai facut un comparativ intre cele 2, intreb asa din curiozitate daca merita diferenta de bani, deoarece cele cu B&W vin de regula in ech. de top, iar mie nu mi ar trebui toate optionalele in plus fata de modelul care vine cu Harman Kardon. Ce urmaresc eu e sa ascult muzica pe autostrada la fidelitate cat de buna posibil, cam aceleasi genuri pe care le-ai enumerat si tu in review-ul de la V60.
      Interesant rewiew-ul de Kia, sa o stapanesti sanatos.

      25
    • Andyan, nu mi-am pus vreodată problema să cumpăr B&W – era vreo 2000 opțiunea. Mașina de test avea sistemul, dar nu mi-am bătut capul cu el, pentru că nu eram dispus să dau banii ăștia. H&K mi s-a părut suficient de bun. Ai oricum ceva zgomot interior, așa că nu cred că merită diferența (the law of diminishing returns).

      Ce sursă vrei să folosești? Dacă faci Bluetooth streaming nici nu are rost să te gândești la B&W.

      Mai bine economisești banii ăia pentru revizii sau vacanțe. Depinde la ce diferență de preț găsești 2 mașini echipate similar, cu sistemul audio fiind diferența majoră între ele.

      101
    • @Radu Mersi fain pentru feedback.
      Surse audio: Spotify din Android Auto si/sau streaming prin bluetooth.
      So bluetooth streaming + B&W -> overkill daca iau B&W, e suficient si Harman Kardon.
      Nu stiu ce are in ech de baza Volvo, eu am mers cu un XC90 de-al unui prieten si el are Harman Kardon, asa am presupus ca asta ar fi in ech de baza. E posibil sa fie ceva de genul OEM audio si daca vrei mai high fidelity sa alegi intre Harman Kardon sau B&W?

      01
    • Pe V60 H&K și B&W erau opționale.

      20
  13. Pai stai puțin, daca tot ai adus asta in discuție, costa cu 10-15% mai puțin ca un model y, sau Volvo cx40 recharge. Are o autonomie echivalenta cu cx40, si net inferioara fata de y. Spațiu habitaclu si portbagaj modest, si opțiuni la fel comparativ cu Volvo si Tesla.

    E o Kia, si se vede r&d si experience design mai sărac, si cu mai putina experiența in categoria de pret 45-55 mii de euro.

    Din punctul meu de vedere, este mult prea scumpă pt ce ofera.

    76
    • Volvo XC40 Recharge Twin (care ar fi oarecum comparabil) a fost lansat în decembrie 2022 și oferă mai puțin spațiu interior. Am condus un XC40 normal, când Volvoul nostru era la revizie, și e o mașină care mă „strânge”.

      Model Y nu are o autonomie cu mult mai mare: https://imgur.com/a/6g9W70d

      22
  14. Legat de temperaturi, 11°C noi avem in dimineți de Octombrie. Ai idee cum se comportă la – 20°C ?

    Faină mașină. Să te bucuri de ea.

    32
  15. Elvetia, 50k, tb sa emigrez. Mai departe n-am citit ca n-avea rost.

    156
  16. Tesla nu prea ne-a oferit o alternativă ok ca preț

    Prețul final, incluzând roți de iarnă tot de 19” cu Continental TS850P, a fost 65.000 franci.

    Aici m-ai pierdut un pic. Momentan, un Model Y în Elveția pleacă de la 56’000 de franci varianta Long Range (all wheel drive), iar Performance de la 60’000 de franci.

    Model Y are aceleași probleme de calitate ca 3

    De prin 2020 mașinile Tesla vândute în Elveția vin din China (cel puțin Model 3, nu știu Model Y, dar mă aștept să fie la fel). La cele din China n-am auzit să aibă probleme de asamblare.

    123
    • Vezi screenshotul de mai sus cu Model Y configurat similar. 66k. Și vezi și minusurile apropo de ecranul central și controale.

      44
    • Model Y s-a ieftinit anul acesta in luna Ianuarie.
      Omul probabil a dat comanda anul trecut, daca a durat un an de la comanda pana la livrare.

