Azi am condus #564

Săptămâna asta am condus… Vreo 1200 de km. De plăcere. Și puțină treabă…

Prolog: mă trezesc luni că am chef de plimbare… De văzut chestii noi. Tot vorbind pe Teams cu un coleg (ca și mine izolat acasă până la anul in iunie) zice: "Haide b0$$, ca știu o pensiune bună aici, stai sa dau un telefon". După jumătate de oră am stabilit totul, urma să ne vedem in două zile.

Plec din București pe la 17, Iuliu Maniu destul de liber, cam 15 minute până la A1. Decent. Zic. Fiind in cursul săptămânii mă așteptam să fie ceva trafic dar a fost bine. Câțiva sinucigași (d’ăia de ti se aruncă in fața in 5m că ei vor să depășească. TIR-ul. Cu 91 de km/h), ceva ploaie, nimic special, aceleași specimene de le găsești in B. Doar că acolo ai 30km/h, aici 130.

Ajungem fără prea mulți nervi in Bascov… In pasaj 1km de coadă… Zic WTF Bănele, care te-ai aruncat sub TIR? De fapt mașinile reduceau la calea ferată neutilizată ce traversează DN7. Poate se găsește o echipă de băieți serioși și reciclează bucata aia…

Trecem peste, mergem destul de bine, depășesc vreo 4-5 TIR-uri si vreo duzină de adormiți si ajungem la minunatul Deal Negru. Pe zona de coborâre s-a mers neașteptat de bine, bară la bară dar alert. Pe zona de urcare (cu două benzi) nimic special de raportat. Cine avea cu ce, voia și știa a rămas pe B2 restul s-a retras pe B1. Mai puțin un Touareg de prin ’99 care a decis că nu se cade la valoarea lui să ne lase să trecem. Aia e B1 era liberă ;))

Ajungem la Rm Vâlcea. Scăpăm de nebunia de pe DN7, ii arăt lu’ Waze care e drumul corect… Direcția Târgu Jiu. Pitstop in Horezu, nimic surprinzător, o tanti nu reușea să-și alimenteze jeep-ul. Drumul frumos, ceva curbe, câteva serpentine. Mai departe spre Târgu Jiu, niște peisaje de vis, ceva criblură spre final… Am mai găsit un greiere în mașină. Ce bine ca ma duc curând la verificare.

Târgu Jiu, singurul oraș cu sensuri giratorii precedate de semafoare. Ceva aglomerație, nimic special. Continuăm spre Baia de Aramă, drum proaspăt asfaltat, denivelat, probabil asfalt electoral. Când oi vedea guri de canal la nivel cu asfaltul și asfalt plan (știu ca drumul e bombat la centru) atunci voi spune ca am intrat in UE.

Ajungem in cele din urmă la cazare, după ce am băgat câteva zeci de km de drum prin pădure, asfalt, puțin îngust, curbe, beznă, tunel din copaci… Mă simțeam acasă. Dăm cep unei baterii de vin, stăm la taclale cu gazda, somn de voie până dimineață.

Facem ochi, băgăm ceva la ghiozdan, bem câteva cafele stronk și ne punem pe mișunat. După alte câteva zeci de km de drum forestier asfaltat și vizitat câteva sătucele uitate de lume, dăm într-un DN, bine asfaltat, viraje, natură, câteva specimene făceau live pe TikTok cu maneaua la maxim, sper ca s-a auzit bine motorașul dus în 6100 peste maneaua lor ;))

Ajungem prin CS… Daca până acum lowest possible ca drum era AG, CS-ul ia campionatul, locul 2 si locul 3, plus Cupa.

Băile Herculane si 7 izvoare rămân același mizerii sinistre…

Oprim în Orșova, ne dăm puțin cu barca, băgăm DN-ul până la Drobeta-Turnu Severin… Ce s-a stricat drumul ăla… Peisajele rămân. Facem stanga pe un alt drum forestier proaspăt asfaltat, pustiu și asta, și mergem vreo 50 de km prin pădure. Geamurile puțin deschise, motorul bolborosea, pe fundal se auzea pârâul ce curgea in dreapta drumului, tocmai poluase, mirosea a ciuperci. Si a lemn. A umezeală. A pădure.

