Șoferii nu mai au voie să parcheze pe bd Iuliu Maniu, în fiecare miercuri, între orele 10.00 și 14.00, începând cu 26 octombrie, pentru ca Primăria Sectorului 6 să poată curăța artera așa cum trebuie. Am ales mijlocul unei zile din timpul săptămânii mizând pe faptul că majoritatea locatarilor sunt la serviciu. (sursa)
Sunt curios cum o să se întâmple asta! Că pe bulevardul ăsta sunt mașini nemișcate cu lunile, că nu cer de mâncare. Știți genul, am nevoie de mașină când mă duc la țară să iau porcul sau să fac vinul, în rest, poate încă de două ori pe an. Da, are 12.000km reali, mașină din 1992, de ce întrebați?
Sunt curios unde o să le ducă și ce motive vor găsi să nu dorească spălarea bulevardului.
strict dpmdv:
„sunt curios unde o să le ducă” –> in parcarile din mall-uri sau cel mai pbb in hypermarketuri/supermarketuri, sa nu fie nevoie sa plateasca parcarea
„și ce motive vor găsi să nu dorească spălarea bulevardului” –> raspunsuri din alea clasice de genul „ce sa spele dom’le bulevardul…nu l-au spalat de 30 de ani si nu a murit nimeni”
Nu e ca si cum era ceva mai util de facut cu banii aia – de ex sa repare strazile sau sa mai carpeasca tevile de apa calda, ca vine vremea rea
Normal era sa faca un sistem cu spalarea bulevardului alternativ pe cate un sens de circulatie. Si asa, cei care locuiesc in zona si nu pleaca cu masina in ziua respectiva, sa o poata parca pe partea opusa in ziua in care se face curatenie.
Țevile sunt la PMB. Reparația bulevardului la fel.
Nu ți se pare folositor să nu mai ai 2cm de praf pe zi în apartament?
Stai sa vezi cand majoritatea locatarilor o sa isi ia liber de la serviciu exact miercuri intre 10.00 si 14.00 incepand cu 26 octombrie ca sa se spele si ei odata cu bulevardul Iuliu Maniu, ca se aude ca o sa spele cu apa calda.
@bosulean
Normal. Masina se spala cu apa calda, tu cu rece. Pai se poate asa ceva?
Mă bucur intens, în Militari se ia apa caldă aproape zilnic între orele 20 și 23.
cine o ia? unde o duce? ea stie ca e luata?
Cine o aduce înapoi? Mai e virgină?
O ia Bogdan Pater. Dar intai o ademeneste si numai dupa aia o ia.
Mie personal mi se pare o tampenie. Sunt 2 piete mari pe acele bulevarde, sunt mai multe locuri comerciale si locuri publice unde oamenii au nevoie sa ajunga ziua (posta, scoli, dispensare si clinici, firme). Nu e ca si cum sunt parcari alternative in zona unde pot oamenii sa le mute. Stradutele secundare si asa sunt arhipline de masini pe trotuare. Dpmdv pot sa curete oricand bdul mecanizat. Cu o lance de spalat sasiul masinilor cu mai multe duze, reglata spre asfalt, dau cu jet de la bd spre trotuar sub masina si la bordura aspira (se descurca ei cu furtunul, eventual fac un suport sa dea furtunul peste masina). Fara stres si fara costuri in plus gigantice)
Bai, chiar asa?? Orice sa nu suportam un minim de inconvenient?!
E vorba de 4 ore, o zi pe săptămână. Ai transport în comun, taxi/uber/bolt pentru urgente. Pe bune acum..
La Cora Lujerului sunt 1800 locuri de parcare din care 1300 subteran
Vrem o tara ca afara. Dar pe Bd. Timisoara, ca pe Maniu abandonez eu troaca.
