De ce avem cele mai multe accidente auto din UE (2021)

Două statistici de la UE ne plasează pe locuri fruntașe.

Păi, să vedem:

  1. parc auto îmbătrânit și controlat prea rar și prea lejer. atâta timp cât avem toate tipurile de mașini cu anvelope tocite și ITP luat pe șpagă nu se vor schimba multe pe șosele.
  2. poliție rutieră care nu știe să facă altceva decât să stea cu radarul la pândă. zero prevenție, zero controale ulterioare. e stupid să ai 2-3 accidente într-o zonă și să nu pui 6 luni echipaj acolo (nu zi și noapte, dar de două ori pe săptămână, câteva ore).
  3. șoferi nesancționați când greșesc. cu anii. ceea ce duce la o agresivitate și o neatenție sporită. de ce să las telefonul jos, vorbesc la el constant de 2 ani și nu am luat nici o amendă, trebuie să fiu fraier…

Ce zi e azi? Vineri? Mâine toată poliția rutieră o să fie la pândă la trecerile de pietoni, prin curbe sau prin alte locuri bune, vor ridica 90% permise de oameni din alte județe, vor da un comunicat că au făcut ordine și vor dormi toată săptămâna.

Noroc cu oamenii care mai filmează prin trafic, că mai au de lucru la găsit idioți, că altfel făceau preinfarct de la atâta somn.

Altfel, aproape cea mai coruptă și leneșă poliție din Europa, noroc cu bulgarii.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

101 comentarii

  1. Raportul ala e facut la ~20 milioane de locuitori. Daca l-ar face la 16 cam cati mai suntem pe aici, ar fi cu atat mai sumbru.

    00
    • Nu ai facut statistica la viata ta, nu?

      00
    • Regula de 3 simpla…

      00
    • Motivul e foarte simplu:

      E plin de gherțoi agresivi pe șosele și legea nu se aplică.

      00
    • @Ninja, ne spui tu te rog cum se fac aceste calcule?
      Eu stiam ca se ia numarul total de accidente, se imparte la populatia unei tari si se inmulteste cu 1.000.000. Asa obtii o statistica raportata la milionul de locuitori.
      Daca unul dintre criteriile folosite este eronat si rezultatul va fi eronat. In cazul nostru, cum a spus @Cipper, populatia reala este mai mica decat cea din cifrele oficiale.

      00
  2. „parc auto îmbătrânit și controlat prea rar și prea lejer. atâta timp cât avem toate tipurile de mașini cu anvelope tocite și ITP luat pe șpagă nu se vor schimba multe pe șosele.”

    Exista vreun studiu cu date statistice solide legat de numarul de accidente petrecute datorita masinilor vechi, anvelopelor tocite sau ITP-ului luat pe spaga ?

    Si de unde sa deducem ca aceste motive ar fi si pe primul loc, gen 60% din accidente au ca drept cauza acele motive ?

    Nu de alta, dar din cate stiu eu, 99% din accidente au cauze – soferi beti, soferi obositi si atipiti, depasiri fara asigurare, pietoni care traverseaza fara sa se asigure, carosabil umed.

    00
    • „Exista vreun studiu cu date statistice solide legat de numarul de accidente petrecute datorita masinilor vechi, anvelopelor tocite sau ITP-ului luat pe spaga”

      vs

      „Nu de alta, dar din cate stiu eu, 99% din accidente au cauze”

      ai cazut pe scari dimineata?

      00
    • Pai in toate stirile despre accidente sunt specificate cauzele si absolut niciodata nu e vreuna din cele puse de catre Vali pe locul 1.

      00
    • absolut niciodata

      00
    • Din cauza masinilor vechi, nu datorita. Nu o lua personal.

      00
    • Pentru ca nimeni nu vrea sa caute de fapt adevarata cauza, e mai simplu sa zica ca avea viteaza prea mare. Poate ca la viteza aia cu niste cauciucuri mai bune, frane mai bine reglate etc. nu se intampla nimic.

      00
    • Nu mai fiti saraki!

      00
    • Ciprian, la peste 60 km/h, poti avea pneuri de tractor cu frane ceramice, si tot nu scapi de un impact fatal.

      Iar viteza e absolut tot timpul corelata cu o depasire sau cu o derapare, in cazul accidentelor.

      Inca nu am auzit de vreunul care sa fi mers cu 120 la ora pe DN si sa fi murit pentru ca a intrat in curul celui din fata. Sau, daca au fost cazuri de asa tampiti, sunt subunitare ca procentaj din total.

      00
    • Tu esti ala cu Fiat Punto din 98, cauciucuri de iarna din 2008, gauri in esapament sa se auda sport, ITP luat pe 50 lei

      00
    • Exact, plus ca votez cu PSD si nu ma vaccinez nici de-al dracului.

      00
    • „Exista vreun studiu cu date statistice solide legat de numarul de accidente petrecute datorita masinilor vechi, anvelopelor tocite sau ITP-ului luat pe spaga ?”

