Când e să ai ghinion…

În singura zi din an când am plecat fără cash la mine am pățit asta. OK. Merg pe jos 1km până la un bike shop de cartieri, normal că nu au POS. FMM. M-au ajuns blestemele vocilor din tec.

Also, voi la cât țineți presiunea în roți? 2.5? 2.8?

cui-bicla

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

73 comentarii

  1. La mașină 2,5, la biclă 6

    00
  2. Eu tin pe la 2.5, daca ma duc mai sus traiesc cu impresia ca imi patineaza la urcarea pe borduri. Am patit ceva similar in urma cu aproape 20 de ani, in Chitila, si am mers pe jos 20 de km pana acasa. Eram copil, era duminica, n-aveam bani…

    00
  3. NOU
    #8

    Bag presiune pana nu mai pot sa deformez roata apasand cu mana. Stiintific.

    00
    • mai bine pui cauciucuri plien, au si rotile logica lor de aia pui la masina 2.3 si nu 4 ca mai trebuei sa peria si anvelopa din inertii altfel mai bine pui roti de tren ca nu se strica niciodata

      00
  4. Bicicleta de sosea o tin doar pe la 4 (la 5-6 e prea tare si simt orice pietricica de pe sosea), mtb-ul depinde de drum, daca e pe dealuri merge si sub 2.5 mai ales cand cobori.

    00
  5. Eu stiam alta vorba legata de ghinion si cuie :))

    00
  6. Mna …blestemele sfântului Bufnici, ocrotitorul smartfonurilor.

    00
  7. La MTB 1.5 – 2, la cursiera 6 – 7, la gravel 3 – 4. Also ce-au zis si ceilalti, aia cu ghinionul si cuiele… :)))

    00
  8. Eu la 70 de pompe.

    00
  9. 4 la mtb.

    00
  10. la MTB in jur de 2.2 maxim 2.4 mai greu un pic la urcare dar mai comod la coborare. Am emotii de explozie in timpul verii cand se incing.
    Ce ai tu acolo nu e pana, e sabotaj.

    00
  11. Ar trebui sa scrie pe cauciuc cata presine sa-i bagi

    00
  12. Presiunea depinde de tipul de cauciuc, de balonaj si de greutatea ta.
    Ca idee, am 2 cursiere cu gume de la producatori diferiti si la acelasi balonaj e o diferenta de 0,5 bar intre ele la presiunea recomandata.
    Sunt calculatoare online de unde poti sa-ti faci o idee.
    Limitele (minim si maxim) sunt scrise pe lateral pe guma.

    00
  13. la mtb poti tine intre 2 si 4 daca stai doar pe asfalt. Daca bagi spre 4 risti sa-ti bubuie cand e ff cald. Daca folosesti mtb-ul ca mtb adica pe poteci mergi asa cum zice cineva mai sus intre 1.5 si 2 (in functie si de greutatea ta). Daca il faci tubeless poti merge si cu mai putin dar la cum arata roata aia nu pare de tubeless.

    00
  14. NOU
    #26

    3.5

    00
  15. scrie pe cauciuc presiune recomandata

    00
  16. Mi se pare amuzant ca nimeni nu a scris ca baga cat scrie pe cauciuc.

    00
  17. NOU
    #29

    Treci pe tubeless și pune lichid anti-pană. Am pățit același lucru și după ce am scos cuiul, gaura s-a astupat rapid cu lichid.

    Apoi, cu cât e anvelopa mai îmbătrânită, cu atât devine mai casantă și faci pene pe bandă rulantă.

    Folosește presiunea înscrisă pe anvelopă mai spre valoarea maximă dacă vrei să pedalezi mai ușor.

    00
    • Vorbești prostii, tubeless nu e panaceu și nu are sens la biciclete folosite de agrement. Din ce văd în imagine, Vali are niște roți ieftine și grele, cu jante înalte și 36 de spițe. Dacă ia un cauciuc mai bun, deja depășește valoarea roților împreună. Pur și simplu nu are sens. Dacă pedalează cu plăcere, mai bine schimbă bicicleta cu totul. Serios acum, nu pui Michelin Pilot Sport pe Logan 1.1 de primă generație, deși sigur poți. Nu are sens.