Voi aveti dreptate, nu sunt contra legii, dar in realitte nu stiu cati dintre cei cu masini sunt dispusi sa le mute. E si efort cu ridicatul, logistica, combustibil, oameni, timp, nervi de la angajati si cetateni, amenzi, etc… Eu m-am gandit la o solutie simpla care ar reduce si din costuri si din nervi+timp. Bineinteles ca trebuie alese orele sa nu blocheze banda 1 aiurea (vineri intre 16-20 de ex ca si asa e omor atunci). Pe timisoara de ex nu se poate asa ca masinile sunt parcate in spic si nu incape aspiratorul in coltul masinilor. Nu mai aruncati cu pietre aiurea, mai bine veniti cu solutii mai bune.
Deci solutia mai simpla nu e sa nu parcheze oamenii masinile acolo (chestie care se impune la o adica si cu amenzi, pana se invata si gibonii), ci sa aspire cu furtunul pe sub masini si sa isi adapteze in nu stiu ce fel duzele de la masinile care spala trotuarul. Nici eu nu sunt dispus sa imi parchez masina in alta parte decat fix in fata blocului, dar ce sa vezi, nu asa functioneaza viata. NU putem sa facem toti asa cum ne e mai comod de fiecare data. Nu e nici un efort dpdv logistica. Echipaj de la politia locala in primele 2 luni, amenzi lasate in parbriz si oamenii invata.
Din pacate in hcl ul pus de primar pe feisbuc nu include si amenzi simple. Doar exclusiv pentru mutarea masinii in alt loc sau transportatea la depozit. https://www.primarie6.ro/www2/wp-content/uploads/2022/06/modificare-HCLS6-197_2017-v_04042022-varianta-trimisa-de-politie-4-aprilie-ultima-varianta-6-aprilie.pdf
Logistic este un efort. Este un contract pentru ridicarea masinilor. Nu politia detine masinile de ridicare, e un operator. Asa am inteles din document. Cetatenii s6 platesc. Chiar si cei fara masini. Acuma… eu m as bucura sa se conformeze oamenii, poate prindem si noi un miros de viena. Dpmdv banda 1 sa o faca doar pentru autobuze… Seara buna!
@Miau, și uite de aia Militariul arată cum arată și este raiul cui este în condițiile în care Drumul Taberei pare un alt oraș/sector/whatever. Orice ar face Ciucu în Militari, orice ar face PMB în Militari, zona nu se va schimba vreodată din cenușiul ei uman și edilitar. Pentru că na, oamenii care o populează se împotrivesc.
Felicitări.
Pzm, pe Maniu ai metrou fix pe bucata pe care traficul de suprafață se duce dracului complet, de tot și fără șansă de scăpare.
Metrou pe care nu-l ai chiar peste tot în București.
TzTzMeu ramane TzTzMeu
Ăsta e cel mai prost comentariu de azi.
Sunt cateva bulevarde in Bucurestiul asta, unde exceptandu-i pe cei dati exemplu de tine, care-si plimba masina odata la 2 ani, chiar este imposibil pentru oameni sa isi parcheze masina altundeva decat fix acolo pe marginea drumului.
Iuliu Maniu si adiacentul Uverturii, Calea Rahovei // Soseaua Alexandriei, ori Soseaua Colentina intre Bucur Obor si Doamna Ghica n-au nicio scapare de parcari nasoale si ore de varf permanente, sunt zonele unde chiar ii inteleg pe riverani, nu-i vina lor ca Ceausescu a construit in zonele astea precum un retardat, si a flancat bulevarde cu blocuri de 10 etaje fara niciun spatiu intre ele, fara macar vreun palc de verde in fata blocului din care poti sa tai, si cu trotuare aproape inexistente .
Inainte de Prelungirea Ghencea si Popesti Leordeni, astea au fost, e ora de varf in trafic in Militari si in Colentina de la sfarsitul anilor 90 …
Se cam stie ca in Bucuresti nu sunt locuri de parcare, de ce nu aduc din Bulgaria sau din Chisinau, unde e mai ieftine? La o tona de rosii turcesti aduci si 3-4 locuri de parcare, ai suficient loc in tir.
