Crypto: Follow the money

Dacă dăm un pic pe mute pe toți ăia care explică ce este bitcoin, cât de bun, cum e viitorul și alte scheme, rămânem cu o imagine interesantă: Majoritatea știrilor despre bitcoin&restul sunt despre infracțiuni.

„Moneda” este folosită aproape exclusiv pentru „activități criminale”, de la alea ușoare, scheme de pump&dump și țepe, până la alea ransomware pentru spitale, trafic de arme și droguri, pornografie infantilă. Nu poți să le spui oamenilor care jonglează cu așa ceva că ăsta ar fi adevărul că oamenii se enervează când le spui că sunt imorali. Totodată, omul imoral are tipul ăla de ochelari de cal care-l face să ignore aspectele nașpa ale activității sale.

A, și nici tehnologia din spate nu e foarte bună/revoluționară sau măcar eficientă, dar astea sunt deja detalii. Și-atunci te întrebi de ce încă mai funcționează fenomenul, în afara explicației imoralității colegilor de planetă?

Well, discuția merită un pic de raționament la rece și e caniculă afară. Dar, ca idee de început, cine credeți că câștigă cel mai mult din vânzarea de tutun pentru ars, un drog recunoscut universal ca fiind nociv? Matematica ne spune că ăla care încasează 83% din prețul pachetului.

Din păcate aceiași oameni care nu sesizează asta și sunt furioși pe companiile de țigări, n-or să sesizeze că în afară de infractorii încă neprinși, singurele entități care au avut câștig real din schema asta cu crypto sunt companiile care produc plăci video și alte procesoare.

La fel cum push-ul pe cloud e făcut de producătorii de servere și push-ul pe 5G, tehnologie aproape inutilă, e făcut de companiile care produc echipamentele 5G. Totuși, într-o societate în care majoritatea discuțiilor socratice se fac cu motani, motanii or să aibă o teorie mult mai bună decât asta și e dificil să discuți într-un cor de mieunături. Răspunsul eficace este, de obicei, „Zât!”. Orice om care a făcut gestul ăsta știe că motanul fuge, dar tot se uită jignit la tine și dup-aia începe să se lingă în cur ostentativ.

Pentru că nu știi tu ce e bitcoin, fraiere!

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

163 comentarii

  1. Cel mai mare scam din istoria digitala a omenirii.

    00
    • Yep. Schema piramidala aproape perfecta.

      00
    • NOU
      #3

      nu este ponzi ci este MLM dus mai departe acolo unde Oriflame su Herba nu s-au gandit sa se duca sau nu au avut c****iele necesare, insa tehnologia din spate chiar este viitorul indiferent de ce se intampla cu cryptomonedele …

      00
    • Tehnologia a apărut și o să evolueze.
      Ceea ce nu e un lucru rău.
      Mai departe monede, crypto, bălării, subiecte de vorbit pe șantier între 2 cife de beton trase la dreptar.
      Îl cunosc pe unu, mare specialist în crypto, care îmi explica academic faptul că sunt cam prost și înapoiat și nu înțeleg eu tehnologia, remarca observată și pe aici, că nu înțeleg eu, deși era vreo 6000 de euro pe minus, așteptând să crească piața, ca să fie măcar pe 0. Și omul pe la vreo 30 de ani.
      Aha, bine mă. Până când revine pe plus cu banii și dă randament iar bitcoinu și în ce dracu a băgat banii, mai desfac un Ciuc Radler 0, că e cald.

      00
    • Băi terminați odată cu tehnologia asta revoluționară, că nu e nimic revoluționar în blockchain-ul sărăciei.

      Toți ați făcut liste înlănțuite la informatică în clasa a 9-a, adăugați un hash sha256 în fiecare din ele pentru elementele dinainte ca să fiți siguri că nu au fost alterate și gata, aveți blockchain!

      Atâta tam tam pentru un rahat de liste înlănțuite. Tot ce e miningul bitcoin e citirea hash-ului a unei cifre random, care e generată artifical de protocol. Cu cât sunt mai multe cifre de ghicit cu atâta e mai mare dificultatea. Fix pix.

      Avem baze de date de vreo 50 de ani imediat, și credeți că nimeni n-a avut nevoie de verificare autenticității datelor până azi?

      Blockchain e strict despre descentralizare, atâta tot. S-au luat niște tehnologii existente și cineva i-a dat drumul in the wild ca un experiment să vadă dacă e sustenabil. Poate o fi chiar inventatorul SHA256, NSA? Cine știe.

      E doar un Ponzi scheme adaptat vremurilor digitale, nimic mai mult. Oamenii bagă bani, generează cerere, valoarea crește, alții aud că valoarea crește, vor și ei, valoarea iar crește și tot așa până când nu mai sunt oameni care vor și se prăbușește totul.

      La fel poți face bani de pe meme stocks, de pe shorturi, de pe tot felul de combinații, doar să ai bani de riscat.

      00
    • Lista inlantuita e doar chain, nu blockchain, partea de block vine de la altceva. Nu ca ar avea vreo relevanta, doar zic.

      00
    • @Skyler

      Știu, știu, n-am vrut să intru în detalii și mai tehnice, n-are nici o relevanță. Singura noutate e faptul că e distribuită la toată lumea, și toată lumea poate să verifice pe toată lumea dacă nu cumva s-a modificat ceva în listă. Atâta tot.

      S-a lansat în 2009. Azi suntem în 2021, nu există nici în ziua de azi o aplicație practică ce nu s-ar fi putut face fără blockchain, nici o problemă rezolvată ce nu putea fi rezolvată înainte. Doar alte shitcoinuri, mereu și mereu doar alte monede.

      Cei mai șmecheri mi se par ăia de la XRP, au băgat hype la greu, și ei au deținut 50% din monedele existente + e cu supply nelimitat și ei și-au rezervat dreptul de a le emite :)) Dar lumea merge că au auzit ei că-n singapore nu știu ce nu știu cum XRP. Și-au tras câteva logo-uri pe site și aia e.

      00
  2. Nu stiu ce tutun ai bagat tu de dimineata, dar sa zici ca 5G e inutil mi se pare … inutil.
    Cat despre bitcoin, da, e folosit si pentru infractiuni, dar la fel si banii cash. Bitcoin nu va inlocui niciodata banii pe care ii avem acum pentru ca e problematic ca si tehnologie (consuma curent mult si e incet), dar a fost un proof of concept excelent pentru viitor din care au aparut alte proiecte care rezolva problemele bitcoinului (vezi ETH 2.0, cardano, polkadot). Singura utilitate a bitcoinului acum si pe viitor va ramane ca store of value (de aia ii zice digital gold), din simplul motiv ca are o limita maxima de monezi si va fi din ce in ce mai rar si automat ii creste valoarea. De ce? Atata timp cat oamenilor li se pare interesant conceptul de crypto vor vrea sa detina bitcoin si pretul va creste. Cand o sa ne plictisim de el nu o sa mai valoreze nimic.

    10
    • Nimeni nu a cumparat vreodata bitcoin pentru ca li s-a parut interesant conceptul.

      00
    • Am dat like, dar „plusez” si cu un copy/paste: „Nimeni nu a cumparat vreodata bitcoin pentru ca li s-a parut interesant conceptul.”

      00
    • sigur? nici atunci cand minai btc cu laptopul de acasa? si avea valoare aproape zero dar tehnologia/ideea era super interesanta si o mana de geeks era super pumped de o noua jucarie?

      00
    • Sigur. Cand minai BTC cu laptopul de acasa si valoarea era aproape zero – o faceai fix in speranta ca valoarea va creste si le vei putea vinde.

      Prin 2011, cand am avut primul contact cu BTC, era pe Tor si vroiam sa cumpar niste iarba.

