Io sunt curios de părerea Dacia…

În tot scandalul asta cu BMWurile președintelui, eu sunt curios de părerea Dacia. Așa, de control. Oare puteau pune niște motoare de 2 litri și o cutie automată cu tracțiune integrală pe Dustere? Că o versiune pentru Petrom au putut face. Ar putea face oare și una pentru Poliția Română, după niște specificații care să implice minime modificări?

OK, fără asta motorul ăla de 1.5dci. Nu era bun pentru Poliție? O mașină simplă și ieftin de întreținut?

Lui Tăpălagă i-a dictat cineva ce să scrie, la fel și sindicatelor din Poliție. Să le dicteze naibii și să scrie că amenzile date de polițiști, planul ăla care ei susțin că nu existe, ar trebui să ajungă în parte și în modernizarea poliției, nu doar la Stat. Acum e momentul. Dustere noi, cu destule porturi USB să-și încarce ceasurile de 600€ din salariu, și saloane de pensat pentru polițiști.

Mă uitam acum, am văzut că există un Kuga cu motor 2.5 hibrid.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

57 comentarii

  1. Si au luat bmw uri ca poate vor sa faca toti replay la accidentul recent din Cluj…

    00
    • mai inutil comentariu..mai rar

      00
    • @dny – da. atat s-a putut.

      00
    • Loganurile vandute prin 2009 catre Militie au costat intre 50-70.000 de euro bucata!!!!
      12.000 /bucata (pentru 2009 o suma enorma pentru un Logan de baza luat en gross)
      42.000 /bucata dotarile specifice
      10.000 /bucata chetuieli leasing
      si au mai fost si alte cheltuieli.

      so, daca acum un BMW „chel” pentru Militie = 40.000 fara tva mai puneti dotarile specifice pentru militie si va va da niste sume exorbitante de peste 80k/bucata la care se adauga si intretinere, consumabile, etc

      si da, Dacia – Renault putea livra Dustere full, 4X4, cutie manuala,150 de CP cu maximum 20-22.000 euro cu tot cu TVA (pentru ca luai flote nu 3 masini) + dotarile specifice si ar fi ajuns la un max. de 40k/bucata adica probabil la jumatate din cat vor costa BMW-urile astea la final … nu mai punem intretinerea unui Duster vs. un Bmw
      *si da exista Dustere Renault cu moatoare mai puternice si cutie automata!

      dar na, DAS AUTO!

      00
    • Vezi că VW e das Auto. BMW e „Freude am Fahren”. Au avut VW Polo, acuma vor să vadă și cum e cu bucuria la volan.

      00
    • @A.: era decat placerea de a ironiza bo$$

      00
  2. Puteau o sula..
    E cu dedicatie licitatia.
    Io.. magarul eram posesor de Duster, daca avea o motorizare ok.
    Restul e can-can.

    00
    • De la început aici pute a sifonare crasă (groasă). Ok să admitem cu ENORM de multă îngăduință această extravaganță a MAI pe banii noștri ai celor mulți dar nu toți proști. Eu vreau să știu firma care va face achiziția apoi vreau ca aceste mașini să fie într-un parc auto separat și vreau să știu ce firmă va face asigurările ce firma va asigura service-ul totul până chiar și ce firmă va asigura SCHIMBUL ANVELOPELOR iarnă vară și unde vor fi depozitate și în ce condiții, și mai vreau să știu și la ce PREȚ se ridică investiția asta, și la ce preț e asigurat service-ul și tot restul.

      PUTE a sifonare nu la achiziție ci după sau chiar mai încolo când în 3 4 ani vor fi scoase din uz că vor vrea full-electrice.

      00
    • De la început aici pute a sifonare crasă (groasă). Ok să admitem cu ENORM de multă îngăduință această extravaganță a MAI pe banii noștri ai celor mulți dar nu toți proști. Eu vreau să știu firma care va face achiziția apoi vreau ca aceste mașini să fie într-un parc auto separat și vreau să știu ce firmă va face asigurările ce firma va asigura service-ul totul până chiar și ce firmă va asigura SCHIMBUL ANVELOPELOR iarnă vară și unde vor fi depozitate și în ce condiții, și mai vreau să știu și la ce PREȚ se ridică investiția asta, și la ce preț e asigurat service-ul și tot restul.