      Nu pentru ca in comunicatul oficial, in majoritatea cazurilor, autorul nu a adaptat viteza la conditiile de trafic. Este mult mai simplu si mai comod asa pentru statisticile si graficele si asa incarcate. Hai sa nu fim aroganti si sa crestem complexitatea oamenilor care muncesc pentru siguranta noastra. Exemple scurte de „ajustare” a cauzelor:

      Ai depasit coloana si ai facut accident: daca mergeai incet…
      Te trezesti cu un meserias pe contrasens\sens unic si tot el e suparat ca nu are loc de tine? Daca mergeai incet avea timp sa termine manevrele si nu va intalneati.
      Ai accidentat un pieton pe trecere: daca mergeai incet…
      Ai facut accident cu un atelaj nesemnalizat corespunzator noaptea: daca mergeai incet…
      Ai accidentat un pieton care traversa aiurea: daca mergeai incet
      Ai fost prins baut/drogat la volan cu 130 in localitate si 212 pe autostrada: daca mergeai incet…
      Ai derapat cu anvelopele ce au an de fabricatie 2008 si ai facut accident: daca mergeai incet…
      Ai schimbat placutele si discurile de frana in anul in care s-au fabricat si anvelopele (2008) si ai facut accident: daca mergeai incet…
      Ai trecut pe rosu si ai facut accident: daca mergeai incet doar treceai pe rosu…
      Ai luat amenda pentru viteza: daca mergeai incet…
      Iti taie fata toti bombardierii si apoi sar la bataie in trafic: daca mergeai incet…aveau timp sa se bage, nu?
      A intors unul peste x benzi\peste dubla continua\ fara sa se asigure si ati facut accident? daca mergeai ft ft ft incet…
      Nu am trecut centura si vorbitul la telefon pentru ca nu exista in realitate. Sunt doar plasmuiri ale imaginatiei noastre. Absolut toate informatiile prezentate si filmuletele de pe net sunt fake-uri ordinare. Altfel s-ar fi luat deja masuri, NU?
      Cred ca absolut toate accidentele, incidentele din trafic, indiferent de cauzele reale pot fi reduse la afirmatia din primul paragraf cu putina ingeniozitate. Asa nu trebuie sa se streseze nimeni cu munca suplimentara pentru ca…pot sa faca ceea ce fac si pana acum: la cursuri de ninja cu radarul si combat cea mai importanta si SINGURA cauza a accidentelor din Romania: viteza excesiva.

      00
    • O sa ma bag si eu ca un dragut in conversatie si am sa spun din experienta de a trece de la o masina 2015 cu toate elementele de siguranta si ceva cai putere la un tanc leat 2004 cocotat pe picioroange si cu cauciucuri care numai pe asfalt nu sunt bune:

      Cu prima 180 pe autostrada ” ca ducea”. Depasiri din scurt ” ca ducea”, mers repede pe ploaie ” ca ducea”. Am trecut la fir de par pe langa niste situatii de m-am dat jos si am pupat asfaltul.

      Cu asta sunt asa cuminte de se mira cine ma cunoaste. Ca „nu duce”. Motorul e bun, dar nu stie de demaraj iar ranele sunt subdimensionate din fabrica oricum. Pana depasesc sau pana o opresc se face primavara. Cauciucurile au ceva limite de viteza gen..100-110…nici nu stiu.
      Asa ca stau pe curul meu si ma bucur de peisaj. Diferenta intre Bucuresti- Sibiu cu 2015 si Bucuresti-Sibiu cu 2004 e de vreo 20 de minute.

      NU masinile sunt de vine pentru accidente, ci vitele de la volan.

      Personal consider ca numarul de accidente din Romania are drept cauze principale doua chestii:

      1. Datorita politicilor tampite din comunism, masina e un fel de extensie a P*lii. Pentru ca „nu oricine” avea masina si „nu oricine” circula cand vroia.
      Dupa revolutie masina straina era „aspirator de curve”. Fu*eai si cu Golf 2 GTI.

      O intreaga societate saraca si oprimata care se invarte in jurul simbolului masinii din inertie de vreo 50 de ani:

      „are Casa si Masina Mica, e baiat bun”- Orice mama in comunism.
      „Sa-ti dea dumnezeu nea Gili un Cielo ca nevasta tanara ti-a dat” – Terminus Paradis
      „Tanti, mi-am luat A6, acu’ pot sa ma insor” – Var-miu care facea „combinatii pa Italea”
      „Da-i talpa! Pai ce te face pe tine asta? Uite ce cazan are!” – reisarii ilegali din Vitan de la inceputul anilor 2000.
      „Are manuala ca saracii, sa simta masina…ce taran coclit” – Zoso Blog 2021.

      Romania….Un parc auto cu 5 milioane de pulometre.

      2. Drumurile proiectate si construita ampulea, cu marcaje fara nici o logica.
      a) Linie dubla continua in zone cu drum drept, vreo suta de metri intermitenta inainte de curba…
      b) Drumuri facute pe vechea retea de drumuri din interbelic daca nu evul mediou, care trece prin toate localitatile, cu un kilometru -doi de pauza intre ele. – ” Da-i acuma”
      c) Jdemii de poduri si podulete, santuri de scurgere, poduri in curba, linii ferate cu bariera, copaci pe margine, sensuri giratorii cu raza insuficienta, kilometri de autostrada cu santuri facute de camioane.
      d) Nisip pe jos, Ulei pe jos, Praf pe jos, ” Am evitat o groapa/caine”.

      Asa ca nu boss, nu „starea tehnica e problema, cojile si cazanele”. In afara sunt masini mult mai vechi care arata si merg bine mersi.
      Gasesti Fiat 500 din ’95 in curtea vilei…nu-i bai.

      00
    • @Habarnam
      Da-mi ibanul sa iti vars o bere.

      00
    • @Habarnam „Romania….Un parc auto cu 5 milioane de pulometre” Moamaa cat de bine descrie fraza asta situatia. Excelent.

      00
    • @Habarnam : corect, dar incomplet: ai uitat pizdometrele, curomometrele, si alte chestii vagi si nedefinite, te rog sa nu neglijezi puterea devastatatoare a acestor categorii.