      Eram pe Tor pentru AIA era ceva cu adevarat interesant, conceptul de privacy total care protejeaza figurile din umbra, darknetul, Silk Road, infractorii, traficantii, si eu, pielea pulii care isi dorea un joint.

      Si unica modalitate de plata era prin BTC, asa ca mi-am facut un wallet si am pus echivalentul a zece euro pe el.

      Nicio secunda nu m-am gandit ca ceea ce valora atunci 10 euro, vreo 2 BTC, ar fi putut sa imi aduca peste 10 ani aproape 100 de mii de dolari.

      Si asta era atunci, la inceputuri, cand chiar ar fi existat o sansa minuscula sa i se para cuiva interesant „conceptul”.

      Azi ? Exceptand dezvoltatorii de cod pentru monezi noi – absolut nimeni nu e interesat de bitcoinuri exceptand traficul pentru profit personal.

      00
    • 5-G nu ne este de utilitate nouă civililor, ci pentru toată infrastructura din spate, mai ales pentru partea de comunicații în domeniul industrial, unde este nevoie de colectarea și analiza unor volume uriașe de date de la roboți, utilaje, echipamente, senzori, stații, etc.

      00
    • Nu e limitat decat de un soft amarat. Maine poti sa mai faci 23232 de soft-uri similare. Poti sa faci chiar si un generator de generatoare de monede virtuale.

      00
    • @Dragos – privacy total cu TOR ? haha

      00
    • practic poti sa ai privacy total cu un burner device si fingerprint randomizer, atat timp cat nu te conectezi la propriul wifi =)) chiar sunt curios cum mai merge tor, stiu ca incercam sa-l folosesc prin ~2010 si mergea cam ca dial-up, am zis pas, n-am nevoie de atata ‘anonimitate’ pentru a ma intoarce la inceputul anilor 2000

      00
  3. Știre proaspătă. 3,6 miliarde – poof, gone.
    Mie îmi plac ăia care-mi explică cu nesaț cât a crescut Bitcoin iar când îi întrebi cât au investit Ei în el îți dau sume de-alea gen ”500 RON” sau ”aproape 180 USD dar dacă băgam atâta în 2011 eram acum meleonar”. Și mai mișto e să-i întrebi cât exact au scos cold hard cash din Bitcoin. Și-i vezi atunci cum încep să explice despre hold și blockchain și cutare canal YouTube iar după un sfert de oră tot nu ți-au putut spune, ei pe hârtie fiind – desigur – bogați.

    00
    • Bagat 40k euro. Si anul urmator inca pe atat.
      Am scos in hard cash pana acum peste 1mil euro.
      Plus inca jumate din ce detineam reinvestit in stocks.
      Pana acum crypto a performat net mai bine decat stocks. Si daca e doar o schema ponzi, cel putin eu (si inca ceva prieteni pe care i-am convins sa intre relativ devreme) am scos peste cat am investit. Sper sa mai tina 5-10 ani incat nici macar stra-..-stra-stranepotii mei sa nu mai trebuiasca sa munceasca.

      00
    • Ai scris gresit hodl

      00
    • @bubu Toți oamenii pe care-i știu care au un milion de eurococo hardcash nu comentează pe bloguri. Dar poate ești tu excepția.

    • @Eftimie Toți scriitorii pe care-i știu care au un pic de talent nu scriu articole de căcat pe alte bloguri. Dar poate ești tu excepția.

      10
    • @bubu: Serios? Foarte mișto. Dar – auzi: prin ce bancă ai scos tu valiza cu milionul? Și dacă se poate un extras bancar, că altfel pun și eu în contrapartidă mina mea de smaralde din Onești, că am dat lovitura cu ea prin 2010 când am vândut cele trei vile de lux din Caraibe. Că dacă știam că dau și peste filonul ăla de aur gros cât piciorul de rinocer și lung până la ultimul strat termal nu le mai vindeam și acum nu eram nevoit să stau vara să tastez din amărâtul ăla de complex din Dubai.
      Deci… bubule – poza cu extrasul de cont, să i-o arat și lui Țiriac, că râde aci lângă mine și-mi dă coate și insistă.

      00
    • @sagi Umberto Eco o făcea, de unde avem și Pliculețele Minervei, la fel cum a făcut-o și Asimov, Verne, Hemingway sau King. Scriau și în alte părți. Bine sau rău.

      Închipuie-ți acum cine-s ăia care ți-au dat mânuțe pozitive ca să înțelegi cine ești și care e mediul tău plin de „scriitori care au un pic de talent”.

    • @Eftimie Free Hate Friday

      00
    • Amaratule.. in ce companie selecta te plasezi.. .. du-te ba baiatule si stai la povesti cu celalalt talentat care scrie pe aici pe probleme de natura psihica .. poate reuseste sa iti dea un diagnostic .. de ce simti nevoia asta sa ai dreptate mereu .. te-au necajit copiii cand erai mic? :))

      00
    • Asta e o întrebare foarte bună, omule care nu-și pierde timpul comentând inepțiile autorului. Probabil că copiii și apropiații m-au necăjit că nu știu să scriu și simt nevoia să compensez prin gargară. Nu vreau să-mi închipui cum ar fi fost să mă necăjească cei din jurul meu că-s sărac. Îți dai seama unde aș fi fost acum? Spune sincer, îți dai seama?

    • @andrei: acum că observ că ale tale contraargumente sunt solide în susținerea ideii principale va trebui să reconsider viziunea mea asupra criptomonedelor pe baza noilor informații.
      Holy shit ce de anonimi fioroși prin netul românesc…

      00
    • Eu am băgat 2k EUR în 2017. Atât era suma pe care îmi permiteam sa o pierd atunci fără sa îmi pară rău de ei.
      Din acei bani băgați în crypto am scos hard cash investiția inițială de 2k EUR (în Revolut cea mai mare parte, o parte mica în BCR mai mult de test). Mi-au rămas 1k in EUR lăsați în exchange și crypto in valoare de vreo 6k la valoarea de azi.

      Si cum stiu personal oameni care au scos hard cash peste 100k EUR din crypto, e foarte probabil sa fie si în România oameni care sa fi scos peste 1 milion.

      00
    • Există unul in oradea care se știe că a scos milioane, de a făcut hale, un fel de strip mall in tot bihorul (și nu numai) ca să le dea in chirie la supermarketuri și alte cele.

      Dar…ăla era milionar dinainte de crypto, și dacă pierdea banii ce l-a băgat inițial nici nu se simțea. E genul care a pornit ca Trump, umil în viață, cu relațiile lui tati și un mic împrumut de început :)

      Căutați voi cine.

      00
    • @Vlad: deci stai să înțeleg…

      Ai investit 2k EUR în 2017;
      Ai scos 2k EUR;
      Restul sunt tot acolo, în exchange.

      00
    • Pe mine mă amuză maxim expresia „am investit in crypto”. Investițiile astea îmi aduc aminte de milioanele de investitori români care seara de seara investeau in păcănele. Gen asta: https://youtu.be/HzP53Qvi078

      00
    • Majoritatea sunt doar ofticati ca ei nu au prins trenul, se vede din agresivitatea reactiilor, psihologi de renume si mari scriitori de satira pentru handicapati sarindu-le oamenilor la beregata, cu spume la gura, pentru ca le contrazic certitudinile de doi lei.

      Sunt aia care urlau „v am zis eu” cand a scazut btc de la 60.000 la 30.000, desi anul trecut era 4.000.

      10
    • @Razvan – ce e asa greu de înțeles?

      Am băgat niște bani, am marcat profitul scoțând toți banii pe care i-am băgat și ma pot juca oricum vreau cu suma rămasă.
      Peste încă vreo 2-3 ani probabil o sa mai marchez o parte din profit, dar nu simt nevoia acum.

      Oricum, eu incercam în comentariul anterior doar sa răspund la întrebarea ‘a scos cineva hard cash’.
      Ah, și sa spun ca mi se pare mult mai probabil sa fi scos careva din România 1 milion din bitcoin decât sa fi făcut tu avere cu mina de smaralde din Onești

      00
    • Dar de ce toată lumea vorbește despre preț pe aici? Poate că pentru că la asta se pricepe toată lumea? Ce contează cât a băgat X sau Y si cât sunt pe plus sau nu? Fiecare investește în ce vrea mușchiu lui când vrea mușchiu lui. Problema e că mulți investesc orbește după ce aud la unul și la altul și nu se interesează în ce bagă banii, nu cât bagă și dacă sunt pe plus sau nu.

      Tot așa ai fi comentat și dacă băga bani în Nokia în 1999? Era $20 acțiunea (și ajunsese și 60 in 2000), acum e $4.

      Să investești în proiecte în care ai încredere nu e rău deloc (ba chiar recomand), să investești în proiecte despre care nu știi nimic, doar în speranța că o să te îmbogățești, e problematic.

      00
    • @Eftimie
      Pentru mine banii astia au reprezentat iesirea din ‘rat race’. Daca as fi avut 20 de ani probabil imi cumparam un lambo si un yaht si ma inscriam in ‘deluxe rat race’ din care ieseam mort dupa un AVC sau o supradoza. Asa am gasit nisa in care nu trebuie sa conving clientii sa cumpere de la mine, nu trebuie sa negociez/sa ma cert cu partenerii, nu trebuie sa-mi bat capul cu angajatii. Banii lucreaza pentru mine (inclusiv cand dorm). Drept urmare ma pot ocupa de lucrurile care imi plac, si pot comenta pe bloguri la cafeaua de dimineata.

      @Coloja
      Mate, ce gandire de buticar ai (sau de politician). N-a fost nevoie sa scot banii la sacosa, cata vreme am platit taxe pe ei. Nu am folosit o singura banca, pentru ca spre deosebire de majoritatea pestisorilor aurii eu imi amintesc bancorex, banca religiilor, criza din 2008 si haircut-ul din Cipru. Si Caritas (daca te ajuta cu ceva).
      La ora asta nu am in banca decat ceva mai mult de 300k – banii pentru 3 ani de trai relaxat. Nu are sens sa tin mai mult in banci in conditiile in care ce detin sunt asseturi foarte lichide (cu exceptia a ceva proprietati imobiliare).

      00
  4. Asta e ca si cum ai spune ca tehnologia torrent e folosită pentru chestii ilegale.
    Wait, chiar e, in 95% din cazuri.

    00
    • Tehnologie aproape inutilă, precum 5G-ul!

      00
    • la fel ca autostrazile (– Base, aprox. 1996)
      sau la fel cum 640K ar trebui sa ne ajunga tuturor (– Bill Gates, ceva mai devreme)

      00
    • Aia cu 640k e o legenda urbana, propagată și întreținută de oameni care nu știu prea multe și se informează de pe Facebook.

      00
  5. Total inutila distinctia, dar tin s-o fac – oamenii care folosesc bitcoin sunt imorali, aia care jongleaza sunt amorali.

    00
  6. Desi inca cred ca bitcoiul este o mangleala (in forma actuala), sa retinem ce e STIRE : inseamna ca un redactor a gasit ceva despre care crede ca ar starni interesul publicului. Adica ceva extra-ORDINAR.

    Nu o sa vezi de exemplu o stire despre fabrica de sifon Chivu din Caracal ci mai degraba despre criminal.

    00
  7. Eu zic ca aia care au profitat cel mai mult din Bitcoin sunt cei care au facut rost de ei la inceput. Cumva le-a iesit schema.

    00
  8. NOU
    #43

    Alt subiect despre care Eftimie isi da cu parerea desi nu il stapaneste, Desi nu stiu daca exista vreun subiect pe care il stapaneste.

    10
    • De ce pretentia asta de la Eftimie? Nu de asta suntem toti aici, sa ne dam cu parerea pe subiecte pe care nu le stapanim?

      00
  9. NOU
    #45

    A vorbit Ion
    Ca si el e om.

    00
  10. „„Moneda” este folosită aproape exclusiv pentru „activități criminale”, de la alea ușoare, scheme de pump&dump și țepe, până la alea ransomware pentru spitale, trafic de arme și droguri, pornografie infantilă.” Sursa?

    00
  11. Daca o mai tine mult febra bitcoin, se va scumpi energia electrica: http://www.icis.com/explore/resources/news/2021/04/20/10630242/georgia-must-scrap-electricity-subsidies-to-curb-abkhaz-bitcoin-mining-researcher

    Asta pe langa penuria de placi video, ale caror preturi suie la cer.

    00
    • mda, asta e o prostie practic, ca orice scumpire la ‘energii’ ce depaseste inflatia, dar de ce sa nu profite aia din varful piramidei cand de fapt pot?

      00
  12. Nu ati inteles nimic… Oricum nu aveati cum, ca nu va prea duce capul.

    CRYPTO E VIITORUL BAI SARACILOR! O sa imi intre speciala.

    00
  13. „A, și nici tehnologia din spate nu e foarte bună/revoluționară sau măcar eficientă, dar astea sunt deja detalii. ”

    dupa care a desfacut o bere si s-a frecat pe burta multumit.

    00
    • De ce e tehnologia ineficienta, intreb si eu? E mai eficient mainframe-ul bancii? De ce?

      00
    • Mult mai eficient, mai ieftin si mai putin daunator mediului inconjurator.

      00
    • intraba autorul nu pe mine.

      00
    • Nouriel Roubini pentru Financial Times „[cryptocurrencies] are not a scalable means of payment: with bitcoin you can do five transactions per second while the Visa network does 24,000.”

      Ăsta e unul din ăia care a prevăzut criza din 2008, dar poate mai are și el scăpările lui când discută despre economie.

    • eventual daca zice un expert in bule poate o fi o bula in crypto, da de ce „tehnologia din spate nu e foarte bună/revoluționară sau măcar eficienta”?

      Ce zice visa: „VisaNet handles an average of 150 million transactions every day !!!and is capable of handling more than 24,000 transactions per second.!!!”

      e 5 la 1700 lejer de depasit daca nu e sistem bazat pe proof of work, da na eu nu am ghicit criza da stiu sa fac o impartire.

      00
    • Eu am învățat asta cu „blockchain” (se numea altfel) printr-a zecea la un liceu industrial modest la clasa de info înainte de 2000. Pe-aici sunt oameni care spun că se învață într-a noua, s-or mai fi schimbat lucrurile, mai e și cineva care a explicat că se folosește cam din anii ’70.

      Ceea ce confirmă într-un fel informația lansată de consilierul local USR Vladimir Naciu, cunoscut în lumea internetului, care a și făcut publică informația că am terminat doar 10 clase.

  14. astia cu bitcoinul
    sunt fix copiii alora de acum 30 de ani care descopereau caritasul.

    prostia se transmite genetic.

    00
    • Acuma nu mai bagă banii cu sacoșa la Caritas. Își face digital wallet și cotizează de pe smartphone. Să moară băeții de n-am îmbătrânit și nu mai țin pasul.

      00
    • Pana acum majoritatea s au imbogatit din bitcoin si voi stati si radeti de ei ca s prosti :))

      00
    • @nmbradu

      E survivor bias, la tv și la știri apar doar cei care au făcut milioanele, nu apar cei care le-au pierdut că n-ar citi nimeni.

      Ca și atunci când se câștigă la loto, se ia interviu doar la câștigător, nu la toți ăia care-și iau bilete săptămânal fără să câștige nimic.

      00
    • @manu144x frate, nu vorim ca ai citit de 2 in ziar si ai vazut 3 la televizor. Bitcoin a crescut de la cativa centi la 30.000 de dolari, cum plm sa zici ca lumea a pierdut? Bineinteles ca sunt unii care au mai luat teapa, mai ales facand trading, dar marea majoritate a castigat. Mult.

      00
    • @mm.bradu
      Bani au castigat unii (putini) pe baza oilor proaste care au zis ca vor si ei bani din bitcoin, asa ca au cumparat pe varf. Marea majoritate au pierdut bani. Criptomonezile astea nu se bazeaza pe absolut nimic in afara de disponibilitatea unui Gheorghe sa ii dea niste bani unui Ion, asa ca valoarea lor creste atunci cand sunt multi Gheorghe. E exact ca si la pacanele – multi baga bani si din cand in cand un norocos ia jackpot-ul. Daca nu-s aia multi care baga bani si nu primesc nimic, nici jackpotul ala n-o sa fie mare.

      00
  15. Am inchis articolul la „„Moneda” este folosită aproape exclusiv pentru „activități criminale””. Eftimie incearca sa devina un fel de Arhi dar din pacate pe blogul altcuiva.

    00
  16. „Pentru că nu știi tu ce e bitcoin, fraiere!”

    Sau poate ca n-are nimeni chef sa-ti explice nimic daca tot le stii tu pe toate asa bine. Hell, mie mi-e greu sa tin pasul cu tot ce se intampla in lumea blockchainului si tot incerc fiindca e incredibil de interesant, dar se misca ei extrem de repede (partial datorita felului cum au ales sa se organizeze).

    00
  17. Cand bitcoinul se va duce pe pula ca multe alte tepe pe lumea asta o sa curga rauri de lacrimi pe net si nu numai. O sa apara asociatii ai celor pacaliti, procese, etc. Ca si la FNI, Caritas o sa zica ca ei nu au stiut, ca guvernul, ca reptilienii, ca etc. Stiu si au stiut foarte bine in ce se baga.

    00
  18. Când scade traficul pe blog la Vali, apare Eftimie și trollează pe stilul PiticiGratis, pentru a enerva toți cititorii.

    00
  19. „A, și nici tehnologia din spate nu e foarte bună/revoluționară sau măcar eficientă, dar astea sunt deja detalii”.

    Spune asta estonienilor la care întreaga infrastructura a statului e bazata pe blockchain.

    00
    • Amandoi aveti dreptate, si iata de ce.

      Se poate face o distinctie intre blockchain, care e modalitatea de impachetare si semnare a blocurilor, a caror autenticitate o poate verifica oricine pe baza semnaturii lor digitale, si hashcash, nenorocirea de algoritm brute-force care forteaza hash-urile (codurile de verificare folosite de primul) sa aiba o anumita forma (primele 20 de cifre sa fie zero).

      Aplicarea tehnologiei blockchain nu este nicidecum costisitoare. Tehnologia nu e intr-adevar revolutionara, algoritmii de tip SHA (cei care construiesc ‘semnaturile’) sunt inventati de aproape 30 de ani. Blockchain este un mix de tehnologii. Ce este costisitor este sa impui ca acea semnatura generata de SHA sa aiba acel prefix specific, pentru ca trebuie incercate multe variante pana sa ajungi la o solutie, iar pentru gasirea ei nu exista o cale usoara (deocamdata).

      Mie mi se pare o mizerie sa cheltui energia electrica pentru ca sa ‘vanezi’ niste numere cu anumite proprietati, dar faptul ca acest lucru nu e la indemana oricui ii da ‘valoare’. Conceptul e foarte fain, dar tot mizerie ramane.

      00
    • Eftimie are dreptate in sinea lui dar nu a prea inteles pana la capat.

      90% din mizeriile astea de monede vor disparea pentru ca tot ce fac e sa permits trading in marea lor majoritate.

      Exista monede/tomeni utilitari care au/vor avea valoare si vor ramane ( eg: estonia, sistemul de vot din romania, bancile care incep sa implementeze blockchain) si exista o gramada de alte mizerii care vor disparea.

      Dar sa spui ca tehnologia e ineficienta e absurd din moment ce permite, cu consum mare de curent, ce-i drept, tranzactii descentralizate si rapide intre entitati care nu au incredere intre ele.

      Orice fel de tranzactie/contract exista in lumea reala poate fi transpus in blockchain si elimina absolut orice inseamna tranzactie pe hartie sau document de hartie care sa demonstreze si sa retina tranzactia/contractul respectiv.

      Consumul de curent al minerilor
      Scade, constant, si deja exista blockchainuri cu alte sisteme de verificare care necesita mai putin curent.

      E o bula, adevarat, dar sa zici ca tehnologia nu e buna….. a fost o bula si .com, si uite ca inca aberam pe internet si nu a disparut nicaieri.

      00
    • Spune-le tu, Rumbule, că atunci când au implementat-o nici măcar nu se numea blockchain.

      Repet, nu vreau să intru în detalii cunoscute de orice absolvent de liceu de info care a trecut prin clasa a X-a nebeat ca să explicăm cum de este neeficientă sau nici măcar modernă.

  20. – tehnologia din spate nu e foarte bună/revoluționară sau măcar eficientă
    – 5G, tehnologie aproape inutilă
    – push-ul pe cloud e făcut de producătorii de servere

    as vrea sa stiu ce parere are eftimie si de fizica quantica, biochimie si alte subiecte unde este la fel de bine informat

    00
    • Vezi ce scrie in Biblia povestita copiilor – aia e parerea lui Eftimie :))

      00
    • astea mi-au sarit si mie in ochi, cred ca o data cu problemele la prostata, la unii oameni mai vine si estomparea retinerilor de a-si da cu parerea la chestii la care nu se pricep, pupatul de icoane si respingerea chestiilor noi sau care sunt populare la oamenii tineri.

      10
    • pe mine faza cu „big server” m-a distrat

      00
    • După cum spuneam și cu altă ocazie, astea-s cârlige de agățat aitiști.

      00
  21. „Majoritatea știrilor despre bitcoin&restul sunt despre infracțiuni.” pai si despre ce crezi ca ar putea fi? Dincolo de cumparat Tesla cu bitcoin, vrei sa citesti despre Pablo care a trimis 0.0000005 bitcoin acasa? Eu am trimis ceva ETH ieri … dar aparent nimeni de la Adevarul n-a fost interesat de stire.

    00
  22. Vad ca sunt multi concetateni pe aici carora le place sa se alinte ca nu baga banii ca prostii in bitcoin. Ce sa va zic… viata frumoasa sa aveti ! cand intra salariul ? tot pe 15?

    Cat despre articol .. nu vreau sa imi pierd timpul comentand ineptiile autorului.

    00
    • Andrei, explică-ne tu nouă, din cunoașterea ta vastă, ce fac greșit oamenii în a considera bitcoin o prostie, doar observând cum urcă și scade fără nicio noimă și că își așteaptă salariul pe 15.
      Dezvaluie-ne tu secretul succesului tau, prin care tu faci cu totul altceva și este mai bine decât majoritatea neagră a plebeilor.
      Vezi că mai era unu Dragoș, la câteva articole mai in spate cum explica el doct, că este le shit. Poate te inspiri de acolo. Vezi că la 6 se termină programul și îmi aștept prima aia de performanță, pe care mi-ai promis-o de 3 săptămâni. A, și mâine vreau să îmi dai liber, că am examen la Măsurări electrice și nu am chef de restanțe, că așa vrea cocaru tău de patron. Și dă-mi și banii restanți, că trebuie să bag motorină să plec spre Slatina, că rațele și curcanii lu bătrânu nu cresc pe aer. Trebuie să iau tărâțe.