      PUTE a sifonare nu la achiziție ci după sau chiar mai încolo când în 3 4 ani vor fi scoase din uz că vor vrea full-electrice.
      Dacia zice în felul următor: noi nu lucrăm pe stoc, nu ne stricăm imaginea cu asocieri dubioase, vrem banii la timp nu peste 10 ani când dosarul BMW-urilor va fi soluționat ,dacă acceptăm toate comenzile se blochează Valea Oltului.

      00
    • Nu exista mentenanță sau buget de reparatii in afara garanției la stat.

      00
  3. se cheama lobby…aveau stoc mare in germania si nu gaseau cumparator asa ca s-au activat relatiile…de parca ar fi prima data cand se fac astfel de smenuri…

    00
    • Peste tot e criza de masini noi si astia de la bmw au 600 de masini care zac undeva? Pe care le dau si la super discount?

      00
  4. BMW Gate… Ficusul/dulapul mi se pare destul de prost să se lase bagat într-o mânărie dintr-asta…

    00
  5. Mie mi-a luat de curând permisul unul nepensat și fără manichiură. Când l-am văzut așa, nebăiețel printre atâția băieței, nici nu m-am supărat. Eram relaxat și zâmbitor, bine că nu m-a bănuit și de alcool/pot la volan

    00
  6. inaltime duster 1693, deci pa,pa!

    https://www.g4media.ro/drula-despre-afacerea-bmw-licitatie-cu-dedicatie-cum-au-fost-eliminate-masini-concurente-mai-ieftine.html
    Ai putea.
    Dar ce te faci dacă vine un ofertant cu Skoda Octavia 2.0 TSI DSG 4X4 care se potrivește la toate, dar costă numai 28.000€ pe când BMW-ul e 38.600€?
    Cum ce faci? Pui în caietul de sarcini înălțime maximă de 1450mm și Octavia nu se califică pentru că are 1469mm.
    Bonus: elimini și Volkswagen Passat-ul care are 1456mm.

    00
  7. În altă ordine de idei, sunt curios dacă intră Codruța pe fir

    00
  8. Pe bune daca inteleg de ce s-au aruncat astia de la Bavaria pe felia asta. 33.000 pentru un 320i xdrive e super discount. Daca aveau nevoie sa vanda stocul le aruncau la promotie si gaseau clienti la pretul asta.
    Daca tot pandeau o sparla puteau sa arunce pe ele niste luminite ros-albastru si niste colant si le dadeau la 90.000 bucata.

    00
  9. În orice țară mașinile de poliție au modificări speciale, sunt sigur că se puteau face și pentru poliția Română.

    Legat de Duster de 2.0, există deja varianta pentru Rusia, există și pentru țările arabe, deci platforma suportă asta, era doar o chestiune de asamblare probabil, nu mă pricep, poate un inginer auto poate explica mai bine.

    Dacă ar fi trebuit implementat de la zero atunci da, n-ar fi meritat sincer costul pentru câte are nevoie poliția, toate complicațiile. Plus, nu știu cu omologările EU dacă motorizările alea îndeplinesc cerințele de crash-test, etc.

    În US au chestii suplimentare gen radiatoare mai mari, suspensii sport, bara din față întărită, etc.

    Ce se întâmplă acum e repetiția tunului din perioada PNL cu loganele de 70k euro. Se vede că relațiile de influență sunt cam aceleași, că tot pe-acolo se dau tunurile :))

    Probabil n-au mai găsit ‘colaborare’ la Dacia și au mers la altcineva care a fost dispus.

    00
    • Varianta de Rusia are F4R, o bășină de motor. Mai bine iei HR13 (1.3 turbo injecție directă)

      00
    • @manu144x si altii!

      Va rog eu incetati sa rostogoliti mai departe manipularea aceea cu loganul de 70k euro!

