Cetățeanul a văzut ce a făcut și a fugit repede…

Tipul care filmează mi-a trimis asta.

TM02BGR a vrut sa faca stanga de pe Rebreanu pe Salcamilor, si-a dat seama ca este interzis, fiind sens unic, si a reintrat pe banda a doua in fata mea. Eu am franat puternic si claxonat, mai departe in spatele meu producandu-se un carambol cu o alta masina (Seat) si un TIR. Toate masinile din spate veneau pe unda verde, cu vreo 3 semafoare anterioare pe verde.

Toate cele 3 masini au fost avariate: a mea (cea din care s-a filmat), Seat-ul si TIR-ul. Cel mai grav a fost afectat Seat-ul, cu ambele laterale lovite.

Cel care a provocat accidentul, desi a oprit initial la vreo 100m la semnalele mele cu farurile, a fugit dupa aprox. 20 secunde.

 

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

200 comentarii

  1. 20 de bice + daune suportate de idiot.

    00
  2. Cel care a provocat accidentul este Seat-ul. Si a iesit cel mai sifonat.

    00
    • Uiți că suntem în țara în care „ain’t nobody got time for” ținut distanța față de cel din față și prioritatea de „veneam lansat după 3 semafoare verzi”. Nu contează că mai există copii, câini, gropi, imbecili care nu se asigură, în RO înțelepciunea populară spune că nu pui frână că te lovește din spate. Trecând peste ironie, conceptul e că ieși mai ieftin dacă te ghidezi după principiul ăsta (timp, bani, nervi).

      Ca fapt divers, în alte țări la un accident din asta vina se negociază între asiguratori cam fără să ai ce face – și mașina care filma ar primi și ea o parte din vină (aceea de a nu fi anticipat ce face boul cu VW). Nu are legătură cu partea legală, are legătură cu plata daunelor și sistemul bonus malus. Nu e plăcut dar așa e sistemul, se consideră că dacă ai ieșit cu mașina ți-ai asumat un risc.
      Tot ca fapt divers, faptul că vw-ul a provocat accident și nu a rămas la fața locului se pedepsește prin lege (da, dacă ai speriat biciclistul și a căzut, ești de vină).

      00
    • Nu-mi dau seama ce a vrut sa faca cel cu Seat-ul. Nu a putut sa franeze la timp si a incercat sa intre pe banda 1 pentru a-l ocoli pe soferul care filmeaza? Moment in care a fost lovit in lateral de TIR?

      00
  3. Ati auzit de pedepse pentru autorii morali ai accidentelor? Eu in foarte putine cazuri, asa ca din pacate aici probabil Seat-ul va fi stabilit vinovat pentru nepastrarea distantei si cam atat.

    00
    • Da. Eu am fost implicat intr-un accident – unu’ a intrat pe contrasens, l-am ocolit, dar din spatele lui venea altul, asa ca am tras de volan sa reintru pe banda mea, am pierdut controlul (90km/h, soseaua uda) si am lovit niste copaci de pe margine. Ala vinovat n-a avut nici o dauna. Politia a considerat – asa cum e normal – ca ala de a intrat pe contrasens se face vinovat de producerea accidentului.

      00
    • Da. Eram la politie cand un nene pensionar discuta cu ofiterul de serviciu. Ce se intamplase: individul fusese somat acasa sa se prezinte la politie, pentru ca facuse o manevra imprudenta si 3 masini fusesera avariate in urma sa pentru ca prima franase sa-l fereasca. Pe baza declaratiilor celor 3, pensionarului (care era foarte revoltat ca el nu facuse nimic, masina lui era nelovita), i s-a suspendat permisul pe 3 luni si a fost pus sa plateasca amenda + daune (pe asigurarea lui adica).

      Asa ca nu va faceti probleme, nu scapa.

      00
    • @hash,

      trecând peste aberația cu autorul moral făcute de semidocții omniprezenți, aici este vorba de culpa unui șofer în producerea unui accident, chiar dacă mașina lui nu este lovită. Și da, orice culpă dovedită în instanța se pedepsește, ceea ce recomand și aici dacă Poliția tratează superficial accidentul.

      00
  4. Lasa ca si tipul care filmează e idiot. Cum Dumnezeu sa te înfigi in frana si claxon când ai mașini in spate, in loc sa tragi putin dreapta de volan si sa eviți un accident? In plus, ăla a început sa se bage pe b2 abia când idiotul s-a oprit.

    00
    • Yeap, de la monitor numa șumahări. Bine, nu e ca si cum la volan romanul ar fi mai putin priceput ca analizatul accidentelor pe net.

      00
    • Si eu gandesc la fel. Ma uit si in spate sa nu intre vreun bou in mine. Un pic de condus defensiv nu strica.

      00
    • Esti reala? Cum cacat sa tragi dreapta sa schimbi banda cand camionul ala venea tare pe banda aia? Probabil asta a facut SEAT-ul. Si, in plus, de ce sa schimbi banda cand tu mergi regulamentar si iti vezi de treaba ta? Nici pentru frana si claxon nu il invinovatesc, ala cu vw acolo e un pericol, te-ai astepta sa iti taie calea.

      00
    • LE: cum zicea cineva mai jos: nici nu era nevoie sa iasa de pe banda. Putea merge inainte fara frana/claxon, asa cum a procedat si camionul din fata lui.
      Ceasu’ rau si pisica neagra, na. Ca sa ii multumesc si pe cei care vad altceva.

      00
    • Tu esti responsabil de ceea ce e in fata ta.
      Aia din spatele tau, de ceea ce e in fata lui. Daca incerci s-o faci pe Schumacherul ajungi ca Seatul.

      Cand faceam scoala, acum vreo 20 de ani m-a intrebat instructorul:
      Esti pe un drum cu 1 banda pe sens si iti iese unul in fata. Ce faci?
      1) Tragi stanga sa-l depasesti
      2) Tragi dreapta sa nu-l lovesti.
      3) Te-nfigi in frana

      1) GRESIT! Ca vine unul de pe contrasens si faci o coliziune frontala de toata frumusetea si MORI!
      2) GRESIT! In cel mai bun caz bati din buze ca ala care-a iesit fara sa se asigure pleaca. In cel mai rau caz te-nfigi intr-un cap de pod/pom si MORI!
      3) Corect. Chiar daca faci accident, aia e!

      00
    • In UK, la examenul auto te penalizeaza daca pui frana fara sa te asiguri in oglinzi

      00
    • ai reusit sa scapi din bucatarie?

      00
    • Nu, nu e idiot.

      Idiot ar fi fost sa faca cum zici tu, ‘sa ia putin dreapta’. Cand ai masini in spate, aproape, nu faci faze de-astea cu luat numai putin de volan, ca nu stii cum reactioneaza cel din spate, il incurci si mor oameni daca viteza e prea mare.

      ‘Luatul de volan’ se face doar cu semnalizare si asigurare prealabila, sa vada cei de-aproape ce-ai de gand si sa aiba timp sa reactioneze.

      Manevra a fost corecta, infipt in frana si pastrat directia.

      Incetati sa mai conduceti in plasa celui din fatza si lucrurile astea sunt perfect evitabile.

      00
    • Da, m-am razgandit, my bad. E idiot. Pentru ca se vede clar semnul de ‘inainte si la dreapta’. Trebuia sa franeze progresiv, nu sa incerce sa-l depaseasca prin dreapta. Daca ar fi ocupat toata banda, ar fi fost blocat de cel din fata.

      Cel din spate a vazut probabil tot filmul dar s-a gandit sa ‘optimizeze’, cand l-a vazut pe-asta ca franeaza, numai ca, surpriza, venea camionul.

      Judecand dupa WV-ul albastru, in orasul ala se conduce ca la raliu.

      00
    • @Oana, tocmai ai picat examenul auto, stai jos, nu-i nimic, mai tragi un bilet, poate data viitoare va fi cu noroc. tocmai de aia se cere sa se pastreze distanta regulamentara fata de cel din fata plus condus cu viteza legala, ca sa poti apasa fara frica pe frana. nu te bagi in ala din fata si nu te loveste nimeni nici din spate. daca respecta si ei. daca nu respecta, se intampla exact ce s-a intamplat in video-ul de mai sus. cred ca nici TIR-ul nici Seat-ul nu au repectat nici distanta, nici viteza. mno, patzasti.

      00
    • Whataboutismul ăsta ne omoară. Dacă si cu parcă. Legi. Reguli. Viață. Ce e mai important? Sa eviți un accident sau să mori cu dreptatea în mână, respectând legea? Am evitat destule accidente până acum, mai mult sau mai puțin respectând legea. Dacă camera man conducea preventiv, era atent la drum și nu la discuții/telefon și frana din timp (dacă asta considera el ca e soluția in situația aia), nu era nici un accident. Dar dormea pe el și a reacționat ca un bou.

      00
    • Oana, stai jos si taci pana nu te trimite careva la cratita si apoi sari ca oparita.

      00
  5. N-am inteles de ce a franat violent cel ce filmeaza. Mi se pare ca il putea ocoli sau chiar incetini mai devreme.

    00
    • Era ocupat sa claxoneze isteric

      00
    • în cazul în care n-ai observat este lentilă cu unghi larg. Mai pe scurt nu ar fi avut loc să treacă fără să se frece de el sau cel de pe banda întâii

      00
    • @ltaa, daca cel cu camionul a avut loc sa treca, ar fi incaput cu siguranta si asta care filmeaza.
      In plus, ce dracu cauta sa mearga pe banda a doua in loc sa mearga pe prima banda? Ar fi evitat fara probleme un accident.

      00
    • Bai, ceva nu se leaga:
      1. Cameramanul putea sa il lase pe cel cu vw sa intre pe banda, nu era ca si cum ii taia fata la 100 la ora; dar ma rog, orgolii, chestii, o zi mai proasta, nush
      2. Indiferent ca cel care filmeaza il lasa pe vw sa reintre, sau se apuca sa claxoneze, cu ce plm viteza venea seatul ala??? La cum a dansat, ar fi de verificat viteza, anvelope, etc. Indiferent de culpa vw, Seat intra la plata cel putin pt nepastrarea distantei si schimbarea directiei fara sa se asigure.
      3. Tocmai am condus 1000 km prin tara. Te pisi pe ea de lege, cand bovinele stiu ca sunt praf, si iti coboara de la Paltinis spre Sibiu pe axul drumului, de tre’ sa franezi pana la 10 la ora, ca sa ii eviti. Sau cand urca si se gandesc ei ca e ok sa accelereze fix in viraj, si le fuge masina si nu inteleg de ce. Aceeasi masina, 3 derapaje in 5 viraje. Need I say more? Preventia ramane baza, ca altfel ramai ca prostu’, cu masina facuta tandari, tu impachetat, si „dreptatea” scrisa cu marker pe ghipsul sau alte daune pe care le patesti tu sau cei din masina ta.

      00
  6. Totuși, ce voia să facă cel cu Seat-ul?

    00
    • era in spatele lui Spilberg ( probabil destul de aproape) si n-a anticipat ca va pune frana brusc… asa ca a incercat sa-l ocololeasca prin dreapta, la aspiratie putin – si l-a tavalit putin TIR-ul care venea pe banda 1… care probabil ca nu apreciaza chestii din astea :D

      00
  7. cel care filmeaza n-ar trebui sa aibe permis auto.
    indiferent unde si cum e oprita o alta masina.. sa te infigi in frana (si in claxon) in halul ala.. e cel putin periculos (daca nu si putin ilegal).

    seatul.. un berbec neatent.. dar neatentia se plateste si el stie sau o sa afle asta.

    10
    • Boss, țin să te cam contrazic. In fine, clasica cine lovește în cur plătește.
      Vineri eu am făcut poc cu a mea într-un cetățean pe drumul spre Slatina. La fel ca tipul staționa și domnul pe care l-am lovit. Tipul era regulamentar, semnalizare.
      M-am uitat in oglinda, am semnalizat să mă bag în depășire. Când am ieșit un pic din coloană, a ieșit 5 mașini mai in spate din coloană unu glonț. Când l-am văzut, am frânat și m-am înfipt în ăla de staționa. Nu am avut ce manevra să mai evit că aveam 2 soluții ori frâna, ori ieșeam din coloană și mă lua direct pe partea șoferului.Când a văzut ce a făcut a băgat piciorul în ea și dus a fost. Vinovatul de serviciu, eu. Aia e. Amiabila, eu îmi repar căruță, cetățeanul lovit o face pe RCA. Amin.

      00
    • Ionut M, bine ca nu ai pus si vreun clip, sigur se gasea unu sa-ti spuna ca esti idiot si ca nu ar trebui sa ai permis.

      00
    • @IonutM – stai ca nu inteleg… erai in depasire si ai vazut pe unu ca vine tare din spate ( ca na – la 5 maini in spate) si ai tras dreapta si te-ai infipt in masina stationata? Pe bune? Si nu esti tu de vina nu?

      00
    • @geretus
      IonutM a spus ca a fost vina lui ca a lovit masina stationata; el doar a spus ca a preferat sa provoace un astfel de accident (mai usor) decat sa riste ca cel care venea tare din spate sa se infiga in portiera lui.

      00
    • La o viteză de 60-70, să fac o manevră trebuie un pic de distanță față de ăla din față. Am incercat să ies, l-am văzut apoi că a țâșnit și am incercat să intru inapoi și am frânat. L-am lovit pe ăla din fața mea.
      Dacă ieșeam complet, mă lovea fix in zona șoferului+ partea stângă față și putea ieși mult mai urât. Aia e. Sunt table îndoite, se repară. Eu nu am pățit nimic.
      Domnul lovit de mine își face mașina pe RCA, eu din buzunar. End of story.
      Și nu, nu sunt ăla neatent la volan, să stea pe telefon sau să nu se uite in oglinzi. Am filmarea, că am cameră auto, dar nu o public nicăieri, că nu are relevanță. Îmi plătesc bărbătește datoriile, imi repar mașina și merg mai departe. Am altele de făcut mai departe, gen sunt în plină sesiune și am de invățat ca la balamuc.
      Sper să fi lămurit.

      00
    • @Ionut
      „Când am ieșit un pic din coloană, a ieșit 5 mașini mai in spate din coloană unu glonț ”

      Scuza-ma ca insist – citatul de mai sus e din descrierea ta. Ai iesit din coloana – si in spatele tau, 5 masini mai exact , a iesit altul in depasire.

      – Ori era in depasire si nu l-ai vazut – vina ta. Omul fiind lansat, sigur ca era sa te loveasca in portiera… moment cand ai tras dreapta…
      – Ori ati iesit simultan din coloana – caz in care nu avea cum sa te loveasca pe tine in portiera ca era cu 5 masini mai in spate…Ar fi trebuit sa fii deja angajat in depasire in momentul in care te-ar fi ajuns…

      Deci – cum a fost? No offense – da nu prea are sens ce zici tu… cel putin la modul cum povestesti. Pune filmarea – ca ziceai c-o ai.

      00
    • @IonutM pare ca ai ezitat si ca in general ai emotii cand te bagi in depasiri, 5 masini mai in spate nu avea cum sa te loveasca decat daca tu aproximezi ca era cu 5 masini mai in spate dar defapt omul ala se bagase mai devreme in depasire si atunci tu nu te-ai asigurat bine. inteleg ce descrii tu acolo ca mi s-a intamplat si mie sa incerc sa ma bag sa evit o masina parcata dar mi-am dat seama la timp ca n-am timp si am franat destul de puternic, dar mi-o asum de dinainte sa ma bag si aproximez bine.

      iar martalogul ala din clip, da, el e autorul „moral” dar m-am saturat de toti vitejii astia care ii dau blana drept pe banda lor, ca si cum sofatul inseamna doar sa tii volanul drept si pedala la fund: zero anticipatie si zero creier. acum isi vor repara toti masinile cu dreptatea in mana ca a fost ei cocosi si au au claxonat tare

      00
  8. sinugurul vinovat e cel care filmeaza. ala statea pe loc. ce a fcut al nostru e exact ca ala de pe autostrada. frana violenta din senin si fara nicio justificare practica.

    00
    • Corect – masina stationa…nu a taiat fata nimanui. Nu avea loc s-o ocoleasca – oprea din timp cu semnal dreapta. I s-a parut ei ca i se taie fata… si a decis sa franeze brusc si sa claxoneze fara motiv – cei care veneau din spate n-au putut anticipa treaba asta si s-au tamponat ( desi cred ca in spate era Seat-ul, care a vrut sa intre pe prima banda in ultima secund, moment in care a fost acrosat de TIR – soferul SEAT-ului, alt tampit… )

      00
    • Avem mai multi tampiti aici:
      1. Cel mai mare dintre ei a fost soferul Seat-ului care a taiat calea TIR-ului. Daca ramanea pe banda a 2-a nu se intampla nimic grav, poate doar lovea in spate masina care filma.
      2. Urmeaza cel care filmeaza care s-a panicat si a facut 2 greseli, In primul rand s-a dus foarte aproape de banda 1 (daca nu chiar a si intrat pe banda) si in al doilea rand a franat brusc.
      In plus este vinovat si de faptul ca se deplasa pe banda a 2-a, desi prima banda era libera.
      3. Ultimul vinovat este cel care a vrut sa se bage la loc, fiindca l-a speriat pe cel care filmeaza.

      00
  9. Autorul filmarii si conducatorul auto care voia sa faca stanga imparteau aceeasi banda. De ce cel care filmeaza s-a grabit sa il ocoleasca prin dreapta? Corect era sa astepte in spatele lui. Acest accident este un exemplu de cat de haotic si fara respectarea regulilor de circulatie se conduce in Romania.

    00
    • Corect, cel care filmeaza a gresit la acest accident dar cel cu Seat-ul din spate este vinovatul principal. Ala de vroia sa faca stanga nu parasise banda 2 (deci era legal pe acolo), iar depasirea pe dreapta se face doar daca ai spatiu suficient si masina care face stanga s-a incadrat corect. Mai are sens sa zic ca n-ai voie sa schimbi banda pe trecerea de pietoni sau inainte de aceasta?! Apoi, tirul care merge in fata astuia de filmeaza si trece la limita pe langa cel de vroia sa faca stanga iarasi s-a incadrat gresit pt ca a depasit aiurea si a calcat linia continua.

      00
  10. Seatul clar vinovat. Nu a adaptat viteza, nu a pastrat distanta fata de cel din fata(care filmeaza) , nu s a asigurat la schimbarea benzii si a intrat peste camion. Cel care filmeaza poate a franat prea mult, dar putea fi un om, un caine, etc. D aia se pastreaza distanta fata de cel din fata si se adapteaza viteza…
    Din pacate autor moral nu exista in romania.

    00
    • băi, putea fi un om, ok. franezi, corect, încerci să salvezi un om.
      dar „putea fi un caine, etc” … pe bune mă, mai existați de-ăștia care încercând să salvați o „javră, etc” puneți alți oameni în real pericol?
      pe bune?

      00
    • Lovește tu, istețule, un câine cu 50km/h.
      Și ne spui și nouă câte mii de lei (noi) te-a costat!

      00
    • idioților, încercând să salvezi „un câine” cel mai probabil o să omori un om, fie el alt participant la trafic, pieton sau chiar tu șofer inconștient.

      bine că pentru voi contează cît costă fierul nu viețile oamenilor.

      00
  11. „de ce a franat si nu a tras de volan?”
    Cand ai putin timp la dispozitie reactionezi instinctiv, pentru ca nu poti sa aduni mai multe informatii, sa le analizezi si sa iei decizia cea mai potrivita situatiei.

    Ce se intampla cand reflexul este sa virezi in loc sa franezi? Ne arata chiar zoso:
    https://zoso.ro/puscarie-taximetrist/

    Eu prefer sa incerc sa pastrez o distanta de siguranta si daca se intampla ceva sa evit sa intru in cel din fata mea, chiar cu riscul ca cel din spatele meu sa intre in mine.
    Se pare acest mod de gandire este minoritar pe acest blog.

    00
    • Unii chiar pot sa faca viraj+frana., uimitor.. asa am evitat un accident in care legal as fi iesit eu de vina pt ca un idiot nu a semnalizat – greu de dovedit fara camera care sa.l prinda – si voia sa intre pe aceeasi banda unde voiam si eu (cu semnalizare si asigurare).

      00
    • UNII pot sa conduca genial.
      Your point?

      00
  12. Pe asta l-ai pus sa il faci de ras? Daca e vorba de vinovati morali, pai asta care filmeaza e primul. Aluia de era oprit acolo putea sa ii fi murit motorul, sa fi facut infract, orice. Il vede oprit acolo si ii da bice pana in fundul lui cand se sperie ca nu are loc prin dreapta si se infige in frana.

    Asta ca tot voia autorul filmarii vinovati morali. Pe lege vinovati sunt aia din spate ca nu au tinut distanta regulamentara ca sa poata sa opreasca in cazuri de astea. Daca in locul masinii care facea stanga era un copil care fugea pe strada ala cu seatul in spulbera de 3 ori.

    Si auzi argument, aia veneau pe „unda verde” de 3 semafoare. Probabil tirul venea chair de pe autostrada, deci putea sa aiba macar 120 la ora.

    00
    • Acu am vazut, ca inainte a reusit sa treaca camion (b2) plus masina mica (b1) pe langa ala oprit in paralel, si asta de filmeaza nu a intrat. Cine le-o da astora carnet.

      00
    • cand trece b2 de idiot sunt 4 benzi albe neocupate din trecerea de pietoni, cand ajunge asta sunt deja 3. b2 si b1 au reusit sa treaca ca idiotul vroia sa faca stanga si b2(camion) cu b1(masina mica) nu au mers in paralel. asta de filmeaza avea in dreapta camionul. scapi de dracu si dai de tacsu.

      00
    • 00:05 Golful vrea sa faca stanga
      00:06 Golful are stopurile aprinse
      00:07 Golful are roata dreapta fata pe linia alba de la trecerea de pietoni
      00:08 Zmeul cu passat zboara prin dreapta si Golful nu mai are nici roata dreapa spate pe linia alba
      00:09 Golful are roata dreapta fata pe cealalta linie alba de la trecerea de pietoni
      00:10 Golful continua pe drumul lui drept, no fuck was given
      00:11 Seatul da jos geamul sa il injure pe asta de filmeaza ca merge prea incet
      00:12 il injura si pierde juma de secunda cat sa fie prins de camion din urma
      oameni cu reflexe rapide https://www.youtube.com/watch?v=cyy4lqRERJM

      00
    • Exact de-aia nu e bine sa stai mult timp paralel cu camion/tir, sau intre doua masini de-astea mai babane. Cine trage invataminte poate s-o faca.

      00
  13. Nu faci frate din astea, pui frana brusc si claxonezi ca sa ce? In Bucuresti e la ordinea zilei cu soferi care taie fata altora, keep calm and move on.

    00
  14. Inclusiv în presa locală în comentarii, lumea îî explică că unul dintre vinovați e el. Omul văd că insistă și o ține pe a lui, deși la o privire atentă chiar el a provocat șifoneala.

    00
  15. Ptr autorul filmarii:

    „.. A reintrat pe banda a doua in fata mea”

    Nota: a reintrat pentru ca L-AI LASAT TU, punand frana fara motiv si claxonand aiurea.

    Ala a gresit unde trebuia sa vireze, a dat semnal si ar fi asteptat linistit sa treaca toata lumea – se vede ca nu are nici o intentie de a se baga pe banda, rotile raman nevirate, masina da sa se opreasca – a intrat pe banda pentru ca TU l-ai lasat sa intre

    Esti atat autorul moral cat si autorul legal al accidentului, franand fara motiv si claxonand agresiv – provocand un accident din cauza sicanei in trafic. Te sfatuiesc sa nu te duci cu filmarea la Politie, zi-le mai bine ca ala din spate nu a pastrat distanta si las-o asa

    Asta e rezultatul junglei de trafic din orasele mari – multi soferi „inraiti” la maxim, care devin justitiari zilnici fara sa inteleaga ca EI NU SCHIMBA NIMIC. Singurul lucru care va putea schimba ceva sunt legi mai dure, amenzi mai mari si politisti care sa le imparta, nu stationati prin boscheti.

    10
  16. Cel ce filmeaza (mai mult cameraman decat sofer) provoaca accidentul oprind masina brusc fara un motiv anume, decat poate acela ca i s-ar fi parut lui ca urma ca celalalt autoturism sa i se bage in fata, dar repet, din ce imi dau seama este mai degraba o presupunere aiurea.

    Masina pentru care a oprit el violent intr-adevar a intrat in fata sa dar doar dupa ce acesta aproape a oprit autovehiculul. Probabil o fi crezut ca il lasa sa se strecoare sau ceva.

    00
  17. sa fiu eu ala nasol care zice ca poate ar fi bine si in oras sa se pastreze o oarece distanta fata de masina din fata ca sa ai timp si loc de franare in situatii din astea si sa nu mergi chiar in fundul masinii din fata? eventual sa se conduca preventiv, cu incetinit in eventualitatea in care idiotul se gandeste sa schimbe directia si nu pus frana brusca.

    00
    • nu, o sa fiu eu ala nasol care sa zica ca in oras toate trecerile de pietoni sa fie inaltate

      00
    • Las’ că păstra taică-meu distanță față de un camion și mereu i se băga câte unul în față. La un moment dat s-au băgat 3.

      Asta nu înseamnă că zic că e greșit ce zici.

      00
    • @perkele, 100%. La meseriasi le place la ingramadeala cu viteza, iar la prima frana a celui din fata au gasit imediat vinovatul.

      00
    • Filosofia mea la volan: toți șoferii sunt tâmpiți și vor face prostii care mai de care mai imprevizibile, mai ales în zone de intersecții/viraje. Când intru în intersecție sau dacă văd pe cineva pregătit să vireze, o las mai ușor tocmai fiindcă am văzut n situații cu șoferi care se răzgândesc, semnalizau dreapta dar făceau stânga, căutau parcarea de la Kaufland dar le-a zis consoarta că-s mai ieftine roșiile la Carrefour și trag de volan să reintre pe bandă….ideea este că multe din aceste situații cred că se pot evita dacă îți lași un pic de spațiu de manevre preventive.

      00
    • @AB … lasa-i sa se bage, daca se baga încetinim si facem iarasi loc pentru cei care se izbesc în cel din fata pentru ca nu au pastrat distanta.

      00
  18. Ce căuta pe b2?

    Dacă nu era pe b2, când b1 era liber, nu aveam acum la ce să ne uităm.

    00
  19. 3 semafoare anterioare pe verde inseamna ca se mergea in coloana, cu oarece viteza. Cel care a vrut sa faca stanga stationa, era loc sa treaca pe langa el 2 masini, asa cum se vede. Deci nu se justifica ca cel care a filmat sa incetineasca mai din timp ca sa franeze toata coloana.
    Cauza accidentului a fost ca idiotul ala s-a pus in miscare chiar in fata celui care a filmat, in loc sa stea acolo pana trecea toata coloana.

    00
    • păi ăla s-a pus îm mișcare după ce a frânat filmătorul, la încurajarea acestuia.

      00
    • Cred ca vedem filme diferite. Cel care filmeaza se da putin in drepta sa il ocoleasca, cum a facut si cel din fata lui, si incepe sa franeze cand isi da seama ca ala se pune in miscare si ii intra in fata.

      00
    • @Cata Popescu >> Da, chiar te uiti la alt film.

      Daca autorul filmarii s-a dat in dreapta si si-a facut loc sa treaca pe langa ala, de ce s-a mai oprit?

      Logica de 2 lei

      00
    • Pt. ca de la secunda 8 ala incepe sa forteze intrarea pe banda. Daca ala ramanea in pozitia in care era atunci cand a trecut camionul pe langa el, nu se intampla nimic.

      00
    • @ Cata Popescu >> nu forteaza nimic, doar avanseaza usor DREPT si apoi se opreste. Mai uita-te o data

      00
    • @Corcoran: De la secunda 7 nu se mai opreste deloc si incearca sa intre pe b2, ca la 3-4m in fata lui era refugiul de tramvai.
      Repet, parerea mea e ca pana la secunda 8 cel care a filmat a intentionat sa treaca pe langa el prin dreapta, cum a facut si camionul din fata. De la secunda 8 cel cu VW a inceput sa forteze si cel care a filmat a franat si s-a oprit la timp.
      Cel cu Seat daca pastra distanta si privea dincolo de botul masinii lui putea sa prevada situatia.

      00
    • Serif, avanseaza drept doar daca esti orb. Stop-cadru la sec. 9. Se vede clar ca rotile Golf-ului nu sunt paralele cu marcajele trecerii de pietoni. Mai mult, unde se opreste? E permanent in miscare, eventual se opreste 100m mai incolo.

      00
    • Despre ce vorbim aici? Eu vad acolo doar 2 benzi de circulatie, nu exista banda „de stanga”. Ala care s-a oprit acolo este”tehnic” pe banda 2, doar ca e incadrat ceva mai pe stanga. Astia care se strecoara pe dreapta sunt smecherasi (ala cu primul tir si cel care filmeaza). Depasirea pe dreapta se face doar daca cel care face stanga s-a incadrat corespunzator si daca exista loc suficient intre el si marginea din dreapta a benzi. Golful nu este incadrat corespunzator (are interzis la stanga, se vede de la o posta) si nici nu exista loc suficient pe banda 2 (tirul care il depaseste calca linia continua). Deci, incetinesti si astepti in spate pana se elibereaza banda complet: ori face ala stanga pe interzis (dar asta e treaba lui) ori se reincadreaza pe banda lui si merge inainte. Asta care filmeaza trebuia sa incetineasca usor si sa astepte in spate. Trist, dar asta e comportamentul corect. Ala cu Golful e bolovan si nu stie ce vrea, asta de filmeaza ezita (si se incurca unul pe altul) iar ala cu Seat-ul e complet paralel cu regulile de circulatie si este vinovat de accident.

      00
    • Toti vedem 2 benzi si un idiot care merge CU 5 KM/H PE BANDA A 2A lipit de axul drumului. Si o gramada de idioti care cred ca asta are prioritate si poate sa-si continuie linistit drumul punand pe ceilalati participanti la trafic in pericol si oprind o coloana de masini care circula cu ~ 60km/h pt ca el e prost si nu vede marcajlul de obligatoriu inainte si nu poate sa stea dreaq locului pana trece coloana daca tot a gresit.

      00
  20. Opinie nepopulară. Autorul e singurul nevinovat. Numai în jungla asta se poate justifica atribuirea vinovăției unui cetățean care merge normal și e înghesuit+lovit

    Vinovatul 1: boul încadrat greșit. Ești pe banda de stânga la semafor, nu stai sa te bagi ilegal și la cerșeală/tupeu. Faci stânga și ocolești și revii pe drumul corect, legal.

    Vinovatul 2,3,4.. cretinii din spate care nu păstrează distanta de siguranță.

    00
    • Nu e nici o opinie nepopulara, exact asa o sa dea politia. Problema la el e ca isi cauta argumente pentru vinovatii morale, ce ar fi trebuit sa faca altii sa nu se intample, orice, numai nu se gandeste ce ar fi putut face el ca sa evite acest accident. Si orice sofer cu un minim de experienta ar fi evitat acest accident.

      00
    • @ Flat >>

      1. Nu era banda de stanga
      2. Pe strada aia era sens unic, dupa cum spune autorul, deci nu o putea lua pe acolo
      3. La stanga era interzis
      4. Deci Nu avea cum sa ocoleasca din motivul 3
      5. Nu a stat la cerseala, a asteptat cu semnalul pus si a intrat ptr ca l-a lasat autorul filmarii
      6. Autorul filmarii a franat fara a-i fi viata pusa in pericol, doar ca sa claxoneze un alt participant la trafic

      In rest ai dreptate in toate :))

      00
  21. Legal ala nu are nicio vina cu tot cu filmare, moral are toata vina dar nu asta conteaza. Dar si ce frana pune autorul filmarii……… la frana de genul ala e indicat sa apesi instant avariile …

    00
  22. Din ce se vede pe filmare (poate nu e conform cu realitatea din teren), cel care voia să se reînscrie era staționat, iar cel care a filmat avea suficient loc să continue deplasarea.
    Este evident totuși că cel staționat e autor moral, dar cel mai tălâmb e cel cu Seat-ul, care nu a păstrat distanța de siguranță față de mașina din fața sa.

    00
    • În afară de semnalizare ce altă acțiune a mai efectuat șoferul Golfului argintiu ?
      Șicum este aceasta o acțiune greșită ?

      00
  23. Mi-e silă că sunt coleg de trafic cu marea majoritate a celor ce au comentat mai sus. E de vină cameramanul că a condus preventiv și a fost capabil să oprească înainte de a fi pus într-o situație stupida iar piloții de rachetă din jurul lui sunt victime!? Coaie, ce?

    00
    • bai Florin, o intrebare simpla, daca B1 era libera, de ce era pe B2? Vezi cum incearca toti sa-l depaseasca pe B1? De ce sa iti complici viata cand poti sa alegi sa nu fii idiot si sa mergi regulamentar.

      00
    • @venom
      Ce inseamna „libera”? Eu vad in videoclip ca pe B1 mai in spate era ditamai camionul.

      00
    • Vina lui e ca se plimba cu filmarea pe la ziare si bloguri incercand sa isi caute o „dreptate” imaginara cand de fapt oricum nu i-a luat politia carnetul. Deci de fapt ce vrea? o mangaiere pe crestet si o confirmare ca el nu putea face nimic pentru a evita acest accident?
      Asta e, isi face masina pe RCA-ul aluia din spate, nu a murit nimeni, s-au indoit niste tigai, mare pierdere in boscheti. Cum am zis si mai sus, daca nu era asta, ala cu seatul spulbera tot. Sper sa ramana fara carnet seatistul.

      00
    • Da, flo, asta e trista realitate. Minim 80% din soferii din Romania sunt cel putin dobitoci. Si chestia asta trebuie sa o ai in vedere de fiecare data cand circuli pe drumurile publice.

      00
    • florian, io sunt mai pe logica asa. daca soferul nostru n-ar fi condus preventiv accidentul poate se intampka, poate nu. nu stim. ce stim cu siguranță, avemchiar proba video, e ca conducand preventiv, a provocat un accident. ca e vina lui sau nu,e irelevant din punctul de vedere alcondusului ‘preventiv’. pentru ca condusul preventiv exact asta inseamna, sa eviti accidentele. toate, nu doar cele din vina ta.

      deci altfel spus omul a condus NEpreventiv si caurmare agestului lui brusc s-aintamplat beleaua. in cel mai bun caz e culpa comuna.

      00
    • Ca urmare a faptului ca soferul care filma a condus preventiv, a evitat un accident (el nu a intrat peste cel din fata lui).
      Ca urmare a faptului ca soferul din spatele lui NU a condus preventiv, a facut accident.

      PS Ca sa fiu clar, nu consider ca soferul care filma a condus excelent, ci doar ca simplul faptul ca cineva pune o frana brusca nu ar trebui sa conduca la accident.

      Eu cand conduc am tot timpul in minte intrebarea „daca cel din fata mea pune frana brusca, eu pot sa opresc pana in el? sau in cel mai rau caz sa fac o tamponare usoara?”

      00
    • accidentul s-a intamplat. nici unul nu a facut nimic sa il previna deci nimeni nu a condus preventiv.

      00
  24. Fara suparare, dar cel care franeaza o face cam aiurea, caci masina care depasea (neregulamentar) s-a dus mult in fata. Adica omul a franat si claxonat din indignare, neuitandu-se probabil in spate. Nu e ca si cand i-ar fi taiat cineva calea…

    00
  25. Ah, acum vad mai bine ca si din stanga se baga o masina. Oricum, cei din spate sunt de vina ca nu au pastrat distanta. Cu cat circulati? Parca mai mult decat 50, este?

    00
  26. Ala cu VW nu cred ca are o vina morala dar cel care a cauzat accidentul e idiotul care filmeaza. Vinovat de accident o sa fie SEAT-ul care nu a pastrat distanta.

    Legat de video, asta care fimeaza putea sa isi continue mersul fara sa se infiga in frana in halul ala pentru ca cel cu VW nu era pe banda lui si nici nu da semne vrea sa se bage.

    00
    • Cum pula mea a provocat autorul accidentul, din moment ce vinovat va fi cel cu SEAT-ul?

      00
    • Una e cine a provocat si alta cine iese vinovat. ala de filmeaza nu avea de ce sa franeze in halu ala, nu avea nimic urgent in fata. Evident ca e datoria aluia cu Seat sa pastreze distanta insa hai sa fim serioso ca la macar 50 la ora cat aveau acolo ai nevoie de cativa metrii sa franzezi asta fara sa iti puna frana brusc in fata, ca tu din spate nu iti dai seama daca ala se opreste sau doar incetineste.
      Ala de filmeaza are ce mai mare vina din partea mea, mai mult preocupat cu clacsonu decat sa judece situatia.

      00
    • Tati, cel cu SEAT-ul nu doar ca iese vinovat, ci este vinovat oricum. Pentru ca circula ca un disperat si nu lasa destui metri(ii) intre el si cel din fata. Daca imparte o parte din vina cu vita cu Golf e alta discutie. Care, daca vrei, a provocat frana autorului, care a dus la carambol. Nu ai cum sa apreciezi dupa fapt cat ar fi trebuit sa franeze cel care filmeaza, din moment ce melteanul cu Golful a ezitat abia cand a auzit claxonul. Daca vrei sa fim seriosi, te invit sa pui pauza la secunda 9, unde Golful e deja intrat pe “banda” celui care filmeaza si e pozitionat oblic pe directia de mers.

      Partea proasta din toata treaba asta e ca impart strada cu multi alti posesori de permis aidoma tie.

      00
  27. misto exercitiu, multe minti cu certitudini. partea nasoala e ca probabil circula pe aceleasi drumuri ca oamenii normali.

    00
  28. OK, m-am uitat, nu mergeai cu mult (pe la 40), dar cei din spate veneau prea tare, clar. Mergeai chiar rezonabil ca viteza. Cei ndin spate trebuiau sa pastreze distanta. S-au bazat pe faptul ca prind verde.

    00
    • este un bulevard cu limita de viteza 70 km/h. semafoarele sunt sincronizate iar cand este unda verde se merge fluent si „tare”, 50 – 70 km/h.

      00
    • Si nimeni nu depaseste mai mult de doua ori pe an 80km/h, e liber, te ia valul, scolile sunt inchise. Astia cu camioanele strica, sa se duca pe centura sa ocoleasca nu sa ne implice in accidente.

      00
    • Ok, data viitoare cand ai de carat nisip/caramizi la tine in curte sa te duci sa ti le iei de pe centura si sa le cari cu roaba / in plasa.

      00
  29. Eu nu’s specialist sau ceva de genul asta, dar am carnet de 15 ani si am vazut multe. La secunda 6 se vede cum trece pe langa VW un camion + o masina mica. Cel care filmeaza pune frana inutil, pentru ca avea loc sa treaca pe langa cel cu VW fara nicio problema. Se vede in filmare ca VW nu a avut intentie directa de a intra pe banda, a facut asta doar pt ca autorul filmarii il lasa. Autorul filmarii nu tine cont ca in spatele lui sunt alte masini care nu pot reactiona la fel de repede precum frana lui brusca. Prin urmare: VW se multumeste sa reintre pe banda (pentru ca e lasat), SEAT probabil trage de volan brusc sa evite impactul cu VW – dar nu vede camionul de pe cealalta banda.
    In opinia mea, vinovatii sunt autorul filmarii si SEAT-ul. Dar probabil il vor scoate vinovat doar pe cel cu SEAT pt schimbarea directiei de mers fara sa se asigure.
    Autorul filmarii poate sa mai ia totusi niste lectii de condus defensiv, pentru ca din cauza lui s-a intamplat toata povestea, in niciun caz din cauza celui cu VW.

    00
    • Corect – oricine cu o experienta de condus este de acord cu tine… Va insa ca sunt o gramada (cel putin aici pe blog) care cred ca opritul brusc, din senin si claxonatul isteric sunt perfect legitime – cel putin in situatia de fata. Tind sa cred sa soferul este totusi d-na care se aude pe filmare…
      Si da – soferul cu SEAT-ul a provocat fizic accidentul.

      00
    • „Autorul filmarii nu tine cont ca in spatele lui sunt alte masini care nu pot reactiona la fel de repede precum frana lui brusca.”
      Daca Doamne fereste ii sarea in fata aluia care filmeaza un copil de exemplu,ce trebuia sa faca?Sa reduca usor viteza,sa aprinda luminile de avarie,iar dupa astea sa franeze lin pentru a nu-i deranja pe cei din spate…Degeaba ai 15 ani de cand ai permis de conducere,daca NU stii ca tu esti obligat sa pastrezi fata de vehiculul din fata ta,o distanta corespunzatoare pentru a putea opri in conditii de siguranta,tocmai in astfel de situiatii de frana brusca.In afara de frana brusca pusa intentionat,ia in calcul blocarea rotilor,ruperea cardanului,saritul unei roti,etc.,situatii in care masina din fata ta se opreste BRUSC fara macar sa te atentioneze cu stopul pe frana.In cazurile astea ce faci,intri ca berbecul in ala din fata ta ca nu te-a atentionat in scris sau SMS?

      00
    • @Tutan Camon: Eu in astia 15 ani de condus, belesc ochii in oglinzi, indiferent daca drumul e drept si e senin afara. Asta tine si de instinctul de conservare pana la urma. Daca vad ca e un tembel care sta lipit de mine, si intalnesc o situatie de genul asta, cum a intalnit autorul filmarii… pai fratiwere, prefer sa-mi vad de treaba, decat sa-i dau lu’ VW prioritate sa intre pe banda. Pentru ca nu stiu unde ii e capul aluia din spate. A… ca e un copil care sare in fata masinii, sau alte situatii: evident ca nu mai conteaza ce ai in spate. Pana la urma tablele se indoaie si viata e mai importanta. DAR:
      Noi nu discutam aici despre ALTE CAZURI (ca daca era un copil, ca daca era Trump sau mai stiu eu ce altceva). Aici vorbim strict de acest incident si atat. Nimic mai mult.
      Crede-ma ca m-am uitat de 30 de ori la filmarea asta. Pur si simplu nu vad nici cel mai mic motiv pt care autorul filmarii a franat sa-i dea voie aluia sa reintre pe banda. Trebuia sa-si vada de viata si de drum, ca nu se intampla nimic daca facea asta.
      Clar ca asta din spate cu Seatul are vina cea mai mare, insa problema e cauzata de autorul filmarii, nu de VW. Pana la urma, si autorul filmarii e bine intentionat, dar nu tine cont de toti factorii ecuatiei.
      Daca mergi pe strada si vezi o tipa super misto si intorci capul dupa ea, si apoi intri intr-un stalp… ea e autorul moral al accidentului tau??? Ala cu VW probabil s-a incadrat prost (din anumite comentarii inteleg ca acel ‘interzis la stanga’ e relativ recent acolo – deci probabil nu stia). S-a incadrat prost si astepta sa ii vina randul sa reintre in formatie. S-a trezit un destept in fruntea coloanei sa puna frana brusca si sa-i dea voie.

      Aaa. si inca ceva: nu am scos o vorba de ‘pastrarea distantei’, si daca observi, am si mentionat ca vinovat va fi cel cu Seat, insa la dinamica accidentului nu se incadreaza la „nepastrarea distantei” asa cum ai spus, ci la schimbarea benzii de circulatie fara sa se asigure. Uite-te cu atentie ca nu ii intra in fund direct autorului, ci ricoseaza din lovitura camionului.

      00
    • nu a sarit nici un copil. era o masina stationara. si despre asta vorbeste condusul preventiv/defensiv sau cum vreti sa ii mai spuneti. te uiti in jurul tau si analizezi ce, cum si cand se intampla si iei decizia potrivita astfel incat pagubele sa fie minime, preferabil zero.

      in cazul asta, cel cu filmarea a luat cea mai proasta decizie posibil, pagubele fiind maxime (exceptand decesul vreunuei din cei implicati).

      00
  30. Întotdeauna i-am admirat pe cei care frânează blană în mijlocul intersecției. Tu dormeai pe banda 2 și te-a trezit ăla din somn, nu? (Dovadă VW-ul care te depășea prin dreapta)

    00
  31. Am scris un comentariu care vad ca nu mai apare, poate pt ca am pus un link.

    Ma refeream la faptul ca atunci cand nu ai prea mult timp, reactionezi din instinct.
    Parerea mea este ca este mai bine sa ai instinctul sa franezi decat sa tragi de volan.
    A se vedea un articol de mai putin de un an: „Pușcărie pentru taximetrist?”

    00
  32. N-ai noroc la masina noua…

    00
  33. Ala a intrat abia dupa ce a vazut ca asta ce filmeaza a oprit.

    00
  34. S-a dat aia cu anvelopele? Hai ca o dau eu:

    La pariu ca ala cu Seat-ul inca are anvelopele din fabrica pe masina?
    Ca daca avea niste anvelope mai de doamne ajuta, poate avea sanse sa opreasca la timp in spatele cameramanului …

    00
  35. Voi nu vedeți ca nu a fost o frână brusca? Trec cel puțin 6 secunde de la momentul franarii pana ce apare cel cu Seat-ul. Probabil se uita după avioane. Sau făcea parte din categoria celor ce conduc la o viteza peste capacitatea lor de a controla mașina.

    00
    • Mai taie 4 secunde, ca sa fie doar 2 secunde din momentul franarii pana in momentul impactului.

      00
    • 0,8-0,12 e frână sesizabila și bănuiesc ca becurile de frână ii erau aprinse mai repede. Timp suficient pentru un șofer. Dar sunt tinatori de covrig pentru care astea nu înseamnă nimic. La fel ca și mașinile care frânează pe o banda alăturată la trecerile de pietoni. Nu le semnalizează nimic.

      00
  36. https://www.google.ro/maps/@45.7361454,21.2302693,3a,75y,70.82h,64.84t/data=!3m6!1e1!3m4!1sbERibUq3oqG5bANxIJ4VLg!2e0!7i13312!8i6656?hl=ro

    Poate ne zice cineva din Tm daca intersectia a fost asa dintotdeauna. Banda a doua mi se pare foarte lata pe portiunea statiei de tramvai si cred ca a fost o banda de stanga acolo, mai de mult.
    Altfel spus, vinovati sunt toti 3. Ala are sageata de inainte si semn de interzis stanga, autorul franeaza brusc fara vreun motiv intemeiat, iar berbecul cu Seat merge in oras ca pe circuit.

    00
  37. Baiatul de filmeaza cred ca prefera amintirile in loc de realitate, si-a riscat familia sau cine era in masina pentru ca nu a avut loc, pacat ca nu stie cum sunt intersectiile din Bucuresti unde trebuie sa te bagi pe Iuliu Maniu direct in modul Schumacher. Daca se intampla ceva mai nasol acum ramanea cu o filmare doar, curata tirul ala tot daca avea viteza mai mare.

    00
  38. Daca as fi in locul aluia cu Golful, le-as reclama pe ala care filmeaza pentru incalcarea GDPR, numarul de inmatriculare este informatie cu caracter personal. Asta ca sa-l invat pe ala de a filmat sa-si mai faca dreptate public de, unul singur, mai ales cind poarta si el o parte din vina.

    00
    • Esti PROST INFORMAT. Numarul de circulatie era afisat pe drumul public!. Gandeste!
      Prost e si ala de filmeaza.
      Ce dracu trebuia sa faca ala cu masina gri?. Desteptul curului care filmeaza stie ca e interzis la stanga, il vede pe asta ca opreste si o pune de un carambol. Un idiot cu camera video. Este intruchiparea prostului fudul din intelepciunea populara romaneasca.

      00
    • Mă intîlnesc cu TM02BGR în parcare la mall și îi trag o flegmă că a fugit de la locul accidentului (se poate să nu fi fost el la volan, dar asta e altă discuție), că așa am văzut eu pe zoso.ro
      E vinovat autorul filmării că a făcut public numărul de înmatriculare prin care o persoană a putut fi identificată?
      Care este interesul legitim al publicării de către autorul filmării a numărului de înmatriculare al unei persoane fizice?

      00
    • Esti intr-un loc public,ai voie sa filmezi strada cu tot ceea ce este in fata ta si ai voie sa publici filmarea fara sa atingi GDPR-ul.

      00
    • Lasati-o-n pl cu gdprul ca din multe motive nu este aplicabil aici. datele autovehiculului nu ale persoanei (vin, nr inmatriculare) – nu au cum sa faca obiectul gdpr – sofer != proprietar. Spatiu public, interes legitim pentru filmare. Prelucrarea datelor NU este facuta de o persoana juridica. TAMPENIE CAT CASA
      Voi sunteti din aia zmei ce nu vor carecumva sa fie demonstrabil cand faceti pe sumacherii nu-i asa ?

      00
  39. Mi se pare doar, dat cel care filma nici nu prea își ținea banda.

    00
  40. Eu nu inteleg de unde a aparut Seat-ul pe mijloc, ca sunt doar doua benzi acolo. Oh wait, i-a dat in gusa sa prinda verde, a vazut ca cel din fata franeaza si a tras dreapta unde ce sa vezi – era un ditamai camionul. Mie cel cu Seat-ul mi se pare vinovat, daca era mai atent nu se intampla nimic. Cel care filmeaza cred ca a franat din cauza celor 31231 de cazuri in care a mai fost in situatia asta si i s-a taiat fata.

    00
  41. Doar din ce se vede video pare ca passatul avea intentia sa opreasca sa astepte, asta a venit cu claxon si frana, ala probabil a vazut ca a incetinit si are timp sa se bage. Gagiul cu seatul ori mergea in curul lu asta ori a reactionat super tarziu.

    00
  42. In alta ordine de idei, credeam ca doar in Bucuresti sunt marcajele praf. Vad ca si Timisoara e la fel. Acolo pare ca a fost o banda de stanga la un moment dat, probabil si cu semafor separat. Au sters marcajul deanpulea, au lasat o banda prea lata care se infige brusc intr-un refugiu, in loc sa hasureze dracului partea din stanga sau sa faca macar un marcaj de ghidare, sa vada orice chior ca se infunda banda.
    Cetateanul cu VW fie era un „coneseor” si a incercat sa forteze stanga, apoi s-a razgandit ca veneau tramvaie, fie a vazut in ultimul moment refugiul din fata (semnul ala de ocolire plin de namol) si semnul de interzis stanga.

    Visul meu umed este ca firmele de asigurari, dupa ce termina cu dosarele de despagubiri, sa dea administratorul drumului in judecata pentru toate mizeriile astea. Multe accidente ar putea fi evitate sau reduse ca pagube daca am avea marcaje ok.

    00
    • In toata tara is marcajele praf. Se marcheaza primavara si toamna. Iarna si la finalul verii mai raman doar urme de dungi.

      00
  43. Golf-ul break semnaliza dreapta si mergrea usor, astepta momentul sa se bage….dar NU S-A BAGAT. Asta de filmeaza e panicos, tragea un pic dreapta sa nu se stearga de el si trecea mai departe.

    00
  44. Filosofia mea la volan: toți șoferii sunt tâmpiți și vor face prostii care mai de care mai imprevizibile, mai ales în zone de intersecții/viraje. Când intru în intersecție sau dacă văd pe cineva pregătit să vireze, o las mai ușor tocmai fiindcă am văzut n situații cu șoferi care se răzgândesc, semnalizau dreapta dar făceau stânga, căutau parcarea de la Kaufland dar le-a zis consoarta că-s mai ieftine roșiile la Carrefour și trag de volan să reintre pe bandă….ideea este că multe din aceste situații cred că se pot evita dacă îți lași un pic de spațiu de manevre preventive.

    00
  45. NOU
    #132

    Motivul producerii accidentului: neadaptarea vitezei la conditiile de trafic.

    00
  46. Dacă eu filmam, tăceam naibii din gură. Pentru că
    1 merge pe banda 2 încât cei din spate sunt nevoiți să depășească pe dreapta (e legal să depășești așa, dar dacă mergi încet, de de nu folosești prima bandă să nu fiu nevoit să te fac pe dreapta unde sunt mai puțin vizibil?)
    2 masina aia ERA acolo, cel cu camera pare ca a ținut privirea în pământ și brusc îl vede, se sperie și se înfige în frână.
    Păi pe principiul ăsta sa zicem că fac pană și opresc cumva aiurea. Cum sunt eu vinovat dacă vine unul din ăsta care se infinge in frâne că m-a văzut în ultimul moment, fiind ocupat cu discuția care se aude în fundal?

    00
    • Pai de aceea este vinovat cine loveste din spate – pentru ca cel din fata poate incetiti/opri din o mie de motive, e treaba ta sa poti opri pana la el.

      Accidentele nu sunt provocate de cei care franeaza brusc – ei doar incetinesc viteza de deplasare a tuturor; neplacut, poti sa ii injuri, dar nu ei fac accidentul.
      Accidentele sunt provocate de cei care merg prea tare si/sau prea aproape si din acest motiv nu sunt in stare sa franeze de urgenta in siguranta.

      00
    • @mihaic
      teza ta generalizata este falsa
      Ca sa explic mai simplu cu un caz extrem – meri frumos pe autostrada si pune frana fara motiv in blana in fata unui tir incarcat. Eventual si pe carosabil cu mizga. Vorbim dupa cine este vinovat, daca mai am cu cine. (a se considera un pamflet cu tenta educativa, nu indemn pe nimeni la sinucidere). Cel care franeaza brusc nu doar incetineste, ci creeaza in mod imprevizibil un obstacol.

      00
    • @Trl
      Am vazut un filmulet cu unul care se tot baga in fata unui TIR si punea frana brusca; probabil ca incerca o schema cu asigurarea si „lovit din spate”. Total cretin, pentru ca, asa cum sugerezi si tu, poti sa nu mai apuci sa vezi finalul povestii.

      Eu nu incerc sa spun ca este o idee buna sa pui frane bruste in trafic, pentru ca nu este.
      Ma deranjeaza insa ca majoritatea soferilor sar in primul rand pe cel care pune frana si de obicei nici nu mai mentioneaza prostia celor care lovesc din spate. As vrea sa vad formulari de genul „idiotul ala nu a pastrat distanta si a provocat accident; nici ala de a pus frana brusca nu a fost prea destept”.

      Altfel genul asta de abordare („cel care franeaza e de vina”) imi aduce aminte de „nevasta batuta de sot e de vina ca nu i-a facut de mancare”, „femeia violata e de vina ca era imbracata provocator” etc.

      00
    • mihaic, problema nu e ca ala a franat brusc ci ca ala a franat brusc absolut degeaba. cum zice mai sus, daca sarea un copil, daca un caine, daca o groapa, daca, daca, daca.

      nimic. a franat ca boul in mjilocul drumului. evident ca o buna bucata din vina ii apartine seatului. dar asta tot degeaba a franat. a mai fost tot aici ala cu iesirea din pasajul unirii. e exact aceeasi situatie.

      00
    • Nu conteaza din ce motiv franeaza cel din fata ta – poate sa aiba un motiv foarte intemeiat sau poate sa fie un idiot la volan.
      Ideea este ca tu trebuie sa poti frana fara sa il lovesti pe acesta.

      00
    • mihai, cand franezi aiurea in mijlocul drumului, fara nici un motiv sau logica se cheama „brake check”. ilegal si extrem de periculos. acum avem dovada video ce se poate intampla.

      00
  47. Stati cuminti ca nu-l scoate nimeni vinovat pe ala. Sunt chiar curios.. poate cineva afla ce va urma si ne poate tine la curent.

    00
  48. Vinovatul moral al producerii accidentului este cel care filmeaza. La cat de incet mergea pe a 2 a banda (d-aia l-a si devansat Passatu-l negru la inceputul filmarii), nu era nevoie sa franeze atat de brusc. Cel cu VW-ul a crezut ca-l lasa sa revina pe sensul de mers initial. A incurcat pe toata lumea cu frana aia aiurea.

    00
    • Daca ii sarea ceva in fata,om,caine,etc.,tot nu avea voie sa franeze???Cei din spatele lui sunt obligati sa pastreze o distanta suficienta pentru a putea opri in siguranta tocmai in astfel de situatii.Nu mai vorbiti din filme spaniole.

      00
  49. Accidentul e provocat de cel care filmeaza. Iar vinovat o sa iasa cel cu seat (cred).

    Cel cu VW are si el o parte de vina, ca nu stie exact ce vrea sa faca, dar se vede ca nu avea de gand sa-i taie calea ci pur si simplu astepta sa aiba loc sa se bage. El pleaca de pe loc abia dupa ce pune asta frana si claxoneaza.

    Cum spuneau si altii mai sus, in orasele aglomerate e la ordinea zilei sa ti se mai taie calea. Daca cel care filma ar fi condus preventiv ar fi franat mai devreme si mai lent, nu atat de brusc. In felul asta dadea timp si celor din spate sa reactioneze si in cazul ipotetic in care cel cu VW se hotara sa ii taie fata ar fi rezultat un accident mic sau chiar deloc.

    00
    • @Catalin
      Spui ca cel care filma trebuia sa conduca preventiv, sa franeze mai devreme si mai lent, dar nu aplici aceeasi logica si pentru cei din spatele lui.
      De ce acest dublu standard?

      00
    • Mihai, pentru ca sunt toti, dar toti, niste imbecili sinistri. Citesc ce s-a scris pana acum si ma ia cu lesin. De aia e traficul din Romania cum e, fiindca soferii sunt, in medie, niste handicapati. Dovada clara fiind sectiunea de comentarii de aici.

      00
  50. Citesc comentariile si cred ca imi scapa mie ceva, ca nu mai inteleg nimic. Carevasazica, daca eu consider, la un moment dat, ca s-a ivit un pericol in fata, nu trebuie sa franez? Cum asa? E datoria celui din spate sa urmareasca cele 3 lampi pe care le am pe frana, de aia am 3, sa le vada. Dar sa vezi, asa a facut ala cu Seatul, nu a franat sau a franat insuficient si zbang. Daca se infigea in frana cand a vazut masina din fata oprind, in loc sa traga dreapta, probabil nu aveam ce comenta acum – au trecut aprox. 5 secunde de la frana autorului pana la impact. Parerea mea, Seatul vinovat clar, VW-ul prost incurca lume

    00
    • Seat-ul e vinovat din punct de vedere legal, fara discutii. Dar, „regizorul” putea sa evalueze mai bine situatia. Daca vezi ca e unul pe banda ta si nu esti sigur ce intentii are, mai bine franezi dinainte, preventiv. Sau faci o romaneasca si il ocolesti in viteza(nu neaparat de recomandat, dar poti scapa din situatii ca aceasta).
      Nu te duci ca ghiolbanul si franezi in ultimul moment ca sa ai motiv de claxonat si injurat, sa-i arati tu aluia ca e prost.

      00
    • Depinde de circumstanta.

      Da, daca tu consideri ca era un pericol iminent in fata si franezi, e corect si legal.

      Dar daca tu pui DITAMAI FRANA ca sa claxonez/ apostrofezi un ametit si apoi mai si arati la toti ca esti prost, e incorect si nelegal.

      Practic, un bou a sicanat un ametit si alt bou a intrat in el.

      Bineinteles ca daca nu ar fi fost filmarea toti am fi zis ca ala cu Seat nu a pătrat distanta.

      Dar dupa ce vezi filmarea realizezi ca nu e (numai) asta.

      00
    • Corcoran – deci unu’ in mijlocul intersectiei ca un bou, care mai si inainteaza si „taie” din banda 2 de-i inghesuie pe aia care vin din spate (cel care filmeaza) nu reprezinta nici un pericol iminent pentru tine. Pai pula mea, ma.

      00
  51. Mie mi se pare amuzant ca ala care filmeaza are reactie sa puna mana pe claxon din timp dar cu frana e mai greu.
    Putea sa lase macar din acceleratie daca nu cu o frana preventiva.
    Ceea ce spune multe despre starea soferilor din ziua de azi.

    De schimbat se va mai schimba ceva cand dacia va fi echipata ca un tesla si idiotul de la volan trebuie doar sa asculte manele.
    Pana atunci, ghinionistii vor invata pe propria piele ca nu trebuie doar sa fie atenti la ei cum conduc. Ci trebuie sa fie atenti si la cei ce sunt pe drum (in fata, in spate, stanga, dreapta) dar si cei ce nu sunt pe drum.

    #sah3D

    00
    • Nu, nu ai dreptate. Folosirea claxonului e legitima, pentru evitarea unui pericol iminent, cum este aceasta situatie. Nimic nu e clar din ce-are de gand VW-ul care l-a derutat pe autor.

      00
    • hash

      pai tocmai asta e lectia de invatat,
      cand ti-e neclara situatia din fata …incetineste, opreste.
      drumul public e un spatiu in care pot sa apara pericole din toate directiile, pe care tu ca sofer responsabil trebuie sa le eviti.

      si cu 5 minute de ajungi mai devreme acasa, nu rezolvi mare lucru.

      00
  52. Asta care filmeaza e maimutoi mare. Dupa ce ca a comis-o grav, mai da si filmarea si crede ca are dreptate. Nici dupa accident nu-si da seama cat a gresit, pericol pe sosea unu ca asta.

    00
  53. VW e idiot/vinovat. Era stationar cand a trecut camionul pe langa el, apoi s-a pus in miscare, a semnalizat si a fortat „ajustarea” in banda. Autorul era pregatit sa treaca pe langa el la fel ca si camionul. Dar VW e in miscare si merge oblic fata de axul drumului si atunci autorul pune frana ca sa nu-l acroseze.

    Seat e cel mai idiot. Vinovat clar. Stilul lui de condus: YOLO

    00
  54. Cum îi recunosti în comentarii pe cei care nu pastreaza distanta în trafic?! Pai pentru ei de vina e cel care a filmat.

    00
    • cum recunosti incepatorii sau soferii de weekend?
      sunt cei care nu vad greseala celui ce filmeaza

      00
    • Sunt sofer de weekend si consider ca este mai bine sa incurc putin circulatia conducand prudent decat sa ma bag la risc (de accident).

      Prioritatea ar trebui sa fie sa ajungem toti soferii teferi acasa, nu sa ajunga niste meseriasi ceva mai repede unde au ei treaba.

      00
    • MihaiC

      cand ala din spate intra in tine pentru ca tu pui frana brusc, NU e condus prudent.
      departe de prudenta……depaaaaaaaarte.

      unii chiar exagereaza si dau si avarii in situatii de genul asta, nu sunt de acord cu ele. dar cel putin nu sunt la fel de mototoli ca cei care pun frana brusc.

      00
    • Eu pot controla cat de aproape stau eu de cel din fata mea. Nu pot controla cat de aproape sta cel din spate fata de mine.
      Ideal ar fi sa franezi atat de mult/putin incat sa te opresti la o palma de obstacolul din fata. Cum lucrurile in viata nu sunt ideale, mai bine ai marja de eroare in plus (mai mult spatiu) decat in minus.
      Eu incerc sa conduc prudent. As vrea ca si ceilalti soferi sa faca la fel.

      00
    • MihaiC

      ba uite ca poti controla si cat de aproape sta cel din spate de tine daca nu franezi brusc.

      spune-i cum vrei dar nu prudenta,
      si nu e „ideal” sa opresti in conditii de siguranta. ci o cerinta LEGALA, asa scrie in lege ca trebuie sa conducem masina cu o viteza astfel incat sa oprim in caz de…

      eu le recomand celor care cred ca frana brusca e o solutie, sa incerce si decelerarea din cand in cand. face minuni.
      altfel e posibil sa te trezesti cu un tir ce te ia pe sus si sa nu stii ce s-a intamplat cu viata ta.

      00
    • @wtf
      Cand spun ca eu conduc prudent, ma refer la faptul ca incerc sa pastrez o distanta care se imi permita decelerare sau frana usoara in majoritatea cazurilor. Iar daca cel din fata mea franeaza brusc, sa pot frana si eu pana in el.

      In povestea asta cineva a franat brusc si a evitat sa loveasca masina din fata.
      Altcineva nu a fost in stare sa opreasca la timp.
      Cine a condus mai prost?

      00
    • nu degeaba cimitirele sunt pline de eroi si sfinti
      asa ca oricat as incerca sa explic tu n-o sa vezi problema, din pacate ai s-o intelegi prea tarziu daca o vei intelege la un moment dat.

      00
    • @wtf

      cand ala din spate intra in tine pentru ca tu pui frana brusc, NU e condus prudent.
      departe de prudenta……depaaaaaaaarte.

      Mai citeste o data ce ai scris pentru ca mi se pare ca tu nu realizezi ce imbecilitate ai scos din tine… Deci, daca tu franezi brusc pentru a-l evita pe un imbecil care intra peste banda ta, e la tine problema ca ala din spate nu a pastrat suficienta distanta pentru a reactiona in caz de ceva?

      00
  55. Salut,

    Nu stiu pe unde ati facut voi scoala de soferi, dar eu vad asa:
    – era verde si interzis la stanga, deci ala cu VW nu avea de ce sa opreasca acolo;
    – banda pe care vine cel de filmeaza e banda de inainte;
    – VW s-a pus in miscare cand s-a apropiat cel ce filmeaza de el; initial era oprit, apoi s-a pus in miscare;
    – la semafor se reduce viteza pentru a evita pericole; se reduce viteza in orice situatie care ar putea reprezenta pericole;
    – cei care vin din spate nu respecta distanta pentru a putea frana in siguranta (Seat);
    – daca am ceva in fata pun frana (poate sa fie un copil, poate sa fie orice);
    – nu incerc sa ocolesc decat daca sunt absolut sigur ca nu fac accident cu alte vehicule care circula in jurul meu, sau cu orice altceva.
    Condusul preventiv salveaza vieti. Fierul se repara. Nu toti suntem shumacheri la volan. Cel care filmeaza nu are nici o vina. VW si Seatul sunt de vina.

    00
  56. Seatul cred ca era la juma de metru de cel care filmeaza si a tras rapid dreapta ca sa nu-l loveasca.Din pacate Dumnezeu nu a fost atent si a lasat nesupravegheat un camion pe banda 1…

    00
    • sigur era mai mult de „juma de metru” altfel se înfigea în el, efectiv nu avea timp să mai tragă dreapta …

      00
  57. Romanica lui flutur e de vina! 😎 Aia urbana ;)
    1. Intersectia respectiva e praf – vina ‘Romaniei’ (sistemice), primarie de 2 lei. Au facut sens unic cu desfiintare b3 fara ajustarile necesare – doar 2 semne: ‘interzis stanga’ si, genial, ‘Ocoleste refugiul prin dreapta daca nu te.ai urcat deja pe el sau pe tramvai’.
    2. Probabil cateva masini s.au infipt in tramvaie pana au pus ‘refugiul’ ala acolo cand erau 3 benzi si se mergea si pe linia de tramvai.
    3. Intersectia creaza ‘situatii riscante’ prin confuzie datorata unei b2 prea lata. Scapa cine stie si cine poate, 90% sanse ziua daca nu e aglomerat, 50-50% noaptea. Sansele scad daca nu esti localnic si te grabesti.
    4. Accidentul nu e singular in acea intersectie, n.are cum! Si vor mai urma :(

    Da, asta e exemplu clasic in care se imparte vina intre ghinionisti si prea putini ‘scuipa’ adevaratul vinovat pt TOATE accidentele din acea intersectie.

    PS: Bulevard cu 2-3-4 benzi cu sens unic, limita 60-70 kmh. Imi plac sfaturile cu ‘ce cauta pe b2, ar trebui sa mearga pe b1’. De ce, restul benzilor sunt ‘benzi pt depasire’?! 😂

    00
  58. Tipu care a filmat nu are nici o vina, a procedat corect. Ala cu Vw era mult pe banda lui si e in miscare, era riscu sa intre in ala. Asta a franat ca poate nu a mai avut timp sa se asigurare in oglinda din dreapta, ca sa-l ocoleasca pe idiot.

    00
  59. hai sa cadem de acord macar asupra acestui lucru. persoana care se aude pe filmare (si care cel mai probabil era si la volanul masinii din care se filmeaza) este o femeie. ca tot o faceti imbecil, maimutoi, sofer de weekend, samd. deci, era o femeie! sau un barbat cu voce de femeie :))

    00
  60. Va rog un update la mesaj!

    Intersectia:
    https://maps.app.goo.gl/wNUNUQdRh2ywpQKEA
    Intersectia asta a avut la un moment dat 3 benzi, din care:
    – B1 folosita de camion
    – B2 folosita de masina care filmeaza
    – B3 folosita de VW

    B3 nu mai exista, de aia e B2 atat de lata.
    Limita de viteza pe tronsonul respectiv e 70 kmh pentru masini si 50 kmh pentru camioane.
    https://maps.app.goo.gl/RVdGWoeoFeKR11HLA

    In Timisoara bulevardul Liviu Rebreanu are o serie de intersectii semaforizate si sincronizate.
    Asta zice doamna cu erau 3 intersectii pe verde.
    Practic e o unda verde care permite circulatia masinilor fara a se opri la intersectii.

    Dupa ce stiti ce am scris mai sus, cine e vinovat?
    Eu zic ca cel care filmeaza. Ca nu pui frana la 70 kmh, cand esti in fruntea coloanei care vine pe unda verde si ai loc sa treci.

    00
  61. Amuzante comentariile unora daca nu ar fi triste. Romanii se pare ca au in sange acuzarea victimei: sigur a facut ceva, sigur a injurat, avea fusta prea scurta etc

    Bun. Hai sa dau niste detalii:
    1. Viteza cu care se circula pe unda verde, cam cand a inceput filmarea, era undeva pe la 50-55km/h. Limita legala pe acel sector este 70km/h.
    2. Il vad pe cel cu VW ca pare nehotarat sa faca la stanga, iau piciorul de pe accelaratie sa vad ce are de gand. In acelasi timp ma uit in oglinda dreapta si vad Tirul imediat in dreapta mea. Decid sa las masina sa curga, cu piciorul deasupra franei.
    3. Puteti observa cum VW -ului i se invarte in permanenta roata, nu opreste niciun moment. 4. Intr-un final, pentru ca venea tramvaiul din fata + risca sa intre in semnul care-l avertiza sa ocoleasca refugiul de tramvai prin dreapta, trage de volan si se baga in fata mea. Din nou, Tir-ul era imediat in spate dreapta mea, pe banda 1. Pe locul din dreapta spate aveam si copilul mic in scaun. In acel moment am decis franarea brusca pentru a nu intra nici in VW, nici in tir.
    Din nou, ocolirea prin dreapta nu era o optiune din motiv de tir si copil.
    5. Soferul de Seat a spus ulterior ca a preferat optiunea de a trage dreapta pentru a nu ma lovi complet in spate, considerand ca are o sansa se se strecoare printre mine si tir. Se pare ca nu a avut, distrugandu-si complet masina, dar salvand-o poate de la dauna totala pe a mea.
    6. Aveti in vedere ca deciziile tuturor soferilor s-au luat in fractiuni de secunda, cand te uiti si in fata si in oglinzi in acelasi timp si incerci sa-ti evaluezi cat mai corect sansele. Poate nu iei cele mai bune decizii, dar cel putin incerci sa respecti legislatia.
    7. Respectatul legislatiei din Romania (nu cea a pilotilor de circuit, ca din astia vad ca-s cei mai multi in comentarii):
    Iata cateva abateri clare al VW-ului: indicator obligatoriu inainte-la dreapta cu 50m inainte de intersectie; indicator in intersectie interzis la stanga; semn in intersectie de mers inainte pe asfalt; neacordare prioritate la revenire pe banda2; plecare de la locul accidentului.
    Abateri ale Seat-ului: neadaptarea vitezei, nerespectarea distantei de siguranta, schimbarea benzii de circulatie fara sa se asigure.
    Abateri ale mele: din ce vad in comentarii inteleg ca nu trebuia sa claxonez, nu trebuia sa franez. Desi in legislatie poate doar claxonatul este interzis, sunt dispus sa-mi asum aceasta greseala si sa platesc amenda.

    De ce am facut publice imaginile? Pentru ca soferul VW a decis unanim sa paraseasca locul incidentului. Poate erau raniti, poate trebuia sa acorde primul ajutor, poate trebuia sa fie om. Nu aveam nicio problema cu el, la fel cum n-am avut cu cel care m-a lovit, daca statea sa vorbim omeneste.

    Sper ca stiti, desi sunteti toti soferi, ca exista un termen care se cheama „root-cause”. Si in orice incident, mergi pana la root-cause si il corectezi pentru ca pe viitor sa nu se mai intample. Iar prin publicarea imaginilor sper ca acel sofer sa inteleaga ca a fost root-cause si sa invete ceva din asta.

    Ati intrebat cine e vinovatul legal: conform politiei, soferul Seat. Nici soferul de Seat nu a avut vreun moment o problema a recunoaste ca este vinovat. Mai departe, politia nu a fost interesata de filmare.

    Ca si concluzie a comentariilor: inca o data se confirma ca romanul incearca sa gaseasca scuze, motive, chichite, stie el mai bine, legea e doar asa.
    Ganditi-va doar ca data viitoare poate gasiti pe altul mai smecher ca voi.

    00
    • Asa zisele abateri pe care le atribui soferului de VW nu exista faptic. Nu a virat stanga, nu a parasit banda. Doar circula cu viteza f mica. Cine l-a devansat prin dreapta a facut-o pe barba lui. Nici nu ma mir ca politia nu a dorit sa vada filmarea

      00
    • Asa cum tu dai vina pe VW asa dau si altii vina pe tine.

      00
    • 1. Daca pe tronsonul ala cu semafoare, teceri de pieton, statii tramvai si intersectii, ai limita de 70 km/h, eu ma las de soferie.

      2. la distanta aia, daca iei piciorul de pe acceleratie la 50, te opreai pana in ala nehotaratul. nu mai era nevoie de frana aia disperata.

      singurul regret e ca copilul ala din masina n-are nicio vina.
      altfel dpmdv orice accident care nu se intampla in preajma mea inseamna un pericol mai putin pentru mine.

      00
    • Vinovatia celui cu VW e discutabila. Da, e prost si fuge dupa ce vede ca s-a produs un carambil in spatele lui. Dar poate spune ca nu cunostea drumul, ca s-a speriat de faptul ca se ingusteaza B2 sau alte scuze. Ca e cacanar e clar, dar legal nu prea ai ce sa-i faci.

      Cameramanul – nu are nicio vina, bad karma. S-a aflat la momentul nepotrivit in locul nepotrivit.

      Vinovatii – schumacherii care confunda viteza maxima pe un sector de drum cu viteza obligatorie. Prudenta nu a existat, mai ales intr-o intersectie dubioasa, unde se ingusteaza banda de circulatie.

      00
    • @wtf

      1) Pe sectorul respectiv de bulevard trecerile de pietoni sunt dezafectate, se trece doar pe la semafor sau coltul strazii cu asigurare (ceea ce este relativ ok pt ca este si linie dubla de tramvai cu refugii intre sensurile de mers). Pietonii nu prea sunt problema acolo, ci faptul ca unii soferi circula cu 40-50 kph (precum autorul, si nu pe banda camioanelor, desi oricum nu prea se poate vira la stanga in multe locuri), altii cu 70-80 kph (precum seat si ‘croseta neagra’). De asemenea traficul intens (ora 11 ca in video inca nu e chiar aglomerat). Eventual si ca sunt unii care nu stiu/uita ca au fost de asemenea dezafectate si anumite viraje la stanga.

      2) Prezenta copilului mentionat doar cauzeaza (chiar si pentru unii purtatori de testosteron dupa cum se vede) comportamente irationale. In video nu aud vreun copil plangand oricum.

      3) Pct 2 al afirmatiilor autorului imediat mai sus contine o minciuna. Daca tirul era imedat in dreapta si el ridica piciorul de pe acceleratie (si apoi frana) tirul l-ar fi devansat pe banda din dreapta si nu mai existau premisele accidentului prin insertia seatului de pe o banda pe alta.

      00
    • Trl
      1. eu am mari dubii ca drumul ala e de 70.

      2. cat despre ce se putea face, eheee
      nici n-am vrut sa ma mai iau despre faptul ca merge pe banda a doua ca vataful pe tarla, pentru ca sunt atat de obisnuit cu ei incat nici macar nu ii mai semnalizez ci pur si simplu ii depasesc prin dreapta.
      dupa cum se vede in masina fiind depasit de 3 masini pe dreapta 😅
      – pasatul negru
      – masina facuta praf
      – camion.

      saracul …
      sa zica mersi ca de data asta a scapat.

      00
    • wtf

      Drumul este marcat ca atare (vezi indicatorul chiar deasupra seatului la sec 13). Daca este sau nu adecvat, este greu sa ma pronunt. As spune ca da. Si unda verde ajuta mult (unul dintre putinele locuri din oras unde a fost implementata corect).

      Pe de alta parte am mai remarcat cateva detalii mai mult sau mai putin relevante. Era inca verde plin la pietoni deci nu prea se poate argumenta ca seatul a accelerat ‘ca sa prinda verdele’, ci mai degraba cum spuneam in alta parte croseta benzile precum passatul negru. Un al doilea lucru, camionul de la sec 1 la sec 2 are franele aprinse, ori el trece prin intersectie pe verde (si depasind o masina mica de pe banda de langa). Asta putea sa fie un indicator major pentru autor ca nu este ceva in regula acolo. Cu 10 secunde inainte de coliziunea spate cu seatul, 12 secunde inainte de coliziunea seat-tir. Dar a luat masuri doar la secunda 7 (8?). Al treilea – passatul croseta a ramas infipt complet aiurea in spatele camionului din fata cel putin pana la secunda 17 (bineinteles pe banda 2).

      In alta ordine de idei, a facut vreo parte implicata in accident solicitare catre Comisia de Circulatie a PMT pentru semnalizarea/marcarea corecta a intersectiei ? De exemplu prin eliminarea jumatatii de banda spre stanga cu marcaj hasurat ? Pentru ca daca exista o astfel de solicitare, mai ales sprijinita de dovezi/martori, si nu este urmata de masuri concrete, la urmatorul accident PMT poate deveni parte civila in proces de despagubiri. Dar e mai usor sa comentezi pe net si sa cauti vinovati prin alte parti.

      00
    • De ce nu a folosit Seat golul rămas în urma benzii de stânga?

      P.S.: bara youtube cu recomandări de clipuri este cancer și trebuie interzisă. Pun pauză, dau clic x ca să o închid, apoi apăs space și apare iar în loc să pornească clipul.

      00
    • „…dar salvand-o poate de la dauna totala pe a mea.”
      Eu stiam ca dauna totala la o masina este atunci cand te loveste trenul si te taraste 500 de metri,cazi intr-o prapastie de la 25 de metri sau iti arde masina.Daca te loveste unul in spate e cu totul altceva.Se pare ca am ramas in urma cu informatiile,scuze.

      00
  62. Aici avem de fapt 2 conflicte principale in trafic, cel dintre autoarea filmarii si ‘bgr’ si cel dintre seat si camion. Adunate a iesit ce a iesit.
    Faptic bgr se afla in aceeasi banda cu autoarea si se deplasa incet inainte, la un moment dat a pus un semnal dreapta. Autoarea – muzica si discutii in masina. Seatul sau croseta benzi in spate cu viteza mai mare, sau era pe aceeasi banda mult prea aproape. Camionul cel mai probabil rula cu viteza constanta pe banda lui pana a acrosat seatul. Era mai in spate fata de autoare (masina neagra a trecut pe acolo in fata autoarei – crosetat cu succes). Limita de viteza pe segmentul de drum 70 km/h. Posibil ca unii participanti la trafic – masina neagra, seat – sa fi avut spre 80.
    Atitudini:bgr ezitant – pe buna dreptate am zice post-hoc pentru ca daca s-ar fi dus dupa camioneta l-ar fi luat cel cu masina neagra (in scenariul acesta cel cu masina neagra ar fi fost principalul vinovat dpmdv) dar semnalizeaza (!). Autoarea, seatul – neatenti la traficul de dincolo de masina imediat din fata. Soferul de camion – relaxat pana a luat o muscatura din seat.
    Scenariul optim – cel care croseta cu masina neagra sa ramana pe dreapta, bgr accelereaza in blana, autoarea franeaza sau ia macar piciorul de pe acceleratie (oricum nu avea 70).
    Scenariul cel mai nasol – bgr coliziune cu mas neagra, autoarea direct in ei, seatul infipt in ea, camionul posibil coliz cu mas neagra (pare incarcat).
    Zic ca au scapat destul de usor.

    00
  63. Pe cuvântul meu dacă înțeleg de ce cameramanul e mai supărat pe cel din fata decât pe cel cu Seat-ul. Frâna n-a fost foarte brusca, au fost câteva secunde bune în care se putea reacționa. Autorul a și claxonat, deci Seat-ul practic a fost și atenționat sonor. Cu toate astea a fost tantalau și n-a știut ce sa facă.

    00
    • Pai ala cu seatul era in bula lui – infipt in acceleratie. Cum sa franeze daca nu stia ce se intampla mai in fata? Oricum nu se aude zgomot de frana din cauza claxonului, doar dupa coliziunea cu camionul aud cauciuc pe asfalt (la start recording…).

      00
    • Probabil genul de persoana care cauta vinovati si acolo unde nu sunt

      00
  64. Spune chiar el de ce, este suparat pe soferul vw ca ‘a fugit’. Desi acela avea implicare extrem de redusa in accident (se deplasa incet in banda lui si totul s-a petrecut in oglinda retrovizoare), nu a incalcat in mod evident regulile de circulatie si nu-i cunoastem gradul de urgenta cu care trebuia sa-si continue deplasarea.

    00
  65. Ce voce porno are gagica.

    Dacă nu e deja, ar putea să se gândească la o carieră ca Dominatrix.

  66. Nu stiu la ce va uitati voi da ala ce filmeaza e cretin rau, a oprit sa dea claxoane fix degeaba. Bine asta nu inseamna ca la cu VW a procedat corect, evident ca nu dar de ce naiba ai opri sa dai claxoane cand poti sa te duci inainte fara probleme ? Eu sunt sofer de weekend da asemenea imbecilitate n-am facut vreodata desi merg cat se poate de regulamentar. Aici nu e vorba de dreptate dupa lege, e clar ca ala cu Seat-ul e de vina, e vorba ca se putea evita accidentul relativ usor daca nu-l interesa mai mult sa dea claxoane.

    00
  67. NOU
    #192

    Ce se întâmpla când se întâlnesc trei prosti in trafic

    00
  68. Timisoara e un oras in care nesimtirea in trafic si jegurile de factura asta domina de ani de zile!
    Pacat de omul care a filmat si celalalt lovit de tir, ca nevinovati fiind, nu-si vor recupera pagubele niciodata.

    00
  69. Reprezentanţii poliţiştilor susţin că nu vor tolera așa ceva

    00
  70. „Toate masinile din spate veneau pe unda verde, cu vreo 3 semafoare anterioare pe verde.” asta e un fel de motivatie ca veneau tare de tot si se grabeau sa-l prinda si pe urmatorul pe verde

    00
  71. Îți zic eu: Salcâmilor e stradă cu sens unic din 2009. De unde știu? Stau în zonă. Până în 2009 se putea face stânga fără probleme, dar au făcut o groază de sensuri unice în zona Girocului (Intr. Sepia, Mureșan, Cosmunului șamd) din cauza străzilor înguste și a mașinilor parcate pe străzi.

    Habar n-am ce căuta VW ăla cu număr de Timiș pe banda aia, decât dacă n-a mai fost în zonă de +11 ani.

    00
  72. 1. Sper ca ati chemat politia la fata locului, avand in vedere ca mai mult de doua masini au fost implicate si probabil daca era cineva in dreapta in seat s-a lovit calumea.
    2. Cel care filmeaza, a franat ca un bou, fără să se uite in oglinzi. O fi gresit incadrarea cel oprit acolo, dar statea pe loc, si era loc de manevra de ocolire fara frana brusca. Presimt o culpa comuna pentru autorul filmarii si seat. Daca in locul aluia era oprit unul ca facuse pana, i-a murit motorul, etc…. cum era?
    3. Cel cu Seatul, alt sumahăr, nu pastreaza distanța, nu e atent, și pe lângă că frânează, trage si dreapta. A avut mare noroc ca nu a murit nimeni cand s-a urcat camionul pe el.
    4. Ăla cu camionul e nevinovat, a fost la locul nepotrivit la momentul nepotrivit.

    00
  73. Sa ma ierte Mnezo, dar cel de la volan e si el bou-vagon. Avea trei moduri sa evite celalalt dobitoc.
    1. Avea loc lejer sa traca pe langa el fara sa-si paraseasca banda sau cel mult incalca cu rotile din dreapta linia despartitoare dintre benzi. Si cand eram incepator eram capabil sa apreciez corect distantele.
    2. Din cand in cand, cam la 15-20s eu unul mai arunc cate un ochi in retrovizoare sau oglinzile laterale ca sa ma informez ce am in spate. Daca facea asta, putea sa ocoleasca lejer prin dreapta, pentru ca era informat.
    3. Daca tot a franat asa brusc si a reusit sa se opreasca in spatele aluia si nu stia ce are in spate, putea trage de volan usor stanga cat sa fie in linie cu el, ca sa faca loc in caz ca vine ceva din spate. Pe acolo puteau trece lejer 3 masini in paralel.

    Dupa mine, vina mai mare o are cel care a filmat. Am marii dubii ca va fi scos vinovat cel care crede autorul filmarii ca e. As paria pe Seat ca va fi scos vinovat ca nu a pastrat distanta, desi el e al 3-lea in lantul vinovatiei.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube

Top articole

7 zile

Alte linkuri (mostly NSFW)