      20
  17. Este incredibil procentul de analfabeti functionali aflati in libertate.
    Ex: omul spune ca a dat comanda acum 1 an – vine Lucian si zice :”ba prostule e 56k pe site”
    Dupa ce Elon a efectuat 3 reduceri de pret in ultimele 6 luni.
    Omul spune ca prefera calitatea interiorului Ev6 , vine Gigel care a condus doar Logan….ce vorbeste prietene….Tesla e geniala, nu mai ah pb acum…..dupa 1 de produs Model Y , timp in care au avut timp sa exerseze….incredibil

    Indecis. Tu ce zici?339
    • Acum un an, în mai, era 65’000 de franci https://imgur.com/lcUESJW

      Un pic mai ieftin decât Kia. Și cu prețul de atunci, tot nu înțeleg: „nu a oferit o alternativă ok ca preț”.

      Nu recomand Tesla. Nu-mi place Musk și nici Tesla. Vreau doar să subliniez că unele lucruri din text nu prea au sens dpmdv.

      99
    • @Luxian, compari doar prețurile. Acolo e problema. Nu compari finisaje, dotări și calitate la același preț.

      114
    • Tesla nu prea ne-a oferit o alternativă ok ca preț (Model Y are aceleași probleme de calitate ca 3, Model X e la fel de scump ca S) (…)
      Polestar 2 (…) la vremea respectivă nu avea Apple CarPlay, funcționalitate la care nu sunt dispus să renunț.

      Tesla are CarPlay?

      03
    • Nu, Tesla încă nu are CarPlay, dar nu ăsta a fost deal-breakerul la Tesla Y, ci calitatea mașinii (loteria finisajelor, pentru că sunt și o grămadă de Y/3 pe drum care sunt ok) + acel singur ecran central care controlează tot. Și cred că alt aspect a fost faptul că le vezi peste tot și că designul e deja un pic învechit.

      64
    • loteria finisajelor

      Da, ma distreaza diversele clasamente si articole in care Tesla e incadrata la masini de lux.

      61
    • NOU
      #89

      Am fost la un test drive Y si am ras putin cand duduia mi-a explicat ca nu conteaza daca masina vine din Shanghai sau Berlin, toate sunt la „calitate Tesla”.

      Dar da, Y vine doar din fabricile respective si cica nu prea e loterie acolo, executia e buna. Problemele Tesla sunt altele din punctul meu de vedere – lipsa chestiilor marunte (USS, radar, reglaj lombar pt pasager, puncte de agatare in portbagaj), piele falsa, scaune meh. Faptul ca e masina de NPC e alta chestie – masina asta in 6 luni devine Logan-ul Olandei, la un drum pana la munca vad cel putin 5 MY long range albe, adica exact cum (probabil) o sa iau si eu.

      Am testat EV6, e o masina buna, arata bine din afara, dar interiorul ala mi se pare moartea pasiunii. E Kia cea mai Kia pe care a facut-o Kia vreodata.

      Cu parere de rau o sa iau Y. Nu putem fi toti playable characters mereu.

      82
    • Da, ma distreaza diversele clasamente si articole in care Tesla e incadrata la masini de lux.

      S și X sunt premium la preț de lux, 3 și Y sunt segment mediu la preț de premium. M-am suit atât în 3 cât și în S și asta mi-a fost impresia după ce am comparat cu mașinile clasice din segmentele astea.

      Acum plătim toți costurile de R&D, respectiv bateriile. În câțiva ani se vor mai ieftini și vom compara iar corect segmentele.

      11
  18. Foarte misto masina, desing interior si exterior. Kia si Hyundai au evoluat fulminant in ultimii 5 ani.
    Nu pot sa nu remarc faptul ca desi inchiriezi o masina pe urmatorii 4 ani cu un cost de aprox 900 euro lunar, faci calcule la milimetru cand vine vorba de consumul de bani per 100km. Practic mai degraba conteaza acele cateva zeci de euro pe care ii economisesti incarcand la nu stiu ce tip de statie, decat daca ai face-o la alta. Mi se blocheaza putin sinapsele, dar in fine, toti avem piticii nostri.
    Foarte misto masina, sa va bucurati de ea!

    243
    • Haha, nu mă gândesc activ la asta, dar eram curios cât de eficientă e în comparație cu mașinile pe care le-am avut anterior, respectiv cât de eficientă e comparat cu mașinile altor colegi – diverse Tesla, Polestar 2, etc.

      53
    • Eh, fara legatura cu Radu, sa nu uitam ca pana acum cativa ani (daca nu si acum) lumea isi cumpara masini scumpe + cutie manuala ca auzisera ei ca automatele consuma cu 0.5 mai mult. Mereu va fi atentia pentru consum.

