Colectiv merită minim două Oscaruri

Alexandru Nanău, regizorul documentarului „Colectiv – Ne privește pe toți”, a refuzat o decorație oferită de președintele Klaus Iohannis pe tema asta. Despre documentar am mai vorbit, este extrem de slab, dar are șanse la Oscar că e tearjerker. Ce ne interesează acum este motivul pentru care a refuzat omul nostru decorația.

O fi pentru că o decorație de la Iohannis nu valorează nici cât materialul din care sunt făcute, că le-a dat fără discernământ?

O fi pentru că Klaus n-a făcut nimic în 5 ani de la Colectiv decât să depună coroane și să stea cu mâna pe ficat (verificați, președintele nu știe unde-i inima, stă cu mâna pe ficat)? Și că n-a menționat vreodată subiectul decât când a fost obligat să o facă?

Nu, dom’le, e pentru că statul nu susține cultura acum în vreme de pandemie. O face pentru că, fii atent aici, numeroși studenți investesc ani din viața lor să facă școală de teatru film în România și când ies de pe băncile școlii nu le dă statul job. Statul își abandonează orfanii culturali, care sunt incapabili să creeze filme, teatru sau artă fără țâța aia generoasă. Și avertizează că vor pleca la alte țâțe.

În același timp în care se duce să primească binecuvântarea de la ăia care domină cultura cinematografică tocmai pentru că n-au așteptat să le pice de la stat ceva și au găsit soluții, au inventat scheme, au generat cultură cu tona în cele mai bizare, neașteptate, oribile sau interesante feluri.

Dar ce este important de reținut e că lui Nanău nu-i pasă de subiectul filmului, s-a văzut și în execuție și în declarația asta. A făcut-o să puște premii, ca orice pitic de-ăsta sub-mediocru care trebuie mângâiat pe cap de alți oameni mititei ca și el. Și, fiți foarte siguri, nici ălora care au văzut filmul nu le pasă mai mult. Că n-ați auzit vreo știre cum după ce criticii de film au declarat documentarul ca cel mai bun posibil să fi anunțat și cum donează 5 dolari pentru victime.

Așa că minim două Oscaruri, doamnelor și domnilor, unul pentru film și altul pentru ipocrizie. Și, dacă se poate, și Marele Premiu pentru Tristețe la Festivalul Internațional de Labă.

LE: Statul român i-a finanțat inclusiv promovarea documentarului lui de căcat, inclusiv în pandemie. Pentru participarea la Oscar i s-au dat 100.000 de lei.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

68 comentarii

  1. NU MAI ÎNJURA CULTURA, NESIMȚITU-LE!!!

    dacă lansează acum filmul colectiv cu plată, 5€, vinde 100 bilete?

    • Global box-office pentru cel mai apreciat film de criticii din toată lumea: 85.000 dolari.

    • Ca sa il citez pe Lazarus-Tuturiga: „eu am impresia ca voi vreti sa monopolizati discutia asta.”

      00
    • L-au vandut la HBO unde cred ca a luat mai multi bani.

      00
    • @thundermar HBO nu dă foarte mulți bani pe producții, dă bani pe publicitate la conținutul românesc că-i obligă niște legi europene să aibă și de-ăsta.

    • Vad ca nimeni nu indrazneste sa-l corecteze pe Vali. Imi pare rau, dar nu se scrie „Nesimtitu-le”… Corect e „Nesimtitul-e”.

      00
    • Laik! Atat pentru sefu’ la blog ca a pus pretu’ cat si pentru i(e)ftimie ca nu are ce face cu plictiseala!

      00
    • Statul a finantat productia filmului cu 1,5 mil lei. Fara nicio idee de scenariu, foarte confuz si cu putine idei de regie, cu un montaj foarte slab, filmul nu avea ce cauta la Oscar decat prin prisma… titlului. Cel mai recunoscator ar trebui sa fie Vlad Voiculescu!
      Ideile lui Nanau par a se fi epuizat la primul documentar, singurul remarcabil, Lumea vazuta de Ion B., pacat!

      00
  2. Eu credeam ca e facut de Tolontan :)

    00
  3. Pluseriști supărați în 3…2…1…

    00
  4. Dupa colectiv cu asta ne-am ales, un film de Oscar. Nu tu reforma in sanatate, nu tu conditii mai bune in spitale, am facut un film pe care l-a laudat Obama.

