Către toți antreprenorii: spuneți cu voce tare numele brandului vostru!

– Maricica, ia-mi și mie două kile de Obârșia! Să fie proaspete!

– Ce vor băieții să bea în seara asta?
– Aduceți-ne și nouă 4 Pielea Ursului, dar să fie reci.

E ca la numele de domenii. Oamenii și le aleg după cum cred ei că sună, fără să pronunțe cu voce tare numele ăla. Nici nu intru în discuția extinderii brandului în afară, e de ajuns să te gândești că ce are nume mișto în Ardeal nu sună tocmai plăcut în Moldova.

Și în turism e la fel. Bă, nu vin doar români la tine la crâșmă, pune un nume normal, nu Fântânița sau alte faze de genul ăsta.

Și, cum ziceam, cea mai bună idee e să spui cu voce tare câteva situații în care va fi folosit numele brandului tău, să vezi cum se aud. Te zgârie pe ureche? Sună aiurea? Schimbă. Acum, cât se mai poate, nu după 10 ani de muncă, când deja lumea te știe.

 

tatiana-si-alin

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

98 comentarii

  1. Păi avem covrigăria Kuku, pe principiul:

    ”Vă invităm să ne mâncați Kuku!”

    Sper că nu o să se apuce să vândă și acadele.

    00
  2. Mi-am adus aminte că la un moment dat vedeam prin trafic niște mașini branduite cu „O’Fresh”. Dacă citești chestia asta cu accent moldovenesc devine foarte amuzant :)

    00
  3. Am asistat acum multi ani (peste 20) la sediul unei firme la niste apeluri de vanzari (cold calling se numesc parca). Apelul incepea cam asa: „Buna ziua, sunt X de la Click&Go Internet SRL, click cu ce kappa„. Asta auzea apelatul prima data, de multe ori zis si intr-un ritm de mitraliera. „click cu ce kappa„. Iti imaginezi rata de succes. BTW, domeniul era click.ro, actual al revistei cu acelasi nume.
    Mai e o reclama la radio la firma „Schwarz Toner”. Iti dai seama ca zic pe litere numele de domeniu, dar si asa e complicat.
    Ce-mi place e la firma de curierat Nemo Express, au luat si domeniul cu un singur „s” la sfarsit si l-au redirectionat.

    00
  4. E un trend de vreo câțiva ani în marketing și branding să folosești cuvinte d-astea care sună strămoșește, autentic dacice, străbune, plm… nu știu cum să le zic… ca să-ți gâdile orgoliul național și să ai impresia că mănânci sau bei ceva tradițional, deși firma în acte e deținută de ceva conglomerat multi-național.

    De-aia auziți prin reclame cuvinte pe care nimeni nu le-a mai folosit în limbajul comun de la Petre Ispirescu, Ion Creangă sau Neagoe Basarab încoace: strașnic, bârlog, paloș, obârșie, etc. Poate la ăștia trecuți de 50 de ani sau la vontanții AUR funcționează chestia asta, dar puștanii de 16-18 ani nu aud cuvintele astea decât dacă se pregătesc să dea BACu’ și nici măcar atunci nu o să știe exact ce înseamnă. Pe mine personal mă obosesc reclamele din categoria „prea bun, prea ca la țară” sau orice restaurant sau pensiunea românească „cu specific”. (deja încep să-mi imaginez capul de mistreț împăiat de pe perete și carul cu ulcele și mușcate parcat lângă recepție)

    00
    • Cred ca te inseli, de fapt brandurile astea cu nume stramosesti se adreseaza exact tinerilor care inca viseaza ca Romania este cea din cartile de istorie.
      „Batranii” de peste 50 de ani stiu deja ca nu exista prea multe motive de mandrie legate de istoria noastra nationala.

      00
    • Ma apuca niste crize de nervi cand vad reclama aia cu prea bun, prea ca la tara…. PE langa ca e stupida, nu e nici consecventa, ca aia is in Covasna, da’ tanti aia e intr-un costum popular care nu e din zona, si o mai cheama si coana nu stiu cum. „Coana” ca apelativ pt femei nu se foloseste nici in Covasna, si nici in restul Transilvaniei, puteau sa-i zica eventual nana, sau neni, da nu coana…. Oricum, nu am mai cumparat nimic de la Covalact de cand au ciclul de reclame cu prea ca la tara.

      00
    • Neapărat rostit cu tonul ăla dojenitor, de țață opărită, gen Draga Olteanu Matei sau Tamara Buciuceanu, de parcă îți arde și o palmă dacă nu cumperi de la ei! :D :D :D

      00
    • Ai marketing /branding de rahat pentru că ai oameni de rahat. Pițipoance și hipsteri, cărora le curge englezismul din gură, habarniști și rupți de lumea în care trăiesc. Cumetrii, tovărășii, flatulențe și power point. Facem terasa cu mici să arate ca-n America, ce mi-e hotdog, ce mi-e mic.

      00
    • @Deea, Lorena Lupu, care e din zonă, are un articol în care spune fix asta (un pic mai pe larg). :)

      00
    • @Andrei G
      “Batranii” de peste 50 de ani stiu deja ca nu exista prea multe motive de mandrie legate de istoria noastra nationala.”

      Batran peste 50 aici, confirma cele de mai sus! :-)
      Chiar nu sunt, spre deloc.

      Aceste ‘claims’ cu intoarcerea la traditie, origini, ilustratiile cu Mihai Mereuta in costum national (care in ultimii 50 ani nu s-a purtat decat pe scena Cantarii Romaniei, daca stiti ce e aia), cu Magda Catone cu batic si accent fake invartind nimic pe facaletz sunt ultra-mega-cringe chiar si pt mosi d-astia ca mine, care au vazut una-doua chestii la viata lor :-)
      Da’ ce nu face industria de duplicitate pentru a duce fraierii de nas.

      00
    • @George: bârlogul e casa ursului, berea Bârlog e făcută de Ursus… You get the point. N-are treaba cu străbunii.

      00
    • Da, cu siguranță dl şi dna din imagine au studiat ultimele tendințe de marketing şi AŞA au ajuns la acest nume stupid

      00
  5. „Ciorbarie”. Suna vomistic. ca o barba de calugar care se balaceste intr-un ceaun de zeama neidentificata. bleac.

    00
    • Este o chestie din asta in Dr.Taberei la Favorit,ii zice „Chiftelarie” si un magazin de biciclete si accesorii pe 13 Septembrie de-i zice „Cicletarie”.

      00
    • NOU
      #24

      toate femeile aflate în zilele dificile ale lunii sunt invitate cicletărie unde vă vom recomanda o doză de „cilette”.
      Ciclette, Eficient chiar și în cazul celor mai năpraznice cicluri!
      Disponibil doal la „Cicletărie”! Vis a vis de magazinul „pantalonii înroșiți”, chiar lângă „chiloții pătați”
      Aș vedea așa ceva rulând la tv!:)))))))))

      00
    • sana, dar e buna mancarea

      00
    • Astea cu “rie” la final sunt foarte enervante. Pe langa cele mentionate mai sunt Burgărie si Costelărie.

      00
    • Donutterie, cartoferie.

      Singurul care sună ok, probabil mai degrabă din cauza vechimii și a obișnuinței mele cu termenul e „gogoșerie”.

      00
    • Ce vorbesti, Frantz?!
      In tara a carei Capitala e racordata la reteaua de canalizare doar in proportie de ~60% si unde mai sunt vreo 3000km de drumuri de pamant -si de care asfaltul nu se va apropia in secolul pe care-l traim-, avem:

      CARTOFISSERIE!

      Nici mai mult, nici mai putin.
      Aroganta cu matzele goale, ca sa zic asa.

      00
    • @Tom, nu eram sigură că realmente am întâlnit „cartofisserie”, sau l-a amestecat creierul meu din diverse.

      Pe mine mă duce cu gândul la „confisserie”, termen folosit de Șerbănică Miga aproximativ cu sensul de „cofetărie” (alt termencu care sunt ok), în cărțile cu Melania ale Rodicăi Ojog-Brașoveanu. :)

      00
    • Ce se vinde într-o „costelărie”?

      00
    • @Sly: ori coaste, ori bărbați pe nume Constantin, nu sunt sigur.

      00
    • Elegante mi se par „Crăpelniță” (pe Magheru) și „Mațu plin” (pe Călărașilor). :)

      00
    • @Sly Nu vorbi urat de Costelaria :). Cele mai bune coaste din Bucuresti. Daca va plac cele la gratar. Chiar recomand.

      00
    • În Militari, lângă Piața Gorjului (spre metrou) s-a deschis de puțin timp Franzelărie.
      Au o pâine uriașă, bună și caldă, mult mai bună decât prevede legea. :)
      Am ajuns dependent de pâinea lor, mai ales de cea cu semințe. Propun interzicerea și trecerea pâinii lor la categoria groguri de mare risc. :)

      00
  6. Kovry Jay.
    La Bia. Măcelărie de cartier.
    La Marian – pește proaspăt.

    00
  7. Cei mai trecuti prin viata isi aduc aminte cu nostalgie de benzinaria Nelu Galbenus, pe drumul vechi spre mare, mai exista o pensiune obscura langa Predeal numita „La copilu”- de parca ar fi ceva de pedofili, iar prin magazine abunda de mezeluri chimizate si toxice denumite bunataturi, camara bunicii si alte porcarii, dar cred ca merge, de vreme toti au preluat trendul.

    00
  8. Pai, avem de a face cu doua tipologii:
    1. Țiriac style – numele meu pe tot: La Gigi, La Bia, La Moșu, La Nae
    2. Trebuie sa fie diferit de orice sună comun, uzual, de preferință rustic, dac, stramosesc – Obârșia, Barza veselă

    Dacă pui un nume simplu esti fraier. Nu te mai plac hispterii.

    00
  9. Laminorul Braila?

    00
  10. Mai sunt si aia care se zgarcesc sa apeleze la un designer bun si cred ca fac ei logouri in Paint. De exemplu, Euroinstal care au un logo dubios in care E-ul nu pare din restul numelui. Tot citeam pe masini Uroinstal si ma intrebam ce nevoie ai de camioane asa mari la o firma care se ocupa de cocosei.

    00
  11. Fabrica de oglinzi Alupigus SRL

    00
  12. 5 coffee take to go… sau take 5 coffee sau 5 to go… ?

    00
  13. Haha, vezi articolul lui Arhi despre restaurantul Mațuplin.

    00
  14. În București, pe la Dristor, e o bijuterie numită MATARANGA. Presupun că vinde bile…

    00
  15. carciuma Fara Spaga, pe Icoanei. Nu stiu daca mai exista, posibil sa nu

    00
  16. auzi, da u faceai reclama la niste zacusca sau sosuri fix cu nume de genu?

    00
  17. TalexWeb, suna bine?

    00
  18. Cu regret va informez ca s-a inchis cabinetul stomatologic al doctorului Madularu. Om cu experienta, de-a lungul anilor, a umblat in gura multor doamne si domnisoare ;-)

    00
  19. Ai bea un suc de la Frulegmar SA ?

    00
    • Pe vremea când studiam gramatica am aflat că aprozar este un cuvânt compus care vine de la „aprovizionarea cu zarzavaturi”.
      Și pt că am mințile pe bigudiuri, biata profesoară a trebuit să se confrunte cu întrebarea „de ce aprozar și nu aproleg (aprovizionarea cu legume :) )”.

      00
  20. Porc :)

    00
  21. macelarialabia.ro a fost maximul pe care l-am vazut :)))

    00
  22. NOU
    #70

    pe drumul vechi Pitesti-Bucuresti e benzinaria Vin Diesel. o stiu de multa vreme si nici acum nu sunt hotarat daca e o idee geniala sau proasta. dar e o caterinca buna, de asta sunt sigur.

    00
  23. NOU
    #74

    am uitat sa mentionez deja celebrul McWrap.

    00
  24. Emcebit Telecom peste hotare.
    Emcebit Telecom SRL in tara.

    Ps. nu prestez in tara.😀😀😀

    00
  25. Guzganu Rozaliu… Magazin din Bucuresti de pe Drumul Sarii…

    La 3 Magari, restaurant…

    00
  26. mazinele de haine second „visul imaginatiei”, dar din pacate s a rebranduit. acum isi zic „colectia”

    00
  27. NOU
    #79

    „Bodega Milițienilor” este undeva prin sectorul 4.

    00
  28. Am observat ca romanii au nostalgia traforajului. E plin de „Ateliere”. Atelierul de mici, Atelierul de tarte, Atelierul de calatorii, etc…

    00
  29. „Teilor” – imagini de branding aproape exclusiv în limba engleză care indică că numele trebuie citit cu accent englezesc … dar au spelling de romgleză.
    .
    .
    .
    .
    .
    (și da… știu povestea cu strada, dar WTF, furculision ….)

    00
  30. În Câmpulung sunt 2 patiserii / cofetării: Iepurașul și „Un băiat și o fată”!
    Sunt branduri deja, Iepurașul activează de zeci de ani în centru, e mereu coadă

    00
    • O fi mereu coadă, dar, sincer, nu mi se par grozave prăjiturile de la Iepurașul. Niște bomboane fondante mișto făcea cineva într-o căsuță undeva vis-a-vis de unde era BCR pe vremuri. :) cu cacao. Mie nu-mi plac alea cu pasta de zahăr în culori pastel.
      Pe alea de la „un băiat și o fată” (mi s-a șoptit la un moment dat în cască că patronul ar avea un fiu si o fiică :) ) nu le-am încercat. O singură dată am luat niște plăcinte, la un târg de plăcinte din București, nu erau rele deloc.

      00
    • Care Câmpulung?

      00
    • @C, Muscel, în Argeș. Sau acolo le știu eu. :)

      Ar fi o coincidență dubioasă să fie aceleași denumiri de cofetării și în Câmpulung-Moldovenesc sau în vreun alt Câmpulung, dacă mai există.

      00
  31. O poveste mai veche. Un baiat plecat plecat prin afara la munca, dintr-un sat din moldova. Dupa cativa ani si o gramada de bani stransa, s-a gandit sa se intoarca in tara sa faca „biznis”. Nefiind prea inovator, a mers pe safe – crasma in satul natal. I-a dat numele „aurora boreala”. Satenii n-au apreciat nuanta culturalo-geografica, prin sat numele i-a mers ca ‘borala’, oamenii se invitau unii pe altii frumos ‘hai la borala’. #success

    00
  32. Niciodata nu am inteles numele restaurantului Gaura Dulce din Brasov. Nu ma intereseaza istoria, suna meltenesc.

    00
  33. Cei de aici care scriu fără diacritice plonjează în aceeași oală cu cei care o critică pe Coana de la Covalact. Isn’t ironic, don’t you think? :)))

    00
    • Nope, unii oameni nu au setate diacriticile pt lb romana din motive obiective, cum ar fi ca 99% din timp scriu in alte limbi, engleza, franceza, germana, s.a. Nu o sa ma apuc sa switch languages de fiecare data cand postez un comentariu de trei randuri pe un blog.

      00
    • Corect, ține de respectul de sine și față de ceilalți.

      00
  34. Pe mine mă deranjează „Teilor” știu că nu ar trebui să fie „Taylor” dar totuși…

    00
    • Te deranjeaza dar nu te deranjeaza „dar totusi”?

      00
    • castanilor, salcamilor, frunzelor, stejarilor.

      cred ca suntem noi prea afectati de expunerea la englezisme si gandim deja „full english”

      00
  35. vad ca n-a zis nimeni de bon prix si reclama lor imbecila de la radio. „bon pri, iț mi (bla bla bla) intră pe bonprics punct ro și….”

    00
  36. NOU
    #98

    „CENTRU DEZMEMBRĂRI SECUI”
    Scris mare pe hala/sediul unui „dezmembrator” din satul Secui, jud. Dolj.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube