Când o să auziți că supermarketurile se plâng că au luat amenzi pentru că nu produse românești…

O să vină o vreme în care se va întâmpla și asta: supermarketurile vor lua amenzi pentru că fie nu permit accesul produselor românești, fie le ascund naiba știe pe unde, fie le țin în depozit ca să vândă alte produse.

Și vreau să vă explic de ce se va întâmpla asta, folosind exemplul Ciucaș și Kaufland. Ciucaș e o bere făcută în Brașov, deci teoretic n-ar trebui să existe vreodată vreo situație în care să nu fie disponibilă la raft. E 2,35 lei doza de obicei, cu 1 leu mai ieftină decât Carlsberg sau Heineken, și gustul e cam la fel (mă rog, dacă vin ăștia cu bani, o să vă povestesc de savoarea deosebită a Becks sau de cum Bergenbier e cea mai bună bere).

Kaufland are o strategie simpatică de a boicota berea asta. O mută până când o scoate de tot de la raft. Au început cu ea la marginea culoarului de beri, în baxuri de 6. După o vreme, au schimbat în baxuri din alea mari de 24 sau 48 (trebuie să îmi iau un briceag mai mic, că am văzut ceva panică când am scos Kershaw-ul ca să tai ambalajul ăla). Bun. Și alternau astea două scheme.

După care au mutat niște baxuri pe o insulă din mijlocul culoarului principal, dar 3 culoare mai încolo după culoarul de beri. Serios, te învârteai după ea, nu o găseai nici la apă, nici la alte alcoale, luai altceva, după care dădeai de ea 3 culoare mai încolo. După asta, au mutat-o înapoi. După asta, au mutat-o iar 2 culoare mai încolo, dar nu pe mijloc, ci într-o parte. După care a dispărut o perioadă. Serios, am făcut comandă pe Bringo doar pentru asta, că mi-a  fost lene să mă duc la Carrefour după ea (apropo, la ei e mereu în același loc, de 10 ani).

Bun. După care a apărut iar la marginea culoarului. După care iar 3 culoare mai încolo. Azi iar nu exista deloc, sub nici o formă, nicăieri. Și nu e prima oară, minim o dată pe lună nu se găsește deloc și e singura bere care e în situația asta. Cumva, TIR-urile alea cu beri din Olanda și Belgia nu au nici o problemă în a ajunge, dar duba cu bere de la 2 cartiere mai încolo se strică mereu pe drum.

Acum, explicați-mi cum o bere ieftină, locală, nu se vinde, de aia o mută ei peste tot, ca niște meseriași.

 

sigla-ciucas

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

108 comentarii

  1. Asa au facut si cu Silva Black, in Kaufland Decebal, din Oradea. Acum se gaseste doar in capatul raftului, FIX in spatele unei vitrine frigo sau frigider, ce naiba o fi, care-i pus perpendicular pe capatul raftului cu bere. Deci Silva Black, o bere foarte buna, sta tot timpul in aerul fierbinte care iese din spatele frigiderului. Multumim Koifland.

    00
    • Imi scapa termenul acum, insa in retail asta este o tactica. Sa mute produsele de la locul lor, astfel incat sa nu stii niciodata unde sunt si sa “cutreieri” dupa ele observand si, probabil, cumparand total “accidental” si lucruri de care nu ai neaparata nevoie sau nu aveai de gand sa le cumperi.

      PS. Stiu asta din discutiile cu CEO-ul (la momentul ala) al unei companii de cash and carry.
      Hai cu hate-ul:)

      00
    • Am uitat sa zic ca sunt aproape 4 ani de atunci, poate s-au mai schimbat treburile intre timp.

      00
    • Scuze, am pus la comentariul gresit.

      00
    • Berea Suceava, la sticla! Best beer Ever!! Se simte gustul de hamei! Am fost la mine la tara, in Suceava, am avut ceva de lucru acolo. Nu se găsește în supermarket ci doar la birturi și mici magazine sătești. Doar 2.5 lei una, beam 4-5 pe zi! Să se ascundă mărcile cu renume internationale! Încă un exemplu despre cum plătești reclama unei beri, nu calitatea ei!

      00
  2. Pentru ca în numele globalizării berea respectiva va dispărea. Cum a dispărut de exemplu berea Azuga.
    Piața berii în România e un oligopol. De exemplu asahi deține Ursus (berea aia făcută la Buzău cu nume de Cluj…), timișoreana, ciucas plus niște internaționale îmbuteliate aici. Mai e molson (bergenboer, noroc, staropramen), Carlsberg și Heineken. European drinks, romaqua și artizanalii sunt sub 10% din piață.
    La fel și la lactate.
    Și la țigări. Mi-e dor de un Carpați de Sf. Gheorghe, de un Mărășești sau Bucegi-moartea pe schiuri „de București”. Și, dacă vrei cu filtru, VOGANS http://www.buzznews.ro/media/photos/nqs/2014/03/tigari-de-demult.jpg

    00
  3. Ciucas nu se gaseste la cabana pe ciucas.

    Si nu e o bere nici macar apropiata de decenta. O saboteaza fix pe asta Kaufland din toata gama Ursus? In alta ordine de idei kaufland are o selectie excelenta de beri explica si mie de ce as lua o bere „romaneasca” facuta ca la mama ei la SABMiller cu porumb?

    00
    • Chiar ma intrebam daca Ciucas e facuta cu malai, precum Bucegi, spre ex.