      131
    • Odata ce ai ales masina, cei 900 de euro sunt un cost fix, care nu mai poate fi evitat sau modificat (decat daca dai masina inapoi). Daca pleci de la premisa asta, incarcarile si lichidul de parbriz sunt singurele optimizari de costuri posibile (in 4 ani nu cred ca schimbi nici macar anvelopele).

      91
    • @Robert, asta este doar o legenda urbana. Eu nu am auzit absolut pe nimeni care sa isi cumpere masina noua cu cutie manuala doar pentru a economisi 0,5 l / 100 km.

      Cei care alegeau cutie manuala aveau in general doua motive, ambele legate de partea financiara, dar diferite fata de ceea ce spui tu:

      1. Pretul semnificativ mai mic: la o masina de 20-30k euro diferenta dintre cutie manuala si automata era de multe ori de peste 10% din valoarea masinii.
      2. Fiabilitate: in cazul unei masini second hand cu peste 100-150k km trebuie sa iei in calcul si posibilitatea aparitiei unei probleme la cutia de viteza. Iar costurile de reparatie pentru cutia automata sunt foarte mari.

      61
    • Nu stiu Kia dar Hyundai nu. Fa teste si crede ma pe cuvant

      00
  19. M-am oprit din citit la expresia “BI LED” limbaj de samsar.

    Indecis. Tu ce zici?526
    • E bine ca te-ai oprit, ramai la crăpat de semințe in continuare.

      „The Bi led are standard full led headlights with automatic high beams”

      152
    • În România le-au spus „Faruri LED cu fază lungă adaptivă (tehnologie LED cu matrice)”, în Elveția le-au spus „Bi-LED Scheinwerfer mit adaptivem Fernlicht”, în Marea Britanie le-au numit „Dual LED headlights with adaptive driving beam”. Vezi ceva comun în germană și-n engleză care nu e descris în limba română? :)

      E ok, Silviu, e oricum mult de citit și poate obosești. 😜

      184
    • Radule, văd ca dai cu fruntea în cataramele tuturor care nu au aceeași opinie cu tine. Să nu te rănești

      215
    • Absolut deloc, fiecare e liber să facă ce vrea pe banii lui. Ce e scris mai sus e experiența mea subiectivă, având în vedere propriile valori și criterii.

      Multe din comentariile în stilul alor tale (dar tu ai dat bine de tot cu mucii în fasole) sunt comentariile unor oameni care au citit și ei ceva pe internet și cred că au toate informațiile necesare. Nu știu câți și-au pus problema de făcut un test drive, de cerut oferte de la dealeri, de verificat programele de service și prețurile, de gândit că mașinile electrice cu prețuri de mașini premium (nu lux!) au prețurile astea pentru tehnologie și în niciun caz pentru materialele interioare sau finisaje. Și că în condițiile date vrei cât mai mult de banii tăi, că nu schimbi mașina de pe o zi pe alta.

      Dar ai venit aici ca un meltean și continui ca atare. Ți-am răspuns cât se poate de diplomat în ambele cazuri (acum fiind a doua oară și ultima).

      83
  20. Dacia MCV diesel 1.5dci 50l rezervor…1100-1200km cu un plin la drum întins prin România…100-160km/h inclusiv. Nu are nimic de a face cu o kia ev sau orice altceva de genul ăsta…dar din București… următorul plin îl fac aproape de granița cu Italia

    Indecis. Tu ce zici?1516
    • Cât de obosit ești după un drum de genul ăsta?

      129
    • Haideti si cu tedei, daca tot facem comparatii aiurea.

      151
    • Cam 250-300 de KM pot sa merg fara pauza da sunt lesinat spart.
      Tata are 60 de ani si a facut un singur drum de 1000 de km in toata viata lui….eu am 40 si n-am facut nici macar unul. Are vreun sens sa batem campii cu ce ceva ce s-ar putea intampla odata sau de 2 ori intr-o viata?

      Daca o dati pe aia cu, da cum te duci la greci? Cu avionul in spanac, daca ma duc cu masina imi ia 2 zile sa-mi revin din oboseala la dus si inca 2 la intors, ma intorc mai obosit decat am plecat.

      1115
    • Asta cu „eu n-am facut niciodata drumul asta” nu poate fi folosit ca un argument generalizat. Eu fac tot timpul intre 1000 si 1600 de km in weekend-uri…. bine si in timpul saptamani….