      00
    • Nu e nimic de explicat. Ii trebuie clienti sa bage banii in bitcoini. Chestia asta masoara increderea, asa ca merge la sentiment – tehnica de vanzare.

      00
    • @Ionut M – Ok . Iti explic.. desi ai fost cam nepoliticos in exprimare (ca fapt divers, daca am vorbi fata in fata, nu cred ca ti-ai permite limbajul acesta colorat).

      1. Succesul meu cred ca este reprezentat de faptul ca sunt atent cam la orice reprezinta oportunitate de investitie. Nu am prejudecati referitor la niciun domeniu din care pot face bani.
      2. Fiind vorba de bani, inainte sa investesc (investitie, nu cazino ) ma documentez foarte bine. Nu iti pot explica acum toata teoria BTC si nici nu vreau sa o fac . Trebuie sa ai o baza teoretica (in domeniul financiar) astfel incat sa poti intelege ce iti explic si, personal, nu cred ca o ai.
      3. „Majoritatea neagră a plebeilor” prefera sa se uite la meci sau la alte show-uri de succes de la TV, in loc sa isi asigure o minima educatie financiara, educatie ce iti poate deschide noi orizonturi in ceea ce priveste modul de utilizare a finantelor. Eu sunt jurist de profesie insa, prin studiu personal, am ajuns sa stapanesc suficient de bine si cunostinte din domeniul financiar (cunostinte de care am nevoie pentru a evalua companiile in care investesc la bursa).

      Cheia spre o viata mai putin stresanta (dpdv financiara) este reprezentata de diversificarea surselor de venit. Cred ca foarte multi dintre noi am auzit treaba asta insa foarte putini o aplica.

      Cam asta am vrut sa zic in postarea anterioara .. gloata arunca cu pietre in BTC fara a avea nici macar o idee despre ce reprezinta acest BTC .

      Prin natura ocupatiei, imi sprijin vorbele cu bani..investesc bine, castig..nu investesc bine, pierd … as pune jos oricand o suma consistenta , pariind cu tine ca peste 3 ani BTC va fi minim dublu fata de cat este acum. te bagi?

      00
    • @andrei
      Mulțumesc pentru răspuns.
      Da, știu, că am vorbit colorat și nu, chiar nu am niciun stres legat de asta și la fel sunt și pă offline.
      Succes în continuare în investiții.

      00
    • @andrei
      Investitia in BTC o vezi ca specula sau investitie pe termen lung?

      00
    • @Asdad2005
      BTC (si multe crypto) sunt assets nereglementate si foarte speculative.
      Si se aplica foarte clar regula cu nu dai banii de mancare/chirie pe crypto ci investesti banii pe care ii poti pierde fara sa iti futa viata.

      Dar, sunt sanse foarte mari sa reziste si sa isi mareasca pretul de cateva ori (BTC probabil nu va face mai mult de x10 in urmatorii 5 ani, dar sunt proiecte mai mici cu sanse mari de x100). Ca idee incearca sa ai mai multe crypto in portofoliu – gen 1/3BTC, 1/3ETH, 1/3ADA/DOT/XTZ.

      00
    • Eu dacă aș vrea să am succes în bani mi-aș concentra atenția pe cum să fac succes în bani, nu pe comentarii pe blog.

      Pe de altă parte eu nu iau salariu pe 15, cu două săptămâni întârziere, cum aparent pare să fie regula între oamenii bogați ăștia care nu-și pierd timpul comentând inepții.

    • @Asdad2005 Investitie pe termen mediu/ lung ..oricum ani de zile

      00
  23. „Majoritatea știrilor despre bitcoin&restul sunt despre infracțiuni.” = „Majoritatea stirilor despre masini&restul sunt despre accidente.”

    In concluzie, masinile sunt folosite in principal pentru a face accidente.

    00
  24. Daca privim foarte la rece lucrurile realizam ca marii castigatori din cripto au fost producatorii de placi video. Si ca sa nu o lungim o sa fac o comparatie intre NVIDIA(cel mai mare producator de placi video) si Bitcoin poate cea mai cunoscuta cripto-moneda. Ca si idee NVIDIA s-a listat la bursa prin 1999 si pretul unei actiuni era 1.64 USD, acum pretul unei actiuni NVIDIA este de vreo 768.22 USD. Pretul actiunilor nu a fost profund afectat de vreo pandemie si pana prin 2015 era stabil pe la 30-32 USD per actiune. Ceea ce daca privim rezonabil era un pret corect pentru situatia de atunci si mai ales realitatea financiara a vremurilor. Cu toate acestea pretul incepe sa creasca rapid fix de prin 2016 cand urca 50 USD, iar inceputul de 2017 valoarea era la 100 USD. Urmeaza o perioada de crestere pana prin 2018 maxim pe la 280, urmata de o scadere la 140$ si de atunci o crestere sustinuta cu oarecare mici sincope, pretul final fiind de 768. In termeni de pariuri sportive cine punea bilet pe NVIDIA in 2015 si asteapta 5-6 ani ar fi dat lovitura pe bursa.
    La capatul celalat bitcoinul nici nu a contat foarte mult pana prin iulie 2014 cand abia atunci a inceput sa fie repertoriat pe mai toate siteurile de finance. Pretul in iulie 2014 era de 400 de USD pentru un BTC. Pana prin 2017 urmeaza o crestere sustinuta pentru acea moneda si in finalul de an avem 20k USD entru un BTC. Apoi urmeaza o perioada tumultoasa pentru ca atunci cripto a devenit ceva ce toata lumea stia si brusc au inceput sincopele urmate de scaderi si cresteri, iar in plina pandemie a scazut la 6k USD. Ulterior a urmat o perioada de crestere pana prin zilele noastre cand soc si groaza de la 60k USD a scazut pe la 35k USD.
    Practic cresterile sunt oarecum sincronizate cu niste intarzieri. In mare evolutia actiunilor NVIDIA s-a sincronizat cu evolutia BTC bineinteles sincopele de scadere fiind defazate si nu bruste in cazul NVIDIA. BTC a fost influentat cand sfanta China a inceput sa interzica mineritul de cripto sau alte nebunii, culmea actiunile NVIDIA au ramas tot in acel orizont si mai mult nu dau semne sa scada.
    Acum fiecare intelege ce vrea, dar in toata joaca asta marii castigatori au fost exact producatorii de placi video urmati de cei care au folosit in interes propriu joaca pe cripto. In acelasi timp daca ai curiozitatea sa te uiti pe grafice si sa compari evolutie NVIDIA si BTC vei vedea ca pe termen lung NVIDIA este o investitie mai sigura fata de BTC. Pe de alta parte suntem intr-o faza de vest salbatic privind cripto-monezile si cum mai toate statele s-au inteles sa impozitele mult-uratele multinationale sunt destul de sigur ca in cazul unor situatii speciale se pot gasi mijloacele de reglementare a acestor chestii.

    00
    • Am un amic hiperbogat și mult mai deștept financiar ca mine, care în primăvara lui 2018 mi-a zis să-mi bag toți banii în acțiuni la o fabrică de baterii din China. Acum e și mai bogat. Eu nu l-am ascultat, că pe-atunci mă credeam deștept.

    • Sti cum e vorba: bogații cu bogatii saracii cu saracii. Eu ma știu sarac și din cauza asta nu ma apuc de nebunii. Am tot încercat sa vad ce valoare au aceste cripto-monezi și încă nu ma prind. Desigur sunt absolut convins ca cineva îmi va explica foarte simplu ca din cauza sunt sărac. Prin urmare rămân în continuare sărac….

      00
  25. Intrebare pentru investitori aici: cum fiscalizati castigurile din criptomonede? Daca ai luat bitcoin la 3000 si l-ai vandut la 30.000, ce parere are fiscul de treaba asta? Sau banca, a zis ceva cand au intrat miile de dolari?

    00
    • daca ai luat AAPL la 100 de dolari si vinzi la 130 ce parere are fiscul?

      daca ai luat euro cu 4.7 si vinzi cu 5 ce parere are fiscul de treaba asta?

      care din astea se aplica?

      nu stiu, doar pun intrebari.

      00
    • Daca ai luat AAPL trebuie sa completezi declaratia unica si sa atasezi ceva documente pe care le genereaza brokerul cu care ai investit. La bitcoin nu stiu cum e, ca n-am avut. Daca te joci cu bitcoin doar sa-ti iei guma de mestecat, nu ii pasa nimanui, dar ma gandesc ca mai sunt si oameni care vor intr-un final sa scoata banii aia si sa ii transforme in bani reali, mai ales daca au multi, caz in care fiscul zice *our money*

      00
    • Au aparut niste bancomate care iti dau banul pesin.E cam 10 la suta comisionul dar nu ai treaba cu banca.Evident ca e pentru saraci,astia care au sute de bitcoini trebuie sa rezolve problema astfel.

      00
    • Cam jumate din bancile din romania nu blocheaza transferurile dinspre kraken sau coinbase. binance e mai tricky.
      Impozit 10% pe castig (diferenta intre vanzare si cumparare, dar trebuie sa iei in calcul si pierderile – daca in anul 2020 ai fost pe minus raportezi pierderile si le poti folosi in urmatorii 3 ani parca). E fix ca la stocks, doar ca tu trebuie sa scoti logurile de tranzactii de pe exchanges, in timp ce pentru stocks raporteaza brockerul daca are filiala in romania.
      Ai aici un ghid (pentru stocks, dar e similar si pentru crypto): https://www.raiffeisenfonduri.ro/wps/wcm/connect/ramv2/199797b7-26ad-4d4d-8a1e-8d2970be354c/Ghid_depunere_Declaratie_Unica_2021.pdf?MOD=AJPERES
      Daca profitul e mic (sub 600 RON parca) nu trebuie sa declari nimic.

      00
    • Multumesc, bubu, simplu si la obiect. Acum am priceput.

      00
    • O chestie pe care putini o spun e ca, in ceea ce priveste Europa, Romania are printre cele mai clare reguli cand vine vorba de fiscalizat venituri din crypto.

      00
    • @Skyler
      Inca o chestie de finete pe care am uitat-o.
      Daca crypto monezile pe care le ai nu le transformi in fiat (EUR, USD, RON >:) ) nu trebuie sa platesti nimic.
      Ex:
      Cumperi in 2019 1 BTC. Apoi il transformi direct in ETH (sau orice altceva a crescut mai repede ca BTC sau folosesti USDT/BUSD).
      In 2020 an ai echivalentul a 2 BTC, dar tu nu ai trecut prin fiat. Taxele sunt 0.
      In 2021 prin aceleasi tranzactii crypto/crypto ajungi la 3 BTC. Vinzi unul ca sa-ti iei masina. Platesti 10% pe diferenta de pret (in mare 35kUSD 2021 – 3kUSD 2019). Plus CASS de ~2600RON daca depasesti pragul de xxx (e in linkul de mai sus).

      00
  26. de observat ca majoritatea articolelor defăimătoare la adresa Bitcoin sunt scrise de cei ce nu dețin, dacă autorul lua btc la un $200 acum câțiva ani, avea altă părere acum 😉

    pe sistemul : am pierdut trenul, de ce sa aibă ei și eu nu

    10
  27. Se pun in aceiasi oala tehnologia, moneda si furtul.

    E ca si cum ai spune ca plasticul din care sunt facute bancnotele de 1 leu e de vina pentru devalorizarea leului.

    Sau ca hartia e de vina ca nu se vand cartile lui Eftimie.

    10
    • Aici are dreptate. In general Ovidiu e bine informat si nu scrie prostii.

      00
    • În 2020, an în care a fost pandemie, librăriile au blocat plățile și lumea a făcut foamea, din cărțile lui Eftimie s-au vândut 1000 de volume conform datelor fiscale. Asta îl situează pe locul 1 pe nișa lui în materie de scriitori români pe domeniu și în primele 5 locuri SF cumpărat în România în 2020. Ultima carte publicată de Eftimie este din 2017.

      E ca și cum aș spune că ești prost bazându-mă doar pe faptul că ești ignorant.

    • Eftimie, știi ca apreciez ce scrii, mai du-te-n pula mea. Mai poți sa iei și tu un șut în cur din când în când fără sa faci gat.

      00
    • Corect. Dar care ar fi problema dacă mă folosesc de șutul ăsta să-mi lustruiesc un pic statuia?

  28. Comentatorii (inclusiv autorul) sunt ca si expertii palestino-israeliene pe Reddit. Majoritatea sunt total pe langa si habar n-au cu ce se mananca crypto.

    00
  29. Un articol destul de slab cercetat.

    1. Bitcoinul este traceable asa ca ca nu e vreo metoda ideala pt activitati criminale. Destui criminali au fost prinsi dupa ce le-au fost urmarite transferurile.
    2. Dolarul este folosit mult mai mult pt activitati criminale, hai sa banam dolarul. Internetul este folosit pentru activitati criminale, hai sa banam internetul.
    3. Confunzi Bitcoin cu tehnologia blockchain. Bitcoinul poate va scadea, poate nu. Dar tehnologia din spate va ramane.
    4. Stirile despre orice sunt facute sa faca vizualizari. Nu sunt o buna reprezentare a nimic.

    00
    • 1. Pentru că au fost prinși destui care au făcut ransomware. „Destui” e cuvântul cheie.
      2. Nu înțelegi ce înseamnă 90%
      3. Tu confunzi, că am făcut diferența între crypto și tehnologia învechită din spate.
      4. O știre despre „Femeia care a făcut 10 copii a mințit” nu e o știre. O știre despre „fraierii continuă să ia țepe din crypto” este o știre. Definiția e complexă și acum se predă inclusiv în licee.

  30. A pus si amicul tau pufos acum cateva zile un brainfart despre bitcoin. Citind ce ai scris si tu si toti astia care comenteaza aici, imi dau seama ca meritati sa fiti saraci. Sunteti saraci pentru ca sunteti needucati, nu invers. Mereu e altcineva de vina pentru faptul ca sunteti saraci, niciodata voi.

    Va meritati soarta, copaceilor. Si vorbiti si dati-va in continuare cu parerea despre „bicoi”.

    Hai sa-ti mai zic una: in vreo 2 luni o sa apara o „stire” si o sa se duca piata in jos tare, speriindu-i pe toti. O sa apari iar tu si amicul tau pufos cu articole de gen „v-am zis noi…”. Si in iarna o sa o ia asa de tare in sus incat nu o sa va vina sa credeti. Dar, pana atunci, veti fi uitat ce a scris prostul asta aici.

    00
    • Esti cam sigur de tine așa, și vorbești cel puțin de la nivelul lu Elon Musk, să moară Tanța. Știuși tu că ăștia de pe aici sunt cam săraci și needucați. Nu ți se pare că ești cam prost un pic? Am chef de trolleală, de aia mă bag in seamă ca musca.

      00
    • NOU
      #126

      @Andrei, si zici ca o sa avem inc o data un 2017/2018 ? :)

      00
  31. @EFTIMIE, daca tehnologia 5G e aproape inutila te provoc sa nu folosesti nimic ce va avea legatura directa sau indirecta cu 5G peste 5-6 ani.

    Si nu, nu ma refer la telefon!

    00
    • În fiecare articol Eftimie bagă și câte un cârlig de agățat fraieri.
      În ăsta este inutilul 5G.

      00
    • @George: Există o diferență între „utilitate” și „folosință”. Asta-mi aduce aminte de un expert de-ăsta care propunea ca în fiecare stație de autobuz să fie pus un cod QR care să-ți deschidă o aplicație și să-ți spună când vine autobuzul, că așa a văzut el în Singapore.

      În Brașov sunt de 10 ani niște panouri cu LCD care-ți spun asta. Diferența fiind că panoul LCD e mai ieftin și-l poate citi oricine, chiar dacă are telefonul descărcat.

    • panourile e rele. bucureștenii le distrug și le mănâncă.

  32. Acum o luna si ceva am cumparat Ethereum Classic de 10.600 lei. Pretul era cca 150 dolari bucata si moneda asta urca in draci (deja visam ca fac de cel putin 5 ori banii intr-o perioada scurta) Initial voiam sa iau de 10.000 euro (lol), dar am avut noroc si m-am abtinut.

    Acum am 4300 lei din cei 10.600.. practic daca as vinde acum pierd 60% din bani.

    Daca printr-o minune mai creste si ma apropii de doar 20% pierdere, vand si cam aia a fost experienta mea cu crypto. Mai bine-mi luam un iphone 12 🤦🏻‍♂️

    Probabil in situatia mea sunt extrem de multi fraieri in lume care au pierdut bani si nu vand deocamdata insa in momentul in care monedele vor fi iar pe crestere si oamenii astia vor ajunge spre break even, vor vinde in draci si va fi o cadere masiva.

    00
    • #investitor

    • #diamondhands #yolo

      00
    • Eu il urmaresc pe Blockchain Backer pe youtube. Pe mine m-a ajutat mult pana acum, poate o sa-ti fie si tie de ajutor.

      00
    • Vezi dacă n-ai investit în $doge? :P

    • Cei ca tine sunt extrem de multi si apar cu ocazia fiecarei bule aferente unui ciclu crypto. Multi vor proceda la fel, vand candva in pierdere si nu mai vor sa auda de spatiul crypto. Dupa voi vor veni altii, multi altii si vor repeta aceleasi greseli.

      Din pacate, aruncati cu sume importante de bani ghidati exclusiv de lacomie, dar nu va obositi sa va si documentezi inainte. La momentul la care ai cumparat, ETC se afla in plin trend parabolic si crescuse cu vreo 300% numai in ultimele 4-5 zile si cu vreo 1000% in ultimele 30 de zile. Treaba asta ti-ar fi spus din capul locului sa stai departe de moneda respectiva. Dar hei, majoritatea nu invata decat pe propria piele…

      00
    • Cum să cumperi Ethereum Classic??? Si te mai plângi că ți-ai pierdut banii.

      00
    • Buy high, sell low. 😛

      00
  33. Pai nu era Guns don’t kill people, people do? Nu se aplica și aici?

    00
  34. plm eu nu inteleg de ce toti scriu despre BTC/Crypto doar atunci cand se duce pe pl.

    Cat a urcat timp de un an nimeni nu a zis nimic. Cand cade, crypto = ponzi, o sa va pierdeti banii fraierilor, va meritati soarta, caritas etc

    Pai ponzi ponzi dar cand se sparge de tot bula de care voi ziceti? Cand se duce BTC la 0? Ca s-a tot spart de 100 de ori si aia care nu s-au panicat si au avut incredere ca pe termen lung va creste sunt acum pe plus. Ce e asa greu sa vezi ca pe termen lung btc-ul a crescut mereu.

    Aa, ca ai cumparat dogecoin si alte mizerii ca asa a zis Musk atunci da, normal ca o sa-ti pierzi banii. Ca asa functioneaza o piata de trade indiferent ca e crypto sau stocks sau whatever. Ca cineva sa castige altcineva tre sa piarda. Diferenta e doar ca piata crypto e foarte volatila, neregulata si sunt miliarde de shitcoins scam-uri.

    Plus ca nimeni nu are rabdare sa tina de o moneda. Toti vor bani profit rapid.

    Anyway, sa zici ca BTC e scam vazand graficul pe ultimii 10 ani inseamna ca esti putin idiot sau doar invidios ca ai pierdut trenul.

    00
    • Boules, BTC e scam fiindca nu are nicio valoare intriseca, nu are nicio aplicabilitate practica. Restul sunt vrajeli de speculatie.

      00
    • @venom la fel si cu aurul, nu prea are nicio utilitate, nu poti sa il mananci sau ceva, dar totusi e destul de scump

      00
    • @Dragos Aurul se foloseste in electronica, medicina, stomatologie, cosmetica…

      00
    • @Dragos S
      Tu ești imbecil sau faci mișto? Aurul nu e folosit doar pentru bijuteriile faraonilor locali – așa cum probabil îți închipui tu -, e folosit in multe alte domenii; e un bun conducător de electricitate și din cauza asta îl găsești prin chipuri, de exemplu

      Dar hei – tu ai impresia că aurul nu are nici o valoare. Pentru că ți-l vezi doar la gatul cocalarilor.

      00
  35. Să spui că în 2021 se mai minează Bitcoin cu procesorul sau placa video, înseamnă să fii total pe dinafară. Alte criptomonede, tot ce se poate, dar Bitcoin nu.

    00
  36. Einen wahren Philosophen zu verstehen ist nie leicht. Ueber Ovidiu wurde schon so viel gesprochen und geschrieben, man hat sich darüber in so viele widersprechende Einzelheiten eingelassen, dass die allgemeinen Umriss e seines Denkens dem Uneingeweihten ganz vernebelt erscheinen mögen.

    00
  37. „Totodată, omul imoral are tipul ăla de ochelari de cal care-l face să ignore aspectele nașpa ale activității sale.”

    @Eftimie – traiti-ar frantuzoaica, telefonul tau facut in China de aia platiti cu 1$ pe zi nu iti sare in ochi?

    Stii, China , aia cu uiguri, TienAnMen, falungong, drepturile omului, etc

    00
    • Presupunând că îmi face o presiune morală, pot evita partea cu telefonul? Că țoale pot cumpăra de la Secuiana și să nu laud bitcoin pentru trafic de arme pot face.

  38. Oamenii ăia zic că astfel de infracțiuni se fac și cu cash…… of course. Însă creșterea bombastică a acestor infracțiuni e datorită acestor criptomonede.

    00
  39. dar cei cu exchangeuri, care si-au oprit comision din fiecare tranzactie pe care au intermediat-o si au ajuns astfel la sute de miliarde USD, ei unde sunt?

