Două cu mașini: Jogger și mașini de consum

Urmăream conferința de lansare a Jogger și m-a lovit asta cu “marcă outdoor, ne asociem mai puțin cu orașul și mai mult cu natura”.

Altfel, Jogger pare mișto. 20 gardă la sol, poate transporta 7 persoane, iar schema cu “mașină outdoor, nu de oraș” sună a “orice numai să nu oferim și o cutie automată”. Că nu oferă.

Au dus jurnaliștii în Franța la un testdrive, și toți sunt mega încântați. N-a comentat nimeni de asta, de pildă. Pui 7 persoane și adio spații de bagaje, tre să stea fiecare cu geanta în brațe. Ce vă ziceam acum un an, facem mașină de transport aeroport, dar fără loc de geamantane în spate, sau de o familie cu 7 persoane cu zero bagaje.

Hai să zicem că nu mergi 7 oameni cu mașina la picnic. Dar mergi la picnic. Avem și o versiune 4×4? Nope. Nu trebuie. De o priză de ladă frigorifică în portbagaj nu mai întreb.

Vor avea o versiune hibrid cu cutie manuală, probabil.


Și voiam să zic ceva, care se aplică și la Ford, și la Renault. Tendința asta cu motoare mici are o explicație simplă. Pui un 1.9 sau un 2.0 pe mașină, lumea începe să îl exploateze la maxim. Ba o forjează, ba cară porcul cu ea, ba merge tare pe viteze lungi. Și mașina se strică, că nu e tocmai un monument de fiabilitate.

Așa că ai de ales, o faci mai bună sau pui motor mai mic, să mai înfrânezi avântul meseriașilor. Care o vor forja de câteva ori, vor vedea că nu se poate și se vor calma sau vor cumpăra altceva.

conferinta-de-presa-lansare-dacia-jogger

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

79 comentarii

  1. Eu sunt uimit cum la conferinta de lansare, maimuța respectivă s-a prezentat efectiv în trening. Înțeleg o atitudine relaxată, dar totuși, o ținută smart casual face mult mai mult decât să fii îmbrăcat ca pe stadion. Ce așteptări să ai de la ei când echipa de marketing se prezintă așa.

    01
  2. Eu nu pricep cum de sunt atat de multi care construiesc masini cu care ei nu ar circula.

    00
  3. Daca nu ti neaparat de alea 7 locuri, nu vad de ce ai cumpara modelu asta. Diferenta de pret nu e asa mare fata de un Duster cu 4×4 sau automat.

    00
    • Învățați, bă, să scrieți înainte de a avea păreri pe net!
      Nu vă mănâncă i-urile alea și nici nu cer bani să le folosiți

      00
  4. Nu poți numi mașină de outdoor o mașină fără 4×4. Nu poți pur și simplu. Chiar și dacă-i cel mai ieftin posibil 4×4, că se cuplează doar când explodează toată puntea față, tot e ceva, măcar de dragul marketingului.

    Da înțeleg când vrei să fii de oraș, cum toate crossoverele de la PSA sunt 4×2 de ex, dar ăia se declară din start mașini de oraș pentru borduri și atât. Nu outdoor.

    Se va vinde practic celor care nu le ajunge Logan MCV dar n-au bani de Duster.

    00
    • Sunt pasionat de outdoor si am ajuns cu turisme simple prin toti coclaurii.
      Mai mult am simtit lipsa garzii la sol decat a transmisiei 4×4 .
      Daca as avea nevoie de o masina buna la toate eu as lua-o in considerare

      00
    • @Constantin, inteleg ca te poti descurca dar, daca ii de outdoor, pune 4×4, da-l in ma-sa. Nu am avut niciodata ganduri din astea cu 4×4, dar de cand mi-am luat outback-ul ma doare la banana ca am juma’ de metru de zapada de aproape o luna prin sat. Acu’ e drept ca drumurile sunt impecabil curatate si sarate, dar la mine in mini-parcare e zapada batatorita, ca asa is unii lenesi. Nu am cauciucuri de iarna, aici prea putini le schimba si nu e legea ca trebuie, dar ies pe portiuni necuratate ca sefa. Plus urcat si coborit niste serpentine de-ti vine sa plangi. Si nici asta nu e nus’ ce masina de outdoor, ca e un pic mai mare decat un sedan. Dar are 4×4 si bine prinde.

    • Nu mai exista logan mcv, nici dokker. Sa mergi cu ea la peste e foarte buna si la gratar.