      Mx

      00
    • Vand 4 Michelin Pilot Sport, usor folosite.

      00
  18. În singura zi din an când am plecat fără cash la mine am pățit asta.

    Plecatul fara cash de acasa atrage cuie in cauciucuri.

    Also, voi la cât țineți presiunea în roți? 2.5? 2.8?

    5 atmosfere all the way. In patru ani a reusit sa nu bubuie.
    De fapt cred ca sunt singurul ciclist care a facut pana in casa, si-a bagat motanul ghearele in anvelopa.

    00
  19. – 8;
    – nu recomand tubeless pentru incapatori; ai nevoie de pompa speciala cu rezervor presiune sau rezerve co2 pentru umflare;

    00
    • la cat de bricoleur e zoso, sigur are un compresor pe acasa, nu cred ca asta ar fi problema. cu rezerve co2 depinde de lichidul anti-pana, unele lichide se fac spuma si nu-s compatibile cu rezervele. iar cu pompa, cred ca e vreo 2-300 lei una speciala cu rezervor (mi-am luat acum vreo 2 ani, nu mai tin minte cat am dat pe ea) pe care o poti umfla cu pompa normala.

      00
    • Ai nevoie de o pompă de bicicletă NORMALĂ, pe care oricum e bine să o ai în garaj. Normală, adică pe care o ții cu picioarele și o acționezi cu mâinile. Best buy sunt ălea de 110 RON din Decathlon. Ce spui tu are sens când ai de a face cu combinații capricioase jantă/talon, dar care sunt destul de rare din experiența mea.

      Mx

      00
  20. In general scrie pe flancul pneurilor cam care e intervalul de presiune acceptat.
    Nu pui aer mai jos de minim si nici mai mult de maxim. Intre cele doua valori, depinde de greutatea ta, de cât confort vrei, etc. Dar, tu cum nu prea esti „specialist”, bagi si tu presiune cam pe la mijlocul intervalului si o sa fie bine.

    Altfel, sa schimbi o camera sparta pe marginea drumului dureaza 10-15 min. E mai mare rusinea sa nu stii sa schimbi o camera, atât e de simplu! De aceea e bine sa ai cu tine o camera de rezerva, o mini-pompa si niste spatule din alea de demontat cauciucul. Toate astea se gasesc la Decathlon la preturi derizorii.

    00
    • …si un lant de rezerva. si un set de foi/pinioane. si niste cabluri de frana si schimbatoare. si un o trusa de scule pentru a putea schimba astea. si baterii pentru lumini. si lumini de rezerva. si o lanterna serioasa. si o bicicleta din aia pliabila in caz ca prima devine inutilizabila. si o pelerină, din foaie de cort, solidă, comodă , toporișcă, găletusă cu nisip și cască de protecție.

      01
  21. La cursieră 7 bar, la MTB 3,5bar pe asfalt și 3bar când ies pe drumuri de țară.

    00
  22. 2.5 la mtb, 9 la cursiera.
    Cash am întotdeauna la mine, într-o noapte pe A1 am băgat sa alimentez într-o benzinărie ca mai aveam range 30 km și guess what, nu le funcționa pos ul. Bani doar pe card am atunci când sunt abordat de cerșetori pe stradă.

    00
    • Cash-ul la drum e lege. Am oprit la o benzinarie pe E85. Chiar trebuia sa alimentez.
      Fac plinul ( vreo 300 lei), ma duc la casa sa platesc. Cum intru se facu liniste inauntru. Vreo 5-6 cefe late s-au oprit din discutii si se uitau la mine. La casa ghici ce?, nu mai au POS. Doar cash. Noroc de consoarta ca avea. Am plecat de acolo in timpul minim. Aia inca ma urmareau cu privirea. Nu recomand!
      Era ceva benzinarie din aia mica/privata. S-a inchis parca la cateva zile dupa ce am trecut pe acolo.