      00
    • Foarte multe au malai, mi-e si frica sa ma mai uit pe etichete cand am vazut si la stella ca are. Incerc pe cat pot sa evit berile astea comerciale si atunci cand imi permite timpul sa trec pe la auchan (uneori carrefour) care au mereu bere artizanala. Terapia (gold) mi s-a parut una din cele mai bune si e sub 7 lei..

      00
    • Eu sunt unul din oamenii caruia ii place berea cu porumb. Tocmai, pe aia o caut.
      Gusturi și gusturi.
      Ideea de porumb in bere cred ca a venit din State, ca ei au cateva Românii acoperite cu porumb (corn states); dar in Europa, e la fel de rentabil să faci bere cu porumb?

      00
    • NOU
      #15

      Din cate stiu eu (nu exclud sa stiu gresit) porumbul se foloseste in bere ca sa ii accelereze procesul de fermentatie. Acuma ce impact are asta ( o bere facuta in felul asta) presupun ca un chimist ne-ar putea lamuri mai bine daca e ok de consumat sau nu.

      00
    • Porumbul este mai „eftin” decat orzul, fermenteaza mai repede deoarece este mai bogat in zaharuri, reducand astfel timpul de pe lanturile de productie . Si „incarcatura” glicemica e mai mare fata de orz care e mai sarac in zaharuri.
      Oricum, este mai eficient pentru producatori, nu pentru consumatorul final.
      Dintre berile romanesti, pana pe la 5 lei, numai ursus si ciuc nu au porumb (ma iau dupa ce scrie pe etichete…)

      00
  4. NOU
    #17

    Neumarkt gasesti oriunde

    00
  5. Ok, cateva observatii:

    1. Nu poti discrimina in favoarea produselor romanesti – asta e clar, e impotriva regulilor UE etc.
    2. Mai important si relevant, nu Kaufland le asaza. In cele mai multe cazuri un producator, numit ‘category captain’ le asaza cum crede el mai bine, ca sa genereze vanzari cat mai multe pentru categorie, nu pentru el. Category captain e producatorul cu cele mai bine vandute produse – Coca Cola la racoritoare, P&G poate la sampoane, Henkel la gramezi de alte chestii etc. Teoretic category captain nu isi favorizeaza produsele, ca lumea se prinde si na, e de porc si usor ilegal, ci, again, incearca sa creasca vanzarile intregii categorii de produse prin plasare, aranjare etc.

    00
    • Legat de punctul 2, nu e chiar așa. Există posibilitatea unor proiecte de category management, făcute de un producător (da, de cele mai multe ori lider în acel retailer). Însă aceste proiecte sunt rare, și niciodată producătorul nu va lua decizia în locul retailerului.
      Pe scurt, în marea majoritate, Kaufland ordonează raftul.

      00
    • @Mircea, am lucrat in merchandising, amandoi aveti dreptate, in mare parte.

      Da, asa e, magazinul decide, doar ca…

      Hai sa iti dau exemplu de la scoala, ca sa te prinzi. Teoretic, toti copiii sunt egali, invatatoarea se ocupa de ei in mod egal, nu? Doar ca, iau note mari si invatatoarea le da atentie, copiii ai caror parinti sunt foarte… prietenosi cu invatatoarea. Tradu asta in cazul companiilor cu profituri de zeci de milioane de euro pe an si sa vedeti voi cata iubire primeste invatatoarea, ca sa puna copilul in banca cea mai buna si sa aiba cele mai bune note, desi toata lumea e egala si are acelasi drept ;)
      Sau atunci cand, chipurile, se liciteaza pentru constructia de autostrazi. Teoretic, toata lumea are sanse egale, nu?:)

      Marile lanturi de hypermarketuri, nu au angajati proprii 100%. Doar o parte lucreaza direct pentru magazin.
      In rest, se ocupa firmele de merchandising, care sunt platite (de catre companiile mari), sa angajeze oameni, care sa vina sa puna marfa la raft, pentru ei.
      Daca te uiti pe vestele sau tricourile astora care pun marfa la raft, o sa vezi ca nu pe toate scrie „Carrefour/ Kaufland/ Cora, etc”. Pe unele scrie alta firma. Ei bine, astia apartin unor firme de mercantizare.
      Sunt atat de multe produse si fluxul de vanzare este atat de mare, incat tu, ca hypermarket, nu ai cum sa angajezi atatia oameni, care sa asigure constant rafturile pline. De-aia, fiecare e cu aia a ma-sii.
      La mine, sa zicem ca vine o mare marca de sampoane si creme si inca o marca de lactate. Ei bine, oamenii mei au grija ca marcile astea doua, sa aiba constant rafturile pline si sa verifice data de expirare. In rest, magazinul poate sa arda, nu intereseaza pe nimeni, ca aluia de la marca concurenta de sampoane, i s-a golit raftul. Daca omul lui nu e acolo sa ii umple la loc, pa si pusi.

      La fel si fetele pe care le vedeti la promotii, la diverse standuri cu mancare. Alea apartin unei firme, platite de marca X, sa le puna acolo, in magazin. Nu le pune magazinul, direct. Firma iti da standul si produsele, tu angajezi fetele, magazinul indica unde sa iti pui cosmelia.

      Poate doar firmele mici lucreaza direct cu magazinul si au marfa aranjata de catre cei de acolo, in rest, fiecare cu patratica lui si oamenii lui.

      00
    • Am uitat sa mentionez, ca sunt vreo 4 ani de atunci. Poate s-au mai schimbat lucrurile intre timp.