La marginea bulevardului, pe trotuare, pe trecerea de pietoni… pnm, pune-o si in scara blocului, la o adica poti sa o sari. Militari e o zona de tot cct-ul, organizata ca o India mai rasarita, vad ca au ramas doar salbatici pe acolo :))
Doamne fereste sa poti avea sansa sa mergi pe jos prin acel cartier.
Tot Ceausescu ii obliga sa aiba 2-3 masini de familie? Ca de dat apartament la preturi mici stim ca el s-a ocupat si chiar dupa 32 de ani de la moartea lui, tot el ii tine legati/blocati in acele apartamente, sa nu care cumva sa se mute.
Ceaușescu nu are nici o vină aici. Din contră, Ceaușescu nu avea de unde să prevadă că Bucureștiul se va transforma în ce este acum. Orașul lui Ceaușescu nu era proiectat pentru prea mulți, poate ai uitat ce greu era să obții intrarea aici. Dar na, după moartea lui s-a mutat lunca la oraș…
Pai da, mai Bogdane, ca altii nu au voie sa se mute la Bukale ca mostenesti tu rangul de orășean (cu gîtul ros de traistă) precum regii de la Londra…
Nu știu pe unde am citit că prin secolul 19, sau când s-au apucat de treaba asta prima oară, când au proiectat prima oară canalizarea pt Chicago au proiectat-o pt 4 milioane de locuitori, în condițiile în care la momentul ăla nu erau nici 500.000. Au zis „să fie, să nu trebuiască”.
Bine, acuma dacă stăm strâmb și judecăm drept, Ceaușescu nu putea să prevadă cât de aglomerat va ajunge Bucureștiul pt simplul motiv că Bucureștiul și alte câteva orașe mari erau închise. Nu te mutai în ele c-așa aveai tu chef. Remember „buletin de București”.
Ceaușescu nu a prevăzut revoluția sau ce-a fost ea.
Dar asta nu înseamnă că n-are nicio vină.
Marinel, da’ ce agresiv esti tarane. Cum sa n-ai dreptul, ai tot dreptul…uite ai dreptul sa vii sa ne stergi la cur cand ajungi sa lingi pe jos de foame la la tine-n sat, da’ vino cu caruta cum a mers toata familia ta, n-ai drept la masina si loc de parcare. Tzarane care esti tzaran, ca puti a saracie si a sat, da-ti pamantul jos dintre degete inainte sa imi raspunzi. Ti-ar cacastoarea’n curte de iobag.
@Ventor pe Iuliu Maniu la inceput ai Cora Lujerului. Tu stii cat de goala e parcarea aia? Ar putea fi mutate lejer toate masinile care parcheaza pe prima banda de pe bulevard in parcare. Dar costa. Si aici e problema. Ca alternative sunt ca sa-si tina harburile in parcari dar e mai frumos unde nu platesti. De asemenea, daca nu ma insel, in parcarea aia ai primele 3 ore gratis. Intervalul lui Ciucu e de 4 ore. Pentru strict zona aia din Iuliu Maniu iti poti muta masina lejer acolo 3 ore si sa platesti inca 3 lei o ora. Da mno, cu 3 lei iei 2 franzele, de ce sa platesti o parcare….
Ăsta e al doilea cel mai prost comentariu.
Militari are un transport în comun de invidiat. Ai metrou, autobuze, troleibuze, tramvaiul 41 prin zonă, poți folosi bicicleta. Dar e Ceaușescu retardat că lumea încă mai cumpără apartamente acolo, știind foarte bine că sunt multe blocuri înalte și lipsă de spații de parcare, după care se plâng că nu au loc de parcare.
”fara macar vreun palc de verde in fata blocului din care poti sa tai”
Eu mă simt norocos că stau în sectorul 4 și s-a putut betona spațiul verde din fața unor blocuri. Chiar cred că locatarii ăia de la parter, în fața cărora sunt parcate cazane diesel ce îi întoxică dimineața la fiecare pornire, se simt și ei norocoși.
