Despre marketing, new media şi consumatori

viral marketing Eu nu am habar de marketing. Singurul contact pe care l-am avut cu acest obiect denumit marketing a fost în anul II de facultate, parcă, când madama profesoară (o bufniţă mică şi rea) a spus o enormitate, am contrazis-o, a zis că ea ştie mai bine şi ca nu trebuie să îmi explice şi n-am mai dat pe la ea pe la curs.

Hai să ne jucăm un pic cu marketingul ăsta, dacă tot avem blog şi putem scrie pe el ce ne trece prin cap.

My product sucs.

Întai de toate, avem o idee despre cum aflam ce cred consumatorii despre produsul nostru:

Here’s some free advice: Go to Google, enter any of your company’s brands followed by the word “sucks,” and you will see the true consumers’ reports. Brace yourself, for it won’t be pretty. Wal-Mart’s unofficial Google Sucks Index turns up 165,000 results; Disney 530,000; Google 767,000. What’s yours?

Autorul: Jeff Jarvis teaches journalism at the City University of New York, blogs about media and the populist internet at Buzzmachine.com
În comparaţie cu meseriaşii nostri, nenea ăsta e un pierde-vara, care n-are ce face şi scrie pe blog, în lipsa unei meserii adevărate. Adevăraţi gen Mătăşel gândesc şi pufăie din trabuc, nu scriu pe bloguri (ps: Cos, nu te-am uitat, vorbim joi când revin în Bucureşti, numai să nu afle şeful tău).

New media e un loc periculos.

Bun. Acum să luăm pulsul problemei de la un specialist local:

“Multi din clientii cu care am contact si cu care vorbesc de posibilitatea unor campanii pe bloguri sunt reticenti sa investeasca tocmai din acest motiv – nu vor sa isi duca brandul intr-un mediu in care inca se poarta conversatii ‘incinse’ intre bloggeri”

Adrian Alexandrescu, Director la OgilvyOne, într-un material pe care l-am comentat aici.
Deci, director, da? Nu unu’ de pe stradă, care n-are ce face şi pierde vremea scriind pe bloguri, ca mine. Eu habar nu am de ce vorbesc, dumnealui e director la Ogilvy, de aceea ne va vorbi aici:

Campanii eficiente de advertising in noile media
Workshop de new media oferit de Ogilvy One Romania
VORBITORI
• Wim Vermeulen, Director of Digital Innovation,Ogilvy Central & Eastern Europe
• Adrian Alexandrescu, One-to-One Communications Director OgilvyOne

Din programul Digital Marketing Forum…

Realitatea sumbră.

Iată un sfat gratis pentru toţi specialiştii români, cărora adesea nu le mai ajungi cu prăjina la nas: poţi cenzura într-o oarecare măsura parerea despre produsul tău; poţi nega multe opinii („ah, e cineva de la concurenţă!”), dar nu îi poţi face să tacă pentru totdeauna. Şi mai bine îi laşi să spună ce vor, ca să ştii la ce să te aştepţi.

La una din conferinţele la care am participat anul trecut, un nene din afară dădea exemplu Lincoln, care a înfiinţat un forum unde posesorii acestui brand pot discuta despre orice, fără teama că vor fi cenzuraţi. În felul ăsta, îi ţii sub supraveghere şi în caz de probleme mari, poţi pregăti o strategie din timp.
La noi, 50 de stickuri usb au adus fix nimic.

Epilog.

Realitatea e că până nu se va găsi un mod prin care să poată fi controlată reacţia oamenilor (bloggeri şi comentatori deopotrivă), puţini îşi vor risca pielea să vină în blogosferă. Viitorul aparţine celor îndrăzneţi.

Abia aştept să merg joi la DM Forum, să notez ce ne poate învăţa dl. Alexandrescu. Presimt că vor fi lucruri interesante şi noi.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

6 comentarii

  1. ai scris mult si n-ai zis nimic

    00
  2. :-? „zoso sucks” cu mai multe rezultate in google.ro decat „neogen sucks”
    now that’s brand awareness :)

    00
  3. Cunosc un prieten care are un blog despre bloguri si marketing, Zoso cand il vei descoperi il vei citi si tu, crede-ma! Iti zic cu drag, daca ma intrebi, nu de alta, dar nu as vrea sa ii fac reclama pe blogul tau, nu sunt un sarlatan, vorbesc pe bune! Lasa-ma sa stiu daca binevoiesti a cunoaste…

    00
  4. Da, termeni de ”buzz” si ”brand awareness” sunt folositi de ai nostri ‘specialisti in new media & marketing’ pentru a impresiona pustoaice pe la evenimente nicidecum pentru a tine cat de cat pasul cu piata americana si britanica.

    00
  5. „If my product sucks, it’s my fault, not yours”.

    Chiar daca o sa existe oameni nemultumiti care vor scrie tot felul de porcarii despre tine si despre produsul tau, daca acesta este intr-adevar bun, o sa fie doar gargara ieftina si vei avea mult mai multe review-uri bune.

    Daca produsul sau serviciul tau este unul prost/slab, atunci vei avea doar review-uri proaste si review-urile pozitive vor fi gargara ieftina, usor depistabila. In cazul asta te intorci la brainstorming si te reapuci de lucru.

    Sub nici o forma sau fond nu va disparea libertatea de exprimare si cenzura va fi temporara.

    00
  6. Cine a intrebat ieri la DMF care e diferenta intre notorietatea spontana si cea asistata?

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.