Tocmai am avut (ne)plăcerea de a traversa ruta Bucureşti-Brasov la -8°C pe zapada.
-
fara miscari bruste. pe brasov-bucuresti cel putin 20 de idioti mi-au sarit in fata ca si cum mamele lor ii fătaseră şumahări. am apasat claxonul, frana si am saltat luminile pana s-au repliat la loc. it works. decat sa ajung in sant din cauza ta mai bine te imping pe tine acolo!
- fă-ti intentiile cunoscute. semnalizarea ar trebui sa functioneze. la fel si luminile. semnalul dat din timp ii anunta pe altii ca schimbi directia si evita de multe ori ieşirile bruşte in faţă.
-
dă jos zăpada de pe masina. incepand de pe plafon si pana la numar, tot ce se poate da jos. gheata de pe geamuri. ştiu ca va consuma mai mult maşina, dar geamurile aburite nu sunt tocmai indicate pentru condus. la fe şi ştergătoarele, cu o carpa se sterg de gheaţă si se evita aruncarea de zapada pe ele.
-
exersati frana de motor si redresarea maşinii la o alunecare usoară. teoria de la scoala nu e la fel cu practica din teren.
-
echipează masina. anvelope de iarna, lanturi, provizii, lichid de parbriz. curatati numarul din 100 in 100 de km. 2 litri de lichid costa 5 lei. o patura, o sticla de apa, niste ciocolaţi, tot felul de chestii care ar putea fi utile in caz că ramaneti inzapeziti.
-
porneste faza scurta. chiar si cand esti in oras. chiar si in mijlocul zilei. pentru drumurile in afara localitatii nu mai vorbesc. am vazut cel putin 3 masini care n-aveau lumini pe spate, doar pe faţă.
Final: daca esti prost sau prost echipat, mergi pe banda 1. E mai bine si pentru tine si pentru masinile din jurul tău. Poti sa iti dai usor seama daca esti prost, o sa vezi masini care te devanseaza pe banda 1.
@Joice, tu fa-ti dintii :)) lasa scoala
Cele 10 porunci cum sa te comporti ca un Om in trafic
Adevarat.
Nu ca n-ar fi obligatoriu sa ai luminile aprinse in afara orasului. E adevarat, oamenii care gandesc le vor aprinde, acum, si in localitate.
Curatatul geamurilor este o chestie care nu merge la noi. Unii sunt atat de cretini, incat isi fac un mic hublou pe parbriz si pleaca. Pe ideea ca de dezgheata el pe parcurs. Cum a facut un nene acum o luna, cand a intrat cu masina in spatele unui tir, pentru ca nu l-a vazut. N-a mai apucat sa invete ca e absolut obligatoriu sa vezi cat mai bine, in toate partile, si abia apoi pleci.
Eu acum fac scoala
Partieeeeeeee
@Joice
daca e zapada pe jos nu te mai chinui cu parcarea din nush cate rotiri de volan. tragi frana de mana, brachezi la maxim si accelerare modearata. it’s fun!
Rectificare – Final: daca esti prost sau prost echipat, stai acasa!
Tocmai a incercat o vaca proasta cu un bemveu frana de motor si din cauza vitezei prea mici cu care circula pe bvd.1 Decembrie din Bucuresti,a spulberat o ambulanta bgs si a omorat PATRU oameni din aceasta!!!Cu cata viteza circula vaca proasta prin oras,pe ZAPADA,incat sa faca praf un Logan si sa-i omoare pe cei dinauntru???
@Civilizatu’: 50 la ora. si scapa cu doi ani, ca era ud pe jos.
porneste faza scurta! hell yes. conduc spre servici la 7 dimineata cand e bezna inca si mai vad masini care nu se deranjeaza sa§si aprinda farurile. urasc asta!
buna treaba cu articolul asta
eu am avut azi ghinionul sa imping de masina deoarece ramasesem blocati in zapada si am cazut aproape ca mi-am rupt mana…
Accidentul despre care vorbeste @civilizatu’:
Ultima fraza face toata schema. Ar mai fi de mentionat ca frana se calca usor din timp, nu in ultimii 50m, pt ca pe cel din spate poate nu il tin franele ca pe tine. Ca un sofer adevarat are o capacitate anticipativa mare in trafic si isi poate calcula miscarile ca la sah, in avans cu 1-2. Ca pe stanga si pe dreapta portierelor sunt niste oglinzi in care oricum nu te vezi bine cand iti faci freaza sau machiajul, deci trebuie folosite la altceva. Ca pe timp de iarna distanta fata de masina din fata trebuie sa fie macar jumate din viteza si spatiul creat nu e pt smecherii care iau fata. Evident, „tailgaiting”-ul e o idee f. proasta.
Daca masina incepe sa derapeze aiurea la frana/accelerare brusca, debraierea e recomandata pentru o stabilizare rapida (rotile cu tractiune se invart liber). Pt. redresare volanul se intoarce usor in directia derapajului.
De preferat e pe carosabil dificil sa rulezi cu o o treapta de viteza cat mai mare, astfel posibilitatea unui derapaj scade drastic prin transmiterea unui cuplu mai mic la roata de tractiune. Lucrul nu e valabil la coborare, unde treptele mici asigura un control ceva mai bun al masinii.
Si ce am facut eu si am vazut pe la prieteni ca nu prea fac: m-am jucat cu masina prin Baneasa/Pipera noaptea tarziu, ca sa vad si eu ce distante de franare are pe zapada la diverse viteze, cum derapeaza si cum pot redresa mai bine si tot asa. Pot spune ca acum cunosc mai bine ce conduc in conditii de iarna.
E si acum sa sara specialistii sa desfiinteze tot
imi plac sfaturile tale si voi tine cont de ele. de mult n-ai mai pus un post asa folositor =)
@ana: daca nu stiai, energia de care ai nevoie zilnic o obtii din glucoza (40g de ciocolata contin 31g de zahar, in majoritate glucoza); in plus ciocolata contine cacao care imbunatateste circulatia, are efect antioxidant, stimuleaza activitatea cerebrala (if any), previne tusea (contine acelasi ingredient activ ca un sirop de tuse), previne deshidratarea si in plus mai e si afrodisiac, in cazul in care nu ramai blocata singura in masina, permitand schimbul de caldura cu persoanele invecinate =)
„Poti sa iti dai usor seama daca esti prost, o sa vezi masini care te devanseaza pe banda 1.”
PRICELESS!
@avionaru incearca si la elle si ioana. trebuia sa ne explici si avantajele folosirii anvelopei de iarna care e confectionata din cauciuc special, diferit de cel de vara care devine rigid sub 7 grade.
ciocolati?????????????
poate a vrut sa zica „ciocolăti”
@Coco: ma-ta e camion?
Eu fac 70 km naveta zilnic de ani buni. Stiu ce inseamna sa conduci iarna. Masina mea e echipata corespunzator, chiar si pe vremea asta se poate merge cu o viteza de 80 km/h, daca nu este viscol sau polei. Problema sunt prostii cu cauciucuri de vara si cei speriati. Azi de exemplu am facut pina acasa o ora din cauza a 5-6 safety caruri. Parca pe vremuri iarna erau mai putini prosti pe sosele decit acum. De exemplu in ultimele zile am depasit frecvent SUV-uri, care nu merg mai repede de 40 km/h.
Ce rezultate misto pentru „Accident bgs” https://www.google.ro/?gws_rd=ssl#sclient=psy&hl=ro&q=accident+bgs&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&pbx=1&fp=1f4c3468c17c221a
La vară mă pregătesc și eu de școala de șoferi, iar sfaturile tale par de folos. E păcat că există indivizi care fac din șofatul unei mașini o teroare!
@bogdanel
Sau schimb de fluide
Nu am carnet, dar urmează. Sper că într-un viitor apropiat…dar e util să mai citesc de pe aici chestii de genul…
Offtopic – @Bogdănel – interesante informațiile tale, dar eu cred că Ana semnala faptul că…ciocolată-ciocolate, la fel ca la…înghețată-înghețate și nu înghețăți etc. Just sain’…
@Sorin Maxim – lol
Aia cu faza scurta e valabila din mai multe puncte de vedere:
– daca va puteti imagina, inca sunt oameni care circula pe la 6 jumate seara, pe DN1, atat pe banda 1 cat si pe banda 2, fara lumini – ma intreb: Oare oamenii aia nu vad in jur ca toti au luminile aprinse? Si se intampla in dreptul pistei de aterizare pe Otopeni, unde oricum nu e drumul prea luminat, sa zici ca nu si-au dat seama …
– sunt o gramada de indivizi (ca sa nu le zic altfel) care in loc de faza scurta ei aprind doar pozitiile – cum draq sa-l vezi de la distanta, cand mai are si gheata pe faruri?
Si sunt convins ca se mai gasesc si alte exemple.
Dar cel mai rau este ca acei oameni nu-si dau seama ca, pe langa viata celorlalti, si-o pun pe a lor in pericol!
Tot din seria sfaturi pt iarna. Cand ninge sterge stergatoarele si ridica-le de pe parbriz. Nu mai prinde gheata pe lamele cat stationeaza masina
Mie mi`a intrat in reflex aprinsul farurilor. Ma urc in masina, pun centura, pornesc motorul, pornesc farurile, pornesc player`ul si mai pornesc si camera :)) Pt. unii e foarte greu sa`si faca reflexu asta :))
De cand am carnetul, adica de aproape 5 ani, mi-am insusit 2 reguli foarte clare care le respect indiferent de situatie, anotimp, pozitionare in spatiu sau moment al zilei: imi pun centura si aprind farurile.
Sunt satul de prima zapada.Mereu e la fel.Daca anu asta s-ar bloca toate caile de acces din cauza zapezii cei de la stat ne vor promite ca vor lua masurile necesare iar pentru la anu se vor pregati intens.Si uite asa promisiuni de la an la an si nimic nu se intampla la prima zapada.Cat despre homosexualii din trafic care taie calea sau dau flashuri sa accelerezi sau sa te duci pe trotuar sa treaca el, un inconstient idiot care nu e in stare sa controleze masina la 50km.h pe drum uscat mai bine ne resemnam.Romania land of nothing.
Priviti aici un filmulet in care este clar ca daca mergea cu viteza mare pe aceea vreme, nu mai putea scapa!
extrem de clar, nici nu sunt cateva milioane de filmulete identice pe net. lasa, tu sa fii blogger de succes
Da’ eu tot nu înţeleg cum „autorităţile sunt luate pe nepregatite” an de an :-/.
Anul asta a fost ok in Bucuresti…Spre deosebire de alti ani.
@bogdanel: ana a atras atentia ca pluralul la ciocolata este ciocolate, nu ciocolati