Ajungem la pensiune, colegul scoate de nu știu unde o ladă de bere sârbească, băgăm o porție dublă de fasole cu ciolan și ne punem la taclale sub cerul înstelat.

Next day, the long way home. Nimic special de raportat, Târgu Jiu, la fel ca și Balș, trebuie dinamitat și reconstruit. Cu centura ocolitoare și fără bombardieri. Și alte specimene.  Dealul Negru a fost iar o plăcere mai puțin un tirist care fugea cu 110 deși teoretic e limitat la 90. Probabil se racea fofoloanca ca tras pe dreapta la Dedulești.Sper că a dat in băieții cu cântarul (au baza la întrarea in Bascov). Aceleași cozi la calea ferată a lu’ pește prăjit… Intrăm în A1. Nimic wow, mai puțin un Civic 8 de State (cu număr de OT) cu toba schimbata ce uruia de ziceai ca e un Stuka in picaj.

Cum or rezista unii, nu e treaba mea. Cert e ca, mergând cu 130km/h, se auzea de la 1km…

Pitstop la țară, las juniorul să facă castele de nisip și îmbarc moșul că avea nevoie de un set de roți, mai băgăm 200km, plin de conducători auto fără minim de cunoștințe/spirit de conservare, îmbarc familia și ne continuăm drumul pe mizeria de drum care este A1. Ajung acasă, bag familionul la somn, îmi pun un pahar cu vin și mă apuc să scriu rândurile astea.

Prolog: 1200 de km in 3 seri. O fii mult, o fii puțin. Nu știu. De mult nu m-am simțit atât de bine. Mă dor puțin mușchii de la încordare.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

66 comentarii

  1. am bagat si eu acum 2 saptamani 1500 de km in 5 zile pe traseul de mai jos. in mare parte frumos si civilizat mai putin pe valea jietului. pentru drumul ala ar trebui cineva spanzurat de 0o. pacat de priveliste.

    https://goo.gl/maps/Ghybc9Ezu69cgTHN6

    00
  2. Pentru mine concediu inseamna sa conduc… 4-5-6 mii de km in 10-12-14 zile. Dar asta este posibil, relaxant si placut doar daca iesi din tara.

    00
    • Adevărat, pe afară e o plăcere, când obosești de la drumurile pitorești, te muți pe autostradă. Recordul e de vreo 8000km în 3 săptămâni dar de mult visez la un tur în nord întins așa, pe relaxare, cu cortul, vreo două luni. Un mic obstacol, trebuie să fac rost și de bani, altfel e ca și făcut.

      00
    • 10000 in 2 saptamani. Frumos, dar nu as mai repeta.

      00
    • Geez, articolul ăsta e un prilej de umilă competiție „cine o are mai lungă în km/zile”. Și culmea: nimănui nu-i place (sau nu recunoaște).

      00
  3. Stiu ca nu te caci in placerile omului, dar eu nu inteleg stilul romanului de a isi face concediile cu curul in masina. 1200 km in 3 zile prin romania? Mie imi suna mai degraba a tortura decat concediu

    00
    • +1… O fi si de la faptul ca pt mine jobul presupune fix condus 1000-1500 km pe saptamana ( nu acum in pandemie – desi mi s-a facut dor deja :) ).

      00
    • Io când vreau să mă relaxez, îmi pun curu’-n mașină și mă „plimb” 1000 km. Pe autostradă, să fim înțeleși. Ador să fac asta. Uneori trag o fugă până-n Germania, doar ca să mă dau „fără limită” de viteză.

      00
    • Si cum plm mai carcoteste si mai rade de rablele altora? Isi duce puradelul la tara si face din asta telenovela!

      00
    • și mie-mi seamănă a condus 1200 km doar pt mâncat și dormit în altă parte decât acasă. și nu știu dacă multele ore petrecute în mașină compensează cele 2-3 ore de stat la aer curat și 1 noapte (sau 2, nu mai știu și mi-e lene să recitesc) de dormit în susur de râu și pădure în loc de vuiet de oraș.
      dar fiecare cu pasiunile lui. sau cu vârsta lui, am senzația că acu’ 5 ani mi s-ar fi părut că rentează faza. :)

      00
    • Pai si ce e asa mult in 3 zile? Am facut 800 intr-o zi in romania

      00
  4. Am facut si eu un traseu similar, weekendul trecut. 1300 ish km, in 4 zile. Nu merita :)) Cel putin eu asa simt. Nu prea te relaxezi, esti tot timpul in masina ( arata computerul de bord -> 24 h de mers cu masina, dintr-un total de vreo 84 de ore de concediu ). Never again. Intr-o perioada mai faceam d-astea cu plecat dimineata, mers pana la Cuca Macaii si intors seara, alta tampenie, nu intelegi nimic, nu te odihnesti/relaxezi, doar alergi aiurea.

