"Certificat de influencer"

Una dintre cele mai stupide inițiative din ultimii ani, IAB România vrea să certifice calitatea de influencer. Au scris Tudor și Marius despre cum o instituție fără credibilitate nu are cum să facă așa ceva, e doar un exercițiu stupid de piar, ca să se mai bage niște oameni în seamă din lipsă de ceva mai bun de făcut.

Aceiași oameni au dat drumul anul trecut unui cod de conduită pentru influenceri, de care nu s-a mai auzit nimic de atunci, că era tare amuzant. Teoretic, când ai o urmă de creier, dacă dai drumul la ceva, faci un follow up, dai niște comunicate, faci niște analize, dar când fumezi mai uiți.

Scopul lor, al acestor oameni care au propus, și al agențiilor care susțin asta, o parte din ele cu care am colaborat și unde lucrează oameni pe care îi stimez profesional, este profesionalizarea pieței. IAB nu a putut face asta în nici un fel în ultimii ani, nici cu site-urile, nici cu agențiile, nici cu ciorditorii, nici cu plagiatorii, dar s-a simțit acum că ar putea face ceva cu influencerii.

Cool. Hai să vedem. Aștept comunicatele IAB pe tema influencerilor care promovează nepurtatul centurii la volan, filmatului la volan, nemarcarea publicității, mințitului, furatului de bani de la părinți, fumatul la minori, alcoolului la minori și alte minuni. Hai că se poate. “IAB condamnă ferm…” și pot adresa cazurile celebre, Colo cu minorele, Antonia cu Volvo, promovarea gamblingului către copii, DrakeMall, Bongo, Grebenișan cu pastilele antidepresie, eu cu licențele software, Buhnici cu reclama nemarcată, Buhnici și Cadar cu Huawei 5G.

Altfel, când mă gândesc la profesionalizarea pieței, mă gândesc la cine o propune. Oameni care primeau campanii și bani pentru că colegul de așternut lucra la firma care dădea banii? Avem. Oameni care se duceau drogați la întâlnirile cu clienții? Avem. Oameni care au fost dați afară pentru incompetență, dar insistă că au plecat ei? Avem. Oameni care profită că nu le bate nimeni obrazul și se laudă că fac și dreg? Avem. Oameni care nu se pot opri din mințit? Avem și asta. Obae, care ia bani ca să fie mai blând cu unele trusturi de presă în timp ce mimează echidistanța? Este și el. Grozea, care mă acuza de tot felul de mizerii și nu i-a bătut nimeni obrazul? Este și el. Chinezu? Sigur că da. Negrea? Desigur. Mih Lovin, de care piața nu știe ce face, că era ocupată? Dap.

Dar asta nu contează. Oamenii se pot schimba. E normal să se schimbe, de aia aștept acțiuni. Aștept primele comunicate IAB pe tema asta. Aștept profesionalizarea industriei. Aștept mai puține minciuni.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

17 comentarii

  1. Cam cît de mare-i „tortul” anual (al IAB Ro) și cam cîți vor să mănînce din el?

    00
    • Pai vezi cam care sunt agentiile scrise acolo inclusiv numele de la fiecare din ei.

      Off topic … Ionut Oprea nu mai e director IAB Romania? dar oare ce s-o fi intamplat? Prea multa performanta?

      Oricum imi place site-ul IAB … e din viitor

      00
    • ionut a fost o caruta de ani sef la IAB si chiar s-a implicat, pentru ca e naiv. a renuntat ptr ca e activitate, sau era, neremunerata si care ii ocupa tot timpul.

  2. Nu e „tu cu licențele software”, ci tu cu „cheile software”. :)

    00
  3. Influencingul e prin natura lui, viral. Azi poti fi taran, maine esti rege, peste 2 zile esti iar taran.

    De asta Shelly si baietii lui continua cu videoclipurile cu trap, fete sumar imbracate, masini scumpe si fitze. Pentru ca daca s-ar opri si s-ar lua mai in serios, ar fi aceeasi situatie ca emisiunea lui de pe Prima TV, care s-a cam dus in bot dupa un sezon.

    Degeaba introduci un „certificat de influencer” – nu exista reguli sau legi care sa oblige brandurile sa lucreze numai cu „influenceri calificati”.

    00
  4. Pe net eu am tarabă
    Dar n-am certificat
    Că nu e mare treabă
    Ca să mănânci căcat.

    Eu sunt un influencer
    Prin felul meu de-a fi
    Când eu cobor din Rrrrover
    Cerșesc în fiecare zi.

    00
  5. Au bagat salcam baietii…

    00
  6. semantica limbii romane nu se gaseste in codul ala de bune practici. „grup lucrativ”?

    00
  7. Pune toate articolele din seria “influencer fun” cap la cap, printeaza o carte si cred ca asa apare biblia influencingului.

    00
  8. Ălora le trebuie certificat pentru creier. 🤣🤣🤣

    00
  9. “ Oamenii se pot schimba” fara legatura cu subiectul blogului, vorbesc la modul general. Sincer, din minima mea experienta, nu cunosc pe nimeni sa se fi schimbat. Nu in bine si nu la caracter. In mai rau da, dar nu stiu pe nimeni sa faca o schimbat radicala. Necesita un efort mult prea mare, nu se realieaza in doar cateva luni si trebuie sa merite motivul sau persoana sa faca acea schimbare. De asta cand unele/unii sunt pusi in situatia divortului sau datului afara, accepta varianta asta. Un ciorditor va ramane un ciorditor toata viata. Un bombardier va fi un bombardier, una care si-a inselat iubitul, sotul, o va face din nou, o persoana toxica va fi o persoana toxica tot timpul. Prima oara cand le bati obrazul, unii se vor simti ofensati dar cei care incearca sa schimbe o fac pentru maxim 2-3 zile dupa care va deveni business as usual. Eu nu stiu pe nimeni care sa se fi schimbat radical, nici macar eu nu am facut-o. Dupa cum vezi, scriu la fel de analfabet. Sa modeleze putin abilitatile ce le aveau deja sau sa invete noi chestii da, dar nu schimbat radical. Un plagacios va ramane un plangacios si e mai profitabil sa renunti la el decat sa incerci sa-l schimbi sau sa ii oferi o mana de ajutor si sa observi ca ti-ai pierdut timpul dupa care sa zica ca lumea e rea. Din putina experienta avuta, personal nu cred ca oamenii se pot schimba radical.

    00
  10. Certificarea asta e cam ca si alea de le aveau Adevăratele Mame Omide.

    00
  11. Cum adică certificat de influencer ? E o diplomă recunoscută de stat? , contează pe un CV când te angajezi la Mec?

    00
  12. IAB România e de stat ? Ar trebui sa fie si contra unui curs de 5000 de euro de o saptamana sa primesti un atestat de „influtzar” si mai departe sa ai voie sa influentezi.

    00
  13. Influencerii ăștia sunt niste sărăntoci, ei traiesc din ce bani le dau brandurile, ca nu au alt venit, fac niște smecherii cu brandurile si trăiesc in falsitate ! Aparent trăiesc in lux ca ei așteaptă banii de la branduri sa si ia o paine

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Ultimele articole

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube

Top articole

7 zile