Succesul Bigster stă în două ingrediente

Se știu încă puține detalii despre noul Dacia Bigster, anunțat zilele trecute prin niște randări futuristice. Modelul va fi lansat în 2025, mai e timp până atunci, de aia vreau să ajut, că știți că Renault mă place mult.

Așa. Tot ce trebuie Dacia să facă să nu o dea în bară cu modelul ăsta e să se uite la ăia care au murit înaintea lor și ce greșeli au făcut. Și n-au nevoie să iasă din țară pentru asta. Trebuie doar să se uite la capsomanii de la Ford.

Prima chestie la care să se uite e portbagajul. Modelele alea istețe de la Ford, de le lăuda toată presa auto locală, precum și bloggeri specialiști în orice, nu se mai regăsesc în oferta lor și știu de ce. Că ei ziceau că le-ar fi cumpărat.

Și o sa încerc să explic cât mai savant posibil. Ai 7 locuri, da? Deci 7 oameni în mașina asta. Mă rog, locurile din spate sunt pentru copii. OK. Ce faci cu 7 oameni în ea? Nu îi duci la aeroport, nu? Sunt alte mașini pentru asta. Deci familie, deci excursii. Ce au familiile în excursii? Aparent, Ford nu știa că familiile au prostul obicei să ia bagaje cu ei, de aia făcut un portbagaj minuscul. Aveți mai jos portbagajul de la Touran, care e cam tot pe acolo ca dimensiuni. Nici nu-mi dau seama de ce nu se vinde mașina asta.

Spre deosebire de ei, Volvo știu care e treaba și au făcut ceva portbagaj acolo. Mercedes are pe GL unul și mai mare. Dar astea sunt mașini de 80.000€, nu de 30 sau 40.000€.

 

A doua prostie a fost să pună motoare mici pe mașinile astea. Că merge și așa. OK, ai pus 5 oameni și 2 copii în ea, cum trage? Mai ales că mergeți la drum lung. Ține 130 pe autostradă? Nu prea. Isteții de Ford puseseră motor de 1 litru pe B-Max. Numai bun pentru drumuri cu familia. Să mai zic de cutie automată? Că, din nou, mașină de familie, să nu stai să mesteci.

De asemenea, alte idei complet stupide, care nu au succes la producătorii de mașini, dar au la public: prize usb și suport de sticle pentru spate. Că și ăia micii trebuie să bea ceva. Și vor fi oameni pe locurile din spate, deci nu ridicăm linia aia a caroseriei ca să nu vadă nimic, da? Că dacă nu văd nimic se enervează și apoi fac scandal și apoi tati se enervează și el și înjură constructorul auto.

Nu trebuie să reinventeze roata. Trebuie doar să facă un sondaj printre posesorii de mașini cu 7 locuri. Bună ziua, Tănase de la Dacia sunt, primiți un tricou dacă ne răspundeți la 7 întrebări (get it? 7 locuri, 7 întrebări). Ce vă place, domne, la mașina asta?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

68 comentarii

  1. Edit , 2025 ?


    Comentariu apreciat.515
  2. Sincer nu am condus niciodată 7 sau 9 locuri. Întotdeauna însă am cochetat cu ideea de a avea una. Și întotdeauna aceeași problema : spațiul de depozitare. Și acum, oriunde plecam, familia insista ca e nevoia sa mut casa; eu nu vreau sa iau nimic. După scandal găsim o cale de mijloc care presupune ca trebuie sa “ajut” portbagajul sa se închidă. Deci da, problema cu spațiu devine mai stringenta.
    Parțial se poate rezolva cu un portbagaj (sus sau pe cârlig) care portbagaj trebuie și el depozitat undeva (pentru ca nu întra în parcarea subterana montat).
    PS e adevărat ca dacă motorul e subdimensionat consuma mai mult decât un motor de un litraj mai mare?


    Comentariu apreciat.385
    • Logan, 75 HP, 1.4L, 135 km/h: ~9L/100km
      Suzuki 140 HP, 1.4L, 135 km/h: ~7L/100km
      Suzuki e mai greu cu 200kg.