    Stiu ca multi o sa fie impotriva acestei idei, dar prefer de 1000 de ori mai mult, sa gasesc o pensiune, la cateva ore de casa, cu o curte faina, eventual un gratar, mai in natura/padure, eventual cateva „obiective” de vizitat prin zona si in rest odihna, relaxare, citit o carte, purtat ceva discutii faine, ascultat si admirat natura.

    Alternativa ar fi un city break, unde iar, prefer mai degraba sa traiesc, 2-3-4 zile, precum localnicii, sa mananc la ceva restaurante cat mai specifice posibil, sa ma plimb pe strazile lor, mai degraba decat sa intru in fiecare muzeu si fiecare cladire care are vreo urma de „obiectiv turistic”.

    00
  5. Domu’ Vali va rog sa-mi dati click-ul inapoi!

    00
  6. Nu am înțeles de ce lumea încetinește pana la oprire la fosta cale ferata dezafectata, pentru ca se trece lejer cu 50 km/h fiind acoperita practic cu un covor special cauciucat.
    Nici waze nu ți-o arata, vdeci înclin sa cred ca cei care opresc sunt tot specialii din zonă.

    00
  7. La media noastra de drum de 60/h pe drumurile nationale este enorm. Sa faci distante scurte ca sa vezi diferite locuri intr-o zona e ok dar sa bagi atatea ore pt o bere si un ceaun e mult prea mult.

    00
  8. Pe vremea mea, cand voiai sa scapi de gura nevestei te duceai la fotbal/pescuit, in functie de cat timp aveai.
    Nu zic, si Dealu Negru e misto.

    00
  9. plictiseală maximă articolul ăsta.

    00
    • Nu stia cum sa se laude ca a condus 1200 de km, de parca cine stie ce a facut.

      00
    • Frumos articol, nimic special de raportat :p

      00
    • Nu știu de ce, o fi din cauza stilului literar cu influențe IT-gherțoistice, dar îmi imaginez autorul sugându-și dinții. Cu tricoul ridicat. Peste burtă. Băgatul „la ghiozdan” se potrivește cu aia cu 6100 de ture ca să le arăți cine e șeful – mă mir și recitesc mai sus, au băgat Teams la autobază? Iar natura se savurează așa, printr-un geam întredeschis cu un motor „bolborosind” (?). Nicholas Bouvier 2.0, nu altceva.

      00
  10. Am făcut și eu câteva drumuri luna asta în țară și prin Bulgaria și m-am îngrozit (ca întotdeauna):
    – aproape nimeni nu semnalizează la trecerea de pe o bandă pe alta. Nimeni, frate! Că e drum județean/național/autostradă, nu contează, Pleacă boul de pe o bandă pe alta când ți-e lumea mai dragă.
    – 8 din 10 șoferi de tir/camion vorbeau la telefon cu telefonul în mână.

    00
    • Warren Buffett e mic copil, șoferii de tir au afaceri importante. Iar aia cu schimbările de bandă am observat-o și eu, manevra e fluidă, nu are un început și un sfârșit, el este una cu drumul (în anumite cazuri literalmente).

      00
    • Asta cu telefonul in mana nu o inteleg absolut deloc.
      Cand aveam fosta masina, care nu avea bluetooth, telefonul statea in suportul lui, pe speaker si ma auzeam foarte bine cu interlocutorul.

      Iar de ghertoii cu masini scumpe, dar ei stau cu telefonul la gura, de zici ca se pregatesc sa il muste, nu mai zic. Singurul motiv pentru care cred ca nu il conecteaza la Bluetooth, e pentru ca masinile sunt din Germania, deci n-au meniu in romana, deci ii bate engleza, deci, mai bine stau cu telefonul pe speaker, cat mai aproape de gura.