      La o simpla cautare pe google aflam:

      „Costurile sunt defalcate și detaliate pe patru categorii principale: 11.760 de euro prețul de bază al mașinii, 42.270 de euro costul dotărilor specifice unei autospeciale de patrulare pentru poliția rutieră, 891 de euro preț revizii și 10.577 de euro cheltuieli leasing.

      Alte 499 de bucăți Dacia Logan MCV au fost destinate poliției rurale, mașini care au ajuns la secții rurale și posturi comunale.

      Aici, costurile totale s-au cifrat la 52.423 de euro fiecare, cu următoarea defalcare: 12.404 euro preț de bază, 30.494 euro preț dotări, 1.701 euro preț revizii și 7.822 de euro cheltuieli leasing.”

      Credeti ca urmatoarele Polo-uri au fost folosite „chele”?
      Credeti ca aceste BMW-uri vor fi folosite „chele” ?

      PS: Intr-adevar, acele costuri pentru dotarile specifice unei autospeciale pot fi si ele umflate… Dar ideea de baza ramane: Dacia nu a primit acea suma pt fiecare logan!

      00
    • @George

      Păi fix acela era tunul, nimeni cu 2 neuroni nu și-a imaginat că acei bani ar fi ajuns la Dacia. E evident că o corporație ca Dacia nu poate scoate așa ușor banii negrii din contabilitate.

      Da știam că prin schema cu dotatul lor s-a dat tunul, nu pot să cred că un girofar de 400 euro, o stație de 350 euro și mai pun 1000 pentru montaj , dar e imposibil să ajungi la 42k sau cât ai zis tu acolo.

      00
  10. Sunt fonduri ue cu dedicatie probabil, dar la 33k de cocosei as fi luat si eu un 320xi nou, super afacere.. Totusi opel cere tot cam asa pe un amarat de astra cu automata,led etc, și fără tractiune integrala, si cu motor de 1.2, nu ceva sanatos gen 2.0 benzina.

    00
  11. Io sunt curios de părerea Dacia…

    Dar Ford ce zice?
    (Stai să-i vezi cum s-ar).

    00
  12. Au prins chiar la pret bun BMW ul tinand cont de context, si la ce pret au fost luate Loganurile acum ceva timp

    00
  13. Politia si Jandarmeria franceza folosesc Duster. Nu cred ca e stoc, dar nu am gasit informatii despre asta

    00
  14. Ideea ta e bună, dar inerția unei corporații d-astea e imensă. În plus, costurile de omologare pentru motor nou și transmisie integrală ar depăși cu mult posibilul profit dintr-o asemenea afacere, documentație pentru 3000 de mașini etc etc. Pentru un model nou de radio pe o mașină omologarea e sute de mii de euro. Un clusterfuck de care Reno se ferește și în Franța. Ei în general folosesc carosieri (ca la Petrom) ca să rezolve chestii de genul ăsta.

    00
  15. Cred ca si-au atins scopul. Ati uitat de milioanele de doze de vaccin aruncate pe fereastra.

    00
    • Dacă te vaccinai tu erau 3 doze mai puțin aruncate.

      00
    • Da, de unde sa stie statul ca sunt atatia experti medicali care stiu ei cum e mai bine si nu se vaccineaza?

      Sunt curios care e intersectia dintre multimea expertilor medicali de mai sus si cei care trag in jos statisticile de folosire a sapunului si a pastei de dinti.

      00
  16. Nu se intreaba nineni de ce statul cumpara mașini cu motor termic, in timp ce cheltuie sume imense cu programe „verzi” pentru fraieri? Nu ar trebui ca statul sa fie cel care se face eco, dupa cum zicea tembelul ala de sinistru al mrdiului?

    00
    • Că în teorie folosești mașina de poliție la urgențe, urmăriri, activități unde ai nevoie de viteză și randament bun? Sau cum ar fi să fie cu electrica în urmărire și sa tragă 30′ min la lidl până se încarcă mașina?

      00
    • Vlad voia sa spuna ca trebuiau cumparate Tesla.