      Comentariu apreciat.6410
    • Nu as spune subdimensionat ca atunci nu s-ar urni din loc masina. Sunt motoare de capacitate mica si mare sau de putere mica/mare sau cu cuplu mic sau mare. Problema este ca nu vei conduce acea masina in functie de parametri motorului ci in functie de trafic adica la semafor nu vei pleca cu motorul in 2700-3200 rot/min ci vei pleca cu masina ca sa nu lasi loc intre cea din fata si a ta si sa nu te claxoneze cei din spate. Asta duce in cazul motoarelor mai mici la turatii mai ridicate pentru a ajunge in zona lor de putere ridicata si deci intr-un final la consumuri ridicate. Cat de ridicate este de dicutat pe fiecare caz in parte. Pe de alta parte uneori este adevarat. De exemplu la un motor de 1.4 TDI (3 cilindri) pe Polo la drum lung nu reuseam sa cobor consumul sub cel al unei Octavia 1.9 cu care mergeam in coloana. Atat eu cat si Octavia aveam o singura persoana in masina si bagaj nesemnificativ.
      Daca vrei o masina cu consum mic nu insemana neaparat si cu motor mic.


      Comentariu apreciat.282
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]


      Comentariu nasol. 758
    • Am răspuns că un motor subdimensionat consuma mai mult, indiferent de producător. Una are un raport de 63 HP/tona, cealaltă 103 HP/tona. Lucru pe care inclusiv tu l-ai spus în o gârla de cuvinte.
      La cilindree e mai complicat, de aia m-am rezumat la aceeași 1.4L. Cel mai simplu e câți HP/tona ai, ~100 e perfect pentru mine. Prea jos, chinui motorul la încărcari/depasiri/autostrada, prea sus nu se justifica in oraș și, dacă mergi cu viteza legală, nici afară.


      Comentariu apreciat.265
    • Toată lumea văd că numără la greu caii-putere, fără să țină cont de ceea ce-i generează de fapt, cuplul motorului.
      Un motor de cilindree mai mare va avea un cuplu mai mare la o turație mai mică decât unul cu cilindree mică (e chestie simplă de termodinamică). Cum puterea (CP) este o funcție legată de timp, un motor cu cilindree mai mare va asigura mai rapid o dinamică corespunzătoare.

      217
    • Skoda rapid 1,2 benzina 115 cp 14% autostrada @130 km/h.
      Audi 3,2 benzina 8% autostrada @130km/h.
      Ambele conduse peste 60.000km.

      209
    • Cu cît un motor este mai mare cu atit raportul CP/kg crește, iar consumul de combustibil pe 1CP scade (randamentul mai bun).

      61
    • Opel Zafira C (Tourer), motorul cel mai mic 1.6 CDTI, pe autostrada 130 km/h consum 5.5 l/100km, la 2.300 turații. Ma gândeam ca e totuși un motor prea mic, dar în condițiile astea e decent. În schimb la depășiri e clar mai puturos. Dar la drum lung e OK.

      11
    • adevărat ca dacă motorul e subdimensionat consuma mai mult decât un motor de un litraj mai mare

      Repetati dupa mine: nu conteaza capacitatea cilindrica ci puterea si cuplul dezvoltat. Poate la un moment dat o sa va intre in cap.

      813
    • Cu cît un motor este mai mare cu atit raportul CP/kg crește, iar consumul de combustibil pe 1CP scade (randamentul mai bun).

      Marinel, ce zicea DFT acolo era despre puterea motorului raportata la greutatea masinii. Altfel, daca ne uitam DOAR la motor, un motor de capacitate mica are randament mai mare din cauza frecarilor interne mai mici. Si e si mai usor. D-aia, printre motoarele cu ardere interna, o sa vezi ca motoarele pentru chestii cu telecomanda au raport putere/greutate mai mare decat raportul putere/greutate al unei masini normale, sau chiar decat al unor motoare pentru avioane, pentru ca au randament mai bun datorita pierderilor de energie mai mici din cauza frecarilor interne.

      14
    • @Marinel – o completare: un motoras mic pentru masini/avioane cu telecomanda, cu piston, are raport greutate/putere mai mare chiar si decat motorul Wankel de pe RX8; motor care cica printre avantajele lui e un raport putere/greutate mult mai bun decat un motor clasic cu piston. Il depaseste doar pentru ca – asa cum am zis – cu cat motorul e mai mic, cu atat pierderile datorate frecarilor interne sunt mai mici => randament mai bun => un procent mai mare din energia combustibilului e transformat in lucru mecanic util.

