Am testat Subaru Forester 2016 și am avut un Subaru Forester XT 2006. Acum am un Subaru XV 2013.
Prima chestie când treci de la motorină la benzină e consumul. Dacă mai e și din aia spartă la rezervor, din motive de turbo sau 4×4, cum e Foresterul, e și mai rău. Pentru necunoscători, XT e un motor turbo de 2.5 litri și 230CP.
Așadar…
Mergând la consum prin oraș – 12%
Mergând la consum la drum – 10%
Mergând tare prin oraș – 18%
Mergând tare la drum – 13%
Mergând tare prin oraș cu power cuplat – 15%
Mergând tare la drum cu power cuplat – 14%
Destul de mult și destul de mare pasul de la 6 sau 8% la Megane. Dar mașina are 4×4 permanent, e mai grea și e mult mai amuzant de condus. Și, amuzant cum mă știți, mă distrez stresând cocalari sau frecând oile, plus, aș vrea să fac mai multe clipuri din astea, dacă le găsiți utile.
Si eu ii consider cocalari by default pe cei cu bmw, dar trebuie sa intreb: ti-a dat motive pana atunci sa-l consideri astfel? Se da pe banda 1 cand vii in spatele lui, ceea ce cocalarii pur sange nu prea fac.
Iar linia dubla continua ai calcat-o pentru ca forester are o tinuta de drum demna de un cartof? Pentru ca alta justificare nu vad si nu putem sa te acuzam tocmai pe tine ca nu stii iei curbele, nu?
făcuse vreo 3 depășiri fără semnal, din care una ieșind dintre mașini in fața mea, care eram in depășire. deci nimic special pentru un bmw
îți place să domolești erecții cu gura, nu?
Mai specialistilor eu am un subaru forester diesel 2010 are 145 tkm si merge ca vioara am colindat toata europa si nu am avut cu el nici o problema consumabile si cox! Dar am in spate dupa 2 milioane km!asta spune multe.
lasa, ca mai bagi cateva link-uri catre profitshare si iti scoti banii
Am un Subaru Impreza 2.0 160 cai fara turbina, 2006, si scot fix aceleasi cifre la consum.
Sa vezi ce funny o sa fie atunci cand va trebui sa schimbi bujiile si nu prea o sa gasesti ceva aftermarket :))
Ce funny esti tu, costică. Omul isi masoara consumul in căldări la suta de km si tu ai impresia ca se caca pe el cand va trebui sa schimbe bujiile.
Bujiile sunt consumabile ieftine la o masina si daca apuci sa le schimbi de maxim de 2 ori pe durata de viata a unui motor pe benzina, de recomnandat Bosch sau NDK ambele Iridium . Ce e mai scump sunt fisele ( cablurile ) pe care le conectezi la bujii , care iar nu vrei sa le pui aftermarket si vrei ceva de calitate . Din pacate la Subaru Forester ca sa schimbi bujiile ai de dat jos cateva plastice dar nu e foarte complicat.
Sincer cand iti cumperi o astfel de masina,consumul e ultima problema..Si da si eu am automata si e cea mai buna alegere
„Cât consumă un Subaru Forester XT”
Stiti avionul ala rusesc … MIG21? Ei, un pic mai mult decat ala.
urat consum! urata masina !
Ai bani de jip, n-ar trebui sa te intereseze consumul. Consum in oras? De ce ai merge cu jipul in oras? E ca si cum ai merge cu cojoc vara.
Cine zice ca subaru forester e „jip” , ma-sa e proasta. Se permite expresia ?
@odanbi: cine zice „jip” ma-sa e proasta.
Se spune „gip” baaai!
Mda…nu prea vad sensul acestui subiect, dar na…ti-am mai spus eu ca traiul bun prosteste..stiu strugurii sunt acrii, invidie, ..etc. Felicitari totusi ca ai gasit idiotii sa te plateasca pentru asemenea banalitati cu iz de autoironie si autorasfat…
ce e power? 4×4 ?
is teh turbo
sa intelegem ca te uiti dupa instalatie GPL ?
e ditai reclama in poartă la subaru brașov, nu tre să mă uit eu.