      00
    • sa nu fii surprins cand cersetorii vor umbla cu pos-uri dupa ei.

      00
  23. La bicla nu tii 200 euro in torpedou just in case?

    10
  24. Era vorba mai veche ca daca pleci cu buzunarele goale te latra cainii…sau, mai nou, iei un cui in roata

    00
  25. Solutie simpla pentru cash atunci cand iesi cu bicicleta: https://imgur.com/a/YXczzLS
    Eu am 50-100 lei, ca de multe ori ies 20-30 km din oras si daca fac o pana mai serioasa exclus sa ma intorc pe jos pe langa bicicleta.

    10
  26. Inspre maximumum scris pe cauciuc . Sunt greu si cand am incercat sa las presiunea mai mica pt confort s-a ciupit camera (snakebite) .

    00
  27. sunt pe tubless, dar am cauciucuri relativ subtiri pt mtb sau groase pentru sosea (40mm), tin in 40-50psi care vad ca sunt 2.8-3.4 atm (cauciucurile pe care le am recomanda maxim 50psi, mai mult decat suficient pentru marimea lor). baga si tu tubless si lichid din ala antipana la ele.

    00
  28. Presiunea corecta depinde de pneu, de tipul bicicletei, de drumul pe care mergi… dar asta e teoria, in practica un cauciuc mai umflat ruleaza mai usor. Eu am un RockRider 5.3 (MTB) cu care merg pe asfalt si cel mult pe drumuri de pamant, asa ca umflu cauciucurile – Continental RaceKing 2.2 – la presiunea maxima specificata pe ele (4 bari).

    00
  29. ce am mai uitat sa scriu:
    – ascunde vreo suma modica de exemplu in mansoanele de la ghidon in caz de vreo urgenta
    – poarta cu tine o gentuta din aia care se agata sub sa si tine niste lucruri esentiale, macar urmatoarele: camera de rezerva, leviere pentru cauciuc si multitool. mergand de multe ori singur prin dealuri de la tara, eu sunt mai paranoia si mai am o ureche pentru schimbator, un quick link, niste adaptoare de supape sa pot pune aer la benzinarii, un pic de ulei (am un recipient din ala de la sushi, eu de obicei imi dau lantul cu dry lube si ala se duce mai repede) si o furculita din aia de reparat gauri in tubeless. asta pe langa pompa de pe cadru.

    00
  30. „voi la cât țineți presiunea în roți”
    de cand am futut 2 cauciucuri scumpe, in nici 100km, le tine mereu aproape de presiunea maxima.

    Cel putin la sosea nu se pune sa plec fara 7.

    00
    • cum le-ai futut? io mi-am taiat gp 5000 tubeless in linia de tramvai la prima iesire :(

      00
    • de bou, cum sa le fut :)

      Tineretului ..pe drum era o lucrare, cu taiat asfaltul. Am incercat sa sar, nu prea mi-a iesit, am luat cu roata spate in plin. Sanke bite la modu ca s-a zgariat si janta

      Pe langa casa am plecat dimineata cu bicla si am uitat de o gura de canal proasta. Am dat in plin cu roata spate.

      in ambele cazuri aveam pe la 4 atm. Ce e mai aiurea e ca a doua oara am dat cu vreo 2 zile inainte sa imi cumpar pompa

      00
  31. Si eu am avut ghinion ieri, eu am prins un cioc zdravan. Mie personal imi place sa am presiune mai mare in roti, stiu ca nu ese comod dar asa imi place mie. In orastind sa pun cat tine anvelopa, prefer sa fie peste 3 si cat mai aproape de 4. Pe mtb cat mai aproape de 3 iar pe cursiera 7-8

    00
  32. Eu ma dau pe sosea, le-am tinut mult timp la 8.5-9 insa de curand am inceput sa le las la 7-7.5 pentru ca diferenta de confort chiar se simte si oricum sunt atent la borduri si gropi. Acuma daca nu esti atent si iei o groapa frumoasa de genul carora e plin Bucurestiul faci snakebite si la 7 si la 8.5.