      00
    • haidi bre am mers eu prin namoale si outdoor cu Clio 12 cm garda la sol la bara fata. Asta e singura problema, aia 12 cm, daca erau 15..17 parfum. Am urcat drum de pamanat acoperit de zapada in panta destul de abrupta, doar anvelope noi de iarna.

      aia cand zic outdoor ei zic de drum neasfaltat, mera un pic pe iarba, pe uscat sau poate usor ud. Toti va imaginati offroad din ala extrem

      00
    • @Constantin;Sfatuitoru
      Bre, garda la sol e aia care te scapa doar pana cand ploua.

      Si daca dintr-un noroc te-ai dus pe uscat si trebuie sa te intorci pe noroi….cam suni sa-ti iei liber a doua zi….
      In cazul asta orice 4×4 plus un set de lanturi bune te cam duc pana la mal.

      Pe de alta parte, ca sa citez din clasici: O masina mai dotata inseamna doar ca face ala cu tractoru’ mai mult pana la tine:)))

      00
    • @dojo „outback-ul… Si nici asta nu e nus’ ce masina de outdoor…!”
      Dacă nici subaru nu e mașină de outdoor nu mai știu ce să zic!

      00
    • @dojo, sunt multe teste care arata ca pe zapada se descurca mai bine o masina cu tractiune fata si cauciucuri de iarna fata de o masina cu tractiune integrala si cauciucuri de vara.
      Eu ti-as recomanda sa-ti iei niste anvelope de iarna, chiar si unele ieftine. Este vorba de integritatea ta fizica si este suficient sa te salveze o singura data ca sa isi justifice costul de achizitie.

      00
  5. Nu o sa o cumpere nimeni pentru cele 7 locuri. Parca si mcv-ul avea ceva versiune cu 7 dar nu am vazut asa ceva pe strazi.

    Outdoor = bagi cat poti in ea, intra orice + o echipa de muncitori la o adica, iar daca te duce capul o faci autoutilitara si platesti impozit mai mic.

    00
  6. Renault are deja o problema de canibalizare, asa ca are mare grija sa nu amestece lucrurile, de aceea vezi doar pocnitoare de motoare si nu o sa vezi niciodata cutie automata.
    Porcariile alea robotizate au fost o incercare nereusita.
    Clientii Dacia sunt sensibili la cresteri infime de pret, de aceea totul e tinut la minim.

    Povestea cu cele 7 locuri si lipsa portbagaj e clasica si enervanta chiar si pe X5, pt ca pur si simplu nu e loc.
    Cele 2 locuri de pe randul trei sunt scaune pentru fachiri si sunt de dus la gradinita/scoala copiii vecinilor (eu asa le folosesc), nu sunt pt excursii.

    Ca sa faci o masina cu 7 locuri si portbagaj, iese ditamai magaoaia, cu alte dimensiuni, clasa si pret. Am un prieten in US, care are multi copiii si are Honda Odyssey, care nu se vinde in UE, pt ca nu e cerere de barci lungi in UE si nu obisnuim sa puim prea mult.

    4×4 e un moft, pt ca real nu face nimeni offroad cu ele.
    E destul sa vezi SUV-urile actuale, care au anvelope sport UHP si nu vad noroiul decat pe strazile din oras.

    Mai e o chestie care e specific romanilor: NFS pe sosele.
    Pe afara nu vezi asta, pt ca nu e nevoie si pentru ca exista radare si amenzi de te cocoseaza.
    La noi ai nevoie de caluti ca sa depasesti pe DN doua camioane ce stau lipite unul de altul, in spatele unei dube obosite.

    Prin Franta, caii putere sunt demonici si impozitati ca atare, adica cautati pe google „Puissance Fiscale”. La un motor de 75CP platesti impozit 200 EUR, de aceea Franta face motoare de ascutitoare.

    00
  7. Mă gândeam că bagi 7 oameni în mașină și îi pui o remorcă din aia de bagaje cum au unele autocare. Dup-aia mi-am dat seama că nu mai pleacă de pe loc.

    00
  8. Interesantă abordarea.

    Fac activități outdoor fie vara fie iarna cu accesorii pentru fiecare sezon. Corturi, saci de dormit, masa camping, primus, biciclete, schiuri și toate accesoriile conexe.

    Până în 2018 aveam o repulsie față de această marcă (deh, avusesem până atunci numai „mărci străine”). Am zis că vreau o mașină ieftina la întreținere, dar relativ capabilă și la un preț decent.