      00
    • dragoș, uite câteva situații în care mașinile vechi sunt de vină fără să apară în statistici:

      1. tataie întoarce pe dublă continuă, că are timp, tu frânezi, pierzi controlul volanului și fie cazi în șanț, fie intri în mașina din sens opus. cauza accidentului: tu ai pierdut controlul volanului, prostule!

      2. frecvent văd pe DNuri mașini care merg încet, că proprietarul are el un motiv. ba nu-i țin frânele, ba are anvelope an 1982, ba nu mai vede bine. după ce stai 10-20km in spatele lui, cu 60 în zonă de 90, depășești cam la risc, și te ciocnești cu mașina care vine din sens opus. cauza accidentului: depășire periculoasă.

      într-un drum de 100km prin România dai de minim 4 din ăștia, ceea ce numai plăcut nu e. te enervezi din cauza lor. faci greșeli din cauza lor. cauza accidentului s-ar putea să nu fie punctual „mașină veche”, ci un cumul de factori din care unul este „m-am săturat să stau dracului în spatele lui cu 60km/h”.

    • „într-un drum de 100km prin România dai de minim 4 din ăștia” e satul si nenea din asta.

      Eu fac cam la doua sapt 700 km, eh imagineaza-ti ce inseamna la 700 de km cate un prost din asta pe jumatate de ora.

      Si nu doar ca merg incet fac niste cretinatati ei de te pun in pericol pe tine: au obstacol in fata si nu semnalizeaza doar trag de volan in ultima clipa, fac stanga nu se asigura, fac dreapta da intra de parca e alaiul de mort rascruce de drum, nu le merg stopurile. Pentru gioarsa nu vine singura, vine inevitabil cu un prost in ea.

      00
  3. graficul ala cu nr. de morti raportat la limita de viteza e WTF.

    Inteleg sa verifici un set de date sa vezi daca e vreo corelare, daca vezi ca nu e de ce faci un grafic pe tema asta?

    00
    • Probabil asta vroiau sa arate autorii, ca limita de viteza nu are nicio legatura cu numarul de accidente.

      Pe de alta parte eu vad o alata problema acolo, ca datele sunt calculate la 1000km de autostrada. E evident ca Romania o sa fie in top.

      00
    • Graficul ăla e nr de morți la mia de km, limita de viteză e doar informal pusă acolo.

      00
    • @etk, nu are nicio legatura numarul de km de autostrada cu cine este in top sau nu.
      Sa spunem ca eu merg 100 km pe autostrada in Romania si apoi merg 700 de km pe autostrada in Italia.
      Daca autostrazile si conditiile de drum sunt identice, pe drumul ala din Italia am de 7 ori mai multe sanse sa fac un accident. Automat in statistici, atat Italia, cat si Romania, vor iesi la acelasi nivel.

      Iti dai seama de asta si daca faci o comparatie intre tari din clasamentul din articol:
      – Irlanda: 900 km de autostrazi – 5,6 decese anual/1000 km
      – Germania: peste 13.000 km de autostrazi – 30,2 decese anual/1000 km

      00
  4. 2. Lipsa radarelor fixe in acele zone cu accidente frecvente
    4. Infrastructura proasta … cum de ai uitat de asta? Nu prea se fac accidente pe drumurile cu gropi dar cand se da de asfalt un pic mai bun se merge f agresiv

    00
  5. Referitor la bulgari, am fost anul trecut pe ruta Burgas – Sofia. Autostrada, limita de 140 km/h, am zis ca va fi distractie. A fost! Trafic infernal, Politie in mers la fiecare 10-15 km cu girofarurile aprinse, radare si control vinieta in toate pozitiile, ceva masini stricate (una chiar a ars). Dar niciun vitezoman ca la noi, mai mult de 150 km/h nimeni. Atata politie pe autostrada aia n-am vazut in toata Romania.

    00
    • Și vine vara, iar milițenii trebuia să facă și ei plajă pe spezele statului. Așa că pe ruta Constanta-Hîrșova vei întilni 4-5 radare iar pe ruta Hîrșova-Iași-Tg Mureș-Sibiu nici măcar vreo șapcă…

      00
  6. NOU
    #31

    La un curs de condus defensiv ne-au spus că cele mai multe accidente grave se întâmplă pe șoselele bune, cele mai multe fiind provocate de șoferi, nu de starea tehnică a mașinilor

    00
    • E vina soferului ca masina are anvelope proaste, e vina soferului ca lichidul de frana nu a fost schimbat de cand a iesit masina din fabrica, e vina soferului ca masina are becurile arse, etc.

      Deci da, cele mai multe accidente sunt provocate de soferi.

      00
    • NOU
      #33

      @Catalin C
      Nu în sensul ăsta, deși ai dreptate.
      Se refereau la manevre proaste, depășiri aiurea, neasigurare la schimbarea benzii, nepastrarea unei distanțe de siguranță față de mașina din față… Rahaturi care nu au legătură cu starea tehnică ci cu imbecilitatea șoferului

      00
    • „la un curs de șoferi ne-au spus că cursul e mai important decât mașina”.
      plauzibil.

    • NOU
      #35

      Păi hai să vedem:

      Care e mai probabil să facă un accident grav? Un șofer prost conducând o mașină bună sau un șofer bun conducând o mașină proastă? :)

      00
    • mindfuck boss, masina proasta vine negresit cu prostul care o conduce in starea aia.

      00
    • Mai bine zis: un sofer agresiv conducand o masina buna sau un sofer defensiv conducand o masina proasta.

