Despre vânzările de mașini folosite ca rent-a-car

…de la un cititor

Am văzut că îți cauți mașină și, fără a avea pretenții că sunt un specialist, am câteva ponturi pentru tine (sfaturile astea gratuite sper să nu aibă fix valoarea lor de cumpărare :)) )

  1. Evita Ploieștiul ca ciuma. Tot ce e de rent-a-car se vinde în Ploiești și apoi se întoarce prin tara. Nu știu de ce, e paradisul samsarilor. E aproape la fel ca Piteștiul, dacă nu mai rău.
  2. Dacă primul proprietar e o firma de leasing cunoscută, mare atenție cine e utilizator. Iei firma aia, care uneori se poate numi ceva banal, gen Trinity Software SRL, o bagi pe lista firme și vezi să nu aibă CAEN 7711. Foarte des se fac lanțuri de firme pentru ca userul final să nu se prindă că mașina a fost de închiriata. Însă asta cu CAEN nu o pot ascunde, pentru că e cerință legată de legea 265/2007.
  3. Ținând cont ca avem mii de mașini de închiriat și zeci de mii în operațional în România, care se schimbă la 6-12 luni, statistic șansa să prinzi o mașină d-asta dacă iei ceva nouț (1-2 ani de folosire) e imensa. Mai ales dacă nu ești al doilea proprietar. Daca ești al treilea urma se cam pierde și șansa crește exponențial.
  4. La mașinile comune ai șanse maxime să fie în situația asta. Cred ca 90% din Skodele văzute de mine la vânzare sunt așa. Multe Audi sunt așa. Foarte rar pe BMW, aproape niciodată Jeep sau Subaru. Cu cât mașina e mai ciudată, șansele să fi fost de închiriat sunt mai mici, că ăia lucrează cu flote.
  5. Daca pe Autovit mai sunt 5 modele cu culoare/kilometraj/an identic, fugi cât poți. E flotă.
  6. Dacă primul proprietar e o firma de leasing mică, îi bagi numele pe net să vezi dacă oferă leasing operațional. Gen Perpetuum Leasing, TBI sau Meridian. Există șanse colosale ca mașina aia să fi fost închiriată către firme de rent-a-car sau pur și simplu către diferite firme unde angajații și-au băgat picioarele.
  7. Tot ce e de închiriat e zob. O mașină de închiriat cu 50.000 KM se comportă ca una cu dublul kilometrajului, și sunt indulgent. Mașinile astea schimbă sute de șoferi care mai de care mai nepăsător. Ele pleacă la ½ din prețul pieței și samsarii își adaugă. Nu unele sunt zob. Toate sunt zob. Și fiind noi, par super OK ochiometric, gen nu sunt lovite, tapiseria și interiorul e de regula okish.
  8. Cred că am văzut pana acum tone de mașini  vândute cu 2-3000 euro către samsari, cu 200.000 KM făcuți în 3 ani, și găsite prin târg cu 6.000 euro cu 50.000 KM ca mașini întreținute, 2 chei și prim proprietar.
  9. Mare atenție și la culoare. Alb, gri, albastru nemetal sunt culori favorite la rent. Dacă e roșie sau verde sau electric blue șansa să fi fost rental e 0.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

44 comentarii

  1. În final, pe cartea de identitate apar și foștii proprietari, asa ca se rezolva misterul.

    00
    • Sa iti zic o smecherie. Masina are 5 proprietari in carte. Dai frumos cartea pierduta, iar pe noua carte e trecut doar ultimul. Si gata, devii primul proprietar.

      11
    • @Zarax: păi cum devii primul proprietar, dacă mașina are prima înmatriculare în 2005 și tu ai cumpărat-o în 2015? Dacă faci duplicat după carte, schimbă și datele calendaristice? Că ar fi groasă, atunci…
      Mă rog, se mai poate și ca mașina să fi fost vândută de cinci ori în primul an, și tu să fii al șaselea. Asta înseamnă că universul îți comunică să nu-ți cumperi mașină.