    00
    • Da boss, l-a laudat Obama, da sigur nu l-a vazut?…

      A pus un agarici asistent junior sa se uite la el pe fast forward, dupa care agariciul i-a dat raportul:

      ‘Mare baluba de trib, filmu e cu morti, tragedie, postcomunism, drama coruptiei samd din tara semi-bananiera!’

      Si atunci Obama a cuvantat:
      ‘ Apai sa zic si eu ca e tare bun filmul, sa imi cimentez imaginea de baiat bun la care se uda toti libtardzii, nu pe cea reala de unul din cei mai prosti presedinti ai Americii din istorie…”

      00
  5. Avand in vedere cat de facil este ca un actor sa livreze continut si sa il si monetizeze rapid pe online mi se pare penibil sa ai reactii de genul. Asta daca livrezi continut de calitate. Mai ales tinand cont ca se consuma mult mai mult continut video de cand se lucreaza de acasa. Dar mai usor e sa plangi ca nu baga statul bani in curul tau.. doar tu ai diploma nu?

    00
    • Daca nu ai facturi de platit sau daca nu se baga toti pe online poate ai o sansa sa monetizezi online-ul ala. Dar daca toti se înghesuie în online o sa castige cât se castiga cu dropshipping la amazon/emag sau cât un freelancer … adica mai putin de minimul pe economie dintr-o tara vest-europeana

      00
    • Aoleo… e concurenta? Vai vai vai… Mai faci si munci care te injosesc daca ai facturi de platit. Un glovo, putin uber, un part time la mega. Sau e ilegal daca ai diploma de maret actor sa prestezi munca cinstita?

      00
  6. Mi se pare un documentar mediocru spre decent, cu prea mult Tolontan si A3 in el… am vazut 75-80% din el, n-am rezistat la tot.

    00
  7. Eu astept filmul Corectiv, ala cu ce s-a facut dupa.

    00
  8. Eu am fost la cinema sa il vad. Mi-a fost scarba de film si mi-a parut rau de timpul pierdut. Documentarele de pe National Geographic sunt mult mai captivante. Filmul e un ghiveci de fragmente filmate, montate extrem de prost, fara un fir al povestii cat de cat logic, apropiat de realitate sau cu un anumit sens, prea mult focus pe hartogaraia din biroul lui Vlad, tolontan si a3 (atunci nu stia nimeni de tolo, el a „calarit” mai tarziu subiectul) inclusiv dupa ce s-a terminat filmul (il ridicau in slavi de numa numa), mult balast bagat in film pentru ca nu aveau ce baga altceva (nu i-a dus capul sa filmeze ceva, sa reproduca evenimente reale). Mai nimic despre oamenii care s-au dat peste cap de 10 ori sa duca pacientii la spitale din strainatate, prea putin despre Banicioiu si Arahat, despre pompieri, despre coruptia care a dus la incendiu.

    00
    • Banicioiu e foarte bine, isi face clinica de oncologie pe Fundeni in Bucuresti iar cand era deputat de Iasi a intermediat ca o firma prietenă sa castige licitatia pentru constructia unui parc industrial pe acolo (la Miroslava) ….iar Ponta, am vazut, se dedica familiei, joaca jolf in Dubai…si daca il credem pe Rizea, Mickey Mouse al nostru e putred de bogat…voi,bine ? mai aveti rate, platiti abonamente la retele private de sanatate, dati spaga pentru a va inscrie copii la scoli ‘bune’ ? ‘Pleaca ai nostri,vin ai nostri, noi ramanem tot ca proștii’….

      00
    • Poate sunt eu mai ghinionista, dar am avut câteva experiente absolut nefericite cu filmul romanesc „modern”, eu nu mai calc sa vizionez asa ceva. Am mai dat gres si cu piese de teatru, într-una din ele, o mare actrița, nu zic care, pur și simplu s-a apucat sa urle pe scena, probabil ea se sacrifica saraca pe altarul culturii, dar din păcate pentru mine ma aflam prea aproape, data următoare am luat bilet în ultimul rand si a fost mult, mult mai bine..