Deja ma duc sa bag un kilogram de lamaie, ca te apuca greata de atata pupaturi in dos fata de saracu Ceausescu: „Tot Ceausescu ii obliga sa aiba 2-3 masini de familie?”
„Ceaușescu nu are nici o vină aici. Din contră, Ceaușescu nu avea de unde să prevadă că Bucureștiul se va transforma în ce este acum”, „Bine, acuma dacă stăm strâmb și judecăm drept, Ceaușescu nu putea să prevadă cât de aglomerat va ajunge Bucureștiul”, „Dar e Ceaușescu retardat că lumea încă mai cumpără apartamente acolo”
Bai baieti, vorbim de cartiere construite in anii 70-80. 1970, sa fie clar. Nu 1770, nu 1870.
Nu era clar in perioada aia ca masina o sa devina un bun de folosinta comun? Cat de cretin sa fii sa construiesti turn langa turn langa turn, fara spatii verzi intre ele si fara absolut niciun loc de parcare? Repet, in perioada 1970-1980. Ia cautati pe net imagini din marile orase din Europa pe la 1970. Soc si groaza, sunt deja pline de masini. Trebuia sa fii un geniu ca sa faci o minima estimare privind felul cum se va dezvolta orasul?
Aici e Parisul in 1977: https://www.youtube.com/watch?v=qUhr3U5G6T0&t=1s
In realitate, pe aia de au construit atunci ii durea in cur de absolut totul privind calitatea vietii alora de or sa locuiasca in ghetourile alea sinistre. Sa incapa cat mai multe capete de bou/mp construit, ca sa aiba de unde pleca la fabrica dimineata. Blocuri construite intr-un climat temperat continentat (-15 grade iarna) in anii 80 cu zid din beton de 20 de cm, fara nicio izolatie. „De unde putea Ceausesc sa stie ca o sa se scumpeasca gazele?”
Ca tot vorbeam de 1870, adica cu 100 de ani iniante de sistematizarea lui Ceausescu. Atunci era in plina desfasurarea sistematizarea Parisului de catre baronul Haussmann. Ati vazut cum arata cartierele alea de blocuri Haussman astazi? Stiti ce i-a cerut Napolean III neamtului? Asta, zice wikipedia: „Napoleon III instructed Haussmann to bring air and light to the centre of the city, to unify the different neighbourhoods with boulevards, and to make the city more beautiful. ”
Cate diferenta fata de cretinul de Ceausescu…
@silicon_v ”In realitate, pe aia de au construit atunci ii durea in cur de absolut totul privind calitatea vietii alora de or sa locuiasca in ghetourile alea sinistre.”
Ceva îmi spune că ăia de au construit acolo aveau mult mai mult interes pentru calitatea vieții locuitorilor din zonele respective, decât au dezvoltatorii din ziua de azi.
@silicon_v nu il durea in cur. Chiar e intentionat facut asa. tocmai, ca sa iti limiteze miscarea.
Culmea, pre 77 blocurile erau facute bine. Spatii intre ele, tot ce trebuie. (vazut poze de dinainte).
Dupa vizita aia din NK a realizat ca de fapt miscarea e rea. Ce pula noastra atata vanzoleala. Fiecare sa stea in pizda ma-sii in cartieru lui. Dupa care iti futea si un circ al foamei si aia era.
*am stat in suedia intr-un orasel mic. 100k oameni. Cartierul in care stateam era d-asta muncitoresc, facut in anii 60-70. Cartieru avea propria lui sosea de centura, sa nu intri printre blocuri sa ajungi unde aveai treaba. Parcarea, facuta in 70, nu se umplea in 2022. Intre blocuri erau 10-20m.