      10
    • Oricum, sfaturi bune. Chiar nu ma gandeam ca pana si in Romania e posibil asa ceva! Totusi nu cred ca Romania e o tara in care sa se inchirieze masini pe banda rulanta. Oare alea de inchiriat din Germania,Italia, etc unde se vand?

      10
    • @Zarax: asa de bananieri suntem ca nu exista sistem online in care sa fie trecuti proprietarii si reviziile? intreb sincer, ca nu stiu

      00
    • Nu cred ca exista. Am o ruda care are un birou din asta unde iti face dosarele cu actele pe care trebuie tu sa le depui pe la institutii (da! sunt o gramada de acte). Interactioneaza cu multi bisnitari si cam stie toate smecheriile lor, iar asta cu cartea e una din ele.

      00
  2. zicea Jeff Foxworthy acu’ ceva ani că a-ţi cumpăra o maşină care a fost închiriată e ca şi cum ţi-ai lua nevastă de la bordel: „anything that’s been ridden that hard, by that many people… you really don’t want to put your key into” :)

    00
  3. Eu am luat anul trecut o astra adusa din Olanda, masina de firma IT. Am aproape 20000 facuti cu ea si am schimbat decat uleiul si filtrele. Merge brici. Am stiut ca e de firma, se vedea locul unde a fost lipit autocolantul cu denumirea firmei, masina arata impecabil si am luat-o. E gri, marca comuna. Cred ca am avut noroc, nu stiu. Aa..si nu din Ploiesti, ci din Bucuresti. 120000 km, toate piesele originale pe ea.

    00
    • Off-topic – grammar ftw.

      00
    • Ai schimbat „decat filtrele”? Ce fel de cronicar esti tu? Mda, la ce sa ma astept cand o aud si pe Mungiu-Pippidi cu „erau decat firme de import”.

      00
    • Same here. Masina de flota adusa din Germania. Absolut nici o problema cu ea. Cred ca articolul se refera la masinile inchiriate in Romania. Altii reusesc sa aprecieze lucrurile folosite zilnic, nu isi baga picioarele in ele pentru ca: da-i dracu’, oricum nu-i a mea.
      Are zoso niste articole mai vechi despre industria rent a car la noi. Cam horror :)

      00
    • Ho ba..ca NU am omorat pe nimeni. :)

      00
    • Decat limba romana…

      00
    • Eu nu mi-am cumpărat mașină de flotă din străinătate, dar cunosc personal un francez care și-a luat (acum mulți ani) un Opel Astra de la o firmă de închirieri, și era foarte încântat de achiziție.
      Printr-o revistă de mașini de-a lor am văzut un articol foarte asemănător cu ăsta – unde să fii atent când iei mașină de la rent-a-car.
      Am reținut trei chestii:
      – mașinile de închiriat de obicei nu au capace de ventil la roți. Un amănunt mic, dar relevant – în Franța ei chiar verifică mașinile între doi clienți, și verifică inclusiv presiunea la roți. Când faci asta la zeci de mașini în mod curent, nu mai pui și căpăcele la ventile;
      – de preferat să alegi mașini de clasă mai mare: se închiriază mai rar, și de obicei pe perioade mai lungi. Cele mici (Renault Twingo, Peugeot 106, Opel Corsa, etc.) se închiriază pe o zi-două, deci au fost folosite de foarte mulți clienți înainte de a fi vândute
      – firmele din Franța au tot timpul mașini de vânzare, pentru că își cumpără mereu mașini noi (clienții le cer totdeauna ultimele modele).

      00
  4. O intrebare legata de punctul 9.
    Asa-i ca ai 2 masini de vanzare in familie (tu si sotia) si intamplator au culori rosu sau electric blue?

    00
  5. Cronicare, de unde stii ca ai toate piesele originale? Ai desfacut piesa cu piesa? Nu te mai lauda ca ramai fara distributie in mijlocul vacantei.