      Prin urmare, dacă am chef de cultura și vreau sa merg la sigur, aleg un concert de muzica clasica sau opera. Aici nu prea sunt șanse sa fii dezamăgit. :)

      00
    • @Mihaela, păi de aia urla, ca să se audă până în fund la ăia de pe ultimul rând care au venit la o „piesă” de teatru. Ăia din primele rânduri erau acolo pentru un spectacol de teatru.

      00
    • Dacă nimeni nu înjurătura sau se dezbraca tot degeaba, nu exista emoție cathartica, oricât de tare ai urla :)))

      00
    • *înjură

      00
    • As mai adauga aici ca atunci cand X ia ceva original, autentic din societate si il pune pe pereti/in clipuri/in reclame/in filme mediocre, acel ceva se pierde in neant. In cazul asta, furia si focusul pe cei vinovati, in alte cazuri, regionalisme, glume, expresii uzuale pe care nu iti vine sa le mai folosesti dupa ce le-ai vazut in reclama de la vodafone sau in clipul lui Bro. Sau chiar o cauza nobila: caii de la Letea. Cautati pe google: „caii de la letea reclama”. Asa-i ca vi se intoarce stomacul pe dos si parca nu va mai vine sa donati ceva pentru acea cauza?

      00
  9. Cum adica nu sustine statul cultura? Uite a aici o lista cu locurile unde se duc (unii dintre) banii Primariei Bucuresti:

    Teatrul de Comedie – 111 angajați – suma alocată pentru salarii 2020 – 10.790.000 lei; bani plătiți până pe 31 octombrie – 8.536.000 lei

    Teatrul de Revistă Constantin Tănase – 132 angajați – suma alocată pentru salarii 2020 – 9.548.000 lei; bani plătiți până pe 31 octombrie – 7.654.000 lei

    Teatrul Nottara – 149 angajați – suma alocată pentru salarii 2020 – 13.294.000 lei; bani plătiți până pe 31 octombrie – 10.694.000 lei

    Teatrul Evreiesc de Stat – 96 angajați – suma alocată pentru salarii 2020 – 9.590.000 lei; bani plătiți până pe 31 octombrie – 7.462.000 lei

    Teatrul Ion Creangă – 118 angajați – – suma alocată pentru salarii 2020 – 9.814.000 lei; bani plătiți până pe 31 octombrie – 7.454.000 lei

    Teatrul Municipal Lucia Sturdza Bulandra – 126 angajați – 11.747.000 lei; suma alocată pentru salarii 2020 – bani plătiți până pe 31 octombrie – 8.843.000 lei
    Teatrul Mic – 143 angajați – suma alocată pentru salarii 2020 – 12.590.000 lei; bani plătiți până pe 31 octombrie – 10.098.000 lei

    Teatrul Odeon – 149 angajați – suma alocată pentru salarii 2020 – 11.638.000 lei; bani plătiți până pe 31 octombrie – 9.548.000 lei

    Teatrul Țăndărică – 81 angajați – suma alocată pentru salarii 2020 – 6.634.000 lei; bani plătiți până pe 31 octombrie – 5.258.000 lei

    Teatrul Metropolis – 69 angajați – suma alocată pentru salarii 2020 – 5.293.000 lei; bani plătiți până pe 31 octombrie – 4.115.000 lei

    Teatrul Excelsior – 80 angajați – suma alocată pentru salarii 2020 – 6.950.000 lei; bani plătiți până pe 31 octombrie – 5.429.000 lei

    Teatrul Masca – 43 angajați – suma alocată pentru salarii 2020 – 3.390.000 lei; bani plătiți până pe 31 octombrie – 2.724.000 lei

    Circul Metropolitan București – 167 angajați – suma alocată pentru salarii 2020 – 11.387.000 lei; bani plătiți până pe 31 octombrie – 9.439.000 lei

    Opera Comică pentru Copii – 67 angajați – suma alocată pentru salarii 2020 – 7.310.000 lei; bani plătiți până pe 31 octombrie – 5.785.000 lei

    Teatrul Stela Popescu – 43 angajați – suma alocată pentru salarii 2020 – 4.710.000 lei; bani plătiți până pe 31 octombrie – 3.622.000 lei

    Teatrul Dramaturgilor Români – 38 angajați – suma alocată pentru salarii 2020 – 3.416.000 lei; bani plătiți până pe 31 octombrie – 2.535.000 lei

