Și când credeam că Volvo nu poate mai jos…

Ați râs de campania Volvo cu Antonia? Ea nu are permis, fanii ei au 12 ani, e măritată cu un cocalar agramat, e clar cea mai bună opțiune să facă reclamă la Volvo, mai ales că ei se poziționează acum ca marcă premium. Eh, dacă ați râs, nu ați văzut-o pe asta: au o reclamă pe Instagram cu niște oameni care au pus aceleași imagini cu Volvo în stories.

Nu, serios, sunt aceleași clipuri la amândoi. Atât i-a dus mintea pe Volvo, pe agenția lor, pe oamenii care au acceptat. Nu e o lansare de model, care ar fi justificat oarecum același vizual la mai mulți oameni, e pur și simplu o fază de genul “hai să facem și noi ceva”. Și să facem ceva pe instagram, că am auzit că e la modă. Și pe Instagram Stories, că cică ăsta e ce folosește lumea acum. CUM AR FI SĂ PUNEM ACELEAȘI CLIPURI LA MAI MULȚI OAMENI!?!?! Hai că merge, că nu avem buget de idei creative și oricum cine vrea Volvo nu se uită la reclame…

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

60 comentarii

  1. Eu nu inteleg cum reuseste Radu sa se infiga in orice domeniu. De ce nu putem sa acceptam ca nu putem sa ne pricepem la 20 de domenii, si la technologie si la masini, mancare, turism etc.

    00
    • Nu vreau sa fiu rau, dar omul a si recunoscut ca nu conduce mai mult de 5-10 mii de km pe an. De ce insista cu masinile?

      00
    • radu e brand safe. nu e nervos, nu înjură, nu porcăie campaniile, nu le zice să se ducă înapoi când vin cu idei proaste…

    • @venom
      Poate joaca mult NFS sau Gran Turismo. Ce te bagi tu.

      00
    • Omul nu ar putea să facă un review relevant unei mașini nici dacă viața lui r depinde de asta. Descrie o mașină așa cum descrie un scaun sau un telefon.

      00
    • mie imi plac review-urile lui.

    • Păi așa doar mecanicii ar trebui să își dea cu părerea. Că cine e X, care a avut 10 mașini toată viața lui vs un mecanic care se bagă sub 20 de mașini pe zi?
      @venom: ia zi, cine să zică despre mașini? Ăia de pe taxi? Merg suficient de mult ca să își dea cu părerea?

      00
    • „Descrie o mașină așa cum descrie un scaun sau un telefon.”
      Poate pentru că marea majoritate a populației nu mai consideră mașina ca cel mai important lucru din viață? Sau pentru că mașinile moderne sunt poziționate mai nou de producători precum „electronice” pe roți, pe care să le înlocuiești cât mai des?
      De aia campaniile de genul s-ar plia pe publicul lui Radu și nu către cineva dedicat pe domeniul auto ca Doug Demuro.

      Btw, target pe puștii de 12 ani este cât se poate de corect pentru o repoziționare a brandului – până fac 18 ani acești puștani deja vor avea gusturile definite.

      00
    • Vor avea o pl mai ales in ro.ce-i drept poti spune k ar avea efect tinand cont k volvo sunt decente la interior dar si la exterior desi multi nu stiu de ele dar macar stiu ca nu e dacia/renault or alta masina ieftina

      00
    • @Teniescu: un inginer, că ăla mai și înțelege rostul anumitor lucruri și are și cunoștințele necesare să își dea cu părerea despre anumite aspecte ale acelui vehicul. Pe la revistele astea din domeniu mai lucrează și ingineri, dar ăia sunt cei care au terminat printre ultimii și oricum nu prea găseau de lucru în inginerie.

      00
    • @ubercool: puțin mă interesează ce zice un inginer. Au lucrat ingineri la mașină, e suficient.
      Aș prefera să îmi zică dacă are sau nu bordul ăla de te face să vomiți sau nu, cum are Volvo sau cum avea Opel la N modele.
      Oamenii iau mașinile să se dea cu ele, să care, degeaba o fi minuni ale ingineriei acolo dacă bagă motor leșinat de 90 CP pe 1.5 tone și îmi ajunge să îmi zică oricine / Radu că nu are putere mașina, nu îmi trebuie păreri de la NASA.