    00
  6. Ce bine era sa fi citit articolul asta acum 5 ani , nu imi mai luam teapa din Ploiesti , bou ce am fost ( aveam impresia ca toata lumea e corecta si cinstita ) m-am dus eu singur fara mecanic fara cunostinte sa imi iau masina , doamna „draguta” ( era de etnie , dar nu cred ca asta e esentialul ) nu m-a lasat sa o conduc , ca vezi doamne sa nu o lovesc ( mare prost am fost ) , si asa m-am ales cu o masina pe care am dat 4500 euro si am reusit sa o vand unui taximetrist ( care a vazut problemele ei imediat ce s-a uitat la ea ) cu 3000 de euro. Deci o paguba de 1500 de euro intr-o sapatamana, oricum astia 1500 de euro au fost invatatura de minte sa nu mai am incredere in nimeni niciodata. Doamna cu pricina se numea David ( numele mic nu il mai stiu ) si locuia pe langa gara . Mi-am dat seama de teapa imediat dupa ce am cumparat masina ca actele nu erau pe numele ei ci pe numele unuia dintr-un sat uitat de lume ( probabil omul nici nu stia ca vinde atatea masini ) , de aceea nici la politie nu am putut rezolva nimic ( pe kilometraj avea 55.000 , reali avea 300.000 . Ei uite asa am invatat sa nu ma mai inced in nimeni niciodata. Multumesc pentru articol , foarte bun articol.

    00
    • nasol moment. omul din greseli invata. dar cum rahat nu ti s-a parut suspect cand nu te-a lasat s-o conduci ? nici eu nu sunt specialist (cand imi voi lua masina sh il platesc pe Vali sa ma insoteasca :P ) dar cred ca o injuram daca nu ma lasa sa dau o tura cu ea

      00
    • Deci doamna de etnie (primul semn de intrebare), nu te-a lasat sa conduci (al doilea semn de intrebare), apoi ai vazut ca nu e proprietara din acte (aici deja trebuia sa fi plecat de mult timp). Sincer, nu aveai nevoie de articolul asta ca sa NU iei masina.

      Dar omul din greseli invata.

      00
  7. NOU
    #21

    Nu stiu ce sa zic.
    Eu urmaresc masina de firma (opel astra) a unui prieten bun pe care vreau sa o cumpar cand se implinesc 2 ani de folosinta.
    Masina e luata prin leasing operational si absolut toate reviziile sunt facute doar la reprezentanta.
    Chiar faceam misto zilele trecute ca dupa iarna nu ii mai stergea bine un stergator si ghici ce? Tot la reprezentanta s-a dus sa i-l schimbe..

    00
    • Tocmai la astea de flota, unde nu sta proprietarul langa ei, mecanicii dau chix, fura ulei, piese, filtre..etc. Uleiul doar il completeaza cu 1l, restul de 3 la ei, filtrele le mai sufla cu aer comprimat…etc

      00
    • La noi, daca scrie ca are toate reviziile la reprezentanta, atunci trebuie sa ai mare grija. incompetenta si hotia s-au nascut in reprezentante, la masinile de flota. Dai masina lu’ nenea „car manager”, ala o duce in service, acolo nu are nimeni grija ce se mai schimba pe ea in afara de ce probleme aveai tu (bine, mai sunt si variantele si mai misto cand „car managerul” e in gasca cu aia de la reprezentanta si fac afaceri impreuna) si uite asa merge treaba…. si da, omul care o conduce zilnic chiar e de buna credinta si nu vrea sa pacaleasca pe nimeni cand o vinde…

      00
    • NOU
      #24

      Unde plm ai vazut tu sa stea proprietarul langa mecanic in reprezentanta? Eu n-am vazut nicaieri asa ceva. Reprezentantele au sala de asteptare. In rest, da. Iti poti lua teapa cu filtrele in reprezentanta la greu. In general operatiunile astea gen schimbat de ulei si filtre ii sunt atribuite lui Dorel cel mai pampalau din echipa sau Bulishor, cel mai nou ucenic, ca trebuie sa invete si el. Iar daca operatiunea e mai dificila (gen poate ai vreun surub ruginit si mancat pe capacul filtrului de aer sau poate filtrul de motorina e pozitionat sub masina, langa rezervor si risti sa te murdaresti pe maneci de motorina cand il desfaci)sunt sanse ca lui Dorel sa-i fie lene. Mecanicul sef o sa-l intrebe pe Bulishor: „-Ai schimbat filtrele alea, bai Bulå? -Da, sefu! Am schimbat. Cum sa nu schimb?!” Ca doar nu-l doare gura.
      Ideea e ca nici reprezentantele nu sunt garantia serviciului profesional, nici nea Vasile mecanicul de la coltul strazii. E pur si simplu o loterie daca nu te pricepi sau daca nu ai pe cineva care se pricepe si care atunci cand este depasit sa nu arunce un verdict la intamplare.