    Muzeul Municipiului București – 132 angajați – suma alocată pentru salarii 2020 – 10.680.000 lei; bani plătiți până pe 31 octombrie – 8.006.000 lei

    Muzeul Național al Literaturii Române- 78 angajați – suma alocată pentru salarii 2020 – 6.420.000 lei; bani plătiți până pe 31 octombrie – 5.191.000 lei

    Biblioteca Metropolitană București – 134 angajați – suma alocată pentru salarii 2020 – 10.406.000 lei; bani plătiți până pe 31 octombrie – 7.985.000 lei

    Casa de Cultură Friedrich Schiller – 5 angajați – suma alocată pentru salarii 2020 – 333.000 lei; bani plătiți până pe 31 octombrie – 228.000 lei

    Centrul Metropolitan de Educație și Cultură „Ioan I. Dalles” – 6 angajați – 847.000 lei; suma alocată pentru salarii 2020 – bani plătiți până pe 31 octombrie – 564.000 lei

    Școala de Artă București – 30 de angajați – suma alocată pentru salarii 2020 – 1.816.000 lei; bani plătiți până pe 31 octombrie – 1.376.000 lei

    Centrul de Cultură „Palatele Brâncovenești de la Porțile Bucureștiului” – 43 angajați – suma alocată pentru salarii 2020 – 3.085.000 lei; bani plătiți până pe 31 octombrie – 1.925.000 lei

    Direcția Generală de Arhitectură Peisagistică și Monumente de For Public – 42 angajați – suma alocată pentru salarii 2020 – 5.315.000 lei; bani plătiți până pe 31 octombrie – 3.519.000 lei

    ARCUB – 44 angajați – suma alocată pentru salarii 2020 – 4.876.000 lei; bani plătiți până pe 31 octombrie – 3.764.000 lei

    Centrul de Creație, Artă și Tradiție a Municipiului București – 38 angajați – suma alocată pentru salarii 2020 – 4.647.000 lei; bani plătiți până pe 31 octombrie – 3.078.000 lei

    00
    • Sunt impresionat. Locuitorii Bucureștiului trebuie că sunt exagerat de culți.

      00
    • Știu că se zice că banii n-au miros, dar ăia-s de la duamna Firea, nu de la vânzătorul nazist de copii. Unul Una e cu banii, altul cu decorațiile.

      00
  10. Man, mie mi-e jenă sa ma uit la filmul asta!

    00
  11. Exact. Nu contează nimic despre victimele colectiv, despre faptul că abia în octombrie s-a aprobat proiectul de a li se acoperi costurile cu tratamentele, de a fi plătite de Ministerul Sănătății. Nu știu cum merge procesul, dacă funcționează bine decontările. Nimic cu pedepsirea vinovaților, cu nimic.
    Nu, da, este despre dreptul artiștilor de a primi bani de la stat să facă ce le place, ce aleg ei să facă, să fie finanțați. Păi fiecare vrea să fie finanțat de la stat să facă ce îi poftește inima. Mulți oameni se reorientează acum profesional, nu este un ”drept” să faci artă și să fii finanțat de stat. Pe ce bază? Scriitorii câștigă bani în funcție de cât de bine vând operele. Pictorii în funcție de cât de bine vând ș.a.m.d. Să înțeleg că cei din sectorul de teatru și film trebuie să primească bani înainte de a face ceva? De e nu strâng finanțări private? De ce nu fac tot felul de mini serii pe youtube? De ce nu fac diverse, cum fac toți fotografii, scriitorii, pictorii? Vreau și eu bani că pictez. Și să primesc bani să fac expoziție, să merg pe la simpozioane afară, ba și pentru pânze și culori, pentru pensule și chiar pentru un atelier frumos.

    00
    • statul (si biserica) a finantat arta cam dintotdeauna, chiar si la americani. Fara aceasta finantare ai ramane doar cu manele si nu stiu daca îti plac asa de mult

      00
    • @xxx manelele sunt cultură, și au mai mare succes decât cealaltă tocmai pentru că nu sunt finanțate de stat.

      Ce faci tu, practic, e ca și cum ai țipa că ai penisul mic și vrei pensie de handicap pentru asta.

    • eftimie, tu parca erai fan neoclasicism, ala francez, care parca era promovat de academia franceza, academie care era finantata de … oh, stai … finantarile de la stat sunt rele cat timp nu beneficiem noi de ele, nu?!
      Si eu n-am zis nimic rau de manele si nici nu am sa mentionez din nou de cat de kkt e acum finantarea prin CNC

      00
    • Ăla e Fluture, eu sunt fan Jules Verne.

    • Da, au finanțat. Însă în Evul Mediu nu erau companii private și lucrările erau concesionate de Biserică, sau diferiți nobili. Dar aceștia spuneau ce și cum să fie pictura, erau utile pentru ”înfrumusețarea” orașelor. Contactau artiștii pentru a realiza ceea ce aveau nevoie pentru palate etc. Nu le dădeau bani să facă ce vor ei. uneori, câte un nobil, rege etc sponsoriza câte un artist dar la fel, artistul respectiv era cam ”de-al casei” lucra ce și cât dorea nobilul. Și acum se dau fonduri pentru lucrări care țin de înfrumusețarea parcurilor, a clădirilor etc. Este altceva când vrei bani să faci tu ce vrei cu ei și alteva când ești contactat pentru o necesitate a statului, sau a unei urbe.

      00
    • Nu le dădeau bani să facă ce vor ei.

      Si de ce crezi ca e diferit acuma? Ca a scris cineva pe net?! E cumva aceeasi persoana pentru care evul mediu e la fel cu renasterea? Au scos astia deja istoria din programa?

      00
    • @Mirela, ințeleg punctul de vedere al autorului cu privire la acest film, precum am spus si mai sus, nici eu nu sunt fan filme romanesti, dar a generaliza pe subiect mi se pare la fel de periculos. Fiindca asta nu înseamnă ca nu exista artiști foarte buni, regizori buni sau producții foarte mișto.

      Am fost la câteva spectacole de teatru extraordinare, atat pentru adulți cat si pentru copii, am fost la Opera, Ateneu, Sala Radio, Opera Comica pentru Copii, Teatrul Țăndărică, Ion Creanga, TNB, Odeon etc. Sunt acolo oameni care muncesc extraordinar de mult, este nedrept sa ii punem pe toți la zid si sa ne apucam sa ii scuipam cu nesat.

      Si nu, nu toți fac ce ii taie pe ei capul, un instrumentist exersează de dimineață până seara, da audiții peste audiții ca sa fie primit in mai multe orchestre, un cântăreț de Opera la fel. Nici unul nu poate supraviețui doar cu un singur job la stat.

      00
  12. De unde atâta hate pentru documentar?
    Zici că până acum au fost numai capodopere la Oscar. Mi se pare chiar decent.
    Problemele sunt reale și după reclama de la Obama, o să ajungă și la mai mulți oameni.

    Și pentru cine spunea mai sus că nu ar face bani din box office: cum vrei să faci sold out cu o poveste despre corupția dintr-o țară de care jumătate din publicul de la Oscar nu a auzit sau nu știu să o localizeze pe hartă?

    Cine mai are loc de filmele cu supereroi și discriminarea rasială? Până și al doilea război mondial e fumat deja.

    00
    • Ioana, așa e că tu-l iubești în secret pe Vlăduț? Hai că merită și el un Oscar.

      00
    • Citește articolul despre documentar și o să înțelegi. Putea fi un documentar bun, din păcate realizatorul este submediocru și n-a reușit să-l facă calumea.

      Hate-ul este mai degrabă la adresa celor care au lăudat acea producție extrem de slabă și care continuă s-o facă. Box-office-ul e doar dovada minciunii lor, nu altceva. Un documentar cu un asemenea subiect ar fi rupt la box-office.

  13. Daca punea si Klaus un 10000 de euro langa medalie altfel vorbeam. Tinichelele nu platesc ratele la banca sau pensia alimentara. Sari cu banul boss.

    00
  14. De unde atâta hate pentru documentar?
    Zici că până acum au fost numai capodopere la Oscar. Mi se pare chiar decent și spre deosebire de alte producții nominalizate, nu mi-a părut rău pentru timpul pierdut pentru vizionare.
    Problemele sunt reale și după reclama de la Obama, o să ajungă și la mai mulți oameni.

    Și pentru cine spunea mai sus că nu ar face bani din box office: cum vrei să faci sold out cu o poveste despre corupția dintr-o țară de care jumătate din publicul de la Oscar nu a auzit sau nu știu să o localizeze pe hartă?

    Cine mai are loc de filmele cu supereroi și discriminarea rasială? Până și al doilea război mondial e fumat deja.

    00
    • Subscriu, si mie mi-a placut documentarul.
      Evident ca publicul comercial care se uita cu abnegatie la Fast & Furious, Star Wars, Avengers etc. nu o sa fie niciodata impresionat de un astfel de documentar.
      Genul de film documentar este de nisa, dar asta nu ii opreste pe romanii care sunt experti in orice sa-si atribuie si in acest domeniu expertiza nemarginita si pareri avizate imbatabile.

      00
  15. filmul „acasa” v-a placut ?
    daca da, alte recomandari ?

    00
    • Da, foarte tare, Macaulay Culkin e genial. Recomandări și doi și trei din aceeași serie.

      00
    • Sincer, mi s-a parut cu mult mai bun decat Colectiv, cel putin cinematografia, lumina, stilul de filmare si subiectul foarte interesant! Alte recomandari? – filmele lui Lucian Pintilie, Radu Jude, Corneliu Porumboiu (cateva)

      00
  16. In fiecare zi se intampla cateva „colective” in tara asta. De la drumuri de cacat, spitale in care mori cu zile, doctori miserupisti(vezi povestea cu cancerul de la arhi), schele neasigurate, santiere unde nu se respecta minime reguli de siguranta, soferi beti, masini fara lumini si frane, etc, etc.

    00
  17. Eu m-am cam saturat de Colectiv si consider ca e momentul (de fapt momentul e de mult trecut) sa mergem mai departe si sa depasim tema coruptiei, o tema falsa, stupida si inutila.

    10
    • muica….tot la 3 posturi vine dragos si fute logica
      „tema coruptiei, o tema falsa, stupida si inutila” – de la cati morti in sus iti place la matale tema?
      Aparent 65 o data nu ajung. Aia de la neamt ti-au placut?

      00
    • Nu știu cum îi zice condiției ăleia mentale care te face să simți empatie doar dacă se moare la grămadă.

      Probabil că sutele de morți zilnic de la Covid, accidente rutiere, crime, infecții intraspitalicești sau boli cronice nu te ating pentru că sunt individuale.

      Pentru cei care mor nu se fac proteste, nu sare în sus Veve pe toate posturile și nu apar partide din neant care să își facă imagine pe seama lor.

      Așa că scutește-mă cu teoriile și ipocrizia.

      00
    • pentru Colectiv nu este o empatie falsa, acolo am pierdut prieteni. Dar, nu era vorba despre colectiv in sine.
      Ala este un spike al coruptiei. Ca, aparent, daca traiesti zi de zi cu ea ai impresia ca nu dauneaza atat de grav. te gandesti ca iti iei casa in domnesti si esti boier. Ce plm conteaza coruptia aia.
      Asa ca din cand in cand vine cate un spike. Si nu e vorba de empatie. Este vorba ca daca nici un numar atat de mare de morti nu te face sa intelegi ca intr-avera coruptia ucide inseamna ori ca esti prost ori ticalos. Adica ori esti dobitoc si nu intelegi ce si cum ori esti partas. E amuzant ca si ca partas tot poti crapa oricand pe sosele, o alta cauza a coruptie.

      dar mai zi tu „o tema falsa si inutila”/

      00
    • Si eu am avut pe cineva care a murit acolo, atunci. Tot nu vad relevanta.

      Fie, iti dau apa la moara sa discutam despre coruptie si oameni multi care mor.

      Nu stiu care a fost exact „coruptia” in cazul Colectiv. Oamenii aia nu au murit din cauza lui Piedone sau a lui Ponta, ci din cauza patronilor inconstienti si lacomi.

      Si aici se cam termina partea cu „coruptia ucide”.

      Coruptia poate ucide, dar numarul de situatii este atat de mic comparativ cu marea masa a deceselor, incat este insignifiant.

      Lucrurile nu merg prost din cauza coruptiei, in Romania. Sau cel putin nu mai mult ca in orice alta tara.

      Si nu va disparea niciodata, pentru ca nu exista tari incoruptibile. „Tema inutila”.

      Eu cred ca saracia naste coruptie, nu invers. Intr-o tara capitalista, in care un milion de pensionari si 4 milioane de angajati trebuie sa supravietuiasca cu maxim 13 milioane pe luna, in mod paradoxal este tocmai coruptia care ii ajuta sa nu moara de foame.

      Coruptia mica, invarteala, e singura sansa pentru o buna parte a romanilor sa mearga si maine inainte. „Tema falsa”.

      Si, in sfarsit, este o tema stupida pentru ca majoritatea tinerilor frumosi si liberi „gandesc” ca tine, bipezi dreptaci reprezentati de ideile unui Caramitru sau Voiculescu.

      Adica doar un tembel poate spune ca daca mori pe drum, e din cauza coruptiei. Pai FMM de imbecil…asta apropo de „esti dobitoc daca nu intelegi”.

      Si ca sa terminam si cu „sau ticalos”, pe sangele mortilor din Colectiv s-a ridicat ciorba aia de miscare, pe baza caruia au accedat la putere in Statul Roman niste ratati ciorditori precum Ghinea sau Barna.

      Pe care tu si restul bulei ii sustineti, pentru care ati stat in ger ca niste drone, sa strigati la niste cladiri goale, noaptea.

      Ca sa faca aia curul mare azi in Parlament, sa vina neterminatul ala de Bulai sa ne explice what’s what.

      Ticalos, zici ? Mai da-te-n mortii ma-tii de saracie prajita si inutila, esti unul dintre cei carora li se datoreaza tot ce e mai rau in Romania.

      00
    • hahaha. Bou esti, sa moara pic si poc. Tu realizezi ca esti atat de prost incat orice discutie o duci la faptul ca nu ti-au dat aia o filiala in usr? Atat de bou esti.
      Taran de domnesti in plm.

      si zici ca saracia nu are legatura cu coruptia. Suntem saraci ca ce? Ca nu creste apa in copaci?

      00
  18. Am găsit și această informație. Că de fapt Ministerul Culturii a finanțat masiv și producția și festivalurile ba și campanie online internațională pentru anul viitor.
    ”Ministerul Culturii a precizat că documentarul „colectiv”, al regizorului Alexander Nanau a fost finanţat cu peste 1,5 milioane de lei din Fondul Cinematografic şi a apreciat drept „răuvoitoare şi lipsită de temei”, afirmaţia lui Nanau conform căreia ministerul nu s-a implicat în gestionarea crizei sectorului cultural, afectat de restricţiile impuse de pandemia de COVID în 2020.”

    Susținerea statului român pentru producția „Colectiv” a mai constat în finanțarea participărilor la festivalurile de la Amsterdam, Toronto și Veneția (în 2019) în total de 40.000 lei și, în 2020, a promovării filmului documentar de lungmetraj în vederea selecției la Premiile Academiei Americane de Film Oscar 2021, în valoare de 100.000 lei.
    SC Alexander Nanau Production SRL a solicitat o finanțare suplimentară din partea Ministerului Culturii în valoare de 250.000 de lei, pentru care a primit aviz pozitiv pentru suma de 150.000 lei. Acest buget a fost solicitat pentru campania online de promovare a filmului Colectiv în perioada 24 ianuarie – 31 aprilie 2021, la nivel internaţional”, a precizat Ministerul Culturii.

    Asta înseamnă să fii recunoscător… a dat Ministerul Culturii un comunicat, preuat de mass media inclusiv cu cate alte proiecte au finantat

    00
  19. Documentarul nu este rau deloc. Oricum, mult mai bun decat documentarul facut de mine.

    00
  20. Am cautat pe google „Iohannis imn” să văd unde ține mâna și am rămas șocat de rezultat: Eftimie are ficatul mărit.

    00
  21. Are sanse la Oscar doar daca a bagat si el un element LBGTQ si ce plm or mai fi. Plus un strop de culoare, un rromales p-acolo care sa vanda pansamente imediat dupa incendiu.

    00
  22. Ai pus punctul pe i, degetul pe buba, sarea in bucate. Ma inclin!

    00
  23. Daca stai sa te gândesti e perfect coerent ca un stat cu sistem medical parazitat de securisti sa dea bani pentru film unde se lauda un securist.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.