      Eu la tdi ii fac plinul la berlin si as ajunge cu el pana dupa Brenner, in Italia. De obicei fac un plin prin sudul germaniei ptr. a nu trebui sa ma opresc pana in sudul sardiniei, sau in calabria.

      Ma gandeam si eu sa-mi cumpar una electrica ptr. oras, dar mai degraba mi-as mai lua doua, trei masini vechi clasice sau young-timer la pretul acesta. un Audi TT decapotabil din prima generatie, musai argintiu, ca asta a fost culoarea cu care a fost prezentata seria. Un Z3 Coupé si eventual vreun 124 Coupe sau chiar si un SLK din prima generatie ar fi misto.

      Face cineva un review la o masina misto cu un motor cu ardere interna? Fara display-uri si butoane virtuale? Care se si „incarca” la benzinarie?

      142
    • Johnny, e adevarat ce spui, pana la urma si eu cand a fost sa iau masina am luat benzina din lipsa de bani si m am gandit ca unde stau chiar e problema cu incarcarea electricelor si oricum nu sunt fan electrice. Deci in primul rand saracie si abia apoi autonomie.
      Dar, in conditiile articolului de fata chiar nu isi are rost comparatia. Compara eventual cu alte electrice…

      32
    • hehe… nici mcv-urile nu mai sunt ce-au fost.

      la astea noi, euro 6, daca mai scoti 8 900 e foarte bine. cum cacat au calculat ei ca mai bine cu consum 20-30% mai mare, nu voi intelege in veci.

      insa in legatura cu idee de condus mia de km. nu am facut-o niciodata, m-am oprit la 6 700 mereu. cu dacia logan, nissan navara si ford mondeo. cel mai bine psihic am coborat din navara. fizic insa … din logan.

      ma rog, fiecare cu curul si oasele lui.

      20
    • ah, tot in legatura cu asta, am observat ca sunt foarte multi oameni care pur si simplu nu stiu sa stea corect in masina… se aseaza in tot felul de pozitii imbecile si dau vina pe scaune. apoi aleg masini cu scaune care le permit acele pozitii imbecile fara a imbunatatii totusi ergonomia. ceea ce practic ii obliga pe producatori sa scoata aproape exclusiv modele cu acele scaune imbecile.

      02
  21. Tot pe V60 sunt și eu acum… și cred că o să mai rămân la el o perioadă, pentru că dacă vreau să car 4 biciclete pe plafon se cam duce naibii autonomia pe autostradă la orice mașină electrică. Iar în România mai avem până ajungem cu infrastructura de încărcare la nivelul Vestului.

    În afară de asta nu m-am putut împăca cu felul în care arată EV6, mai ales din spate. De obicei mașinile electrice arată mai bine în realitate decât în poze, dar la mașina asta a fost exact invers (pentru mine).

    Să o stăpânești sănătos.

    100
    • Mulțumesc!

      Mulți spun că a fost copiat designul de la Jaguar I-Pace, respectiv Aston Martin DBX. Și dacă te uiți atent la cele 3 mașini e ușor de înțeles de ce.

      Legat de cărat bicicletele, nu ai putea să le transporți pe un suport în spatele mașinii, pe cârligul de remorcare? Bănuiesc că ar fi mai eficient așa decât pe plafon.

      51
    • @neaorin Imi spui te rog ce configuratie ai la masina? Motor, dotari, etc. si ce ai schimba daca ai lua alt V60? Thanks!

      00
    • @neaorin Cam asa am nevoie si eu sa folosesc masina (pe care o caut). Imi spui te rog ce motor si ce optionale ai pe ea? Esti multumit? Ce ai cauta sa schimbi daca ai luat din nou V60? Thanks!

      02
    • @Radu: prefer pe plafon pentru că a) e mai ușor de parcat pe stradă în oraș dacă n-am bicicletele agățate în spate și b) folosesc barele și pentru alte chestii – am și suport de schiuri, și top box.

      @Gabriel, am motorul D4 (diesel 190 cai), dacă ar fi să aleg din nou aș lua T5 (benzină). Mă rog, așa a fost să fie atunci când am luat-o. Merg foarte rar cu ea în oraș, așa că nu mă ajută prea mult o hibridă. AWD nu am, personal nu-i simt lipsa.

      50
  22. Tocmai am vazut unul pe alb in Oradea, arata foarte bine 👍

    41
  23. Ai optiune Tesla Model Y LR – la 43k euro in RO. EV6 este exagerat de scumpa pentru ce ofera, cel putin in Elvetia.