Cat e gpl-ul pus de Subaru in Bv, Vali?
nu știu, am văzut doar că lucrează cu http://www.monteazagpl.ro
Astfel de masina isi cumpara omul doar daca e print arab. Cum am mai spus cindva aici la tine pe blog, m-a tentat versiunea diesel, insa acel motor are probleme mari.
frate, cre’ca exagerezi. daca zoso-mobilu e pentru printii arabi, sa-mi bag cucu, veyron ce mai e ?
cam mare consumul dar am alta intrebare
pentru cineva care a condus un diesel atat timp cum e in comparatie cu o benzinara ?(stiu ca exista diferente mari tractiune si cai putere)
pana acum toti fanii diesel sunt ca fanii apple…nu au alta varianta in cap:)
sunt câteva diferențe. e mai lungă, în oraș asta e un inconvenient. e mai mare, asta sperie cocalarii. e mai rapidă și se așează mai bine pe șosea, iar asta e cel mai frumos.
Consuma cat vrea el
Am acelasi motor dar pe un sti. Consuma intre 15 si 25, depinde cat de mult apas. Cel mai mult am consumat cand facand plinul la iesirea din bucuresti spre A2, (faimosul MOL), la intrare in Mamaia s-a aprins becul de benzina.
păi oprește motorul în timp ce alimentezi
M-am desfatat vreo zece ani, pana acum o luna, cu un ML 320 benzinar. Aveam 14-16% prin „metropola” Alba Iulia, la condus ca pensionarii. Afara, lua undeva la 10,5% dar mers constant cu 110km/h.
De o luna insa am Renault Megane III, alt consum dar si alt confort… Oare sa trec pe Subaru sau Hyundai… Parca Santa Fe asta nou arata placut. Renaultul ramane a sotiei.
Fugi de Hyundai cat poti. ML si Megane-ul sunt mult mai confortabile. Hyundai si KIA sufera de boala suspensiei de 2 lei.
Dupa ce ca tu compari Megane cu Santa Fe mai si zici ca Megane e mult mai confortabila.
Chestia cu turbo care creste consumul e discutabila.
Da, il creste fata de un motor de aceeasi cilindree fara turbo, dar ii creste si puterea, cuplul… eficienta per total.
Nu, cel putin nu cred, vorbesc doar din ce am experimentat, fata de un motor fara turbo de aceeasi putere (deci un motor de cilindree mai mare).
Exemple:
Pentru „da, consuma mai mult cu turbo” – Ford Fiesta 1.6 consuma cam cu 2l/100km mai putin in orice situatie fata de Fiesta ST… dar sunt 80 de cai putere diferenta intre ele desi ambele au motoare de 1.6.
Pentru „nu, nu consuma mai mult cu turbo” – Opel Astra J Turbo 1.4, 140 de cai, 8l/100km mixt, mers normal. Mazda 3, acelasi an de fabricatie, 2.0 fara turbo, ~145 de cai, consumul nu a scazut sub 10l/100km nici la drum intins si mers la consum. La acelasi stil de condus ar fi fost ~15l/100km.
In alta ordine de idei, consumul la Subaru e mai mai mic decat ma asteptam la motorul ala si la specificatiile masinii. E mare si poate fi socant daca vii de pe diesel, dar e neasteptat daca gandesti la rece.
e cu dus și întors așteptarea asta. unii bagă piciorul în ea și apoi frânează brusc. eu nu fac din astea.
tu deobicei nu mai franezi :))
Ma refer mai ales la cifrele de oras. Mers tare in oras de obicei inseamna frane bruste mai dese si bagat picioru’ mai dese. La masina aia 18l/100km in oras e chiar OK, ma asteptam la 20+… dar din experienta mea cu Brasovul, nu se compara ca trafic de nici un fel cu Timisoara sau Clujul si cu atat mai putin cu ce imi imaginez in Bucuresti.
Iar acel 12l/100km sunt foarte aproape de pragul psihologic de 10 pe care il incearca cam toti cunoscutii cu motoare pe benzina >1.6 (unii chiar si cu motoare mici) in oras.
