Costul unei maşini – nu doar preţul ei e important

Unii dintre voi ştiu că mi-am achiziţionat recent o a doua maşină. Nu a fost ceva plănuit, un amic avea nevoie de bani, ştiam maşina, ştiam cum o întreţine, ocazia era foarte bună. Şi am făcut ce mulţi români nu fac: am calculat cât mă va mai costa maşina pe lângă preţul de achiziţie. Pentru că…

Preţul de achiziţie nu e totul

Noi, românii, suntem obişnuiţi de la Dacia străbună cu cârpeli. Mai punem un carburant prost, mai sărim o revizie, mai luăm nişte cauciucuri proaste. De obicei pentru că ne-am luat cea mai scumpă maşină pe care ne-am permis-o, fără a ne interesa de costuri ulterioare.

Costuri ulterioare

Nu ne-am interesat cât costă revizia, la câţi kilometri se schimbă transmisia, cât e un ulei bun, cât e asigurarea, cât e impozitul, cât costă dacă se strică ceva.

Mi s-a golit bateria la Megane. La service, aveau baterii no-name şi baterii de Renault, 150 lei diferenţă de preţ între una şi alta. Meseriașul mi-a spus ca la Megane pune de obicei bateria ieftină.

O maşină nu merge numai cu piese ieftine. Sau cu benzină ieftină. 

UN exemplu de cheltuieli cu maşina aici.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

6 comentarii

  1. NOU
    #1

    eu am renuntat recent la o masina pe care practic o primeam cadou (trebuia doar sa o pun la punct, max 1000 EUR) pentru ca, fiind masina SH si de firma, nu puteam sa calculez cu exactitate costurile ulterioare, iar eu nu am nevoie de nici un fel de cheltuieli pe care nu le pot anticipa, chiar daca probabil mi-as permite sa platesc acele costuri

    00
  2. O masina vine la pachet cu o suma de costuri si o suma de beneficii. Costurile sunt inevitabile, pot fi estimate obiectiv si sunt in general proportionale cu valoarea masinii. Beneficiile sunt cel mai adesea subiective (exceptand utilizarea comerciala a masinii in transportul de persoane sau marfuri) si tin de aspecte gen confort sau de posibilitatea unui management mai bun al timpului. In fond fiecare trage linia intre costuri si beneficii pe unde ii convine…

    00
  3. @Stefan
    Pai si cu miliardele de la Lyoness ce faci?

    00
  4. Vara asta am fost nevoit sa il ajut pe taica-miu sa isi gaseasca o masina si a trebuit sa iau in calcul o gramada de cheltuieli care urmeaza sa apara pe viitor. Intr-un final am gasit un Opel Astra H, 90 CP, 1.4 Benzina, 32000 km.
    Acum au trebuit cumparate cauciucurile de iarna.

    00
  5. Adevarul este ca atunci cand iti cumperi o masina trebuie sa iei foarte multe lucruri in calcul.Eu am avut de 5 ani de cand am carnet,5 masini(nu-s samsar) si calculul meu este in felul urmator:
    1.marca masinii(obligatoriu premium,fara megane,opel sau alte ragalii)
    2.pretul masinii
    3.anul acesteia
    4.starea masinii
    5.dotarile acesteia
    6.motorizarea
    7.impozite,taxe si asigurari
    8.km acesteia
    9.culoarea
    10.costul pieselor si a service-ului…Dar avand in vedere ca masina trebuie sa fie obligatoriu premium(Audi,mb,bmw) piesele nu ar trebui sa coste foarte mult,pentru ca costa masina enorm.Piesele nu sunt mai scumpe la o masina adevarata fata de vreo alta masina(frantuzeasca sa zicem),in schimb costul de achizitie este mai ridicat.Insa eu prefer sa dau o data 25k euro-30k euro la achizitie,decat sa dau 18k euro pe ea si in 5-6 ani sa ajung la 25k euro doar pe piese!!!

    00
  6. Ei, de aia ma enerveaza cand aud studentii in metrou cum isi cauta nu stiu ce masina la a 15-a mana, ca sa o inmatriculeze in Bulgaria (ce bine ca nu se mai poate) si sa umble cu bomba pe strada. N-am masina, n-am nici macar carnet. Familia mea e una saraca, nu imi permit masina, pentru ca stiu ca am de facut revizii, reparatii, benzine, rovignete sau cum le cheama, cauciucuri, etc. Daca nu-mi permit barca, ce naiba sa caut cu ea? Cu salariul meu de 2500+? Mie una sincer, nu-mi ajunge. Si nu cred ca unuia cu salariul de 1000 de lei ii ajung banii pentru toate cheltuielile pe masina + mancat, eventual chirie.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.