    62
    • Ambele mașini au aproape același preț în Elveția. Sunt sigur că și în România poți obține prețul ăla. ;)

      Dar asta înseamnă să ceri oferte și să compari dealerii între ei.

      11
  24. la subiect :
    inteleg ca ajungi pe un cost / km undeva cu 20-25% mai putin decat o benzinara si cu 15-20% mai putin decat diesel.
    asta inseamna la posibili 20k km/ an utilizare, sa economisesti 1234 CHF / an
    daca o tii (cel mai probabil ) 4 ani – aprox 6k CHF per total (10% din pretul de achizitie pt full EV)

    inca nu imi dau seama care e afacerea in cumpara electric SUV vs ICE – tinand cont ca la aceeasi calitate / ergonomie si peste ca design cu pret mai bun – ai HEV/ICE (X5, X3 e.g )

    90
    • Nu e vorba doar de costuri aici. O mașină electrică:
      1. e mai fain de condus datorită cuplului;
      2. te scapă de stresul benzinăriilor în majoritatea timpului, pentru că se încarcă acasă în garaj;
      3. îți oferă mai mult spațiu interior;
      4. e mult mai silențioasă și obosești mai puțin la drum lung;
      5. te forțează uneori să iei pauze și văd asta ca pe un lucru bun, pentru că apuci să te miști un pic și să te relaxezi;
      6. e mult mai eficient de condus în oraș sau în situații de trafic intens;
      7. nu poluează în trafic;
      8. are wow factor.

      1112
    • văd că te-au spălat ăștia bine de tot pe creier :)))

      911
    • @mobutu, tu ai învățat să scrii, dar nu să și dezbați. 🙈

      136
    • ce este de dezbătut aici, astea de mai jos sunt wishful thinking din partea ta:

      -are wow factor
      :)))

      -îți oferă mai mult spațiu interior
      :)))

      -e mult mai silențioasă și obosești mai puțin la drum lung
      :)))
      păi dacă-i așa de silențioasă poate adorm la drum lung ;)

      -te forțează uneori să iei pauze și văd asta ca pe un lucru bun, pentru că apuci să te miști un pic și să te relaxezi
      când se ia un dezavantaj evident și se transformă în avantaj prin bagheta hocus-pocus :)
      mă mișc și mă relaxez când vreau eu nu când vrea mașina

      -te scapă de stresul benzinăriilor în majoritatea timpului, pentru că se încarcă acasă în garaj
      pe de altă parte stresul încărcării bateriei este inexistent nu-i așa ;), aș zice că (mai ales în .ro, pe ce se bazează argumentația mea) dimpotrivă ești evident mult mai stresat cu o electrică decât cu o benzinară/hibridă
      plus că se bate cap în cap cu afirmația ta referitoare la „te forțează uneori să iei pauze …” … în fine presupun că nu mai ești stresat, ești forțat :)))

      -nu poluează în trafic
      între „nu poluează” și „poluează mai puțin” este o clară diferență
      are frâne, are anvelope, bateria poluează chiar dacă în alte locuri etc

      -e mai fain de condus datorită cuplului
      dpmdv deocamdată nimic nu bate multitudinea de variante race/sport benzinare existente pe piață, chiar dacă cuplul electric este nițel superior

      58
    • @mobutu, îți cam place poziția de Gică Contra.

      Avem mai mult spațiu interior în Kia decât în Volvoul anterior, deși au lungimi comparabile. În fostul compartiment al motorului nu mai ai mare lucru, deci șoferul e automat poziționat mai în față. În plus, nu are tunel de transmisie. Dacă am pasageri în spate, vor sta mult mai confortabil decât în foarte multe alte mașini de pe piață. Dacă suntem doar noi 3 și plecăm în vacanță, spațiul lăsat de lipsa tunelului îl pot folosi pentru cel puțin 2 rucsacuri de oraș.

      Când vorbesc de pauze, sunt aceleași pe care le-ai face cu o mașină pe benzină având aceleași dimensiuni și performanțe. Cu Volvoul puteam conduce vreo 650km până să mă gândesc la realimentat. Cu Kia maxim 500, dar trebuie să mă gândesc dinainte unde vreau să încarc. Oriunde mai la vest de România (și aici joc într-adevăr cartea asta) găsești încărcătoare de mare viteză la care te oprești maxim 30’-40’, de cele mai multe ori doar vreo 15’ dacă le ai puse ok pe ruta pe care mergi. Trecând peste logistica realimentărilor, nu știu dacă ai copii, dar cu copiii după tine faci automat mai multe pauze, pe care le poți folosi constructiv.