    După mai multe luni de prospectare am optat pentru Duster diesel 4×4 (ăl cu AdBlue) la care am mai adăugat suporți de biciclete și cutia de portbagaj.

    Desi cu banii aia îmi luam un sh decent, pur și simplu nu am ce să-i reproșez.

    Pe scurt, cam asta e abordarea Dacia în ultimii ani, un fel de smart buy pentru tineri. Te duce cam oriunde vrei cu bani puțini.

    Fără automate + 4×4 (acolo deja ești in alta ligă), fara hibride, fără fițe.

    Combustibil și la drum, celelalte distracții se consuma la destinație, nu într-o cutie pe roți.

    00
  9. A ajuns fetișul cutiei automate la onanism se pare : visezi că și HEV-ul va fi manual deși nu ai mai întâlnit așa ceva.
    Orice mașină cu 7 locuri care e sub 40 000 de euro are aceeași limitare de spațiu în portbagaj în spatele rândului al treilea de scaune (pt. mai mult volum vezi X7 sau Telluride).
    La fel și spațiul de deasupra scaunelor pliate este mai mic decât la echiparea fără rândul 3. Așa sunt toate, e ridicol să arăți cu degetul ceva specific tipului de autovehicul.
    Urmează să te plângi că la Passat se deschide portbagajul fără lunetă?
    Mașina de bază va costa sub 14000 de euro. Există vreun producător care oferă cutie automată la acest nivel de preț?
    Hibridul va oferi mai multă putere și cutia automată și va costa de la 22000 de euro în sus.
    Se va vinde și ăla dar și asta ieftină cu manuală. Nu le mai plângeți de grijă mai ales când oricum nu v-ați cumpăra Dacia sau automobil cu 7 locuri.
    Devine jenantă discuția.

    Și ca să contribui și constructiv la conversație mi se pare că publicul care plimbă 4 copii sau mai mult cu acest tip de vehicul cam vrea și maxim de siguranță iar eu nu văd cum mașina asta ar putea frâna serios de urgență sau evita un obstacol când sunt 7 pasageri înăuntru.

    00
    • As vrea să văd un autoturism european care are 5 locuri, nu 4 1/2.

      Am apreciat Honda FR-V. Avea 6 locuri, dar acum n-o mai fabrică.

      00
  10. Motor de 1.0 pe 7 oameni ? 🤣🤣
    Is you carrying what ?

    00
  11. Motoare mici deoarece emisiile CO2 sunt luate în calcul în multe țări la vânzare de nou, producătorii au target la emisii/modele vândute, motoare mici din motive de cost; oricum, nu plâng clienții Dacia că nu au la dispoziție 2 litri turbo, altceva caută un client Dacia. Vă primi mai mult că sigur cutia cvt de pe sandero, în funcție de cererea pieței.
    Cele 7 locuri sunt identice că la majoritatea mașinilor de aceasta configurație, idem spațiu portbagaj, deci nu văd nimic de criticat.
    Vă face o carieră frumoasă în Europa de vest, unde pragmatismul învinge emoția, și unde nu sunt raceri inascuti că în România, plus că o văd că o alternativă interesantă pentru taxi (în locul lui Lodgy)-varianta gpl.
    Una peste alta, Dacia face mașini de buget, iar faptul că sunt proiectate/produse în România/exportate din România, ar trebui să ne bucure, indiferent că la prezentare s-a adoptat o ținută outdoor.Am deținut o Dacia acum câțiva ani, cumpărată noua, pot spune că a fost ireproșabilă, a livrat tot ce m-am așteptat de la ea, în comparație cu alte mărci, mai puternice, mai complexe, dar cu diverse bug-uri (vorbesc doar de auto cumpărate noi).

    00
  12. Am un coleg, 30 de ani, de-abia așteaptă să iasă varianta pe gpl. Are 2 copii, face cam 2 city break pe lună. Acum are Fiat Cubo, cu cutie deasupra. Vrea varianta cu 7 locuri, motorul nu i se pare mic, dimpotrivă, garda la sol și capacitatea bună de încărcare, plus sistemele automate de frânare și asistență, obligatorii în UE, fiind ceea ce îl interesează cel mai mult.

    Sigur in vest o să fie un succes, ca Sandero sau Spring.

    00
  13. TRIVIA
    In Ungaria guvernul lui Orban da 2,5 milioane de forinti, adica 7000 euro, familiilor cu 3 copii ca sa isi cumpere o masina. Conditia e ca acea masina sa aibe 7 locuri, sa n-o vanda timp de 3 ani si sa lipeasca abtibildul cu logo-ul campanie intr-un loc vizibil.In acest moment e plin de MCV la ei.

