Pușcărie pentru taximetrist?

Ieri a avut loc un accident frontal grav în Brașov, soldat cu moartea unei persoane (șoferul Astrei roșii a făcut infarct ulterior accidentului) și rănirea gravă a celuilalt șofer (CHRul argintiu). Cauza a fost, desigur, viteza mare. Până azi. Azi a apărut clipul cu accidentul (via un grup de trafic de pe fb). Un jeg de taximetrist a forțat doar un pic intrarea, două mașini au tras de volan stânga, ca să evite coliziunea, și s-a întâmplat nenorocirea.

 

În pozele și filmările de după accident nu se vede dacă taximetristul a oprit. Eu sper să facă pușcărie. Și hai că e evident că legea trebuie schimbată și introdusă noțiunea de „vinovat indirect”.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

268 comentarii

  1. A fortat doar un pic, cat sa se urce pe el

    Si eu cred ca trebuie cu vinovat indirect!

    00
    • Este foarte greu sa stabilesti o limita pentru vinovatul indirect.

      Sa spunem ca eu merg pe un drum national cu viteza legala de 100 km/h si vad un copil pe marginea drumului care pare sa sara in fata masinii.
      Evident, pun frana brusc pentru a evita sa-l lovesc (dar pana la urma nici copilul nu mai sare pe sosea).
      Soferul din spatele meu se sperie, trage stanga de volan si intra pe contrasens. Are loc un accident soldat cu victime.

      Pot fi considerat vinovat indirect? Pana la urma am franat fara motiv fiindca nu a intrat nimeni pe sosea.

      00
    • Normal ca nu (dar vei avea o problema in a demonstra asta, daca nu ai dashcam, probabil. sau martori). Ala din spate va fi fost devina pentru ca nu a pastrat distanta. Dar aici este altceva: taximetristul nu are nicio scuza, decat tupeul lui de rasa infecta.

      00
    • Acum niste ani am evitat un idiot care facea stanga la Cutitul de Argint ( Bucuresti) direct pe banda 1 – adica in mine. Trag din reflex dreapta de volan ( nu ma asteptam sa faca dreapta pe 2 benzi – ca sa nu mai zic ca trebuia sa cedeze prioritate la greu) – ma infig intr-un copac. El – nu pateste nimic si nici macar nu opreste sa vada daca n-am murit… B 54 EGE – o dacie junghi ( daca o mai fi in circulatie). Mi-am luat amenda etc – si am intrebat politistul ce ar fi trebuit sa fac eu in situati asta. Raspuns – tii drept de volan si intri in el. Nu aveam cine stie ce viteza – insa daca intram in el tipul de pe scaunul din dreapta ar fi avut sanse sa petreaca ceva timp prin spital avand in vedere despre ce masina era vb… In cazul de fata – Dusterul trebuia sa intre in taxiu. Sau sa franeze etc. Nu scrie nicaieri ca ai dreptul sa schimbi benzile fara sa te asiguri…

      00
    • Titi aur ce părere are? Ăla cu mașina roșie a condus defensiv, pentru că s-a apărat de Duster?

      00
    • Pe acelasi motiv daca ala cu masina rosie se oprea, dar facea o criza de nervi si scotea o mitralieră si impusca 50 de oameni, banuiesc ca era vinovat taximetristul.
      Poti sa ii acorzi o parte din vina pentru ca a provocat un accident, dar pana la puscarie e cale lungă. Nu a avut niciun moment intentia sa omoare pe cineva. Astea sunt legile in Romania, nu le-am facut eu.
      Si acum sa curga minusurile.

      00
    • @Cezar, dacă te uiți în codul penal unele fapte sunt considerate infracțiuni chiar dacă nu au fost sărvârșite cu intenția de a provoca nasolii.
      se merge de la ”nu putea să prevadă ce s-ar putea întâmpla”, la ”nu a prevăzut, dar putea și trebuia să prevadă” până la ”a prevăzut consecințele faptei sale”.

      00
    • Asa o sa gaseasca astia si la Muc cel mic Iorgulescu vinovati indirecti drumarii . Avea soseaua sleauri domne!

      00
    • @ Cezar, se vede cât de șofer ești tu….
      Când ești în trafic EȘTI OBLIGAT să te asiguri tot timpul, înainte de orice manevră, ȘI SĂ FII ÎN PULA MEA CONȘTIENT CĂ NU EȘTI SINGURUL DIN TRAFIC, iar acțiunile tale îi afectează direct pe ceilalți participanți în trafic!

      00
    • Tomita, ma refer la faptul ca nu ia pușcărie pentru ce a provocat. Ca nu a avut intentie sa omoare pe nimeni. Astea sunt legile.
      Daca eu las masina parcata pe trecerea de pietoni si altu ma depaseste si omoara un pieton , ca nu a avut vizibilitate, intru eu la puscarie. Moral, poate ar trebui, dar legea zice NU.

      00
  2. 90% ca nu s-a oprit, aceasta subspecie ar trebui calcata pe cap de fiecare data cand incalca legea. Inchisoare nu ar face fiindca nu avem loc, dar hai sa nu mai poata conduce in viata lui, din pacate orice i s-ar face animalului, omul ala a murit din nimic.

    00
    • NOU
      #12

      – conform stirilor aparute, taximetristul A FUGIT de la locul accidentului!
      – deci da, ca in cazul loviturilor provocatoare de moarte ulterioara loviturii, taximetristul fiind „declansatorul” + fuga de la locul accidentului = multi ani de parnaie (teoretic)
      – ceilalti doi, „Dusterul” si decedatul din masinia rosia, fac si ei parte din culpa comuna tuturor celor 3, dar la ei va fi cu NUP si INRI sau cu suspendare pentru ca au reprezentat un „efect” al „declansatorului”
      – taximetristul poate fi incadrat si la tentativa de omor daca cel cu Dusterul il da in judecata

      00
    • @vlad din vitan: tu ai vreun pic de pregatire juridica? Faci praf toate conceptele pe care incerci sa le invoci.

      00
    • @ion: spune tu ce este corect și ce este greșit.

      00
    • NOU
      #15

      @ion : banuiesc ca nu intelegi conceptul juridic de INRI nu?

      00
    • Bine ca nu l-ai incadrat la terorism pe taximetrist.

      00
    • toata specia asta infecta numita taximetristi ar trebui incadrata la terorism. Iti e frica sa umblii pe strada din cauza muistilor astia jegosi.

      00
    • Conform legii (nu conform logicii si bunului-simt), taximetristul nu a fost implicat in accident. Daca masina lui nu a fost atinsa, legea considera ca nu e parte la accident, deci putea sa plece linistit in treaba lui, nu „a FuGiT dE lA LoCuL aCcIdEnTuLuI !11!!!111”. Asta chiar daca a fost in mod evident factorul declansator si vinovatul moral.
      De aia trebuie schimbata legea.
      Cat despre tentativa de omor, cred ca oricine cunoaste cat de putin legea, isi da seama ca e o aberatie sa incerci sa-l acuzi pe taximetrist de asa ceva.

      00
    • NOU
      #19

      @corcodusul
      asa a gandit si ala cu Touareg-ul de pe DN 1 care NU l-a atins pe loganistul care a iesit in decor (deci n-a fost implicat in accident) dar ce sa vezi „suv”-istul si a luat-o cu parnaie!

      *daca tu il sperii pe unu care alearga si ala se fereste dar intra in altul care cade, se loveste cu capul de asfalt si moare, vinovatul principal este cel care a speriat initial pentru ca daca nu exista sperietura, nu ar fi existat “fereala” deci implicit nici coleziunea provocatoare de moarte ….

      tine si de lege si de moralitate si de avocati

      00
  3. Daca vreau sa sustin la patreon dar vreau sa si comentez se poate? Daca comentez diferit fata de ceea ce scrii tu si majoritatea de pe aici, publici?

    00
    • ce inseamnă „comentez diferit”? nu ești de acord cu mine? îmi iei morții în pulă?

    • Eu promit sa dau $30 pe luna daca pot sa fac ce zice Vali mai sus, dar pt fluturas :)
      Si cred ca ne mai adunam cativa

      00
    • nu am tier de 30, dar am de 50. :)

    • Garantezi ca apare tot ce ii comentez / fie la articolele lui, fie despre el la alte articole, si we can work something out.
      No judging, e o perioada mai grea la serviciu, si vreau sa ma tratez un pic

      00
    • și nu găsești o fată pe onlyfans să o faci fericită?

    • Alea sunt mai greu de expense :)
      Asta pe patreon o bag la online training.

      00
    • Ce va tot invartiti ba, atata dupa deget? Spuneti odata, clar, care e buba! @zoso – Boss, vrem sa nu mai scrie ala aici, capisci? :D

      00
    • @Leo, nu cred ca e o solutie. Daca el nu mai scrie, noi pe cine mai injuram?

      00
    • Ca si pana acum: pe mine! :D

      00
    • Pe tine te poate injura oricine, eu voiam ceva mai exclusiv

      00
    • Eu vreau ca Fluture să continue să scrie.
      Spectacolul snăufleicșilor cotcodăcind în comentarii ca niște găini bete e neprețuit.