      00
    • Tocmai ce am recitit review-ul despre Jeep-ul lui Radu si vreau sa zic ca este cu mult peste majortatea articolelor din presa de profil. Minutios, onest, din punctul de vedere al omului de rand. Nici nu ma intereseaza altceva (n-ar face rau, in plus, putina sare si piper) .
      Chiar daca nu intotdeauna ma intereseaza subiectul, ii respect munca atat de evidenta in majoritatea articolelor.

      00
    • pai nici nu cred ca trebuie sa se priceapa cineva la toate.
      nici eu nu ma pricep chiar la orice, dar asta nu ma impiedica sa folosesc anumite chestii, ba chiar sa am nevoie de unele.
      si atunci ma intereseaza in primul rand daca acel produs imi poate rezolva acea nevoie.
      nwradu e destul de organizat si coerent in articole, dar problema e ca e foarte naiv in anumite momente.

      00
    • Review-urile la mașini trebuie sa scrise de neingineri, dar care au condus mult și multe. Să aiba o idee cam care e limita de jos și care e limita de sus când e vorba de mașini. Asta daca vrea sa scrie mișto, că dacă nu, să îți dai cu părerea despre de culoarea mașinii, modelul jantelor și butoanele gps-ului, poa’ să o facă și nea’ Costica mecanicu.
      Și un inginer daca ar face un review la o mașină, ar fi plictisitor, pentru că ar folosi prea mulți termeni tehnici și probabil ar intra in detalii tehnice prea amănunțite și neinteresante pentru public.

      00
    • Fun fact: Radu e inginer

      00
    • Radu e un “munte” de platitudine ; o bucată de plastilină anostă.

      00
  2. Numai fiț heitări, lăsați oamenii să mănânce și gura lor o pâine.

    00
  3. „Din pumni străini nu te saturi când bei apă.”

    00
  4. Radu e băiat ok.
    Îmi plac review-urile lui și este foarte safe când vine vorba de dat cu părerea despre lucruri, care ar putea leza imaginea cuiva.
    Faptu că a fost contactat pentru o reclamă la Volvo nu e ceva rău, pentru că publicul ce ar cumpăra un Volvo, e găsit mai repede printre cititorii lu Radu, decât maneliștii care o ascultă pe Antonia.
    Așa nici Zoso n-ar trebui să-și mai dea cu părerea despre topoare, că nu-i pădurar, n-ar trebui să-și facă reclamă la beci, că nu e gropar.

    Iar gagiii care au făcut campania, sunt la fel ca mine: electricieni cu permis de conducere.

    00
  5. cand nu esti patron nici pe domeniul tau totul e ok…

    00
  6. O spui de parcă ar fi cheltuit sute de mii de euro pe o astfel de campanie când probabil au dat și ei vreo 2000€ în total ca să nu moară unii de foame.

    00
  7. Băi, mie nu mi se pare o problemă atât de mare. Pentru tine pare dubios din cauză că îi urmărești pe amândoi. Însă cred că Radu și Bogdan au public destul de diferit unul față de celălalt. În orice caz, nu este „ceva mai jos decât Antonia care nu are carnet.”

    00
    • dacă n-ai fi prieten cu radu, ai zice la fel? :D

    • Da :) M-am gândit și din perspectiva consumatorului. Dacă văd același lucru la 3-4 persoane diferite, la nivelul subconștientului, followerilor cred că li se va implanta ideea de genul: „ia să văd și eu care-i treaba cu mașina asta, că văd că toți au postat ceva despre ea”. Bine, nu cred că advertiserul a gândit atât de departe. Mai degrabă aș miza pe faptul că a fost alegerea mai ușoară: „luați și voi poza asta și dați-i share pe Insta”, cum ai zis și tu.

      00
  8. M-a contactat agenția lor că au o campanie ce presupune niște stories de Instagram date de ei ca teasing (e ceva în multe țări cu hibride și muzica aia) și o poză pusă pe Instagram. Am zis ok.

    M-au întrebat dacă vreau bani, am zis că nu, dar vreau să testez în viitor niște mașini Volvo. Nici nu văd câți bani aș putea cere pe un story la câți urmăritori am eu pe Instagram, n-aș ieși pe profit după ce plătesc contabilitatea pentru factura aia :P

    În campanie cred însă că au fost mai mulți, nu doar eu și Pricope. Le-am zis și părerea mea că, după treaba cu Antonia, nu-i cea mai bună idee să vii cu o armată de influenceri despre care nu se știe dacă măcar au mașină, dar nu e ca și cum se mai schimbă ceva.

    00
    • s-a mutat Raluca Moroe la Volvo cumva?

    • raluca sau rafaela?

    • her deaths, rafaela

    • m-am uitat acum, și-a făcut freză de tanti de 40 de ani. :(

    • cred ca ar fi mai bine daca Volvo Romania ar da clipuri din filmele lui Jackie Chan.

      00
    • Aoleu, mai bine nu ziceai public că le-ai dat gratis.

      „Păi NwRadu cum ne-a dat gratis?”
      „Dă-ne și nouă, dacă le-ai dat celor de la Volvo!”

      00
    • Am primit si eu azi un comunicat de la ei… Au schimbat iar agentia de PiaR. Afland si care e, acum il cred si eu pe Radu ca l-au rugat sa posteze moka :)))

      00
    • dar n-ai zice și ce agenții fac mizeriile astea :D

    • Credeam că ai aflat deja: anul trecut au avut agenția Public Advisors și acum am primit comunicat de la Zagabrand

      00
    • hoinaru, „păi, duceți-vă la el” :)

      bine, pe radu dacă îl auzi, el numai gratis dă. evolio oferea la toți bani, el a lucrat gratis. volvo la fel. it kicks at the eyes.

    • Da, pe mine mă interesează să ajung la mașinilor lor (pe care le testez tot gratis) ca să fac articole pe blog și să câștig bani din alte tipuri de campanii. Momentan vreau să cresc partea auto, nu pot să cer încă bani, că nu-s Pricope cu 250k pe YouTube sau Demouro.

      În plus, cred că uneori trebuie să mai și ajuți gratuit oamenii atunci când poți, nu cred că trebuie taxat totul. Acesta cu „când ceri bani și când nu” este un subiect bun, mi-ar plăcea să-l văd dezvoltat într-un podcast cu mai mulți oameni sau poate la vreun Webstock.

      00
    • când ceri bani și când nu:

      1. tu câștigi din asta dacă scriu de tine? da? atunci trebuie să câștig și eu.
      2. e campanie de CSR, donat sânge, ajutat copii, dar vedeta atașată ia bani? atunci trebuie să iau și eu.

      3. sunteți ONG/nonprofit/organizație studențească, dar evenimentul vostru are 20 de sponsori? bani!

      4. când nu ceri bani: când obții alte foloase. ai ceva in premieră (deși prieteni de-ai noștri cer bani și pentru asta), te folosești de produsul respectiv (poate e un grătar sau un aparat foto care rămâne la tine, poate e o mașină cu care îți faci treaba când a ta e in service), când compania respectivă ți-a băgat bani în buzunar și acum vrea ceva gratuit (și vrea gratuit de la toți, nu doar de la tine și de la alții pe bani)(exemplu de așa da transfergo, exemplu de așa nu google/youtube la faza cu articolul13, când au plătit niște oameni care au venit la prietenii lor sa le explice, îngrijorați, despre ce e vorba) și, la final, dacă ai un interes deosebit pe subiect.

      overall, noi doi suntem prea naivi. mult prea naivi.

  9. @Zoso: urmaresc 3 bloguri, al lui Radu, al tau si al lui Cetin, iar cand mai pica un articol de genu, ma framanta o singura curiozitate … niciodata nu reusesc sa trag o concluzie referitor la relatia ta cu Radu. In prima faza pare ca nu-l suferi, dar ulterior imi amintesc modul la care scrii despre cei pe care nu-i suferi, si aici nu pare cazul. Studiez in continuare =)).