      Si aia cu „nu conecteaza ca aude nevasta” nu intra in discutia asta, ca aici vorbesc doar de astia care folosesc speakerul in felul asta…

      00
  11. La mine concediul de anu asta a constat in 3000km in 12 zile in romania, mare, munte, campie si deal. Cand am ajuns acasa m-am bucurat ca s-a terminat concediul. Pshihic m-a distrus.

    00
    • „m-am bucurat ca s-a terminat concediul. Pshihic m-a distrus.”

      Si atunci ai mai plecat in condcediu pentru ca …. ?

      00
    • Pentru ca nu am plecat singur si restu s-a simtit bine. Eu fiind singurul sofer, decizia de a sta acasa ar fi insemnat ca f@t3@m concediul pentru inca 2 adulti si un copil.
      Trenul sau autocar nu puteam lua pt ca distantare sociala , dar mai ales pt ca Legaturi Proaste, conditii nu tocmai ok.

      00
    • Sau mergeai in concediu si nu faceai 3000 km. mna … zic si eu.

      00
  12. „Ajungem fără prea mulți nervi in Bascov… In pasaj 1km de coadă… Zic WTF Bănele, care te-ai aruncat sub TIR? De fapt mașinile reduceau la calea ferată neutilizată ce traversează DN7. Poate se găsește o echipă de băieți serioși și reciclează bucata aia…”

    Este asa de cel putin 10-15 ani, uneori(in perioada vacantelor) se fac cozi de multi km de ambele parti. Nu am vazut asa risipa de timp pentru 2m de de denivelari in toata cariera de sofer amator.

    „No One Gives A Fuck” s-a strigat din partea autoritatilor sau a celor responsabili, probabil s-a mizat totul pe autostrada care va prelua A1 catre Sibiu prin Curtea de Arges. Nu trebuie sa va panicati, trecerea de nivel cu calea ferata dezafectata de zeci de ani va ramane tot acolo.

    00
    • Prin 2006 am stat, la ieșire din Orăștie spre Sibiu, 8 ore. Trecere la nivel cu calea ferată, plus luna august. După ce am trecut, erau 3 radare în cascadă, pe următorii 7 km. Conduceam un microbuz cu 6 oameni în el. Nu puteam ocoli, aveam de lăsat niște treburi/pasageri pe acolo. Am lucrat pe șantier, la un moment dat. Pot să înjur 6 ore fără să mă repet. A fost prima dată când am rămas fără cuvinte.

      00
    • Merită menționate și trecerile de pietoni, puse ca să traverseze localnicii și turiștii o dată la 5 secunde. Primăriile le-ar putea rezolva, trecerile fiind de obicei amplasate în centru, sub nasul lor.

      Un exemplu e mihăilești. În loc să lași valul de mașini să treacă, tu traversezi acum pentru că ai o treabă super urgentă care nu poate aștepta 2 minute. Așa navetistul pierde jumătate de oră la cozi, și ghici apoi cine se plânge că nu poate pleca de acasă când vrea el pentru că e aglomerație.

      00
    • @ita – te-ai gandit vreodata ca trecerile de pietoni is facute pentru localnici si turisti pentru ca ei aduc bani in acea localitate nu unul care o tranziteaza in 3 minute? Vrei sa mergi mai rapid, meri la parlamentarul din circumscriptia ta si cere-i o autostrada.

      De unde stii ca problema localnicului nu e mai importanta decat problema vadului de masini. Sau daca esti cu masina esti mai special? Oricand va incerca localnicul sa treaca tot va primi injuraturi de la unul care s-a oprit. Poate ar trebui sa nu mai faci naveta, si sa-ti iei o chirie/casa langa servici. Poate localnicul asta a facut si locul lui de munca e peste drum. Nu mai fi sarak.

      00
  13. N-am inteles nimic. Ma mir ca a fost publicata povestea asta.

    00
  14. simpatica plimbarea. asa de tare iti place masina ca ai gasit o scuza pt 1200km?

    00
  15. recordul meu personal e 1200 km in doua zile, din care 900 km in ziua a doua, incluzand Transalpina si valea Oltului. cred ca am condus vreo 15 ore din 24 :)

    00
  16. „Târgu Jiu, singurul oraș cu sensuri giratorii precedate de semafoare” – mai mergi prin țară diudule, sau măcar prin București.

  17. pana sa apara familia la finalul povestirii treaba asta avea un aer de Brokeback Mountain … bine…si dupa aia, tot la fel ..:)

    00
  18. 900 km in 24 de ore. Mers la concert, intors acasa.

    00
    • done that, da’ cu avion. și cu un total de vreo 30-32 de ore între plecarea și sosirea din/apartamentul personal.
      nu cred c-aș mai fi capabilă de asta acum, deși trebușoara s-a petrecut acu’ vreo 3,5 ani.

      00
    • Ce sa-i faci. Eu n-am avion, ma descurc dupa posibilitati :)

      00
    • bineinteles, la mine la fel, BV-CJ dus-intors, konzert, la 00:30 plecat, 04:30 nani. Mare smecherie….

      00
  19. Multe prolog-uri, multe i-uri, multi kilometri :)

    00
  20. “ Geamurile puțin deschise, motorul bolborosea, pe fundal se auzea pârâul ce curgea in dreapta drumului, tocmai poluase, mirosea a ciuperci. Si a lemn. A umezeală. A pădure.”

    Clar un iubitor al naturii

    00
  21. da’ de ce mai insistati? nu era aia cu #stayhome? sau nu mai e la moda?

    00
  22. Autorul nu a zis nimic despre ce consum a scos cu TDI-u’, nu e sofer roman adevarat.

    00
  23. Citesc asta dupa 7 ore de drum si 430km, aka prima zi de concediu. Ma bucur ca sunt si oameni care se bucura de asa ceva, dar eu oricat de pasionat as fi de condus, azi nu mai sunt bun de nimic si e ora 4.
    2 zile nu mai vreau sa vad masina.

    00
  24. Man daca tu ai placere sa conduci de ce trebuie sa chinui toata familia doar ca sa iti satisfaci fetishul de asteptat la cai ferate?

    00
    • Nimic nu se compara cu senzatia pe care o ai cand iti pui familia in pericol de cateva ori pe Dealul Negru, la urcat dar si la coborat.

      00
    • E tradiție. Dacii mergeau cu carele să mănânce mici la Bâlea. Și tot așa se depășeau și se băgau anacronic în morții lu’ Menumorut unii pe alții.

      00
  25. wtf just happened

    00
  26. Autocorrect, plm

    00
  27. Sa conduci 1200km prin Romania ‘de placere’ e cam BDSM/sado-maso.

    00
  28. Eu am pedalat 46 de km în bucurești în 4 ore. Sado maso da îmi place.

    00
  29. E tot mai periculos pt omenire cand bucurestenii parasesc mizeria aia poluata pt a polua pe altii pt un ciolan cu fasole!ma bucur inca ca nu exista autostrada peste munti!

    00
  30. Mie mi-a plăcut articolul. Sunt într-un fel de izolare de multe luni. Peste 5. Mi-ar fi placut si mie un tur de genul. Nu stiu, poate o fi din cauza ca inainte de izolarea asta făceam ~500km zilnic prin NL-D-NL si chiar daca atunci înjuram volanul acum parca imi e dor de el. Cand eram mai tinerel nu m-as fi dat jos de la volan nici noaptea.

    00
  31. Acelasi drum l-qm bagat si eu luni. Am dus copii la strabunica. Nimic interesant in afara de flacau cu Golf care tinea o coloana intreaga de masini cu 120. I-am dat in flash pana la urma si s-a simtit sa se mute pe banda 1. In rest s-a mers tevusca

    00
  32. Chiar nimeni nu face drumuri de 10 ore pe bucati? Cand am plecat de la Iasi spre Baia Mare, ne-am cazat cam pe la jumatatea drumului in Colibita, sau daca merg la Cazanele Dunarii de exemplu, de ce nu as poposi o zi in Sighisoara?? Pana la urma, nu asta inseamna sa fii in concediu? Ce sa mai vorbesc de bietii soferi care se duc prin Grecia si „viziteaza” toate insulele, gen nu a vazut nimic ca a condus 4000 km, s-au intors rupti din concediu

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.