**pe de alta parte, constructiile noi nu prea mai au avantaje de genu asta
Eu stiu o faza din alta galaxie, Brno, Cehia, de acum mai multi ani: am parcat pe o strada langa ministerul justitiei, parcare pentru public. Scria din 10 in 10 metri, cu cateva zile inainte de eveniment, ceva de genul: nu parcati in intervalul orar X – Y, in data Z, vom matura si spala strada. In caz ca parcati: amenda X coroane cehe (aprox 200 de EUR la vremea aia), masina ridicata si dusa la locul unde se duc masinile ridicate.
Bai, in ziua respectiva nu a fost nici o masina parcata pe acea strada.
E o solutie complicata dpdv de vedere logistic. Administratia din Brno trebuia sa aspire cu furtunul pe sub masini si sa monteze duzele altfel pe masinile cu care spala.
Și dacă tot trecea pe acolo cu apă, să fi spălat și mașinile
Prea multa lume pe mp in Bucurestistan.
Thanks for the info, Caprain Obvious.
Cumperi o mini-macara. Ridici masina, speli pe sub ea, o asezi in aceeasi pozitie. Vand mini-macara.
Angajezi oameni subtirei, ii pui sa se bage sub mașini. Vând programe pentru slabit
„Use the force!”
Vând CD uri originale cu Star Wars
să se facă parcări suspendate.
Tre’ sa fi retard sa parchezi pe strada sa risti sa iti zgarie unul masina, cand poti parca pe tortuar, si atunci nici nu mai tre’ sa o muti.
Pai daca nu te ajuta politia cu ceva „felicitari” in puncte-amenda, normal ca nu tre’ sa o muti. „Intelege” si ei ca greu este cu parcarile astea.
Vezi „don’t even think about parking here”: https://www.youtube.com/watch?v=6gfCNTRIJsw
Da, misto mini documentarul, l-am vazut acum ceva ani si mi-a ramas in minte.
Min 3:36 este relevant
Bai, acu stiu ca o sa ziceti iar de Negoita, dar la mine in zona sunt spalate/aspirate strazile si trotuarele.
Mai tre sa fac cate o se sesizare pentru vreun aspersor stricat/cos de gunoi lipsa, dar lucrurile se misca. impreuna cu mai multi vecini am reusit sa asfaltam un sens al strazii din spatele blocului, pana la alegeri poate reusim si pe celalalt
Ceea ce vrea Ciucu cu spălatul ăsta e irealizabil. În loc să o facă pe porțiuni mai mici, în zile diferite, la ore diferite, el vrea să curețe în 4 ore, două sensuri de bulevard de la Lujerului până la Valea Cascadelor, adică o distanță 4 km pe sens, pentru cine nu cunoaște zona.
Logistic, nu cred că dispune de atâția oameni si utilaje pentru a acoperi o asemenea suprafață. A mai făcut asta pe suprafețe scurte, de câtiva zeci de metri, și i-a trebuit juma de zi cu două cisterne și o armată de oameni. Deci e irealizabil, va bloca și circulația, va face haos, va ține blocate sute de locuri de parcare.
Acum, să vorbim despre mașinile parcate. Locuri de parcare sunt la bulevard, și în spic, și lateral, alea în spic au fost si trasate, deci asta era destinația lor, nu a blocat nimeni nici o bandă. Le lăsăm la o parte pe mașinile care nu sunt mutate cu lunile. Sunt o problemă, într-adevăr, dar dacă am o mașină cu care mă plimb de 3 ori pe an, iar în rest o țin în loc de parcare chiar și la bulevard, nimeni nu mă poate obliga să nu am acea mașină și să nu o țin acolo. Dar trebuie mutată în ziua de curățenie. Buuun! Ce facem cu cei care vin acolo la muncă? Fiindcă bulevardul e plin de firme, magazine, instituții? În ziua respectivă vin fără mașină? Sute de oameni? Ok. Vin fără. De acord și cu asta. Presupunem că au aflat de inițiativă și s-au conformat și ei.
Dar ce facem cu ăia care vin la zecile de păcănele și case de pariuri care împânzesc bulevardul? Sau la clinicile și laboratoarele de analize? Toți știu și au aflat de inițiativa asta? Mă îndoiesc.