      15
    • Repetati dupa mine: nu conteaza capacitatea cilindrica ci puterea si cuplul dezvoltat. Poate la un moment dat o sa va intre in cap.

      Nu prea are sens ce zici. Daca pe un motor de 1l poti dezvolata 150 cp, cat vei avea pe un motor de 2l care foloseste exact aceeasi tehnologie? Mai putin sau mai mult?

      75
    • @ Oana: “Skoda rapid 1,2 benzina 115 cp 14% autostrada @130 km/h.”
      Nu este posibil asa ceva in mod normal,cred ca Skoda aia are vreun furtun de benzina tur/retur spart,ca altfel nu se explica.Consum de 14% are un camion de 7,5 tone.

      53
    • Nu este posibil asa ceva in mod normal,cred ca Skoda aia are vreun furtun de benzina tur/retur spart,ca altfel nu se explica.

      Femeie la volan, frana de mana manuala… E posibil….

      16
    • @Sabotor
      Unde mai pui ca sunt si blonda! ;)

      50
    • @Oana
      :))

      10
    • Cred ca de fapt nelamurirea lui @CristiX este asta:
      – un motor de capacitate cilindrica mica are consum mai mare decat un motor de capacitate cilindrica mai mare mare, dar cu acelasi numar putere ?
      – sa spunem 1 litru / 140 cp vs 1,6 litri / 140 cp ?

      00
  3. Dacia Lodgy are configuratie de 7 locuri dispuse in 3 randuri. Pentru mai mult spatiu in portbagaj, se scoate / rabateaza bancheta din spate si raman 5 locuri.
    E placut sa ai posibilitatea de a transporta 7 persoane, chiar daca se pierde ceva.

    188
    • Ce-ar fi să poți căra și 7 oameni și bagajele aferente fără să schimbi mașina? Pentru că de-aia îți iei mașină cu 7 locuri.


      Comentariu apreciat.3511
    • Din cate am citit, X7 si XC90, in configuratia de 7 locuri, au loc in portbagaj de vreo 2 valize. Ceea ce e bine, dar nu e suficient pentru concediul a 7 persoane.


      Comentariu apreciat.296
    • @GuestStar poti si oameni si bagaje dar modelul ala costa x3 fata de astea cu spatiu cat pt un ghiozdan

      63
  4. Eu vreau motor benzina 1.8 litri 4×4 pe Bigster. Dupa Duster 1.6 probabil o sa ma duc spre Mazda CX5.

    183
  5. NOU
    #29

    Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]


    Comentariu nasol. 3272
    • Omul asta are dreptate. masina asta, acum cel putin, nu arata ca o masina de familie. arata de parca designerii au luat de bun trolajul ala colturos a lui elon musk.

      43
  6. Succesul Bigster depinde de câți mai cumpără Lodgy sau ceva cu 7 locuri în general.

    48
  7. Dacă sare de 23k (modelul decent de echipare) nu văd sa cumpere multă lume. Chiar dacă eu la modă sa cumpărăm mașini înalte, gen SUV.
    7 locuri e mișto ce sa zic…un vito costa o mică avere. Daca ai trei copii, dacă nu mergi in concediu in total 15 spart în două “trip-uri”, cu bunicii sau bona filipineza. Pentru restul s-a inventat break-ul. Problema bagajelor se rezolvă cu celebrul portbagaj de sus.

    Motorizarea – n-ai de ce să te plângi dacă ăștia de marfă au MCV:)) cu 0.9 și nu fac figuri.

    Poate vor să intre pe zona aia de zicea guvernul Dancila că dacă ai minim 3 copii, îți subvenționăm 15k euro la mașini de 7 locuri. Poate au un hint că intra pndr-ul asta și da sa dai 7k euro pentru mașină însemnă ceva.

    418
  8. imi place ca vorbim despre o masina care nu exista si despre care nici nu stim daca va exista vreodata. iar daca va exista ceva va arata diferit.
    dacia a “lansat” niste masini de 4 luni si nu le-a vazut nimeni pana acum decat in poze cosmetizate pe net.