    00
  14. ce vad eu faina e ca bancheta spate e de 3 persoane pe bune, cand 99% din modele ofera real pe randul 2 loc de 2 persoane. Cumperi varianta de 5 locuri, unde pot sta normal 5 oameni, 700l portbagaj, sub 20k euro….o sa rupa la vanzari. Aia cu 7 locuri e pt. uz ocaziional, pt un public mai mic, diatante scurte.

    00
  15. Volvo XC60 low budget, atat s-a putut,

    00
  16. Vai steaua mea, a zis handbalista aia mai slaba ca e o masina usoara si nu-i trebuie motor puternic, ne intoarcem in curand la specificatiile Dacia 1300, 8-9 sute de kile si 40-50 de cai

    00
  17. 5locuri:
    – tot poporul care vrea sa care porcul, frigiderul si masina de spalat. Care se duc la picnic des sau merg des la tara.
    – aia care vor 3 locuri in spate (familii cu 3 copii, etc)
    – masini de firma pentru meseriasi (instalatori, zugravi, electricieni, HVAC, gradinari). S-a scos Dokker.

    7locuri:
    – masina de firma care mai cara si muncitori ocazional
    – transport persoane, taxi, etc.
    – transport medical (pt dializa de ex)
    – transport copii pe la scolile private.

    00
  18. Cat de oribila poate sa fie imbinarea dintre usi si plafon, gen Skoda Roomster, si pragurile de plastic nu acopera in intregime pe cele de tabla, loc prielnic pentru pietre, gheata, mizerie si cand deschizi usile se va duce vopseaua de pe ele, https://youtu.be/OgcTMecCkeY?t=764

    00
  19. Mama mama câți raceri pe aici, care sunt siguri că mașina aia nu se mai mișcă cu pasageri și bagaje.

    00
  20. La asta cu 7 locuri /spatiu de bagaje, cred ca trebuie sa-ti asumi ca nu le poti avea pe ambele in gama asta de pret/ dimensiuni. Iti alegi: 5 locuri si loc de bagaje, sau 7 locuri si iti cumperi si cutie deasupra.
    Ca exemplu, Renault espace la o lungime exterioara de 4.87m, in configuratia de 7 locuri ii mai raman in portbagaj cam 250litri. Cine are nevoie de ambele in permanenta, urca o treapta si-si ia van.

    00
  21. Înțeleg confortul dat de o cutie automata? Clar. Am nevoie de el? Nu prea. Sunt dispus să dau cu ~2500e mai mult pentru el la o teoretică mașină nouă cumpărată? Nu. Aș face, sincer, orice altceva cu banii ăia.

    Am mai intrebat pe aici mai demult ce face lumea cu mâna dreaptă „liberă” în timpul condusului. Un răspuns a fost că o ține pe piciorul gagicii… Altele nu am reținut.

    Apăi, dacă sunt la volan, mă cam concentrez la condus, nu-mi trebuie mai multă libertate pentru telefon sau mâncat sau alte chestii :( Așa sunt eu, mai ciudat.

    00
    • Și pentru mine cutia automata e „nice to have”, dar nu a doua venire a lui Iisus pe pământ cum se propovăduiește pe aici.
      Am condus automata, oferă confort in plus, dar când căutăm mașină nu a fost atât de sus pe lista de priorități.

      00
    • NOU
      #58

      O idee ar fi să ții mâna dreaptă pe… volan! Da, știu, e surprinzător să mai vezi oameni conducând cu 2 mâini pe volan.

      00
    • @Magnific: libera cand nu schimbi vitezele, adica :)

      00
    • Pot înțelege „nu am nevoie de manuală”. Nu sunt de acord cu aspectul financiar. Dacă incluzi și valoarea de revânzare a mașinii prin anul 2027+, diferența e mult mai mică, aș estima sub 1000 de euro în cel mai bun caz. Ăștia mici fac școala mai mult pe automată în ziua de azi.