    00
  10. volvo ca volvo, treaba lor, nu sunt in target! dar ma mira cateva comentarii (suficient cat sa las aici in scris) cata lume considera compunerile scremute ale lui nwradu MUNCA!?! Omul e putin peste mediocru, nu are scanteie, nu are verb sau verva si nici pareri nu prea are, totul iti lasa o impresie de ciorba reincalzita calaie – daaar pentru ca scrie mult si des = munca! WTF?

    00
    • același lucru se scrie la el despre mine. cine bă, ăla care aruncă 3 paragrafe și gata articolul? păi ce, ăla e blogger?

      cititorii privesc munca diferit. oamenii privesc munca diferit. bilzerian privește munca diferit.

  11. Daca agentia ce se ocupa de Volvo ar avea jumate din mintea pe care o am eu l-ar pune pe Mircea Badea sa faca spargatu intre 2 scaune de XC60 ca Van Damme intre camioane.

    Draga agentie care se ocupa de volvo si vreti prezenta online mergeti la aia cu multi abonati de pe youtube(masinapotrivita, andy popescu, etc). Astia va vor vorbi cu drag de masinile voastre, vor fi cat de cat pe subiect, poate nu va fi nevoie nici de script sau echipa de filmare si is si mai ieftini. …credibilitate!

    00
    • nu. deși andy are public mult, e construit doar pe mașini de cocalari. nu cadrează cu imaginea serioasă a volvo. și băiatul ăla de la mașina potrivită e la fel de bun ca mine la verificat mașini, și eu nu mă pricep deloc.

      și între radu care are 70 afișări la un clip și e brand safe și pricope sau buhnici, care au 20-30.000, și sunt brand safe, cui i-ai da 2.000€ să îți testeze o mașină?

    • Dar i-ai gasit.. Ala cu masinapotrivita parca e rupt din telenovele, face reclama la niste parcuri auto pana la urma si habar nu are despre masini. Iar andi ala, ce sa mai zici, un manelist direct, ce public tinta are ala? Toti bombardierii astia care la 30 ani inca fac o cheta pentru un pachet de tigari.

      00
    • Stai ca nu am inteles: „și băiatul ăla de la mașina potrivită e la fel de bun ca mine la verificat mașini, și eu nu mă pricep deloc”

      Din experienta mea, dar si din ce scriai pe blog, e exact opusul. Sau despre ce e vorba? De facut review?

      00
    • ce nu ai înțeles? tipul e habarnist.

  12. Dintre toti blogheri, radu are cel mai mult bun simt, iar articolele lui despre diverse gadgeturi ofera cele mai multe informatii. Aici si la cetin pare teritoriul unor oameni inca imaturi cu porniri de gospodine atotstiutoare. Cel putin asta imi transmite mie atitudinea lor afisata pe blog.
    Eu ii citesc pe toti cu placere. Dar daca ar fi sa aleg doar unu cu care sa beau o bere, ar fi radu.

    00
  13. Eu cred ca e fix genul de abordare pe care au vrut-o cei de la Volvo Romania: vor si alt tip de clienti, nu pot sa isi atinga target-urile doar din neurochirugi sau mai stiu eu ce nise, si atunci vor sa abordeze si segmente din ce in ce mai diverse (a se citi cocalaresti). Pentru ca un S90, spre exemplu, se remarca chiar alaturi de ultimul seria 7 sau S-Klasse insa toate motoarele au 2 litri, siguranta e nr. 1 iar calitatea e premium.

    00
  14. Tot venii vorba de mașini, eu unul sunt adeptul ideii de POV drive – „no talking, pure driving” prin care ne este prezentată mașina in mediul ei (ex: AutotopNL și RoadFanatic). Nu mă interesează ceea ce ne explică x și y – după un timp devin plictisitori și eu doresc să o aud cum toarce sau behăie :D
    Ați putea începe un astfel de serial, prin diferite zone ale tării (sponsorizat de multiplele branduri auto). Dacă tot nu cumpăr mașină, poate asa descopăr următoarea regiune e României, unde să îmi fac concediul.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.