P.S.: Fata de cei de care vorbesc mai sus eu sunt considerat cu stil „sportiv” de condus si sincer tu conduci smucit/sportiv din punctul meu de vedere… cam ca taica-miu
Cel mai ok sa iti bagi piciorul si sa dai flashuri.. sa nu franezi pentru toti fraierii care merg la consum
Eu am un Subaru Forester XT de 2017 Premium automat (înainte aveam un subaru impreza WRX manual) care consuma de mult mai puțin decât impreza pe care am avut-o impreza consuma minim 9.8 forester îl consuma (atunci când merg la consum 7.2 sau 6.9 ) dar pe autostrada când merg cu 180/200/210 consuma 20% (consum instantaneu).Pe de altă parte atunci când vreau sa depășesc pe cineva în oraș și nu vor sa ma lase o dau pe sharp sport și ii dau blana un câteva secunde pana depășesc și îmi creste consumul pana la 20% (consum instantaneu) și scade destul de greu .Dar ca masina nun ma lasa în boscheți.Am coborât pante de 60° fără nici o problema cu X mode on și când am avut nevoie sa depășesc și am dat-o pe sharp sport nu am avut nici o problema .Dar de când am luat-o încerc sa aflu de cati bari este turbina dar nu reușesc dacă știe cineva va rog sa m-a anunțați.Cu suspensi le sale sport și cu cele 1890 de kg face 100 km/h în 7.2 secunde pe sharp sport și chiar și dacă nu ii daun blana ea poate depăși multe mașini fără probleme masina este impecabila (motorul le benzina fiind foarte bine realizat deoarece subaru s-a specializat pe motoare pe benzina)(motoarele disel realizate pana in anul 2010 având defecte de fabricație) masina este mult mai ușoară decât pare oferindu-i un avantaj în orice cursa de drag race împotriva altor mașini cu măsură și înălțimea ei, cu motor de 250 cai 2.0 .Masina este foarte buna și își merita banii ca și restul mașinilor de la subaru.
coae, ma uit la clip-ul asta si il vad pe basescu hhhhhh
https://www.youtube.com/watch?v=XSRMEdCsU-A
„Cutia automata consuma mai mult”. Poate la modelele inainte de 2010. Pentru cele noi se schimba ordinea.
Cutia automata cind se strica e complicat/scump sa o repari si esti nevoit sa cumperi piese originala.
Principalul avantaj al cutiei automate il simti cind pornesti de pe loc iarna.
Momentan am Corsa 1.3 multijet. Cam 4- 4.5 % prin oras.
Dar. Trebuie ca macar odata in viata asta sa ai o masina care iti place si din alte motive decat de consum
E normal consumul! Eu am un Land Rover Freelander, dar diesel, are 4×4 permanent etc. Merg mai mult cu motorul rece, drumuri scurte, ritmul e mai alert, ia cam 13-14% in oras, iar in afara 8-9, chiar 10. 4×4, si permanent vine cu niste costuri fata de o masina normala fwd sau rwd, adica lejer 2l in plus
mai pui cutia automata de la forester (nu cea mai destepta din oras) si mai adaugi 1l
Cat de cocalar sa mergi cu 4×4, land rover 2, cativa km? Traversezi cumva ogorul?
Vai de capul vostru. Zoso si-a luat xt sa afiseze cat de de cocalar, dar cu subaru…..
uite si eu folosesc 4×4 pentru drum scurt. 4km. Exceptand bicla, anu asta n-am prea putut sa o folosesc, zi-mi ce alternativa am.
Frumoasa masina, frumoasa motorizarea. De acord cu tine ca automata este peste manuala, insa lasa-te de video blog in masina, nu e de tine, concentreaza-te pe zoso.ro
Frat’miu, de cand ti-ai luat masinuta asta, o pomenesti des de tot, se vede ca esti mandru. Am citit mult de 230 de ponei, de parca nu ar fi masini cu mai mult.
Sa las si eu (doua din) motorizarile mele si consumurile, ca sa curga cu minusuri:
– 3.0 L, V6, biturbo, 275 CP. Diesel. Consum mic, 9-12 in oras si 6-8 afara, dupa cat de greu e piciorul.
– 3.2 L, V6, aspirat, 250 CP, benzina. Cam +20% fata de ce ai tu. Nu stiu ce e aia cu „power cuplat”, la mine e 4×4 permanent. Am numai low range si blocare diferential.
sunt vreo 4-5 articole pe tema asta în două luni, deranjează atât de mult?