      00
    • nu mai aveti nici unul dreptate :)
      vad ca inca confundati mercantizorii cu merchandisingul.. e ok, nu a stat nimeni niciodata sa explice diferenta.

      in retail fiecare companie are dept de merchandising care are ca rol crearea de tehnici de expunere a marfii pe diverse criterii. De cativa ani s-a anunalt „taxa de raft” , nu mai exista sa plateasca P&G sa aibe cele mai multe produse in raionul dedicat.

      Iar criteriile sunt stabilite conform unor decizii interne. Pe vanzari, de ciclul de viata, pe marja, etc.

      00
  6. Un ou Yoni cadou la directorul de magazin cred că ar face minuni…Pe verde smarald, în ton cu brandul.

    00
  7. Nu atiu altii cum sunt, dar mie imi place Ciucas mai mult decat becks sau heineken. Desi, nu cred ca berile alea vin din olanda (ca acolo au alt gust), ma gandesc ca e posibil sa fie impinse cu forta mai in fata, tocmai ca da te dreseze sa nu te mai duci dupa berea aia cu nume de cacat romanesc, chiar daca berea aia se face cum trebuie in 3 saptamani si-si pastreaza gustul in timp.

    00
  8. Ciucas, un brand al Ursus Breweries, o companie detinuta de concernul Asahi Breweries.
    Pe principiul asta si Ikea e brand romanesc ca au si produse in magazin facute la Targu Mures.
    Cu ce e mai special brandul Ciucas fata de orice alt brand de bere de ar trebui sa fie in stoc in permanenta si neaparat in acelasi loc in magazin?
    Probabil rotatia plasarii produselor in magazin ar trebui sa fie interzisa prin lege ca dezorienteaza clientii, ce mai conteaza ca e un instrument de marketing folosit peste tot in industria de retail…
    Si da Kaufland are si branduri 100% romanesti de bere pe raft precum Capra noastra si multe altele pe care nu le tin minte acum.

    00
  9. Se necesită o discuție tehnică între șeful de magazin și un reprezentant serios Ciucaș.
    Eventual filmată, să iasă flagrantul bun.

    00
  10. NOU
    #40

    Toate berile cu nume strain si eticheta tradusa in limbile din estul europoi, sunt bune de pus in calorifer sa vezi daca sunt sparte

    00
  11. A zis cineva taxa de raft?

    Offtopic.
    Daca as fi primar intr-un sat as cumpara din banii primariei tot spirtul din magazinele satesti si l-as imparti personal persoanelor cu venituri mici. As initia campania „Spirt la tatici, masti la femei si tablete la copii”. De ce as face asta? Pentru ca imi pasa.:)

    00
  12. Ciucaș e, de regulă, berea țărănușilor care se pozează cu grătarul. Prețul accesibil, chiar și la sticlă sau doză, o face dezirabilă pentru cei care nu vor berea la pet. Eu unul o găsesc ca fiind o bere foarte proastă, poate și pentru că de mai multă vreme trăiesc și beau berea pe alte meleaguri.

    Eu cred că berea Ciucaș se vinde bine, și se prea poate ca unii s-o mute de pe rafturile cu mai mult dever, dar nu pentru că e vreo bere bună, ci pentru că la sticlă sau la doză fiind, pare să joace în aceeași ligă cu berea care se poate numi bere.

    00
    • zi ceva și de mama, dacă tot ai pornit pe drumul ăsta…

    • Meh tie inca nu ti-a iesit toata margarina din ficat dar esti mare specialist in bere germana. Las-o jos ca macane!

      00
    • Zdroncane, nu fi prost.
      Ca un consumator de bere, pe unde am fost prin Europa/Turcia, m-am luptat grav cu berile locale. De la turci mă trânteam cu Bomonti Nefiltrată sau Effes Pils.
      Ciucas nu e o bere proastă. Sunt alte beri mai scumpe și mai proaste,care se vor premium, și chiar au gust de bere de tractoriști. Și-ți pot da câteva nume: Turborg un pișat, Becks un gunoi, Staropramen e pișat la propriu fiind sărată, Peroni e banală ca foamea.
      Beri decente din ăstea comerciale sunt: Heineken, Stela Artois, Bira Morreti, Ciucaș o clasă sunt astea, Golden Brau, Timișoreana Nepasteurizată.
      Preferatele mele sunt: Madonna, Hora Unirii, Nenea Iancu, Gambrinus, Azuga, mai cochetez cu Budweiser, Silva Neagră, Silva Alle.
      Avem câteva chestii decente și pe la noi.

      00
    • @vali

      da’ ce-am făcut șefu’?!

      Mi-am spus doar părerea, n-am generalizat și n-am impus nimănui nimic. ”de regulă”, ”cred că”, wtf?

      00
    • @Valeriu, pari să știi mai bine cum e cu ieșitul margarinei din sistem. La tine pare să iasă mai greu din creieri. Unde m-am dat eu specialist în beri germane?

      @Ionut M
      De ce-mi ții prelegeri despre berile bune și proaste de la noi? Despre asta e articolul? Asta ai înțeles tu din ce-am scris, că fac praf berile noastre și le slăvesc pe-ale străinilor?

      00
    • Cand zici ca e de regula berea taranusilor, generelizezi. Cand zici ca tu crezi ca se vinde bine, crezi ca. Cand zici ca nu e vreo bere buna sa joace in liga mare, acoperi conceptual „de regula”. O mica analiza pe text.:) Ori ai memoria scurta ori esti ca trestia in vant.

      00
    • Ioane, dacă ce-ai făcut tu acolo se numește analiză pe text, eu mă opresc din scris aici. Chiar n-are nici un rost. Complexele unora sunt pur și simplu prea mari, atât de mari încât văd la fiecare pas sensuri ascunse, încercări de discreditare și generalizări care se ascund în spatele lui ”de regulă” și ”cred că”, dar ei sunt prea analitic și pătrunzători ca să-i păcălească asemenea artificii.