      Ca pont, eu personal cand ma duc cu revizia la reprezentante avertizez in prealabil ca filtrele anterioare au fost marcate si cer sa-mi fie returnate la final filtrele/piesele schimbate.

      10
  8. NOU
    #25

    Am luat o masina de la un dealer Ford din Craiova, in anunt era trecuta ca era a unui manager de la fabrica. Parea credibil, din moment ce aveau anunturi si cu masini de test drive.
    In fine, ideea e ca am luat un Mondeo cu 14500 km la pretul de 13.500 euro. O am de 4 ani, fara niciun fel de probleme, doar revizii si consumabile.

    00
  9. NOU
    #26

    Eu la fel m-am speriat dupa ce am luat astra. O am de 5 luni si am facut vreo 7000 de km cu ea, nu are nimic. De panica am fost cu ea in service de 2 ori pana mi-au zis ca nu are nimic masina si cam asta a fost.
    Problema cred ca apare cand o iei si are vreo 100 de mii de km, daca o iei cand inca nu are prima revizie facuta e ca orice alta masina.
    Cred ca faptul ca poti lua o masina aproape noua si inca in garantie la un pret cu 25% mai mic reprezinta un avantaj.

    00
  10. Aia cu culoarea nu mai e valabila, stiu flote cu masini haurii, negre sau ce culoare au vrut directorasii precum si flote de masini galbene sau rosii pentru ca asta e profilul firmei. Toate luate de la firme de leasing din Ploiesti.

    00
  11. Faptul ca nu e buna ca a fost masina de firma n-ar trebui generalizat. La noi in firma masinile sunt relativ alocate per persoana, care are grija de ea ca de masina lui. Si chiar avem grija. Reviziile se fac doar la reprezentanta, kilometrii cam 15k pe an. Cam dupa 4 ani, dupa ce ies din garantie se inlocuiesc cu altele noi. As recomanda oricand si oricui o astfel de masina.

    00
  12. NOU
    #29

    Inchiriez masini din afara cam de 2-3 ori pe an. Concluzia: masinile de la firmele mainstream (in cazul meu, Europcar, Avis/Budget si Sixt) sunt mai bine intretinute si de multe ori au echipamente si motoare peste nivelul „chel” la care te-ai astepta de la o masina de inchirireri. Iar faptul ca sunt ceva mai scumpe exclude partial genul de ghiolbani care distrug masinile pentru ca nu sunt ale lor. Daca masinile alea ar fi fost scoase la vanzare in momentul in care le conduceam eu, le-as fi cumparat fara ezitare pentru ca erau ireprosabile. Media de km era in jur de 20 sau 30.000 si nu erau mai vechi de 2-3 ani.

    Iar masinile cele mai proaste au fost cele de la firme ieftine (Solmar si Centauro din Spania, altele nu am incercat). Si da, astea aveau peste 100.000 km si erau varza.

    00
  13. am inchiriat de doua ori masina, odata am primit un Polo cu 36km la bord, eram primul client :) A doua oara am primit un ford focus cu vreo 300 km.

    anul trecut am luat prima mea masina sh, din germania, tot cautand am gasit una oferita fix de fabricant, era cu vreo 10% mai scumpa decat alte variante gasite, a fost impecabila.

    00
    • NOU
      #33

      Doar ca fabricantul nu vinde masini ci le fabrica. Reprezentanta se ocupa de comert.

      00
    • Nu e rational sa prezumi ca toate au 30 KM :))
      Ar insemna ca cineva sa piarda deprecierea de nou (vreo 2000 euro) pentru o inchiriere de 49 euro. Ca sa iasa 0 pe 0, dupa asigurari, comisioane, leasing, revizii, reparatii si prostii, masina aia trebuie sa faca minim 100K KM.

