Varianta romaneasca a celebrei revista economice Forbes se lansează azi in Romania. Cu surle si trambite. Asemene altor branduri de succes, vine cu numele. Dar oare e acesta destul de puternic pentru a vinde?
Ce trebuie să aducă revista Forbes în România pentru a face succes?
- O echipa editoriala care sa stie despre ce vorbeste. Stiu, toata lumea are pretentia ca are talent la scris si ca e usor sa scrii pe economic, dar experientele Business Standard si Financiarul ne arata ca nu e chiar asa. Daca iei studenti sau redactori de mana a doua nu poti face performanta. Redactorii buni nu pleaca decat pe salarii mari, pentru ca isi asuma un risc mare sa plece de la un loc caldut catre necunoscut.
- Un continut bun. Asta inseamna analiza, articole de fond, editoriale apasate. Nu client generated content, cum se practica in majoritatea revistelor.
- Nume care sa scrie. Si aici nu ma refer la profesori sau jurnalisti independenti care au pareri de clasa a doua, ca la GQ, ci la oameni care sa fie respectati in domeniul pe care revista incearca sa il atinga.
- Jurnalism forte. Nu redactori speriati ca daca se iau de de firma cutare, nu va mai vorbi cu ei sau nu va mai vrea publicitate. Nu purtatori de perii ca in revistele auto. Nu iepurasi timizi ca in revistele de advertising. Oameni virulenti si informaţi.
Asta e viitorul jurnalismului. De orice fel.
Asa, si de unde sa ii ia?
Exista asa ceva in Romania ? Nu, pentru ca echipa va trebui formata din romani, care stiu cum e treaba pe la noi. Deci fail.
Pai si cu tinerii ce facem ? As merge mai mult pe un training bun si agilitatea unui tanar decat pe un experimentat cu ideei fixe. Nu ca as vedea rostul unei astfel de reviste la noi in tara.
Eu nu vad de ce ar putea Forbes sa aiba succes in Romania. Tocmai acum, cand toata presa o ia la vale. Nicio initiativa de business din presa (in afara de blogging) nu numai ca nu poate avea succes, dar nu este nici macar sustenabila din resurse proprii. Singurul mod in care poti face presa „mare” la noi este sa ai un Mecena din asta al tau. Dar cum si aia au interese… vei fi mare, dar nu vei fi credibil. Greu de iesit din ecuatia asta.
Foarte bine spus. Mai in gluma, mai in serios cred ca de-asta n-ai intrat tu la Jurnalistica.
pentru Kim: trimite tu un tanar „treinuit” si agil (???) la un interviu cu un CEO gen Ioannidis de la Romtelecom sau Patriciu sau Gheorghe/Petrom si o sa vezi ce iese…
vorba aia: nu poti sa cresti intr-un singur an un brad de 30 de metri…
Prea mult nu cred ca va rezista nici asta, intrucat nu se adreseaza publicului larg si pentru a-si acoperi costurile va avea un pret prohibitiv. Va fi un alt faliment pe care-l vei prezenta pe blog.
[…]Aflu de dimineata de la Zoso ca saptamanalul BusinessWeek dispare, zvonindu-se ca-l urmeaza si Capitalul. BusinessWeek era o publicatie lucioasa, usurica, scrisa de cativa amatori, care nu aveau mari veleitati economice.[…]
Au nevoie de oameni fara frica care sa nu se fofileze ca multi jurnalisti romani. Tu ai fi bun pentru un post acolo. Nu te temi sa te iei de cineva doar pentru ca il cheama Popescu.
Nu stiu ce sa spun de Forbes Romania si nu stiu de ce este atat tam-tam legat de aceasta lansare… Raman la blogurile de succes pe care le citesc si la informatiile din .com
imposibil. e corect ce zici numai ca nu se poate in ro. la noi nu exista sistem.
Citesc frecvent Forbes Traveler si ma minunez cat de bine scriu oamenii aia. Uite o nisa care ar trebui exploatata si la noi
„O echipa editoriala care sa stie despre ce vorbeste. Stiu, toata lumea are pretentia ca are talent la scris si ca e usor sa scrii pe economic”
Pai tu esti un exemplu bun…si cu toate astea continui sa te bagi in seaman in domeniu
vezi: https://zoso.ro/piraeus-face-calcule/
@TheBride: pai, de la alte ziare. ca, sa iti formezi oameni noi din mers nu merge, cel putin nu la calibrul asta. cred.
sper doar sa nu se `romanizeze` si Forbes, precum BW
succes
altfel, salut aceasta aparitie editoriala
@semar: eu vand la kil, nu la calitate. directorii si pasionatii de economie nu ma citesc pentru parerile mele economice.
haaaa
nu ma asteptam la asta
„client generated content”… ai uitat o virgula in link … https://zoso.ro/, special.
doru, am corectat
semar, ma mint eu ca sunt deştept, dar nici chiar asa. in plus, la exemplul dat de tine, eu disputam faptul ca reclama e inselatoare.
Astept primul numar ca sa imi pot da cu parerea, in teorie, e usor.
@ Zoso (etc): o sa va surprinda cat de buni specialisti avem, cati profesionisti vor fi (si) acolo. Intr-adevar, intr-ale condeiului nu e toata lumea la fel…
Forbes Romania nu are cum sa nu fie un succes.
Mai ales ca acum nici nu mai trebuie sa scoata si Adevarul un top, doar ca sa-l „arunce” pe patron nr 1 in bogatie ; este oricum, odata cu „scaderea” substantiala a lu’ Becali si scaderea lu’ Ion Tiriac…
Ar face bine sa intre in forta pe piata. Mai ales pe o piata pe care alte publicatii ( mai mult sau mai putin cunoscute ) dispar…
@zoso: nu prea mai au de unde:) prospaturi bune nu prea exista:P dar, daca da suficienti bani, patriciu i-ar putea sufla de la vantu
pe aia pe care vantu i-a luat de la sarbu pentru money express:) sau de la capital, de ce nu?;) sau de la mediafax. mai sunt nume. dar cei care sunt cu adevarat buni, sunt din generatia mai veche. prea putini noi sunt si buni. dar asta e o discutie lunga iar eu am un punct de vedere limitat de domeniul in care lucrez
pe cine de la vantu? ca aia de la BS sunt praf. mai degraba de la sarbu sau felix. sau capital.
@TheBride: culmea e ca la mediafax sunt oameni de prin 2002, de cand lucram eu acolo. si nu sefi, redactori. aia nu pleaca de acolo sa se joace cu necunoscutul.
M-am abonat si eu la Business Standard (pe 3 ani ca o fo’ ieftin) si e praf praf praf. Parca l-ar scrie elevi de a 10-a . Nimic pertinent, nimic agresiv. Doar traduceri aproximative, pareri echidistante, generalitati, banalitati si Radu de la Diverta sau Ghenea de la PC FUN care ne povestesc din cand in cand una-alta si ce au mai cumparat ei eftin…
Cand imi vine „The Economist” tremur…
Cand vine BS imi trece.
Las ca daca se adanceste criza o sa-l folosesc la buda
Esti sigur ca nu ai vrut sa zici Business Week cand dadeai exemple de proiecte pe print esuate? Din cate stiu eu, Business Standard mergea destul de bine.
Intr-o tara in care orice fitoasa mai acatarii ( si cu banii cuiva,evident nu ai ei!) scoat o revista „de moda” sau „de atitudine” sau _financiara” chiar daca se pricepe sau nu,a aduce Forbes e ca si cum ai arunca margaritare la porci..In realitatea fiecarei zile revistele fitoaselor sunt ca o palma peste un obraz nu prea bine trezit dimineata sau sifonat de cotul vecinului din autobuz,metrou sau tramvai!Dar ceva tre’ sa citeasca si 10% din poplatia tarii!