Clubul mizerabililor: încadrările

Cred că o parte din nervii din trafic s-ar rezolva dacă șoferii români s-ar încadra corect. Pentru că, de cele mai multe ori, o fac greșit și intenționat, pentru că nu există consecințe.

Hai să vedem niște exemple:

 

Bulevard cu 3 benzi. Două pentru mers înainte și una pentru stânga. Semnalizate prost, e adevărat, dar culmea e că 99% din cei care se încadrează greșit sunt localnici, deci știu că fac ceva greșit, dar nu le pasă. Văd banda liberă și se bagă pe ea, apoi se enervează că ăia pe lângă care au trecut fluierând nu îi lasă să se bage.

incadrare-1

 

Două benzi, una pentru stânga, una pentru dreapta. Dreapta are verde intermitent, dar am văzut jegoși stând pe ea ca să facă stânga pentru că era de porc să stea la coadă pe banda lor.

incadrare-2

 

Giratoriu: banda din stânga e pentru stânga și înainte. Pe banda a treia e omor, jumătate din mașini mergând înainte. În contrapartidă cu exemplele de mai sus, deși văd benzile libere, nu se bagă pe ele. Știu ei că doar banda aia merge înainte, deci pe ea.

incadrare-3

 

DN1 la intrarea în București. Trei benzi. Ce naiba caută transporterul ăla pe banda a treia? Chiar merge cu viteză mai mare decât restul mașinilor sau e doar un jegos căruia nu îi pasă?

incadrare-4

 

Și una clasică: banda care face dreapta e plină, așa că ieșim de pe ea ca să ne băgam pe altă bandă și să îi enervăm pe ăia care merg în altă direcție.

incadrare-5

 

Ca un cetățean decent ce mă aflu, și dacă tot am schimbat orașul de câteva ori, dacă primesc un claxon sau dacă m-am încadrat o dată aiurea, a doua oară știu și nu mai fac. Și, în ciuda faptului că am un stil de condus mai libertin, nu primesc claxoane decât maxim unul pe lună. Dar ăștia pe care îi vedeți se încadrează greșit pe același drum de ani de zile. Ani. Nu contează că încurcă sau că e mizerabil să facă asta, ei o fac în continuare.

#colectiv.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

31 comentarii

  1. Daca nu primesti claxoane, nu inseamna ca nu primesti injuraturi in gand.

    00
  2. NOU
    #4

    Trebuie săpat mai adânc, modificat asigurările pe persoana și mașină ( ca în uk) apoi clarificat cu adresele șoferilor/proprietarilor de mașini, apoi standardizat la nivel național marcaje drumuri, semnalizări intersecții, camere de viteză, de blocat intersecția, etc, mărit salariile la bugetarii care se ocupa de toate astea și după aia culegem roadele. :)

    00
  3. Cuvantul potrivit e victimele(mortii si ranitii) din trafic, nu nervii din trafic.

    00
  4. „DN1 la intrarea în București. Trei benzi. Ce naiba caută transporterul ăla pe banda a treia? Chiar merge cu viteză mai mare decât restul mașinilor sau e doar un jegos căruia nu îi pasă?”

    Banda 1 e plina de guri de canal la orice alt nivel decat cel al asfaltului, iar pe banda din mijloc gasesti o groaza de Sunday drivers, zde care nu stiu sa conduca, si care tin coloana pe loc etc. Cand mergi cu microbuzul ala (sau ce e) si mai ai si remorca, parca nu-ti mai arde sa calci frana din 5 in 5 metri.

    00
    • Oricat de evidente si de „bun simt” sunt unele situatii, intotdeauna, dar intotdeauna, se va gasi un nene care sa vina cu o explicatie complexa prin care sa justifice orice marlanie, ca fiind in regula. Asa cum este domnul @leo de mai sus de strehaia

      00
    • @Andrei cat de des mergi prin zona? Eu merg zilnic si pot confirma ca @Leo are dreptate. In plus fata de ce spune @Leo am doua completari:
      1. pe banda unu se iese/intra din curtile riveranilor, unitatilor militare, benzinarie si de pe drumurile laterale; 2. soferii de pe masinile de transport de genul celei din fotografie chiar merg intins si de regula nu incurca traficul.

      00
    • in toata lumea asta pe banda unu se iese/se intra, asta nu e motiv sa mergi cu duba pe b3. cei care intra au cedeaza deci nu trebuie sa franezi din cauza lor

      00
    • Duba era pe b3 si devansa o masina pe b2. Daca o filma cand pe b2 e liber mai discutam, pana atunci hai sa-l lasam sa treaca de la noi.

      Bine, oricum eu in zona aia merg pe b1. Cam de la podul otopeni pana la pasajul baneasa pe b1 se merge cel mai repede/fluid din motive evidente de prostie a celorlalti conducatori auto (in zona aia nu intra/iese nimeni pe drum si nici canale nu prea sunt).

      00
    • autostrada Ploiesti-Bucuresti, ultimii 20 de km 3 benzi pe sens… pe banda 2 si 3 mereu masini, banda 1 e libera de mergi si cu 200… acolo cate guri de canal mai sunt?