      00
    • Vlad, poți să fii mai bășinos de atât? Motivele sunt evidente, iar acolo unde se pretează poți observa cu ochiul tău mașinile electrice din dotarea Poliției (de exemplu la Locală în București).

      00
  17. E furt pe fata si nimeni nimic. Niște smiorcaieli online și cam atât. La legile justiției revoluție in strada. La astea, la scumpirile făcute de băieții deștepți de la noi și din Europa din energie nimic … Atâta s-a putut. Cum ziceau versurile bucuroși le-om duce toate de-i pace de-i război … sa fim bucuroși !

    00
  18. le-au luat ieftin ca sunt dinalea inundate.

    00
  19. Bah, serios acum, e greu să găsești loc pe linia de producție pentru 600 de mașini cu criza de componente.
    Dacia nu ar fi putut face mașină cu motor de 2 litri, înainte aveau dustere cu motor de Laguna pentru UAE, dar motorul ala de 2 litri nu mai îndeplinește standardele de emisii.

    00
  20. Se putea face, dar iesea Dusterul la pret dublu fata de un BMW.

    00
  21. Toata discutia se cam duce in can-can. Ca e masina de cocalari, de pensati, de intors pe linia continua, etc
    Totusi nu vad discutia asta: hai sa vedem ce trebuie modificat in legea achizitiilor publice astfel incat astfel de cazuri, cu un caiet de sarcini facut cu dedicatie, sa devina infractiune. Ca pe legile actuale, noi vociferam, ei se fac ca investigheaza, dar totul e legal si merge inainte.
    Practic au maltratat legile in asa hal incat coruptia se reduce la cazurile cand il prinde pe unul cu banii in chiloti. Si nici atunci, ca zice ca e dar de botez (Chirica la Iasi)

    00
    • Imi place xa ganditi constructiv. Doar ca nu vor exista ever modificarile legislative in directia dorita de dumneavoasta cu majoritatea parlamentară actuala.

      E ca in vorba aia cu bordelul care merge prost si administratorul se gandeste la schimbarea cearseafurilor. Trebuie schimbat „personalul”

      00
  22. „Oare puteau pune niște motoare de 2 litri și o cutie automată cu tracțiune integrală pe Dustere”

    Puteau orice, mai putin sa ia masina la baros, sa o facă de 1450 mm inaltime. Ca si asta era cerinta eliminatorie.

    00
    • De ce au pus criteriul ala de limita de inaltime?
      Cind dai examen la Cîmpina, nu mai trebuie sa ai minim 170 cm, ca sa incapi in bemveul de serviciu?

      00
  23. e o achizitie tip conditie probabil germania ne sustine la schengen probabil seful bmw a vorbit cu klaus ca a buctat undeva pe russia o comanda care nu se va mai face imediat nemtii se uita catre statele tip sud america cu coruptie stat in stat se uita la noi…probabil cand klaus nu va mai fi presedinte va primi cadou un bmw ultimul tip suntem o tara tip banana si asa vom ramane multi ani pt occident vrei ceva din ro lemn fetite baietei dai un ban da stai in fata cu bani cumperi orice in romania iti livreaza chiar m.a.i daca vrei da costa!

    00
  24. Dacia are mai nou motor de 150 cai. Probabil ca e suficent cat sa exploatezi la maxim o platforma ieftina de calibrul duster. Altfel trebuie sa modifici prea mult masina cat sa fie stabila la viteze mari, pe masura motorului. Apoi, de 4 x 4 nu este neaparat nevoie. Poate pentru motor de peste 200 de cai si/sau teren accidentat non stop: nu e cazul. Altfel este risipa.

    Daca nu este rentabil cu tot cu spaguta si modificarea platformei, de ce s ar baga dacia in asa ceva? Ca sa piarda bani?

    00
  25. sa zica ce mai exact? nu or sa zica nimic. e si randul alora de la BMW la ciolan. ei avut partea lor de ciolan. simplu.

    00
  26. Mercedache era mai bun G klase pt.drumuri din România.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.