De ce se toarnă asfalt în fiecare an?

Pe DN1, primavara, au apărut o căruţă de gropi noi, deşi drumul fusese reparat recent. Acum, între Sinaia şi Predeal se toarnă un strat nou de asfalt. De fiecare dată când se strică drumul, se toarnă un strat nou. Aşa, basculantele ajung să se frece de poduri, deşi acum 5 ani treceau pe sub ele fără probleme.

Şmecheria e simplă: costă prea mult să fie turnat un asfalt bun din prima şi apoi să fie peticit când se strică. Pe termen lung e mai bine aşa, dar oamenii nu vor să facă bani pe termen lung, ei vor bani în fiecare an. Aşa că au inventat o metodă românească: toarnă asfalt prost din prima şi în fiecare an mai toarnă câte cinci centimetri, cu costuri reduse. Asta deşi, adunat, costă mai mult.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

29 comentarii

  1. hello there, captain obvious!

    00
  2. Mama lor de hoti, ca nu-i mai satura Dumnezeu.

    00
  3. La fel e si in Iasi. Anul asta a fost la un moment dat o licitatie pentru lucrarile de asfaltare/peticire. Printre cei inscrisi era si un tip care spunea ca are o mixtura pentru care poate oferi 3 ani garantie. Are loc o intrunire cu Chirica, directorul tehnic al primariei Iasi, care ii spune ca pe el il intereseaza sa tina cat mai putin. Astfal poate da de lucru oamenilor primariei.

    00
  4. culmea, is o gramada de acuze cum ca se plateste premium pentru asfalt prost. premium acu, premium la anu… hop am pus de un palat.

    00
  5. Hai mai, stii tu mai multe decat cei de la drumuri si poduri si de la firmele de asfaltare, mai lasa-ma. Au ei grija si stiu ce calcule fac ca sa nu iasa mai scump, doar sunt oameni corecti. Au ei motivele lor sa faca treburile astea. De asemenea, pot justifica si faptul ca intre Fagaras si Sibiu, dupa ce s-a muncit vreo 3 ani sa faca DN1 impecabil, acum au decopertat vreo 15-20 de km si au turnat asfalt din nou, desi NU ERA NICIO GROAPA, era asfaltul perfect. Cica nu era de buna calitate si au preferat sa-l inlocuiasca. Miroase a ceva aici?

    00
  6. in mod normal s-ar decoperta doar stratul de uzura si s-ar turna din nou o data la 3-5 ani, dar in mod normal si marcajele ar tine mai mult de o luna asa ca nu stiu de ce vorbim in rromania de „in mod normal”

    00
  7. La fel se intampla si prin Bucuresti ;).

    00
  8. crezi că căşuneanu cum o făcea? bani să iasă, doar este o investiţie pe termen lung şi respectiv generatoare de venituri stabile pe termen lung :)

    00
  9. Vor sa se incadreze in buget ;))

    00
  10. O smecherie de genul asta au facut in Campia Turzii. Tot E60-ul a fost facut brici acum cativa ani, inafara de portiunea de sub podul de langa Plus. Acolo au lucrat romanii si mai repara in fiecare an de cateva ori, ca e tot timpul plin de gropi. Trebuie si ei sa faca un ban cinstit, nu?

    00
  11. Ce te mira? Asta se intampla in Bucuresti an de an pe majoritatea arterelor. Asa se fac bugetele.

    00
  12. Eu cred ca problema se regaseste in acel ISO privind calitatea mixturii asfaltice (probabil poti verifica). Altfel nu-mi explic faptul ca acelasi lucru se intampla in absolut toata tara. Hotia e hotie, dar absolut peste tot sunt probleme cu asfaltarile si, de aceea, cred ca standardul folosit are o problema.

    00
  13. Pai din ce mai fac avere regii asfaltului daca nu se toarna anual alt strat de asfalt ?
    Ai scris tu un articol mai de mult despre masinile care sunt facute intentionat prost ca sa se strice si sa cumpere lumea altele, aici este exact la fel.

    00
  14. tot e bine ca se toarna,la mine nu s-a mai turnat de 2 ani

    00
  15. In CT anul asta s-au facut cateva strazi importante si au redeschis un pod. Treburile par sa mearga bine, asfaltul e bun, cel vechi e indepartat, nu e pus strat nou pe deasupra ca la voi.

    00
  16. Tipic românesc. Deși aștept cu nerâbdare să iau carnetul de conducător cred că nu va fi o plăcere nespusă să coduc pe drumuri românești în plus pentru mașină o parte din bani va trebui sa îi câștig pe propria piele prin urmare cred că voi circula 40 – 50km că de’, când e obiectul tău ai grijă de el :).

    Mă gândesc cât ar fi putut costa să avem și noi drumuri adevărate gen Germania, nu chiar atât de mult dar astfel pot să mai ciugulească și ei câte ceva în fiecare an…

    00
  17. Cat costa Bugatti-ul ala? Ca nu mai tin minte…

    00
  18. Pe un drum pe care il fac zilnic jumate in iasi, jumate intr-o comuna se vede diferenta. Cum spunea si #3.Adrian, pe drumul care tine de comuna s-a folosit mixtura respectiva, care e bine mersi si acum, in ciuda ploilor. Pe parcursul drumului care tine de iasi s-a mers pe o porcarie de asfalt care a disparut dupa ploi.

    00
  19. in calitate de proaspat absolvent al Facultatii de Constructii, sectia Cai ferate, drumuri si poduri, si cu ceva experienta in domeniu, va spun ca asfaltul nu se toarna NICIODATA peste cel vechi ci se toarna dupa cel veci a fost inlaturat prin frezare. Asta e regula, dar in Romania regulile sunt pentru prosti.

    00
  20. Ca sa va faceti o idee, o firma de profil are un profit de cel putin 50.000 euro anual pe fiecare salariat. Ar fi ca si cum m-as asocia cu un amic intr-o firmulita si dupa un an am scoate profit 4 miliarde (lei vechi). De ce s-ar face treaba bine, cand poti s-o faci prost si scump?

    00
  21. a propos de asfalt. mi-a spus un prieten, inginer in constructii, ca la o firma de asfaltari sau o directie din asta judeteana, au cumparat un utilaj de ala mare de asfaltat. bagai ingrediente si pe partea cealalta scotea si nivela asfalt. cand au vazut ca asta tot dadea eroare ca ei bagau material mai putin si de slaba calitate – a se citi „furau la ingrediente” – au trecut-o pe linie moarta si au scos „lopatarii” pe traseu. sa ne traiasca!!!

    00
  22. asta pentru ca contractele de asfaltare nu sunt acordate politic, e o piata libera si Basescu & PDL n-au facut asta inainte de alegeri ci doar acuma dupa ce nu a iesit Geoana.

    00
  23. mai bn il turnam cu o culoare invizibila….sa nu mai vedem gropile :))

    00
  24. Asfaltul se toarnă, preferabil, peste eşafodaj din beton armat. Aşa e prin alte părţi.

    00
  25. @mkzet chestia cu contractele se intampla de cand e lumea (postdecembrista). La fel se facea si pe vremea PSD-ului , la fel se face si acum. Singura diferenta e ca s-au schimbat firmele ce executa lucrarile.
    @Takju – Iti dai seama cat ar costa un astfel de drum??? un calcul simplu: 30 cm x 1000m = 300 mc de beton/km; 300mc x 200 ron/mc=60 000 ron/km de betonare. daca mai pui si armatura la socoteala…. + asfaltul ce se toarna peste beton…

    00
  26. p.s. am gresit…1000mp (1 m latime x 1000m lungime).
    deci pretul de mai sus e pt 1 km de drum cu latime 1 m

    00
  27. Nu astea sunt neaparat motivele unei asfaltari… atata timp cat nu stii adevaratele motive ale deteriorarii asfaltului si aparitia gropilor … poti doar sa speculezi si sa`ti dai cu parerea… ceea ce faci tu aici …. nu sunt neaparat de vina constructorii pentru deteriorarea carosabilului …. mai informeaza`te …

    00
  28. La fel se intampla si in Timisoara. Intre Spitalul Judetean si sensul de la AEM au asfaltat de vreo 3 ori una dupa alta. Drumul era perfect, dar ei se apucau de treaba si-l mai asfaltau o data. Asta in timp ce Timisoara colcaie de gropi. Si asta se intampla indiferent de cine conduce. „Baetii dastepti” doneaza la fiecare campanie electorala si pe urma trag tare sa-si scoata parleala. Care, de multe ori, e de 10 ori suma investita. Este cel putin un nene in fiecare judet care a cotizat la 3 partide sume modice de pana la 1 milion de coco. Iti dai seama ca omu’ tre’ sa scoata ce a investit si la celelalte doua si sa faca si ceva profit.

    Si inca ceva : stiti de ce trag ai nostri cu dintii de putere? Pentru ca „investitorul” trebuie sa-si scoata investitia, pe urma se imparte frateste profitul. Aia inseamna ca cel putin un an de zile ei tre sa stea la putere, daca stau mai putin ies in pierdere. Btw, costurile reale ale ultimei campanii electorale se ridica la aproape 1 miliard de euro pentru partidul castigator. Cel pierzator a cheltuit undeva la 700 de milioane… asta asa, ca barfa.

    00
  29. NOU
    #29

    Si in fiecare an va spun ca exista asfalt romanesc, cu brevet si tot ce trebuie, cercetat de un institut romanesc de profil (ICECHIM, dar posibil sa aberez). Care asfalt este garantat 5 ani, e facut cu tot felul de bitum si rasini smechere. Dar il foloseste cineva? Doar unii de prin afara Romaniei, care am auzit ca ar fi cumparat brevetul, ca sa mai economiseasca un ban.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.