      00
    • Ba nu stiu. Sunt acum la mare. 200 de Km Buc CT de autostrada. 5 insi care mi-au trecut razant pe langa farul stanga. Ba chiar lu unu cu Opel argintiu i-am citit modelul motorizatea tot….. nu sunt capabili sa faca o depasire corecta.

      Ba baieti nu trageti dreapta de volan pana nu vedeti TOATA masina (depasita) in oglinda din dreapta. Chiar va rog sa mai asteptati 2-3 secunde.

      Mergeam cu 100-110 am zis sa merg mai usor sa fim mai in siguranta. Aiurea, mai in siguranta m-am simtit la 130-140. Nu-mi taia calea nici un ametit.

      00
    • @IonutO, asa se intampla. Uneori esti mai in siguranta cand mergi cu viteza mai mare fiindca nu te mai depaseste toata lumea.

      00
  7. Nu, problema este ca politia nu reușește sa stabilească o cauzalitate reala între încălcarea legii și accident.

    Orice statistica are pe primul loc în Romania „viteza neadaptata la condițiile de drum” si pe locul 2 „traversarea fără asigurare sau neacordarea de prioritate la trecere”. Si de aici s-a dus naibii totul. Toți șefii din diferite zone trebuie sa raporteze la centru ce masuri de prevenire au luat ei pentru prevenirea accidentelor. Cauzele principale fiind alea cu viteza și pietonii, nu au ce altceva sa raporteze decât ca au stat cu radarul la panda și ca eventual au mai trântit niște semne cu 40 km/h. Sau ca au păzit niște treceri de pietoni.

    Problema principala este în continuare lipsa infrastructurii. Atât timp cât șoselele patriei trec prin localități unde nimeni nu respecta limitele de viteza, asta e deznodământul. Nu ai cum sa împaci faptul ca Ionel vrea sa ajungă mai repede la destinatie și faptul ca Gigel are treaba sa mearga pana la birtul de peste drum.

    E suficient sa mergi la sud, la aia mai saraci ca noi. Localitățile sunt în afara soselei naționale, sunt o gramada de intersecții în cruce cu indicatoare cu 1 km la stânga sau la dreapta către satul/comuna respectiva. Iar când drumul se întâmpla sa o ia prin localități, ai bumpere și toata lumea nu depășește 50.

    În consecinta, soluția rapida ar fi sa se construiască drumuri (nu autostrazi) de ocolire a localităților și asta, sincer, nu e treaba politiei.

    00
    • Dupa ce iei un bumper d’ala de beton, incetinesti la fiecare trecere de pietoni chiar daca nu-i nimeni pe strada.

      00
    • Corect ce spui Rumbu, insa premisa este ca daca ar identifica corect cauzele accidentelor, politia ar sti ce are de facut si ar implementa exact masurile menite sa reduca acele cauze.

      Or, cred ca foarte putini in tara asta mai au vreo pretentie de la politia romana sau mai cred ca acest organism al statului, in formula actuala, are vreo legatura cu legea, cu protectia cetateanului sau macar cu vreo urma de dedicare si de competenta. Politia romana a devenit nimic altceva decat un alt parazit al statului roman cauzator de victime in randul cetatenilor.

      Lipsa unei politii competente este cauza principala a haosului mortal de pe sosele.

      Nicio alta cauza nu e atat de puternica incat sa fie determinanta (gen infrastructura) dar pot fi favorizante. Altele sunt gresit identificate ca si cauze, fiind doar efecte (gen starea tehnica a masinilor in circulatie, gen invatarea si practicarea gresita a conducerii autovehiculelor, gen agresivitatea sau nesabuinta in trafic).

      Absenta unei politii competente si vigilente in trafic naste…haosul pe care il stim.

      Activitatea unei politii eficace intr-un trafic cat de cat educat este 80% preventie si indrumare si 20% penalizare (enforcement).

      Noi suntem nicaieri si tot nicaieri vom fi si peste 100 ani de azi incolo.

      Ne putem consola privind nu la bulgari ci la fratii nostri indieni si pakistanezi cu care avem mult mai multe in comun, nu doar dpdv trafic si educatie rutiera.

      00
  8. Hai că a mai scris cineva înaintea mea.

    De lipsa infrastructurii nimic? Nu de alta, dar sunt pe grupuri de trafic și majoritatea de acolo sunt din cauza depășirilor.

    00
    • iar cauza depășirilor este?

    • …ca nu stim sa ne planificam timpul. Plecam de acasa tarziu, ne dumirim pe drum ca suntem in intarziere si gonim, in timpul asta injurand pe toti care merg normal ca de ce nu se grabesc.

      Nu-i asa greu, daca stii ca viteza medie, legala si de siguranta, e de ~70kph pe DN-uri, pai calculeaza-ti timpul de deplasare cu aia. Ce rost are sa speri ca scoti medie de 100, ca te uiti tu pe waze in localitati si in afara ii dai, ca doar ti-ai luat cauciucuri d-alea bune?

      00
  9. Romanii sunt experti in a identifica intotdeauna capra vecinului, gasim explicatii gen infrastructura, starea parcului auto, cand de fapt ascund adevarata cauza, si anume soferul roman: prost instruit (scolile auto sunt multe o gluma, atat dpdv pregatire teoretica, conducere defensiva, cat si practica-cati elevi ies pe dn-uri , autostrazi, majoritatea se plimba in oras cu a treia maxim), agresiv, nervos, needucat, fara nici o lipsa de respect fata de reguli( justifica incalcarea regulilor cu lipsa infrastructurii), de multe ori frustrat, bolnav psihic.
    Eu va garantez si peste 20 de ani, cand vor fi autostrazi in Romania, tot in frunte vom fi aceste statistici, tine de educatie si bun simt , ceea ce lipseste tot mai mult in Romania.