      00
    • nu bos, e de taranusi da’ inafara de tine :)))))))))))))))))))

      vai mor

      00
    • Scopul meu nu era discreditarea, doar ca am renuntat de mult sa incerc sa conving oamenij pe net. Am incercat sa iti arat pe ce ai scris tu, in doua ocazii cum te contrazici din toate unghiurile. Nu vreau sa fac pe nimeni sa se simta aiurea.:)

      00
    • Colegul nostru a gresit putin generalizand si categorisind (aiurea) clientii, insa o samanta de adevar este. Berea Ciucas este pozitionata in segmentul berilor ieftine si tocmai pentru a o mentine acolo se folosesc ingrediente ieftine (porumbul e mai ieftin decat orzul, dar din pacate si altereaza intr-un anume fel gustul). Asta nu o face sa-si piarda din clienti sunt persoane carora gustul le este pe plac si in balanta pietii o aprecieaza fiind din acest punct de vedere un produs ce poate fi considerat corect. Mutarile din magazin pot fi dictate de tot felul de idei de a “promova” produsul sau alte produse prin asociere (poate era pe centru langa ceva carbuni de gratar). Asta nu explica de ce insa nu-i stabilesc un loc fix in raft si sa-i mareasca expunerea daca e cazul pe culoar (vezi cum fac cei de la decatlon cu capetele de rand de ex).

      00
    • Zici că Zdroncan e prost pt ca-și spune părerea, dar hop și tu cu judecăți de valoare, gen „Turborg un pișat, Becks un gunoi, Staropramen e pișat la propriu fiind sărată, Peroni e banală ca foamea.”

      Tu cine ești? Pitagora al berii, ce spui tu e teoremă?!

      Orice bere care-ți place e bună și ce nu-ți place nu e bun. Terminați cu filozofiile astea de pahar!

      00
    • Comfirm si eu ca tuborg e un pisat. Mai ales aia la doza. Daca n-o dai pe gat de cum ai desfacut-o, 2 minute mai tarziu s-a facut apa plata

      00
    • „berea taranusilor”, adica vezi doamne, el nu e „țărănuș”.
      Apoi, el e cunoscător, el „bea bere pe alte meleaguri”.
      La avatar are piza cu cheia Sol… adica, înțelegeti, e cult in cap.
      De fapt, e un taran obosit, care bea bere ca un prost, in loc de vin, iar cheia Sol e de la manele. Un manelist de cacat, care crede că e mai cu moț dacă bea pișat „pe alte meleaguri”.
      Vezi bă, „țărănușule”, cât de ușor e să o ardă cineva interesant?
      A venit el pe-aici sa suga puli, de parcă nu eram sătui de importanți din ăștia. „Pe alte meleaguri”…

      00
    • Zdronc@n, ai luat jackpot-ul! Câte zdruli ți-ai luat… ai pe tot anul.
      Dar bei o bere bună, nu pi$at românesc, și ți-a trecut. :)

      00
  13. La Kaufland mereu muta tot periodic in afara de vitrine de ii fute Ioia, nu inteleg de ce. Schimba si configuratia rafturilor si pozitia marfii si angajatii ca pe ciorapi. Dar fix cu Haineken ai ajuns sa o compari, no shit ? :) Haineken este superioara calitativ peste orice bere de „masa” facuta la noi. Din experienta mea de mare spalator de rinichi iti zic ca poti sa te faci pula din Haineken, a doua zi o sa fii nou sau cu o mica oboseala. Fa-te pula din Ciucas si a doua zi o sa ai capul cat cerbul plus coarne. A nu se intelege ca Ciucas e naspa, e destul de buna dar e o clasa sub Haineken. De la Haineken nu te doare capul, intrebati orice betiv de bere adevarat.

    00
    • Eu stiu numai femei care sa se îmbete de la heineken

      00
    • Facem pariu ca eu dupa 5 beri heineken a doua zi sunt mahmur fara sa ma imbat?
      Bun venit in lumea colecistilor! ignorand acest aspect eu beau doar 2 beri in 99% din cazuri, heineken si soproni ipa cumparata din tesco ungaria

      00
  14. Pai ciucas e oarecum bere romaneasca,de fapt e o bere produsa si la brasov si atat….iar fata de berea ciucas sau azgua,pt cunoscatori,care aveau un gust mai bun datorita apei locale,in vremuri apuse,nu mai are mare lucru in comun.
    Marile firme oricum cumpara businessuri locale,iar incet incet le scot la pensie in favoarea brandurilor internationale,proprii,sau mentin brandul local pe piata insa produsul e fabricat cine stie unde,din ce ingrediente si ce reteta.pentru cei mai tineri,luati la frunzarit ce au facut kraft cu poiana,lactalis cu dorna,delaco,colgate cu norvea,gsk (parasinus actual nu are nimic in comun cu paracetamolul cu pseudoefedrina original,e un paracetamol produs astazi in spania),si exemplele pot continua.
    Una din cauze sunt privatizarile frauduloase,lipsa de knowhow a directorilor romani,apetitul consumatorilor romani pt ce e strain ,ieftin,lipsa capitalului autohton,mesmerizarea populatiei cu hypermatketuri,creditele ff scumpe in Romania,migratia fortei de munca,etc.
    Dar azi Romania e colonie franco-germana,iar romanii trebuie sa cumpere ce si se baga pe gat,si nu trebuie sa ridice capul.

    00
    • Și să nu uităm ce a făcut Klaus Iohannis cu România. (la aia cu pseudoefedrina am picat jos de pe covor).

      00
    • Scoaterea pseudo efedrinei are mai multă legătură cu faptul că există decongestive mai bune și cu efecte adverse mai reduse.

      00
  15. E o afacere șmecheră de fapt aici, ajungi cu SKU-ul la pozițiile hot din magazin contra unor sume mari de bani iar băieții de la Ciucaș și alte beri (dar nu numai) probabil nu prea au mai avut bugete pe trade marketing pentru a o împinge mai la vedere. În retail berea e ca pita, sunt unele lanțuri de supermarketuri care vând anumite mărci de bere considerate tractor chiar sub prețul de achiziție dar la final tot pe plus ies.

    00
  16. Ok m-ai convins, încerc Bergenbier, cumpăram Heineken. Din motiv că… poate este mai curată fiind mai scumpă.
    În rest cu supermarketurile: este taxă de raft. taxă de catalog. De la centru. Plus taxele ”locale” cum se înțeleg cei din teritoriu cu oamenii de acolo, mai iau o șpagă peste ce s-a agreeat de la centru (cu contract). Ne mănâncă setea de înavuțire a oamenilor din magazine, care încalcă frecvent ceea ce trebuie să facă, că vor și ei o șpagă, dar în rest îi vezi la proteste cu ”ne-am săturat de hoți”. Inclusiv pe buyerii din centrală care iau șpăgi uriașe de la furnizori. Ei sunt cei mai supărați că nu merg lucrurile cum trebuie la noi… și da… nu o să plângă nimeni supermarketurile, că nu fac curat în ograda proprie deși este foarte ușor. Fiecare are departament de securitate care știe tot, u foști securiști în ele, ba și foști directori MAE – cazuri – ideea este că știu tot ce se întâmplă și pot face ordine ușor dacă vor. De ce nu vor? Păi…. merge treaba. Cu salarii mici în teritoriu, îi mai lasă să facă o șpagă etc. Și profitul merge, cu contabilitate dublă, că de aceea sunt pe minim aici dar profitul operațional inclusiv bonurile MBO – management by Objectives, numai pt manageri – sunt uriașe (adică și 7 salarii anuale date o dată, în mai)

    00
  17. După ce au primit cele mai bune terenuri din orașele României, kaufland și lidl vând 80% din produse din import și le așază pe rafturi în poziții mai bune decât produsele românești.

    Din cauză că se importă enorm, până și produsele din ar fi carnea ori lactatele, România are un deficit comercial foarte mare cu urmări grave pentru economie, una din ele ar fi creșterea euro și împrumuturile statului roman la dobânzi mari, în loc să facă investiții.

    Dar nimănui nu-i pasă de asta, go ahead, noi ne vedem de munca noastră, guvernanții de munca lor, mai o vacanță și uite așa suntem ultimii din UE din cauză că nu ne apărăm interesele.

    Pentru deșteptul care a zis că e contra regulilor UE să promovezi produse românești, nu e contra regulilor UE să vinzi în magazinul tău numai marcă proprie? Vezi lidl. Spune-mi și mie cum poate să intre un producător roman să vândă în lidl. Aștept. Asta în condițiile în care au avut permisiunea de a construi peste tot, în absolut orice zonă a oricărui oraș au vrut.

    00
    • E extrem de dificil și să ajungi pe rafturile Lidl și cu un brand internațional, ce să mai discutăm despre afacerile românești?

      00
    • Vb prostii. Sunt in lidl cel putin 2 firme de brânzeturi din zona mea care vand sub brandul pilos. Da, nu vand sub brandul lor dar apare producatorul pe eticheta. Asta asa, fara sa caut prea multe.
      E in genul de emag marketplace. Vrei sa vinzi si sa nu te complici cu marketing-ul brandului propriu? Te bagi sub brandul propriu al vânzătorului.

      00
    • 1. Lidl&Kaufland nu au primit terenurile, ci le-au cumpărat.
      2. Multe din produsele din brandurile proprii sunt fabricate in Romania, Lidl pune eticheta cu brandul propriu pe ele pt. că asta e conceptul, magazin cu marci proprii, asa e in toate țările.
      3. Lidl ar cumpăra mai mult de la producătorii locali, dar mereu se lasă cu tepe, calitate slaba, marfa insuficienta, efectiv se roagă cei de la aprovizionare să primească mai multa marfă pt. anumite promotii.

      00
  18. Ciucas e o bere OK, dar atat. Se simte gustul de malai in ea. Daca ar lucra un pic la baxurile alea de 6 sticle mici si nu ar mai livra in ditamai cutiile cu 30 de sticle sau cat sunt, cred ca ar ajuta. O vad tot mai des in loc vizibil la Mega. Kaufland au fost si raman varza la capitolul amenajare logica produse in magazin. Nu le as acorda credit ca vor sa saboteze Ciucas. Cred ca sunt doar prosti.

    00
  19. „E 2,35 lei doza de obicei, cu 1 leu mai ieftină decât Carlsberg sau Heineken, și gustul e cam la fel”
    My beer belly de nu mi mai vad p ta disproves this message!

    M-ai terminat cu afirmatia asta. Se observa ca nu esti consumator de produse din astea.

    00
    • Se observa ca nu esti consumator de produse din astea.

      așa, pișă-te in sufletul meu.

    • Nu exista bere neromaneasca pe piata. Majoritatea producatorilor cunoscuti produc in ro tot.
      Daca Kaufland are probleme cu Ciucas, e din cu totul alte considerente, nu din cauza ca e o marca inventata de romani.
      E ca si cum ai spune ca Dacia Logan e mai breaza ca Ford-ul Puma din nu stiu ce motive sau simpatii ale unor dealer-i auto care de doamne nu vor sa vanda logan in loc de puma, ori ii pun logan-ului piedica la raftul din pitesti.

      00
  20. Dacă ma legi la ochi nu știu sa iti fac diferența intre berile sub 4-5 lei la raft.
    Toate sunt o zamă oribila, parca sunt facute din prafuri si fermentate peste noapte.

    00
  21. Vreau sa spun doar atat. Becks si Heineken sunt niste mizerii de beri. Ciucas nu pot sa-mi dau cu parerea, nu cunosc dar tovarasii mei baga la greu, asadar trebuie sa fie cel putin decenta.

    Silva, me gusta.

    00
  22. citind toate comentariile de aici. precum si de alte dati cand a fost vorba de bere, este evident ca fiecare vorbeste despre gustul propriu.

    parafrazez scurt din comentarii:
    heienken e da shiet, heineken e un pisat.
    ciucas e naturala, ciucas e de tractoristi.
    nu mia continui, ca probabil ati prins ideea.

    dar ce mi se pare totusi ca nu poate fi ignorat asa usor in spatele „de gustibus” este totusi apetenta anumitor tipuri de oameni pentru anumite beri. nu toti, nu intotdeauna, nu exclusiv, dar…

    00
    • „ciucas e naturala, ciucas e de tractoristi”

      Nu vad contradicția… :))

      00
    • vosidit, aparent nu e, dar de obicei aia care o ard „natural” sunt corporatistii de pipera sau hipsterii din centrul vechi, desi astea doua se suprapun in buna masura.

      00
  23. „Când o să auziți că supermarketurile se plâng că au luat amenzi pentru că nu produse românești” – narekum. Produsele nu se impart in produse romanesti si produse neromanesti; legea aia cretina cu minim nu stiu cat la suta produse romanesti la raft a disparut.
    In mod normal, daca produsul iti satisface nevoile (reale sau inchipuite), il cumperi, daca nu, nu. Cateodata, un criteriu dupa care cumpar e pur si simplu imaginatia mea care imi spune daca ala care face mamaliga aia isi baga destiu-n cur si apoi mesteca in ea (lipsa de educatie / frustrare / lipsa control intern / lipsa audit extern / lipsa automatizare) sau daca nu prea poate. Si nevoia mea e sa am impresia ca nu-si baga destiu-n cur. :-) Prin urmare, am tendinta sa aleg mai degraba Mueller decat un producator de-ai nostri de cartier/sat / traditional..

    00
    • Din criteriul tău am înțeles că faci parte din aia care ar cumpara și un cacat dacă americanii l-ar ambala frumos sub un nume străin, ca are savoare de automatizare și educație tot ce vine de acolo.

      00
    • @Marian,
      Ai inteles prost (aproape pe dos), e posibil sa fi gresit eu cu lungimea frazelor; acum ma gandesc ca poate ar fi trebuit sa ma exprim mai simplu, ca nu toata lumea are rabdare / are timp / se descurca / e atenta. :-)

      00
  24. Auzi tu Ciucas, Neumarkt… Incercați Dorfer băbăeți, aia e bere adevărată! Numai bună de „metoda prostului” pentru studenți. :))

    00
  25. Brandul Ciucas aparține de grupul Asahi Breweries Europe Ltd iar înainte aparținea de sab Miller. Nu mai e nici pe departe o bere românească autohtonă.

    00
  26. Nici una din berile enumerate cilea nu sunt beri. Sunt niște chimicale triste. Tare cum lumea le tot laudă, cum e mai bună una decât cealaltă.

    00
  27. Brașovean fiind, nu-mi mai place Ciucașul de când a fost cumpărat de Ursus. Era o bere ieftină și înainte, a rămas o bere ieftină și acum. Pe vremuri preferam Aurora. Și nu, nu vine nicio dubă de la fabrică să livreze direct la magazin, pleacă din fabrică la Ploiești la centrul logistic kaufland și abia apoi se întoarce la Brasov.

    00
  28. Din textul d-lui Petcu am inteles ca domniei sale ii place berea Ciucas. Asta nu este o afirmatie care poate fi sustinuta sau combatuta, tine strict de preferintele personale. Ca o paranteza, sunt oarecum surprins de discutiile si calificativele acordate diverselor marci de bere – in opinia mea (pe care, desigur, nu doresc sa o impun), prefeiinta pentru o marca sau alta este strict personala; mi-e greu sa cred ca poate fi sustinuta sau combatuta cu argumente obiective.
    A doua parte se refera la ceea ce pare a fi o strategie a supermarket-ului de a ingreuna vanzarea produsului prin mutarea lui frecventa, iar aici am senzatia ca autorul pare sa sugereze ca motivatia este legata de caracterul autohton al acestei marci. Nu as crede ca acesta este motivul.
    Asa cum au remarcat diversi antecomentatori, plasarea produselor pe raft si mutarea lor sunt fie parte a strategiilor de comert (obligarea cumparatorului sa caute, poate ca in procesul cautarii mai cumpara ceva), sau fie parte a anumitor aranjamente contractuale intre magazin si furnizori.
    Prima strategie – mutarea – este veche, o expune si Zola in romanul „La „Paradisul Femeilor””, in episodul care proprietarul rearanjeaza toata marfa chiar inaintea deschderii, pentru a obliga clientele sa parcurga tot magazinul.
    A doua strategie – plasarea preferentiala pe raft – este posibila, am citit despre ea, dar nu am informatii de prima mana; nu lucrez in industria de retail.
    As spune ca nu este vorba de o discriminare a produsului deoarece este romanesc.

    00
  29. Beau extrem de rar bere. Doar vara, doar dacae foarte cald.
    Mă indragostisem se Gosser.
    Are cineva idee de ce nu mai există Gosser pe piața? De cel puțin 10 ani nu mai există. :(
    Cred ca imi aduc aminte si reclama/sloganul: Gut/G…/Gosser.

    00
  30. Ce spui tu acolo domle, ca 97% din berea care se vinde in Romania e produsa local. Caror importuri sa faca loc? De-aia au toti producatorii mondiali de bere fabrici locale? Poate te referi la brand, ca scot brandurile romanesti de pe piata. O fi brandul romanesc, dar e detinut tot de o companie straina.

    00
  31. – Ştii, o dată am strâns două mii de capace de bere Azuga şi m-am dus cu sacul cu capace la un magazin, unde mi-au dat pe ele o minge de fotbal. Nu pot să-ţi spun ce fericit eram! Era aşa de nouă şi frumoasă, că mi-era milă să dau cu piciorul în ea! În prima noapte am dormit cu min­gea în pat. A doua zi, m-am dus cu ea pe terenul viran din spatele.caselor, acolo unde ne strângeam cu băieţii, şi nu poţi să-ţi închipui ce mândru eram şi cât mă invidiau toţi. Mai ales era unu’, Botcu Emil, care avea minge de fotbal, dar nu voia să ne-o dea să ne jucăm cu ea. Dar mingea lui era trei-sferturi, pe când a mea era măsură întreagă. Adevărată, ca la meciurile adevărate. Ei, şi pe urmă…
    Tata începu să râdă.
    – Şi pe urmă? am întrebat eu.
    – Pe urmă, bineînţeles, dintr-un şut am spart un geam la o casă. Şi a ieşit de acolo un bărbat voinic şi mustăcios care mi-a spus că „mingea se confiscă”. Îţi dai seama ce disperat am fost. Nu ştiam ce să fac. Să duc tratative cu tata, să meargă el să discute cu mustăciosul şi să plătească geamul? Dar asta însemna „s-o încasez”. Să mă duc eu să mă milogesc să-mi dea mingea înapoi, slabă speranţă… Dar s-a întâmplat ca mustăcio­sul să aibă o fată cu vreo doi ani mai mică decât mine. Ei, fata asta a luat mingea „confiscată” şi mi-a aruncat-o, câteva zile mai târziu, peste gard. Pe urmă am făcut cunoştinţă cu ea şi ne-am împrietenit. Şi am rămas prie­teni pentru toată viaţa. O cunoşti şi tu.
    – Serios? Cine e?
    – Mama ta.
    –––––-

    EDUARD JURIST

    Dutu şi Lucu
    ALTE ÎNTÂMPLĂRI VESELE

    EDITURA ION CREANGĂ – Bucureşti -1989

    00
  32. Acu 2 saptamani am plecat la un gratar si am zis sa nu vin cu mana in cur, am plecat la Kauf sa iau un 6 pack de Ciucas. Nu l-am gasit la raft. Noroc ca a trebuit sa mai iau ceva carnuri, ca l-am gasit pe mijlocul raionului de carne. Parte buna e ca a fost la o temperatura ok, nu a durat o vesnicie sa il racesc. Oricum Kauf n-are nici o logica la amplasarea marfii in magazin …

    PS: ma bucur ca si altii apreciaza Ciucas. Dupa mine e printre cele mai bune beri romanesti. Si a doua zi esti ok, nu ca dupa Heineken, cand ma cac pe mine juma de zi. Pacat ca nu prea se gaseste la sticla de 500 ml in magazine.

    00
    • Am fost la intyerviu la Kaufland. „pe tehnic”.
      Printre altele, mi-au spus ca au anumite magazine „experimentale”, unde ametesc marfa prin rafturi pentru a vedea cum se comporta cumparatorul. Adica, fac teste sa vada daca se vinde mai bine intr-un magazin arajat intr-un fel, fata de alt magazin, aranjat „clasic”.
      M-au intrebat din ce magazin Kaufland imi fac cumparaturile. Kaufland Obor, Bucuresti.
      – A, ala e „baza” pentru testari.
      – De asta ati ajuns in magazinul ala sa aveti fete care te indruma prin rafturi, ca nu mai stii unde gasesti curpapirul!?
      Nou concept.
      Man, e supiermarket! Ma duc sa-mi iau curpapir, bere, sapun, nu e pub sau restaurant! Ce „concept” vrei la un depozit cu lazi si cutii in el?

      00
    • Asta e motivul pentru care merg la Kaufland doar pentru urgente. Prefer Lidl si Auchan oricand.

      00
  33. TIR-urile alea din Olanda și Belgia nu mai vin de prin 2005 cred. Heineken are fabrică în România.

    00
  34. nu stiu daca s-a mai zis dar ciucas are o problema majora: se vinde mai bine ca ursus si a urcat cumva spre zona de premium unde e asezat ursus. ii haleste puternic din piata si aia vor sa o traga putin in jos. decat atat

    00
    • nu știu logica ursus, dar îmi displace complet cutia aia maro. ăsta e primul lucru de care te lovești. berea o fi bună, dar cutia aia căcănie…

  35. La Kaufland nu ma mai surprinde nimic, dupa ce au scos toate cutiile de plicuri de 3 in 1 si au umplut raftul cu ice coffee in mijlocul iernii… Sau cand aveau paste in 3 locuri in magazin, sau cand am cautat de-am ametit pungile de gunoi, care erau departe de buretii de vase, langa produsele de igiena feminina. O fi vreo logica, nu zic nu, dar cred ca problema sunt de fapt oamenii care gandesc rafturile si care ori sunt miserupisti, ori au chef de enervat oamenii. Sau poate angajatii care nu respecta instructiunile sau se schimba prea des si n-au timp de instructaj. N-am vazut niciodata mai multi oameni dezorientati si nervosi intr-un hypermarket cum am vazut in ziua in care Kaufland schimbase radical aranjarea marfurilor in magazin :)))

    00
  36. Profi a băgat Ciucaș la ofertă, 8 lei 6 sticle de 0.33. Tot străinii ne salvează. 😅

    00
  37. Ciucas nu am mai baut de mult, dar imi place bergenbier la gust, desi pe eticheta apare malai, care spun cunoscatori ca altereaza calitatea…

    Cu ocazia asta o sa incerc din nou Ciucas

    Pe de alta parte cea mai buna bere Heineken pe care am bazut-o a fost la Arabi in Palestina, la 2,5 dolari doza – pentru extrangeri(negociezi cu ei ca la targ, de la 3-5 euro, pe prima am dat 10$ ca era un singur magazin dintr-o zona si ala facea preturile dupa om), da avea un gust desavarsit, nu inteleg cum si de ce, ca aia stau prost la capitolul gust.
    Nu se compara cu Heineken produsa la Craiova, sau pe unde au astia fabrici in Romania, chiar mai buna decat cea din Olanda, care nu e departe de ce se produce la noi …
    La olandezi mi-a placut Bavaria, chiar avea un gust deosebit, ce gasesc la rafturile din Romania e o gluma…

    Cu ocazia asta o sa incep sa regandesc strategia la bere, sa acord mai multa sansa berilor autohtone romanesti care nu fac parte din mega grupuri…

    Apropo de berea aia care era in conflict cu Heineken de intervenise si Orban in proces sa apere brend-ul Cickserek sau ceva de genul stie cineva pe unde se gaseste, sau ce mai e cu ea?

    Hai ca am gasit un articol, o sa caut berea sa vedem cum e
    https://www.digi24.ro/stiri/economie/consumatori/povestea-unei-beri-locale-din-romania-care-s-a-luat-la-tranta-in-tribunal-cu-gigantul-heineken-772497

    Hai noroc!

    00
    • Csikisor se cheama…o gasesti prin Gheorgheni, Sfantu Gheorghe, Miercurea Ciuc si prin zonele adiacente. Poate si in alte locuri, dar nu stiu eu.

      00
    • N-am ce zice… „Dar foame e cel mai bun bucătar”

      In Palestina nu găsești alcool oriunde doar pe autostrada in peko-uri și în hotelurile din lanțuri internaționale.

      Daca tu ai stat vreo luna fără alcool fiind de altfel obișnuit cu el, plus și o zi toridă cum de altfel e clima obișnuita la ei… Și borș de ela frigider daca dădeau era cea mai buna bere.

      Ce vreau sa spun este, ca depinde și de context.
      Sa nu zici că sunt vreo fiță, de ceva vreme beau Cozia la 1.85 Ron 4% alcool important este ca berea sa fie proaspătă și rece.

      00
    • Eu am gasit-o in Auchan Iulius Mall din Cluj, in decembrie anul trecut.

      00
  38. @Pato Basil,

    Nu stiu unde ai stat tu in Palestina, da eu in zona in care am stat, Millennium Palestine Ramallah, in Ramalah, era plin de bere peste tot, la market, la magazinase si peste tot…
    adica eu cu amicii serveam in fiecare serara 3-4 berici, la doza, ca la sticla nu prea am vazut la ei.

    Plus ca discutand cu ei, noi ca extrangeri suntem privilegiati, putem servi alcol linistiti, fata de ei care nu au voie, din ratiuni culturale si legale, cica ii amendeaza politia daca ii prinde, dar ne-au asigurat ca pentru noi e ok, ceea ce s-a si intmaplat cand a trecut un echipaj si discutand cu propietarii magainului, au plecat fara sa ne intrebe ceva.

    Asa ca am profitat din plin de privilegiu si mergeam in fiecare seara la acest magazin, unde arabi erau aproximativ prietenosi si ne spuneau una alta din viata lor, plus ca la 2,5$ doza de Heineken era pomana cum se spune :)

    Am baut si bere de-a lor… una a fost de ajuns sa nu mai vreau.

    Acum nu stiu ce sa zic, dar in Romania aceeasi doza de Heineken este … mult sub ce am baut la arabi.

    Cu siguranta pentru Romania sunt alte retete sau au gasit „managerii” Romani metode sa explodeze profitul in dauna calitatii.

    Mie imi place Hatengana, dar se gaseste doar prin anumite depozite din Gorj…

    In rest cred ca gusturile difera de la om la om, mie nu imi place berea amaruie, gen Neumarkt, da o sa mai testez, pentru ca orice informatie, de genula cestui post, iti deschide noi orizonturi in gandire.

    Hai noroc!

    00
  39. Am ajuns prin brasov si mi s-a facuto foame de lup si am zis sa stam sa mancam ceva.

    M-am uitat expres dupa Ciuc, Ciucas si Silva, in meniu si logic ca nu le-m gasit. Nu le-am gasit in cele 2 restaurante in care am fost Ceaun si Mediterana (ceva hipsterism de italia).

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.