    Comentariu apreciat.327
    • Sunt in showroom-uri si le poti configura si pe site…15 000 euro un Sandero Stepway..iar senzatia in interior si cand manevrezi usile,capota,hayon-ul e fix ca la Sandero Stepway versiunea precedentă (dar pe care eu am dat 10 000 euro, full fara climă 😀) ; succesul lor cu modelele viitoare o sa depindă de prețurile la care se aruncă…daca intr-adevar vor sa le ridice la cu 30% mai mult decat actualele,nu ii vad bine…de ce sa imi iau Dacia si nu Kia/Hyundai/Opel/Fiat/Seat/Suzuki/Skoda ?


      Indecis. Tu ce zici?238
    • car, stii ce zice, de exemplu, spaniolul? de ce sa-mi iau seat cand pot sa imi iau Kia/Hyundai/Opel/Fiat/Dacia/Suzuki/Skoda?

      repeta acum cu italianul, coreanul, cehul.

      de nemti nu zic, ca aia chiar isi iau dacia in draci.

      57
    • Le luau din acelasi motiv pentru care am luat-o si eu : pentru ca erau cele mai ieftine masini noi si pentru asta treceai cu vederea anumite ‘lipsuri’; sau le luau ca a doua/ a treia masina …dar dacă te hotarasti sa intri in joc cu baietii mari trebuie sa oferi ce ofera si ei …si punand mana pe actualele modele, parerea mea este ca deocamdata nu oferă, ci incearca o vrajeala franțuzească…nu am spus de motor , 0.9 tce ( am si cutie robotizata, pt oras da) : sub 10.5 nu am reusit sa scad la consum, trafic de Bucuresti, majoritar in weekend ! Si nu te poti baza pe el sa faci o accelerare brusca pt a schimba banda de ex (a te baga, cum se face la capitala…) , are ‘lag’ , inainte sa accelereze face kick-down care il lasa fara ‘suflu’ …vrea doar cu accelerare constanta, dar in trafic oribil de oras nu prea ai cum sa faci asta…

      112
    • repeta acum cu italianul, coreanul, cehul.

      Nu stiu ce zice italianu sau coreanul, da’ cehul nu-si zice ca-si ia Dacia in loc de Skoda. Cele mai vandute masini in Cehia sunt: Skoda Octavia, Skoda Fabia si Skoda Scala

      de nemti nu zic, ca aia chiar isi iau dacia in draci.

      Ciudat, daca chiar isi iau in draci, ar trebui sa le vezi si pe autostrazi in Germania, doar ca nu. Cred ca cumpara in draci VW, Mercedes, Ford, BMW, Audi, Opel, Skoda, Seat, Renault, Hyundai, Fiat, Toyota si abia apoi Dacia: https://www.marklines.com/en/statistics/flash_sales/salesfig_germany_2019 .

      10
  9. Treaba cu SUV-urile de 7 locuri e așa: ultimele 2 locuri sunt pentru urgențe, să mai iei încă două persoane până în oraș, sau să fii soccer mom cu SUV. Nu e pentru mers în vacanță 7 persoane cu bagaj de 7 persoane. Nici X5-ul nu are loc pentru așa ceva. Pentru aia se ia Transporter sau mai mare unde motorul e așezat altfel și nu “ia” din lungimea utilă a mașinii. Pur și simplu nu e destul loc în cei 5 metri pe care îi are un SUV. De exemplu Kodiaq-ul are 4.7 metri și poate avea 7 locuri. Mă îndoiesc ca Bigsterul va fi mai lung de 4.8 metri dar hei, hai să vedem, poate plusează cu 5m – cât un X5. Chiar și așa, tot nu va fi loc și de bagaje pentru 7 oameni.


    Comentariu apreciat.942
    • Cutie pe plafon? Remorca mica?

      111
    • 100% de acord cu modul de utilizare a unei masini de 7 locuri.
      Acum ceva timp am vazut multe Lodgy-uri prin sudul Frantei cu remorca mica atasata. Mai recent am vazut X7 sau XC90 cu cutie deasupra.
      Cum zicea si cineva mai sus, cu cat ai mai mult loc cu atat ai tendinta de a baga mai mult bagaj. Oricat ai avea tot nu e de ajuns.

      61
    • Cutie pe plafon sau remorcă, mașină de asistență ca la turul franței, ce vrei tu. Doar să nu te aștepți să ai loc în portbagaj la un SUV de 7 locuri.

      121
    • Cu cutie de plafon ma duc si cu sandero in Grecia ca nu am nevoie de suv. Deci daca nu are spatiu in interior despre ce vorbim?

      33
    • Da, dar nu cu 7 persoane în Sandero :))

      00
  10. Dacia mai are romanesc doar locatia de la mioveni,nu se streseaza reno ce vor sau ce cred romanii.
    Masinile cu 7 locuri sunt pt situatii punctuale,cam la toate marcile ultimul rand de locuri e pt copii/adulti talie mica,si toate se rabateaza pentru a spori spatiul de bagaje.
    Familiile mari isi cumpara transporter sau altele din clasa lor…..
    Motorizarile sunt alese si pentru a se incadra in tintele de co2 emis impuse de UE….deci nu e chiar conspiratie.


    Comentariu apreciat.322
  11. Uita-te cum arata Qashqai+2 (modelul de la renault-nissan de 7 locuri) si vei vedea cum va arata Bigster :) in prezent dusterul e o copie fidela si poate mai ieftina al Qashqaiului, deci nu cred ca e mare filozofie

    193
  12. Eram în State într-un mall in Bellevue, WA, și admiram un monstru de SUV de la GM. Și îmi arăta un vânzător toate facilitățile mașinii : nu știu câte spații de stocare, buzunare, locuri de pus băuturile etc.
    Poziționarea : pentru familie.
    Caut zilele astea un SUV, găsesc micro-SUV-uri cu spații reduse, motoare mici, interioare urâte. Și nu înțeleg. Nu înțeleg cât de greu poate fi să vezi necesitățile unei familii…


    Indecis. Tu ce zici?1421
    • prietenii tăi au vândut Telluride de au rupt. nu știu de ce.

    • Ca sunt o gramada de familii care vor sa dea de la o suta de mii in sus pe o masina de plecat in vacanta. Iti iei un Mercedes V cu 45 hai 50 de mii cu optiuni super si gata, ai spatiu ca in autobuz.

      00
  13. Serif, Touran-ul are 4,5m. XC-90 are 4,95m, GL are peste 5m. Daca ai jumatate de metru de masina in plus, e normal sa ai si un portbagaj pe masura. Bigster se pare ca se va invarti pe la 4,6m. In varianta cu 7 locuri va avea probabil un portbagaj ceva mai mare decat la Touran, dar nu incredibil. Vezi si cazul Kodiaq, masina de 4,7m care practic e imensa la interior. In momentul in care ridici si randul trei de scaune, portbagajul e unul chiar modest.

    In clasa asta, treaba cu 7 locuri e mai mult de palmares. Sau ceva ce e acolo, in caz ca ai nevoie candva sa transporti mai multe persoane pe o distanta scurta. Ca altfel e clar ca nu e fizic loc si de 7 locuri si de portbagaj pe masura. Cei care au nevoie de ambele se orienteaza oricum spre modele cu dimensiuni spre 5m, vezi XC90/X7/GLS etc.

    212
  14. Cine vrea 7 locuri plus bagaje se uita deja la un bus. (Transporter, Vito etc)
    Problema mea legata de Dacia o reprezintă motoarele. O voi exclude din orice posibilă alegere cat timp o țin cu leșinaturile alea de motoare.


    Comentariu apreciat.254
    • In clasa sa nici Vito nu excela la spatiu de bagaje; la 9 locuri cel mai mult spatiu mi s-a parut a avea Renault Trafic. (Posibil si Opel Vivaro/Citroen Jumper, parca sunt construite pe acelasi calapod).
      App din cate imi amintesc pe Vito au aceleasi motoare de la Renault; ajunsesera la 1.6 ultima data cand am condus…iti faci treaba cu ele si incarcate la masa maxima, dar la inceput stateam cu frica in ideea ca mi se parea prea putin 1.6

      15
    • Renault are și 2 litri turbo (diesel) pe trafic, cum să fie doar 1.6 pe vito? Mercedes a luat, într-adevăr, și motoare de la Renault. Nu știu dacă a pus și pe Vito, dar a luat doar motoare mici (1.5 și 1.6 diesel).

      11
  15. Așa, să facem mașini de 5 m ca să ne plângem apoi că nu avem locuri de parcare.

    Pentru ocazii speciale poți să folosești o Thule sau o remorcă. Nu trebuie să circuli cu microbuzul prin oraș mereu.


    Comentariu apreciat.325
  16. Si-a luat o ruda Ford Ecosport. Portbagajul pe langa faptul ca se deschide usa in lateral e si mic ca dracu. Noroc ca sunt doar 2 si cara bagaje pe locurile din spate. Si am mai avut discutia cu portbagajul cu unii ce tot zi ca nu e nevoie de porbagaj. Da, daca doar duci copiii la scoala si pe tine la lucru e ok. Daca insa tot al doilea weekend ai de carat chestii si pleci mai departe nu e ok, o sa fie futere.

    26
  17. Am avut masina cu 7 locuri. Toyota verso. In 5 ani am folosit de 3 ori randul din spate. Mai incapeau in porbagaj 2 serviete de transporta aia bani in filmele vechi. De 2 ori a fost ceva de genul, hai sa mergem 2 adulti si 2 copii sa vizitam capitala, deci fara bagaje si o data am incercat 6 persoane la piscina fiecare cu bagajul in brate. Pe randul din spate incapeau doar copii sau un adult fara picioare. Nu as platii niciodata in plus la o masina sa am randul ala de scaune.


    Comentariu apreciat.244
  18. Ocazional conduc xc90, 2019. Masina e uriasa, protbagajul in varianta cu cele 2 locuri din spate coborate e efectiv urias. Am carat cu masina aia mai mult decat mi- am putut inchipui. Am fost si in excursie, 6 aduti, 3 zile, loc suficient de bagaje.
    In schimb, daca vrei 7 persoane in masina nu prea mai merge treaba cu copiii. Scaunele lor nu pot fi montate decat pe randul 2 si practiv devine imposibil/ foarte greu sa folosesti cele 7 locuri. Concluzie: cu 5 locuri poti muta si casa, e spatiu suficient, la drum lung merge de 7 persoane adulte,nu copii mici pana in 4 -5 ani. Pe distante scurte, e vis. In vacante/plimbari scurte ca sa nu mergi la plaja/ masa/ plimbare de o zi e perfecta 7 persoane. Salvezi un sofer, un loc de parcare etc!

    84
  19. Detinem de 2 ani Ford S-max cu 7 locuri. Nu am folosit niciodata locurile 6 si 7 :) Insa portagajul este imens! Mergem in concediu 3 adulti si 2 copii, ce imi place este ca randul din spate nu este bancheta, ci scaune individuale la fel ca cele din fata, se rabateaza fiecare pe spate. Incap 2 carucioare, olite, saltele, umbrele, 3-4 geamantane si alte sacose, 2 ghiodane cu electronice, si alte cele. Cum a spus cineva mai sus, locurile 6 si 7 sunt pentru dus mai multi copii la gradinita, sau vecinii la metrou, nu pentru concedii.

    171
  20. Cand ai atatia oameni de carat in conditii decente cred ca iti iei un Vito sau minim un Renault Espace, construit sa care mai multe persoane si bagaje. In rest masinile de 5+2 is pentru urgente cum zicea cineva mai sus. Nu cred ca vrea nimeni sa stea sa ridice scaunele alea toata ziua, ca oricum ultimii 2 vor sta ca sardinele.

    Noul model de la dacia sigur nu va arata asa crazy si va fi facut pentru oamenii care vor mai mult spatiu, dar nu pentru copii, ci pentru ei, ca dusterul nu e wow la capitolul asta, e mai mult un logan inaltat.

    102
  21. Dacia intodeauna a vandut o masina mai mare la pret de o clasa mai mica, asta a fost succesul ei. E totusi o masina de buget, bigster va fi un duster putin lungit, nu cred sa fie o revolutie in domeniu. Si probabil va avea pret de suv mediu ca dimensiuni gen tucson sau ceed 16-17 k basic. Atunci ar merita si ar avea un sens pe piata.

    31
  22. As da ca exemplu, in locul portbagajului de Touran pe cel de Sharan (140-190CP, manuala sau automata) -> https://tinyurl.com/yyt9uq6v
    Bai baiete, cum mergea masina aia….ma jur ca daca prindeam si varianta 4motion era de tinut a la long.

    61
    • @Mahtub – touché! Plus că Vali a pus poză cu primul model de Touran (2005-2007), nu cu cel actual. În fine.
      Cine [chiar] visează la o mașină de 7 locuri, fie merge pe Sharan / Alhambra / S-Max, fie pe un monstru gen Mercedes GL.
      Iar motivul pentru care în România nu se vând monovolume, break-uri și alte modele de nișă este pentru că piața nu are o astfel de cultură. La români socoteala e simplă: ai bani? Îți iei SUV (sau “gipan”, pentru anumiți cititori).
      Iar vis-à-vis de ideea cu sondajul? Ar fi fezabilă dacă România ar fi buricul pământului pentru produsul în cauză. Dacă marca vinde global 150-200.000 unități pe an din modelul respectiv, cele 3-4.000 potențiale vânzări în România nu fac vreo diferență.

      61
  23. Bigster nu va arăta nici măcar pe aproape ca poza aia de circulă acum pe internet, așa cum nici Duster nu a arătat nici măcar pe aproape precum conceptul. Cel mai bun motor probabil va fi 1.3 litri GDI 130CP, ceea ce nu e rău, dar nici cine știe ce.

    12
  24. 1. Iei 20 de familii cu copii si ii pui sa isi faca bagajele pentru o vacanta de 10 zile.
    2.Observi volumul bagajelor si faci o medie.
    La acea medie mai adaugi un 20%-30%
    3. mergi cu acele date la designeri
    Cam asa ar trebui sa incepi cand vrei sa faci o masina de familie.
    Si nu pui pe masina de familie sistem audio performant pt ca aia mici nu vor sa asculte melodii de batrani. Si nu pui sistem audio performant ca doar sa mergi cu muzica la maxim in road-trip.
    Da pui usb-c si wireless charging pt fiecare pasager.

    56
  25. AMA am 7 lucuri la masina. Am facut drumuri lungi > 1000km in 6 persone si e OK, desi in ultimele locuri ventilatia nu e grozava si vara e cam nasool. Am asteptat Dusterul cu 7 locuri si mi-e teama ca pana sa vina imi cresc copii mari si nu mai am nevoie de ele. Am si cutie de 400litri pe masina si cand plec in concediu sau in weekend am tot ce imi trebuie cu mine de la scaune de camping, cort, biciclete la copii si trotinete, etc. + bagaje. Si da recunosc ca imi pare rau ca nu mi-am luat un Caravelle sau Transporter.

    Bigster e doar pe foaie si cred ca acolo va ramane cel mai probabil. M-as multumi si cu Dusterul actual daca ar avea 7 locuri si vreo 30cm mai lung, dar nu cred ca platforma poate duce asa ceva.

    21
  26. Nu inteleg de ce amestecam 5+2 locuri cu 7 locuri. Asta e noul trend, la SUV-urile mari le adauga inca 2 locuri mici in spate pentru cazuri de urgenta. Elementul cheie e urgenta, intamplarea si nu rutina. Daca ai 4 copii si 2 adulti (sau 6 membrii ai familiei) atunci iti iei ceva din clasa Vito sau Sharan.

    Daca pleci in vacanta cu 6-7 oameni in masina e foarte probabil ca ai nevoie sa ii cari des pe toti si nu are sens sa ai o masina in care accesul e incomod si scaunele aiurea plus ca nu ai loc de bagaj.

    01
  27. Tu crezi ca tin ei cont sau vor lua parerile sondajelor in serios :))) sunt Reno ce naiba . Dar lucrurile intradevar sunt simple si pot iesi foarte bine pentru ei si DACIA , insa doar daca vor trece peste mizeria numita canibalism intre marci . Din nefericire, pe langa faptul ca nu beneficiaza de cele mai noi platforme sau grupuri propulsoare ale grupului , masinile din gama Dacia costa similar si nici nu pot beneficia de toate tehnologiile Renault – Nissan .

    Adica pe cand 1.0 la Nissan are 117cp – cod DIG-T la Dacia are cod IG-T si face cu vreo 27CP mai putin :)) si nici nu va exista posibilitatea unui upgrade ca sa nu intre peste Micra / CLIO … wonk wonk . Si nici 1.33 nu au pus …. pentru ca … ati inteles voi ideea .

    Adica daca vor face Bixter – BigStar sau cum i-or zice si pun 1.0 pe ea …. punctul meu de vedere a fost perfect atins .

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link, de la PCGarage prin acest link sau de la Finestore.