    Continental gp5000

    00
  33. Pentru MTB în oraș și la kilele tale, e okay între 2 și 3 atmosfere. Dar ce văd în imagine e un pneu de joasă calitate și sigur se poate mai bine de atât. Bănuesc că e de pe bicicleta aia Eighty Eight de la eMag. Greșesc?

    Also, un bikeshop cu oameni decenți va pricepe că nu ai cash la tine și te va ajuta și for free, pe ideea că ”mai vii tu”. Ai fost pe Avram Iancu?

    Mx

    00
  34. Putin sub cat zice pe anvelopa. In cazul meu, aprox. 3.5 bar (50 psi, maxim am 60 psi). E bicicleta trekking, nu urc borduri cu ea, nu ma dau pe offroad si evit gropile.
    Sper sa nu patesc vreodata ceva de genul, nu sunt pregatit cu nimic atunci cand plec cu ea, cu exceptia portofelului.

    00
  35. sper ca a sarit buhnici cu banu’ gros de ai scos articolul ala cu „amenintarea” :)

    00
  36. La MTB aprox. 3.5 bar in oras, 2.2-2.4 bar la munte.
    La cursiera sau bicicleta de oras 6-7 bar.

    00
  37. Cel mai bun tread la cauciuc in poza aia. Aatat de greu se gaseste. E perfect in opinia mea fiindca are creasta continua pe centru ca sa rulezi fin pe asfalt. Si pe laturi are crampoanele alea de off road, sa prinad bine in pietris sau poteci de munte sau borduri.

    00
  38. TIL ca toata lumea de aici are cursiera si MTB.

    00
  39. Pe ele scrie intre 3 si 4 bari, deci cam atat. Tintesc 3.5. Eu nu stiam de presiuni de 6-7 bari pana acum. La MB m-a sfatuit nenea de la atelierul de biciclete sa le las sub 3 si m-am conformat. La bicicleta de oras (nu cursiera) am cauciucuri pline.
    Din cate stiam exista spray-uri cu spuma care merg si la camera si la tubeless, aia ar fi cea mai buna solutie.

    00
    • La bicicleta de oras le ai pline… cu ce ?

      00
    • Cu altceva decat aer, bineinteles. Un fel de spuma, dracu’ stie. Am vazut in oferta la service de biciclete si am cerut. Mi le-au pus si pana acum n-am about probleme. Ai si optiune de anvelope mai groase care nu se strapung asa usor dar cu camera. Dar se simte greutatea, n-as baga la MTB, cred ca nici nu exista ptr ele. Cursiere nici atat.

      00
  40. Scuze pt. (oarecum) off-topic: Ce MTB recomandati de la Decathlon?
    Multumesc!

    00
  41. Ia exemplu de la Arhi si da cauciucul deoparte.

    00
  42. Presiunea suportata este scrisa pe fiecare anvelopa.
    Daca mergi pe asfalt 0,5 psi mai mult.
    Daca iesi offroad 0,5-1 psi mai putin.

    00
  43. Depinde de balonajul anvelopei si de asemenea de cum preferi. De exemplu la anvelope de la 2,3 in sus (all mountain, enduro), poti lasa si la 2 sau sub. Scrie pe ele limita minima si maxima. In functie si de preferinta. Presiune mai mica vine cu risc mai mare de pana. Presiune mai mare face datul pe off-road si prin gropi un real calvar. Cu cat balonajul e mai mic, cu atat presiunea minima creste.

    00
  44. Vali, tu nu pui intrebarea care trebuie, no offence.

    Ca sa rezolvi, mergi la Decathlon si cumpara camere care au deja in ele lichid antipana. Inlocuieste ce ai acum. Ai scapat apoi de 99% din probleme.

    Succes

    00
  45. cand mergi pe asfalt rotile trebuie sa fie mai umflate, chiar si 3 bari, la bicicleta de mtb. iar pe teren accidentat cam 2,5 – unii baga si 2,3.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube