Aproape cinci ani mai târziu și 62.000 km situația se prezintă astfel: mașina e una normală pentru un om normal, susține depășirile de bun simț, iar dacă mergi ca bunicul, dar pe banda care trebuie, scoate chiar și 5.3%. Altfel, n-a sărit, niciodată, de 7%. Reviziile anuale – ulei, filtre, verificare plăcuțe, baterie etc – de la 490 lei în 2020 au ajuns 1000 lei în 2025. Mai am doi ani de garanție.
La 3 ani, lichidul de frână și antigelul.
La următoarea revizie urmează cureaua de accesorii.
Si, pentru c-am pomenit de garanție – schimbat melcul de la volan, ”gâjâia” până-n 10.000 km, caseta de direcție, scotea un ”clanc”, pe la 40.000 km. S-a cam mătuit ecranul de la navigație, nașpa, garanția era de 3 ani… Volanul ușor uzat, dar și eu am probleme cu capul – spre exemplu, am în torpedou o pensulă de scos praful din aerisiri, cutele de la manșonul schimbătorului etc.
Reparat pe casco ceva zgârieturi – chei, cărucioare de market (se simte lipsa bandoului lateral), un stâlpișor de parcare.
Cauciucuri allseason Vredestein, bune, au cam 50.000 km. Cică ar trebui să le schimb de pe spate pe față. Nu înțeleg de ce.
Te cam încingi pe textilul scaunelor. Tapițeria, dacă nu ai huse, adună praf și devine ușor îmbâcsită, urmează un curățat interior.
În rest, ca orice break, versatil.
Concluzii: da, e mișto să-ți iei mașină nouă, dar, la ce scoruri sunt acum, n-aș mai face-o.
ps: dacă mai aveți povești, puteți trimite

După critistici nu plânge nimeni, in schimb erau mișto ghidurile de cumpărare sau review urile masinilor
Mi-e dor de critistici.
Dacă în septembrie prind vreo zi cu soare la Berlin îți trimit și eu cu Lexus LBX.
Eu nu inteleg cum mergeti de obtineti consumurile astea…
țări civilizate, trafic rural.
eu nu inteleg cum plac unora break-urile..
io la 2.0 tfsiul meu scot cam 7-8. 7 cu sosete de vara, 8 cu iarna. Virgula ceva.
Secretu e sa mergi linistit
La mine oscileaza intre 0 cand ma duc pe baterie la birou si 7 cand merg cu 140 pe Autobahn. Mers standard pe autostrada normala cu bateria goala, cam 5siumpic. Break, normal, ca altfel e greu sa duc pepenii la piata.
Bucuresti, diesel, 7%
Probabil iese foarte rar pe autostrada și atunci când o face nu depășește 120km/h
@giani: ce rabla ai?
Am sub 7% pe un Volvo break cu 190 de cai. Secretul e că nu merg cu el în București.
Dude, dacă nu e typo – la 60000 km in 5 ani, cât stă mașina în parcare, bacteriile mor și se transforma în petrol…
pai, stiind ca sta atat el si-a luat direct cu bateriile transformate in petrol…
Eu tot cu 2.0 tfsi 8,82 media. Si merg destul de calm, respect toate regulile de viteza.
2.0 TSI ca a lui animaloo, a urcat la 10 media ca am mai mers prin oras cat a fost Bucurestiul liber
La un doi litri, benzină, nu sare de 6,5 litri la sută, media, conform computerului. Merg destul de rar prin oraș, mai mult pe drumuri naționale și autostrăzi, bătrânește, așa.
P.S. Mă derutează puțin modul de exprimare în procente, dar mă obișnuiesc.
@ev21 “animalooou” n-are 2.0 272?
@animaloo, Octavia PHEV, recomand. Bine, vreau o electrica acum, dar recomand cuiva care si-ar dori un PHEV nu prea scump.
La RAV4 de exemplu mai e puțin și la final de drum ai mai multă benzină în rezervor decât la început.
Lăsând gluma, vara rar trec de 7%, iar dacă merg pe DNuri în coloană atunci mai dă și sub 5%. Dacă nu ar vâjâi pe autostradă ar fi mașina perfectă. Sunt curios cum e modelul ăsta nou la capitolul antifonare.
@Gabi, îmi explici care e diferența între break/sedan/hatchback cand stai cu mâinile pe volan?
Există oameni care își iau mașina pe baza percepției altora și există oameni care aleg mașina pentru scopul ei practic.
3 l benzina, inline 6, 374 cp – 7,5 l / 100 km la 135 km/h, la mers intins pe DN poate sa fie si un 6 acolo in fata. Condus eficient, nu la consum. Cand e talpa grea, poate si 13-14 l / 100 km.
zidanne -fix. Dar, 90% din timp masina merge pe autostrada. Cu 100-110, nu stiu, ca o foloseste nevasta-mea sa mearga la munca ~45km mai acana. Inclusiv bucata de „oras” este intr-o zona fara aglomeratie.
fiind benzinara daca ii pui rulota imediat ii creste consumul. La fel, daca te duci la 130+
@giani: nici nu stiu ce kkt sa fac. Cred ca totusi la anu incerc sa vand rabla, desi motive. altele decat „incepe sa imbatraneasca” nu-s. Dar, nush. Inca nu simt in urina hibridele. Mi se pare ca aduc complicatiile ambelor tipuri. Pe de alta parte, cu noile hibride de la VW, care bat 100 pe electric, aduci avantajul ambelor sisteme
@animaloo: pai nu lua hibrida, nu mai are sens acum. Daca nu vrei sa mergi de 4 ori pe an pana in Romania si inapoi, noua generatie de electrice e suficienta si la drum lung.
Mie imi pare rau ca am luat PHEV, constat ca incerc sa merg pe electric cat pot de mult, e pur si simplu mai placut. O vand anul viitor, pana sa iasa din garantie. Adica nu zic ca e o masina naspa, e economica atunci cand vrei si trage suficient (200cp) cand ai nevoie, plus ca bagi in ea suficienti cartofi sa umpli o taraba in Obor. Dar pe aici electricele sunt super ieftine si acum au si deal-uri cu 0% dobanda.
Caută o folie pentru ecranul mătuit. Eu am pus la o Kona și a ajutat.
Sunt posesor de corolla hybrida 1.8 si dupa aproape 5 ani de posesie am asa:
1. Consum intre 4 si 6 la suta. Orice trece valorile astea esti schumi.
2. Anvelopele sunt o loterie curata. Michelin, Continental, Goodyear,Pirelli inca nu au date clare pe tema asta.
3. Ai hibrida si vrei economii mergi in oras.
Sper sa ajute.
Ce cazan de masina. Am una acum in vacanta, am uitat cat de econobox e. Consuma putin dar plm ce viata trista.
@ev21 Cand am spus acelasi lucru intr-un comentariu pe youtube, am fost injurat. Ma bucur sa vad ca nu sunt singurul care crede ca viata e trista rau cu o corolla. Consuma putin si atat. Fix atat! Am luat-o de noua si am rezistat cu ea doar 2 ani.
e de la cutia aia de hahat
Am kia ceed sw cumpărată de nouă in 2018, 172.000 km in prezent, motor 1.4 benzină aspirat. Nu am avut nicio problema în afara de schimbat becuri la 3-4 luni. Ce regret, este ca nu are faruri și stopuri led.
In rest doar revizii la kia Băneasa, benzină și talpă cât cuprinde.
Kia face masini de calitate.
Am rîs.
Garanția aia de 7 ani e doar la tablă, dacă n-o atingi. Melcul de la direcție dus? Am Golf de 19 ani la 290k km și nici gînd de așa ceva.
Marinel sa nu confundam Kia cu Suzuki. Kia e foarte ok pe garantia de 7 ani. Kia are cel mai bun raport pret/calitate dintre masinile pentru muritori.
Am Kia Niro de 6 ani. Mild hybrid.
Garanție 7 ani din bară n bară. 70k, cred că i face mașina anul ăsta.
Condus de o femeie cam 60k, 90% în oraș. Am doi câini și o vecină cu Alzheimer care aruncă pe geam de la mămăligă la oase de vită, cam de toate.
1: interiorul cu huse, tapițerie ok dar mocheta e cam căcăcioasă însă nici BMW nu pune mai bună, îți zic eu.
2: tabla e cam subțire, dintr-un ciolan de vită aruncat de la etajul 2, s a cam îndoit într-un loc dar nu mă deranjează foarte tare. Când o trece rugina prin tablă, o să mă agit. Deocamdată tabla e albă și înțepătura aia e de vreo 3 ani.
3: vopseaua (Cerulean blue) e pretențioasă, mare căcat. Se vede pe ea orice. Dar nu te pui cu ce le place nevestelor.
4: baterie de serviciu dusă pe pwlă (vina neveste mi fiindcă pornește, merge 2 kilometri, oprește, vine înapoi 2 kilometri, oprește, repeat luni de zile) schimbată cu garanție de consumabil (170 de lei).
De bine: 4.1 consum pe toată durata de viață a mașinii. 1.6 aspirat, deh?Calculează tu la un consum de 7 la sută care e diferența și economia făcută. Să zicem că am economisit 2.5 litri la suta de kilometri. E ceva mai mult dar chiar și așa…
Nu s a ars nici măcar un bec. Nu are greierași. Plăcuțe frână, bucșe, arcuri, manșoane, capete de bară schimbate vreuna: nu. Nevoie de schimbare? Nu.
Da, Kia face mașini bune.
Pentru asta exista mersul pe jos sau bicicleta daca te grabesti.
Har domnului, încă e democrație și nu e treaba ta de ce discutăm despre câți kilometri face nevastă mea cu mașina cumpărată din bani plătiți nu de tine.
În afară de asta, ultima dată când m-am uitat, discuția era despre o mașină, dacă tu ai rămas agățat la cât și cum conduce ea, e clar cu cine ai votat.
E plin Bucurestiul de cazane datorita suvernistilor ca tine “merg si 500m cu masina, ce ba, e din banii tai??” Dar v-ar placea o tara ca afara, sunt sigur.
Absolut, unde mai pui că un cazan cu consum de 3.8 în oraș e rupere.
În realitate habar n-ai despre ce vorbim aici.
Spor la pedalat.
T-Cross din 2023, nou. Consum mediu de 4,5 în afara orașului. Până acum nicio problemă. Am cărat cu el cărămidă, saci de ciment, scânduri. Pot rabata complet bancheta spate și scaunul din față. Revizie la doi ani (ulei, lichid frână, filtre etc) 1200 lei la reprezentanță.
Cand il vinzi sa nu uiti sa mentionezi ca a fost doar masina de vacanta.
Cică ar trebui să le schimb de pe spate pe față. Nu înțeleg de ce. – Prin tarile cu autostrazi mai multe se muta cele de pe spate pe fata si se pun unele noi pe spate pentru ca mai ai sanse sa controlezi masina cand derapeaza sau acvaplaneaza fata si nu spatele.
Parca era invers, nu? Adica poate incurc eu cu bicicletele, dar pare logic sa ai nevoie de cauciucuri mai bune pe rotile directoare.
@Giani Mucea daca reusesti sa faci spatele sa fuga… esti cam paaaa…. de aia intotdeauna cele noi se pun pe spate. Nu o zic doar eu, o zice si Michelin
Si tot de aia, la masinile cu multilink spate, atunci cand incepi sa pui chestii in portbagaj, unghiul de fuga devine negativ.
*unghi de cadere…
Se muta anvelopele pentru uzura uniforma intre ele. Altfel ajungi ca alea pe fata sa fie chele si pe spate cu uzura la jumate. E.problema de bani mai ales, ca le.schimbi mai repede pe fata
Cum dracu sa iti fuga spatele cand faci o pana? Toti va visati Alonso in F1.
Tare, am invatat ceva.
>>Cică ar trebui să le schimb de pe spate pe față. Nu înțeleg de ce
Pentru ca cauciucurile se uzeaza inegal fata-spate.
Sfat pentru toata lumea: nu stergeti ecranele/monitoarele cu solutii de geam sau mobilier. Cele mai multe au amoniac si asta distruge/matuieste ecranele.
Nu vreti sa stiti cum arata televizorul meu.
In rest aceeasi dilema, nu stiu ce sa iau acum ca au preturi cam nesimtite. Renault cu motor de 1.2 si ceva hibrid la 40k. Doar ca exemplu.
Eu sterg ecranele cu Drambuie pentru claritate maxima.
asta daca vrei noul austral full-option.
mai bine nu dati folia aia jos 🤷
Am 2 Kia, un C’eed 2009 diesel, un Sportage 2024 GtLine hibrid. Prima masina a fost si inca este uimitoare. 0 probleme, revizii anuale si schimbat consumabilele cand era cazul, montat acum 3 ani un sistem de navigatie cu Android. Daca nu erau normele de poluare si uzura morala, mai ducea linistita cativa ani.
Sportage hibrid cu dotari GtLine, absolut dementiala la dotarile standard + optionale. Bmw saracului la juma de pret de o germana, are inclusiv parcare din telecomanda…Plina de senzori si merge ff lin, iar daca ma tine cat C’eed…pai, nu ai ce reprosa. Ambele au (avut) 7 ani garantie bara-bara. gg
Zicea cineva ca e o abominatie sa ai combi.
Eu cred ca exact invers. Nu cred ca mi-as lua altceva decat combi. Daca e sa vorbim de o masina normala.
Cred ca ideala ar fi un Skoda Scout. La Pa$$at alltrack deja incepe sa fie cam scumpa treaba.
Am avut o scoda roomster, an 2008, 1.4 tedei. cumparata de la un nene prin 2017 la 96k. Am vandut-o zilele trecute dupa 8 ani la 225k. In 8 ani de zile i-am bagat decat motorina, 4 cauciucuri si anul trecut articulatie de 5000 de lei. singura masina pe care imi pare rau ca am vandut-o dar asta e. acum am luat un logan 3 nou, destul de dotat cu gpl. sa vedem ce-i poate pielea
Mă cacam și eu liniștit până am citit asta. La ce reprezentanta bibicule? In ce tara? In ce an?
Că în Buc era cam 900 de lei un schimb de ulei la PBV sau Brady. Și alta mie de lei revizia daca nu se aliniază planetele sa pice in același timp. Deci vreo 2000 ce zici tu acolo și nush daca intra lichid de frana că la mine nu a fost nevoie.