      00
    • Si eu vreau sa mai scrie, dar vezi ca snoufleicsii tai in general sunt de stanga, la fel ca si amicul nostru

      00
    • Daca va strângeti 20 de „baietasi” care sunteti pregatiti sa platiti câte 50 USD/luna in Patreon, va promit ca scriu regulat si va las toate comentariile. Iar pentru alti 50 USD/luna va si raspund la comentarii, ca sa va puteti defula si mai bine.

      Zic ca e ieftin, daca ati plati un psihiatru, ar fi 50 USD/sedinta. Inmultit cu cel putin 3 sedinte pe saptamâna – Mihailescu pare genul cu nevoi de acest gen – si cu vreo 3 ani de terapie, economisiti de o masina…

    • Vali, unii sunt cam ca niște domnisoare sensibile, se simt ofuscați imediat la un schimb de replici mai dure sau când sunt ignorați complet. Cam așa e în viața, nu-i totul cum vrem noi.
      Dacă are vreo relevanță sau contează cât de cât, personal prefer ca cei doi băieți”controvesați” să scrie în continuare pe aici; n-am fost eu mereu încântat de textele lor, ba câteodată mi s-au părut chiar cârnați (ca să te citez) dar de foarte multe ori am citit cu maximă plăcere și interes!

      00
    • @Fluture, cui nu ii sta în gat BOR-ul și Catedrala, o solutie mai ieftina ar fi spovedania. :-)))

      00
    • Mihailescu si baietii de pe aici par genul care le-au incercat pe toate, de la mindfulness la Freud. Am ramas unica lor speranta…

  4. Ce haos general a fost. Nimeni nu-si tine banda, ala iese fara sa se asigure. Unu mai berbec ca altul. Cum sa tragi asa de volan fara sa te asiguri? Iar racerul ala trage de volan si intra direct in plin in masina de pe celalt sens care mergea intre benzi.

    00
    • in momentul in care iti apare berbecu’ de pe strada secundara fara sa se asigure, fortand intrarea, tu cum ai reactiona? E acel instinct primar de conservare (fugi, lupta sau blocaj).

      00
    • Si daca era un caine?

      00
    • cred ca a fost mai degraba reflex decat instinct (la astra rosu)

      nici nu stiu cum te poti pregati pt asemenea situatii.. fiindca daca reflexul era sa ramane in banda lui si se ciocnea cu dusterul putin avea destul loc.

      jizz ce macel. imi iau land cruiser, masina pt oras.

      00
    • @punKreas Si daca era un caine il faceam muci. Spargeam o bara.

      00
    • @IonutO, corect.
      Daca era un caine il loveai in plin (asta presupunand ca reactionai logic si nu instinctiv).
      Exact asta s-ar fi intamplat si in cazul din filmulet daca soferul masinii rosii nu s-ar fi panicat: ar fi lovit putin in spate Dusterul.

      00
    • 4 exemple de șofer mediu din RO. Neatenție, 0 awareness, reacții din panică, nesimțire.

      00
    • Pai daca din dreapta iti vine un tampit si-ti ia banda, unde sa tragi. Decolezi? Te scufunzi? Nu e normal sa tragi stanga? Am avut si eu acum 5 ani un tampit din asta care s-a trezit in mijlocul strazii si am urcat pe bordura, ca altfel ma trezeam cu motorul masinii peste genunchi. Am scapat ieftin nu puntea fututa si o spaima, dar putea fi mai rau. Ala avea scuza ca era batran si iesise din parcare fara sa vada ca mai trebuie sa dea prioritate, dar magarul asta din clip a iesit pur si simplu ca un berbec ca are prioritate de taxi.

    • Pai a tras stânga si a murit, ceea ce ma face sa cred ca nu a luat chiar cea mai buna decizie.

      00
    • Vorbim de un reflex adecvat fracțiuni de secundă ca reacție la o situație cu care nu prea ne confruntăm decât ocazional. Ca reflexul să fie cât mai eficient ar trebui să avem cumva „exercițiul” incidentelor de acest gen,

      00
    • Cum sa tragi asa de volan?
      Reflexe de soferi de Romania. Adica cum sa franez si sa intre ala in fata, pai cum o sa mai fiu eu primul? Ce sunt fraier? Asa se forrmaza reflexul.
      Alftel, taximetrstul ala e criminal si dupa legile din Romania…

      00
    • @Gabi yup, o fi bun o scoala de condus defensiv la ceva..

      00
  5. doar ca nu exista vinovat indirect si ala nu o sa fie nici macar certat

    • eu: trebuie introdusă noțiunea.
      tu: nu există momentan.
      eu: nu mai bea apă după firea.

    • NOU
      #51

      Cat fight, cat fight !!!

      00
    • Don’t mess with my hair

      00
    • Serios?Nu o să cerceteze nimeni cine a provocat accidentul?Cu video?
      pass-pass

      00
    • Stiu de un caz prin constanta cand unu a lovit un pieton pe trecere ca nu-l vazuse de o masina parcata neregulamentar. Rezolutia a fost ca Ala parcat aiurea e vinovatul. Exista precedent. Nu stiu ce sa zic de duster. Si ala merita ceva.

      00
    • Accident acum 2 ani … Opresc la trecere sa treaca un pieton si ma trezesc cu unul ca ma buseste prin dreapta, ca incerca sa evite un smecher (ce i-a taiat pur si simplu calea) si risca sa intre in parapet. Asa ca a intrat in mine. Ne-am dus la Politie si smecherul, neatins, era super relaxat, ca nu pateste nimic, desi din vina lui a fost accidentul. Politistul a decis ca el va plati ambele masini, asa ca se poate intampla si asa ceva :D

    • Poate legal n-o exista vinovatul indirect dar măcar moral tot este (nu că ar încălzi asta pe cineva, mai ales pe cel decedat). Iar taximetrisul ăla știe asta. Trebuie să decazi destul de mult la nivel uman ca să poți dormi apoi liniștit noaptea.

      00
  6. Mno, de asta stau eu cat mai pe dreapta / pe banda 1. Sa-mi pazesc piele cand trage unu dreapta brusc / aiurea de pe contrasens.

    00
  7. să-mi bag pula în morții tuturor labagiilor care forțează intrarea de pe străduțe. mînca-mi-ar pula de suboameni.

    00
  8. El ar fi oprit ca e om bun, dar l-a vazut pe un „alternativ” (xoxo clubul taximetristilor) si trebuia sa-l raporteze. Dar el e om bun si plateste toate taxele spre deosebire de „alternativi” si se grabea la un „e bine 10 sute bos?”

    Oricum, pana la urma uber e de vina.

    /s

    00
  9. eu nu inteleg partea cu vinovatul indirect? taxiul e vinovat cat se poate de direct chiar daca masina lui nu a fost atinsa. omor din culpa.

    00
    • ah, si vedeti ca taxiul e in continuare acolo, in prima poza, in spatele masinii rosii.

      00
    • Zi-ne şi nouă articolul din lege conform căruia poate păţi ceva ăla cu taxiul.

      00
    • @ratza
      Neacordare de prioritate soldata cu accident.

      00
    • @ratza: you have been served.

      00
    • Neacordare de prioritate soldată cu accident se referă exclusiv la maşinile implicate. Mai căutaţi.

      00
    • Neacordare de prioritate? Acu pe bune, de unde stiti toti ca ala cu taxiu nu va pati nimic? E vreunu procuror? Politist de rutiera?

      Neacordarea de prioritate are o definitie mai generala, va sfatuiesc sa o cititi. Nenea ala e culpabil pt asa ceva, chiar daca el nu a patit nimic.

      00
    • Ai dreptate, doar ca nu. Accident, Calarasi, asteptam sa faca un tip stanga. Un idiot intre in depasire, le facem loc sa nu se pupe, al idiot in spatele nostru, cu ochii in telefon, ne loveste in spate. Nu a vrut sa ne dea asigurarea, ca nu e vina lui, ca e vina aluia care a depasit. Am chemat rutiera, a venit politistul si a spus: NU EXISTA AUTOR MORAL al unui accident.

      00
    • Autorul moral exista, poate nu din punct de vedere legal (adica nu poate fi pedepsit), dar merita facut de rusine pe internet, macar.

      00
    • acelasi document citat si la incidentul cu camionul:

      articolul 6
      1. acordare a priorităţii – obligaţia oricărui participant la trafic de a
      nu îşi continua deplasarea sau de a nu efectua orice altă manevră, dacă prin
      acestea îi obliga pe ceilalţi participanţi la trafic care au prioritate de
      trecere să îşi modifice brusc direcţia sau viteza de deplasare ori să
      oprească;

      taxiul il obliga pe cel cu dusterul sa isi schimbe traiectoria pentru a-l evita provocand astfel intregul accident.

      00
    • @ thebblack: sigur, dar aluia o sa i se impute doar neacordarea de prioritate. restul problemelor nu i se pot pune lui, legal, in carca.

      00
    • Din filmulet asa inteleg si eu. Ah, ca nu a intrat el in celalat, da, dar dupa codul rutier el este primul vinovat, pentru ca actiunea lui a fost prima din lantul de actiuni care au dus la moartea aluia de pe contrasens.

      Una peste alta, putem sa aberam cat vrem. Un avocat sau un politist vor sti ce sa spuna, noi doar ne dam cu parerea si tare sunt curios cum vede „legea” situatia curenta.

      00
    • ariciu, uite o idee foarte buna. pentru un blog, sau de ce nu pentru o emisiune d-aia de genul „reflectii rutiere”.

      se culeg diverse astfel de incidente, preferabil si filmate, si DUPA cercetare si judecare/verdict sa fie explicate cu desene pentru toti, PE BAZA textelor de lege invocate.

      daca putem analiza timp de ore, din 35 de unghiuri si cu 17 experti, pozitia nefireasca a mainii la un meci de fotbal, de ce nu putem face asta si in cazuri in care lumea chiar ar invata ceva util.

      00
    • @thebblack, @230v, care este articolul din Codul Rutier care se refera la „Neacordare de prioritate soldata cu accident.” ?

      Eu nu l-am gasit.
      Ar fi interesant sa vedem ce scrie mai exact si pt cine se aplica.

      00
    • Andrei, legea face referire doar la neacordarea de prioritate. accidentul rezultat e o circumstanta agravanta.

      00
    • Bai baieti facem si noi diferenta intre puterea unui politist de a stabili un autor moral dpdv rutier si puterea unui judecator de a stabili un autor moral (din culpa) din punct de vedere penal?

      00
  10. tot am frecat video-ul ala si mi se pare ca si tampitul cu Duster e pur si simplu tampit, mergea mai mult pe banda a doua decat pe prima banda. De unde s-a incetatenit ca daca apare un obstacol pe banda ta, eu pe banda 2 sunt obligat sa ma dau la o parte sau sa-ti fac loc sa intri si tu? Ar fi frumos, dar sunt situatii cand nu se poate. Taximetristul facut pieton pe viata, iar celui cu Dusterul luat permisul vreo 3 luni, pt ca e dobitoc.

    00
    • Senzația mea e că cel cu Duster-ul mergea inițial pe banda a doua și vrea să treacă pe prima, când apare în cadru e mai mult pe banda a doua, când e aproape lovit de taxi este aproape tot pe prima bandă.

      00
    • Corect, daca ne uitam la primul cadru in care apare Duster-ul, acesta e 95% pe banda a doua, probabil tocmai se dadea la o parte sa ii faca loc „furiei rosii” din spate.

      Urasc taximetristii din principiu, dar vinovat e ala cu Duster-ul ca nu semnalizeaza schimbaea benzii si ala cu furia rosie ca facea pressing in spatele Duster-ului iar ulterior ca ulterior fiindca trage ca idiotul de volan. Taximetristul doar se inscria pe o banda libera.

      00
    • Cam așa văd și eu lucrurile. Poziționarea foarte neinspirată la momentul acela a Dusterului a provocat lanțul de evenimente.
      Fiecare are o contribuție la accident, mai puțin nefericita din Honda

      00
    • @bufnita.
      esti 100% ca cea din honda,care e defapt toyota nu are vina?

      00
    • @robert3, esti 100% ca nu esti prost?
      Ce vina sa aiba o masina lovita frontal de cineva care intra pe contrasens?

      00
    • Mergea pe b2 cu b1 liber. Dacă vrem sa cautam vinovați ii găsim mereu

      00
    • Honda e vinovata ca nu circula pe B1. Duster e vinovat ca s-a replicat pe 1. Bine ai venit pe trafictube.

      00
    • Aia e vinovată ca nu a stat acasă.

      00
    • @jan nu e pe DN sau autostrada sa folosesti banda 2 doar pt depasiri, multi idioti nu inteleg asta in oras, stau pe banda de care am nevoie in functie de unde merg. Ca sa nu mai zic, putin mai in fata pe sensul de mers al Toyotei e statie de autobuz fix pe b1, inainte de statie o strada de unde ies multi speciali fix ca taximertistul, deci de multe ori e ne oie sa mergi pe b2 ca sa nu faci fix ca ala cu Duster sa eviti in ultimul moment.

      00
  11. ca idee. un parapet intre benzi ar fi salvat situatia. ok, what if da’ pula mea, cand vezi disperarea si paranoia romanilor vis a vis de un virus tip gripa dar in acelasi timp vezi cum ii doare in pl ca pe sosele si in spitale se moare la foc continuu la modul cel mai stupid si prevenibil, nu poti sa nu te gandesti pana unde merge prostia.
    ok, iti iei un Hammer, cel mai mare Jeep sau un T34 si un abonament la clinica privata dar paradoxal asta nu micsoreaza numarul mortilor.

    00
  12. Eu vad asa: dusterul alb venea de pe banda 2 pe 1. Taximetristul a vazut aparent banda 1 libera si a vrut sa se bage. Cand duster era pe banda 1 si a vazut ca e ocupata cu taxi a vrut inapoi pe banda 2 dar era ocupata si aia. Deci vina se imparte la taxi si duster.

    00
    • Duster nu terminase trecutul pe banda 1 cand furia rosie era deja langa el. Curios cum in descrierile tuturo,r fix depasitorul forte care nu lasa ceilalti perticipanti la trafic sa termine manevra in care erau angajati este cel mai nevinovat.

      00
    • Sa nu mai spunem si faptul ca „depasitorul” este cel care a tras de volan in loc sa incerce sa franeze si a omorat o persoana nevinovata.

      00
  13. Am avut un accident usor anul trecut pt ca nu am tras de volan deloc cand una a virat dreapta fara sa se asigure. Bag pla in ele de fiare, nu tragi de volan niciodata daca nu esti 100% sigur ca nu mori/omori.

    00
  14. Taximetristul e vinovat de tot accidentul asta, eu l-as adduce la tribunal cu sau fara legea aia de vinovat indirect.

    Ce observ eu in filmare e „dinamica” traficului la momentul respectiv. Si, conducand in Bv si in alte orase din Romania, observ aceasta dinamica de „raliu”.

    Am locuit ceva timp in Bruxelles, pe un bulevard destul de mare , care avea si linie dubla de tramvai. Faza e ca, pe ditamai bulevardul de 5 km, la fiecare doua blocuri, iese o straduta ca asta de unde iese taxiul, si are prioritate de dreapta. Cine a condus in Belgia cred ca e satul de indicatoarele alea cu „X” pe ele.

    Acum cateva saptamani au votat daca sa le scoata sau sa le pastreze. Si cica le pastreaza. Politia a dat un comunicat cum ca, statistic, sunt mai multe accidente usoare la setarea cu „prioritate de dreapta”, fata de mai putine accidente, dar mai grave, la viteze mai mari, pentru setarea cu bulevard cu prioritate si strazi fara prioritate. Aparent prioritatea de dreapta auto-regleaza intr-o oarecare masura
    traficul.

    00
  15. Soferi adevarati toti. Iar ala care intra pe contrasens e cireasa de pe tort.
    Eram intr-un microbuz si circulam cu aprox 110 la ora pe un drum aglomerat. La un moment dat sare un caine in fata noastra. Il facem terci. Toata lumea indignata pe sofer ca nu l-a evitat. Practic l-au facut troaca de porci. A incercat el sa le spuna ce consecinte ar fi avut o tragere brusca de volan la viteza asta dar n-a fost chip sa-i convinga.

    00
  16. Jegul de taximetrist a fortat intrarea vazand ca si cel cu jeep-ul al mergea pe 2 benzi, cel cu masina rosie avea viteza.
    Din pacate cam toti au partea lor de vina.

    00
  17. Azi dimineata in Bucuresti, sub pasajul Vacaresti.
    Tramvaiul castig. Din nou :)
    https://imgur.com/a/J3B72A9

    00
    • Se vede clar ca tramvaiul putea evita accidentul ! Dar vatmanul , batman ! Batman ! a tinut sa mearga drept !

      00
    • doar ca s-a ciocnit cu o ambulanta, nu cu un tramvai. dar ce sa-i faci. Noi ne pricepem si la ce a mancat soferu dimineata dintr-o singura poza !

      00
  18. Eu nu vad pe nimeni nevinovat in filmare.
    1.Taxi care iese fortat (desi se vede ca dusterul vine de pe banda 2 pe 1 si iar pe 2 la impact.
    2.Dusterul (vinovatul nr1 dupa mine) care conduce asa cum fac multi „piloti” de pe la noi. Nu e pe nici o banda,e asa..pe unde e loc.Mi se pare ca el e cel mai haotic din filmulet.
    3.Opelul rosu vine cu o viteza mult prea mare pentru a evita ceva,iar cand se intampla sa ii saea ceva in fata,trage cs un incepator de volan direct pe sens opus.Despre ce instinct vorbim?De a intra frontal in altcineva care vine din sens opus?
    4.Ala cu Toyota care merge ampulea pe banda 2 desi e libera banda 1. Nu e el vinovatul dar isi putea salva pielea. Deaia exista legea aia care spune sa circuli aproape de marginea drumulu,ca sa ai timp de reactie la faze de genul

    00
    • Boss, nu sti ce inseamna instinct,e un act reflex (deci care face bypass la judecata) care te indeparteaza de pericol. Da, ironia e ca te poate baga mai in kkt decat esti deja sau ai fi daca pur si simplu nu ai face nimic.

      00
    • Stiu, stii!

      00
    • Ba tocmai,ca asta ziceam . Am evitat si eu asa un caine la tara cand aveam 18 ani si eram incepator,de era sa-i fac dacia lu’ taicamiu franjuri intr-un gard.DAR ERAM INCEPATOR. Daca dupa multi ani de condus ,instinctul tau nu e sa rupi pedala de frana ci sa iesi din decor,atunci ceva nu se intampla ok la tine in caput.

      00
    • Si eu zic ca „cel mai vinovat” in nebunia aia e dusterul. A depasit pe dreapta (devansat pentru „soferii” de pe-aci), fara semnal, apoi a schimbat iar banda fara a da prioritate + fara semnal.
      Boul cu taxiul a facut o singura tampenie ( f mare, ce-i drept) spre deosebire de dusterist care a facut vreo 4.
      Ala cu masina rosie mergea putin cam tare, dar nu cred ca peste 50-60. Si daca intra in duster in loc sa ia stanga, tot il arunca pe sensul celalalt – nu mi-e clar daca nu patea cel putin la fel de rau.
      Ala de pe contrasens se uita fix in pula, n-a fost in stare sa vada ce se intampla acolo si sa se duca in pizda ma-sii pe banda 1, unde ar fi fost normal sa fie de la inceput.
      Deci avem minim 3 vinovati si ala rosu la care posibil e vinovat in functie de ce viteza avea.

      00
    • Mai putin pct. 4. Avea banda 1 ocupata de un biciclist.

      00
    • @ion, daca intra in Duster nu cred ca il arunca pe contrasens.
      Masinile mergeau in aceeasi directie, deci forta de impact era destul de redusa.

      00
    • Eu nu vad biciclist, dar n-am ochelarii aia buni la mine

      00
    • Tocmai de aia e bine să belești ochii să nu te ia prin surprindere și să dai cu instinctoru ca să zic așa. Condusul e sport aproape extrem, depinde de țară, asta nu înțeleg mulți. Also „nu credeam că se bagă” denotă lipsă de experiență.

      00
  19. taximetristii din Bv = taximetristii din B

    00
  20. Dupa comentariile la clipul cu femeia aceea care si-a aruncat copilul – pe trecere – fara sa se asigure, m-as fi asteptat la un paralelism: cei 2 sunt vinovati pentru ca nu s-au asigurat ca taximetristul nu va trece! Ce daca aveau dreptul sa treaca, si femeia avea dreptul sa treca, nu?

    00
    • nu, esti prost, pe trecere te asiguri inainte sa treci, aici idiotul cu taxiul trebuia sa se asigure, ala cu duster trebuia sa se urce pe el, scapau toti teferi poate mai putin taximetristul dar si ala ca nu e aceeasi viteza ca la doua masini ciocnite pe contrasens

      00
    • Pai cam sunt vinovati de prostie si reflexe de idioti…iese boul fara prioritate si tu tragi de volan peste altii ce n-au vina. Aici vorbim si de Duster care e maxim de idiot la faza asta, plus pilotul cu Opel care intra pe contrasens ca duamna primar la fonduri.

      00
  21. Eu as da vina si pe taxi dar si pe duster, omul a mers pe doua benzi, iar masina rosie se pare ca a mers cu viteza

    00
  22. Ei dragilor, vedeti de ce este buna politia cu radarul? Mai taie din elanul acestor viteji care merg mult peste limita legala.

    Faceti un experiment: mergeti cu maxim 60 pe toate bulevardele Brasovului, sa vedeti cum va depaseste absolut tot ce misca.

    Ar cam trebui camere fixe pe toate bulevardele, inclusiv pe Muresenilor, unde seara e pista de racing.

    10
  23. NOU
    #139

    Alții au făcut în mod direct lucruri mai nasoale și deja dorm liniștiți acasă http://shorturl.at/atvI9

    00
  24. Clar puscarie, clar valididarea taximetristilor trebuie facuta altfel (apropo de atestate si alte vrajeli de care se plangeau ei).

    00
    • bonus, obligatoriu curs de condus preventiv la #titiaur!

      00
    • Cursul de conducere preventiva ar fi fost util pentru soferul cu Duster si pentru cel cu masina rosie.
      Ar fi invatat sa nu traga aiurea de volan, fara sa se asigure.

      00
  25. acum o sapt o raba a raschetat o pizduca cu un vw de vodafone sau ceva din cauza unei tiganci „avariate” pe banda 1 care nici nu a fost atinsa.. dupa accident a plecat tiptil i-am luat nr si l-am oferit pizdulicei panicate.. nu stiu daca a reusit ceva dar macar sa o cheme politia la discutii

    00
  26. Am vazut toti macar cateva episoade „Dezastre in aer”. Dureaza o ancheta la accidente alea cativa azi iar la sfarsit mai mereu e un cumul de factori si vinovati care a dus la tragedie. Piesa aia era defecta, pilotul a gresit aia, vremea a contribuit cu aia, etc. Inteleg ca un avion e o masinarie mult mai complexa ca un automobil dar, daca ar exista resurse sa se verifice cat mai detaliat accidentele auto sigur ar fi mereu mult mai complex decat celebrele „neadaptarea vitezei la conditiile de trafic” si „nu a acordat prioritate”

    00
  27. Taximetrist – puscarie
    Dusterul alb care venea racheta si nu l-a ajutat franele – puscarie (pentru ca a iesit de pe banda)
    Racheta rosie care se intrecea cu Dusterul – puscarie (pentru ca a iesit de pe banda)

    In situatii d-astea niciodata nu tragi de volan sa iesi de pe banda si sa intri pe contrasens, ai mari sanse s-o iei in barba. Dai in boul care iti iese in fata. Masina, caine, betiv etc.

    00
    • ai perfecta dreptate, doar ca in relitate nu multi isi pastreaza calmul/sangele rece si reactioneaza rational.

      00
    • Corect. Mai ales ca stii ca vine ceva pe contrasens (ca sofer, trebuie sa stii absolut tot ce se intampla in jurul masinii – fata/spate/laterale, tot timpul).

      Pui frana violenta, masina are EBA si ABS, te ajuta.

      Si in primul rand nu circuli ca dementul in aglomeratie, pentru ca daca se intampla ceva, n-ai vreme sa feresti.

      Incercati sa mergeti legal, cu 60 (unde drumul permite), in oras, in paralel cu cei care merg de asemenea legal. De multe ori ajuta in calmarea traficului si a ‘crosetatorilor’ de benzi – care trebuie sa inteleaga ca in oras se merge calm, pentru ca sunt muult prea multe masini, printre care si biciclisti si pietoni.

      00
    • @hash În Brașov o merge. Încearcă tu să mergi cu 60 paralel cu unul care merge tot cu 60 în București, și nu numai, cred că în orice oraș din sudul țării.
      Pe aici cred că 80 e limita în localitate, nu 50. Și nu doar pe bulevarde mari.

      Altfel am mai zis, și o zic din nou: Observ din ce în ce mai mult la șoferii români instinctul de schimbare a benzilor decât frânarea.
      Chiar ieri traversam strada pe trecerea de pietoni nesemaforizată în B. Pe B1 3 mașini, pe B2 una. B1 a încetinit și oprit, dar ultima mașină a trecut rapid pe B2 fără să încetinească. Era să îl pupe pe cel de pe B2 care a oprit și el. Și la drum lung e la fel. Banda 1 încetinește când e ceva pe drum, aglomerație, etc, cei din spate trec rapid pe B2 fără semnalizare și fără a încetini. O prostie. Sunt convins că asta e cauza multor accidente.
      Nu e vorba de calm și sânge rece, ci de obișnuință. Asta coroborat și cu faptul că mulți stau ca în fotoliu în mașină cu o mână pe volan, poziție din care nu există vizibilitate optimă și nu se poate controla mașina foarte bine.

      00
    • @hash, adica tu spui sa incerce soferii sa incalce regulamentul? Cel putin eu asa inteleg.
      In codul rutier este specificat ca trebuie sa mergi pe prima banda si treci pe banda a doua numai atunci cand intri in depasire.
      Deci nu ai de ce sa mergi cu 60 km/h in paralel cu alta masina care merge cu 60 km/h.

      Un astfel de comportament nu duce decat la agresiuni in trafic (si nu ma refer numai la agresiuni fizice, ci si la condus agresiv cu depasiri si frane bruste in fata).

      00
    • racheta rosie a murit si cea de pe contrasens rani multiple si suspiciune de coloana rupta

      00
  28. Când vorbiți de ”vinovat indirect” și presupuneți că ea nu există în legislația noastră, greșiți.
    În speță nu e vorba de vinovăție, care e cât se poate de directă (din partea taximetristului), ci de intenție, care e în cazul de față indirectă.
    Așadar:
    – vinovăția este directă;
    – intenția este indirectă;

    Legea prevede toate astea. Nu vă dați seama de fapt cât de complexă e analiza unei infracțiuni, ca elemente constitutive și câte ramificații are.

    00
    • Asta vroiam sa zic si eu, majoritatea are impresia ca pentru chestiile petrecute pe sosea nu exista alta lege in afara de codul rutier – asta e adevarat doar pentru accidentele usoare.

      00
    • @ovidiu cred ca faci confuzie intre intentie si culpa, ambele fiind forme ale vinovatiei. In cazul accidentelor de circulatie vorbim intotdeauna (aproape) de culpa. Daca ar fi intentie, fie ea si indirecta, ar fi omor.
      @ Radu nu cred ca a zis cineva, vreodata, asa ceva

      00
    • atunci „omor din culpa” ce inseamna?

      00
    • @mm
      Nu am făcut nicio confuzie, vorbești de lucruri diferite.
      Culpa-i culpă, intentia-i intentie. Mere-pere.
      Aici nu discutăm daca-i culpă sau intenție, s-a plecat de la premisa, sugerata de autor, ca vorbim de intentie, iar obiectul dezbaterii a tins sa devina care formă a intenției.
      Așadar nicio treabă cu culpa. Reia cursurile de anul 3 (parcă).
      Și daca e sa ma întrebi pe mine, văzând înregistrarea, chiar l-aș baga pe taximetrist la o intenție indirectă.

      00
    • In ce fel diferite?
      Tu vorbesti de vinovatie directa si indirecta, termeni care nu exista in dreptul penal. In schimb exista vinovat sau nevinovat.
      Apoi vorbesti de intentie indirecta la taximetrist. Adica prevede rezultatul faptei sale şi, deşi nu-l urmăreşte, acceptă posibilitatea producerii lui? Slabe sanse.
      @ corcodusul nu exista omor din culpa ci ucidere din culpa.

      00
  29. Taximetristul vede banda unu libera, nu se asigura cum trebuie, duster vine cu viteza de pe banda 2, iar ala cu rosu pare ca era la maxim un metru de duster, fara sa pastreze distanta. Vinovat e ala de pe contrasens ca a plecat la drum intr-o zi cu ghinion.

    00
    • nu, chiar, boul de taxi l-a vazut pe boul de duster pe jumatea benzii dar nu l-a lasat sa treaca de el, a intrat direct ca un bou, daca murea ala cu dusteru era clar vinovatul;
      idiotul cu rosu a mers nu doar repede dar si nepreventiv, in intersectie nu intri ca schumacher ca nu ataci sicane in plus esti atent cand 2 masini ajung in paralel pentru ca se pot intampla chestii, el n-a fost atent si s-au intamplat. cum ar spune CTP, a rezultat un ou.

      00
    • in intersectie nu intri ca schumacher

      acolo nu e intersecție, e intersecție cu drum fără prioritate. MARE DIFERENȚĂ.

    • @Vali, plm eu conduc preventiv, vad ca se intersecteaza cu alta strada ii dau mai incet ca stiu ce idioti sunt pe drumuri, eram sa mor de vreo cateva ori conducand corect si preventiv ce plm sa mai spun daca as fi condus haotic?

      00
    • @vali e intersectie. Intersectie cu un drum fara prioritate exista doar in afara localitatilor.
      Nici mie nu mi se pare vinovat taximetristul. Cel cu dusterul e vinovat ca mergea aiurea. Cum zice Robert, taximetristul cred ca s-a asigurat, a vazut ca nu vine nimic pe b1 si a dat sa intre cand l-a vazut pe cel cu dusterul ca schimba benzile.

      Acum, TEORETIC, cel cu dusterul a facut o manevra gresita, pentru ca n-ai voie sa schimbi benzile in intersectie. Preselectarea benzilor de circulatie se face cu 50m inainte. Dar la cat de bine e facuta legea la noi, nu cred ca ar fi vreun politist in stare sa aplice argumentul asta.

      00
    • @Dragos: e linie discontinua intre sensuri

      00
    • cum draq vedeti unii ca s-a asigurat taximetristu? daca erai la testul de carnet iti punea evaluatoru frana in bot si era ca si picat testul

      00
  30. Eu va aduc aminte ca la Constanta un sofer care a parcat o masina si a obturat vizibilitatea, cauzand un accident, a fost condamnat. Deci se poate.

    00
  31. Toate aceste intamplari nefericite au ca principala cauza usurinta cu care se acorda permisele de conducere… parerea mea.

    00
    • In scoala de soferi te invata sa mergi drept si sa opresti la semafor. Hai sa fim seriosi. Cum te formezi ulterior, cum te comporti pe sosea tine de auto-educatie. Adica aia vitezomani cu bemeve au fost raceri inca din scoala de soferi? C’mon!

      00
    • In afara de situatiile ilegale (gen dat spaga, luat pe naspa), de ce crezi ca permisele se acorda prea usor? Inca o data, ma refer la cazurile normale cand se parcurg toti pasii legali.

      00
  32. Parerea mea, dupa ce am vazut filmul de pe camera de supraveghere. 4 masini implicate, TOTI vinovati.

    Soferii, in ordinea vinei:
    1) masina rosie, a carei sofer a murit. Principalul vinovat. La inceput de filmare era in spatele Dusterului, iar in 20m era in lateralul lui, pe contrasens. A avut viteza, s-a apropiat excesiv, l-a trimis pe cel cu Duster pe banda 1.
    2) Duster. Din 2 motive. Primul – nu era pe banda 1, libera de altfel. Al 2-lea, dar nu se vede pe filmare clar – sunt sanse sa fi schimbat banda FARA semnal, taximetristul neavand astfel habar ca urmeaza sa-i ocupe banda pe care iese.
    3) Taximetrist, ca a facut manevra de iesire cu o asigurare superficiala. Intr-adevar, avea banda 1 libera, dar pana sa iasa efectiv, Dusterul i-a ocupat-o.
    4) cel de pe contrasens. Merge pe banda 2, ca romanul, desi banda 1 e goala. Daca clasamentul asta ar fi facut pe considerente de preventie si instinct de conservare, l-as pune ca principal vinovat.

    Sintetizat, cauze accident:
    1) mergem pe banda 2, ca stricam masinuta pe banda 1.
    2) viteza.
    3) (probabil) lipsa semnal la schimbarea benzii.

    00
    • Pe biciclistul de pe banda 1 l-ai vazut?

      00
    • Nu, ce biciclist?

      00
    • Cel de pe contrasens merge pe banda doi pentru ca trece pe langa un biciclist care e pe banda unu.

      00
    • Gata, vazut, ai dreptate.
      Totusi, cred ca si pe sensul ala e banda de biciclete, asemanatoare celei vizibile in prim planul filmarii.
      Dar ai dreptate.

      00
    • @Daniel: Intradevar, pula ala cu Duster daca a schimbat B2 cu B1 fara semnal, este de fapt autorul moral al accidentului. Apoi urmeaza la mica distanta taximetristul ca se baga ca un boi si apoi ceilalti (Dusterul din nou, Opel-ul, etc.). Concluzie: semnalizati in pizda mamii voastre cand schimbati banda!

      00
    • @Cineva: biciclistul era pe pista de biciclete, nu pe banda 1.

      00
  33. Dincolo de comportamentul jegos al taximetristului (și toți cei care intră cu jumătate din mașină pe prima bandă atunci când ies de pe străduțe), nici Dusterul și nici Opelul nu par să fi avut vreo intenție de a frâna. Ori când eu am făcut școala de șoferi, instructorul m-a bătut constant la cap cu următoarea frază „frânezi, nu tragi de volan!”.

    00
  34. De ce presupuneți că nu exista vinovat indirect? a existat dintotdeauna și va exista.. întrebați un jurist înainte de a face afirmații…

    00
  35. Mereu e un deliciu sa citesc comentariile. Cica politia cu radarul, pai pune in mortii matii radare fixe pe drumurile cu probleme si gata. E o mare culpa comuna, vina o poti arunca pe cei 3 eroi, exceptand Toyota aia. Taximetristu e de vina, pilotul ala cu Duster la fel. Bomboana de pe coliva e ala cu masina sport a saracului Opel Astra gtc ce e pur si simplu un handicapat. Pe langa viteza, trage ca prostul de volan si provoaca un impact frontal, cand iti poti mentine banda, tii volanul, franezi, scapi cu o acrosare. Sunt ca aia ce au preferat sa evite cainele si au omorat familii intregi..

    00
  36. Stie careva ce marca erau masinile ?, mi se pare ghinion sa mori la 60 la ora.
    Cea gri pare o toyota chr, dar cea rosie seamana cu o mazda ?

    00
  37. Si eu am fost lovit usor de unul care s-a ferit in mine de un taximetrist care s-a urcat pe el. Numai ca eu nu m-am ferit mai departe in altcineva. Eu am luat asigurarea de la ‘fraierul’ care s-a ferit si taximetristul a scapat cel mai ieftin.

    asta imi aduce aminte de un banc care se potriveste cu situatiile de genul asta…
    Instructor: Mergi cu masina si in fata ta apar o babuta si un caine, ce calci ?
    Elev: Catelul, evident !
    Instructor: (pleznindui una dupa ceafa) Boule, calci FRANA.

    00
  38. NOU
    #188

    De ce nu are nimeni curajul sa o spuna pe aia dreapta? Un racer prost si agresiv s-a dus la domnul, iar strazile sunt acum cu 0,00001% mai sigure. E greu?

    00
  39. As fi curios, cati dinte cei care comenteaza p-aici, au evitat un accident frontal..

    00
  40. Cred ca fiind caz penal poate fi gasit vinovat si acum fiindca incalcarea lui a legii a fost cea ce-a pornit sirul de evenimente inevitabic ce-a dus la accident. Aici treaba e cam clara datorita camerei.

    Ce ne trebuie noua e o lege care sa faca condusul imprudent o contraventie si punerea in pericol a celorlalti participanti la trafic o infractiune (cu sau fara alte incalcari ale legii).

    Ca de-asta au jegurile curajul sa se bage asa si de asta conduc agresiv. Ca fara un radar poti sa mergi cu 100/h in localitate si politistul nu-ti da nici macar un avertisment. Pe strada poti sa faci 8-uri printre masini ca n-au ce sa-ti faca daca nu tai macar o linie continua. Pe autostrada daca mergi 20 de km pe contrasens e la fel ca si cum ai merge pe-o strada laturalnica si nefolosita la 2 noaptea. Toate lucrurile astea creaza ii incurajeaza pe cei care deja sunt nesimtiti si la un moment dat nici ca le mai pasa.

    00
    • NOU
      #192

      exact ca in SUA, acolo se numeste reckless driving si in unele state e infractiune

      00
    • Dar nu poate fi autorul moral ala cu Duster care schimba B2 cu B1 fara sa semnalizeze? Adica taximetristul e bou, si se baga, dar vazand ca B1 la momentul in care ajunge el in intersectie, este goala, tinde sa forteze un pic, dar ulterior vine Dustrerul (FARA SEMNAL) si se baga pe B1, taxi este deja iesit, Dusterul forteaza apoi inapoi pe B2, etc.. Deci, cine-i (primul) autorul moral?

      00
    • @Sitting duck: Exact, sau orice alta tara de doamne ajuta. In UK, in Franta o data la an apare in presa cate unul bagat la puscarie pentru ca a intrat pe contrasens pe autostrada sau a condus TIR-ul mult peste limita. Iar amenzi pentru zapaciti care merg sau se baga ca idiotii fara a incalca efectiv codul rutier se dau zilnic. Noi avem nevoie de asa ceva.

      Degeaba inveti condusul defensiv la scoala de soferi daca legea iti permite sa fi nu doar nesimtit in trafic dar iti permite (fara costuri mari) sa pui in pericol viata oamenilor.

      @George: Pana la o sentinta definitiva poate fi orice. Dar eu zic ca Duster-ul ar fi maxim „vinovat indirect” pentru actiunea lui daca si asta. Exista in clipul asta 3 greseli de ciobani ai soselelor (cate una facuta facuta de fiecare masina implicata, mai putin cea de pe contrasens). Insa doar taximetristul are o incalcare evidenta a codului rutier care a dus, combinat cu celelalte 2 „greseli” care nu incalca codul rutier, la provocarea accidentului. Dar e posibil sa fie doar parerea mea subiectiva.

      00
  41. Alora cu ala care merge pe doua benzi,v-ati gandit ca schimba banda tocmai acolo?

    00
  42. Ceva da cu virgula. Cel cu alb mergea pe doua benzi, a vazut ca taximetristul i-a blocat banda, nu pune frana, trece pe banda doi fara sa se asigure. Cel care mergea pe banda doi cred ca statea pe telefon pentru ca nici frana si s-a dus prea mult pe contrasens, prea mult. Si care a fost ideea sa intre. Da-l naiba de taximetrist. Stim cu totii ca sunt niste idioti. Dar astia doi din urma ce fac? Dribleaza pe carosabil?

    00
  43. Primul lucru pe care l-am remarcat vazînd filmarea a fost viteza mult prea mare. La o a doua vizionare aș zice că toți sunt vinovați: taximetristul care forțează ieșirea de pe straduță, Dusterul care merge pe două benzi și nu semnalizează, mașina roșie care presează Dusterul și nici măcar nu frînează în fața pericolului evident, dar și mașina de pe contrasens care merge pe banda a doua cînd nu e cazul.

    00
  44. Apropos de Twitter:

    1. Poate faci un thread permanent de discuții legate de twiterul tău. Așa, cel puțin eu nu ar „trebui” să acapăr unul normal.

    2. Tu: „mulțumesc tuturor prietenilor care n-au făcut glume de kkt cu berea corona. hai că se poate.”
    Eu îi mulțumesc soției mele că mă pus sa beau una în loc să fac una cu o bere pusă pe un raft și să o instagram pe pagina firmei…. Pfuuu… Noroc cu femeile.

    00
  45. Am pățit și eu o faza din asta, dar era un drum cu o singur banda pe sens, mi-a ieșit în fața o basculanta de 3.5 t. Instinctiv am tras stânga, cei care spun că ai timp să te gândești la altceva, nu știu ce vorbesc, iar de pe contrasens venea un tir, cumva am reușit sa trag dreapta înapoi, am scăpat milimetric, cred, ca să nu mă fac acordeon.

    00
  46. Dupa indignarea initiala, am luat un pic filmarea la puricat.

    1. Taxi se opreste si se asigura -> B1 este gol = OK
    2. Taxi decide sa efectueze virajul la dreapta
    3. De pe B2 in acelasi moment Dusterul schimba banda sa faca loc celei rosii (care a se nota ca venea mult mai tare ca el) – cu semnal sau fara (nu imi dau seama din imagini, probabil pe cele originale se va vedea)
    4. Duster trage de volan disproportionat (si oricum nu e cine stie ce masina stabila la Testul Elanului)
    5. Masina rosie, viteza+tras de volan = impact frontal.

    Disclaimer: nu ma pronunt ferm asupra vitezelor Dusterului si a celei rosii, insa imi pot spune o parere legat de faptul ca nu erau in limitele bulevardului respectiv.

    Acum, nefiind impact, dar probabil bazat pe precedentul de la Bucuresti cu accidentul de la Miorita (cu toate ca strict legat precedentul nu constituie obligatie pentru instante, insa clar va fi adus in discutie cel putin) , culpa se va imparti la toti 3: cel implicat direct in accidentul frontal (nu stiu daca mai e in viata sau nu), Duster si taxi.

    00
  47. Acum trei ani, eu nu am tras dreapta și am dat cu hotărâre într-o dubă de curierat, care a iesit „un pic” prea mult (și prea agresiv) de pe o stradă secundară. Din stânga-spate venea un TIR cisternă de la MOL care probabil s-ar fi urcat la propriu peste mine, dacă îi ajungeam în față. Duba a intrat în roata mea dreapta-față, i-au sărit airbagurile, a fost frumos… Cand a venit poliția, agentul i-a zis curierului „așa-ți trebuie, dacă te bagi peste Loganuri!” Mi-am făcut mașina pe asigurarea firmei, cu piese de origine etc., vreo 11 mii de lei :)))

    00
  48. Ce vad eu: un taximetrist care nu acorda prioritate si nu ca forteaza intrarea, intra de-a dreptul.
    Doi conducatori care se aflau pe drumul cu prioritate care e clar ca nu au limita de viteza legala si se sperie si reactioneaza dubios.
    Asa putem spune ca si cel cu duster-ul e de vina ca a ales calea cea proasta(evitarea unui accident cu consecinte mai mici in favoarea unuia cu consecinte mai mari).
    Vinovat e si cel cu masina rosie ca nu a franat deloc si a tras de volan stanga(desi venea masina de acolo) optand pentru un impact frontal, cel mai nedorit tip de accident.
    Din cate vezi, s-au intalnit un cumul de factori, mai multe tipuri de prostie, dupa parerea mea. Da, taximetristul e primul vinovat dar nici ceilalti 2 soferi nu sunt mai brezi. Singurul nevinovat mi se pare soferul in care a intrat masina rosie, ca nu a avut timp sa reactioneze.
    Nu degeaba exista o limita de viteza in trafic pentru a putea opri in conditii de siguranta in fata unui pericol, sau chiar daca nu ai cum sa opresti/eviti automat viteza mai mica diminueaza pagubele.

    00
  49. NOU
    #206

    Conform legislatiei rutiere, daca iti apare un obstacol iminent in fata, tii mainile ferm pe volan si NU tragi de el.
    Acelasi lucru ti-l vor spune si politistii daca tragi de volan sa-l feresti pe unu si intri in altul.
    Deci in cazul de fata, cel cu Dusterul trebuia sa pastreze directia si sa intre in taximetrist, care era si vinovat de altfel.

    Asa e in teorie, dar in practica cred ca toti tindem sa tragem de volan.

    00
  50. cred ca vedem alt film. doua masini au tras stanga? :))) gibonul ala cu masina rosie a pierdut controlul pentru ca avea 500 la ora. el a tras stanga sa nu intre in duster, nu in taximetrist. daca gibonul nu avea 500 la ora nu se intampla nimic. taximetristul s-a bagat dupa ce a dat prioritate masinii negre, avea banda 1 libera in momentul ala. apoi ala cu dusterul s-a bagat pe banda 1 pentru ca era presat de gibon. cand intra taximetristul pe banda 1, dusterul era pe banda 2, ce prioritate sa ii dea pe banda 2. se vede ca dusterul voia sa se bage pe banda 1 fiindca era presat de gibon. dupa ce a trecut masina neagra, dusterul a vrut sa se bage pe banda 1 si a dat de taximetrist. taximetristul a acordat prioritate masinii negre de pe banda 1. ala cu dusterul trebuia sa stea linistit pe banda 2.

    00
    • Perfect!

      Culpa taximetristului ramane totusi, doar ca si-a-ndreptat privirea inspre unde s-a dus cu masina. Ceea ce e cat se poate de normal.

      00
  51. „Pai daca eram io la volan… „

    00
  52. Just asking: sursa clipului ?

    00
  53. NOU
    #213

    Ia cu suspendare cel mult … ala rosu mergea cam tare , iar ala alb trebuia sa intre in taximetrist !

    00
  54. Si ca sa incheiem discutia:

    „Acul indicator a rămas oprit la 100 de kilometri la oră”

    Da, deci taximetristul e de vina.

    00
  55. daca privim cu atentie tot filmul vedem asa:
    – un sofer care merge pe doua benzi si forteaza intrarea pe banda a doua (acel Duster alb)
    – un sofer mandru si posesiv care tine tare de banda lui si nu il lasa pe primul sa intre (Ford rosu)
    – alt sofer care forteaza ghiolbaneste intrarea anticipand oarecum ca Dusterul va ajunge pe banda a doua in dreptul lui (taximetristul)

    SFAT posesorilor de banda (proprietate personala mostenita de la masa):
    – e mai importanta siguranta si integritatea decat dreptatea (aviz justitiarilor soselelor care merg cu 40 in localitate pe banda a doua)
    – nu va cad coaiele daca lasati pe cate un grabit sa schimbe banda mai fortat, aici ar ajuta si daca respectivul semnalizeaza din timp, ca sa nu va speriati
    – daca nu faceti stanga curand, si banda intai e disponibila soferilor, si nu de putine ori e mai libera si mai rapida (acuma sper ca n-o sa tineti cont de sfatul asta ca ma distrez teribil cand ma apropii de un giratoriu si vad cocletii ingramaditi toti pe banda a doua, chiar daca ei merg inainte)

    00
  56. Ceva asemanator am patit eu acum trei ani. Am intrat intr-o depasire regulamentara, desteptul pe care il depaseam s-a gindit ca ar trebui sa il depaseasca si el pe cel din fata lui si mi-a taiat calea. Ca sa nu intru in el am tras de volan stinga, am iesit de pe carosabil si am lovit o masina parcata pe marginea drumului. Marele meu noroc a fost ca nu au fost victime, in afara de o julitura pe capul meu, si ca un sofer din spate a vazut totul. L-am pus de martor la politie si cel care mi-a taiat calea (si care era foarte sigur ca nu e vinovat pe considerentul ca nu il atinsesem) s-a ales cu permisul suspendat. Clar aici taximetristul e vinovat si ar trebui sa primeasca o pedeapsa penala in cazul asta!

    00
    • Dar spune si ce s-a intamplat ulterior. Cine a platit pagubele? Ati reparat ambele masini pe asigurarea „desteptului”?

      00
    • Exact. Si eu si cel cu masina parcata am reparat masinile pe asigurarea desteptului. Bine, cu ceva peripetii. Asiguratorul desteptului intrase in insolventa si nu am primit banii pina nu am dat FGA-ul in judecata. Alti destepti aia de la FGA. Nu ar face nimic pina nu primesc somatie de la executor…

      00
    • Reparat e impropriu spus. Ambele masini au fost in dauna totala si a fost caz de inlocuire…

      00
  57. De aia trebuie mașini autonome. Oamenii sunt pur și simplu prea prosti, chiar dacă au sclipire când reușesc sa își ia carnetul.

    00
  58. Legat de trasul de volan. Odata mi-a iesit un caine in fata. L-am vazut scurt cu coada ochiului cum fuge si-mi taie calea si am avut foarte putin timp sa gandesc si am franat cat am putut. N-am tras de volan. Am trecut peste caine si chiar daca mi-a parut rau de el si de bara mea fata am fost mandru fiindca n-am schimbat brusc directia. Altadata mi-a sarit o pisica in fata iar aici a fost mai brusc si reflexul a fost sa trag de volan. Am intrat cel putin cu juma de masina pe banda cealalta, noroc ca era libera. Deci cred ca e de cum ti-e soarta, reflexul e sa misti volanul chiar daca stii ca nu e bine

    00
  59. Vinovat e cel cu masina rosie Mazda.
    Ironia e ca daca ala cu masina rosie nu manevra deloc volanul si mentinea viteza nu se intampla nimic, nici macar contact usor cu masina alba Duster nu pare ca s-ar fi intamplat. Daca elibera acceleratia atunci garantat ajungea acasa teafar si cu masina nezgariata.
    Dar si-a facut-o cu mana lui, a estimat prost distantele si a avut comportament idiot de a se infinge in acceleratie si a da din volan ca in filme ca tinea prea mult la tabla metalizata si nu putea trai cu gandul ca se poate produce o zgarietura mica pe tabla pretioasa si a ales in consecinta.
    Taximetristul nici nu avea de ce sa opreasca, el nu a fost implicat in accident.
    Culpa in instanta propabil va fi comuna intre Duster si Mazda in cazul cel mai naspa.
    Mazda are vina ca circula cu viteza peste limita legala, fara conduita preventiva si fara sa pastreze distanta fata de ceilalti participanti la trafic astfel incat sa poata evita orice pericol dar mai ales ca patrunde in depasire e contrasens fara sa se asigure si pe linie continua. Dusturul are vina lui ca schimba benzile in intersectie aiurea si fara sa se asigure.
    Din comentarii inteleg ca soferul Mazda a murit si cel Toyota e la spital, pe siteurile de stiri nimeni nu a binevoit sa zica cine a murit si cine e la spital, doar ca un barbat de 60 de ani a murit si o tanara de 25 e la spital… iar daca te ghidezi dupa masini ai spune ca tanara era in Mazda coupe (masina preferata de tineri) si batranul in Toyota CHR (masina preferata de cei mai maturi) dar pare ca e invers in mazda era un batranel cu spirit tanar racer si in Toyota o tinerica cu spirit matur.
    Pacat de cel de pe contrasens (cel cu Toyota CHR) care a avut ghinionul sa intalneasca in calea lui niste idioti, s-a ales cu masina dauna totala si cu niste rani care nu se vor vindeca toata viata, va avea o viata plina de dureri… totul din cauza unui racer idiot care pretuia tabla proprie rosie metalizata mai mult decat viata altora din jur.

    00
    • Opel Astra GTC, 1.6 aspirat, pe la vreo suta de cai. Nu Mazda.

      00
    • Mai rau. Astra GTC coupe, era ai ok daca era o Mazda coupe.

      00
    • de unde stii cati cai are? ai vorbit cu politia? sunt si versiuni cu 130-160 cai este una si cu 200+

      00
    • „Dusturul are vina lui ca schimba benzile in intersectie aiurea si fara sa se asigure.” :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

      s-a mai zis, o mai zic si eu o data pe principiul celor 100 de lovituri de bici.

      linie intrerupta, intersectie dirijata. cu posibila exceptie a semnalului (dusterul este in imagine mai putin de o secunda pana in momentul in care semnaliztorul i-ar fi sarit singur) dusterul schimba banda perfect legal si regulamentar.

      00
  60. De acord cu notiunea de vinovatie indirecta, in cazul in care ceilalti implicati sunt nevinovati. Ori aici nu e nici pe departe cazul. Soferul de pe masina rosie ar fi putut evita accidentul chiar si numai daca ar fi avut viteza adecvata. Chiar as fi curios cat e limita de viteza in zona respectiva si cat avea masina rosie… Nici eu nu-i simpatizez – chiar deloc – pe taximetristi, dar individul ala, legal nu risca mai mult de o amenda, nici aia foarte sigura…

    00
  61. Dpdv legal, trebuie analizat lantul cauzal adica in ce masura o actiune/inactiune are legatura cu rezultatul produs. Procentul de vinovatie nu conteaza in penal, in sensul ca si cea mai mica legatura cu rezultatul atrage raspunderea penala. Legatura mai stransa sau nu cu producerea rezultatului conteaza doar pe latura civila. Aici pare relativ simplu de stabilit avand filmul accidentului.

    00
  62. Astia de la Digi24 zic ca „șoferul taximetrului care a provocat tragedia nu a rămas la locul accidentului, fiind identificat între timp de polițiști. Acesta va răspunde penal pentru implicarea sa în accident.”

    00
  63. Printre primele lucruri care mi le-a spus instructorul, ca daca mergi in special pe un drum cu mai multe benzi gen oras si ti se baga unu in fata sau un pieton sa nu tragi de volan, daca nu apuci sa te asiguri sau poate il ai pe altu in unghiul mort. Franezi si ti drept de volan, astfel poti evita consecinte foarte grave.

    00
  64. Pe nenea cu Astra l-am mai remarcat prin oras, cred ca mi-a sarit in ochi „discrepanta” dintre Astra sport rosie si „maturitatea” lui, pacat de el poate era un bunic simpatic.

    Aurel Vlaicu reabilitata de curind, hai sa-i dam blana ca-i asfaltul bun.

    Vali asta cu Dusterul nu-i ala care croseta benzile pe 13 Decembrie ceva timp in urma ? Parca tu l-ai filmat pe unul de B ?

    00
  65. „Viteza excesiva” nu e aproape niciodată cauza determinantă ci prostia, nesimțirea și problemele cu ego-ul la volan.

    00
  66. NOU
    #239

    Ce mi se pare mie din imagini,poate gresesc
    Dusterul mergea deja pe 2 benzi
    Poate vroia sa schimbe banda, era atent in oglinda retrovizoare ,sa speriat de Taxi si din instinct a tras tare de volan stanga.
    Dintr-e Duster si Taxi, Dusterul pare mai vinovat
    Parerea mea

    00
  67. E uite ca politia la identificat pe taximetrist si acesta va raspunde penal.

    00
  68. Este acolo masina.. se vede in spatele Astrei rosii in prima poza. O fi fugit doar el.

    00
  69. Din pacate, majoritatea taximetriștilor fac asemenea manevre…

    00
  70. Dupa mine, Duster-ul este aproape la fel de vinovat ca taximetristul. Si viteza masinii rosii e destul de mare. Oricum, preventie 0 la toti 3.

    00
  71. Ca idee.. Duster-ul a oprit? Ca mi se pare ca se tot duce…

    00
  72. Eu vad asa. Un cetatean cu o masina rosie fara cea mai vaga idee despre condus defensiv. Indecisul cu Duster care conduce intre benzi si un taximetrist care se asigura superficial. Mi se par vinovati toti 3 fix in ordinea asta. De aici e simplu. Cercetat penal pt ucidere din culpa soferu de Opel, permis suspendat drastic pt Duster(are viteza e imprudent si nu se asigura la schimbarea benzii) si taximetristul suspendare permis si ridicarea autorizatiei transport persoane plus cercetat penal pt parasirea locului accidentului.

    00
  73. NOU
    #248

    Nu pricep cum pot unii sa traga de volan pe contrasens, in loc sa-si sifoneze bara maxim si aripa.

    00
  74. voi va dati seama ca tipa de 25 de ani de pe contrasens daca mergea pe banda 1, cu tot concursul oferit de ceilalti 3 idioti – > prevenea tot accidentul? (biciclistul are banda lui acolo, strada e lata )

    la final ce avem:
    – opel rosu intrat frontal pe contrasens > deces, barbat 57 de ani (avea centura din pozele cu airbag-ul desfacut si sangele de pe ele)
    – toyota (alba/gri) care freca duda pe banda 2 – > fractura de coloana pentru o pustoaica de 25 de ani, probabil nu avea centura altfel la cum arata habitaclu ala trebuia sa coboare pe propriile picioare

    restul au facut toti prostii care generau amenzi/carnet luat dar toti scapau daca tipa aia statea pe banda 1 indiferent cat de idiot a fost taximetristul, dusterul crosetar

    00
    • voi va dati seama ca tipa de 25 de ani de pe contrasens daca mergea pe banda 1, cu tot concursul oferit de ceilalti 3 idioti – > prevenea tot accidentul? (biciclistul are banda lui acolo, strada e lata )

      plot twist: ea oricum făcea dreapta in câteva sute de metri.

  75. de vina este dusteru nu taximetristu.

    taximetristu se asigura.. nimic pe banda 1(astepta sa treaca masina neagra si sa se bage)
    dusteru in viteza a facut loc Astrei, trecand pe banda 1 dar in acelasi timp a zarit si taximetristu, el avand banda 1 libera (de unde sa stie ca in 2 secunde sare dusteru pe 1) s-a bagat.

    totul s-a intamplat foarte repede, timp de reactie foarte mic, chiar si din partea taximetristului, el isi asigurase banda 1.. de unde sa stie el ca pe duster il claxoneaza astra sa ii faca loc.

    taxi-tristu nu a asteptat sau nu si-a dat seama ce vrea sa faca dusteru.

    00
    • cand acorzi prioritate, acorzi doar celor de pe banda 1?

      00
    • da, corcodusul. doar celor de pe banda 1. nu esti obligat sa astepti sa treaca si cei de pe banda 2, pentru ca nu ii opresti din mers – ei fiind pe banda 2. sau 3 sau 4 etc. dusterul s-a bagt pe banda 1 exact in dreptul statiei de autobuz, dupa ce taximetristul se asigurase, lasase masina neagra sa treaca, avea b1 liber. din filmare nu ne putem da seama daca taximetristul a vazut intentia celui din duster. presupunem noi aici ca a vazut, pentru ca taximetristii sunt suboameni, dar nu stim.

      ala cu dusterul probabil nu l-a vazut pe taximetrist, fiind ocupat cu vitezomanul gica cu masina rosie. probabil astepta sa treaca masina neagra si sa se bage el pe banda 1 sa il lase pe grabit sa se duca. dupa ce trece masina neagra se baga si el stiind ca nu mai are nimic in spate. la cum a trast de volan cand a vazut taxiul, cred ca belea ochii coar in spate sa intre be b1 sa scape de nebun.

      taximetristul nu a iesit fara sa se asigure, nu a intrat cu viteza in intersectie. daca chiar a fugit de la locul accidentului, inseamna ca l-a vazut pe ala cu dusterul si a fortat iesirea, crezand ca ala il vede si isi tine banda.

      acum, daca ai banda 1 libera, te asiguri si te bagi pe b1, ce vina ai tu daca un aiurit de pe banda 2 intra in tine in momentul ala?

      00
    • NOU
      #254

      Sunt curios ce lege spune ca aia de pe banda 2 nu au prioritate fata de tine, ci doar cei de pe banda 1. Si nu sunt ironic/sarcastic, chiar vreau sa stiu ce zice legea daca banda 1 e libera, eu ma bag, dar unul de pe banda 2 se muta pe banda 1 fix in dreptul intersectiei.

      00
  76. Numai eu vad ca cel cu masina argintie mergea pe banda 2, desi avea banda 1 libera? :)

    00
  77. 1. Taximetristul forțează intrarea (nimic neobișnuit în Romania – nu îl scuze deloc, e retardat, dar ceilalți trebuia să prevadă o mișcare neașteptată din partea lui)
    2. Duster care ”semnalizează” că se mută pe prima bandă ignorând că e un idiot care forțează intrarea.
    3. Astra se bagă în depășire înainte ca Dusterul să fie complet ieșit de pe bandă
    4. Dusterul trage de volan fără nici un sens pentru că deja fața lui depășise fața taxiului
    5. Astra în loc să frâneze trage de volan și se duce fix în mașina de pe contrasens.

    80% vinovat cel din Astra 10% Duster, 10% Taximetrist

    00
    • nu îl scuz*

      Revin după ce am revăzut clipul: Taximetrist care forțează intrarea fără să vadă Dusterul care se băga pe prima bandă.
      70% vinovat cel din Astra, 8% Duster, 22% Taximetrist

      00
  78. Nicio urma de condus preventiv..la toti 4.
    Toyota era pe b2 cand aveam b1 libera.
    Taxi iese ca vita, Duster nu semnalizeaza stanga, se baga peste Astra, care nu pune frana (pe asfalt nu se vad urme) si prefera sa intre pe contrasens. Amandoi aveau viteza cam mare, dar nu stiu care este limita acolo.
    Astia sunt soferii romani, pun viata altora in pericol.

    00
  79. Vazui un alt clip (ceva mai extins) care surprinde faptul ca taxiul nu opreste la Stop. Deci e cam clara treaba. Dar e vinovat indirect, vinovati certi sunt loganul si victima, din pacate, pentru lipsa de condus preventiv (loganul era deja intre benzi inainte sa-l jeneze cu ceva taxiul). Parerea mea, nu dati cu parul, ala cu masina neagra cum a putut sa-si tina banda?!

    00
  80. 2020. Încă filmăm cu telefonul înregistrările video.

    00
  81. Urat rau accidentul. In noiembrie o stimata doamna s-a plictisit de stat la coada pe banda ei si a tras brusc de volan direct in mine care mergeam in aceeasi directie doar ca ea era pe loc si eu aveam cam 40. Nu stiu de ce dar am tras de volan fix in directia de unde am fost lovit, mi-am cam futu masina dar macar l-am scapat pe ala de pe banda 1. Doamna era pe 3, eu pe 2 si pe banda 1 mai erau cateva masini.
    Soferul din masina rosia a avut niste reactii tare proaste

    00
  82. Eu zic asa: Boul de pe contrasens ar fi fost normal sa circule pe banda 1 si nu pe 2. Banda 1 era libera, asa spune la carte, trebuia sa o foloseasca (asta daca nu cumva pentru el urma sa faca stanga imediat, fiind astfel justificata deplasarea pe banda 2 in acel moment.)
    Apoi, taximetristul a vazut banda 1 libera, s-a decis sa intre. Cand taxi a intrat putin in banda, Dusterul era in banda 2 dar a hotarat si el sa treaca de pe banda 2 pe banda 1, fix inaintea taximetristului. Se poate vedea in cadru cum se afla intre benzi cu 10 m inainte de impact. Pe directie cu taxiul, Dusterul era 95% in banda 1, dar trage de volan stanga, nu se asigura, ajunge in banda 2, unde era masina rosie si determina astfel masina rosie sa intre pe contrasens. Oricum, datorita Duster-ului, masina rosie tot lovea ceva, ori Duster-ul ori pe cel de pe contrasens. Cu alte cuvinte, fiecare are partea lui de vina, mai mica sau mai mare.

    00
  83. Indiferent cat de vinovat e taximetristul, idiotul principal e cel cu masina rosie. Nu ai cum sa faci asa ceva daca esti sofer. In Bucuresti ies zilnic cativa exact ca taximetristul, dar daca tragi atat de mult de volan incat sa iesi pe contrasens, esti mai prost ca el. Si da, am fost exact in situatia asta acum un an, pentru cei care considera ca ma cred Superman. L-am lovit pe idiot.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube