Conducere defensivă (2021)

„Când cea din urmă s-a apropiat, inculpatul a alergat către aceasta cu intenţia de o agresa, determinând-o să treacă de axul despărţitor dintre cele două sensuri de deplasare, aruncând în aceleaşi împrejurări cu casca de motociclist în victimă, lovind-o în zona capului, determinând dezechilibrarea şi căderea acesteia pe carosabil, victima fiind lovită frontal de un autoturism care circula regulamentar din sens opus”, au mai arătat procurorii. (sursa)

Bărbatul arestat este instructor de conducere defensivă la o școală auto din Capitală, potrivit Digi24.

Cred că situația asta pune capac ideii că ai nevoie de cursuri de conducere defensivă. Am mai spus-o și cu alte ocazii, când 99% din plătitori sunt firme care le cumpără angajaților cursul tău, utilitatea ta e zero.

Și, din nou, aici nu vorbim de un gigel care a făcut un curs, aici vorbim de un instructor. În lumea reală, gargara pe care o preda nu s-a mai aplicat. Calmul și ce te mai învață pe acolo nu și-au găsit utilitate, violența și moartea unui om au înlocuit “condusul defensiv”.

Iar vina pentru situația asta o poartă Poliția. Situația a escaladat pentru că amândoi participanții știau că nu-și pot găsi dreptatea în altă parte decât în mâna lor. Dacă unul din ei ar fi sunat la Poliție, li s-ar fi râs în nas, așa că au ales să facă ceea ce au făcut.

 

film-run-all-night

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

91 comentarii

  1. Imi amintesc cand, in mod odios, ii lua apararea lui Mario Iorgulescu, soferul beat si drogat care a omorat un om nevinovat, asa-zisul maestru al conducerii defensive, Titi Aur. Ca domne e tanar, e neexperimentat, ca nu avea cand sa actioneze, ca nu facuse curs de conducere defensiva si ca pana la urma vina e comuna.

    00
    • Si totusi baiatu’ lui tati e bine merci, I se rupe de victime si de „justitia” din Romania… Poate le-a cumparat tuturor tacerea

      00
    • Eu nu cred ca va face vreo zi de puscarie Mario. Probabil acum e pe vreo plaja din Italia, isi bea cafeaua linistit si se pregateste de o baie.

      00
    • probabil Mario citeste ce scrie pe aici si chicoteste in sinea lui, intre doua reprize de piscina si harjoneala cu gagica

      00
    • Mario provine dintr-o familie de intelectuali fini. V-ati gasit voi sa vorbiti de el ….
      https://youtu.be/DTIK-AaOhBU

      00
    • Jegul ala de Titi Aur ii lua apararea si femeii care a omorat un copil pe trotuar. Ca vezi doamne a incurcat pedalele, ca de ce nu se invata in scoala de soferi cum se conduce cu cutie automata.

      00
  2. plm….e de apreciat totusi ca in 24h s-a aflat totul despre omul ala…ca la orice alt accident in care mor oameni…sau copii

    00
    • Pentru ca e un parlit. Ai auzit linistea asurzitoare asternuta dupa ce santul lui negoita a omorat doi oameni?au carait cativa dar de luni pana azi s-au mai reglat cumparat niste chestii si incet incet e ok, in final mortul va fi e de vina.

      00
    • plm….mai glumim si noi…ca de vineri dimineata….

      00
    • Dap, nume, poreclă, tot…
      Aia cu Mercedes care a omorât două fete, tot bine-mersi?

      00
    • Asta nu are pile,o sa fie sacrificat si pedepsit exemplar.pe langa el,sunt dosare din 2018 care asteapta sa fie judecate…

      00
  3. Varianta motociclistului

    https://www.facebook.com/groups/MOTOCICLISM.ro/permalink/1179699345844229/

    E o adevarata jungla pe strazi. Legile de rahat si Politia incompetenta duc la asemenea derapaje.

    00
    • Nu e doar politia de vina. Mai sunt si nite legi care ar trebui schimbate, dar nici noi nu prea ne inghesuim la vot. E mai usor sa dam vina pe politie…

      00
    • Mâncatorie de kkt tipică pentru avocatură: „Aha deci ai aruncat cu casca în el. Ah și e și pe video. Mda deci ce putem zice? Că acum celalalt nu își mai poate spune partea. A fost agresiv, nu? Păi cine sunt agresivi de obicei, bețivii, nu? Ție ți s-a părut că era beat că altfel nu putea să fie așa agresiv și te-ai gândit să faci un serviciu public să îi fuți o cască în gură…nu, nu merge așa…să îl oprești din a provoca o tragedie gen să nu deraieze un tramvai cu trotineta, asta e. Din păcate a ieșit prost, însă ție îți pare foarte, dar foarte rău. Ce, mai ai un dosar de ucidere din culpă de acum doi ani? Hai că vedem cum facem…”

      00
  4. În timp ce clientul meu stătea la semafor, a fost lovit în spate de către acest individ, cu intenţie, reproşându-i că de ce a turat motorul atunci când l-a depăşit. Clientul meu a încercat să îl oprească în trafic până ar fi venit Poliţia, chiar a sunat la 112. Şi a aruncat cu casca în intenţia de a-l opri. Văzându-l agitat şi cu un comportament specific unei persoane aflate sub influenţa băuturilor alcoolice, clientul meu fiind instructor moto a vrut să îl oprească pentru a nu fi un pericol pentru el sau pentru alţii. Recunoaşte că a fost un gest nesăbuit, că nu şi-a dat seama ce rezultat poate avea acel gest al său, nu a intenţionat în niciun moment să facă aşa ceva”, a declarat avocatul motociclistului, Marius Iorga.

  5. Omul era pieton in momentul cand l-a agresat pe trotinetist, deci conducerea defensiva nu se aplica.

    Lectia este alta, cand esti in fundul gol si dat cu ulei, nu te apleca. Daca esti cel mai vulnerabil pe strada, nu te astepta sa te fereasca altii, ca nimanui nu-i pasa.

    00
    • E bine că îți dai adresa site-ului ca identificare, ar fi păcat ca un asemenea comentariu cretin să rămână anonim.

      00
    • E cretin sa iti porti singur de grija si sa nu te bazezi pe altii? Crezi ca oricare va fi rezultatul legal il mai ajuta pe trotinetist?

      00
    • Când unul i se oprește în față, îl aleargă pe sensul contrar, îi dă în cap cu o cască și îl aruncă în fața unei mașini, e victima de vina că nu s-a păzit? Femeile sunt de vină când sunt violate pentru că umblă cu chiloți de bumbac pe ele, in loc sa se ferească și să aibă chiloți de tablă cu cifru? Tu te auzi ce inepții poți scoate?

      00
    • Felul tau agresiv de a raspunde unei persoane care nu este de acord cu tine denota un procentaj ridicat de a-ti pierde cumpatul in viata de zi cu zi, mai ales in trafic.

      Cat despre cine e vinovat, nu am nicio calitate legala sa ma pronunt. Singurul lucru pe care l-am mentionat, dar se pare ca nu l-ai inteles, este legat de faptul de a-ti cunoaste riscurile la care te expui. Eu unul nu mi-as lasa copilul sa mearga pe o trotineta pe o strada cu doua benzi intens circulate fara un instructaj adecvat (printre care nu mergi pe contrasens, nu faci miscari bruste, semnalizezi intentia de schimbare a directie) si echipament de protectie. Ai idee cati dintre cei care merg pe trotineta respecta regulile de baza? intrebare retorica.
      Toate acestea nu schimba cu nimic actiunea agresiva (vezi aliniatul de sus) a motosticlistului, dar poate face diferenta dintre viata si moarte.

      00
  6. „Cum fac sa… mut si eo zebra aia daca mierlesc un fraier?”(Parazitii)

    00
  7. „Fă ce spune popa, nu ce face popa!”

    Dramatic si injust mi se pare ca omul ala care mergea regulamentar si a dat cu masina peste el se va alege cu dosar penal pentru omor din culpa. Va primi inchisoare cu suspendare, dar va avea cazier.