      00
    • @neaorin, am îmbătrânit… Primul gând care mi-a venit în minte când ți-am citit comentariul a fost „Pe vremea mea…”

      00
  22. In urmatorii ani Dacia va fi putin trasa pe dreapta de frantuji care vor sa iasa cu Lada la inaintare, asa ptr diversitate la clientii din vest. Au facut studii, a reiesit ca desi masina e ok parca nu ar mai lua-o a doua oara…deci urmeaza Lada, aceeasi Marie cu alta palarie. Se va bucura de succes ptr ca se va exploata fascinatia vesticilor ptr rusi iar peste 10-12 ani vor face rocada si iar Dacia va fi bagata in fata. Alte chestiuni: pretul este indecent de mare ptr o masina ieftina, sa speram ca coreenii vor veni cu propuneri mai bune. In continuare Dacia ignora cererile pietii, atat ptr optiuni la ce au in fabricatie dar si la incapatanarea lor de a scoate o utilitareade 1-1.5t ptr care e o cerere imensa pe piata, practic stau pe un sac de bani si nu vor sa-l exploateze.

    00
  23. Astepti 2023 cand vor scoate modelul hybrid cu motor de 1.6 L

    – cutie automata = pret mai mare
    – motor mai mare = poate nu se mai incadreaza in norma de poluare

    00
    • Motorul mai mare se incadreaza in norma de poluare, dar producatorii auto sunt presati grav sa reduca emisiile de CO2 pe toata gama de masini vandute. Cutia automata adauga la emisii, motoarele mari la fel. Asa ca ofera, in special la segmentul low-cost, cele mai mici motoare cu putinta.

      00
  24. Triple spate a la Volvo și motor de 1L 😌 Mașina mea resimte 5 persoane la un motor de 1.6L. Nici nu îmi imaginez cum se simte Jogger încărcat cu 7 persoane în ea plus ceva bagaj adiacent pe motorașul acela. Am un sentiment că probabil nu o să aflăm de la jurnaliștii români nici asta.

    00
  25. NOU
    #69

    Nu e mașină pentru piața românească, relax. Vor cumpăra francezii, austriecii etc. Ăia au drum bun până lângă pârtie/camping/picnick, nu au nevoie de 4×4.

    00
  26. Interesante comentarii. Eu sunt aproape hotarat sa o iau, poate ma schimbati voi. Situatia e asa:
    Am un MCV Stepway luat de nou, are 2.5 ani. Nu ma pricep la masini, nu sunt pasionat, ma intereseaza doar sa am ajung cat mai rar in service si sa fie intretinerea cat mai mica. Din punctul asta de vedere, Dacia e perfecta pentru mine.

    Sunt in situatia de a avea nevoie de mai multe locuri (6): inca un copil, bunicii care nu mai pot sa conduca si sunt in intretinerea noastra (mergem des la cumparaturi, la tara, de doua-trei ori pe an in vacanta).

    Ce optiuni am in 20 000 EUR maxim? Cu compromisurile de rigoare, Jogger se incadreaza. O alta optiunie ar fi un Opel Combo Life, dar o configurare cu compromisuri mari pleaca de la 22 000.

    Referitor la piata SH, nu cred ca mi se potriveste, sunt cateva modele disponibile: 5008, Espace (il au niste prieteni – OZN masina, dar multe probleme service cu senzori, apa la trapa, etc, mi se pare foarte pretentioasa). Nu inteleg cum o masina de 3 ani poate avea 180 000 km!

    Pareri? Sfaturi?

    00
  27. Daca tot s-au strans toti expertii in masini aici, hai sa imi dau si eu cu parerea.
    Daca mergi pe gama dacia e simplu. Nici in logan nici in duster nu ai cum sa mergi la drum lung cu 2 copii / 2 scaune de copil in spate + adult. Iar copii tre’ sa stea in scaun special pana la 12 ani!!!. iar un copil mic (sub 3-4 ani) nu o sa stea singur in spate la un drum lung. Deci masina asta se justifca pentru orice familie are 2 copii sau mai mult de varste relativ apropiate.

    00
  28. Romanu se urca in orice cu 1,9 si se crede in Lambo. Dovada e turma de retarzi raceri cu sharan si touran fac baietii niste depasiri cu barcile lor de zici ca sunt pe circuit.

    VW, lambo, tot aia.

    00
  29. DACIA = Dacă Ai Cap Ia-ți Alta

    00
  30. „Tendința asta cu motoare mici are o explicație simplă.”

    Singura explicație simplă e tot coeficientul CAFE și penalizările plătite de constructori, despre care am mai scris. Nici un constructor nu vrea să ți se belească motorul după 100k km. Știu, pentru că am lucrat în domeniu și trăgeam tare să respectăm fiecare limitare termo-mecanică, pentru a putea garanta durata de viață a motorului.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.