Nicidecum, mie subiectul masini imi place si chiar mi-as dori sa publici mai multe.
„Power” e un buton de la Subaru, care face masina sa schimbe mai sus.
In 6-8 luni te saturi de consumul asta si il dai…. (poate chiar mai repede in fuctie de cine va fi votat duminica)
Ce înseamnă „mers tare” în oraș?
opusul ochiului mortului.
ce review de cacat in care nu zici nimic. prietene, nu mai testa masini ca esti penibil si te faci singur de ras. lasa jurnalistii profesionisti pe segmentul auto sa testeze masini, tu esti doar un amator cu permis de conducere care are impresia ca e cine stie ce mare cunoscator.
Ohoo boss, esti in grafic la consumuri pt benzinare turbo mai sportive, bine ai venit în club, te obișnuiești cu timpul :)) La mine a fost invers, când mai mergeam ocazional cu un dCI de la Nissan și vedeam consum 4.2, aveam intenția sa trag pe dreapta sa scot bateria, ca ziceam ca e ceva stricat la computer de bord
Și așa mă enervau articolele alea cu „am uitat când am făcut plinul la megane, vreo 2 luni”
janghina aia e de evo tu o crezi benzinară sportivă?
decat o caramida cu faruri, o aleg pe a mea oricand Prinzi si tu un drum Brasov Bucuresti Constanta cu un rezervor? :))
dacă merg la consum, da, 400km fără probleme.
Mah da’ ce plm ai cu oile? Una e cand intra ele pe o sosea asfaltata si alta e sa le fugaresti tu pe camp.
Daca vrei sa fugaresti oile pe camp, alearga-le cu un MTB. Iti faci si tie un bine, nu numai oilor sau naturii.
ps: de clipul cu automata vs. manuala n-are sens sa mai zic nimic. Pentru ca oricum te ataci la orice critica constructiva, gen „RAMAI DOAR LA SCRIS, VIDEO-UL NU-I DE TINE!!!”
pai nu asta era clipul cu cocalarul?
mai bine il tragi pe gpl si iesi la bani cat te costa megane.
Vrei să știi dacă găsim utile clipurile? Activează voturile pe youtube
Baga si tu un NSFW la clipurile 2nd person
Si totusi nu inteleg motivul pentru care ai cumparat o masina cu un asemenea consum cind benzina e atit de scumpa.
motivul? E simplu. Ti-l spun eu: Subaru Forester e o masina BUNA. Cand iti iei o astfel de masina consumul e pe ultimile locuri pe lista cerintelor.
M-ai dat pe spate cu raspunsul tau…..
man, caută niște clipuri cu tracțiunea subaru și ai să vezi de ce stabilitatea și comportamentul rutier deosebit de frumos merită deranjul.
Mihai, nu asta a fost intentia. Poate raspunsul lui Zoso e pe placul tau.
2012 Mustang 3.2L 305 HP. Oraș 9/100, autostrada intre 6 și 7/100. Cutie manuala. Pe cuvânt de onoare.
Hm…
https://www.fueleconomy.gov/FEG/bymodel/2012_Ford_Mustang.shtml
Numai daca e dotat cu motorul asta: https://corporate.ford.com/homepage.html
Greșeala e a mea, telefonului meu ii place sa bage corecții din burta. E 3.7 evident. Cit despre consum crede-mă ca am fost la fel de surprins cind am văzut prima oara o medie de 6 la drum întins. Atita vreme ce o conduc normal nu ajung sub nici o forma la 19 mile pe galon. Cred ca ar trebui sa o țin la 5000 și peste ca sa îmi iasă asa jos. Consumul general de oraș este la 10. Schimb la 2000/min max 2500.
Stick to writing mate!
Power ala e specific cutiei automate?
Intreb pentru ca la a mea (XT cu manuala) nu am nici butonul nici becul din bord.
cel mai probabil da.
Stie cineva daca pe un 2.5 xt 2008 se pot pune motor sau cutie automata de pe Outback sau Legacy 2.5 turbo ? Mi-a pleznit motorul
din ce am citit, e posibil, dar cum nu știu