    00
    • Daca nu mergea cu viteza peste limita legala nu va primi nimic. Se va face dosar penal, dar se va inchide cu NUP. Vina nu este a lui ci a celui care l-a doborat pe ala in fata lui. Problema este ca omul va trai toata viata cu ideea ca a omorat un om, chiar daca fara vina lui.
      Daca avea viteza peste limita legala, se schimba treaba. Intra la omor din culpa.

      00
    • Ai zis sa scrii și tu ceva…
      Prima data procurorul face dosarul, adică cercetează ce s-a întâmplat.Cum ala din mașină circula regulamentar, se va ajunge la concluzia ca nu are nici o vina și prin urmare va primi în posta un plic cu NUP. Adică neinceperea urmăririi penale.

      00
    • Imi doresc sa gresesc, nu neg, dar rar am vazut dosare d-astea soldate cu NUP.

      00
    • Lol nu. Nu exista fapta penala in cazul acesta fata de conducatorul auto care a dat peste el.

      00
    • motivele sa fie vinovat si soferul masinii sunt multiple: nu are itp, era sub influenta bauturilor sau substantelor interzise, sistemul de franare are probleme (si se mai pot gasi motive, asta e treaba avocatilor si procurorilor).
      Daca acele motive nu sunt gasite sau nu sunt suficiente, atunci in urma deschiderii dosarului penal scapa cu NUP (neincepere urmarire penala).

      PS Avocatul motociclistului va incerca, cu siguranta, sa gaseasca aceste motive pentru a muta o parte din vina catre sofer!

      00
    • Daca mergea regulamentar, de ce sa primeasca inchisoare cu suspendare?

      00
    • Din video se vede ca nu a a avut timpul 0.8 secunde necesar sa reacționeze, dacă avea viteza în limita legala probil șoferul scăpa.

      00
    • Eu mă gândesc mai degrabă cât de nasol este pentru gusterul din mașină că s-ar putea sa nu mai iasă din țară până se termină ancheta penală, așadar posibil să îi fi distrus idioții ăia concediul, poate si viața dacă muncea in străinătate.

      00
  8. “ reproşându-i că de ce a turat motorul atunci când l-a depăşit”

    Noi vrem respect… 😀😀

    Motociclistul era si cocalar.

    00
    • De ce tureaza astia motoarele in halul asta? Ce legatura are asta cu condusul defensiv? A turat unu motoru langa autobuzul in care eram de am crezut ca explodat o bomba langa mine!

      00
    • @nano asa semnalizeaza indivizii astia ca o au mica: tureaza drujbele pe roti, ca sa-i stie lumea ca o au mica.

      00
    • ^
      Nu chiar toți o au mică, ceilalți o au și cam subțire…

      00
  9. Am dat join de curiozitate unor grupuri de motociclisti de pe FB , cand cochetam cu ideea de a face scoala si de a lua un motor decent.
    Am ramas perplex de numarul covarsitor de cercopiteci de pe acele grupuri. Violenta in limbaj fara limite. Tin minte cum aplaudau ca oligofrenii cand a aparut un clip cu un cretin pe motor ce o scuipa in ochi pe una aflata in masina, in mers, prin geamul deschis.

    Nu stiu cata legatura au scolile de conducere defensiva cu lipsa de educatie si bolile psihice ale multora care zburda liberi inclusiv prin trafic.

    00
    • plm…este fix ca prin orice alt grup: ca e de motociclisti, de masinisti, de biciclisti sau comentatori de bloguri

      partea aia romantica de acum 20-30ani cand „motociclist” insemna majoritar o rabla comunista pe care o reparai de 3 ori pana la mare…s-a dus si nu se mai intoarce

      00
    • Motocicliștii sunt o specie de proști aparte. Dar vor respect în trafic.

      00
    • @ Ionut M – cei care generalizeaza sunt o alta specie de prosti aparte! Happy now?

      00
    • NOU
      #49

      @IonutM, dar spre deosebire de specia ta, sunt relativ evoluati. De exemplu nu spun „pentru ca IonutM e un dobitoc, toti cei pe care ii cheama Ionut sunt dobitoci”.

      00
    • NOU
      #50

      @Basil – Mane nush ce grupuri dubioase ai joinat tu dar motociclistii e oameni, la fel ca uberistii, taximetristii ori soferii de tir, ceva procentaj minor retardati majoritatea oameni ok, depinde de tine cu cine te asociezi.

      00
    • 1 motociclist din 10 e in stare sa stea pe mijlocul benzii DUPA masinile oprite la semafor. Toti ceilalti 9 trebuie sa faca slalom si sa se bage printre benzi.

      De-aia va uraste lumea, ca mergeti fara vreo regula si sunteti imprevizibili.

      00
  10. Conducere defensivă e un termen de maketing, cam ca AI, nu înseamnă mai nimic.

  11. Un prost cu probleme de anger management, fara control si rezistenta la stres.

    E absolut irelevant ca e motociclist, putea fi tractorist, gunoier sau bancher.

    La 50 de ani i s-a umflat orezul ca e calare pe un motor si nu a mai suportat „impertinenta” aluia de pe trotineta.

    Chiar si de ar fi avut dreptate, chiar si de ar fi fost hartuit, injurat, amenintat – nu ar fi trebuit sa riposteze.

    E plina istoria de eroi morti ai soselelor, la fel de bine s-ar fi putut ca trotinetistul sa aiba un pistol cu bile si acum era scris invers referatul procurorului de caz.

    Ba, sa va fie invatatura de minte tuturor, pietoni, motociclisti, biciclisti, soferi – cand vedeti ca se acutizeaza treaba si e rost de scandal, nu faceti pula mare, ca nu va ridica nimeni vreo statuie, si nici nu va cad gradele.

    Evacuati in liniste locul scandalului (daca e posibil) si sunati la 112 de urgenta.

    00
  12. Datorita unui job pe care il aveam in urma cu cativa ani a trebuit sa fac un curs din asta de conducere defensiva…

    Nu tin minte sa se fi vorbit despre calm la volan. Majoritatea cursului a avut ca scop sa sa dezvete elevii de obiceiurile proaste deprinse in scoala de soferi (apasatul pe frana ca o mimoza sa nu deranjam saorma instructorului, inghetatul cu volanul fix ca o caprioara in bataia farurilor etc).

    Din pacate, majoritatea lucurilor invatate acolo, daca nu sunt repetate constant, se uita si nu devin reflex.

    00
    • Apăsatul frânei ca o mimoză se referă la călcat frâna gradual? Și la condus defensiv se învață să se calce frâna gospodărește? Beautiful.

      00
    • exact. e foarte interesant cat de putina lume intelege de fapt ce inseamna condus defensiv.

      00
    • Imi inchipui cum urla aia la tine sa apesi pedala de frana viguros, ce plm, doar ala din spate e de vina daca tu ingheti pe asfalt oricand ti se pare ca mergi prea tare.

      00
    • Daca esti pe E85 si vrei sa depasesti un tir, nu o face daca de pe celalalt sens vine un tir, chiar daca ai avea loc. In orice moment e posibil ca tirul respectiv sa fie depasit de vreun furios.

      Tot pe E85, daca ai cum, circula cat mai posibil pe dreapta. Chiar daca musti o bucata din acostament, riscul e mai mic sa intre vreun dobitoc in tine (a fost o data un accident filmat in care unul circula normal pe banda, liber in jurul lui, si a venit unul pe contrasens si praf l-a facut).

      Astea se pot numi chestii de condus preventiv?

      00
    • Urmatorul clip era un home made porn ??

      00
    • NOU
      #62

      Da :)))))

      00
    • Din același thread:

      „Mai raman unii stupefiati cand nu ocolesc prin stanga centrul imaginar al intersectiei si se trezesc ca blocheaza traficul  si se uita mirati cand politistul le face semn.”

      Deci după 10 ani de când scrie clar în lege ca virajul se face prin stanga centrului imaginar, sunt oameni care încă mai cred treaba asta…

      00
    • poate ca sunt si unii soferi idioti dar o mare parte din vina este a instructorilor. masini de scoala care ocolesc centrul imaginar intr-o veselie.

      00
    • NOU
      #65

      @VladM, limba romana te urmareste, dar tu esti mai rapid

      00
  13. Fascinant cum functioneaza mintea unora cand sunt nervosi: “ M-a injurat de mama, cine se crede jegosul ala pe trotineta. Repede, sa trag pe dreapta si il asteapt pana vine. Daca nu opreste, macar ii dau o casca in dinti sa se invete minte ca impertinenta se plateste”.