    00
  40. Ce văd eu în Bitcoin e ceva mai mult decât o schemă Ponzi. Sistemul e menit să se auto-întrețină: dai în mină pentru a genera calcule care fac sistemul mai bun iar același sistem îți dă ceva ce ce spresupune că ar avea valoare.
    Acum despre valoarea aia: bitcoin și alte aiureli de genul ăsta n-au nimic în spate. Nu aur, nu petrol. Nu au ceva ce să le reglementeze, că se bate darabana pe ideea de descentralizare. Cam de-aia fluctuează averea oamenilor cu coșuri ori de câte ori Elon Musk se plictisește și mai bagă un tweet sub centură: se merge pe pipăite, că sistemul stă pe muchie. Nu există un ”Banca Mondială”, un FMI, un organism ceva care să garanteze că nu pică sistemul ăla. În orice sistem monetar normal ai în spate ”ceva”: avuție palpabilă de tip diamante, aur, argint, petrol, pește. Dacă Statul decide că o bancnotă de 1 Zimbabwe Dollar primește brusc o valoare de 1 Dolar American, statul ăla e liber să tipărească câte hârtii vrea și în ce culoare vrea. Că organizațiile astea de reglementează valuta pe plan mondial fac apoplexie de râs. iar cân vine vremea să meargă diplomatul din Zimbabwe să plătească datoria externă a țării cu bancnota lui de 500 de milioane de dolari zimbabwezi îl pun ăia în glumă să-și plătească singur parcarea la consulat, că fix atât valorează hârtia aia. Valoarea hârtiei ăleia e dată de resursele țării plus alte chestii (relații economice, politice, stabilitate politică etc). Zimbabwe teoretic e țară milionară pentru că a tipărit bani vreme de 3 luni și-a zis cu de la sine putere că ăia au valoare. Practic însă Zimbabwe rămâne tot țară de babuini, cu găini alergând speriate prin Parlament. Că Banca Mondială și alte entități de acest gen zic ”pas” și le cer plata în ceva cu valoare – aur, dolari americani, euro. Iar dacă nu ai așa ceva e cam nasol.
    Fix așa și cu criptomonedele: tipul care a făcut DodgeCoin a avut în spate un scaun de gamer și datoriile părinților. Cam alea dădeau greutate monedei. Acum avem milionari în DodgeCoin a căror avere valorează tot cât scaunul ăla de gamer.
    Cam asta e cu lipsa de descentralizare: fuge X cu fisele virtuale din exchange și cel mult poți să plângi. Că niciun organism de reglementare nu va interveni să te salveze sau să redreseze valoarea monezii. E mișto asta cu ”să fim hippie” și ”băncile sunt rele” până îți trage unul un șut în boașe și te scuipă-n gură după care-ți ia toți banii și-i cheltuie pe opt sute de tone de cretă albastră; că așa vrea el și creta e pasiunea lui și n-ai ce-i face.
    La ING dacă-mi dispar bani din cont dau un telefon și în cel mult o săptămână îi am înapoi în cont. Că e prins ăla, că nu e prins. Dacă fuge directorul băncii cu seiful banii mei tot acolo sunt, că mi-i garantează banca. Dacă scade dolarul se intervine pe pan global și se redresează situația: garantează Federal Reserve cu cutare gaură de petrol sau aurul din subsol.
    În al treilea rând, monezile astea sunt atât de volatile încât nu sunt o investiție bună. Ce acțiuni la bursă știți voi să fluctueze cu 20% de la o oră la alta? Sau să-și piardă 3% din valoare la 16:42, ca apoi la 16:44 să recapete 2%, apoi 5%, apoi iar să piardă 11 procente până la fix pentru că un cutare a dat un tweet?
    Ar mai fi multe de spus, dar le-a spus deja Nouriel Roubini.
    Dar eu le doresc minerilor and whatnot avere multă și spor înzecit. Faptul că un anonim câștigă sau pierde nu-mi face viața nici mai bună, nici mai rea. Dar mi se pare amuzant cum oameni cu coșuri vorbesc de Bitcoin cu încredere, dar au scos din el ceva gen un pachet de napolitane, at best. Vedeți mai sus un milionar, că l-am rugat să ne facă poză cu valiza și presupun că în curând va invoca lipsa de baterii în aparatul foto.

    00
    • 120% de acord cu ce zici. o chestie in plus: daca crapa bula, nu se umplu de rahat doar d’artanienii astia cu bitcoin-ul. Vor dispare bani, la fel ca in 2008 – si asta ii va afecta pe toti. Nu ajunge covidul, ne trebuie si bitcoin-crash acum. :)

      00
    • Te plângi de fluctuația criptomonedelor, dar nu spui nimic de inflația banilor emiși de state. De ea cum mă apără Banca Mondială, FMI și alte organisme? Azi îmi iau o pâine și peste o lună sau un an, îmi iau doar jumate. Apropo vezi că de zeci de ani valoarea dolarului a tot scăzut. Dacă aveai 50 de mii de dolari în 1950 erai boier, azi te îndrepți spre sărăcie.

      Mai las-o și cu băncile care au grijă de banii noștri. După ce a fost în Cipru în 2013 dă-mi voie să fiu puțin mai sceptic:

      Depositors in two Cypriot banks lost billions when savings were confiscated to protect the island’s banking system in 2013, in a process known as a bail-in. The move was a condition sought by international creditors for a 10 billion euro ($11.62 billion) bailout to the east Mediterranean island.

      00
    • @Cristian
      Tu esti exact ca un eurosceptic… Adica genul de om care abandoneaza entuziasmat o barca care are o gaura in ea (in loc sa puna mana sa repare gaura aia) si sare intr-o barca cu 100 de gauri. Si-n plus mai si face propaganda aratand insistent spre gaura din prima barca.

      00
    • NOU
      #158

      Îți dau eu poza .. dar la ce îți folosește ?

      00
  41. Eftimie nu ratează nici o ocazie de a arăta ca e exact ca toți oamenii — subiectiv pana la os, educat pana sub unghii, și emancipat pana la vârful nasului.

    Mesajul e bun, dar e transmis prost. Ce vrea sa spună e ca mereu hype-ul trebuie luat cu o lingura sau un polonic de sare. Toate chestiile enumerate in articol au potențial de a îmbunătăți ceva, dar întotdeauna există oportuniști care abia așteaptă sa prindă șoareci ademenindu-i cu miros și iluzie de cașcaval baban.

    Cu alte cuvinte — fiți un pic mai sceptici și asumați-vă numai riscurile pe care vi le permiteți. Învățați moderația și nu alergați după averi închipuite pentru ca aveți foarte mari șanse sa rămâneți săraci și material, și spiritual. Dați-vă mereu un pas înapoi și puneți-vă întrebări înainte să vă aruncați cu picioarele înainte.

    00
  42. Nimeni nu contestă că s-au făcut averi din crypto. S-au făcut. Așa cum și Bernie Madoff a făcut, așa cum și ăla din Wolf of wallstreet a făcut, așa cum și cei care au scos de 8 ori din caritas la început au făcut.

    Scheme de făcut bani in care primii care intră câștigă și ultimi care intră rămân cu paguba există de mulți ani.

    Eu știu cine a făcut bani de un Mercedes nou din dogecoin și e perfect sincer că banii ce i-a băgat îi putea pierde, și că nu a investit pentru că a crezut că e viitorul și vrăjeli din astea, nici n-a încercat să convingă pe nimeni că e următoarea gaură în macaroană. Si respect asta. Știe că e un gamble, a avut bani de riscat și aia e. Simplu.

    Mă disperă când văd tot felul de wannabe care-mi explică mie ce și cum blockchain și bitcoin când eu in 2013 făceam platformă pe baza bitcoin, și am abandonat când a venit căderea aia de la 1000 usd la 200, deci știu protocolul și api-ul pe de rost, dar ei îmi explică chestii.

    00
  43. Hai sa fim seriosi, mai ales in Romania, tot ce conteaza la Bitcoin e valoarea care apare cand scrii pe Google „1 BTC to USD”.

    Romanii n-au bani de riscat pe shitcoins.
    Exceptia sunt cativa corporatisti (care au asamblat un rig din curiozitate), cateva magazine de calculatoare (care au tras o parte din stoc pe dreapta sa mineze) si o mana de entuziasti.
    In rest risti sa te indatorezi la banci/camatari pentru o schema care poate iese, poate nu.
    Si zanul de la creditul un deget nu e la fel de prietenos ca cel de la BT.

    00
  44. Banii cu adevărat serioși din crypto ii fac exchange-urile pentru că nimeni care cumpără crypto nu are idee cat a platit comision

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.