    00
  10. Asteptam infrastructura… pana atunci sa faca in continuare ce vor la volan.

    00
  11. 1) as vrea mult mai multe radare si mult mai multa politie ” la panda „. De ce? Pentru ca daca lumea stie ca e politie in locul X, 1 km inainte si 1 km dupa, merge cu 50 la ora in localitate si cu 90 in afara ( sau chiar mai putin ) apoi ii da 160 ca sa recupereze.
    2) as vrea camere fixe, sa nu stea politia toata ziua in drum, are treburi mai importante.
    3) as vrea camere in toate intersectiile din tara, sa nu mai forteze toata lumea semafoarele, sa nu mai forteze stanga de pe banda de dreapta, sa nu mai claxoneze toti idiotii aiurea
    4) as vrea sanctionare directa pentru orice cacat, ai poza la volan cu telefonul in mana, faci live-uri de la volan, autosesizare si amenda direct.
    5) as vrea un sistem de amenzi ceva mai aspru decat acum, stiu ca platim o groaza de taxe, dar pana mea pentru unul 1000 lei amenda pentru depasirea grava a vitezei este tot salariul pentru unu, dar pentru altul este doar restul de la trabucuri, iti mai da 1000 lei ca trebuie sa se si intoarca.

    Fortam toti, zilnic, tot felul de limite legale sau chiar ale bunului simt, in trafic, pentru ca stim ca nu prea patim nimic. Mergem aiurea cu masina, vorbim la telefoane, depasim in locuri aiurea doar pentru ca trebuie sa ajungem noi mai repede nu stiu unde, suntem indisciplinati, imprevizibili si facem tampenii in trafic. 30km/h in plus, pe autostrada ( deci un 150-160km/h ) la un drum de 500km inseamna 3h 20 min vs 3h 50 min ( la un 120-130 km/h ), merita oare pentru alea 30 min?

    00
  12. Cum ar fi ca seful politiei rutiere sa aiba in fisa postului – 5% mai putini morti anual pana se ajunge la media UE …

    00
    • Ar fi supertare, doar ca…
      Ma indoiesc ca aia vizati ar sti sa tina corect in mana fisa de obiective, cu susu-n sus, darmite sa mai si silabiseasca incetuz textul sau doamne feri, sa mai si inteleaga ce scrie pe foaia aia!

      Fraiele statului sunt „tinute in mana” de o gashka de maimutze retardate a caror singura preocupare e accesul neingradit la bananier si pazirea c..ului de muscatura concurentilor.
      Restul macacilor, i.e. noi populimea, poa’ s-o suga in timp ce se caroteaza unul pe celalalt!

      00
  13. Nu ai cum sa dai vina pe infrastructura! Gata infrastructuta! Infrastructura e de vina ca se fac depasiri de cacat, infrastructura e de vina ca nu se acorda prioritate, infrastructura e de vina ca toti prostii se opresc pe banda de urgenta sa faca poze, ca se sta la telefon la volan, ca se urca sa conduca torpilati si muuulte altele. Accidentele se intampla pentru ca soferii sunt neatenti, nesimtiti, lipsiti de empatie si rabdare. Accidentele se intampla pentru ca masinile au devenit foarte accesibile si acum orice pustan de 18 ani are o rabla in care da talpa ca sa arate unei fufe (mai idioata decat el pentru ca se lasa impresionata de asa ceva – ca daca femeile ar reactiona negativ la comportamente din astea de 3 lei de cocos, ar fi mai putini cocosi). accidentele se intampla pentru ca politia o freaca. Politia e degeaba.

    00
    • Si inca o chestie – ca m-am activat. Ma da oare politistu ala care se duce la munca si o freaca, nu trece prin acelasi trafic ca si noi, restu plebei? Hai ca ala de jos sa zicem ca mai greu ia atitudine, dar sefii, aia nu merg la munca tot cu masina? Se plimba cu covoru fermecat? Aia cum se simt oare cand le taie un idiot calea, cand nu li se da prioritate, sau cand primesc flashuri in coloana de la cate un grabit? Ar trebui sa le crape obrazu de rusine, ca se conduce asa din cauza ca ei nu sunt in stare sa faca nimic pentru a educa soferii indisciplinati (amenda tot un fel de educatie este).

      00
    • :))))))) cea mai buna concluzie de pana acum: de vina pentru ca barbatii romani sunt niste soferi extrem de prosti sunt femeile romance. :)))) Mi se pare normal.

      00
  14. Astia care dati vina pe infrastructura, cat mai e pensia de handicap?
    Pe bune, nu ai cum in 2021 sa dai vina pe infrastructura pentru producerea accidentelor. Ok, lipsa infrastructurii produce ambuteiaje, intarzieri in livrari, etc. Dar nu accidente, acestea sunt provocate de soferi.

    00
    • NOU
      #56

      Corect! Cele mai grave accidente se întâmplă pe drumurile bune

      00
    • Lipsa infrastructurii inlesneste producerea de accidente cu impact frontal.

      00
    • Bai nene, sunt o gramada de segmente intre Sibiu si Nadlac care, pe masura ce s-au deschis tronsoanele aferente de autostrada, au devenit, brusc, mult mai putin mortale. Soferii fiind, in mare, aceiasi.