    00
  14. Din alt articol:
    staţionând la culoarea roşie a semaforului electric, inculpatul a fost lovit în spate de către un bărbat care se deplasa pe o trotinetă electrică.

    Acum nu inteleg exact ala cu trotineta i-a dat un pumn/palma in spate motociclistului sau a intrat cu trotineta, din spate, in motocicleta ?
    Ambele variante sunt la fel de stupide dar daca prima e adevarata ambii au facut o treaba pe stilul „play stupid games, win stupid prizes”.
    Unu s-a ales cu sicriu si altul cu dosar penal… misto.

    00
    • S-o fi infipt in el ca nu era atent.
      Daca si motociclistii ar pati asa ceva cand intra in spate la o masina, ar fi o gramada de stiri in plus.

      00
    • @rdb eu din ce inteleg din ceva citate de mai sus trotinetistul i-a dat un capac motociclistului pt ca asta din urma ar fi turat motorul cand a trecut pe langa el.
      L-a urmatorul semafor motociclistul l-a asteptat sa aiba o discutie filozofica despre viziunea lui Nietzsche asupra divinitatii doar ca baiatul s-a simtit nepregatit si a incercat sa fuga.
      Acum nu dau vina pe mort dar cand ii dai una unui baiat in bocanci si cu vesta pe piele poate ar trebui sa fii sigur ca nu fugi ca o domnisoara cand se da jos la tine.
      Anywho, prostie maxima de ambele parti.

      00
  15. Ultimele doua paragrafe arata chintesenta problemei.

    00
  16. NOU
    #72

    „Calmul și ce te mai învață pe acolo nu și-au găsit utilitate”

    Dar nu asta te învață acolo :)
    Ți-ar prinde bine și ție un curs d’ăsta de conducere defensivă, că e clar că ai niște idei preconcepute despre ce înseamnă asta

    00
  17. una e ce faci la munca, de fata cu prieteni/familie si alta e cand esti singur.
    asa si cu asta care e instructor de conducere defensiva, chiar daca tot ce spune la curs este corect si de bun simt asta nu inseamna ca atunci cand se urca la volan o sa-si urmeze propriile sfaturi
    e acelasi lucru cu idiotii care intreaba: „Unde si-a luat x,y,z permisul / cine i l-a dat / cat a dat spaga sa-l ia?”
    Oricine poate sa fie soferul perfect de fata cu politistul la examen si cand se urca la volan sa devina cel mai imprudent sofer, se vede foarte clar cand e o masina cu radar si toti cei care stiu ca nu conduc dupa reguli scad viteza cu 10-20km/h sub limita….nu nu e deloc suspicios…

    00
  18. Conducerea defensiva te invata fix opusul calmului: sa reactionezi rapid, eficient si direct in fata unui eventual pericol inainte ca el sa devina efectiv pericol.

    E foarte util si soferii romani ar beneficia foarte mult de pe urma unui astfel de curs, cred ca rata accidentelor ar scadea dramatic pentru ca fix asta te invata: nu conteaza ce face ala din fata, spate sau langa, tu trebuie sa ii vezi dinainte si sa eviti sa te implici in accident.

    Nu exista sa stai in fundul unuia care merge cu 130 pe autostrada pentru ca tu ai vrea sa mergi cu 160, aia e tentativa de omor. Nu exista sa franezi usurel ca poate se degajeaza situatia pana ajungi la 15m de ei, franezi cu simt de raspundere din timp, nu te bazezi pe cel din fata. Nu exista sa stai cu picioarele pe pedale la 2 ore de frana, cu piciorul sucit intr-o cracanare de luat pauza de masa, intr-o situatie periculoasa ai o fractiune de secunda sa reactionezi si conteaza daca vii de pe camp cu piciorul ala sau il aveai corect plasat din timp. Si tot asa, cam asta e principiul.

    Pe scurt, un curs de conducere defensiva te invata sa nu ai de ce sa il bati pe celalalt in trafic, ca tu ai ramas in siguranta si ti-ai vazut de drum.

    00
  19. Poate mă înșel eu, dar în momentul producerii incidentului personajule era pe jos. Mai grav a aruncat cu casca. Daca nu arunca avea ceva sanse. Așa se încadrează la articolul 193+195 din codul penal. O sa fie cazat gratis de statul roman cel putin sase ani. Timp suficient in care sa se gandeasca la ce a facut si daca a meritat.

    00
  20. OK, dincolo de toate… de ce au voie trotinetele pe sosea?

    00
    • pentru că nu vrea nimeni să meargă pe același trotuar cu vehicule care circulă cu 20km/h

    • Da OK, nu pe trotuar. Pe pistele de biciclete si cam atat. Altfel e problema cu asigurarea, de exemplu.

      Ce se intampla daca cade unul cu trotineta in fata unui autobuz, de exemplu? E doar o chestiune de timp pana se intampla accidente.

      00
    • Zic ce am mai zis: this is no country for trotinetisti, deocamdata. Punct.
      Cadrul legal inexistent sau reglementat ca pwla vs realitatea haotica a infrastructurii rutiere si pietonale de la noi face din folosirea trotinetei o ruleta ruseasca practicata de trotinetisti, soferi si pietoni deopotriva.

      Astfel, cei mai vulnerabili la legile fizicii si la ambiguitatea legislatiei rutiere, adica trotinetistii, vor umple mormintele si listele cu persoane cu handicap ale patriei.

      Tupeul, lipsa de indemanare, de cunostinte si experienta de trafic, a mijloacelor de protectie, nu face decat sa maximizeze riscul la care se expun trotinetistii in interactiune cu automobilistii pe teritoriul acestora din urma, carosabilul.

      Idem, desi mai putin periculos pt ei, patesc trotinetistii si pe trotuar unde risca macar contuzii la nivelul fetei si al membrelor de la pietonii deranjati de nesimtirea si iresponsabilitatea lor.

      Vina este a celor care trebuie nu doar sa reglementeze din pix dar si sa asigure in mod real conditii pt utilizarea trotinetelor care sa nu puna in conflict si risc de contact pietoni, trotinetisti, automobilisti.

      Altfel trotinetistul de ieri va fi doar una din sutele de victime ce vor urma.

      00
    • Exact. Acum e toata lumea calare pe senzationalul stupid al intamplarii, dar multe accidente banale asteapta sa se intample. E inevitabil.

      00
  21. 1. Pana la urma cercopitecul / motociclistul / inculpatul era „instructor” de conducere defensiva sau instructor pt categoria A? In ambele cazuri cred ca este o mare eroare, care ar fi trebuit IMEDIAT corectata de societatea angajatoare la deschiderea dosarului penal nr.1 (ala de ani de zile) pentru infractiuni la regimul circulatiei.
    2. Nu stiu ce i-a facut trotinetistul, dar asta nu justifica reactia lui este de animal prost de a fugari si arunca cu casca dupa cineva in miscare pe orice fel de vehicul. Aia cu nu si-a dat seama ce se va intampla e poveste, ce credea, ca ii fute o casca si din ala va ricosa in mecla lui? Nu, era clar ca a vrut sa dea cu el pe jos. Merita cu varf si indesat sa intre in puscarie, unde sa fie futut in cur pana isi da seama ca a gresit. Pentru ca desi e in curs de judecare un dosar, nu a invatat nimic. Dar si dosarul doi va dura ani de zile, se vor cere expertize si contra expertize si cacat. Eu in locul soferuliu implicat l-as da in judecata in civil pentru traume. As scoate hartie de la psiholog / psihiatru ca m-a traumatizat (lucru plauzibil), ca nu mai pot conduce de cat sunt de traumatizat, ca nu pot merge sa ma refac in concediu / sanatoriu in straintate ca am carnetul retinut, dar as dovedi ca am nevoie de masina si l-as lasa in curul gol, fara nimic. Un cacat. Unul dintre cacatii de motociclisti, care 90% sunt cretini, doar ca nu au acte.
    3. O testare psihilogica ar fi interesanta, cred ca are probleme.

    00
  22. „când 99% din plătitori sunt firme care le cumpără angajaților cursul tău”. Din același motiv și serviciile oferite de Regina Maria sunt slabe.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.