      00
  14. Firmele mari de inchiriere au in flota masini bine dotate, revizii la zi, doar in reprezentanta, unde se schimba tot. Mai lasati chestiile astea ca iti pune 1l de ulei, ca iti sufla filtrul de aer, etc! Inclusiv la noi, toate firmele ce se respecta au leasing operational, unde chiar si stergatoarele se schimba in reprezentanta. Ultima oara am inchiriat un Opel Insignia, 40 000 km, era impecabil din orice punct de vedere!

    00
  15. ok, are dreptate omul cu mașinile de închiriat. când ești poștită, ești praf pe dinăuntru în câteva luni.
    legat de faza asta cu primul proprietar, nu prea sunt de acord cu cei care vor o mașină dr la un unic proprietar. e ca și cu femeia, o ai nouă, te porti cu ea ca și cum ai avea in mâini cel mai fragil portelan. Peste vreo trei ani incepi sa observi ca nu se sparge cand o mai scapi pe jos, apoi incepi sa uiti ca are si ea nevoie de infrumusetare din când in când, etc. Schimbând proprietarul la 2-3 ani, e curva pt noi barbatii, dar e mai buna si mai fiabila si strălucește pt ca predecesorii n-au avut timp sa se plictiseasca de ea.

    20
  16. Poate valabil pe la noi. Și Fordul meu a fost mașină de flota prin Franța dar pana mea, toate reviziile la zi doar la reprezentanță și înainte de a o lua am dus-o la noi în reprezentanțâ să o întoarcă pe toate părțile. Are 2 ani de când am luat-o eu, vreo 35000 km în plus și fără probleme. Prefer flotă decât „mașina unei bătrânici”.

    00
    • pentru că vesticii înțeleg altceva prin flotă decât noi. noi dăm cu ele prin toate gropile, că nu e mașina noastră.

    • Acum fie vorba între noi eu am preferat și mașină de afară din cauza drumurilor din România. Anul ăsta la revizie am schimbat bucșe și rulmenți grupa mare. Plus scutul futut din cauza unei gropi din București, oraș capitala europeana. O mașină sh plimbata prin România 100k km cred că e echivalentul uneia rulate 300k pe drumuri decente.

      00
  17. Eu am cumparat anul trecut de la cei de la Autotehnica Fleet Services – sau Hertz, cum apar pe net, un Ford Focus pe benzina, albastru, din 2012 cu 51200 de km in bord. Am fost cu ea la o reprezentanta Ford, unde am un amic, am verificat-o cap coada si la final omul mi-a zis ca merita cumparata. I-am facut revizia si am inceput sa o folosesc. Nu am avut nicio problema cu dansa pana astazi, am ajuns la 58400 de km in bord. Am fost cu ea la Ford saptamana trecuta sa ii schimb placutele de frana si am verificat-o iar cap coada…masina se prezinta foarte bine. Acum nu stiu daca am avut eu noroc sau nu cu masina, dar eu sunt multumit de ea pana in acest moment.

    00
  18. Salut.
    Sttiu ca e tarziu, dar Zoso, iti mentii parerea si despre rentals de afara?! Am vazut masina visurilor de vanzare afara, in DE, doar 20k de km facuti intr-un an, evident impecabila, dar… e rental car. Nu e ieftina apropos, o vinde dealerul ei de marca, care probabil a luat-o inapoi cand s-a termiant leasing-ul.

    00
  19. Salut..
    ma bag un pic in discutie,fiindca recent am fost la sixt new kopel sa ma uit de o insignia sh.
    masina era impecabila din toate punctele de vedere.revopsita toata,schimbat distributie,discuri frana,si celebra garnitura din baia de ulei.masina avea carte service originala.garantie 2 ani sau 30.000 km,
    totul a fost super transparent.am intrebat de ce a fost revopsita masina ,si am primit raspunsul asteptat,din cauza micilor imperfectiuni,zgarieturi.
    Masina a fost in leasing operational si s-au facut reviziile la timp.
    Trageti voi concluziile…

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.