Și acum întrebarea de o mie de puncte: având în vedere că, la orice oră din zi și din noapte, parcările de la bulevard sunt pline ochi, unde își închipuie Ciucu că vor dispărea toate mașinile astea de pe 8 km de bulevard miercuri între orele 10 și 14? Fiindcă, atunci când a fost întrebat de ce nu face parcări supraetajate (are maidane destule) cum sunt vreo 4 prin sector a răspuns senin că „nu sunt rentabile” de parcă primăria era srl-ul lui, și nu o instituție in slujba cetățeanului.
În concluzie, pe porțiuni mici merge, dar dacă vrea să acopere ditamai suprafața va lua o mare țeapă, fiindcă nu văd eu să se miște și să dispară de pe bulevard atâtea mașini, nici măcar remorcate, nici într-o mie de ani, iar momâile alea de la curățenie, care au nevoie de 3 zile să curețe un trotuar și de o săptămână să curețe un loc de joacă, nu vor reuși în veci să curețe ce vrea primăria.
Iar pentru habarniștii care își dau cu părerea despre asta, fără să cunoască zona, vă invit în Militari, pe bd Iuliu Maniu, în ziua respectivă, ca să vă dați seama cam care e diferența între unul dintre cele mai mari și mai aglomerate bulevarde dim București și ulița pe care vă plimbați cu căruța în satul natal.
Precizez că am o singură mașină, e parcată în spic la acest bulevard și am fost printre primii care au mutat-o când primăria a avut asemenea activități mai mult decât necesare în acest jeg de oraș. Dar asta nu înseamnă că nu pot observa că ce vrea acum e absurd și complet irealizabil.
Revin…distanța este de aproximativ 2 km și ceva pe sens, nu 4 cum am scris mai sus. Tot este enorm pentru doar 4 ore.
Deci e un jeg de oraș, dar când un primar vrea să schimbe asta, e absurd și irealizabil.
pacările alea ar trebui DESFIINȚATE. acolo merge bandă unică de bus și pistă de biciclete
mașinile trebuie parcate pe câmp la Autostradă
Ciucu anunță o inițiativă și noi ce facem? Ne jignim unii pe alții in comentariile de pe blog.
Vorbim despre acelasi idiot de primar care trimitea politia locala sa verifice codurile QR lipite pe parbriz? Asta e frate cu prostu’ de la doi, au acelasi vrajeala de doi lei: noi am vrut sa facem, dar nu s-a putut. Au spalat de vreo doua ori asta vara cateva bulevarde prin sectorul 2 si se bateau cu pumnii in piept de parca asta compensa ca toate stradutele adiacente, secundare, alei, etc nu au mai fost maturate de luni de zile. Parca i-a nascut panarama de firea pe amandoi, aceleasi vrajeli, aceleasi cacaturi, iar in urma lor zero rezultate.
A venit si la mine pe strada o singura data de cand e primar, mare iures ce a fost, cu maturi, cu masini de la urban, frecau toti cu maturile alea de zici ca trebuia sa treaca iohanis pe acolo, acum e la fel de murdar ca-n anii trecuti, a vrut sa se faca cunoscut putin si atat. Sa planteze copaci nu prea il intereseaza, degeaba speli tu strazile daca vin masinile de la Giurgiu si Teleorman cu masina prin Bucuresti, intr-o perioada se apucase sa faca si curat prin gradini si astea, in mare parte prin Dr. Taberei, e mare circar Ciucu asta. Pe bulevardul asta nici daca-i dai foc nu va sta curat, lipsa de copaci se face simtita. Dar na, bani cheltuiti aiurea cand nu ai habar ce se intampla in jurul tau. Pe bulevard o sa dureze maxim cateva ore sa fie curat, dupa aia se face la fel.
Gura lumii nici pamantul nu o astupa.
Raspunsul la intrebarea ta, din New York https://www.youtube.com/watch?v=rXesnxiugGI