De ce să foloseşti reţelele sociale

În ciuda uriaşului succes avut de reţele ca Facebook, Hi5, LinkedIn, totuşi oamenii în general sunt reticenţi la folosirea acestui tip de reţea. Motivele sunt diverse, cel mai ades fiind vorba de neîncrederea într-un sistem pe care foarte mulţi îl folosesc în alte scopuri decât socializarea în sine. În afară de asta, nu toţi se simt confortabil într-o prietenie virtuală cu un om complet străin.
Dar există totuşi avantaje în folosirea unor reţele sociale.

Este gratuit. Nu te costă absolut nimic şi ai la dispoziţie un potenţial de milioane de clienţi sau cititori. Nu depinde decât de tine să ajungi la ei. Asta nu inseamna ca trebuie sa te apuci sa ii deranjezi cu oferta ta, daca intentionezi sa faci asa ceva, opreste-te in clipa asta si gandeste-te ce ai putea sa faci ca sa ai o prezenta complet necomerciala pe o astfel de retea. Abia atunci apuca-te din nou. Pentru ca orice e comercial si vrea sa vanda ceva risca sa fie ignorat, ba mai rau, dat ca exemplu negativ.

Poti urmari conversatii reale. Asta e primul pas. Poti afla despre ce discuta cu adevarat oamenii pe internet. E drept, poti face asta si pe forumuri, insa acolo e vorba de discutii specializate, in timp ce pe retelele sociale e mai mult small-talk. Nu poti spune despre cineva ca il caracterizeaza exclusiv contributiile sale pe un forum de masini, sau ca il intereseaza exclusiv asta, insa il poti caracteriza in functie de toate activitatile despre care vorbeste in contul sau pe retelele sociale. Iar la modul ideal, trebuie sa asculti inainte de toate.

Este extrem de simplu de customizat un cont de tipul asta. Nu e nevoie de un programator sau un designer. Tot ce ai nevoie sunt poze, filme şi tot ce consideri tu că te reprezintă.In acelasi timp, responsabilitatea pentru a-l face interesant este si mai mare si cade fix in mainile tale.

Căutare focusată. Doar reţelele sociale oferă căutarea strict particularizată, pe individ sau evenimente. Poţi căuta pe diferite categorii, ca locaţie, grup de interese, activităţi de bază sau extracuriculare, lucru ce te ajută să nu pierzi timp preţios căutând parteneri de discuţii sau afaceri într-un internet ce devine pe zi ce trece mai vast şi mai complex. In acelasi timp, asta e unul din motivele pentru care TREBUIE sa fii acolo: PENTRU A FI GASIT la randul tau.

Vizibilitate sporită
. Având în vedere că toate aceste situri sunt gratuite, ar trebui să profiţi de asta şi să îţi maximizezi vizibilitatea şi, deci, prezenţa. Profilul tău ar trebui să fie extrem de bine personalizat, cu fragmente de articole , fotografii şi filme.

Membri receptivi. Oamenii care deja au cont acolo sunt receptivi la acest gen de comunicare. Asta caută şi ei odată cu tine. Şi atunci tu nu trebuie decât să comunici, insa intr-un mod dezinteresat, in care

Grupuri de membri
. Este extrem de uşor să declanşezi o discuţie pe un site de socializare. Pentru că unul din cele mai mari avantaje ale lor sunt grupurile de discuţii. Oamenii au multe lucruri în comun, pe care doresc să şi le împărtăşească. Nu trebuie să îi mai aduni tu în jurul unei idei, pentru că vei găsi cu siguraţă un grup mare, în funcţie de mărimea reţelei sociale, care deja e interesat de subiect. Şi atunci contează doar cum prezinţi tu ideea ta şi cât de nouă este ea.

Feedback masiv. Nu poţi evolua decât dacă eşti criticat. Sau de ce nu, lăudat. Iar acolo ai la dispoziţie mulţi oameni care îşi pot oferi opinia. Desigur, poţi primi multe opinii care să nu te avantajeze. Rămâne de datoria ta să ştii să alegi ce ţi se potriveşte şi ce nu.

Iti poti agrega toate activitatile online intr-un singur loc, si ti le poti imparti pe interese. Ai pozele de la mare pe flickr, scrii pe un blog profesional, si ai cv-ul pe linkedin. Cu un cont pe Facebook sau pe Google Profiles poti sa le aduni pe toate intr-un loc, si sa le imparti intre activitati profesionale, si personale, si sa le impartasesti cu grupuri diferite de persoane.

Dacă ai experienţă în folosirea reţelelor sociale şi crezi ca poţi să ne faci MaiBuni, nu te sfii. In unele din articolele urmatoare, vom discuta despre cum poti folosi la maximum fiecare din retelele sociale mentionate in acest articol.

Sursa FOTO

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

4 comentarii

  1. Nu zic ca ceea ce ai scris tu nu e adevarat, insa pentru ca discutiile sa fie OK cred ca ar trebui sa stai numa’ pe ele. Sau sa iti angajezi pe cineva care sa se ocupe de citit si de „socializat” acolo. Asa ca daca fac raportul beneficii-timp pierdut, cred ca rezultatul nu e unul chiar satisfacator! :(

    00
  2. Salut. Eu sunt PENTRU retele sociale. De aceea am cont aproape pe toate retelele sociale cunoscute, si tot de aceea am si facut una pe domeniu .ro – http://www.BlogRepublik.ro , un fel de 2 in 1 – retea sociala si platforma de blogging.

    00
  3. Pai si ai timp sa tii legatura si sa iei cunostinta de toate up-date-urile de pe toate platformele pe care esti inscris? Ca asa de facut imi pot face si eu cont la toate. Insa cat timp cat nu te ocupi de SOCIALIZAREA propriu zisa acolo, atunci esti degeaba inscris in toate! Gresesc eu gandind asa?

    00
  4. Sincer? Nu. Nu am timp sa fiu up to date cu tot e apare nou sau se schimba pe retelele sociale. Intr-adevar…incep prin a crea contul, iar pe cele care merita fac un profil si pun un link catre site/blog.
    Cam pentru asta le folosesc. Cu cat mai multi prieteni, cu atat mai multe click-uri. FUN? Poate…

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.