      E de domeniul evidentei ca o sosea care poate acomoda cu adevarat traficul de pe ruta respectiva, cu separator median, cu intersectii denivelate, care nu traverseaza localitati, e mult, mult (am spus mult?) mai sigura decat un DN „clasic”. Da, accidentele sunt provocate de soferi, dar infrastructura te protejeaza pe tine, om intreg la cap, de acesti tampiti.

      00
  15. NOU
    #59

    Radem de bulgari, dar de fiecare data cand am fost turist in Bulgaria sau am tranzitat-o am intalnit pe sosele echipaje care controlau starea masinilor. Opreau in principal dubitele mici si cazaturile.
    Initial am crezut ca sunt echipaje de politie dar m-au lamurit patronii unei pensiuni ce este cu ei. Verifica starea tehnica a autovehiculelor – bine, avand in vedere ce masini vezi pe drumurile lor nu cred ca isi fac treaba prea bine, dar macar ii vezi in trafic.
    Nu a fost varianta de traseu pe unde sa nu ii intalnesc – si nu vorbesc doar de drumul standard Ruse – Sofia – Kulata. In 2020, la ultimul drum spre lotoralul lor am intalnit trei echipaje.
    La noi in ultimii 5 ani am vazut un singur echipaj RAR – si aia opreau doar tir-uri.

    00
  16. Vad ca iar se da aici cu lipsa infrastructurii. Sa fim seriosi, am venit in tara dupa 2 ani si am condus acum ceva, drumurile in majoritatea lor sunt mai mult decat ok. Problema e ca toti soferii se cred mari piloti de raliuri, toti se cred extrem de buni, dar cand te uiti la ei, marea majoritatea nu e in stare sa faca o parcare paralela sau sa isi bage masina cu spatele in curte sau garaj. Cacat, mai toti soferii nu sunt in stare sa semnalizeze iesirea din sensul giratoriu.

    Legat de faptul ca oamenii se grabesc. Cat dracu castigi daca te grabesti la un drum de la Timisoara la Bucuresti sau din Bucuresti la Suceava. 30 de minute? Ce conteaza aia la un drum de 6-8-10 ore? Stai mai putin pe telefon aiurea, te trezesti mai devreme, conduci lejer, nu te stresezi si gata. Dar nu, toata lumea parca are ceva de rezolvat urgent, iar daca cineva nu arata muschii masinii sa depaseasca pe linie continua, e vazut de fraier.

    Pe langa asta, ce naiba e cu astia care circula constant cu 60-70 peste tot. Limita 100, ei circula cu 70 ca nu duce Loganul mai mult. La polul opus, 130 prin localitate si depasire pe trecere si linie continua, ca se raceste ciorba de burta la pensiune ca eu in loc sa ma trezesc la 7 sa plec, am plecat ca barosanul la 10:30 si ma plang ca e aglomerat.

    00
    • „drumurile in majoritatea lor sunt mai mult decat ok”

      Lipsa infrastructurii nu se refera la gropi in asfalt, ci la lipsa autostrazilor.

      00
    • Legat de faptul ca oamenii se grabesc. Cat dracu castigi daca te grabesti la un drum de la Timisoara la Bucuresti sau din Bucuresti la Suceava. 30 de minute?

      Oradea București 2009 – făceam între 12 și 14 ore dacă mergeam civilizat. dacă nu, 8-9 ore.

    • @Daniel daca aveam 500 de km (legati) de autostrada pe bune ca mergeam cu 90 la 5 secunde in spatele unui TIR. Si faceam si pauze la 2h :)) Si faceam 1200km cu un plin. De benzina.

      00
  17. Guns don’t kill people. People kill people.

    00
  18. Avem doua autostrazi si tot suntem in top.

    00
    • ”Ce zi e azi? Vineri? Mâine toată poliția rutieră o să fie la pândă la trecerile de pietoni, prin curbe sau prin alte locuri bune,” de azi vor fi pe A2 cocotati pe poduri cu radarul pistol si in parcare la statia de taxare la interviuri si poze cu televiziunile fericite ca mai trag un reportaj cu canicula ucigatoare si soferii care calca pedala de acceleratie

      00
  19. O intrebare, in caz ca stie cineva:

    – daca vad o infractiune in trafic (gen masina trece pe rosu, bou care depaseste pe linia continua, etc) astea se pot raporta cuiva? Ajuta daca sunt insotite de filmare?

    00
    • Pe tine clar nu te va ajuta. Ai deranjat miliția cu asemenea prostii? Există șanse mari să se ia de tine, în loc să ia măsuri pentru ce ai reclamat. Nu mai vorbesc că ăla pe care l-ai reclamat va ști instant cine ești, unde stai și ce număr ai la pantof. Adică îți găsești beleaua din două părți.

      00
  20. Realistic problema accidentelor auto arata ca in mare noi ca tara ne-am dezvoltat inegal si ca nimeni dintre mai marii dreguitori ai tarii au putut intelege asta. Vrei sa vi din Bacau pana in Bucuresti oricum ai da-o 4-5 ore tot faci in functie de aglomeratie si vorbim de 300 de km. 300 de kilometri ce implica treceri prin localitati sau prin zone de comert ambulant unde sunt destui kamikaze. Ei bine fix pe genul asta de drumuri vei vedea cele mai multe accidente. Vrei sa rezolvi problema, foarte simplu camera de viteza ca in Olanda sau Belgia de efectiv mergi cu 90 in zona de 120 ca sa fi sigur ori solutia mai complicata faci autostrada in profil half-pipe(un singur sens) de la Bucuresti pana la Suceava camere de viteza si pui limita 100 de km. Chestia asta poate fi facuta in zonele cu accidente grave si unde se produc ambuteiaje. Dezvantajul la chestia asta este ca implica munca si tot ar aparea nemultumiti ca de ce nu se face cum vrea unul sau altul.
    Pe langa asta poti folosi camerele de vinieta pentru a verifica foarte usor masinile ce nu au ITP-ul facut sau ai multe cazane pe un segment de drum, iar apoi trimiti pe baetii de RAR sa faca o verificare si eventual niste confiscari de taloane. Singura intrebare aici este exact ca si la politie, sigur ne dorim asa ceva sau este doar declarativ?

