zgomotul brandurilor în blogosferă

„Multi din clientii cu care am contact si cu care vorbesc de posibilitatea unor campanii pe bloguri sunt reticenti sa investeasca tocmai din acest motiv – nu vor sa isi duca brandul intr-un mediu in care inca se poarta conversatii ‘incinse’ intre bloggeri”

Adrian Alexandrescu, OgilvyOne, intr-un material pe DailyBusiness

Aş vrea să râd, dar sunt prea ocupat cu citirea unor comunicate sterile de marketing.

Păi cum bre, nea Alexandrescule, să le fie frică să îşi ducă brandurile în blogosferă? Păi, nu toate companiile ţipă după comunicări, după „vrem să ştim părerea consumatorilor„, după creat reviste, concursuri, conferinţe (serios acum, mie mi-au plăcut comunicările Orange şi Cosmote de la ultimele două conferinţe la care am fost, fetele alea erau boboc)? Sau asta înseamnă în accepţiunea experţilor de la OgilvyOne siteuri în flash şi bannere intruzive? Şi după aia vă bateţi pe umăr că aţi făcut încă o campanie de succes?

ps: Radu, matale ce ai băut, bre? De unde 100.000?

marketing, blogosfera, blog, bani

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

34 comentarii

  1. Vor bloguri mai puţin agresive?

    Cu alte cuvinte vor mieluşei influenţabili, şi cu suficient de puţină autoritate

    00
  2. 100 000 a visat el aseara, in timp ce replanuia biznistivi

    00
  3. Probabil pe tot anul 2008 va fi un total de 100.000 bloguri active, ca nu cred ca vor intra in blogosfera omuleti si vor ramane acolo, se vor retrage si ei cu siguranta.

    00
  4. Stii bine ca, in ciuda glamourului si hype-ului, e totusi un business cu partile lui de conservatorism. Atata timp cat caile bine batute functzioneaza inca decent shi aduc shitloads of money, e o reticentza sa ii bagi degeaba in new media / business / whatever.

    GeRePeuri, printuri, bannere. The way they know how to do it. In plus, inca vorbim totushi de ratinguri mult inferioare altor medii.

    Mai e mult pana departe.

    00
  5. Zoso poate ar trebui sa intelegem altceva din ..comunicatul lor, adica: sa fie totul bine si frumos, blogurile roz, aceeasi opinie, cat mai multa cenzura, intelegere, fara replici mai dure…se numea SCANTEIA ce vor ei de la bloggeri.

    00
  6. […]Radu Ionescu estimeaza ca in 2008 vor fi circa 100.000 de bloguri active[…]

    Este imposibi să crezi aşa ceva, daca astăzi se for

    00
  7. Bloggerii ar trebui sa fie ” mielusei” ?

    00
  8. NOU
    #8

    100.000 probabil ar include blogurile inactive, blogurile pe wordpress, haipa,weblog.ro cu welcome message, this is your first post, apoi ar mai intra in calcul blogurile „adiacente” (adica cand un blogger isi face mai multe bloguri, caz din ce in ce mai intalnit).

    00
  9. Bloguri active sunt si o sa fie. Ideea e ca toata lumea isi creeaza astazi un blog pentru ca prezenta pe net a devenit ceva cat se poate de normal. E la fel de natural cu a avea telefon. Daca ai ceva de spus esti automat prezent pe un blog. Diferenta dintre activ si interesant e destul de mare. Unele bloguri sunt dedicate pur si simplu unor nise si e normal sa nu atraga interesul tuturor. Nu il vad pe Cristian Mezei sau pe Krumel scriind blog posturi despre cum a fost la cumparaturi.
    Acum, mai e si cazul unora care desi au blog intr-o nisa, aleg sa posteze si inafara acesteia. As mai da exemple dar sunt sigur ca multi nu stiu despre ce e vorba, asa ca renunt si ma limitez la atat.

    00
  10. „Multi din clientii cu care am contact si cu care vorbesc de posibilitatea unor campanii pe bloguri sunt reticenti sa investeasca tocmai din acest motiv – nu vor sa isi duca brandul intr-un mediu in care inca se poarta conversatii ‘incinse’ intre bloggeri” – aici cred ca nu are dreptate, intrucat un blog serios nu va perpetua un „razboi” sau nu va fi pentru mult timp gazda unei serii de injuraturi ori articole defaimatoare. pe de alta parte, daca o campanie/un produs provoaca agitatie pe blog si chiar contradictii mai dure, ar trebuie sa fie un motiv de bucurie, intrucat acea campanie are un ecou si se poate vedea reactia „la cald”. Publicitatea, fie si negativa, este o forma de publicitate. Nu cea dorita, dar…viata e dura. Pe de alta parte, se pot invata si corecta multe dupa o campanie nereusita, cred eu.

    00
  11. NOU
    #11

    Asta a cam fost din ciclul „vream sa aflam parerea consumatorilor atata timp cat coincide cu parerea noastra”. Lansarea unei campanii in BlogoCub (sorry nu imi plac sferele) nu ar trtebui sa ia in considerare decat „vloarea de piata” a blogurilor (adica numar de vizitatori) pentru ca degeaba iti faci reclama pe un site cu putine vizite. Chiar daca respectiva campanie va trezi reactii negative sau pozitive, atata timp cat trezeste reactii, are impact, iar consumatorul va decide doar dupa testarea produsului si bineinteles ca, curiozitatea ii va fi trezita si de reactiile pro si/sau contra vis-a-vis de produsul respectiv (sau de campania de promovare). Asa ca nu exista reclama pozitiva sau negativa. Exista doar reclama. SI atata timp cat se vorbeste de produsul promovat de tine, inseamna ca ai avut succes.

    00
  12. Chiar daca m-am mai „paruit” si eu cu cate un blogger, intre niste oameni civilizati se discuta un pic in contradictoriu si gata. Chiar nu poti pupa in fund pe toata lumea si nici nu te poti bate cu toata blogosfera.

    Ei isi doresc poate bloggeri „cuminti”, care sa mai puna de un paid review, sa nu indrazneasca sa posteze ceva negativ, desi exact asta este frumusetea blogurilor. Faptul ca ai o anumita libertate, desi se incearca tot mai mult cenzurarea.

    00
  13. NOU
    #13

    Daca am scrie pe bloguri numai de bine intr-un an modificam impresia celor din marketing?
    Cum dracu se dau unii atotcunoscatori cand nici masina lor nu o conduc!

    00
  14. e un alt comentariu care arata cat de putin intelege advertisingul ce se intampla pe internet. as vrea sa stiu ce firma de media nu va recomanda clientilor sai sa plaseze spoturi in in vecinatatea unui talk show incendiar, sau cand joaca Romania pentru calificare. cred ca bine spunea un domn avocat la o conferinta TED, totul trebuie tratat cu bun simt, si poate nu vreau sa pun ads pe OTV sau echivalentul sau in blogosfera (ca exista sunt sigura) insa daca ma numesc advertising professional am discernamantul necesar sa imi dau seama de diferenta dintre OTV si alte televiziuni. genul asta de observatii nu face cinste industriei pentru ca domenstreaza cat de putin stim sa monitorizam real ce se intampla in blogosfera si sa o implicam in promovarea produselor pentru care lucram. clientii sunt reticenti ptr ca nu le dam noi argumente 🙁

    00
  15. Da, dar monitorizarea (trafic, ranking, notorietate), stie toata lumea, naste comentarii, nemultumiri si tabere.. Indiferent ce metodologie s-ar alege, nu exista o opinie unanima. E si asta un canal pe care se poate face publicitate. Unii il folosesc, altii nu.

    00
  16. NOU
    #16

    Poate daca nu ar fi majoritatea bloggerilor romani aresivi in exprimare [vulgari de multe ori]..
    Bloggerii sunt multi, dar.. vorba lui Lapuseneanu 😉

    00
  17. Pai n-au cum sa fie nici 10000, asta-i parerea mea. Dar care-i definitia blogurilor active, cei care scriu o data pe luna?

    00
  18. Ca sa poti sa publici fara griji in blogosfera, trebuie ca sa:

    1. Ai un brand cvasi necunoscut, si atunci orice buzz in jurul brandului e OK atata vreme cat vii cu o tema interesanta
    2. Ai un brand cunoscut, dar solid, si atunci iti permiti sa alegi unul cate unul blogurile si mesajele pe care vrei sa le dai. Poti chiar sa pornesti virale , sa faci concursuri intre bloggeri, sa starnesti polemici pe teme pe care le selectezi.

    Eu cred ca cine nu ia in calcul blogozona pentru a isi face cunoscut brandul pierde din start. Nu trebuie sa ai cine stie ce Ogilvy in spate, astia sunt oricum prea mari si incremeniti in proiect. Trebuie sa ai unul doi oameni creativi care sa poata sa faca marketing pe bloguri. Brandul oricum ajunge in zona blogurilor, ideea este, tu ca owner de brand poti sau nu influenta mesajul?

    Prin neimplicare ajungi singur la a doua varianta.

    00
  19. Nu prea e asa, pentru cei care spuneti ca reclama negativa e si ea o reclama. Nu va doresc sa fiti in pielea marketerilor care se trezesc dintr-o data cu un ou fierbinte in maini: un produs pe care il ia consumatorul la balacarit in mod public.
    .
    Ori de cate ori se poate, marketerul isi doreste sa controleze mesajul despre produsul sau si sa se vorbeasca de bine. Intr-adevar, eficienta mesajului auto-promotional (reclama clasica) e in scadere si se propavaduie din ce in ce mai mult nevoia de reclama dinspre terte parti: vestitul PR.
    .
    Insa va spun eu ca nu convine nimanui sa bagi bani intr-un loc in care pe urma sa vina tinerii atomici sa-ti calce produsul in picioare, sa terfeleasca pe jos cu el cum se joaca pisicii cu motoceii si sa mi tzi-l faca din vorbe.
    .
    Si, dupe cum shtim, consumatorii de bloguri sunt degraba varsatori de vorbe nashpa si grele si goale, isterici si trairisti si superficiali (some of us, at least; sa nu egzageram 😛 ). Mai e mult pana la coacere.
    .
    In plus, dupa cum multa lume a spus, e vorba de puncte de rating: cati oameni atingi cu mesajul tau. Blogurile sunt inca la capitolul pitici, comparat cu alte medii.
    .
    Singura gandire care se poate aplica in momentul de fata este: early entry. Intram acum, cat blogurile inca sunt copii si nu costa cine stie ce sa fim acolo, ca sa creem fidelizare pentru peste 5 – 10 ani, cand cu adevarat va conta si Internetul va fi really parte in parte cu televizorul.
    .
    Insa asta pot face doar companiile mari, care nu sunt atat de preocupate de rezultatele imediate (am facut reclama ieri, vreau crestere la vanzari cel tarziu poimaine) si care au bani in bugetele lor si pentru corporate and strategic things.

    00
  20. Nenea de la Ogilvy da mai departe ce i-au zis clientii. De ce nu l-as crede? Restul este doar proces de intentie, ceea ce nu se face.

    00
  21. e normal ca fiecare sa-si faca o analiza inainte de a folosi un nou canal. prin bloguri se realizeaza o comunicare imposibil de controlat. e oportunitate mare pt branduri, dar si riscuri pe masura.
    multi inca nu sunt pregatiti sa fie transparenti, vezi nivelul la care comunica cu presa, deci va mai dura ceva pana sa stie sa comunice cu bloggerii.

    00
  22. Sa nu fii agresiv nu e neaparat sinonim cu a fi “mielusel”. Sunt o groaza de exemple cu indivizi agresivi[ aici nu ma refer la folosirea cuvintelor *ula, *izda, *uie, ci la atacuri grosolane la persoana] dar care-s mielusei si pupa dosul umed al sefului [vezi creaturile anteniste]. La fel cum sunt si oameni educati care nu folosesc un limbaj suburban, dar care au coloana vertebrala si nu pot fi cumparati foarte usor.

    Problema romanului e ca nici macar nu stie sa certe, adica sa-si exprime politicos nemultumirea, oprindu-se inainte de a deveni agresiv si caraghios.

    Oricum, degeaba sunt ‘nspe miliarde de bloguri carpatine, daca doar 150-200 respecta regulile elementare de gramatica. Autorii celor mai multe dintre ele n-au credibilitate deloc. Abordeaza fel de fel de subiecte cu un aer de expert infailibil [ei sunt guru si-n marketing, publicitate, IT, politica, sport samd] iar daca sunt contrazisi, automat cel care a avut indrazneala sa aiba o opinie diferita, va avea mereu lipita de frunte eticheta de prost/tampit/idiot/cretin/analfabet.

    M-a amuzat opinia incruntata a lui piticu “[…]cei care isi fac blog doar pentru AdSense, […]sunt cei care au stricat in 2007 o parte a imaginii bloggerilor seriosi din Romania”,
    [pauza de ras] avand in vedere ca ultima oara cand am intrat acolo, blogul era impodobIt numai cu reclame adsense. ceea ce nu-i rau. fiecare face si pune ce vrea inimioara lui pe blog, dar macar sa fim mai consecventi.

    In viitor, desi se vor mai naste multe bloguri, cred ca se vor tria cat de cat.

    00
  23. toti cei care comenteaza aici inclusiv domnul valentin care da sfaturi despre ce si cum nu au idee ce inseamna brand, comunicare, valoarea unui brand, asocierea unui brand si valoarea care o da brandului comunicarea in medii specifice, care sa includa clase de utilizatori si care sa includa targeturi.
    cum vrea cineva sa se implice in publicitate serioasa pe blogurile unde se scriu aberatiile de genul asta?
    fiti seriosi aici nu e un mediu de expunere care sa aduca beneficii de imagine unui brand puternic.
    langa o bagare de penis si 3 aberatii parca scrise de un pusti nedesfacut la slit vreodata de o femeie, frustrarile sunt evidente uneori, plus inca o masa de pitici intelectual care nu stiu inca ce inseamna ideea de brand, ce sa caute un brand ca brd spre exemplu?

    00
  24. declaratia lui Adrian Alexandrescu intareste impresia ca sportul favorit al romanilor este „datul cu parerea”.

    pe de o parte avem de-aface cu agentii de publictate incapabile sa conceapa campanii destinate blogurilor si, in acelasi timp, incapabile sa gaseasca o metoda de clasificare a acestora (nu cred ca numai numarul de vizitatori este elocvent in cazul unui blog), iar pe de alta parte avem companiile incapabile sa inteleaga framantarile din web-ul romanesc (in cazul de fata).

    incapabili, oamenii isi dau cu parerea. pentru ei blog=glob, blogger=comunist si asa mai departe.

    cu toate astea, cand o sa se trezeasca si o vada ce se intampla „afara”, o sa inceapa si ei sa aplice. e doar o chestiune de timp.

    00
  25. frate.. oamenii spun ce gandesc la momentul respectiv…nu sta nimeni sa-si aleaga cuvintele doar ca sa nu fie agresivi sau ca sa fie doi trei incuiati fericiti si sa nu se irusineze cand vad pe undeva cuvinte de genu „pla” sau „pizda” sau.. ceva de genu… lumea spune pur si simplu ce gandeste.. fara cenzura.. si nu vad unde e problema..si totusi… nu e nici prima nici ultima oara cand se pune problema agresivitatii..trecem noi si peste asta 😉

    00
  26. Sa ne-ntelegem: Adrian Alexandrescu lucreaza in comunicare si reuseste sa faca patru gafe de exprimare intr-o singura fraza de numai trei rinduri: „multi DIN clienti”, „vorbesc DE posibilitatea” si „vorbesc DE POSIBILITATEA unor campanii”, „sunt RETICENTI SA INVESTEASCA”. Cine nu se prinde care-s erorile, sa fie sanatos, ca nu ma apuc sa le explic. Deci A.A. sta din start destul de prost la capitolul „one to one”.

    Mai apoi, in ceea ce priveste continutul, mie fraza asta strimba si emanata dintr-un fond lexical saracacios imi spune doua lucruri: 1. ca directorul de „one-to-one” cunoaste mediul asta foarte one to one la un nivel foarte superficial. 2. ca ignora cu desavirsire avantaje demonstrate ale blogurilor: segmentarea clara a consumatorilor, calitatea „vocii” bloggerilor pentru cititorii lor fidelizati, natura inteligent insidioasa a mesajelor… Eh…mai dureaza…

    00
  27. turambar si gabi, atunci nu mai bine stai in banca ta si cumperi doar bannere si spoturi pe tv? esti mai safe asa…

  28. Yup. Asta ziceam si eu: asa gandeste in continuare majoritatea.

    They prefer to be on the safe side. Why should I spend my money on some channel where I cannot control the message? Si la articolele alea cu P-ul nepus la vedere din presa, dar despre care stim cu adevarat ce reprezinta, mesajul e controlat. Se uita pe text, isi da un BT. Dar aici? Data fiind si apetenta cititorilor de blog pentru balacareala, cred ca mai trebuie sa mai asteptam un pic. Sa nu mai zicem pla si pizda cu atata naturaletze din taste … 🙂

    Inca nu au ascultat Lou Reed. Walk On The Wild Side, Babe 🙂

    00
  29. Supăraţi că n-au noroc,că zoso nu le pune un link la blogroll,că n-au brand-uri bune,că videoclipurile youtube nu le aduc trafic şi alte bazaconii,mulţi pleacă din blogosferă.Cât de poplare sunt acum blog-urile,peste un an sau doi va uita lumea de ele sunt sigur(cel puţin românii)

    00
  30. E nevoia de barfa, domnilor. Pe vremuri se statea la gura focului si se barfea tzatza Floarea, apsenta cu prezentza de la foc. Acuma se bloguieshte. Plus ca change, plus ca reste le meme.

    Symbolic grooming, mai pui de maimutze ce suntetzi. Se strange bondu social 🙂

    I have to acknowledge it got me hooked too. Aaaaarggh!

    00
  31. well, avand in vedere ca netul e pentru unii ca tv-ul pentru altii (daca apari esti mai interesant), ca e mai usor de facut un blog decat un site (fie el numai cu statusuri :)) ) nu cred ca va disparea blogul din vietile romanilor prea curand.

    goddamn tu nu vezi ca se blogeaza despre tot? nu este topic neatins (chiar si in romania), sunt blogeri care pe un articol „la multi ani” au 20+ commenturi… comon? chiar crezi (mihai) ca vor disparea asa de repede toate astea? think again!

    00
  32. blogspot nu trimite trackbackuri

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link, de la PCGarage prin acest link sau de la Finestore.