      Dacă tu ești șofer profesionist, o mașină electrică nu e pentru tine. Deși plecăm în 3-4 vacanțe pe an sau prin weekenduri, cel mai mult încărcăm mașina acasă în garaj. Ce vezi acum în tabelul de mai sus e fix după vacanță, iar mașina e nouă, dar în ultimele 2 săptămâni deja scorul e 433kWh acasă – 361kWh în deplasare.

      Nu, mașina nu poluează în trafic. Nu arde constant un combustibil, ale cărui noxe ajung în plămânii celor din jur. Te poți agita oricât vrei aici, dar nu vei avea dreptate. Că poate polua per total mai mult decât o mașină clasică dacă ajunge să fie daună totală înainte de un număr de ani e alt aspect. Dar dacă calculezi cu durata de viață a mașinii, din nou poluează mult mai puțin decât o mașină cu combustie internă.

      Iar legat de performanțe, nu cred că găsești la aceiași bani o mașină nouă cu combustie internă în aceeași categorie de volum care să aibă performanțe mai bune.

      Cu un singur lucru pot fi de acord cu tine: un drum în România cu o mașină electrică poate dura mai mult decât aici din cauza diferenței de infrastructură.

      61
    • @floka, apropo de costuri, să știi că sunt pe la jumătate comparat cu mașinile anterioare.

      V60-ul voia benzină de 98 – e undeva la 1.9 franci litrul – iar la drum lung consumam 6.5-7, în oraș 8-10, în funcție de trafic și anotimp.

      BMW-ul la drum lung era pe la 6, dar puteam pune benzină de 95, care e 1.75. În oraș, pentru că puteam folosi mult bateria, era pe la 3% plus vreo 20-22kWh.

      00
  25. Pretul a fost doar 65.000 franci.
    #numaifitisaraki

    74
  26. In comparatie cu Volvo calitatea materialelor si a finsajelor interioare cum este? Ti se pare mai spatioasa in comparatie cu XC 40 ?

    00
    • Este mai spațioasă decât V60, iar XC40 e considerabil mai mic decât V60. Nu văd XC40 ca pe o mașină de familie din cauza asta.

      Materialele sunt clar sub Volvo (sau BMW), dar era de așteptat. Nu e rea calitatea interioară, dar nu e nici premium. E clar peste segmentul mediu. Tot ce atingi e moale și fin, orice altă parte unde se putea face economie au făcut-o. Am zis în alt comentariu: plătești mai mult tehnologia acum decât finisajele.

      Pe de altă parte e foarte bine izolată fonic și, în ciuda greutății și a suspensiei ușor rigide, e foarte confortabilă. Nu mințeam în review când spuneam că e cea mai bună mașină pe care am avut-o, probabil chiar cea mai bună pe care am condus-o.

      20
  27. Mda. Deci tot Tesla

    111
    • Domnul fie cu tine! 😂

      56
    • Să dăm totuși cezarului ce-i al cezarului: Tesla are cel mai bun software, cea mai bună rețea de încărcare (pentru că funcționează din prima fără emoții) și cea mai (sau printre cele mai) bună eficiență a motoarelor. Și am destui colegi care-s foarte mulțumiți de mașinile lor, atât S cât și 3 sau Y.

      Pentru mine însă nu a făcut click. 😉

      61
  28. Autorul a venit in cel mai potrivit loc unde sa i se explice ce achizitie proasta a facut, ce prost e el in general, cum sta treaba de fapt si cat de bine putea sa faca daca nu era asa pampalau.

    Singurul lucru ca m-a retinut din achizitia unei masini electrice e reteaua praf din Romania, in rest mi-as fi dorit si eu o Kia de-asta…

    72
    • N-am vazut totusi sa i se explice ca de 65k franci, mama mama ce BMW septar SH isi lua in loc de KIA electrica, ca sa moara fetili.

      20
  29. Incurajator review!

    Ai idee ce volum de zgomot ai in medie la diverse viteze si pe autostrazi „standard” (nu griblura pura dar nici ultra fina)? Gen pe scara dbA la 70/110/130 km/h.

    Am vazut niste electrice mici la care zgomotul de motor e aproape inexistent, insa antifonarea caroseriei e atat de praf ca in exterior face ca toti dracii.

    Multumesc anticipat!

    20

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.