    00
    • Daca acele camere ar putea verifica instant existenta ITP si a RCA-ului dupa numarul de inmatriculare, in 2 luni ar disparea minim o treime din masinile de pe drum.

      Se poate face treptat, sa primesti avertizare si sa ai timp o saptamana sa iti faci programare la statia ITP. Asa nu mai poti comenta ca nu ai avertisment inainte.

      Si eu am umblat o vreme cu ITP-ul expirat, stiam prost data la care expira si nu m-am uitat pe talon, desi era in masina mereu. De atunci nu mai uit.

      00
  21. M-am mutat din Ro in una dintre tarile de la coada clasamentului. Principala difrenta aici legata de mentalitatea si responsabilitatea soferului este ca soferul e mereu responsabil. Nu exista mergeam pe banda mea si a intrat ala peste mine. Nu exista a trecut ala pe rosu. Orice accident e analizat de firmele de asigurari si nu de politie si daca ala care nu a incalcat legea putea sa evite accidentul dar nu a facut-o primeste si el o portiune a raspunderii.

    Nu stiu daca asta e principala cauza dar e o diferenta atat de mare incat nu are cum sa nu conteze.
    Bine, mai e si diferenta de temperament, respectul intre oameni si faptul ca nimeni nu are nimic de dovedit nimanui.

    „ba, astia aici nu depasesc” – fara exceptie, asta zic romanii cand ajung sa conduca aici.

    00
  22. suntem primii la morti pentru ca Europa a atras mintile luminate din romania iar aici au ramas doar prostii. iar prostii astia au drepturi si masini.

    00
  23. Să mai zici că nu-și fac treaba cei de la rutieră :)
    Ia de aici https://m.ebihoreanul.ro/stiri/indicatorul-cu-bucluc-l-au-amendat-cu-580-lei-pentru-ca-a-circulat-cu-30-kmora-164507.html
    Amendat că a depășit limita de viteză chiar dacă a circulat cu 30 km la oră.
    Și cu bicicleta circuli pe acolo cu viteză mai mare.

    00
  24. Bulgarii ăia au o grămadă de sectoare cu 60 km/h pe câmp și tot sunt nr. 1 la accidente. Asta spune ceva și despre istețimea șoferilor.

    00
  25. Mie sincer nu mi se pare ca sunt atât de multe accidente. Dacă te gândești la faptul ca orice nebun, agresiv, cocalar, frustrat, pizda proasta etc conduce o mașină într-o stare sau alta tehnica pe infrastructura noastră, numărul asta de morti din statistici mie nu mi se pare mare. Sunt 23000 de morti anual la nivelul Europei, mie mi se pare puțin. Foarte puțin la cât se conduce imo. În nici un caz un număr care sa justifice atitudinile astea cu sa fie 100 de camere pe metru pătrat, sa fii executat cu pietre ca ai depășit viteza, sa stea gaborul cu tine în mașină sa te verifice permanent, sa fie mașinile limitate la 180, sa între toate sistemele de siguranță care sunt cerute prin lege la nivelul ue din 2021 și despre care nu s-a scris pe blogul asta nici un rand.
    Urăsc nevoia idiotului modern de a încerca să rezolve orice problema cu mai multe camere, mai multa supraveghere, mai multe restricții, mai multa politie.

    00
  26. am văzut că mai mulți recomandați camere video. problema cu ele e că jegurile le pun de obicei fix unde poți accelera, nu unde sunt accidente. sunt vreo doua localități (una e Bucea, alta am uitat cum îi zice) unde, după niște serpentine crâncene, poți depăși. fix acolo sunt camerele.

    alt exemplu: la Sinaia https://www.google.com/maps/@45.3310259,25.5627702,3a,75y,35.44h,113.99t/data=!3m6!1e1!3m4!1snc-_UY1qsStJsyf7s7j30g!2e0!7i13312!8i6656

    de ce e camera aia acolo? după ce ai mers pe serpentine, se fac două benzi și ai șansa să mai treci de niște TIR-uri. dar nu, limită la 50km/h, nenea, și camere.

    • Valea Oltului la iesire spre Sibiu unde se desparte in doua benzi ai echipaj si limita la 70. Cand nu ai echipaj tot prostu ii da acolo cat il duce gioarsa, chiar daca toata valea oltului a mers cu 60, ultima oara acolo am depasit cu 160 pentru ca nici pe mine nu ma duce foarte tare capul.

      00
    • Din ce văd în imagine în zona camerelor e o intersecție și zonă cu dungă continuă. E normal să fie camere acolo din cauza intersecției ( risc mare de accidente rezultate din virajul la stânga ) și din ce văd depășirea este ilegală și prin urmare nu ai de ce să o efectuezi. Camerele alea ar trebui să te asigure că dacă un bou virează fără să dea prioritate poate fi identificat ( asta dacă și merg ).

      00
  27. 4. Lipsa infrastructura, nema autostrazi.

    5. Asigurari auto de-ampulea. Daca ar fi asigurari pe bune si ars la portofel big time daca gresesti / ai masina ne-intretinuta, lumea ar fi mai atenta.

    00
  28. Cum ar fi sa fie considerata proba orice filmare din trafic? Parca nu te mai mananca asa tare in cur cand stii ca orice fraier poate trimite filmarea la politie.

    00
  29. VREAU DRUMURI SI VREAU SI SOFERI RESPONSABILI, EDUCATI, CU BUN SIMT.

    00
  30. Cred că de vină sunt:
    – diverși Geany veniți recent din UK care vor să impresioneze 2 minore și încă 3 pul@rai înghesuiți când vin beți de la căminul cultural
    – șoferii care nu au nici o abilitate și nu trebuia să treacă examenul in veci, eventual cu examen medical pe nașpa, de regulă sunt șoferi de duminică și fix duminică fac și accident – cei pe care ii vedem la știri că „au pierdut controlul volanului și au intrat în cap de pod sau in refugiu pe Bd. Basarabia”

    Cât despre prima cauză amintită de Vali aici, eu nu prea am remarcat accidente în care sa fie implicate cazane, poate din cauză că oamenii cu cazane au mai puțini bani și nu le convine să alerge cu consum de 16% când pot merge cuminte cu consum de 9%, tot din cauze de bani circulă mai puțin și tot din cauze de bani nu își permit să frecventeze cluburi și să plece drogați și beți de acolo.

    00
  31. Voiam sa spn ca da, am apa calda. In sectorul 1… Dar cum e cu calitatea aerului la Brasov? Auzisem de un studiu european care spunea ca la Brasov aerul e mai naspa ca in Bucuresti unde e naspa

    00
  32. https://usercontent.irccloud-cdn.com/file/edBtRHSw/facebook_1624635932947_6814216992103892692.jpg

    1. cine e de vină aici?

    2. de câte ori credeți că a tăiat prostul ăsta calea tramvaiului numai în ultima lună?

    • sunt convins ca galateanul cu cc are partea lui de vina conform legii, dar nici vatmanul nu a fost chiar prudent dat fiind ca avea si statie si trecere de pietoni, e posibil chiar sa o fi taiat putin pe rosu. Stiu bine intersectia aia, intorc si de 2-3 ori pe zi acolo.

      00
    • da, vatmanul trebuia să tragă de volan pentru a evita impactul.

    • in intersectia aia aproape niciodata tramvaiul nu trece fara sa fie blocat de masini, si de regula incetineste. Mai putin atunci cand forteaza semaforul.
      La cat e de departe impins CC-ul si la cat a devastat din refugiu, mie personal mi se pare ca tramvaiul mergea prea repede si ca sa opreasca in conditii de siguranta pentru calatori in statia care e chiar in buza intersectiei. Dar na, legal si mai ales tinand cont ca tramvaiul nu lasa urme de franare, sunt convins ca de vina va fi 100% soferul masinii.

      00
  33. Scolile Auto au si ele o parte din vina, multi ajung posesori de permis fara a participa la cursuri de legislatie .

    00
  34. Vali, fii un pic sincer… tu cum conduci? :) cam cum respecti viteza legala si cum depasesti? :)

    00
    • El are voie ca are cutie automata și timpul de blogger este mai important decât timpul de fraier care nu face minim 3000 coco pe luna

      00
  35. Noi nu suntem in stare sa aprindem luminile pe autostrăzi si vorbim de viteza si infrastructura?

    00
    • Si a cui este vina aici? De ce nu face Politia Rutiera o campanie timp de 1-2 luni in care sa opreasca pe toata lumea care circula in afar oraselor si nu au luminile aprinse?
      Nici nu trebuie sa dea neaparat amenzi, pot sa inceapa cu atentionari la prima abatere.

      00
    • Eu la semafor mai opresc pe langa un instructor cu scoala pe care l-am vazut ca nu are aprinse luminile in oras, si il intreb de ce nu ii invata pe cursanti sa aprinda farurile cand se urca in masina? Atunci iti intra in reflex si nu mai dai gres si nu le uiti stinse cand iesi din oras.
      Raspunsurile au fost ca in oras nu sunt obligatorii si sa imi vad de treaba mea.

      Cand ii vad pe ploaie sau seara fara niciun bec aprins in oras, masini gri cu scoala, imi amintesc ca mi-am racit gura de pomana cu ei.

      00
  36. Eu dau vina în special pe seama oboselii și a grabei. Drumuri lungi, proaste și semnalizate prost. S-ar rezolva cu autostrăzi și infrastructură feroviară ok.

    00
  37. cum ziceam, weekend, poliția la pândă https://streamable.com/guwgj0

  38. belgia e pe loc fruntas deoarece multi soferi se urca la volan bauti.

    00
  39. 17 ani de condus in Romania, ~150.000km . Niciodata n-am fost oprit in trafic pt verificarea alcolemiei. Asta spune multe.

    00
    • 22 ani. prima oară in 99, când plecam de la un festival (lucram la ceva, nu băusem), a doua oară acum câteva luni.

    • Depnde foarte mult si pe unde circuli. Eu in 15 ani de condus cred ca am fost oprit de vreo 3-4 ori si de fiecare data era a fost noapte cand veneam din club/bar. Dupa o scurta discutie cu „Ati baut ceva?” „Nu am baut” „Suflati in fiola?” „Da, sigur, pot sa suflu si de 2 ori” de fiecare data politistul mi-a dat actele inapoi fara sa mai fie nevoie de fiola.

      00
    • Am fost testat o singură dată în 200 de mi ide km, la două săptămâni după ce îmi luasem permisul. De atunci nu m-a mai întrebat nimeni de alcoolemie.

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.