      00
  5. Mie nu-mi merge claxonul si nu pot sa claxonez. Am observat ca daca nu-l folosesc mai mult timp, nu mai merge. Probabil se intareste membrana aia de vibreaza. Daca incerc din rasputeri butonul de claxon, mai multe zile la rand, incepe sa mearga.
    Deci da, chiar daca un bolovan face o nefacuta, nu pot claxona.

    00
  6. Exact la semaforul ala de la ITC (prima poza) era sa intre unu in mine.Era pe banda pentru a face stanga,eu pe banda de inainte,la mine s-a facut verde ,dau sa plec ,cand iese un retardat,nici macar nu a semnalizat , Cand l-am claxonat a accelerat ca doar nu,de ce sa ne cerem scuze ca suntem redusi mintali, mai bine ne facem ca nu am facut nimic. Dupa vreun km,la semaforu de la Lidl pe Saturn s-a nimerit sa fie langa mine la semafor,cand i-am arat muie se facea ca nu stie de ce,ba chiar era foarte mirat,la un d-asta (ca om nu e sigur) ce plm sa-i faci?

    00
  7. Da, dar nu ti se pare trist ca are dreptate?

    00
  8. Daca inainte ma agasau postarile tale rutiere acum ma binedispun profund.

    00
  9. Ar fi interesant de vazut toata lumea de aici adunata in trafic, in acelasi loc. Ca in practica… parca altfel stau lucrurile.

    00
  10. Se vede că nu mai stai în București! Două benzi pe sens și linie de tramvai. Trec unii care depășesc pe linia de tramvai să se bage în față. Pe a doua linie de tramvai depășesc alții care îi depășesc pe cei care s-au băgat deja în față. Se taie calea celor care stau normal la semafor. Cine nu se poate băga merge înainte prin stația de tramvai (prima sau a doua linie de tramvai). Cei mai șmecheri depășesc tramvaiul prin stânga, trec printre pietoni, trec pe roșu și se bagă în față. În fiecare minut poți vedea 2-3 care trec pe roșu. Poliția stă în intersecție la Apaca și mănâncă gogoși privind pasivă tot ce se întâmplă.

    00
    • Si pe Chisinau era la fel, iti lua 20 de minute sa treci semaforul de la intersectia cu pantelimon… acum au blocat liniile de tramvai ca sa le refaca si nu mai pot circula bizonii pe ele… in 5 minute ai trecut de semaforul ala…

      00
  11. Mr zoso, pentru a doua imagine, daca eu am intrat pe banda 1 si nu am putut sa ma misc pana la urmatoare intersectie ce ai prefera, sa ma astepti in intersectie sau undeva pe la jumate incercand sa intru pe 2 sau 3. Apreciez un raspuns sincer

    00
    • Soluția corectă la problema asta e una singură: dacă te afli (indiferent de cauze) pe o bandă cu ”obligatoriu stînga”, apăi faci obligatoriu stînga. Pe urmă mai vezi tu (faci un ”pătrat” etc). O să vezi că nu-ți cad galoanele dacă nu urmezi drumul cel mai scurt spre destinație.

      00
  12. Cum sa te incadrezi corect daca nu exista conceptul de presemnalizare (anuntarea ergonomica/clara din timp a semnalizarii/benzilor) aplicata in functie de specificul zonei/virezei segmentului de drum. De cele mai multe ori te trezesti brusc pe banda nepotrivita, cu un semafor de stanga sau dreapta si tu vrei sa mergi inainte.
    Stim cum se construiesc si cum se proiecteaza obiectele de infrastructura, pe normative vechi, cu masuri minimale, sovietice, brute, pe genunchi, fara avize urbanistice, fara studii de flux, de trafic sau de mobilitate urbana contemporana. Borduri si parapeti direct in circulatie si benzi de stanga direct pe banda 2/2, fara alveole la statiile de autobuz, fara acostament pe drumuri pline de masini parcate pe prima banda.

    00
  13. Sunt niște idioți în trafic cărora le-aș lipi claxonul de ureche.
    Bă, o fi unul mai puțin experimentat ca pilotul de F1 din tine, da’ ce vină au pietonii? Chiar trebuie să te înfigi în claxon? Altfel, chiar crezi că vei câștiga ceva claxonând juma’ de minut? Ce? :)

    00
  14. În toate intersecțiile din București se întâmplă ceea ce ai semnalat, fără excepție. Fiindcă unii vor sa fie mai șmecheri decât alții. Mare parte din vina pentru traficul de rahat o avem și noi, șoferii.

    00
  15. Mai exista o natie de dobitoci: ai doua benzi pe sens. Intersectie mica, banda din stanga pentru inainte si cea din dreapta pentru inainte si la dreapta(spre un supermarket). Pentru dreapta, verde intermitent. Pentru inainte, rosu. Normal ca daca banda din stanga e plina, stai si astepti pe banda din dreapta, ca sa mergi inainte, pana se face verde. Iar natia de dobitoci claxoneaza de zor, pentru ca pentru ei verdele intermitent inseamna prioritate maxima si chestii de genul, iar marcajele de pe asfalt nu inseamna nimic.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube