Idei greşite despre anvelopele de iarnă

Anvelopele de iarnă sunt un tip de anvelope mai moi decât cele de vară şi au şanţurile mai adânci.

Anveolopele de iarnă se pun doar când ninge.

Nu. Anvelopele de iarnă se pun iarna, pentru că au mai mare aderenţă la temperaturi scăzute. Nu trebuie să fie zăpadă pentru a fi îngheţat pe jos.

Anvelopele de iarnă garanetază că nu veţi derapa.

Da şi nu. Da, aveţi o siguranţă mai mare în deplasare, dar nu, nu sunt infailibile pe gheaţă, de exemplu. Dar sunt eficiente când aveţi de urcat dealuri sau şleauri (pentru că la noi zăpada se dă în dreapta străzii, peste maşinile parcate acolo).

Anveopele de iarnă sunt scumpe.

Da şi nu. Da, sunt scumpe, o anvelopă bună are preţul începând cu 300 lei. Numai că preţul e mic în comparaţie cu posibilitatea de a te mişca cu maşina din loc sau cu preţul reparaţiei unei buşituri de acest gen.

Vreti un motiv bun să vă puneţi anvelope de iarnă? Aşteptaţi să ningă şi ieşiţi pe stradă, să vedeţi cum dau în gol roţile celor cu anvelope de vară.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

7 comentarii

  1. „Anvelopele de iarnă garanetază că nu veţi derapa.”
    Partial adevarat, insa aici depinde de masina si sofer. Oricum, nu degeaba sunt avnvelope de iarna, de multe ori iti pot salva viata.

    00
  2. Eu derapez si cu anvelopele de iarna, dar doar daca e multa zapada si nu ajung anvelopele la asfalt. Ceea ce e si normal, de altfel, zapada pe zapada aluneca. :) Din cate am vazut si santurile de la anvelopele de iarna sunt diferite, permitandu-le sa „sape” in zapada pana dau de asfalt (daca ai ramas intr-un morman de zapada).
    Oricum, diferenta dintre cele de iarna si alea e vara este evidenta, cu alea de vara abia te poti deplasa daca a nins un pic.

    00
  3. dragos, daca mergi cu 100 la ora si jos e greata, da, derapezi. daca mergi prudent si ai si un abs, ai sanse mai mari.

  4. La 300 de lei sunt preturile pentru cauciucuri late, peste 210 mm latime, care se monteaza pe masini scumpe. In jur de 200 de lei iti iei un cauciuc de iarna bun, fara sa fie Debica sau Montana, pentru o masina uzuala middle-class, fie ca e Megane, Golf, 307, sau fie ca e entry level, Cielo sau Logan (180-210mm latime).

    00
  5. A propos de „busitura de acest gen”, eu nu sunt de specialitate si opinia mea nu are greutatea uneia a unui expert, da’ eu TARE ma indoiesc de faptul ca e posibil ca roata stg-fata a masinii care a lovit (cea din partea dreapta a fotografiei) sa ajunga in pozitia in care se vede in poza ca este, doar in urma fie a derapajului pe zapada/gheata pe carosabil, fie a lovirii (cu botul) a masinii din stg (care pare stationata), MULT mai probabil mi se pare ca inainte de a se fi oprit cu botul in portiera celeilalte masini sa fi avut un ALT accident, fie lovind cu lateralul rotii vreun obstacol (probabil vreo bordura sau vreo hartoapa „sanatoasa” in pavaj), fie (MAI probabil, avand in vedere felul in care e deformata SI aripa stg-fata) fiind lovita in partea din fata (dinspre stanga) de vreun alt vehicol, si in acest din urma caz niciun tip de anvelopa n-ar mai fi putut contribui la evitarea accidentului (mai ales ca a ajuns in aceasta pozitie cu roata smulsa, ceea ce nu pare a se datora carambolului prezentat in poza).

    00
  6. Anvelopele de iarna sunt un MUST din punctul meu de vedere. Eu le montez neconditionat la inceputul lunii Noiembrie si le dau jos in general in Martie.

    Anul acesta am luat anvelopele de iarna noi (cele de 205/r16 costa de la 400 lei in sus) si bonus am primit azotul cu care au fost umflate acestea. Nu am mai folosit azot pana acum insa sunt suprins de cat de bine se comporta. Saptamana aceasta am avut niste prieteni in vizita care au plecat de acasa la -17 grade, au umflat rotile la prima benzinarie la presiunea corespunzatoare, si au ajuns la destinatie unde erau -4 cu o presiune mult mai mare.

    Principiul meu legat de anvelopele de iarna si in general echiparea masinii pentru iarna este „Better safe than sorry”. Chiar daca costurile in cazul meu au fost undeva la 3000 lei, am parcurs in conditii de iarna peste 5000 de km si nu am avut nici o problema.

    00
  7. Domnu Stefan va inselati cand spuneti ca anvelopele de iarna sapa in zapada, acele santuri sunt facute sa intre zapada in ele pentru ca daca freci 2 bulgari de sapada forta de frecare este mult mai mare decat daca freci un bulgare pe un cauciuc, deci cu acele cauciucuri de iarna practic mergi „zapada pe zapada” pt ca frecare este mai mare decat cauciuc pe zapada plus ca sunt mult mai moi si nu ingheata ca un cauciuc de vara

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.